Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

I nové 2.0 TDI mají prý v USA nelegání software. Ale jiný než z Dieselgate

126 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
sou to komedianti, okamžitě bych jim zakázal prodej všech dieslových vozů koncernu vW na území USA a Kanady >😁
Avatar - Individualita
Individualita
Proč troškařit :-!
Avatar - TeeJay
TeeJay
Já bych diesely zakázal úplně, kamiony ať jezdí na CNG. Že je spalování nafty karcinogenní říká WHO už roky, dieselofilové argumentovali, že teď jsou diesely čisté, zjevně nejsou, tak ať to zaříznou. Všem se nám bude dýchat lépe.
Avatar - Anonym
Anonym
Kamiony bych nechal být na pokoji. Ale zrušit diesel u osobáků a dodávek. osobáky benzín a LPG, CNG, dodávky CNG.

Pošta má dodávky na CNG a jetzdí to prej OK.
ryccardo
No já bych to spíš specifikoval jako automotive je jeden velký podvod. Myslím, že by si ten zákaz musel rozšířit generelně na všechn dieselový auta. >😁
Avatar - Hittman
Hittman
Preci dochazi u tdi bez adblue naftou navic, takze ok. Pokud k tomu ovsem nedochazi pouze pri mereni emisi
jarafara
Stává se z toho jen hon jak z VW vytřískat co nejvíce peněz, nic víc...
Avatar - Hittman
Hittman
Pokud ma vw podobne emise u 110kw jako konkurence, tak jak toho dosahuji tedy oni?
jarafara
Spíš mě zaráží to ticho od ostatních automobilek.
Avatar - Hittman
Hittman
Ticho pred bouri?
Avatar - Individualita
Individualita
Ticho není, aneb kauza Močkagate začíná >😁

[odkaz]
Avatar - TeeJay
TeeJay
>😁 :yes: Super, tohle opravdu začíná pro dýzly vypadat špatně.
Avatar - Individualita
Individualita
Už se ani EURO 6 sazometama nemůžou ohánět >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, já myslím že to diesly položí, když ne v Evropě, tak v USA 100%
Avatar - TeeJay
TeeJay
V USA nám to ovšem bude prd platné. ;-\
ryccardo
V USA nám to hlavně může být jedno. 😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ta minimálně se tím dá argumentovat. Nebo snad průměrný Evropan snese více, že si můžeme dovolit benevolentnější přístup?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Evropan je ohebnější a dá se snadněji nakroutit do potřebného směru... A že média ohýbají a kroutí, co jim síly stačí...
Avatar - TeeJay
TeeJay
Bývaly doby, kdy se to říkalo o Američanech. 😲
ryccardo
Průměrnýmu člověku vadí kouřivost dieselu a ta je u EURO5 motorů v pořádku. NOx průměrnýmu člověku nijak nevadí neb se ve vzduchu rychle rozptýlí. Brojíš stejně tak vehementně proti spalování uhlí a dřeva v kamnech nebo když si griluješ na zahradě buřty nebo ti vadí NOx jen z VW aut?
Avatar - Anonym
Anonym
bohužel no
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
pokud má malá nádržka vydržet na 20000 km a více, tak je jasné, že se v reálu nemůže používat větší než stopové množství močoviny. Ovšem jak toto může někdo homologovat nechápu (při testech to leje do výfuku močovinu jako blázen, ale následně garantují, že 15 litrů vydrží desítky tisíc kilometrů). A takový výrobek projde homologací... Je otázka, jestli je vůbec hlavní problém u výrobců... Jestli to není výš...

jen doplním k tomu množství - cca to vychází na JEDEN MILILITR na kilometr...
Avatar - Andromeda
Andromeda
Bingo - správně položená otázka 😄 ... 100% nejen výrobci, a tomu, že by šlo o náhodu bude věřit skutečně jenom JOUZA >😒] ...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Aneb neříkej to raději Pogovi26 😉
ryccardo
Přesně to mě taky zaráží. To že je realita odlišná od údajů na papíře mě moc nepřekvapuje, ale že se tahá ve špíně jen VW mě přijde trochu zvláštní, když ostatní na tom budou podobně viz třeba dnešní článek.

[odkaz]

a jestli to tak skutečně je, že ,v uvozovkách, podvádějí všichni, pak asi těžko půjde ohnout a přizpůsobit realitu papírům, ale bude se muset upravit příslušná EURO norma, tak aby jí současně vyráběný auta vyhovovaly. Jinak ten problém bohužel vyřešit nepůjde. >😁
Avatar - TeeJay
TeeJay
V US byl asi VW sám, protože snad jako jediný "dokázal" procpat europětkové TDI kalifornskými testy (mimochodem Toyota a Honda ukončily před lety vývoj dieselů s tím, že prolézt normou je nesmyslně drahé) a nikdo jiný nefixloval. No a jestli někdo fixluje v Evropě, tak to neva, protože to v tomhle Absurdistánu není nelegální. Ale hlavně že pomazánkové máslo nelegální je. >😁

Teď jde o to, jestli se v té močovině taky někdo bude vrtat nebo to skončí u obligátního "v reálném prostředí to smrdí víc" a "není to nelegální".
Avatar - Hittman
Hittman
Take nikde nepíšou, jak třeba Seržo z Fiatu neřve, jak jsou jeho diesly super zelé. Asi ostatní na sebou nechcou zbytečně upozorňovat 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Vytřískat peníze? Já čtu, že se VW raději přiznal sám, než aby mu na to zase přišli. proč by se přiznával, když nic neudělal? 😄
jarafara
nikoho nehájím ani VW ani jinou automobilku, je to prostě jen zbytečný humbuk, přiznali, zaplatí, život jde dál..
Střelec
:yes:
Pokud by to zarizeni pracovalo vzdy jak ma, tak by to naopak vW pomohlo. Jenze, kdyz chtej neco napravit a priznaj se k tomu, tak to vypada ze je to zase nejaky podvod jen pro mereni emisi
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Místní VAGinisti to proste nemuzou rozchodit. Ale oni to samozrejme nepriznají a vetsinou neopomenou napsat ze "oni VW nehájí". >😁 >😁 >😁
Avatar - TeeJay
TeeJay
😄
jarafara
Teď už se to tu rozlišuje na "VAGinisty" a "onanisty" >😁 >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
To vís jo, ty e😜erte.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Koncem Volkswagen AG se podobne jako nekterí diskutéri na ACZ rozhodl pouzívat lzi jako základní styl chování. Za celou dieselgate podle Volkswagenu muze jen malá skupinka bezvýznamných inzenýrku která jednala bez instrukcí vedení.

Kdyz nemecký „Der Spiegel“ vcera napsal ze na veci se úcastnilo nejméne 30 manazeru, mluvcí Volkswagenu arogantne prohlásil ze „Die Zahl entbehrt jeglicher Grundlage“ (jeden kolega, nemecký novinár, na to rekl ze je logické kdyz VW ríká ze to císlo není korektní protoze ve skutecnosti je o hodne vetsí). Pritom i podle Spiegelu to bylo víc lidí.

V této souvislosti je zajímavé co napsal dnesní odborárský plátek „Škodovácký odborář“. Podle této publikace totiz Bernd Osterloh, nejvyssí odoborár koncernu Volkswagen a zároven clen predstavenstva, minulý týden doslova řekl, že „přímo zodpovědných může být 0,02 procenta zaměstnanců“. Vzhledem k tomu, ze koncern Volkswagen má okolo 600.000 zamestnancu, tak podle cloveka který to rozhodne musí vedet je „přímo zodpovědných“ za dieselgate priblizne 120 osob. Zduraznuji ze nejde o lidi kterí by o skandálu jen vedeli, jde o „přímo zodpovědné“ pracovníky.
Avatar - Individualita
Individualita
Tak jistě že krom vedení a nějakého hlavního inženýra to musel i někdo dělat "růčo". Stejnak to tam věděla i bába na vrátnici >😁
jarafara
A má dnes splněno >😁 >😁 >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
???
jarafara
Dá rozum , někdo dal celokoncernové rozhodnutí, tým lidí na tom pracoval, ale to snad není pro nikoho překvapení, že si to nerozhodl jeden strejda a jeho pomocník "tak a teď změníme pro všechny motory SW v celém koncernu" >😁

Hrozně nafouklé všechno...
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Samozrejme ze to dá rozum, tím smesnejsí je jak porád lzou.

Jinak nic není nafouklé, naopak, vyleze toho jeste víc.
jarafara
Můžeš to brát třeba jako dárek k vánocům >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Nevím proc bych to bral jako dárek k vánocum? Pusobís jako dalsí VAGinista který dokáze jen hloupe kecat.
jarafara
Vidíš svět moc černobíle není jen VW a ty ostatní, ty vagíno >😁 Proč dárek, no tak dělá ti to evidentně radost a to se od dárků čeká.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Plácás nesmysly, blbečku.
holden_holden
nemecky urad naridil svolani a ne jako u nas ten zkorumpovanej bl*becek ze skansky ze to bude dobrovolne [odkaz]
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Presne tak. To rozhodnutí KBA v Nemecku je dost zásadní vec. Dalsí rána pro fanatické VAGinisty.

Jinak pred chvílí oznámila i rakouská vláda povinnou svolávacku se snahou zajistit aby se jí zucastnily vsechny postizené vozy.

Uvidíme jestli neschopáci v ceské vláde zmení své rozhodnutí.

A kdy na to zareagují plácalové z ACZ.
ryccardo
Hoši vy děláte jako kdyby to byl největší problém lidstva. Nebýt toho, že se to profláklo, tak si spokojeně dál žijete >😁 Než tohle mě spíš štve, že nás cpou bioodpadem místo jídla.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Ve společnosti dieselů se mi tedy nikdy spokojeně nežilo. Tobě jo?

Co si koupím k jídlu, ovlivnit umím. Co mi bude smrdět pod nos z auta přede mnou, bohužel ne. Svého času jsem to řešil tak, že jsem smraďocha přejdel. Teď předjedu smraďocha a dojedu dalšího smraďocha a tak to jde dál a dál. Prý se tu prodává asi 45 % dieselů. Já jich bohužel na silnici potkávám tak 80 %. 8-s
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jistě, že je jich na silnicích 80%. Diesely mají mnohem větší nájezd. Nafty se prodá pomalu třikrát víc než benzinu...
Avatar - Anonym
Anonym
Mimo malá auta, stará auta východního bloku, veterány, amerriky a to ještě mimo chrysler group, kde jich je taky přes půlku v naftě, a pár nadšenců těch benzínů jezdí opravdu málo no.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tak to bude ono. 😒
ryccardo
No že bych z nich byl nadšený to ne, ale rozhodně se mi žilo hůř v době dvoutaktů a aut bez katalyzátoru. Nečoudící EURO5 auta mě fakt žíly netrhají. Co si koupíme k jídlu ovlivníme čím dál tím míň. Z hromady sraček se těžko vybírá. S tím smraďochem nesouhlasím. Sice takový auta tu a tam potkám a z fleku bych jim bral techničák, ale že by to byl nějak obvyklý jev to fakt nepozoruju.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jídlo si můžu vybrat, vzduch těžko.... 😉
ryccardo
Ono si už ani to jídlo nemůžeš moc vybrat, Koupit pořádnej jogurt nebo salám je téměř nadlidskej úkol a stejně si nakonec nemůžeš být jistej jestli si fakt koupil to co si myslíš, že to skutečně je.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
český přístup pramení z místní tradice, že veškerá pravidla kdekoliv se odehrávají pouze na papíru >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli tě můžu poprosit, za nás blby co neumíme německy, příště rovnou překládat, díky předem 😉
252kW
Dneska si jdu v pohodě na oběd, ale bohužel jsem vybral horší trasu (asi z hladu), protože jsem musel ujít asi 100m poblíž frekventované silnice. Cítil jsem jen smrad z nafty, který se ne a ne rozptýlit jako v případě benzínového puchu (např. STI s vykuchaným katíkem nebo karburátorové škodověnky). Ten benzínový byl jasně přebit naftou. Mně je úplně jedno co tvrdí Das Filcka a různí další zoufalci, když praxe mluví jasně proti ultradusíkům. S naftou můžou soupeřit jenom dvoutakty.
Avatar - TeeJay
TeeJay
:yes:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
mimochodem ty dvoutakty (a motorky obecně včetně čtyřtaktů) taky nechápu. Po autech už se pomalu chce, aby byly jako pračky vzduchu, ale úplně v pohodě se přitom prodávají skútry a motorky s motory na úrovni poloviny minulého století...
Avatar - Individualita
Individualita
Tady je jich naštěstí málo, ale vem si co by to udělalo v Asii, kde má každý motorku...
Avatar - Anonym
Anonym
A taky sekačky a traktůrky atd
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
sice jsem proti E85, ale zahradní traktůrek bych na něj provozoval hned - kvůli lokálnímu zasmraďování - tam je totiž výfuk doslova "rovnou do ksichtu" (bohužel to ten můj má výrobcem zakázáno (motor je v Japonsku vyráběný Brigs&Straton - měli by na tom soudruzi ještě zapracovat)).
Avatar - Individualita
Individualita
Brigse má u nás každá druhá sekačka. Tenhle trh neznám, ale tipuju to i na celou Evropu...
Avatar - praděda7
praděda7
Konec domácích mazlíčků. >😒]

[odkaz]
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ne nutně konec, ale bude se to muset jímat >😁
Avatar - Individualita
Individualita
Půjdeme-li až na dřeň...konec lidstva? 😄
dyna15
To ale nejde porovnávať, lebo psíkov nemôžeme pozabíjať ale autá vyrábať nemusíme.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ale můžeme je sterilizovat a do 15ti let vymřou >😁
Avatar - Individualita
Individualita
"humánní způsob" >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Tak tak, psíky na jatka a přidat do salámů. Psí sádlo je dobré na souchotiny... 😉 Oni psi vlastně na této planetě nejsou už potřeba. Možná pár na dálném severu k tahání sáněk.... 😉 Na hlídání baráků máme elektroniku, že? 😉
taylorM
Len to netreba ukazovať marketingovym manažérom koncernu, lebo za každé predané auto dajú utratiť jedného psa, prípadne iné zviera a v USA aj Európe spustia veľkú reklamnú kampaň, ako sú oni prvá CO2 neutrálna automobilka na svete. Po nedávnych skúsenostiach je jasné, že sú očividne schopní všetkého...
Avatar - praděda7
praděda7
:yes:
ThomasVFR
Když by nafťák měl být na emise o.k. tak podle slov odborníka by to "filtrovací/ zařízení muselo být tak velké jako kufr Superba a to bohužel není .
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jistě. U kamionů s Euro 6 tak velké je (spíš ještě větší). A to má takový kamion výkon kolem 350 kW. Přitom nejeden osobní diesel má výkon podobný a zařízení nikde...
Avatar - Individualita
Individualita
Někde se vloudila chybka...
Avatar - Hittman
Hittman
další auto bude opět TDI V6. A asi jako většina lidí v této zemi, co najezdí více jak děda se šiltovkou, budou opět kupovat naftu (krom pár extrémistů, kteří se tu projevují, ti zůstanou u benzínu a opět si koupí benzínový C3 ) >😒]
Avatar - Individualita
Individualita
Kupuj, kupuj, nebudou... >😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jestli ovšem ještě vůbec nějaké V6 TDI Euro 7 bude. Já doufám, že nebude (protože se nevyplatí a tím pádem nebude důvod ho kupovat a tím pádem nebude důvod ho vyrábět) >😁
Avatar - Hittman
Hittman
Dokud bude a vyplatí se, jako dnes, tak ho budu kupovat. >😒]
Avatar - Individualita
Individualita
To si ale hittman bude muset koupit C3, bo jiná auta nezná >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 :yes:
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Tak dufaj dalej. Ono budu nielen V6 TDi, ale aj V8 TDi ! >😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
A ked si pozries, ake velke nadrze na SCR Audi ponuka do Q7, a ze dolievanie je tiez v pohode zistis, ze tieto motory budu fakt moct aj realne tie emisne limity splnat. 😄
Avatar - TeeJay
TeeJay
A to bereš jako nějakou výhru?

Vysvětli mi jednu věc, když jsi u zdroje. Máš řekněme dost peněz, abys je vysolil za A6, A8, Q7, jde to do milionů. Je to nad tvoje možnosti a pak zkoumáš, jak se s tím finančně popasovat nebo co tě motivuje k tomu, koupit to s nekultivovaným a smradlavým dieselem, při jehož tankování si musíš brát igelitovou šprcku, aby ses nezamastil? Proč, když máš dvě mega na auto, už nemáš na to, abys ho živil skutečně prémiovým způsobem, tedy benzinem? Tohle jsem nikdy nechápal.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
>😁 a zase vedla >😁 ale zvykam si... >😒]
OK, takze : Vsetky koncernove auta co som mal, boli a su len benziny. V8 benziny... 😉
Staci tak ? >😒]
To, ze vela mojich znamych ( a urcite aj majetnejsich, a teda o dost...) dava prednost nafte - ich vec. A pravdu povediac sa im ani necudujem - pokial beru tieto tebou vymenovane koraby ( trafil si vsetky 😉 ) ako hlavne premiestnovadlo z bodu A do DALEKEHO bodu B, je to hadam aj logicke. Neberem im to - ich filozofia - ich zivot. Aj ked uz som od jedneho z nich pocul, ze planuje menit V6 TDi za V8 TFSi... 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tos asi špatně pochopil, nemluvím o tobě, ale v zastoupení coby zástupce dané komunity.

Takže jsi mi moc nepomohl. Že je to "jejich věc" je vcelku jasné. Mě zajímá důvod. Pokud nejedu jako prase, spotřeba při řekněme 150km cestovní rychlosti se bude lišit maximálně o dva litry, spíš méně. 30 tisíc kilometrů by mohl být obvyklý roční náběh. Takže majitel A8 NEMÁ na to, aby dal cca 670 euro ročně navíc za benzin? A to bereme náklady na palivo, bez zohlednění dražšího servisu na diesely. To je to, co mi vrtá hlavou. 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Hmmm, neviem z kade beres ten optimizmus o spotrebe vyssej len o 2 litre..., ale nechajme tak, just len 2. 30 tkm za rok ? - u poväcsiny z nich je to viac. No a ked si zoberes aj tu psychologicku stranku veci, ze pre niekoho je cas straveny na pumpe strata casu a penazi, prijdeme na to, preco su aj majetnejsi ako ja. >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jestli můžu.. tak pro mě je diesel nenahraditelný jen u off-roada.
Ten točivý moment dostupný od volnoběhu je v terénu nenahraditelný... a to nemluvím o vyšší toleranci k vysokému zatížení při dlouhodobě nízkých otáčkách a nízké, často skoro nulové rychlosti (a tedy bez náporového chlazení) je skutečně velkou výhodou.

V osobních autech ty výhody nevidím . Kromě momentálně levnějšího provozu - při velkých nájezdech.
Vysoké fixní náklady, nizké přímé náklady... relativně.

Ale spousta oněch majitelů drahých aut buď vůbec neumí jezdit, nebo minimálně necítí potřebu si to užívat.
Takže je pro ně pohodlnější řídit naftu... ze stejných důvodů - záběr už v nízkých otáčkách... právě z tohodle důvodu vzniklo to šílenství devíti, desetistupňových automatů...

Potřebuje takovou převodovku pořádnej benzín? Rozhodně ne.
Ale diesel, s použitelnýma otáčkama mezi 2200 a 2800... tam potřebuješ řadit a řadit... pohodlný majitel není ochoten = chce automat.

Takže asi tak.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Fiha ! 😲
To kde maju take biedne naftaky ? Ze by u Sergia ? >😒]
no a toto😒br /> "...Ten točivý moment dostupný od volnoběhu je v terénu nenahraditelný... a to nemluvím o vyšší toleranci k vysokému zatížení při dlouhodobě nízkých otáčkách a nízké, často skoro nulové rychlosti (a tedy bez náporového chlazení) je skutečně velkou výhodou..."
Takze vy ste este nevynasli el. ventilator na chladici ? >😁
A turbo-diesel ( s tebou popisovanym prac. pasmom 2200-2800 rpm ) ma tah od volnobehu ? Hmm, zaujimavy to diesel, s volnobehom 2200 rpm >😁

Ako sorry, casto s tebou nesuhlasim, ale ani moc nediskutujem. Teraz si sa nam tu "vklienil" tak som musel reagovat. Ale pokial mas pisat podobne bludy v suvislosti s motormi V6 TDi a V8 TDi, tak to mozeme rovno hned zabalit... :-!

btw.: Audi a BMW uz nepojdu pri svojich velkych modeloch s prevodovkami do viac ako aktualnych 8° - vyjadrenia ich tech. riaditelov. 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Ale ale, do FCA se nenavážej, jejich diesely jsou špica. Tam, kde v autobusu Mercedes se motor třepe, Irisbus jede jak píchlá *** (skoro stejné objemy). Ale zpět k osobákům, 1,6 Multijet - paráda, 2,0 mjt to samé, 3,0 v Ghibli taky fajn a teď biturbo 340k v Giulii bude senzace. Jo, 1,3 mjt stojí za nic, ale vždy se někde najde nepodarok, no.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
ved ok, ale nemohol som si pomoct, ked zacal s takymi bludmi >😁 :yes:
U "nas" tiez nieje vsetko najlepsie - zdielat R4-ky a R3-ky s VW... 8-s To vies, keby...ale necham tak. 😉
Avatar - Hittman
Hittman
No jo, IVECO má skvělou naftu, je fakt, že je to 50 na 50, co zdechne první, zda zrezaví karoserie u dodávek a nebo motor se rozpadne 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Jsi mimo, do terénu je nejlepší atmosférický motor spojený s HDM převodovkou a může být i redukce, ale u HDM nemá takový význam. Nejhorší je opak, tedy přeplňovaný motor, který má v 1000 ot/min max třeba 100 Nm (tedy skoro žádný tah), ale jak ve 2000 foukne turbo, tak je tam až 250 Nm. Překážky, které se přejíždějí třeba 3km/h jdou buď přes prokluz spojky a nebo v lepším případě přes pomalou redukční převodovku, ale zase je v kabině rámus od vytočeného motoru.

Taková Toyota LC V8, ideál, nebo Raptor >😒] . Do českých lesů a pod Jimny či Niva, redukce + atmosférák = pohoda.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
niet co dodat. 😉 :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Teď jste si tady tak zanotovali, že nevím kde a na koho reagovat.
😄

Shrnu to a vynechám zbytečné útoky😒br /> ano do terénu je nejlepší hydroměnič... a moment od hodně nízkých otáček. Toho lze dosáhnout v zásadě dvěma způsoby: uděláš diesel, kde rezignuješ na výkon ve vysokých otáčkách a postavíš ho jako nízkootáčkový... (Land Rover 200//300TDi) a nebo postavíš velkoobjemový benzín, který ale nebude mít výkon - bude taky nízkoobrátkový tahoun (Land Rover V8... 3,5 litr v provedení pro "90" Defendra dával 85kW! )

Ano, citovaný V8 byl v krátkém "Defendru" skutečně k nezastavení... ale spotřebu měl asi jako ZIL.

V reálném světě je tedy praktičtější cestou ten diesel. Taky jsem nenapsal, že diesel je jedinou možnou volbou... ale že tam ho vidím jeho výhody.

I tady ale platí, že ideálem je diesel s hydroměničem... móda mnohastupňových převodovek přišla současně s tím, jak tahle auta už nejsou off-raody, ale "off-roday".. někdy tedy zdvořileji nazývaná SUV.

K tomu patří i systémy jako je kontrola prokluzu místo uzávěrek diferenciálů atd.

Pokud chcete auto jednou za rok otočit do protisměru na zasněžené magistrále, pak to funguje bezvadně.

Ale vemte si za auto vlek, naložete ho krmením pro jeleny a vydejte se na cestu blátem a kamennou sutí 25 km tam a pak zpátky... a to jsem pořád hódně při zemi!
Takový auto musí přejet Saharu, tahaje diferáky pískem... ale i při tom vlastně krátkém výletě blátem po pár minutách přestanou fungovat ty elektronický náhražky.. a za smradu spálenýho obložení brzd se rozbliká kontrolka přehřátí a systém se "deaktivuje"... dvouspojka vydrží déle... ale i ta bude pěkně smrdět. 50km zvládne.. ale na 80tis km ji budete měnit.. za 30tis kč.

To samé platí o tom benzínovém motoru. Jasně, i u nás na vesnici už jsme viděli ventilátor chlazení motoru. Ale po 90 sekundách už běží... po 3 minutách se začne voda stejně zahřívat... a po půl hodině musíte udělat pauzu!

Pokud teda nemáte Defendra s 3,5 V8... ten to vydržel - ale měl z 3,5 litrovýho osmiválce 115 koní!

Tak asi tak. Rád si popovídám.
Ale nedá mi to - kolik máte v terénu naježděno?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
ok, skusim aj ja teda zvolnit... 😉
Dajme tomu, ze sa vykaslem na to, co si pisal k naftakom, ktore ale pouzivaju "nasi"...
Sustredme sa teda na motor do terenu. Kolko mam v nom najazdene ? no urcite to bude len nejake smiesne ‰ z toho, co mojimi nadpriemernymi rychlostami po cestach, skor by som to vyjadril v dnoch, pocas ktorych som sa ucil jazdit v terene a neskor aj daval nejake to "zakladne skolenie" chalanom, co robia pre znameho vo firme, v ktorej musia obcas na tereniaku ( stary Cherokee 2,1 TD ) jazdit na vysielace. Plus moje obcasne vylety s kamaratmi polovnikmi na Nivach, Arach a pod... 😄 Spolu cca 100 dni. Takze dovolim si povedat, ze uz nejake uplne nemehlo ani v terene niesom. 😉
Ano, najlepsi je silny benzin a HDM ( par krat v G-Cherokeem ), ale ani tie ostatne prave terenaky neboli marne. Len bolo treba vzdy zvolit vhodny prevod a hlavne STALE SA UDRZOVAT V POHYBE. Pokial s tymto suhlasis, mozeme si vydychnut, ze sa rozumieme. 😄
Ventilator... No neviem... Ani v jednom aute s ktorym sme boli v terenoch, nebol problem, ze by sa ta voda isla zacat varit. Tie auta na to boli stavane. ( To Aro aj upravovane >😁 )
Toz, tolko z mojich tulaciek po necestach... 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄
OK.
Jestli 100 dní, tak to fakt není málo... ale tím víc mě překvapuje, že žádný ventilátor se neprojevil.
Mám prostě opačnou zkušenost.
Fungoval jsem v "barvách" Land Rovera... jel jsem s Discoverou proti Toyote Land Cruiser (a to je taky první liga, ne?) .. u Jičína, vojenský prostor... a naše skotačení skončilo tím, že Toyota se přehřála... ale jak říkám, první liga - takže jí stačilo nechat vystydnout.
To bylo jen takové "kočkování"...
Jel jsem skutečně závod proti "Čirokýmu".. s benzínem.
To bylo tuším s Defendrem.. to už je let.
😒
Trial dobrý... při následné rychlostní zkoušce se přehřál.. ale ten odjížděl na odtahovce - prasklá hlava.

Tak proto píšu to, co píšu. Odpovídá to mé zkušenosti.
😉
Avatar - Hittman
Hittman
Mne je třeba jedno, zda nafta či benzín, ale na trhu byl jeden dva kusy 3.0 TFSI s kompresorem, atmo jsem brát nechtěl, toto byl benzín pro mne. Bohužel málo na trhu, takže vyhrál V6 TDI. Ale z principu nemám rád fanatiky, kteří se tu projevují a hned by še zakázali a ihned všechny ještě před soudem bez důkazů upálili a ještě tomu zatleskali, jak chrání planetu
Avatar - Hittman
Hittman
Proč navíc? Pokud vezneš pořizovací cenu, je přeci nová nafta dražší, ne?
Avatar - praděda7
praděda7
Možná by bylo dobře se ptát, co vede lidi k tomu, aby si koupili naftu. V mém případě (a to byla první nafta v mém dlouhém životě), to byl fakt, že X5 v benzíně by se později hůře prodával, o něco vyšší výkon u 40d než u 35i, o hodně vyšší krouťák, lepší spotřeba a kultivanost R6 motoru u F15 je + - na úrovni benzinu. Ano, mohl jsem jít také do V8, ale s tím pozdějším prodejem by to bylo ještě horší. :-! Další vůz výměnou za X5 bude X1 s dvoulitrovým benzinem. 😉
252kW
V8 TDI dopadne jako V10 TDI, jen s tím rozdílem, že počet bazarových kupců co tuhle vraždu koupí hodně klesne. I mezi dieselheady je pevně zakořeněno nekupovat nic co má víc jak 4 válce, protože servisní náklady nejsou nic pro dieselového strýčka skrblíka.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Lenze V8 TDi bude coskoro predstavena novucicka nova a ta kym sa objavi v bazaroch, tak cela tato kauza splasne a bude pokoj. Jasne ze si to nebude kupovat niekto, kto nema ani na poistku, nieto na servis, ale to uz je kazdeho sudruha zvlast problem...
Takze V8 TDi tu budes este peknych par rockov stretavat. 😉
252kW
V10 zmizely rychle a nějaká osma s elektro turbem bude taky dobrá kvalitka. Tahle kauza splaskne až budou více zastoupeny elektromotory. Aktuálně se řeší ochcávání močoviny. Těším se na elektrického Phaetona.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Niesi z tych, ktori by nevedeli, kto a pre ake modely urobil V10 TDi...vsak ? 😉
O novu V8 TDi sa nebojim - teda pokial sa jej nebudu snazit priskrtit pouzivanie SCR.
E-Lader bude gut :yes: Neboj, raz ho budes mat aj ty vo svojom aute 😄
Avatar - Hittman
Hittman
:yes: na emise jim z vysoka prdím a nezají mne. Možná jsem jediný v ČR, ale prostě to tak mám a upalte mne za to. Na tu V8 TDI se v A6 těším, až budou testy a pak i refernce majitelů >😒]
gil54
Začínáš s tím být už stejně otravný jako Kharl.ANTIDIESEL. Stačí to napsat jednou.

A někdy i to je moc.
ALLSTONE
Japonci přestali do evropy dovážet plno aut,protože věděli,že nemůžou nesmyslné směrnice splnit...tím pádem evropským automobilkám ubyla konkurence,takže vydělali 2x ..
Proč jsou v evropě naftových motorů milióny ,je hloupost a lakomost lidí...vlhký sen TDI...každý chce auto,které žere 4 litry,ale to už dááááávno neplatí... Moderní naftový motor má oproti benzínu více nevýhod,než výhod..
Jedina z mála výhod je skutečnost,že se ojetý dobře prodá,jelikož se na něho třepou hromady hlupáků....
Kdyby měla dopravní policie v autech nástroj na měření emisí,jezdila by tady 1/3 těch popelnic..
Avatar - Individualita
Individualita
TESAT DO KAMENE!!! :yes: :yes: :yes:
Avatar - TeeJay
TeeJay
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
naftu ani zadarmo, dobre napisane :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hittman
Hittman
Nevím jak v Japonsku, ale nafta se v americe nevyplní z důvodu nízkých cen benzínu. Pokud by tam byly ceny jak průměr v EU, tak by tam frčela i nafta.
HaroldKytka
Ciste moje realna zkusenost a pohled na benzin vs diesel.
Aktualne mam dve auta, jedno benzin (200koni, najeto skoro 100 000km za 6 let) a druhe diesel (140koni, najeto neco pres 60 000 za 3 roky). Ten nejvetsi rozdil, je nejen dlouhodoba spotreba 10 vs. 5 litru, ale predevsim to, ze ten diesel me "nikam nehoni" , svezeni s nim je proste klidna a pohodova jizda, nechci s nim tocit motor a poslouchat jeho zvuk nebo jak si odfukuje turbo, u toho dieselu ani nevim, jestli odfukuje 😉 K tomu je praktictejsi, ma poradny zadni sedacky a kufr 😄
S benzinem je to proste naopak, tak nejak mam pocit, ze me auto nuti jet rychle, "zbytecne" vytacet motor, potrebuju slyset jak turbo odfoukne, jak mi obcas zaprska vyfuk .... Navic neni prakticke a s rodinou se tam nevejdeme.

Uprimne receno, nechci se zbavit ani jednoho, servisni naklady jsou vicemene stejne a kdyz vyleze slunicko a chci se jen tak projet, uzit si jizdu, beru benzin. Kdyz jedem nekam s rodinou, beru diesel.
Avatar - Individualita
Individualita
Rodinná auta taky dělaj s benzínem čéče 😉

Jinak dva kolegové si oba najednou koupili auta. Jeden Rapida 1.2TSI a druhý Octu 1.6TDI. První má od koupě spotřebu 5,3, druhý 6,0. Takže tak.
HaroldKytka
moc nechapu, co mi tim chces rict. ja napisu, ze ze dvou aktualnich aut mi kazdy vyhovuje na neco jinyho, teda benzin pro zabavu a mnohem castejsi vyuzivani dynamiky motoru, kdezto diesel na cestovani s rodinou, protoze s nim nemam potrebu zbytecne motot vytacet atd.
ty na to odepises, ze rodinny auta jsou i s benzinem a spotreby tvejch znamejch.
wondog
Zda sa ze zase nejaka izolovana skupinka softverovych vyvojarov si len tak z pleziru v pracovnom case vyvinula dalsi optimalizujuci softver. Tiez pracujem ako SW vyvojar a my tiez bezne vyvijame co chceme, bez nejakeho planovania ci odsuhlasenia s vedenim 😊, A ked budete deti dobre, na buduce vam tiez poviem nejaku peknu rozpravku >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
už i autoblesk otáčí?

Tak to už FAKT vypadá vážně.
VW vypověděl sponzorskou smlouvu?
😉
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
V diskuzi pod Maserati jsme mi doporučoval, ať kvůli riziku mozkové příhody píši raději o VW, tak jsem napsal o VW. Vždycky jsem psal články tak, jak danou problematiku cítím. Teď se vám to líbí, předtím se vám to nelíbilo. Tak nevím, jak na tom vlastně jsem. 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Mišo, bud v klidku, to len Posledny_321 uz nevie kde je sever. >😒] :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Pokud píšete tak, jak to cítíte, tak je to ok... a s tím, co se mi líbí a co ne si vážně nelamte hlavu.
Na druhou stranu uznejte sám, že ještě včera všechny články tady zněli, jako že VW vlastně nic špatnýho neudělalo a vůbec, dělají to všichni.. a třeba je změnit normu, ne vyšetřovat VW... a tím myslím celou redakci.

A najednou článek, ironizující tyhle postoje.

Uznejte to aspoň potichu.
😉
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
Vím, o čem mluvíte, jen jsem chtěl říct, že neovlivním, jak věci vidí kolegové, i když často nesouhlasím a stejně tak nikdo nemá vliv na to, co napíši já, čemuž jsem rád. Cokoli jiného by mi velmi nevyhovovalo.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Vy jste si vždy udržel nadhled, což si mnozí diskutéři bohužel nepřipustí. Jinak ode mne respekt, že si dovolíte psát svým nezaměnitelným stylem, i kdyby jste se nepodepsal, hned vím, kdo je autor :yes: Na to je třeba mít fakt koule, a to máte >😁 :yes😒br />
Nejlepší text od Vás - test Maserati GranTurismo MC Stradale z 24.12.2013 (snad jsem to nepopletl, dávám to z hlavy)
Avatar - Hittman
Hittman
Chyba nebude na Vašem přijímači..... :yes:
Th0r
... na létajícíh strojích, budou ve svých přízemních letech na českých dálnicích pokračovat pořád dál, těm je nějakej dieselgate u *. Hlavně že to táhne odspodu :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
Tak tak, krouťák nade vše... 😉