Ekonomika
nevím jak moc je která značka posedlá počtem výrobených a prodaných aut, ale u některých jsem zaregistroval snahu dělat kvalitní auta a nechat si za to zaplatit a vydělat na tom a nejlépe hodně vydělat 😉
Takže čísla jsou to krásná, ale akcionáře asi zajímají jiná čísla 😉
A to koulení doprava, doleva, nejdřív a potom, a ree😜orty a neree😜orty je mi už jedno 😉
Takže čísla jsou to krásná, ale akcionáře asi zajímají jiná čísla 😉
A to koulení doprava, doleva, nejdřív a potom, a ree😜orty a neree😜orty je mi už jedno 😉
Český trh zažil paradoxní situaci - Lada v září neprodala jediný vůz, ale ne proto, že by Nivy nikdo nechtěl, ony nejsou žádné na prodej.
Euro 6 se totiž začly vyrábět až od října a Euro 5 sou doprodaný.
Být ted prodejcem nových vozů Lada je senzační práce, prijdete ráno do hokny, na saloně není jediný auto, uvaříte kafe, dáte nohy na stůl a odpo jdete domů >😁
Euro 6 se totiž začly vyrábět až od října a Euro 5 sou doprodaný.
Být ted prodejcem nových vozů Lada je senzační práce, prijdete ráno do hokny, na saloně není jediný auto, uvaříte kafe, dáte nohy na stůl a odpo jdete domů >😁
Chtělo by to uvést co je to "soukromník". Jestli náhodou do kategorie nespadají i OSVČ a tím je ta tabulka dost nevypovídající.
Cadillac - 1
Chevrolet - 1
Mustang - 21
Grand Cherokee - 18
Cherokee - 11
Wrangler - 4
Renegade - 67
Tesla - 4
Přelepenci
Voyager - 1 (už se doprodali zřejmě)
Freemont - 18
Chevrolet - 1
Mustang - 21
Grand Cherokee - 18
Cherokee - 11
Wrangler - 4
Renegade - 67
Tesla - 4
Přelepenci
Voyager - 1 (už se doprodali zřejmě)
Freemont - 18
renegade robi jeepu na poli predajov hodne velku sluzbu.... ale popravde to co predala 500X v septembri to uz je hodne hodne slusne cislo.... fiat takyto model uz potreboval ako sol a uz davno tu taketo nieco mohol mat... spolu s ranegadeom je to velmi solidna dvojica v teritoriu mensich SUV :yes:
Ukazuje se, že českému zastoupení Hyundaie se jako bumerang vrací jejich arogantní reklamní kampaně, které se snažily z Čechů dělat hlupáky... :-! Na to jsou totiž zdejší lidi hodně hákliví!
to si nemyslim..... predaje hyundaiu u vas nadalej z roka na rok rastu a i20 bola v septembri uz konecne v top 5 najpredavanejsich malych aut... a aj tento rok bude hyundai opat bilancovat s narastom voci tomu roku predoslemu ak sa nic nepredvidane nestane ... bumerang by vyzeral inak
v septembri ma u hyundaia sklamala akurat i10 a santa fe / grand santa fe ( zbytok ale predaval uplne ok )..... ale je mozne ze cisla santa-fecku uz berie ( okrem ineho aj) novsie sorento
v septembri ma u hyundaia sklamala akurat i10 a santa fe / grand santa fe ( zbytok ale predaval uplne ok )..... ale je mozne ze cisla santa-fecku uz berie ( okrem ineho aj) novsie sorento
Rostou, ale plus 4,6% na trhu, který roste přes 20% je docela velká ztráta tržního podílu.
Proč by měl růst 4,6% znamenat ztrátu tržního podílu? Máš nějaká přesná čísla bez ree😜ortu?
Pokud rosteš méně než trh, ztrácíš tržní podíl... ne?
To jsem se toho zase dozvěděl. 😄O kolik tedy roste ten český trh?
No promiň, ale podle mě hledáš problém tam, kde žádný problém není. Hyundai roste o 4.6%, trh o 20%, rozdíl mezi tím odpovídá ztrátě tržního podílu.
Jo, jsou tady ree😜orty... ale i pokud by VW měl stále svých 30% ree😜ortů a Hyundai svých 5%, tak by to na věci nic neměnilo, protože i tak by VW prodal v ČR o 35% víc a Hyundai o 5% víc než loni. Můžeš samozřejmě tvrdit, že celý nárůst trhu je bublina způsobená zvýšením ree😜ortů... pokud k tomu máš nějaká čísla, rád se podívám... ale nevěřím že by to tak bylo.
Jo, jsou tady ree😜orty... ale i pokud by VW měl stále svých 30% ree😜ortů a Hyundai svých 5%, tak by to na věci nic neměnilo, protože i tak by VW prodal v ČR o 35% víc a Hyundai o 5% víc než loni. Můžeš samozřejmě tvrdit, že celý nárůst trhu je bublina způsobená zvýšením ree😜ortů... pokud k tomu máš nějaká čísla, rád se podívám... ale nevěřím že by to tak bylo.
Bez přesných čísel podle mě nejde tvrdit, že Hyundai ztrácí podíl na českém trhu. proto jsem se zeptal. A ještě mám jednu otázku. Kde se objeví třeba Škodovky vyrobené v ČR a prodané do zahraničí?
No dobře, ale to pak můžeš uzavřít diskusi s tím, že vlastně žádná diskuse nemá smysl, protože nejsou k dispozici žádná použitelná čísla.
Pokud jsou prodané přímo do zahraničí přes zahraniční dealery, pak je to normální e😜ort a neobjeví se nikde. Pokud jsou prodané v ČR a následně vyvezené, pak se u Medey objeví v ree😜ortech, i když to technicky vzato ree😜ort není. A žádná oficiální statistika ree😜ortů není...
Pokud jsou prodané přímo do zahraničí přes zahraniční dealery, pak je to normální e😜ort a neobjeví se nikde. Pokud jsou prodané v ČR a následně vyvezené, pak se u Medey objeví v ree😜ortech, i když to technicky vzato ree😜ort není. A žádná oficiální statistika ree😜ortů není...
Asi to tak bude. Ale i tak se od nějakého analytika dozvíš, že růst trhu o 20% je odrazem toho, jak se nám daří.
Ten ree😜ort u Škodovky nechápu, ale asi to tak bude.
Ten ree😜ort u Škodovky nechápu, ale asi to tak bude.
Tak já myslím, že trh opravdu roste a nám se opravdu daří...
Ree😜ort je myslím pojem, který používal Vošický, když to téma popularizoval. Medea mluví o účelových registracích... obecně jde o to, že se nové auto přihlásí a "ihned" zase odhlásí a e😜ortuje... a tam není rozdíl v tom, jestli se auto vyrobilo u nás nebo ne.
PS: Bohužel už si Medea nedá tu práci, že by od statistiky registrací odečetla ty účelové tak, aby zbyly "reálné"... nebo to jen možná není volně ke stažení.
Ree😜ort je myslím pojem, který používal Vošický, když to téma popularizoval. Medea mluví o účelových registracích... obecně jde o to, že se nové auto přihlásí a "ihned" zase odhlásí a e😜ortuje... a tam není rozdíl v tom, jestli se auto vyrobilo u nás nebo ne.
PS: Bohužel už si Medea nedá tu práci, že by od statistiky registrací odečetla ty účelové tak, aby zbyly "reálné"... nebo to jen možná není volně ke stažení.
Ani bych neřekl - druhé místo mezi soukromníky. výš se posunout nemohou >😁
A firmy je kupují taky, samozřejmě tolik jako VW Group ne no.
A firmy je kupují taky, samozřejmě tolik jako VW Group ne no.
myslíte tu meziroční změnu +4,6% ? >😁 (prodeje 01-09)
Při růstu trhu o 20% to je slabota. Bude zajímavé podívat se do detailu, za slabším výsledkem v září může být třeba náběh Tusconu. Když jsem se díval před nějakou dobou, tak mě do očí praštily mizerné výsledky i20, od té se jistě čekalo víc.
IMHO je rozdíl zejména kvůli výraznější obnově firemních vozových parků, kde prostě ještě koncernové auta frčí.
Bohužel ze zveřejněných tabulek nejde vypočítat meziroční změna u soukromých prodejů...
ad i20 - je to velmi příjemné auto a hned po "českém mokrém snu = Škoda" se drží. Nicméně si myslím, že i zde je výrazné pokřivení vlivem firemních fleets a v čechách i nevýhoda chybějícího kombi modelu...
Bohužel ze zveřejněných tabulek nejde vypočítat meziroční změna u soukromých prodejů...
ad i20 - je to velmi příjemné auto a hned po "českém mokrém snu = Škoda" se drží. Nicméně si myslím, že i zde je výrazné pokřivení vlivem firemních fleets a v čechách i nevýhoda chybějícího kombi modelu...
I když přistoupím na čísla, která prezentuje jako očištěná agentura Medea, je Hyundai i20 s 1498ks za 1-9/2015 -48% oproti roku 2014... a asi na 10% prodejů Fabie. Nevím, ale nějak jsem čekal víc...
PS: nějak jsem se v těch statistikách u Medey ztratil, v dokumentu Reálné prodeje nových vozů v ČR se v hlavičce píše, že to jsou prodeje "OČIŠTĚNÉ O REGISTRACE MIMO FYZICKÉ A PRÁVNICKÉ OSOBY" a nikoli ree😜orty, to se mi ale nezdá... podle mě mají chybu v tom titulku, ale ještě se na to příležitostně podívám.
PS: nějak jsem se v těch statistikách u Medey ztratil, v dokumentu Reálné prodeje nových vozů v ČR se v hlavičce píše, že to jsou prodeje "OČIŠTĚNÉ O REGISTRACE MIMO FYZICKÉ A PRÁVNICKÉ OSOBY" a nikoli ree😜orty, to se mi ale nezdá... podle mě mají chybu v tom titulku, ale ještě se na to příležitostně podívám.
Obecně platí, že prodeje stoupají s příchodem nových modelů a naopak, většinou se obměňuje modelová řada postupně. PSA ale na ČR trhu klesá téměř konstantně. Za vinu bych viděl staré modely, tomu se každá automobilka nevyhne např. C5, C3, atd. Každopádně bych to vyčítal spíše jejich prodejní politice, kdy je výrazná sleva podmíněna úvěrem, vykoupením auta, atd. Čekal jsem od nich více. Auta dělají dobrá, jen věci neumí dotáhnout do konce.
taka C3 je doslova u vas ale aj u nas uz kusovka.... a to sa bavime o autach v najpredavanejsom segmente v eu... prekvapuje ma ze citroen sa stale len prizera ako mu uz takmer vsetci vsetko zjedli z kolaca .... pritom ja si pamatam ze C3 bol kedysi u nas slusny trhak... uz tu davno mala byt nova C3 C4 aj C5... plus nejake slusne SUVecko
Když tak kokám na tu úvodní fotku, napadlo mě, že je velmi podivné, že u i30 doplnili 5dv. hatchback a kombík i třídveřákem. Verze, která v nižší střední pomalu vymírá (tedy s výjimkou Leonu, ale tam je to vzhledem k jeho výrazně sportovnímu charakteru pochopitelné)....
P.S. Viděl jste už někdo 3dv. i30 naživo v provozu (auta prodejců se nepočítají)?
P.S. Viděl jste už někdo 3dv. i30 naživo v provozu (auta prodejců se nepočítají)?
Golf je taky 3dv. ne?
Tady není nic nepochopitelného. Sám mám i30 combi, docela dobré auto s slušným vnitřním prostorem a zpracováním.
S dobrou výbavou (MPI 1.6, tempomat, okna v elektrice couvací kamera, vyhřívané přední sedadla, samostmívací zrcátko, mlhovky, přisvětlování zatáček, metalíza, 5 let záruka bez omezení km...) byla cena 320000Kč.
Mám ho tři roky, závada jedna a po 2,5 roku se objevilo slabé prokluzování spojky, kdy na záruku vyměnili spojku a těsnění do převodovky, kde byl slabý únik oleje.
---
Dnes ale i se slevou od dealera chtějí za podobně vybavené auto (trochu se změnily stupně výbavy) od 380000Kč. Takže pokles prodeje je díky podstatně vyšší ceně, která se přiblížila ke konkurenci. Jeden kolega šel raději do levnějšího Rapidu (velikostí a motoricky mu stačil) a druhý zase do o trochu dražší Octavie.
S dobrou výbavou (MPI 1.6, tempomat, okna v elektrice couvací kamera, vyhřívané přední sedadla, samostmívací zrcátko, mlhovky, přisvětlování zatáček, metalíza, 5 let záruka bez omezení km...) byla cena 320000Kč.
Mám ho tři roky, závada jedna a po 2,5 roku se objevilo slabé prokluzování spojky, kdy na záruku vyměnili spojku a těsnění do převodovky, kde byl slabý únik oleje.
---
Dnes ale i se slevou od dealera chtějí za podobně vybavené auto (trochu se změnily stupně výbavy) od 380000Kč. Takže pokles prodeje je díky podstatně vyšší ceně, která se přiblížila ke konkurenci. Jeden kolega šel raději do levnějšího Rapidu (velikostí a motoricky mu stačil) a druhý zase do o trochu dražší Octavie.
To ale taky nebyla tehdy ceníková cena, ne?
Nebyla, ceníková tehdy byla cca 390000Kč. Sleva byla na akci "Objevte Hyundai" 50000kč + 20000Kč od prodejce. Celkem pěkných 70000kč dolů.
Dnes je i30 kombi s packetem Komfort a 1.6 MPI motorem za ceníkových 419980Kč. A to tam z mojí výbavy chybí to přisvětlování do zatáček, zadní parkovací kamera a samostmívatelné zrcátko. No a slevy už nedávají tak velké jako tehdy, cca 40000kč, takže bych se dostal na cca 380000kč po slevě. A to je pro toho kdo šel po kombinaci cena/výkon docela rozdíl.
Ono je to poznat i podle ceny "od": tehdy začínala i30 kombi od 299990kč, dnes od 334990kč.
Dnes je i30 kombi s packetem Komfort a 1.6 MPI motorem za ceníkových 419980Kč. A to tam z mojí výbavy chybí to přisvětlování do zatáček, zadní parkovací kamera a samostmívatelné zrcátko. No a slevy už nedávají tak velké jako tehdy, cca 40000kč, takže bych se dostal na cca 380000kč po slevě. A to je pro toho kdo šel po kombinaci cena/výkon docela rozdíl.
Ono je to poznat i podle ceny "od": tehdy začínala i30 kombi od 299990kč, dnes od 334990kč.
Za 334.990 je teď 1.6i Czech Edition SW, která má ve výbavě už takový ten základ (klimu, LED denní světla, centrál, mlhovky, rádio apod.)... a za dalších +5t je k tomu i tempomat, litá kola a parkovací senzory... takže tohle je teď ta verze cena / výkon, jako základ pro rodinu to pořád není špatné, vlastně tam nic důležitého nechybí... tohle Hyundai trefuje fakt dobře :yes:
[odkaz]
[odkaz]
Za 320 000 Kč byla tvoje i30 Kombi 1.6 s bohatou výbavou fakt dobrá nabídka, ale co je to platné, když po designové stránce je to auto naprosto šílené - vlnobití fakt nemusím a světla vystrčená do půli blatníků už vůbec ne! 😢 😢 😢
Prostě se potvrzuje, že Hyundai se pořád kupuje spíš hlavou než srdcem, ovšem s výjimkou nového Tucsonu, ten je fakt líbivý...
Nová i20 je taky pěkná, ale má to těžké, Fabia III se na rozdíl od II taky povedla a je to prostě Škoda.
Ale to se pohybujeme u menších aut a to je pro rodinu o 4 lidech už problém.
Jinak mě i30 po stránce designu nevadí, provedení s levnější přední maskou je lepší než s dražší, zadek bez problémů a trochu prodloužené světla (Kia ceed je má i přes evropštější design ještě víc protáhlé) a vlnovka na stříbrné není až tak výrazná.
---
Co se týká agresivních reklam, tak je moc nesleduju, takže mě neovlivnily žádným směrem. O tomto modelu jsem začal přemýšlet na základě zkušenosti kolegy s první verzí i30 a na základě pozitivních recenzí nové verze. Ostatně otec měl dvě generace Nissanů (první v době kdy u nás moc nebyly), takže mi asijský design a "původ" nevadil.
Pak akční cena za vystavený kus v jednom nejmenovaném autosalonu v Brně no a zkušební jízdy mi dojem nepokazily, prostě standard ve své třídě. Uvidíme jestli se něco nezačne víc kazit, ale zatím OK.
Ale to se pohybujeme u menších aut a to je pro rodinu o 4 lidech už problém.
Jinak mě i30 po stránce designu nevadí, provedení s levnější přední maskou je lepší než s dražší, zadek bez problémů a trochu prodloužené světla (Kia ceed je má i přes evropštější design ještě víc protáhlé) a vlnovka na stříbrné není až tak výrazná.
---
Co se týká agresivních reklam, tak je moc nesleduju, takže mě neovlivnily žádným směrem. O tomto modelu jsem začal přemýšlet na základě zkušenosti kolegy s první verzí i30 a na základě pozitivních recenzí nové verze. Ostatně otec měl dvě generace Nissanů (první v době kdy u nás moc nebyly), takže mi asijský design a "původ" nevadil.
Pak akční cena za vystavený kus v jednom nejmenovaném autosalonu v Brně no a zkušební jízdy mi dojem nepokazily, prostě standard ve své třídě. Uvidíme jestli se něco nezačne víc kazit, ale zatím OK.
U BMW je situace jasna, tam jde o prestiz, proto ty vysoke pocty na firmy, preci jen vedouci pracovnici nebudou jezdit v nejakych pleckach.
k tomu vw snad jenom to, že početně by měl být ree😜ortním leaderem... ne, že by na tom bylo něco špatného...
Myslíš registrace na dealera?
PS: a možná naopak budou nějaké reimporty (neboli šedé dovozy myslím se tomu říká), nebo auta vyřazená z jiného důvodu (totálky)... ale o tom nic nevím už
myslim si, ze hyu na 91 dni pri e😜orte nehra... a aj skusenosti inych ludi nehovoria o tom, ze by prihlasovali hyu na ceske znacky pred vyvezenim do inych krajin...
u hnůjdaje na ree😜ortech přidat a u konkurence hodně ubrat a jsme doma >😁 😉
vw uz dlhodobo funguje len z firemnych predajov... z pohladu sukromnikov hodne slaba a neatraktivna znacka ... uvidime uz o mesiac v predajoch za oktober po tom dizlgejte .... ci uz nedojde k istemu spomaleniu rastu vw ... a to v celej europe... aj ked samozrejme vw to urcite nejak ustoji
BTW: když si vybírám auto na firmu, často tolik nekoukám na náklady, pohybuji se v určitém rozpětí a vyberu si co chci. A že nejčastěji lidé chtějí VW? To jen dokazuje, že ten pašík je snem většiny českých řidičů. Že v reálu jezdí ceedem je spíš otázka jejich peněženky. Osobně neznám nikoho, kdo by ejakuloval ze ceeda. Vždy je to otázka kompromisu
A ne, nejsem fanouškem nějaké automobilky, jen mi tvé zdůvodnění nepřišlo moc racionální.
SPOLAHLIVEJSIE auto si vyberaju prave SUKROMNICI, pretoze ho nemenia kazde 3-4 roky ako firmy a potrebuju, aby vydrzalo a nekazilo sa. Tiez su v omnoho horsej vyjednávacej pozicii ako firmy. Ked sa firemnému zakaznikovi, co berie kazde 4 roky 10 aut nieco pokazi, nebude sa s nim rozumny predajca natahovat a vymeni mu to, aj ak to bola cisto chyba zákazníka...
Niekde na nete, asi autobild, bola statistika súkromných predajov v Nemecku, samozrejme sama toyota, mazda a pod. - japonci maju velmi vysoky percentualny podiel aut predany súkromníkom...
Zákazník, který si koupí nové auto jednou za patnáct let a za tu dobu najede 150tkm... do autorizáku jezdí první 3 roky a to se jen mění olej... to je celkem o ničem, z pohledu automobilky.
Jinak... pro firmu je jednodušší mít všechna auta od jednoho zdroje, což je mimochodem asi hlavní důvod existence aut jako Citan... hodně to zjednodušuje administrativu a dosáhneš i na nějaké VIP služby.
a nediskutovanie myslene tak, ze nariadene matky a nikto nema co protirecit, aj ked prisli {minimalne financne} lepsie ponuky, tak boli zamietnute...
Ono firmě tolik nezáleží na tom, jestli to auto stojí o pár desítek tisíc víc nebo míň... spíš potřebuje, aby celý proces od objednání auta přes financování a servis až po jeho zpětný odkup probíhal s co nejmenší administrativní zátěží. Jakmile se nějaký dodavatel osvědčí, nemá firma zájem jen tak z plezíru zkoušet, jestli by se osvědčil i nějaký jiný... a tohle neplatí jen pro auta.
o autopark sa starali narodne pobocky {vratane servisu, odpredaja, zmluv, administrativy...}. len im to musela schvalit matka. a matka vzdy schvalila vw aj ked to nevychadzalo najlacnejsie a narodna pobocka by si radsej vybrala nieco ine... {info od cloveka co sa staral o autopark}.
ak by sa vsetko spravovalo centralne, dojednavalo by sa centralne, tak by som povedal, ze ok, chapem. ale ked si kazdy stat dojednaval svoje podmienky sam za seba...
Růst se jistě zpomalí, ale vzhledem k tomu, že současná nabídka naftových motorů je už ok, tak to tak hrozné nebude... tedy alespoň v Evropě.
Dnes som videl jednu debatu a čo ma zarazilo bola informácia že VW v rámci koncernu robí obrat 60% ale zisk VW v rámci koncernu sú 2%. Takže to nieje ružové v zmysle " čo z toho koľko predajú keď zarobia H....O."
Fór je že už vyšlo najevo že důvodem bylo šetření. Už v roce 2008 technici jako jediný řešení pro splnění americkejch limitů navrhovali adBlue. Možná právě dík tý malý ziskovosti to zkusili obejít jinou cestou
Jo a maximální teoretický náklady CS odhadla na 2 biliony kč >😒]
Zkusí zákazníkům nabídnout nový modely za výrobní cenu nebo dokonce pod ní. Kdyby na to zákazníci skočili koncern by to furt vyšlo levnějš než soudy atd.
Osobne si myslim, ze je to jen takova medialni bublina. Kdybych mel VW s timto motorem, tak bych si ho urcite nenechal opravit, v podstate splnili to co si my zakaznici prejeme, aby auto jelo, moc nezralo a papirove plnilo oc debilni emisni normy zadaji.
1.
"Ono je vubec otazkou, zda VW neco porusil" - samozrejme ze porusil.
2.
"Je docela zajimave, ze doposud zadna automobilka nevyuzila teto "afery" k vlastnim marketingovym aktivitam, ne...?" - v automobilovém prumyslu je zvykem ze výrobci automobilu nevyuzívají aféry konkurence k vlastním marketingovým aktivitám.
Jsi vázne tak naivní nebo patrís mezi ty kterí se snazí zlehcovat prokazatelný podvod koncernu Volkswagen?
Jinak automobilovy marketing je mnohdy takovy hnuj, ze se vyuziva uplne vsechno. Pokud se nevyuziva, tak je to vyhradne proto, ze maslo muze byti na vice hlavach. Tahle medialni bublina bud rychle splaskne nebo to bude megaafera, ktera sfoukne ze sveta mnoho slabsich automobilek. Otevrela se Pandorina skrinka... 😉
"Jinak automobilovy marketing je mnohdy takovy hnuj, ze se vyuziva uplne vsechno." - plácás. Aféry konkurence se v automobilovém marketingu bezne nevyuzívají. Ovsem pokud más nejaké konkrétní príklady tak sem s nimi.
Jelikoz jsem si vedom toho, ze kazda prisnejsi emisni norma prinasi vyssi spotrebu a horsi projev motoru, docela VW v teto kauze fandim, protoze se mu podarilo elegantne obejit tuhle ekosikanu a nam prostym uzivatelum zachovat alespon dostatecny jizdni zazitek pri "plneni" radobyekologickych opatreni.
Nemuselo by ti to pak tak skřípat 😄
[odkaz]
A teď se běž podívat s čim jezdíš [odkaz] >😒]
Takže rozhodně bych to neházel jen na flotily a ree😜orty. Těch soukromým osob, co si to koupí na svou vlastní firmu je taky dost ... 😉
P.S. Ještě jsem zapomněl, že už se taky delší dobu nemusí vézt kniha jízd, teda pokud si dáváš náklady na používání auta dáváš (do účetnictví) paušálem.
To co píšeš je teorie, podle které bych si logicky nemohl koupit s (plným) odpočtem ani TV do firmy, protože se na ni občas (po pracovní/otvírací době) dívám i soukromě. A co třeba notebook apod, nebo drahá lednice nakoupená s odpočtem dph ve které mám (mimo jiné) i alkohol pro soukromé účely, nebo výrobník ledu se kterého beru led na soukromou párty, taky vrátit poměrnou část dph? Princip je stejný, vždy jde především o to, co lze poměrně jasně prokázat, napadnout se dá cokoli, ale ani finančák nemůže vařit z vody, nebo z JPP.
U nároků na odpočet ti nic prokazovat nemusí, to ty musíš prokázat, že jsi odpočet DPH uplatnil ve správné výši.
Tvůj příklad s TV a láhví alkoholu je taky správný, vždy bys měl uplatnit jen poměrnou část. Ale to ti nikdo kontrolovat nebude. Pokud máš TV v kanceláři nebo hospodě, tak se bere, že vždy je používána jen k podníkání, bez ohledu na to, jestli tam po půlnoci chodíš soukromě sledovat nejrůznější kanály >😁 A jestli prodáš celou láhev nebo jestli pár panáku sám upiješ, po tobě taky nebude chtít nikdo prokazovat. Jedná se o velké odpočty, např. po těch autech hodně jdou.
To ano, ale já to teď beru jen z hlediska DPH a prokazování odpočtů.
Ale jestli jsi dobře vzpomínám, tak to byla: dodávka (100% výdajů), nějaké malé auto (50😖 a SUV s tažným (zbylá dvě by velký naložený vozík neutáhla a taky tam bylo jen určité procento) . Takže proč ne 😄