Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Jako 1,4
treba sa na to pozerať inak než bežný pohon. Je to súbeh benzínu, elektro, nabíjania- rekuperácie. Je to vyladené výborne a funguje to. Ja som bol po prvej jazde nadšený ako to funguje - dokonale, jednoducho, intuitívne, vždy tak ako by som čakal... za mňa je to iná dimenzia pohonu.
Tak to trochu nechapu, co vlastne popisujes - co myslis tim "intuitivne"? Motor se startuje a vypina nezavisle na cemkoliv lidskem v aute, nic intuitivniho v tom neni. Navic dela v Priusu III neskutecny a otravny kraval. Jedine hybridni auto za normalni cenu, ktere bych vzal na milost, je Toyota Auris, ktera ma stejne pohonne ustroji, ale podstatne lepe utlumene.
unicorn64
Podla pdf prezentacie hlavneho inziniera [odkaz]
* batozinovy priestor +56 l
* lepsi bocny vyhlad
* sportovy dizajn
* sedacky lepsie odvadzaju teplo
* tuhsia karoseria o 60% (o 30% viac zvarov)
* zlepsena zadna naprava
* zlepsena absorpcia hluku od motora
* zlepsena absorpcia hluku od podlahy
* bateria s mensim objemom
* zlepsena spotreba (32.6 km/l --> 40 km/l)
* verzia s novym E-Four 4WD pohonom (!)
* bezpecnostne systemy Toyota Safety Sense
* lepsi parkovaci asistent
* novy komunikacny system ITS Connect
* farebny head-up
* detekcia mrtveho uhlu
* volant s riadenim teploty
* lepsia klimatizacia S-Flow
* nudzovy zdroj 1500W
Podla pdf prezentacie oddelenia hybridnych pohonov
* popis technickych detailov noveho hybridneho pohonu (lahsi a efektivnejsi)
* verzia 2WD a 4WD (definitivne podrobnosti v Tokiu koncom oktobra)
* novy E-Four pohon (zadny elektromotor pomaha pri rozbehu a na klzkom povrchu)
* hladsie zrychlovanie s mensim naklonom karoserie
* zivsia odozva auta pri mensom a lahsom hybridnom pohone
* batozinovy priestor +56 l
* lepsi bocny vyhlad
* sportovy dizajn
* sedacky lepsie odvadzaju teplo
* tuhsia karoseria o 60% (o 30% viac zvarov)
* zlepsena zadna naprava
* zlepsena absorpcia hluku od motora
* zlepsena absorpcia hluku od podlahy
* bateria s mensim objemom
* zlepsena spotreba (32.6 km/l --> 40 km/l)
* verzia s novym E-Four 4WD pohonom (!)
* bezpecnostne systemy Toyota Safety Sense
* lepsi parkovaci asistent
* novy komunikacny system ITS Connect
* farebny head-up
* detekcia mrtveho uhlu
* volant s riadenim teploty
* lepsia klimatizacia S-Flow
* nudzovy zdroj 1500W
Podla pdf prezentacie oddelenia hybridnych pohonov
* popis technickych detailov noveho hybridneho pohonu (lahsi a efektivnejsi)
* verzia 2WD a 4WD (definitivne podrobnosti v Tokiu koncom oktobra)
* novy E-Four pohon (zadny elektromotor pomaha pri rozbehu a na klzkom povrchu)
* hladsie zrychlovanie s mensim naklonom karoserie
* zivsia odozva auta pri mensom a lahsom hybridnom pohone
252kW
Tohle se mi na Japoncích líbí. Když něco perfektně funguje, tak se toho drží zuby nehty a energii soustředí na důležitější věci. Ta 1,8 vůbec není malý motor a proti předchůdci 1,5 dokázala mít nižší spotřebu i na dálnici. Rozhodně neplatí, že menší motor má vždy menší spotřebu. Někdy se ten menší už dost trápí a spotřeba jde do háje. Jsem zvědavý i na systém vstřikování. Jestli tohle zvádli i bez přímého vsřikování, tak všechny klobouky dolů.
JohnST
Toyota sa pri dizajne drzi hesla😒im horsie tym lepsie. >😁 V tomto nemoze clovek co chce robit biznis nikam prist.Ved by sa musel hanbit!!! 😒 :-!
Jdu ven, musím se s tím nějak vyrovnat. Sakra! 😐
Čekal jsem nějaký progres v parametrech... ale možná se jen zbytečně koncentruju na výkon.
1.8 bola vylepsena. Vykonove charakteristiky rovnake, spotreba nizsia o 18 percent.
Je to vystavna skrina ekologov, tu nepotrebuju kazdu generaciu zvysovat PS a krutiaci moment, naopak, tie su rovnake, nadol ide spotreba = 3.2 litra podla normy = do 4.5 realne, bez problemov, bez plug-in atd.
Nekupil by som kvôli vyzoru, ale klobuk dole pred technikou...
Myslím, že z minulé generace zbyl akorát znak vepředu 😉 A "stejný" motor na tom nic nemění.
No na Mirai jsem zvědav v nějakém testu 😄 Obecně bych jako špatnou větev vodík nezatracoval
Chce to více informací.
Pokud chces vic elektromotoru, tak pockej na Prius Plug-in.
[odkaz]
Pokud se nepletu, tak zvyseni objemu mezi druhou a treti generaci bylo zduvodnovano mj. tim, ze motor muze pracovat blize sve "komfortni zone" ve vetsim poctu jizdnich rezimu.
EDIT: opraven preklep
inak v cervenej je podla mna vcelku pohladny..... kym predoslemu priusu mi tak nejak viacej pasovala biela farba .... tento novy si moc ani neviem predstavit v bielej.... skor mu uz seknu zivsie farby.... a prave cervena pripadne modra vyzeraju zaujimavo 😉
Prisu dnes sazi jen a jen na to ze je to Prius, tedy znama znacka spojovana s hybridem, a docela verim ze Prius jiz ani nebude na dlouho nejprodavanejsim hybridem, Toyota proste usina na vavrinech a nesmyslne se snazi delat kampan na vodiku ktery proste zatim nema sanci a pokud to takhle pujde dal tak ji mit ani nebude (lidi co si navyknou na komfort kabelu misto tankovaci pistole se asi jiz pak zpet k tankovaci pistoly navic jine a se slozitejsim tankovanim vracet nebudou ikdyby nakrasne vznikla pouzitelna sit cerpacek, cos nevznikne)
velice zajimava se v tomto ohledu jevi investice kterou Toyota podnikla pred 8 lety a zafinancovala vyvoj baterii u PowerJapan+ ty vyvynuli nove baterky aby je s velkou slavou Toyota nevyuzila a dnes z toho spise cerpa Tesla, Panasonic a LG, zajimavej businesplan zaplatit vyvoj baterek a pak se koukat jak to vyuziva konkurence u elektromobilu :😉
ted jsem je sice nedavno podporil, ale jestli do 5-6 let Toyota neprijde s poradnym plug-in hybridem co na baterku ujede aspon 80-100km nebo s cistym elektrobobilem a za konkurenceschopnou cenu, tak jim pak asi dam zbohem a pujdu ke konkurenci, hybrid me namlsal, ale proc bych mel u nej zabrednout ze 😄
a ted co se s Priusem stane az mu prijde konkurence v celkem suprove predbezne hodnocenem Voltu 2 generace kde na tu elektrinu ujedes tech cca 85km a pritom ma stat min nez Prius 4, ten zakladni co na baterku ujede asi 3km
Toyota to proste nastartovala pred 18 lety s prvnim Priusem, a po tech 18 letech ho vlastne posunula dal jen minimalne, hybridu udelala ve svete jmeno, a misto poradneho cenove konkurenceschopneho plug-in hybridu tu suprove rozjetou pozici zahazuje aby odhalila maloseriovej vodikovek autak aby ted zas 20 let tezce budovali to co si vybudovali s Priusem?
mne sa novy prius pozdava... uprimne... napriklad aj po stranke dizajnu ovela viac ako ten sucasny ... a to vdaka sviezejsim tvarom s perfektnym bocnym profilom....