Srovnávací test těchto dvou modelů je zřejmě lehkým předdušičkovým žertíkem redakce. Srovnávat o generaci starší Ibizu s nově postavenou Fabií samo o sobě je vcelku hrubým zrnem. Ale berme, Seat se rozhodl (tedy přeloženo koncern rozhodl), že Ibiza s Polem půjdou cestou FL, zatímco Fabia dostane žolíkovou výhodu v podobě nové generace. Takže srovnání zcela férové.
Jenže v testované verzi to úplně férové postavení není. Fabia Monte Carlo zkrátka ve srovnání se zcela běžnou Ibizou dává Ibize zřetelné KO a v zásadě ukončuje zápas hned v prvních vteřinách. Nesportovní chování? Za mě tak trochu ano.
Co naplat, Monte Carlo vypadá výtečně a i když Fabia II Monte Carlo podle mě byla zdařilejším počinem, tak i novice to sekne. Ano, Fabia se zbavila nálepky "auta pro socky", když tuhle roli převzal Rapid. Fabia tak konečně dostala koncernový prostor k tomu, aby začala hrát na city a dlužno dodat, že se jí to povedlo náramně.
Podle mě žádná Octavia III, žádný Superb. Ale Fabia III je Škodou, která za poslední dobu dokázala posunout vnímání značky. Právě Fabia III jako jediná čeří jinak nudné vody mladoboleslavského rybníku... Mrzí mě sand jediné - že nepřišla Fabia III sedan :-!
Přesto při srovnání vyniknou některé absurdity. Tak např.
1) Ibiza postrádá stropní madla - komplet....
2) Ibiza stále má čalouněné výplně dveří - to už v přiští generaci určitě nebude...
3) Nesklopný sedák Fabie vzadu - šetříme, šetříme....
4) Výškové nastavování předních pásů - u Fabie naštěstí zůstalo
V zásadě zkrátka musím uznat - v Boleslavi umějí šetřit na mnohem přijatelnějších místech než ve Španělsku. Ibiza se tedy zdá být naprosto odepsaná. Jenže... Má určité trumfy. LED světla (doufám, že po posledním FL zůstala) a Cupru.
Fabia sice dostala výhodu generační obměny, ale čistě technicky vzato je až nyní plnohodnotným sourozencem Ibizy a Pola, takže srovnání je v pohodě.
O Ibize bych určitě neřekl, že je odepsaná. Kdybych se já sám měl rozhodnout pro nový vůz v B segmentu, určitě bych ji vzal v úvahu. Na jednu stranu již morálně i vzhledově zastarala, na druhou stranu jde ale stále o poctivý "předkrizový" model, který se nyní může paradoxně pochlubit mnohem hojnějším využitím hodnotných materiálů v interiéru, a předpokládám, že jí ještě neschází ani takové "luxusní" fičůry, jako automatický dojezd všech oken. A to se počítá...
Ibiza může podle mě zaujmout jen Cuprou, pro někoho možná zajímavějším gesignem. Interiér byl ale mimo pro Seaty té doby tradičně už při představení modelu. A sorry, ale třeba absence výškového seřizování pásů, absence stropních madel... Ne, tohle se nedělá a může mít palubku měkkou jak marshmallow :-!
Jenomze minula Fabia prisla na trh uz v roce 2006, Ibiza az 2008, Polo jeste o rok pozdeji. Navic dvojkova Fabia stala na platforme jednickove, takze se vlastne az v soucasne generaci dostala na technickou uroven sedm let stare Ibizy. A designem ji stale nesaha ani po kotniky.
Podle mě to srovnat můžou docela dobře. Ibiza byla ve v době uvedení na trh o půl generace dopředu. A stejně, lidé hodnotí zda se jim to auto líbí nebo ne. Takové to, že je vývojově o pár roků starší jsou myslím spíš marketingové pindy a nikomu to nevadí. Auto není mobil. Se šetřením a seškrtáváním máš pravdu, to v poslední době úsměv nedělá.
...ani nemá smysl číst, recykláty jeho přechozích testů jsou jen ztrátou času pro všechny fandy automobilů. To, že je článek rozsekán pro větší počet kliků jen ukazuje, že ACZ se rozhodlo jít zcela jiným směrem než očekáváme my, čtenáři.
Redakcia, prosím uvádzajte, že ide o test Sveta motorov, aby som si ušetril čas čítaním x-tej variáce dôvodov, prečo musí vyhrať auto značky Škoda.
Btw. prečo má na porovnávačky monopol práve SM? Prečo nerobí auto.cz vlastné?
novinářské automobilové prostředí je obrazem trhu s novými automobily. Český trh je zabržděný a obměna vozového parku zoufalá. A co je ještě horší - většinu prodejů tvoří firemní vozy. Rodiny prostě nakupují ojeté západní pekáče v bazarech ;-\ Takže firmy kupují koncern, v testech se objevuje koncern. Pluralita trhu zmizela. Škoda s malým š. Velká škoda. Kdysi se tu prodávalo spousta Renaultů, Opelů, Nissanů, Fordů... Dnes? Tyhle značky žijí z reexportů 8-s ;-\
V tomto súboji samozrejme nemá Ibiza najmenšiu šancu, je generačne staršia a naviac je Fabia v top verzii. Tu jednoducho ide o princíp: keď má SM porovnávačku Škoda vs. celý svet, vyhrá vždy Škoda, takže pre mňa tá redakcia nemá ani štipku dôveryhodnosti a jej "testy" sú pre mňa stratou času. Jednoducho ak niekto deväťkrát nedôvodne kričí "horí", neveríš mu, ani keď desiaty krát bude naozaj horieť. Preto by som rád vedel, s kým mám tú česť, vopred.
Ale Skodovky vitezi i ve vetsine nemeckych srovnavachich testu - si myslis, ze ma Skoda takove prostredky, aby dokazala vsechny podplatit?? Jestli to nebude tim, ze Skoda nabizi ve vetsine pripadu nejlepsi pomer cena/uzitna hodnota ;-)
To jo, hlavně ty 3válce se zvukem vysavače a spotřebou 7 na sto - za to jede i 1,6 Lada který se tu každej směje a která má větší výkon.
A narozdíl od VW to nemá zvuk vysavače, zbytečný turbo.
To víš, když tu chodí takový vosického dildouš jako jsi ty gilgíte, tak se redaktorům kterým se jen posmíváš ani nedivím. Raději jsou tam, kde jsou auta a lidé a ne takováto sebranka.
Ak si si nevšimol, kolega gilgit výrazne zjemnil slovník a utlmil vášne. Už dlhšiu dobu píše pomerne vecne a má to hlavu a pätu. To ty si tentoraz akosi mimo.
Drive psal Gilgit "vitej odpade", dnes pise "vitej primitive" - kde vidis vyrazne zlepseni jeho chovani??? Gilgit / IPA ma jiste prehled o vychodnich trzich, ale misto toho, aby si zalozil vlastni web, tak zde kritizuje i redakci.
všechny technické aspekty obou vozů, jednoznačně u mě vítězí Fábia svým vzhledem. Ty příšerné šikmé prolisy na dveřích Ibizy jsou pro mě nepřekonatelné ... :no:
test mel byt polo versus rio. vysledkova listina by vzdy mohla byt 1. embecko 2.xxx 3.yyy
embecko se nemusi vubec nikdy testovat protoze si to koupi par degenu a zbytek to nafasuje v praci.
Nemůžu si pomoc, ale když se podívám na novou Fabii, tak se mě vždy vybaví Favorit. Ibiza, i když je ze "starší designové vlny", je pro mě pohlednější vůz... ;-)
Dobre, jestli ti to udela radost, tak jsou PODOBNE. Jsem zvedavy, co si prectu, az se tu bude zase diskutovat o tom, jak jsou vsechny audiny stejne a ze tohle vypada jako tamto atd. A kdyz uz jsme u toho, tak Superb je ma taky takrka okopirovane od Seatu ;-)
Superb od Seatu? [odkaz] [odkaz]
Ako nejdem sa tváriť, že koncernové autá nemajú podobné prvky dizajnu, ale stále na tom nie sú tak zle, aby mali naprieč značkami aj rovnaké svetlá.
No jasne, na tech fotkach je to hezky videt. Ono je podobne a podobne. Ten trojuhelnik v dolnim rohu je jeden z nejcharakteristictejsich znaku Seatu. Neco, jako kdyby zacali delat rozpulenou masku a pak se divili, ze v tom lidi vidi BMW. Problem s az moc podobnym designem koncern nikdy moc nemel. Prvni Superb sice trochu pripominal (opet prednimi svetly) soudobou A6ku, dvojkova octa zase malinko Passata B5.5, ale jinak ta auta byla nezamenitelna, stejne, jako byly Audi, VW a Seat designove jedinecne znacky. Dnes skodovka pusobi, jako smes ruznych koncernovych prvku a to se paradoxne o jejim designu zacalo mluvit vic, nez kdy drive. Rapid a Octavia jsou svebytne modely, ale ze Superbu a Fabie takovy pocit bohuzel nemam.
No neviem s tým Rapidom, ja mám pocit, že viac to auto bolo robené pre Toledo, ale to je na takú diskusiu asi že či bolo skôr vajce alebo sliepka. Ale Toledo sa mi jednoducho viac páči. Z NFS tiež určite UP!
Nemôžem súhlasiť že by Fabia či Superb neboli svojbytné. Všeobecne ma ale z palety koncernu naposledy chytil za srdce Leon.
Už je tu fakt menej textu než reklamy, takže to rozdelenie na kapitoly vyzerá fakt úboho, ako keby človek čítal inzerciu. :-(
Kiež by sa dal spojiť dizajn webu auto revue a diskusie auto.cz.
No to je vyborne. Kupim si male auto s prtavym motorom a spotreba jak blazon. Vela ludi si teraz otiera hubu o dizle, ale ked budu musiet jazdit na tychto malych zrutoch prejde ich to hrdinstvo. A po 100000km to bude predatelne za facku. :no::no::-!
presne tak, takova spotřeba je bud v dálničním rezimu, ve meste v kolonách a při popojizdeckach, kdy se ani neohreje motor, nebo s tim musí jezdit nejaky nemehlo, kterej jezdi jen na jednicku.
[odkaz]
a k tem dyslum - radsi budu jezdit s o litr vyssi spotřebou nez vypoustet z vejfuku jedy a rakovinu. tohle ale naftovi dunihlavove nikdy nepochopi, vejfuk je prece vzadu
Presne jak pise Pavel K, spotreba redakce je nesmysl.
Golf 7, tachometrovych 140 jede za 6.5 (pneu 205, 95 oktanovy benzin, dva lidi, 2500km, tempomat, mereno dolevanim benzinu, rozdil oproti palubnimu pocitaci 0,1l), v kombi provozu kolem 6, mimo mesto snadno pod 6... Takze jezdit s mensi lehci Fabii za 7 je docela vizitka tady pana ridice...
Ale nakonec zase pokud to nekomu bude zrat vic nez panu redaktorovi, bud neumi jezdit, nebo jezdi rallye :-)
začal bych tím, že bych si zjistil jestli lada dělá pětiválec, zjistil bych si skutečnou spotřebu daných motorů, nedal bych na to co kdo napíše, taky asi nevěříš že každá amerika jezdí za 20 a víc, a co se týče rozdílu spotřeby v reálu a počítače, tak to se dá taky nastavit aby to lhalo co nejmíň nebo vůbec......
ibiza ma podla mna stale velmi moderny a nestarnuci dizajn.... a v podstate aj leon vychadza z jej linii ... co sa tyka vizaze tak vedla fabie je ibiza stale navonok v pohode a drzi krok s dobou ... a pri pohlade zboku hadam vyzera aj modernejsie ako novsia fabia..... jej bocna linia je dokonala ( ibizy samozrejme ) .... kdez to fabia posobi skor ako taka okata skatula ..... tie jej velke kukadla mi stale vadia.... od prveho dna... a nepasuju mi na tak male auto.... aj ked popravde v reale to azz taka hroza nie je zvlast ked je fabia v nejakej sedej .... tmavsej sivej alebo tmavomodej....
v interieri sa to uz ale otaca v prospech fabie......tam uz skutocne citit vek ibizy..... napriek tomu mi je interier ibizy stale sympaticky a nemal by som vyhrady.... na bezne pouzitie a pre male auto.... nadalej plne dostacujuci a bez gycovych zadrhelov a zbytocnosti ... bude hodne tazke nahradit tuto sucasnu ibizu... latka je posadena hodne vysoko.... rozhodne vyssie ako to bolo v pripade skody fabie druhej generacie .... tretia generacia fabie vela snahy ani nepotrebovala aby uzku "dvojku" poslala do "historie" ale v pripade ibizy to vidm na tazsi oriesok..... samozrejme ale nepochybujem ze nastupca ibizy bude zase o krok dalej.... mozno nie o az tak vyrazny krok ako v pripade generacnej obmeny poslednej fabie.... ale seat sa urcite pousiluje o to aby uz tuto novu fabiu strcil do kapsy .... tak snad mu to vyjde.... z malych koncernovych aut ako je polo ibiza fabia ... mi bola ibiza vzdy srdcu najblizsie...
test tom inak necital..... ja len dufam ze o tyzden tu zase nebude superb kombi vs passat kombi..... tie povinne vikendove skodovacko koncernove porovnavacie SM testy mi uz trosku lezu hore krkom... co tak porovnat povedzme clio s mazdou 2?
Nejdříve zabili moje.auto.cz kvůli kterému jsem přišel. Následující odliv lidí z diskuzí, které to držely nad vodou se značně podepsal na jejich úrovni. Potom přišli klikací články ... nejdříve pár, potom více a teď už budou klikací i recenze ! Sbohem ... nemám na to nervy.
Přátelé, toto je můj první příspěvek a netýká se (bohužel) aut, ale diskuzí.
Tento web navštěvuji několik let. Dříve jsem sem chodil kvůli zajímavé četbě o automobilismu, nyní sem chodím už jen a pouze kvůli vašim diskuzím.
Vzhledem k soustavně upadající kvalitě článků mě zajímá jedna věc.
Proč všichni chodíte diskutovat sem a ne například na autorevue?
Ano, chápu, že diskuze na autorevue nejsou tak přehledné, ale možná by se dalo s majiteli domluvit a kdybyste všichni přešli diskutovat k nim, určitě by rádi přehodnotili podobu diskuzí, neboť jejich web by tak získal na atraktivitě.
Tak vážně, co tu všichni děláte a proč hromadně "neemigrujete" jinam?
podle spritmonitoru benzinova FIII/66kW jezdi v prumeru za 5.87 litru, takze vykazujete o vic jak 20% vetsi spotřebu, a vykazany maximum je 6.77, tedy stále o skoro 0.5 litru min, nez vykazujete vy.
[odkaz]
za 7.2 podle tankovani jezdim se starou OII 1.8tsi, když se aspoň trochu krotim.
obvyklých cca 250 km, kdy 100km je po okresce, 100km po dalnici a 50 km po praze jezdim za 7.0, pravda, včera to bylo 7.5, ale cestou zpet foukal silny protivitr.
Viš o tom že se da realna spotřeba i spočitat ? A viš o tom že žadna automobilka nema uplně přesne PP ? A viš to že z tohodle pohledu na tom koncern VW neni vubec špatně ? A viš vubec že tento koncern děla vyborne auta o kterych se nejedne automobilce jenom zda ?
Mám Seat Leon ST 1.2 tsi 77kw. Prvý rok od kúpy som meral spotrebu aj podla tankovania a vychádzala +-0,1 L presne ako ukazoval PP. Preto verím aj údaju o dlhodobej spotrebe za posledných 15 tis. km - 5l/100 km. Takže by som negeneralizoval.
Jak jsem vybíral,jak jsem koupil a jakou mam zkušenost
Vlastním rok a čtvrt Ibizu ST 1.4 TSI FR.Celkově spokojenost.Výběrová kriteria byla Automat (jsem invalida ,auto na 10 let a víc jak 60 procent km po Praze) ,400l kufr(dvě děti) a lepší světla(toho není nikdy dost) , nájezd do 25tkm takže motor byl nejasný.Platforma taky protože jsem si zvykl na vyšší auto(Fiat Doblo) a přehled,Zároveň před rodinou jsem měl celkem sportovně založená auta.A cesty za rodiči na sever přes Mělník a "Dubské zatáčky" v Doblu nikdo moc nemiloval i když sedělo překvapivě dobře.Výhodou ale zase byla vyšší průjezdnost ve sněhu díky vyšší světlé výšce vozu a odolnost proti praźským vysokým chodníkům.
Takže výběrem prošlo mnoho rozdílných vozů.Od Renaultu počínaje(Captur - špatná světla,Fluence-zklamal mě podvozek) přes Hjundé -vysoká spotřeba u manualu tzn s klas.automatem ještě horší ,Mazda 3 vysoká cena,Suzuki Scross - ve vyšší výbavě s xenony cena,Opel -Astra a Meriva -vyšší váha,starší motory=vyšší spotřeba.Nakonec moje racionálnější část já proti sobě postavila Yetiho a Ibizu.Už to vypadalo na Yetiho když jsem měl od mamky na 14 dní posledního dobrého Focuse 2010 a stačily 2 jízdy dubskými a já se utvrdil že se chci ještě bavit. U menšího ze dvou pražských dealeru jsem poslední týden výroby objednal Seata s 1.4tsi 110kw(poté nebyla 1.4 3/4 roku v nabidce,až s novou generací motorů se vrátila)
Omlouvám se ,původně jsem chtěl být stručný :-) teď konečně k autu.Zvažoval jsem 17 kola za drobný příplatek,nakonec jsem rád že jsem je nekoupil.žádné velké pohodlí to na pražské dlažbě není ani na 16.Auto ale hezky sedí.Ibiza se mi líbí velmi i dnes ale je pravda že interier působí zastarale,stroze.Auto dokáže jet na dálku i okolo 6 l ale chce se to opravdu velmi brzdit protože rozdíly ve spotřebě v peněžence jsou jemně řečeno podstatné(za 3*6 se dá jet také).Vše zatím funguje tak jak má tzn dsg řadí,turbo kompresor fouká a řetěz není slyšet.Co mě ale na autě nemile překvapilo je šetření na nepravých místech.Po projití ceníků Golfu a Yetiho jsem při objednání nějak automaticky očekával stejnou konfiguraci dsg s asistentem rozjedu do kopce.Auto jsem domu přivezl najezdil několik stovek km po Praze.Auto se po uvolnění brzdy pomalu rozjíždělo vše ok.Pak jsem zajel Do obchodního domu s poměrně prudkým výjezdem ven.uvolním brzdu a....auto začalo couvat na to za mnou.Byl jsem dost překvapen.Jal jsem se reklamovat toto u prodejce.Jaké bylo moje překvapení když jsem zjistil že tuto položku v autě nemám protože jsem si jí neobjednal v balíčku se spoustou nesmyslů.
Re: Jak jsem vybíral,jak jsem koupil a jakou mam zkušenost
aistent rozjezdu do kopce je dobra s jednou výhradou:
pote co pustim brzdu, jsou kola ještě na 1-2sec zabrzdena a ja se rozjedu az po tehle dobe, aspoň tak to funguje u me. nastesti to fuguje az od určitého sklonu, při malem sklonu je to nezasahuje.
ja ani netusil ze to tam mam az jednou kdy jsem se rozjizdel do prudšího kopce tak to zabralo a doslo mi ze to o cem jsem slychaval, ze nektery auta mají, tak mam taky ...
Re: Jak jsem vybíral,jak jsem koupil a jakou mam zkušenost
Hele no nevim na cem to mas, ale Golfu 6 to mam a mas pravdu - dozadu te to 2 sekundy nepusti ani za nic.
Ale dopredu me to pusti vzdy. Nikdy to neudelalo nejmensi chybicku.
Tento web se dostal od profesionálního čtení k úplnému dnu novinařiny. Každý měsíc vyplodit pro chlebodárce jakoby "test" v němž jde jen a jen o jedno...aby domácí drahoušek vyhrál nad kýmkoli...nemám už na vás žaludek a nebudu zvyšovat čtenost...jste ubozí, sbohem :-(
přílatek za vše vč palubního pc, mlhovek, litých kol, rádia atd. Sranda
Dovybavte si auto a ste na 290-300 tis se směšným tříválcem a fofrklacekm, s automatem byste byli někde na 350.
To bych si radši koupil tu Kalinu za 260, navíc s automatem, poctivou 1,6kou a všemi těmahle prvky v ceně. Interiér sice bude trochu horší, ale zas to vynahradí jiné věci.
Zdravím, jen jsem chtěl připomenout, že pokud vezmu Fabi Active+, tak rozhodně nedostanu Monte Carlo, automatickou kimatizaci, navigaci. Takže test o ničem...