Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat sovětské legendy? Renault má zájem o značku Moskvič

David Bureš
Diskuze (94)
Francouzská automobilka Renault má zájem o další značku ze sovětského bloku. Dacii a Ladu by v portfoliu mohl doplnit Moskvič.

Výroba vozů Moskvič skončila v roce 2002, známá ruská značka by se však mohla vrátit. Renault má totiž zájem o práva na tuto značku.

„Na federální agentuře Rospatent jsme podali žádost o dokumenty potřebné k držení práv na ochranné značky,“ potvrdil mluvčí Renaultu zájem francouzského výrobce o Moskvič.

Renault však zatím nespecifikoval, jaké plány s Moskvičem má. Analytici však předpovídají, že by francouzský výrobce mohl tímto krokem dále upevnit svoji pozici na ruském trhu. Renault je letos čtvrtou nejprodávanější značkou v Rusku (loni byl třetí), navíc je v rámci aliance s Nissanem majoritním vlastníkem ruské automobilky AvtoVAZ, která vyrábí modely Lada. Zároveň se ale Renault i Lada potýkají s klesajícími prodeji, způsobenými prodejní krizí v největší zemi světa.

Francouzská automobilka měla o Moskvič zájem již v minulosti. V roce 1996 vstoupila do firmy, aby jí pomohla s finančními potížemi. V roce 1999 pak začala využívat jednu z jejích původních továren, kde začala vyrábět model Mégane. Dnes v tomto závodě vzniká například Renault Duster.

Spolupráce mezi Renaultem a Moskvičem se však datuje až do šedesátých let, kdy francouzská automobilka ve své belgické továrně Vilvoorde krátce produkovala Moskvič 408.

Historie Moskviče

Vše začalo v roce 1929, kdy byla zahájena výstavba Moskevského automobilového závodu. Ten zpočátku vyráběl model Gaz A, což byl licenční Ford A. V průběhu války se továrna zaměřila na vojenskou produkci, sériová výroba vozů značky Moskvič začala až po válce. První model Moskvič 400 byl přebrandovaný Opel Kadett, firma totiž v rámci válečných konfiskací převzala vybavení továrny Opelu v Brandenburgu.

Nejúspěšnější období pro značku Moskvič byla šedesátá a sedmdesátá léta, kdy se její automobily vyvážely do mnoha zemí z různých koutů světa. Moskviče byly známé hlavně pro svoji robustnost a nízkou cenovku. Nejpopulárnějším modelem byl Moskvič 412, vyráběný též jako Iž 412, jeho výroba byla zahájena v roce 1967.

Po rozpadu Sovětského svazu začal Moskvič postupně upadat, firmu trápily finanční potíže. Kvůli zadlužení Moskvič v roce 2002 přestal vyrábět auta a přeorientoval se na výrobu kulečníkových stolů. Ani to však nepomohlo a v roce 2010 Moskvič definitivně zkrachoval.

David Bureš
Diskuze (94)
Avatar - Barrichello
16. 10. 2015 09:31
Re: Zapínám
Protože ten název používali od roku 68 do roku 92. 24 let je dlouhá doba
Avatar - Barrichello
16. 10. 2015 09:29
Re: Co by ještě mohli koupit
Licnce od faitu byla npaůl na ten malý ZAZ co vypadal jako fiat 500 >:D
16. 10. 2015 07:48
Re: Co by ještě mohli koupit
ZAZ nebyl NSU Prinz, žádná licence jako od Fiatu tam nebyla. Jen ním byl silně inspirován.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia… />[odkaz]
16. 10. 2015 07:40
Re: Co by ještě mohli koupit
Žuky byly všechno, jenom ne spolehlivý. Náhradní díly byly vždy vyprodány během chvilky, kdo měl Žuka, bral je bez ohledu na potřebu. Každá součástka se mohla hodit, a když ne, tak se dala vždycky dobře prodat.
16. 10. 2015 07:34
Re: Nostalgie,
Hele, tady se palcuje za obsah příspěvků, nebo za totožnost?