stopky Gilgite, za jak dlouho stihneš progůůůglit každý fakt článku, každou větu, a najít nějakou nesrovnalost, abys pak mohl sem vrhnout svoji obvyklou "denní dávku". Dnešek bys mohl začít zamyšlením nad písní od Noname, kde se zpívá: Čím to je, čím to je, že kritik nikdy nenapíše pieseň. ;-)
Pro tvoji informaci, ókopávaci. Vzhledem k tomu ze historii továrny Moskvic znám a navstívil jsem ji jeste kdyz vyrábela i vzhledem k tomu ze podorbne znám aktivity Renaultu v Rusku tak nic googlit nemusím, to musí jenom takoví hlupáci jako ty.
A tvoje kecy typu "že kritik nikdy nenapíše pieseň" v mém prípade fakt nesedí, Joudíku.
Ty fakt presne vís kolik minut me trvalo od kliknutí na clánek po napsání príspevku? Ty presne vís kdy jsem na ten clánek kliknul? Tak to jsi Genius. Nebo spís jouda.... >:D >:D >:D
Tady jsem ti jen přetáhl tvoje výrazy jen z této diskuse: plácala Burese.............lhářem Prejzkem.............prolhaný joudík..................primitvní okopovác..........slint primitivního lháre.
To jsi stihl vyprodukovat za chvíli, to samé můžeš udělat v této diskusi o komokoliv z nás, tohle padá jen z tebe. Včera jsi se bil za to, že někdo dostal BAN, a jak se sprosté výrazy tolerují. Zameť si před vlastním prahem!!!
Slovo jouda jsi na zacátku nasich "diskusí" pouzil ty takze muzes maximálne mlcet.
Jinak zádný z tech výrazu co uvádís není sprostý. Vsechna oznacení pouzitá na tebe sedí. Redaktor Prejzek je lhár, vysvetlení proc najdes v diskusi pod jeho textem.
giglíteee, jak moskvič? ty už nebudeš pracovat pro nás hnojdé? Dyť celou historii Nošovic znáš, jsi to posledně krásně přednášel na besídce. Já jsem googlit z nošovic, nepovím vám vůbec nic. Novou láskou je už lada, ukážu vám holé záda. A bude ze mě velký novinář, a ne po tátovi zelinář. Nebo jak to bylo, babička to má natočené na magnetofonovém pásku
Text plácala Burese obsahuje, jako obvykle, hned nekolik nesmyslu. Ale dnes to udeláme jinak. Ty chyby nebudu prozrazovat. Kdo najde alespon tri a dokáze je pojmenovat, vyhrává první cenu a muze si za odmenu koupit láhev ruské vodky dle vlastního výberu.
Poznámka pro plácala Burese: Príste se s kolegou lhářem Prejzkem líp domluvte. Podle neho se v továrne Renault Russia v Moskve zádný Renault Duster nevyrábí (i po upozornení text neopravil), podle Vás ano. >:D >:D >:D
Prípadné blizsí informace k clánku dodá prolhaný joudík J&W.
Tvoje příspěvky jsou opravdu nechutné. Kdybys měl v sobě trochu slušného člověka, tak bys mohl psát příspěvky se stejným obsahem, ale inteligentním způsobem, tak bys byl brán za znalce východu a ne za východního burana.
To vís ze jo. Ale chápu ze nekterí lidé nemají rádi kdyz se vysloví pravda. Pokud me nekdo jako ty povazuje za burana tak je to pro me jenom potvrzení ze jsem na správné ceste.
Vstupovat dnes do Ruska je trošku ruská ruleta... ale na druhou stranu, jednou se jistě situace uklidní a pak bude Renault sklízet ovoce. Nevidím do toho, ale podle mě dělají dobře.
Jiste. Není presne jasné co Renault se znackou Moskvic plánuje. Oni do Ruska nevstupují, oni tam uz jsou. Renault má továrnu v Moskve, Nissan v St. Petersburgu, aliance má tesne vetsinový podíl na firme AvtoVAZ která má dve továrny. Takze jsou dohromady nejvetsím hr´cem v ruském automobilovém prumyslu.
Dobře, lepší než vstupovat by bylo říct investovat. Jsou tu sankce, je tu konflikt v Sýrii a na Ukrajině... oba s potenciálem eskalovat během krátké doby situaci.
Konflikt v Sýrii se spíš s příchodem ruska, resp. jeho zapojením pohnul dopředu. Americké operace byly neúčinné a jjich školení szřanů k ničemu protože všichni přeběhli nebo je hend zatkla al-kajda a ISIS
Musí si určit oblasti, kde se bude pohybovat rusko a kde usa. A ty respektovat. Anebo at se amíci stáhnou vůbec, když sou jejich operace k ničemu. Stříli tam dva roky a kulový.
Tzn. jít za každou cenu proti západu. A možná taky ukázat, že rus to dokáže lépe a rychleji, byť za cenu bombardování školek ( i když to se ještě uvidí, viz. Afghanistan). Ale je okolo toho ještě x dalších vlivů vzhledem k zainteresovaným státům v regionu. Hnus fialovej tam. Nikdo tam není ten hodnej a nejvíc mě asi serou turci. Za odměnu bych jim tam přál svobodný Kurdistán :-!
To je otázka kdo bude po Asadovi, to už by mohlo být i američanům jasné, že po Asadovi se sýrie může propadnout ještě do většího chaosu. Implementace parlamentní deomkracie v těchto oblastech prostě nefunguje.
To je po Libyi už jasné asi každému, ale asi to není jen tak. V Sýrii se těch vlivů střetává opravdu hodně. Ten Kurdistán by situaci mohl opravdu pomoct, ale přes Turky se tohle asi těžko dostane. Zatím si neumím moc dobře představit návrat k předválečnému uspořádání.
To bylo jasné už po Iráku. Jinak i v tom vzniklém Kurdistánu bude muset být na naše civilizační poměry "ras", protože mi připadne, že tam se bez diktátora nad sebou, neumí nikdo domluvit.
Otázka je, jestli pod značou Moskvič chtějí dělat ještě levnější auta jak Lada, nebo naopak dražší. protože poslední produkce Moskviče cílila spíš na státní aparát, úřady a luxusnější provedení než Lady.
ostatě auta typu Ivan kalita byly vybavená motory Renault, měla dokonce i pohon 4x4, dělalo se i kupé a i interiéry byly o level jinde než Lada.
Moskvič v podstatě pohřbili za gorbiho, byla připravená nová továrna na motory, chybělo snad doělalat 10%, oni to nedokončili a po 91 se to rozkraldo a šlo to do kytek. to samý prototyp sedanu z modelu Aleko byl připraven do výroby v roce 92, dostalse do ní ale až v roce 97.
karoserie je silně inspirovaná modelem Simca 1307/1308, přední náprava je okopčená z Audi.
největší slabinou tak byl starý motor - ty pak byly nahrazeny motory Renault a špatná kvlaita montáže - tu pak vylepšilo použití západním dílů od firem jako Hella, Valeo, Bosch atd.
I tak to Aleko tak pomalé není, modely z 90. let mají lepší zrychlení jak třeba FAbie I 1,9 SDI či 1,0 Junior a pozdější modely s motory Renault už překonávají i HTP, 1,4ky nebo Oktávky 1,6 MPI či 1,4.
Žádná brzda provozu to nebyla.
Nejhroší bylo to zpracování, jinak ošklivé to nebylo a tak pomalé taky ne.
To co píses (továrna na motory atd.) byla je cást problému. Pozdeji k tomu dosla dubiózní firma s arménským pozadím které prevzala management firmy Moskvic a dalsí veci.
Sranda je, že i 9 let po krachu fungují pořád ofiko stránky Moskviče. Kdo chce, může se podívat na poslední produkci. Byla rozhodně zajímavá, ve srovnání s Ladou třeba.
Jo, to 2141 a 2142 bylo poslední, co se do roku 2001 vyrábělo.
Sice už to nebyl 5 dvéřový hatch ale 4dvéřeové sedany a kupé co tvořilo majoritu produkce psoledních let (pod Názvy Ivan Kalita, Knjaz Vladimir, Duet, Ivan Dolnogoruky atd)
pro mně. Moskvič 408 mého dědečka byl prvním autem, které jsem kdy řídil, samozřejmě sedíc na jeho klíně. Pozdější 412ku (takovou jaká je na obrázku k článku) už i sám na polňačce. Zvuk nízkootáčkové patnáctistovky a specifické kňučení převodovky si pamatuju dodnes. :-)
Ten ječivý zvuk souvisel s převodovkou, kde moskvič měl ještě na jedničce i dvojce jednoduchá ozubená kola, která do sebe naráží a otírají se, čímž vydávají ječivý zvuk. Tento zvuk odstraňuje toroidní, nebo evolventní soukolí, které je dražší na výrobu,takže obyč. soukolí u jiných aut zůstává jen na zpátečce.
Ano, zvukový projev těchto "leninových saní" na tom autě byl asi to nejodpudivější, tedy kromě beznadějně zastaralého designu i konstrukce. To knučení převodů přesně připomínalo ještě předválečné veterány... >:D Jinak Moskvič 412 s motorem 1500 OHC byl nebezpečně přemotorovaný stroj, kde úzoučký podvozek s vysoko posazenou karoserií a tuho zadní nápravou s listovými pery absolutně nestíhal nabízenou jízdní dynamiku. Kdo někdo toto auto řídil, jistě mi dá za pravu :-) Na druhé straně to auto (s relativně slušnou výbavou) stálo jen 42 000 Kč, což v té době byla hodně dobrá cena... Aleko na konci 80. let nevypadalo tak strašně, však taky šlo v podstatě o kopii Talbotu 1510 alias Simky 1307/1308. Motor většiny aut byla ale původní patnáctistovka Moskvič, protože motoru Lada 1600 bylo pro tento vůz nedostatek. Ještě si živě pamatuju, když Aleko přišlo na náš trh - jelikož výrobce nebyl schopen dodávat auta se zrcátky na pravé straně (která už u nás tehy byla povinná), zatímco vpravo byly moderní zevnitř nastavitelná zrcátka, vpravo se šroubovaly přímo na plech dveří zrcátka ze Škody 105/120, přišroubovaná na speciální redukční odlitek! >:D >:D >:D Taky si vybavuju, že Aleko mělo nějakou konstrukční chybu na přední nápravě, takže pokud se přední kolo hodně propérovalo ve větším rejdu, díly nápravy o sebe narážely a ničily se.... ;-\ :-(:'-(
Dedo s obľubou spomína modrý Moskvič kombi, ktorý mal ako služobné auto. Oproti škodovkám vraj s tým išiel uletieť. >:D Tuším to bola 427-ka, spomínal, že to malo Peugeot motor, ale to neviem...
tak preco si nedat repete .... koniec koncov vacsina beznych ludi stejne netuzi po maybachu ani nejakom supersporte ale chcu v prvom rade normalne sikovne a dostupne vozy ... ktorych je dnes stale akosi malo..... tak snad to vyjde...... :yes: renault taketo tahy vie.... :yes:
Tak si říkám, že když už Renault vyzobává automobilové značky východního bloku, mohl by si koupit ještě:
- Záporožec
- Chavdar (bulharské autobusy)
- Zuk (polské dodávky)
- Warszawa
- Syrena
- Poběda
- Oltcit (tuto značku by si také mohl koupit Citroën)
- Iž
- Polonez (ale nejsem si jistý, jestli ji nevlastní Fiat, stejně jako vlastní Zastavu)
>:D >:D >:D To byla opravdu ukratná sbírka automobilové zoufalosti. Třeba Zaporožec s motorem vzadu byla tak příšerná konstrukce, že ani v ČSSR si nedovolili vzít na triko, aby tento krám prošel homologačními testy. >:-[] Žuk a Nysa byly také strašlivé stroje a "kvalita" vozů Oltcit je všeobecně známa. Škoda ale toho Polonezu, o ten by na našem tehdejším ubohém automobilovém "trhu" určitě byl zájem. Nechápu, proč se k nám nikdy nedovážel ;-\
Záporozec ve své dobe nic tak strasne príserného nebyl. Zuk a Nysa taky nebyly v dobe predstavení straslivé stroje, jenom se, jak tomu v komunistických zemích bylocasto zvykem, vyrábely prílis dlouho a tím pádem totálne zastaraly. Kvalita vozu Oltcit byla spatná. Kvuli problémum s nábehem výroby a kvalitou byl prodej verzí Oltcitu pod znackou Citroen podstatne nizsí nez Citroen puvodne plánoval.
Žuky byly všechno, jenom ne spolehlivý. Náhradní díly byly vždy vyprodány během chvilky, kdo měl Žuka, bral je bez ohledu na potřebu. Každá součástka se mohla hodit, a když ne, tak se dala vždycky dobře prodat.
ZAZ 968 byl vlastně NSU Prinz. Sem se nevozily, zato v německu jich jezdilo celkem hodně.
ZAZ 965 byla licence fiat ale jen napůl, zbytek byla vlastní konstrukce
Pak byla až Tavria a Slavuta, to už byly vlastní kontrukce
ZAZ - existuje a funguje, ale s velkou bídou, výrobní císla jsou extrémne nízká.
Iž - bývalá továrna IžAvto patrí AvtoVAZu, vyrábí se tam Lada Vesta, Granta a dva Nissany. Automobily Iž se jiz nevyrábejí, práva na znacku zrejme (predpokládám) má AvtoVAZ.
Syrena - v Polsku existují momentálne hned dva projekty výroby aut pripomínajících Syrenu. Otázka je jestli Syrena je znacka nebo modelové jméno.
FSO - FSO naposled vlastnil ZAZ a zrejme stále vlastní. Od ukoncení výroby Chevroletu Aveo se tam zádná auta nevyrábejí, pred nejakou dobou uvazovala o koupi továrny FSO Magna Steyr ale seslo z toho.
Warszawa a Polonez - tak doopravdy to byla jména modelu která se ale casto pouzívala jako znacky. Nejaké nesmyslné pokusy o ozivení Warszawy v Polsku byly.
Z žuků byli později Lubliny - továrna patrila Daewoo, potom jedné podivné ruské firme, pred nekolika lety se tam výrobu automobilu pokousel ozivit jeden polský výrobce automobilových komponentu.
Oltcit - tezko ríct komu patrí a jestli by mel nekdo zájem.
Čavdar byly autobusy, Ve východní Evrope existuje víc znacek autobusu a nákladních automobily které zanikly.