Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2015: Prodeje Hyundai klesly o 16 procent

David Bureš
Diskuze (129)
Registrace nových osobních aut na českém trhu rostou. Hned několika značkám z top 20 ale zářijové prodeje meziročně klesly.

Na českém trhu se v průběhu letošního září prodalo 18.056 nových osobních automobilů, což je o 14,5 % více než před rokem. Nejprodávanější zahraniční značkou se na rozdíl od srpna opět stal Volkswagen, Nissan se pak vyšplhal na sedmou příčku. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější automobilkou neohroženě zůstává Škoda, která v září prodala 6204 nových automobilů, o 24,6 % více než před rokem. Růst byl však nižší než v minulých měsících, v období leden až září Škoda prodala o 28,5 % více aut než před rokem.

Tisícovku prodaných aut překonaly čtyři značky, vedle Škody také Volkswagen, Hyundai a Ford. Opel na svůj srpnový úspěch, kdy prodal 1059 aut, nenavázal. Jeho zářijové prodeje dokonce meziročně poklesly o 4,8 %.

Opel však není jedinou důležitou značkou, které registrace minulý měsíc klesly. Pokles prodejů zaznamenaly také Korejci – celkově devátá Kia si pohoršila o 5,9 %, třetí Hyundai dokonce o výrazných 15,9 %. V případě Hyundai je to největší pokles z nejlepší dvacítky značek.

Nižší prodeje najdeme také ve statistikách značek Mazda (-10,5 %), Suzuki (-11,2 %) nebo Citroën (-14,3 %). U Citroënu a Suzuki se jedná o dlouhodobý trend, Mazdě poklesly prodeje i v srpnu, v předchozích měsících se jí ale dařilo.

Naopak úspěšný měsíc zažil Nissan, jehož nárůst prodejů o 142 % jej vyšvihl na sedmu příčku. Prodejně se dařilo také Dacii (+46,8 %) nebo Seatu (+40,2 %).

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 9/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Škoda6204+24,634,36
2.Volkswagen1672+26,99,26
3.Hyundai1540-15,98,53
4.Ford1124-3,16,23
5.Dacia797+46,84,41
6.Opel637-4,83,53
7.Nissan581+142,13,22
8.Seat555+40,23,07
9.Kia539-5,92,99
10.Peugeot528+3,52,92
11.Renault468+7,62,59
12.Mercedes-Benz433+32,82,40
13.BMW400+17,32,22
14.Audi345+35,31,91
15.Toyota331-2,41,83
16.Citroën324-14,31,79
17.Fiat288+7,91,60
18.Mazda222-10,51,23
19.Mitsubishi190+9,81,05
20.Suzuki166-11,20,92
-CELKEM18056+14,5-

Při pohledu na prodejní čísla za uplynulé první tři čtvrtiny roku zjistíme, že se od ledna do září na českém trhu prodalo 170.010 nových osobních automobilů, o bezmála 21 % více než ve stejném období roku 2014. Dále bylo v Česku registrováno 11.762 lehkých užitkových automobilů, 777 autobusů, 7.518 nákladních vozidel a 15.149 motocyklů.

Hranici 10.000 prodaných osobních vozidel v prvních devíti měsících roku překonaly čtyři značky – Škoda, Volkswagen, Hyundai a Ford. Zatímco Škodě, Volkswagenu a Fordu registrace rostly o více než pětinu, Hyundai si pomohl „jen“ o 4,6 %.

Z prémiových značek zůstává nejlepší BMW (celkově jedenácté), následují Audi (celkově 14. příčka) a Mercedes-Benz (15. místo). V srpnu ale trojcípá hvězda mnichovskou vrtulku v prodejích překonala.

Co se týče karoserií, tak mají čeští zákazníci nejvíce v oblibě kombíky, které tvoří bezmála 27 % celkových prodejů osobních aut. Na druhé příčce jsou liftbacky a hatchbacky (dohromady 19,5 %), bronz obsadila SUV (18,7 %).

Z hlediska paliva je na prvním místě benzin s 54,57 % podílem na prodejích, následuje nafta s 42,04 % podílem. Z alternativních paliv vede stlačený zemní plyn (CNG) s podílem 1,24 %. Z barev je stále nejoblíbenější bílá s 29,42 % podílem.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-9/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Škoda54924+28,535,12
2.Volkswagen18120+35,710,60
3.Hyundai14436+4,68,44
4.Ford11458+23,26,70
5.Dacia7654+18,74,48
6.Opel6426+26,43,76
7.Kia5729+16,73,35
8.Renault5493+19,33,21
9.Peugeot5358-2,23,13
10.Seat5283+9,53,09
11.BMW4253+16,52,49
12.Citroën3733-13,42,18
13.Nissan3706+76,12,17
14.Audi3608+42,32,11
15.Mercedes-Benz3415+22,12,00
16.Toyota3140+9,11,84
17.Fiat2529+23,31,48
18.Mazda1937+10,81,13
19.Mitsubishi1877+64,21,10
20.Suzuki1565-11,40,92
-CELKEM170010+20,8-

Tři čtvrtiny osobních automobilů kupují v Česku firmy, soukromé osoby si v prvních devíti měsících roku pořídily pouze 25,44 % registrovaných vozů. Statistiky pak ukazují, že soukromníci mají v oblibě jiné značky než firmy.

Mezi soukromými osobami jsou oblíbené vozy korejských značek nebo Dacia. Hyundai prodá 47 % svých automobilů právě soukromníkům, Kia dokonce bezmála 49 %. U Dacie je tento podíl nižší – skoro 41 %, stále je ale vyšší než třeba u domácí Škody. Mladoboleslavská automobilka předá soukromníkům pouze 21,6 % svých prodaných aut. Ještě mnohem nižší je tento podíl u Volkswagenu (11,7 %) nebo Fordu (10,9 %). BMW pak soukromým osobám prodá jen šest procent svých prodaných aut.

Český trh – registrace nových aut podle značek (soukromníci)
Poř.ZnačkaProdeje soukromníkům v 1-9/2015Podíl na celkových prodejích [%]
1.Škoda1187421,62
2.Hyundai678547,00
3.Dacia313240,92
4.Kia279348,75
5.Volkswagen211811,69
6.Opel211432,90
7.Peugeot191635,76
8.Renault177832,37
9.Toyota150147,80
10.Citroën136336,51
11.Ford125210,93
12.Mitsubishi123265,64
13.Suzuki89657,25
14.Mazda89546,21
15.Nissan88423,85
16.Honda58147,94
17.Seat55910,58
18.Mercedes-Benz3209,37
19.Fiat28911,43
20.BMW2586,07
-CELKEM4350025,44

David Bureš
Diskuze (129)
6. 10. 2015 18:08
Re: Prodeje Hyundai
Nová i20 je taky pěkná, ale má to těžké, Fabia III se na rozdíl od II taky povedla a je to prostě Škoda.
Ale to se pohybujeme u menších aut a to je pro rodinu o 4 lidech už problém.
Jinak mě i30 po stránce designu nevadí, provedení s levnější přední maskou je lepší než s dražší, zadek bez problémů a trochu prodloužené světla (Kia ceed je má i přes evropštější design ještě víc protáhlé) a vlnovka na stříbrné není až tak výrazná.
---
Co se týká agresivních reklam, tak je moc nesleduju, takže mě neovlivnily žádným směrem. O tomto modelu jsem začal přemýšlet na základě zkušenosti kolegy s první verzí i30 a na základě pozitivních recenzí nové verze. Ostatně otec měl dvě generace Nissanů (první v době kdy u nás moc nebyly), takže mi asijský design a "původ" nevadil.
Pak akční cena za vystavený kus v jednom nejmenovaném autosalonu v Brně no a zkušební jízdy mi dojem nepokazily, prostě standard ve své třídě. Uvidíme jestli se něco nezačne víc kazit, ale zatím OK.
6. 10. 2015 17:58
Re: Prodeje Hyundai
cca 43000Km.
Avatar - white label
6. 10. 2015 12:49
Re: Volkswagen
Avatar - white label
6. 10. 2015 12:48
Re: Volkswagen
Jo, taky mě napadlo, že ta "hysterie" VW okolo toho je vlastně úplně zbytečná..., zřejmě nemají žádné schopné právníky. >:-[] ;-)
6. 10. 2015 08:16
Re: Prodeje Hyundai
Prostě se potvrzuje, že Hyundai se pořád kupuje spíš hlavou než srdcem, ovšem s výjimkou nového Tucsonu, ten je fakt líbivý...