Novinky
unicorn64
Podla pdf prezentacie hlavneho inziniera [odkaz]
* batozinovy priestor +56 l
* lepsi bocny vyhlad
* sportovy dizajn
* sedacky lepsie odvadzaju teplo
* tuhsia karoseria o 60% (o 30% viac zvarov)
* zlepsena zadna naprava
* zlepsena absorpcia hluku od motora
* zlepsena absorpcia hluku od podlahy
* bateria s mensim objemom
* zlepsena spotreba (32.6 km/l --> 40 km/l)
* verzia s novym E-Four 4WD pohonom (!)
* bezpecnostne systemy Toyota Safety Sense
* lepsi parkovaci asistent
* novy komunikacny system ITS Connect
* farebny head-up
* detekcia mrtveho uhlu
* volant s riadenim teploty
* lepsia klimatizacia S-Flow
* nudzovy zdroj 1500W
Podla pdf prezentacie oddelenia hybridnych pohonov
* popis technickych detailov noveho hybridneho pohonu (lahsi a efektivnejsi)
* verzia 2WD a 4WD (definitivne podrobnosti v Tokiu koncom oktobra)
* novy E-Four pohon (zadny elektromotor pomaha pri rozbehu a na klzkom povrchu)
* hladsie zrychlovanie s mensim naklonom karoserie
* zivsia odozva auta pri mensom a lahsom hybridnom pohone
* batozinovy priestor +56 l
* lepsi bocny vyhlad
* sportovy dizajn
* sedacky lepsie odvadzaju teplo
* tuhsia karoseria o 60% (o 30% viac zvarov)
* zlepsena zadna naprava
* zlepsena absorpcia hluku od motora
* zlepsena absorpcia hluku od podlahy
* bateria s mensim objemom
* zlepsena spotreba (32.6 km/l --> 40 km/l)
* verzia s novym E-Four 4WD pohonom (!)
* bezpecnostne systemy Toyota Safety Sense
* lepsi parkovaci asistent
* novy komunikacny system ITS Connect
* farebny head-up
* detekcia mrtveho uhlu
* volant s riadenim teploty
* lepsia klimatizacia S-Flow
* nudzovy zdroj 1500W
Podla pdf prezentacie oddelenia hybridnych pohonov
* popis technickych detailov noveho hybridneho pohonu (lahsi a efektivnejsi)
* verzia 2WD a 4WD (definitivne podrobnosti v Tokiu koncom oktobra)
* novy E-Four pohon (zadny elektromotor pomaha pri rozbehu a na klzkom povrchu)
* hladsie zrychlovanie s mensim naklonom karoserie
* zivsia odozva auta pri mensom a lahsom hybridnom pohone
3_diamanty
revoluciu uz dobehla evolucia... jednoducho technologicky uz asi ani na poli hybridov nejde cakat z roka na rok revolucne kroky .... nejaky ten "docasny strop" uz sme zrejme aj tu dosiahli.... teraz to uz pojde vpred asi len po malych krocikoch... 😉 ....
mne sa novy prius pozdava... uprimne... napriklad aj po stranke dizajnu ovela viac ako ten sucasny ... a to vdaka sviezejsim tvarom s perfektnym bocnym profilom....
mne sa novy prius pozdava... uprimne... napriklad aj po stranke dizajnu ovela viac ako ten sucasny ... a to vdaka sviezejsim tvarom s perfektnym bocnym profilom....
Uživatel_5340709
Proč to zklamání? Napadá mě jedno srovnání, mx5 má taky vlastně "starej" motor, a jak jede, ne o pohlavek, ale o pěkný kus, seká i GT86 /tu jen ale o prsa čínské tanečnice/, spotřeba šla taky dolů. Prius může být něco podobného, doposud šli všichni v evropě extenzívní cestou, japonci ukazují, že to do nekonečna nejde, a že dá jít i intenzivní cestou.
252kW
Tohle se mi na Japoncích líbí. Když něco perfektně funguje, tak se toho drží zuby nehty a energii soustředí na důležitější věci. Ta 1,8 vůbec není malý motor a proti předchůdci 1,5 dokázala mít nižší spotřebu i na dálnici. Rozhodně neplatí, že menší motor má vždy menší spotřebu. Někdy se ten menší už dost trápí a spotřeba jde do háje. Jsem zvědavý i na systém vstřikování. Jestli tohle zvádli i bez přímého vsřikování, tak všechny klobouky dolů.
Dylan McKay
Když Aurisu něco podstatného chybí. A to je místo na zadních sedadlech. V tom je Prius super. A s tím nesnesitelným kraválem nesouhlasím.
mikinko
jazdil si v tom? Je to síce 1.8 ale výkonovo na úrovni 1.4 lebo je to motor postavený na úsporu... 73kW z 1.8 je h...o ale je to súčasť celého systému ktorý funguje výborne. A ak by som čakal iný motor tak ja naopak väčší objem tak 2.0 - 2.2
David Bureš (Auto.cz)
Tisková zpráva Toyoty mluví celkem jasně: "The new Prius retains the established 1.8-litre VVT-i gasoline engine featured in the current model."
3_diamanty
ja tu teda nevidim ziadnu priamu umeru medzi modernostou a cim mensim motorom.... 😉 .... ale ak myslis ze s 1,6tkou by posobil modernejsie v poriadku 😉 ... ono cim mensi motor nie je v praxi ani u beznych aut ziadna vyhra... a inak uprimne.... ked otvoris kapotu a pozries sa na auto s motorom 1,4 a auto s motorom 1,8 ... je to az taky rozdiel? motor ako motor nie? a ani tie 4 deci rozdielu na tom predsa nic nemenia ... ono je dost mozne ze prius v kombinacii s 1,8mickou bude nadalej spolahlivejsi a pojde lahsie na menej percent vytazenia motora ako keby tam dali nejaky malicky objem ktory na oko posobi ultra moderne ale v praxi by autu viac ublizil ako pomohol..... ja nemam pochybnosti o tom ze v toyote vedia preco ma auto tejto velkosti a vahy pod kapotou 1,8micku a nie nejaky malolitrazny mixer... ak k tomu priratas vylepsene baterie... a celkovy know how noveho priusu ... nie je podla mna dovod na smutok
Somewhere je už preč
Skús brať v úvahu parametre, čo tam po zdvihovom objeme. Náhodou ten prístup - výkonové parametre zhodné, spotreba o 20% dolu, je veľmi sympatický. Prečo meniť to, čo meniť netreba? Úplne nový motor by na vývoji stál peknú sumičku navyše, nemusel by dosahovať želané parametre, navyše zdokonalením pôvodného motora mohli opäť o niečo zlepšiť spoľahlivosť... Nevidel by som to až tak tragicky.
N.W.A.
Snad sa nedas tak lahko odradit od toho z coho si bol tak nadseny len vdaka tomu,ze to ma 1.8 motor.Sam si pisal,ze to ma do 5 litrov spotrebu tak tym padom by podla udajov mala jazdit do 4 litrov
Blue Sun
Nemáš pravdu, Šviháku... Ten motor jede pak v ideálním provozním režimu, 1,6 by byla už za jeho hranicí a při vyšších rychlostech přetěžovaná. Vezmi si, jak se chovají malé turbíny v zátěži, nebo i menší motor vůči většímu. Spotřeba letí nahoru a papírová úspora je pryč.
Střelec
Tak ona je otazka jestli vubec na auto.cz vi o cem pisi. To ze ma auto motor stejneho objemu a vykonu neznamena, ze je stejny. Jestli je auto zasadne uspornejsi a to toto je, tak ten pohon musi byt sakra jiny, tzn. hodne novy, vylepseny. Zlepseni 20% je uz hodne velke cislo, na to, aby ta 1,8 byla puvodni. To ze tady nekdo napise ze je to osvedceny motor nic neznamena.
kundalini_it
To vydýcháš, a stejně objednáš :yes:
Myslím, že z minulé generace zbyl akorát znak vepředu 😉 A "stejný" motor na tom nic nemění.
Myslím, že z minulé generace zbyl akorát znak vepředu 😉 A "stejný" motor na tom nic nemění.
kundalini_it
Má jezdit 2,5l podle japonské normy, která je bližší realitě, než evropská 😉
3_diamanty
ono mozno by sme chceli aby sa prius a vobec hybridy ako take zlepsovali rychlejsie .... ale technologicky to asi stale este nie je mozne... aby sme z roka na rok robili na poli hybridov doslova revolucne kroky... obavam sa ze aj hybridy uz maju nejaky ten docasny strop tesne nad hlavami na ktory prave dosiahli a potrva dalsich par rokov mozno dalsie desatrocie kym sa zase odrazia nejako razantnejsie a dojde k nejakej radikalnejsej a prevratnejsej tehcnickej zmene.... proste kombinacia baterii s benzinom nemoze byt tiez z roka na rok ultra modernejsia a ani jazit zadarmo.. aj tu sme uz na nejakom docasnom strope... a velke kroky uz ani necakam... skor milion malych krocikov ktorymi sa hybridy budu nadalej zlepsovat..... prius ukazal v novej generacii ze uz to budu prave male krociky po ktorych sa budu hybridy nadalej zlepsovat... casy ked sa robili skoky ( vo vsetkom aj v PC technike aj v TV technike a samozrejme aj v autach ) su uz asi za nami.... 😉
Dylan McKay
Ví. Ten prospekt v japonštině už tady běhá týden. Na tak malý auto je motor 1,8 l strašně obrovskej a zbytečnej. Velký auta už si vystačí s 1,6 l. Zase budu čekat 6 let na zázrak, na Prius 5.
cudzinec11
Cital si clanok???
1.8 bola vylepsena. Vykonove charakteristiky rovnake, spotreba nizsia o 18 percent.
Je to vystavna skrina ekologov, tu nepotrebuju kazdu generaciu zvysovat PS a krutiaci moment, naopak, tie su rovnake, nadol ide spotreba = 3.2 litra podla normy = do 4.5 realne, bez problemov, bez plug-in atd.
Nekupil by som kvôli vyzoru, ale klobuk dole pred technikou...
1.8 bola vylepsena. Vykonove charakteristiky rovnake, spotreba nizsia o 18 percent.
Je to vystavna skrina ekologov, tu nepotrebuju kazdu generaciu zvysovat PS a krutiaci moment, naopak, tie su rovnake, nadol ide spotreba = 3.2 litra podla normy = do 4.5 realne, bez problemov, bez plug-in atd.
Nekupil by som kvôli vyzoru, ale klobuk dole pred technikou...
3_diamanty
pockaj pockaj...... ved ten motor ma nejake tie vylepsenia...... nejake prevratne zmeny tam hadam uz ani na poli benzinoveho motora nemohli prist... skor tu slo o vylepsenie baterii ... tak snad neskor napises ze odvolavas co si odvolal 😉
inak v cervenej je podla mna vcelku pohladny..... kym predoslemu priusu mi tak nejak viacej pasovala biela farba .... tento novy si moc ani neviem predstavit v bielej.... skor mu uz seknu zivsie farby.... a prave cervena pripadne modra vyzeraju zaujimavo 😉
inak v cervenej je podla mna vcelku pohladny..... kym predoslemu priusu mi tak nejak viacej pasovala biela farba .... tento novy si moc ani neviem predstavit v bielej.... skor mu uz seknu zivsie farby.... a prave cervena pripadne modra vyzeraju zaujimavo 😉
Dylan McKay
Dnes na Slavii přijel jeden taťka s novým Priusem+. Hnědá barva. Paráda! :yes:
mikinko
treba sa na to pozerať inak než bežný pohon. Je to súbeh benzínu, elektro, nabíjania- rekuperácie. Je to vyladené výborne a funguje to. Ja som bol po prvej jazde nadšený ako to funguje - dokonale, jednoducho, intuitívne, vždy tak ako by som čakal... za mňa je to iná dimenzia pohonu.
Xylo
Pro mě osobně je i stávající Prius velmi zajímavé auto a tím, že si nechá "starý" určitě nic nezkazí .... Nějaká další lákadla, jak si udělat radost a podpořit ekonomiku, určitě dorazí ....
Xylo
To si (zase) nemyslím, ale dobré je, že asi bude z čeho vybírat při dovybavování garáže - více elektroaut a na ježdění "okolo komína" si myslím i krátký dojezd stačí. Na Mirai je asi trochu brzo ... no anebo se čekání "na něco nového" dá přežít v něčem ryze nepraktickém ...
MGRR
Koupíte jej ojetý, jako všechny ostatní předním. Za tři-pět let. Bude to fajn auto 😄
MariAchi
Me osobne zajima hmotnost. Neznas?
Pokud chces vic elektromotoru, tak pockej na Prius Plug-in.
Pokud chces vic elektromotoru, tak pockej na Prius Plug-in.
kundalini_it
Samozřejmě nemyšleno vážně, to jen abych povzbudil šviháka 😉
No na Mirai jsem zvědav v nějakém testu 😄 Obecně bych jako špatnou větev vodík nezatracoval
No na Mirai jsem zvědav v nějakém testu 😄 Obecně bych jako špatnou větev vodík nezatracoval
Blue Sun
Co jsi, na druhou stranu, čekal? Moderní malé turbo nebo 100 kW v dvoulitru? Tohle byl vcelku logický krok...
Hammunasakra
K nám stejně doráží až za 3/4 roku, máš dost času se z toho dostat 😉
Dylan McKay
Čekal jsem "méně motoru a více elektromotoru". Den úplně na ***.
Chce to více informací.
Chce to více informací.
Hammunasakra
Stejnej objem neznamená zastarale motor. Tenhle má extrémní účinnost a fakt zajímavou spotřebu. Jasně nej Prius všech dob
MariAchi
Ano, mista vzadu ma mene, to je fakt. Zase ma vetsi kufr, tak ted si vyber 😄 A nema HUD 😄
MariAchi
Vypada to na 1360 kg - to je v podstate to same, jako u soucasne generace. Dynamika tedy bude +- stejna.
Emel
Jak to starej motor? MX-5 má snad dvoulitr z nové rodiny Sky, kterej má mimo jiné podstatně větší kompresní poměr i krouťák, ne?
Emel
Tipoval jsem 1.8 v novější verzi... ale jak to tak čtu, tak si nejsem jistý, že jsem tipoval správně 😄
Čekal jsem nějaký progres v parametrech... ale možná se jen zbytečně koncentruju na výkon.
Čekal jsem nějaký progres v parametrech... ale možná se jen zbytečně koncentruju na výkon.
MariAchi
Tak to trochu nechapu, co vlastne popisujes - co myslis tim "intuitivne"? Motor se startuje a vypina nezavisle na cemkoliv lidskem v aute, nic intuitivniho v tom neni. Navic dela v Priusu III neskutecny a otravny kraval. Jedine hybridni auto za normalni cenu, ktere bych vzal na milost, je Toyota Auris, ktera ma stejne pohonne ustroji, ale podstatne lepe utlumene.
IPace
Toyota jasne naznacuje ze k elektru ji to netahne jinak nez vodikem, ani s pluginem to nemyslej moc vazne kdy tu smesne malou baterku cenej o silenych 300k draz (klasicky Prius ma 1.3kWh a plug-in 4.4kWh baterku, v realu tedy rozdil sotva 20 tisic korun, ten zbytek systemu okolo udela asi tech dalsich 30k) takze nemaj asi potrebu svetu nabizet poradny plug-in hybrid a us vubec ne ciste elektricke auto
Prisu dnes sazi jen a jen na to ze je to Prius, tedy znama znacka spojovana s hybridem, a docela verim ze Prius jiz ani nebude na dlouho nejprodavanejsim hybridem, Toyota proste usina na vavrinech a nesmyslne se snazi delat kampan na vodiku ktery proste zatim nema sanci a pokud to takhle pujde dal tak ji mit ani nebude (lidi co si navyknou na komfort kabelu misto tankovaci pistole se asi jiz pak zpet k tankovaci pistoly navic jine a se slozitejsim tankovanim vracet nebudou ikdyby nakrasne vznikla pouzitelna sit cerpacek, cos nevznikne)
velice zajimava se v tomto ohledu jevi investice kterou Toyota podnikla pred 8 lety a zafinancovala vyvoj baterii u PowerJapan+ ty vyvynuli nove baterky aby je s velkou slavou Toyota nevyuzila a dnes z toho spise cerpa Tesla, Panasonic a LG, zajimavej businesplan zaplatit vyvoj baterek a pak se koukat jak to vyuziva konkurence u elektromobilu :😉
ted jsem je sice nedavno podporil, ale jestli do 5-6 let Toyota neprijde s poradnym plug-in hybridem co na baterku ujede aspon 80-100km nebo s cistym elektrobobilem a za konkurenceschopnou cenu, tak jim pak asi dam zbohem a pujdu ke konkurenci, hybrid me namlsal, ale proc bych mel u nej zabrednout ze 😄
Prisu dnes sazi jen a jen na to ze je to Prius, tedy znama znacka spojovana s hybridem, a docela verim ze Prius jiz ani nebude na dlouho nejprodavanejsim hybridem, Toyota proste usina na vavrinech a nesmyslne se snazi delat kampan na vodiku ktery proste zatim nema sanci a pokud to takhle pujde dal tak ji mit ani nebude (lidi co si navyknou na komfort kabelu misto tankovaci pistole se asi jiz pak zpet k tankovaci pistoly navic jine a se slozitejsim tankovanim vracet nebudou ikdyby nakrasne vznikla pouzitelna sit cerpacek, cos nevznikne)
velice zajimava se v tomto ohledu jevi investice kterou Toyota podnikla pred 8 lety a zafinancovala vyvoj baterii u PowerJapan+ ty vyvynuli nove baterky aby je s velkou slavou Toyota nevyuzila a dnes z toho spise cerpa Tesla, Panasonic a LG, zajimavej businesplan zaplatit vyvoj baterek a pak se koukat jak to vyuziva konkurence u elektromobilu :😉
ted jsem je sice nedavno podporil, ale jestli do 5-6 let Toyota neprijde s poradnym plug-in hybridem co na baterku ujede aspon 80-100km nebo s cistym elektrobobilem a za konkurenceschopnou cenu, tak jim pak asi dam zbohem a pujdu ke konkurenci, hybrid me namlsal, ale proc bych mel u nej zabrednout ze 😄
JirkaVejrazka
To sice ano, ale jako majitel sam musim priznat, ze dalnicni provoz mu moc nesvedci, nad 130km/h to neni zadna hitparada. Proste je to auto, ktere je stavene na dalnicni rychlosti v jinych, nez evropskych zemich.
Pokud se nepletu, tak zvyseni objemu mezi druhou a treti generaci bylo zduvodnovano mj. tim, ze motor muze pracovat blize sve "komfortni zone" ve vetsim poctu jizdnich rezimu.
EDIT: opraven preklep
Pokud se nepletu, tak zvyseni objemu mezi druhou a treti generaci bylo zduvodnovano mj. tim, ze motor muze pracovat blize sve "komfortni zone" ve vetsim poctu jizdnich rezimu.
EDIT: opraven preklep
MariAchi
Toyotu GT86 neseka Mazdi dvoulitr, ale fakt, ze MX-5 je o ctvrt tuny lehci.
JohnST
Toyota sa pri dizajne drzi hesla😒im horsie tym lepsie. >😁 V tomto nemoze clovek co chce robit biznis nikam prist.Ved by sa musel hanbit!!! 😒 :-!
IPace
me prijde ze Toyota s hybridem preslapuje a nedela moc pokroky jiz tak 8-10 let, toho stropu dosahli prave s Priusem 2 a 3 generace, takze je na case se posunout dal k plug-in hybridu, jaky je problem tam misto male baterky dat treba 4-5x vetsi? mimochodem tak to je v pripade plug-in Priusu, tam je baterka ani je 3.4x vetsi, pritom jen tenhle smesnej krok by Priusu desne prospel a udelal z nej s nimimalnim navysenim ceny zas o hodne lepsi hybrid kde misto 2-3km ujedes na elektrinu treba 10-15km, investice dnes ani ne $800, misto toho aby to Toyota prodavala sama, tak to supluji za ni jine firmy co nabizej takove rozsireni baterky a Touota s tim prd nadela, stejna jako prd nadela ze ostatni automobilky si ted predstavujou plug-in hybridy jak na bezicim pasu
a ted co se s Priusem stane az mu prijde konkurence v celkem suprove predbezne hodnocenem Voltu 2 generace kde na tu elektrinu ujedes tech cca 85km a pritom ma stat min nez Prius 4, ten zakladni co na baterku ujede asi 3km
Toyota to proste nastartovala pred 18 lety s prvnim Priusem, a po tech 18 letech ho vlastne posunula dal jen minimalne, hybridu udelala ve svete jmeno, a misto poradneho cenove konkurenceschopneho plug-in hybridu tu suprove rozjetou pozici zahazuje aby odhalila maloseriovej vodikovek autak aby ted zas 20 let tezce budovali to co si vybudovali s Priusem?
a ted co se s Priusem stane az mu prijde konkurence v celkem suprove predbezne hodnocenem Voltu 2 generace kde na tu elektrinu ujedes tech cca 85km a pritom ma stat min nez Prius 4, ten zakladni co na baterku ujede asi 3km
Toyota to proste nastartovala pred 18 lety s prvnim Priusem, a po tech 18 letech ho vlastne posunula dal jen minimalne, hybridu udelala ve svete jmeno, a misto poradneho cenove konkurenceschopneho plug-in hybridu tu suprove rozjetou pozici zahazuje aby odhalila maloseriovej vodikovek autak aby ted zas 20 let tezce budovali to co si vybudovali s Priusem?
IPace
proc vsude pises o nejakem stropu hybridu? vzdyt konkurence predstavuje stale lepsi hybridy, takze ta konkurence ten strop ignoruje a jen Toyota na nem setrvava?
Jdu ven, musím se s tím nějak vyrovnat. Sakra! 😐