Odvolávám co jsem slíbil! Nebudu kupovat nový Prius. Nemám nic proti designu auta, ale zvolený motor je pro mě zklamáním. Nemám rád slovo "osvědčený", protože to znamená zastaralý. Chtěl jsem kompletně nové auto a ne jenom obal!
Jdu ven, musím se s tím nějak vyrovnat. Sakra! :-|
1.8 bola vylepsena. Vykonove charakteristiky rovnake, spotreba nizsia o 18 percent.
Je to vystavna skrina ekologov, tu nepotrebuju kazdu generaciu zvysovat PS a krutiaci moment, naopak, tie su rovnake, nadol ide spotreba = 3.2 litra podla normy = do 4.5 realne, bez problemov, bez plug-in atd.
Nekupil by som kvôli vyzoru, ale klobuk dole pred technikou...
To si (zase) nemyslím, ale dobré je, že asi bude z čeho vybírat při dovybavování garáže - více elektroaut a na ježdění "okolo komína" si myslím i krátký dojezd stačí. Na Mirai je asi trochu brzo ... no anebo se čekání "na něco nového" dá přežít v něčem ryze nepraktickém ...
Samozřejmě nemyšleno vážně, to jen abych povzbudil šviháka ;-)
No na Mirai jsem zvědav v nějakém testu :-) Obecně bych jako špatnou větev vodík nezatracoval
Pro mě osobně je i stávající Prius velmi zajímavé auto a tím, že si nechá "starý" určitě nic nezkazí .... Nějaká další lákadla, jak si udělat radost a podpořit ekonomiku, určitě dorazí ....
Tak ona je otazka jestli vubec na auto.cz vi o cem pisi. To ze ma auto motor stejneho objemu a vykonu neznamena, ze je stejny. Jestli je auto zasadne uspornejsi a to toto je, tak ten pohon musi byt sakra jiny, tzn. hodne novy, vylepseny. Zlepseni 20% je uz hodne velke cislo, na to, aby ta 1,8 byla puvodni. To ze tady nekdo napise ze je to osvedceny motor nic neznamena.
Ví. Ten prospekt v japonštině už tady běhá týden. Na tak malý auto je motor 1,8 l strašně obrovskej a zbytečnej. Velký auta už si vystačí s 1,6 l. Zase budu čekat 6 let na zázrak, na Prius 5.
Nemáš pravdu, Šviháku... Ten motor jede pak v ideálním provozním režimu, 1,6 by byla už za jeho hranicí a při vyšších rychlostech přetěžovaná. Vezmi si, jak se chovají malé turbíny v zátěži, nebo i menší motor vůči většímu. Spotřeba letí nahoru a papírová úspora je pryč.
Snad sa nedas tak lahko odradit od toho z coho si bol tak nadseny len vdaka tomu,ze to ma 1.8 motor.Sam si pisal,ze to ma do 5 litrov spotrebu tak tym padom by podla udajov mala jazdit do 4 litrov
Skús brať v úvahu parametre, čo tam po zdvihovom objeme. Náhodou ten prístup - výkonové parametre zhodné, spotreba o 20% dolu, je veľmi sympatický. Prečo meniť to, čo meniť netreba? Úplne nový motor by na vývoji stál peknú sumičku navyše, nemusel by dosahovať želané parametre, navyše zdokonalením pôvodného motora mohli opäť o niečo zlepšiť spoľahlivosť... Nevidel by som to až tak tragicky.
ja tu teda nevidim ziadnu priamu umeru medzi modernostou a cim mensim motorom.... ;-) .... ale ak myslis ze s 1,6tkou by posobil modernejsie v poriadku ;-) ... ono cim mensi motor nie je v praxi ani u beznych aut ziadna vyhra... a inak uprimne.... ked otvoris kapotu a pozries sa na auto s motorom 1,4 a auto s motorom 1,8 ... je to az taky rozdiel? motor ako motor nie? a ani tie 4 deci rozdielu na tom predsa nic nemenia ... ono je dost mozne ze prius v kombinacii s 1,8mickou bude nadalej spolahlivejsi a pojde lahsie na menej percent vytazenia motora ako keby tam dali nejaky malicky objem ktory na oko posobi ultra moderne ale v praxi by autu viac ublizil ako pomohol..... ja nemam pochybnosti o tom ze v toyote vedia preco ma auto tejto velkosti a vahy pod kapotou 1,8micku a nie nejaky malolitrazny mixer... ak k tomu priratas vylepsene baterie... a celkovy know how noveho priusu ... nie je podla mna dovod na smutok
jazdil si v tom? Je to síce 1.8 ale výkonovo na úrovni 1.4 lebo je to motor postavený na úsporu... 73kW z 1.8 je h...o ale je to súčasť celého systému ktorý funguje výborne. A ak by som čakal iný motor tak ja naopak väčší objem tak 2.0 - 2.2
To sice ano, ale jako majitel sam musim priznat, ze dalnicni provoz mu moc nesvedci, nad 130km/h to neni zadna hitparada. Proste je to auto, ktere je stavene na dalnicni rychlosti v jinych, nez evropskych zemich.
Pokud se nepletu, tak zvyseni objemu mezi druhou a treti generaci bylo zduvodnovano mj. tim, ze motor muze pracovat blize sve "komfortni zone" ve vetsim poctu jizdnich rezimu.
pockaj pockaj...... ved ten motor ma nejake tie vylepsenia...... nejake prevratne zmeny tam hadam uz ani na poli benzinoveho motora nemohli prist... skor tu slo o vylepsenie baterii ... tak snad neskor napises ze odvolavas co si odvolal ;-)
inak v cervenej je podla mna vcelku pohladny..... kym predoslemu priusu mi tak nejak viacej pasovala biela farba .... tento novy si moc ani neviem predstavit v bielej.... skor mu uz seknu zivsie farby.... a prave cervena pripadne modra vyzeraju zaujimavo ;-)
Proč to zklamání? Napadá mě jedno srovnání, mx5 má taky vlastně "starej" motor, a jak jede, ne o pohlavek, ale o pěkný kus, seká i GT86 /tu jen ale o prsa čínské tanečnice/, spotřeba šla taky dolů. Prius může být něco podobného, doposud šli všichni v evropě extenzívní cestou, japonci ukazují, že to do nekonečna nejde, a že dá jít i intenzivní cestou.
Toyota jasne naznacuje ze k elektru ji to netahne jinak nez vodikem, ani s pluginem to nemyslej moc vazne kdy tu smesne malou baterku cenej o silenych 300k draz (klasicky Prius ma 1.3kWh a plug-in 4.4kWh baterku, v realu tedy rozdil sotva 20 tisic korun, ten zbytek systemu okolo udela asi tech dalsich 30k) takze nemaj asi potrebu svetu nabizet poradny plug-in hybrid a us vubec ne ciste elektricke auto
Prisu dnes sazi jen a jen na to ze je to Prius, tedy znama znacka spojovana s hybridem, a docela verim ze Prius jiz ani nebude na dlouho nejprodavanejsim hybridem, Toyota proste usina na vavrinech a nesmyslne se snazi delat kampan na vodiku ktery proste zatim nema sanci a pokud to takhle pujde dal tak ji mit ani nebude (lidi co si navyknou na komfort kabelu misto tankovaci pistole se asi jiz pak zpet k tankovaci pistoly navic jine a se slozitejsim tankovanim vracet nebudou ikdyby nakrasne vznikla pouzitelna sit cerpacek, cos nevznikne)
velice zajimava se v tomto ohledu jevi investice kterou Toyota podnikla pred 8 lety a zafinancovala vyvoj baterii u PowerJapan+ ty vyvynuli nove baterky aby je s velkou slavou Toyota nevyuzila a dnes z toho spise cerpa Tesla, Panasonic a LG, zajimavej businesplan zaplatit vyvoj baterek a pak se koukat jak to vyuziva konkurence u elektromobilu :*)
ted jsem je sice nedavno podporil, ale jestli do 5-6 let Toyota neprijde s poradnym plug-in hybridem co na baterku ujede aspon 80-100km nebo s cistym elektrobobilem a za konkurenceschopnou cenu, tak jim pak asi dam zbohem a pujdu ke konkurenci, hybrid me namlsal, ale proc bych mel u nej zabrednout ze :-)
ono mozno by sme chceli aby sa prius a vobec hybridy ako take zlepsovali rychlejsie .... ale technologicky to asi stale este nie je mozne... aby sme z roka na rok robili na poli hybridov doslova revolucne kroky... obavam sa ze aj hybridy uz maju nejaky ten docasny strop tesne nad hlavami na ktory prave dosiahli a potrva dalsich par rokov mozno dalsie desatrocie kym sa zase odrazia nejako razantnejsie a dojde k nejakej radikalnejsej a prevratnejsej tehcnickej zmene.... proste kombinacia baterii s benzinom nemoze byt tiez z roka na rok ultra modernejsia a ani jazit zadarmo.. aj tu sme uz na nejakom docasnom strope... a velke kroky uz ani necakam... skor milion malych krocikov ktorymi sa hybridy budu nadalej zlepsovat..... prius ukazal v novej generacii ze uz to budu prave male krociky po ktorych sa budu hybridy nadalej zlepsovat... casy ked sa robili skoky ( vo vsetkom aj v PC technike aj v TV technike a samozrejme aj v autach ) su uz asi za nami.... ;-)
me prijde ze Toyota s hybridem preslapuje a nedela moc pokroky jiz tak 8-10 let, toho stropu dosahli prave s Priusem 2 a 3 generace, takze je na case se posunout dal k plug-in hybridu, jaky je problem tam misto male baterky dat treba 4-5x vetsi? mimochodem tak to je v pripade plug-in Priusu, tam je baterka ani je 3.4x vetsi, pritom jen tenhle smesnej krok by Priusu desne prospel a udelal z nej s nimimalnim navysenim ceny zas o hodne lepsi hybrid kde misto 2-3km ujedes na elektrinu treba 10-15km, investice dnes ani ne $800, misto toho aby to Toyota prodavala sama, tak to supluji za ni jine firmy co nabizej takove rozsireni baterky a Touota s tim prd nadela, stejna jako prd nadela ze ostatni automobilky si ted predstavujou plug-in hybridy jak na bezicim pasu
a ted co se s Priusem stane az mu prijde konkurence v celkem suprove predbezne hodnocenem Voltu 2 generace kde na tu elektrinu ujedes tech cca 85km a pritom ma stat min nez Prius 4, ten zakladni co na baterku ujede asi 3km
Toyota to proste nastartovala pred 18 lety s prvnim Priusem, a po tech 18 letech ho vlastne posunula dal jen minimalne, hybridu udelala ve svete jmeno, a misto poradneho cenove konkurenceschopneho plug-in hybridu tu suprove rozjetou pozici zahazuje aby odhalila maloseriovej vodikovek autak aby ted zas 20 let tezce budovali to co si vybudovali s Priusem?
revoluciu uz dobehla evolucia... jednoducho technologicky uz asi ani na poli hybridov nejde cakat z roka na rok revolucne kroky .... nejaky ten "docasny strop" uz sme zrejme aj tu dosiahli.... teraz to uz pojde vpred asi len po malych krocikoch... ;-) ....
mne sa novy prius pozdava... uprimne... napriklad aj po stranke dizajnu ovela viac ako ten sucasny ... a to vdaka sviezejsim tvarom s perfektnym bocnym profilom....
proc vsude pises o nejakem stropu hybridu? vzdyt konkurence predstavuje stale lepsi hybridy, takze ta konkurence ten strop ignoruje a jen Toyota na nem setrvava?
Re: Proč cpou do auta tak velký motor s tak malým krouťákem
treba sa na to pozerať inak než bežný pohon. Je to súbeh benzínu, elektro, nabíjania- rekuperácie. Je to vyladené výborne a funguje to. Ja som bol po prvej jazde nadšený ako to funguje - dokonale, jednoducho, intuitívne, vždy tak ako by som čakal... za mňa je to iná dimenzia pohonu.
Re: Proč cpou do auta tak velký motor s tak malým krouťákem
Tak to trochu nechapu, co vlastne popisujes - co myslis tim "intuitivne"? Motor se startuje a vypina nezavisle na cemkoliv lidskem v aute, nic intuitivniho v tom neni. Navic dela v Priusu III neskutecny a otravny kraval. Jedine hybridni auto za normalni cenu, ktere bych vzal na milost, je Toyota Auris, ktera ma stejne pohonne ustroji, ale podstatne lepe utlumene.
Podla pdf prezentacie hlavneho inziniera [odkaz]
* batozinovy priestor +56 l
* lepsi bocny vyhlad
* sportovy dizajn
* sedacky lepsie odvadzaju teplo
* tuhsia karoseria o 60% (o 30% viac zvarov)
* zlepsena zadna naprava
* zlepsena absorpcia hluku od motora
* zlepsena absorpcia hluku od podlahy
* bateria s mensim objemom
* zlepsena spotreba (32.6 km/l --> 40 km/l)
* verzia s novym E-Four 4WD pohonom (!)
* bezpecnostne systemy Toyota Safety Sense
* lepsi parkovaci asistent
* novy komunikacny system ITS Connect
* farebny head-up
* detekcia mrtveho uhlu
* volant s riadenim teploty
* lepsia klimatizacia S-Flow
* nudzovy zdroj 1500W
Podla pdf prezentacie oddelenia hybridnych pohonov
* popis technickych detailov noveho hybridneho pohonu (lahsi a efektivnejsi)
* verzia 2WD a 4WD (definitivne podrobnosti v Tokiu koncom oktobra)
* novy E-Four pohon (zadny elektromotor pomaha pri rozbehu a na klzkom povrchu)
* hladsie zrychlovanie s mensim naklonom karoserie
* zivsia odozva auta pri mensom a lahsom hybridnom pohone
Tohle se mi na Japoncích líbí. Když něco perfektně funguje, tak se toho drží zuby nehty a energii soustředí na důležitější věci. Ta 1,8 vůbec není malý motor a proti předchůdci 1,5 dokázala mít nižší spotřebu i na dálnici. Rozhodně neplatí, že menší motor má vždy menší spotřebu. Někdy se ten menší už dost trápí a spotřeba jde do háje. Jsem zvědavý i na systém vstřikování. Jestli tohle zvádli i bez přímého vsřikování, tak všechny klobouky dolů.