Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejlepší dostupné čtyřkolky na zimu: Ve jménu zábavy

První náznaky letošní zimy jsou zde a možná si říkáte, jaký vůz se vám bude na sněhu řídit nejlépe. Pokud se navíc na kluzkém povrchu rádi i trochu bavíte, podívejte se na náš výběr.
Zpět na článek
17. 10. 2015 08:35
17. 10. 2015 09:55
17. 10. 2015 09:57
17. 10. 2015 10:05
17. 10. 2015 10:17
17. 10. 2015 18:34
17. 10. 2015 10:35
17. 10. 2015 10:17
17. 10. 2015 08:56
17. 10. 2015 09:01
17. 10. 2015 09:31
17. 10. 2015 10:17
17. 10. 2015 13:04
17. 10. 2015 13:09
17. 10. 2015 13:08
17. 10. 2015 13:23
17. 10. 2015 14:22
20. 10. 2015 17:04
17. 10. 2015 13:19
17. 10. 2015 13:22
17. 10. 2015 13:29
17. 10. 2015 19:28
17. 10. 2015 21:30
17. 10. 2015 23:25
18. 10. 2015 00:02
19. 10. 2015 01:08
17. 10. 2015 21:51
17. 10. 2015 22:44
18. 10. 2015 11:01
18. 10. 2015 16:28
18. 10. 2015 16:59
18. 10. 2015 17:11
18. 10. 2015 18:48
20. 10. 2015 10:56
17. 10. 2015 08:23
Opět klikací formát?
Promiň Ondro, zajímavý námět, ale číst to nebudu - nebaví mě pořád někam klikat ;-\
Rozbalit vlákno
7
Avatar - JirkaV8
17. 10. 2015 10:58
Re: Opět klikací formát?
Prosím, jaké jsou tam dále auta??? Ta 4 co jsou v náhledu, nebo nějakých 9? Jsem to bohužel nemohl dočíst, protože někdo z Ondrového textu udělal tu klikací MEGAPRASEČINU. :'-(
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 11:05
Re: Opět klikací formát?
Suzuki Swift 4x4
Mazda CX-3 AWD
Audi TT 2.0 TFSI quattro
VW Golf R Variant
Mini Paceman JCW ALL4
Subaru WRX STI
BMW M135i xDrive
Audi A6 3.0 TFSI quattro so sportovym diferakom

...nemas zac >:D
17. 10. 2015 11:13
Re: Opět klikací formát?
Ještě, že tam je anketa. Jinak jsem hlasoval pro Swifta 4x4... :yes:
17. 10. 2015 12:48
Re: Opět klikací formát?
Souhlas. Dal jsem hlas do ankety, a klikací články nečtu. :yes:
Avatar - Skipper
17. 10. 2015 21:03
Re: Opět klikací formát?
Sbohem auto.cz. Kdyby ten klikací článek byl alespoň přehledný - konkurence to dovede. Takhle je to o ničem. A jelikož už většina článků přešla na tento formát, nezbývá, než se s auto.cz rozloučit. Vím, že je Vám to asi jedno, ale máte o jednoho ,,klikače,, na články méně.
17. 10. 2015 21:17
Re: Opět klikací formát?
No je dost smutný, že tu není ani jedna reakce redakce. Jejich čtenáři (my) jim za to evidentně nestojí :no:
Re: Opět klikací formát?
Redakce má ctenáre na háku. To není nic nového.
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2015 08:35
vitara 4x4
dal by som sem k swiftu v 4x4 aj novu vitaru.... o ktorej sa testeri neraz vyjadrili ze je to jazdecky a podvozkom vlastne taky swift v kanadach...... a ze je to hodne zabavna 4kolka..... samozrejme ok.... swift bude asi predsa len kusok zabavnejsi...... kedze je mensi lahsi..... ale ak by slo o najzabavnejsie SUV tak asi by som volil vitaru....

ta mazda CX3 AWD.... asi ale nebude( a to aj podla testerov ) zabavnejsia 4kolka ako spominana chybajuca vitara 4x4......... ale chapem ze asi by to nebolo fer tu davat dve suzuki ... ;-) a mazde dat kosom..... kazdopadne podla mna v tejto tabulke CX3 nema velmi co robit... a dal by som sem miesto toho cukrika paradnu vitaru..... ale budis .. ok ... ono je to obcas trosku aj subjektivne taketo tabulky uznavam

hlas som dal ale subaru WRX :yes: ten bude zrejme najzabavnejsi zo vsetkych :yes:
Rozbalit vlákno
8
17. 10. 2015 09:55
Re: vitara 4x4
Na vitaru jsem taky myslel hned jak jsem viděl nadpis článku. Spíš moc nechápu co dělá vw mezi nejzabavnejsimi 4x4. ;-)
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 09:57
Re: vitara 4x4
a co tam je od VW ? Necital som nic z tejto klikacky, ani citat nebudem. >:-[]
Ale ak je tam Golf R, tak ten zabavny isto je ;-)

edit: Pokial ma zrak neklame, tak podla tej zmenseniny v tom obrazku by to mohol byt Golf R Variant - no a ten si to zasluzi. :yes:
17. 10. 2015 10:05
Re: vitara 4x4
Mně od vw nic zábavné nepřijde. Vzhledem určitě ne, ale s golfemR jsem nejel . Třeba by mě pobavil jízdou a pak servisními náklady >:D
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 10:17
Re: vitara 4x4
>:D
No ja sa na neho tiez chystam ako hladny k prazdnej miske :-)
Par spoludiskutujucich uz malo tu cest, testeri ho tiez vychvaluju, takze nieje dovod neverit. Sice je to "len" Haldex ( ved co ine, pri motore priecne ) ale vraj funguje gut a je s nim aj zabava.
No a v servise neviem, ci je s nim tiez zabava... :-)
Avatar - speedfred
17. 10. 2015 18:34
Re: vitara 4x4
tak potom daj vedieť čo je to za pekelný stroj ten "G R". Viac testerov,iba lepšie.
Avatar - white label
17. 10. 2015 10:29
Re: vitara 4x4
Je to škoda, protože jinak článek opravdu stojí za přečtení!
Na zimu bych si vybral A6 allroad se sport. diffem, akorát, že to není (cenově) zrovna moc dostupná čtyřkolka. ;-)
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 10:35
Re: vitara 4x4
Tak to isto. ;-)
Takze tipujem, ze ked prijde cas na generacnu obmenu tvojho, tak to bude Allroad 3.0 BiTDi so sport. difom a bude spokojnost. ;-) Otazka je, ze kedy...? :-)
Avatar - mango
17. 10. 2015 10:17
Re: vitara 4x4
Přesně tak. S příchodem nové Vitary, bych Swiště přeskočil, ačkoliv je to moje srdcová záležitost. :yes: :-)
Avatar - kosmonaut
17. 10. 2015 08:56
klikačka
nečtu :no: AdBlock běží
Rozbalit vlákno
2
Avatar - euro89
17. 10. 2015 09:31
Re: klikačka
V pořádku. :yes: V netbooku ho zatím nemám, ale na normálním PC už taky reklamy nepodporuju.
Avatar - euro89
17. 10. 2015 09:29
Že já vůl na to vůbec klikal...
Čekal jsem normální článek a místo něho opět klikací buzerace. 8-s No, alespoň jsem už na první stránce odhlasoval pro Mazdu a honem pryč. :-!
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2015 10:17
Nebudu.....
.......klikat.

Když mě něco obtěžuje nebo mi vadí, snažím se to eliminovat.

.......zde také pateticky a demonstrativně sdělovat, že odcházím. Stejně to nikoho nezajímá. Jednoduše se na Auto.cz přestanu dívat. No, jak to tak vypadá, tak se tento okamžik možná i blíží. ;-\
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2015 10:21
Tesim se na technicky exkurs...
...za sebe davam hlas jednoznacne CX-3.
Mimochodem, v aplikaci auto.cz klikaci format neni...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 10:22
Mam pekelny plan !!!!
Pri dalsom clanku, ktory vyjde takto "klikackovo", sa asi obetujem a cely komplet text sem nakopirujem do prispevku ! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Ti co budu chciet citat bez reklam, si to precitaju tu, a bude vybavene ! >:D

:yes: - kto suhlasi
:no: - kto je proti ( tipujem ze sefredaktor >:-[] )

PS: Ked to nebudem zvladat ja, zastupte ma niekto, pls... >:D
Rozbalit vlákno
2
Re: Mam pekelny plan !!!!
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Kobler
18. 10. 2015 18:08
Re: Mam pekelny plan !!!!
Ovšem parádní nápad. :yes:
Avatar - white label
17. 10. 2015 10:24
Dobře napsaný článek, bohužel opět klikací...
Pochvala za článek redaktorovi a kritika šéfredaktora za trvání na klikacích článcích.
Vedení tím doslova maří dobrou práci redaktora.

Pan šéfredaktor Machala by se mohl k čím dál větší kritice klikacích článků alespoň vyjádřit, trvat stále na této formě a dělat, že se ho kritika netýká, je velmi neprofesionální a výrazně to poškozuje celé auto.cz
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bully_
17. 10. 2015 11:26
Re: Dobře napsaný článek, bohužel opět klikací...
Redakce nestrka hlavu do pisku poprve, viz napr. PR clanek s bagatelizovanim podvodu koncernu VW. Samotny redaktor si proti svemu chlebodarci nemuze otevrit pusu jako my.
Vedeni serveru by ale nemelo podcenovat svoje ctenare a zneuzivat sve pozice, ktera byla nakonec vybudovana uplne jinym pristupem. Aby tu pozici brzo neztratila.
Avatar - boost.
17. 10. 2015 13:15
Re: Dobře napsaný článek, bohužel opět klikací...
Přesně tak.

:no: :no: :no:
Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
Machalu, vedoucího redakce ACZ, rozhodne nemusím ale je docela mozné ze zavedení klikacích clánku ve vetsím rozsahu dostal prikázáno z vedení vydavatelství.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - white label
17. 10. 2015 15:40
Re: Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
Sahmozřejmě, že je to možné, tos fakt objevil Ameriku, experte, tím spíš by se k tomu měl vyjádřit.
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 15:47
Re: Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
No dobre, dajme tomu ze to prislo teda zhora.
Cakas, ze teraz nam tu odpise, ze sorry pani diskuteri, ale ja som na to maly pan ? >:D >:-[]
Avatar - white label
17. 10. 2015 15:57
Re: Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
I to by bylo stokrát lepší, než strkat hlavu do písku, nemyslíš?
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 16:06
Re: Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
A ty si myslis, ze mlady, ambiciozny sefredaktor ma chut nam tu oznamovat, ze on je maly pan ? >:-[]
Avatar - white label
17. 10. 2015 23:50
Re: Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
Má Kristovy roky, takže úplně mladé ucho to taky není.
A jak myslíš, že dopadne s přístupem hlavy v písku. Nám tím přizná, že na to nemá "gule", a nakonec ho stejně vyhodí za pokles návštěvnosti s bonusový cejchem "neschopný.

P.S. Pro zajímavost, např. tady (v závěru textu viz odkaz dole) pan Machala letos v srpnu čtenářům tvrdil, že Polo GTI má u nás 5 dveří už v základu, přitom právě Polo GTI má pět dveří za příplatek 6tis. Kč a sériově je to třídvířko, stejně jako jinde a podobně jako u Golfu GTI/R. Docela "slušná" dezinformace, která se dala/dá ověřit pouhým "kliknutím" na volkswagen.cz apod.
[odkaz]
Re: Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
Pokud to rozhodnutí doopravdy prislo z vedení vydavatelství, coz je dost pravdepodobné (viz podobné klikání na Blesk.cz), tak ten Machala v této veci není v príjemné pozici.
Re: Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
Neobjevil, jenom reaguji na tvoje plácání.
Avatar - donPedro
18. 10. 2015 10:57
Re: Klikací poznámka pro nekteré "experty" mezi diskutéry
Ano, jest to velmi, velmi pravděpodobné, nebál bych se dokonce říci že nám ta pravděpodobnost až hraničí s jistotou, důkazem budiž kupříkladu zde iSport: [odkaz] tady je ta tragikomedie dovedena až k dokonalosti.
17. 10. 2015 11:23
atributy zabavneho auta na zimu
-pohon vsech kol
-manualni rucni brzda
Nebo ne? ;-) [odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bully_
17. 10. 2015 11:33
Re: atributy zabavneho auta na zimu
Kdyz uz nastane ta vzacna chvilka, ze v zime doopravdy nasnezi a nahodou se najde i prazdne parkoviste bez obrubniku a jinych viditelnych i skrytych pasti, videl bych ty atributy jinak: jakekoli stare auto s klasickou ruckou :-)
17. 10. 2015 16:23
Re: atributy zabavneho auta na zimu
No pokud má něco jako ty, tak ani nemusí čekat až nasněží ... V tom Speedsteru jsem měl jenom 2.2 atmosféru, ale na zaštěrkovaném parkovišti (např.Restaurace U koňské dráhy Holkov) to bylo velmi zábavné ....
Avatar - Bully_
17. 10. 2015 21:54
Re: atributy zabavneho auta na zimu
Aby nekdo dokazal vodit ctyrkolku bokem, pak musi byt vazne hodne mizerne adhezni podminky, nebo to musi mit stovky koni a ridic musi jezdit jak Panbuh.
I kdyz vicemene hlinikovy a laminatovy Lotus nerezavi, do snehu me s nim nikdo nedostane, na prvni vlocce si urvu predni lip >:D Ale je fakt, ze to klouze i jindy. Zrovna ted mam takove trosku postpubertalni obdobi. Na semislickach to v teplotach kousek nad nulou moc nelepi a i kdyz nejsem absolutne zadny mister drifter a koncepce auta to ani nijak zvlast neumoznuje, utrhnout to pri rozjezdech, vyjezdech z ostrych zatacek a na kruhacich jde snadno :-)
Jak dlouho jsi toho Speedstera mel? Vyborne auto :yes: , taky jsem se na nej trochu koukal.
18. 10. 2015 07:00
Re: atributy zabavneho auta na zimu
Sportovní auto není asi na zimu to pravé ořechové. Vzpomínám na Forestera a svoji poslední zimu v Rumunsku. Mám u něj v profilu jednu fotku, kde je trochu vidět, kolik bylo v Bucuresti sněhu (v pozadí je kamion z Tachova, ale to opravdu fotka z obchvatu Bucu). Forester jinak moc na ježdění příjemný není, ale pokud napadne hodně sněhu, tak se v tom člověk cítí docela fajn a blbnout se dá, i když jen do té chvíle, než zajedeš do hlubšího sněhu .... Speestera jsem měl někdy okolo roku 2003, měl jsem tenkrát "měnicí" období, takže asi 4 měsíce. To vylejzání bych snad nějak nacvičil, ale dost mě z něj bolely záda ;-).
20. 10. 2015 17:03
Re: atributy zabavneho auta na zimu
Auto s el. parkovací brzdou bych si nikdy nekoupil, a zdaleka ne jen kvůli blbnutí v zimě! :-!
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2015 11:32
Obejití klikacího formátu
Pokud si chcete přečíst článek bez klikačky, zkuste jej otevřít přes m.auto.cz. Nevypadá to tak hezky, ale pořád lepší než tohle zvěrstvo.
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2015 12:54
pro AUDIRS 6
Stará pravda říká, že nejvíce se vlastnosti vozu ukážou v extrému. Jeden extrém přitom můžeme zažívat poměrně běžně, stačí jezdit s autem v zimě na zasněžených silnicích. Tyto podmínky jsou noční můrou začínajících řidičů, těm zkušenějším ale dovolují objevovat limity přilnavosti v nízkých rychlostech. Pokud patříte k první skupině, určitě oceníte automobil, který se bude chovat bezpečně a předvídatelně.
Druhá skupina pak ocení i další věci, kupříkladu důraz na dobrou přilnavost přídě, obratnost, odezvu ovládacích prvků, přesnost či co nejlepší kontrolu nad situací bez nechtěných vnějších zásahů. A právě pro takové řidiče jsme dnes vybrali osm nových vozů, které se podle nás na sněhu chovají výborně. Něco vás naučí a dovolí vám cestu si užít, aniž byste se museli bát.

Suzuki Swift 4x4

Suzuki Swift je jedním z mála malých vozů, u kterého se pohon všech kol drží již po desetiletí. Druhá generace Swiftu se totiž vyráběla také jako Subaru Justy a oba vozy disponovaly stálou čtyřkolkou. A právě tento vůz dokázal díky nízké hmotnosti na sněhu maximálně pobavit a zároveň být velmi schopný.
Třetí i současná čtvrtá generace Swiftu pokračují v podobném duchu. V současnosti jde o jeden z nejlevnějších automobilů s pohonem všech kol na trhu, cena začíná na 364.900 Kč, přičemž k pohonu slouží výhradně atmosférická benzinová dvanáctistovka o výkonu 69 kW ve spojení s pětistupňovým manuálem.
Výhody Suzuki pramení v dobře naladěném podvozku a zejména v nízké hmotnosti. Ta pomáhá nejen při výjezdu ze závěje, ale také v zatáčkách, kde je auto i na kluzkém povrchu velmi obratné a skvěle řiditelné. Pokud si chcete užít také nějaké té jízdy bokem, tak na to musíte jako s klasickými čtyřkolkami, tedy nestačí jen v zatáčce přišlápnout plyn, ale je potřeba zvolit již ostřejší nájezd. Tohle auto vás tak dokáže perfektně naučit třeba skandinávský švih, kdy si hatchback rozhodíte už před zatáčkou. Motor musíte ždímat, ale zábava to bude i tak, a to v rozumných rychlostech. Zároveň je to dostatečně jednoduchý stroj na to, aby vydržel i náročnější službu v horských oblastech.

Mazda CX-3 AWD

Pokud toužíte po relativně dostupném voze s pohonem všech kol, nejčastěji natrefíte na některé z kompaktních SUV. Jenže ta úplně nesplňují naše požadavky na zábavu a ovladatelnost, tedy až na pár výjimek. Jednou z nich budiž novinka v dané třídě, Mazda CX-3, která se s pohonem všech kol nabízí jak s atmosférickým benzinovým, tak přeplňovaným naftovým motorem. Vybrat si můžete dokonce mezi manuální či automatickou převodovku.
Spolu s pohonem 4x4 se pojí i nadstandardní výbava, proto tyto modely začínají na ceně 565.900 Kč. Nejlevnější čtyřkolkou přitom je dvoulitr se 110 kW a manuální převodovkou.
Výhodou Mazdy zůstává velmi slušná ovladatelnost, obratnost, dobré řízení a celková sladěnost vozu. Jízdu si tak na poměry SUV neobvykle užíváte již na suchu, nehledě na kluzký povrch, zejména když auto má stále kompaktní rozměry a poddajný podvozek se dobře vyrovnává i s nástrahami zapadlých silniček.
Pokud tedy chcete spíše vyšší automobil, který ale nesleví z jízdního nadšení a dokáže i pobavit, jste u Mazdy na správné adrese.

Audi TT 2.0 TFSI Quattro

Třetí generace Audi TT byla překvapením minulého roku. Ačkoliv totiž vůz používá běžnou koncernovou techniku, její naladění je výrazně lepší než u jiných modelů. To znamenalo, že i když je pohon všech kol řešen dobře známým systémem Haldex páté generace, naladění je tak dobré, že při startu z místa se okamžitě protočí i zadní kola a na výjezdu ze zatáček vůz dokáže pohodit zádí, to vše na suchém povrchu.
Přidejte k tomu vhodně nastavený podvozek, přesné řízení a velmi obratné chování, a vyjde vám Audi, které konečně dokáže zcela seriózně pobavit i uspokojit nadšeného řidiče. Skvělé chování na suchém povrchu se na sněhu dále umocní. S autem si tak můžete vyloženě hrát, na zasněžené okresce bude jak precizní, tak zábavné.
Bavíme se přitom stále o základním modelu s motorem 2.0 TFSI Quattro a výkonem 169 kW za cenu 1.129.900, což je ale zcela dostatečná motorizace, i když na sněhu by se hodil spojkový pedál, který tato varianta nemá – standardně je s automatem S-tronic. Pokud chcete více, můžete si objednat silnější TTS. Benzinové kupé dané velikosti s podobným výkonem i cenou budete hledat těžko, proto jsme jako alternativu zvolili konkurenční naftový vůz.

Volkswagen Golf R Variant

Novinkou v nabídce ostrých Volkswagenů je nejsilnější Golf s přídomkem R v karoserii kombi. Automobil za cenu od 1.054.900 Kč má dvoulitrový turbomotor o výkonu 221 kW, pohon všech kol a standardně rovněž šestistupňový dvouspojkový automat DSG. Původně jsme chtěli do výběru zařadit levnější hatchback s manuálem, nicméně jako jediné kombi se sem Golf R Variant hodí ještě o kus lépe.
Těžší záď navíc může pomoci vyvážení v zatáčkách. Pohon všech kol je v tomto případě naladěn o kousek méně ostře než v případě Audi TT, stále se však jedná schopný systém, který nezkazí zábavu. Výtečný motor, který má malou prodlevu turba a silný zátah téměř v jakýchkoliv otáčkách, dokáže i s rozložitým kombi pohnout více než dobře.
Na kluzkém povrchu preferuje Golf R spíše rychlou jízdu s lehkým vybočením zádi, na precizní drifty jsou zde jiní. Přesto je ovladatelnost v dané chvíli slušná, auto dává řidiči dostatečný pocit jistoty a cesta na chatu se tak změní v takřka rallyeový zážitek. Výhodou Golfu R je každodenní použitelnost, takže nemusíte být Juha Kankunen, abyste s ním mohli jezdit. V běžném režimu se jedná o standardní Golf – tichý, relativně pohodlný a krotký. Stačí však změnit nastavení a máme zde rodinné kombi, které zvládne i patřičné drama.

Mini Paceman JCW ALL4

Crossovery, tedy vozy jasně nezařaditelné do žádné třídy, jsou čím dál populárnější. Dokazuje to i kombinace třídveřového hothatche a malého SUV s pohonem všech kol známá pod názvem Mini Paceman JCW.
Varianta John Cooper Works disponuje charakterní přeplňovanou šestnáctistovkou, která prská, řve a hezky se vytáčí. Zároveň nechybí ani poměrně potentní systém pohonu všech kol, se kterým se dá pobavit již na mokru. Paceman má navíc vypínatelnou stabilizaci, spíše tvrdší podvozek, manuální šestikvalt a sice podivně tvarovanou, ale funkční ruční brzdu, takže zábavě v cestě nestojí vůbec nic.
Šestnáctistovka se 160 kW zajistí, že na kluzkém povrchu nezůstanou všechna kola bez práce, díky slušnému řízení a do zatáček se vrhajícímu podvozku pak bude mít co dělat také řidič. Za cenu 956.800 Kč se nejedná o zrovna laciný stroj, nicméně za možnost vystoupit z řady se v tomto případě holt platí. Špatné auto však rozhodně nedostanete a v zimě s ním bude radost jezdit.

Subaru WRX STI

Pokud chcete znát archetyp ideálního sportovního auta na zimu, pak po ukončení prodeje Lanceru Evolution musíte rovnou k Subaru. Tam objevíte automobil, který má plně vypínatelné ESP, klasickou ruční brzdu, manuální převodovku a stálý pohon všech kol s nastavitelným mezinápravovým diferenciálem. Subaru WRX STI je na sněhu jednoduše nepřekonatelné, porazit by jej mohl snad jen Ford Focus RS, který má přijít s unikátním pohonem všech kol.
Tajemství STI se ukrývá právě v poctivé mechanice vozu, díky které se dá i na kluzkém povrchu jet rychle a bezpečně. Auto totiž brzdí také svými diferenciály, na každý pokyn reaguje snad s až delikátní přesností a díky tomu lze vůz vodit na sněhu na milimetry přesně. Subaru vyžaduje zkušenou ruku, ostatně jako každé STI, ale o to víc dokáže řidiče odměnit.
Ve verzi Active, která postrádá kupříkladu typické zadní křídlo, stojí WRX STI 1.089.900 Kč. Není to zrovna vůz na každodenní provoz, v autě vše hlučí, má tvrdý podvozek a tuhé ovládací prvky. Pokud se však chcete u běžného sériového vozu přiblížit zážitkům ze světa rallye, tady jste na správné adrese. A když přijde ta správná chvíle, jen málo aut na světě vás dokáže pobavit lépe

BMW M135i xDrive

Kompaktní hatchback s masivním šestiválcem je již v podstatě vyhynulý druh, posledním mohykánem tak je BMW M135i. To se nabízí jak ve verzi s manuální převodovkou a pohonem zadních kol, tak i jako čtyřkolka, i když pouze s osmistupňovým automatem ZF.
Chování vozu na sněhu je pak i přes těžší řadový šestiválec vepředu přímo skvostné. Může za to jak rozložení hmotnosti 50:50, tak zejména vychytaný pohon všech kol xDrive. Ten totiž při nájezdu do oblouku odpojuje přední kola, čímž zabraňuje nedotáčivosti v nájezdu. Po přidání plynu se navíc auto zpočátku chová jako zadokolka, tudíž velmi předvídatelně a jde progresivně do přetáčivosti.
V tu chvíli se však přidá i přední náprava a BMW je schopno citlivým přenosem výkonu mezi předními a zadními koly zajistit jak dostatečnou trakci pro vystřelení vpřed, tak i stále zábavné chování. Ve výsledku tak auto minimálně na kluzkém povrchu neztratilo mnoho z typických vlastností BMW se zadním pohonem, ale zároveň přibyla vítaná trakce.
Za cenu 1 245 400 můžete mít mnoho různých zajímavých sportovních hatchbacků, zde však všemu dominuje charakterní šestiválec, který je v takto malé karoserii hatchbacku již raritou

Audi A6 3.0 TFSI Quattro se sportovním diferenciálem

Abychom pokryli co možná nejširší spektrum automobilů, vzpomínal jsem, s jakým velkým vozem se mi jezdilo na sněhu nejlépe. A překvapivě jsem došel k Audi A6. Proč překvapivě? Protože před nějakými pěti až deseti lety to nebylo s Audi na sněhu zrovna růžové. Modely A4, A5 či předchozí A6 už se na kluzkém povrchu nechovaly tak dobře jako dřívější vozy s pohonem Quattro – byly špatně čitelné, nepřesné a těžkopádné.
Jenže pak u nové generace A6 přišlo nejen lepší naladění podvozku, ale zejména kouzelná krabička zvaná sportovní diferenciál, která umí vektorovat točivý moment mezi zadními koly.
Výsledkem je, že jindy těžkopádné a nikterak zvlášť dobře ovladatelné auto nyní umí projíždět zatáčky v přetáčivém smyku, a to na milimetry přesně. Záď najednou poslouchá jako roky cvičený pes a auto lze skvěle ovládat plynem. Zmizela také nedotáčivost či špatně předvídatelné chování auta.
Příplatek za sportovní diferenciál přitom činí snesitelných 30.100 Kč, chování auta v zatáčkách ale změní neskutečně, což se na kluzkém povrchu jen umocní. Audi A6 Quattro s benzinovým motorem 3.0 TFSI o výkonu 245 kW, který se podle nás pro zimní provoz hodí více než diesel, pak stojí 1 453 900 Kč, silnější třílitrový nafťák s 200 kW je pak dražší o 3.000 Kč.
Rozbalit vlákno
18
17. 10. 2015 13:06
Re: pro AUDIRS 6
chybí kousek z první stránky ;-\ (nepodstatný >:D )
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 13:09
Re: pro AUDIRS 6
nevadiiiiii >:D
17. 10. 2015 13:13
Re: pro AUDIRS 6
já už to doplnil, ale mezitím mi přišel komentář a už to nešlo uložit :-)
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 13:08
Re: pro AUDIRS 6
OOOOdpadavam z teba !!!! >:D >:D >:D >:D

:yes: :yes: :yes: :yes:

Tak, a ked si redakcia uvedomi, ze takto moze zacinat kazda diskusia s klikacim clankom ( na ktory sa im poväcsina vyßere ), budeme mat vyhrane - teda aspon v tejto kauze. >:-[]

kolego dakujem, aj v mene poväcsiny diskuterov ! ;-) :yes:
17. 10. 2015 13:12
Re: pro AUDIRS 6
Díky tobě za geniální nápad (a přitom tak jednoduchý) ;-)
Není to moc práce, jen jsem se děsil jestli není strop na velikost příspěvku ;-)
Re: pro AUDIRS 6
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - MGRR
17. 10. 2015 13:23
Re: pro AUDIRS 6
Dobrý nápad :yes:
Re: pro AUDIRS 6
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - rokyta.p
17. 10. 2015 14:07
Re: pro AUDIRS 6
dík kundalini-it, jsi náš zachránce pro dnešní den :-) díky tobě jsem větší část článku mohl přečíst :yes: protože když je klikačka tak odcházím a pomyslím si něco nezdvořilého 8-s
17. 10. 2015 14:13
Re: pro AUDIRS 6
když bude čas a budu u PC no problem :-)
Ale evidentně to vadí skoro všem, tak bychom se měli spojit a kdo může tak ať článek vždy skopíruje co nejdříve, ať je co nejvýše v diskusi.
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 14:22
Re: pro AUDIRS 6
stary moj, za tento napad dostaneme dozivotny BAN na nase IP-cky >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
17. 10. 2015 14:38
Re: pro AUDIRS 6
Punk is not death >:D už jsem zkopíroval Deset otravných věcí, které ve svém novém autě určitě nechcete >:D
Avatar - rokyta.p
17. 10. 2015 14:32
Re: pro AUDIRS 6
No moc v to nedoufám. Dneska je trend si lhát do kapsy. Taky před cca 2 lety zkazili server Lidé.cz, je zrušený chat, protože text jen odjížděl. Místo toho se píše na sklo a co pár řádků musíš odklikat. Tady těžko říct, zda vítr vane od nového šéfredaktora, nebo té krátkovlasé ex zubařovy ženy co vede nakladatelství. Jedna věc jsou kliky, kliknout 10x než se otevře článek bych přežil. Ale takhle je to rozházené po všech čertech, že se v tom nedá vyznat. Jsem u sedného, nevím co bylo v prvním, zda má smysl jít na konec atd. Díky tobě jsem to proletěl, Mini Cooper jsem přeskočil, Subaru a Golf zas přečetl precizně a bylo.
Avatar - Hammunasakra
17. 10. 2015 20:18
Re: pro AUDIRS 6
Jj exzubařová ta se povedla :yes: >:D >:-[]
17. 10. 2015 21:32
Re: pro AUDIRS 6
Tak to je odstrel :-) :yes:
Avatar - simon_sez
18. 10. 2015 13:06
Re: pro AUDIRS 6
tak od zajtra sa bude diskusia zobrazovat iba chronologicky, a pribudnu tu reklamy :-)
20. 10. 2015 17:04
Re: pro AUDIRS 6
Díky moc, v debilním klikacím formátu bych to nečetl! :-) :yes:
Avatar - MGRR
17. 10. 2015 13:19
Raději lehce ojeté Subaru, nebo zajímavý typ SVX
Takové STi s najetými 50-100.000km bude dobrou volbou. Pro fajnšmekry něčeho neobvyklého je Subaru SVX, bude cennější a rozhodně zábavnější, než moderní auto za nehorázné peníze.

Pokud nepotřebuji kombi, SUV, nebo MPV
Rozbalit vlákno
0
Avatar - boost.
17. 10. 2015 13:19
Hledá se šéf
Hledá se šéf, mladý šéf,
kdekoli on může být,
hledá se šéf neviditelný,
jsem Sherlock Holmes a Billy the Kid

Hledá se šéf, špatná zpráva,
nemůže chtít víc, než moje práva,
stále čekám, marná sláva,
nebudu klikat, kdy budeš chtít
Rozbalit vlákno
2
Avatar - MGRR
17. 10. 2015 13:22
Re: Hledá se šéf
Už ty články ani nečtu, jak je klikací fotka, auto.cz z 99% zavírám :-)
Avatar - Sandai
17. 10. 2015 13:29
Atmo benzín
Z osmi aut jsou tři z Vlkohradu. V anketě "chybí" odpověď : Ani jedno.
Já osobně beru velký atmo benzín.
Aha, ten je v Evropě zakázaný, tak nic.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rokyta.p
17. 10. 2015 14:36
Re: Atmo benzín
není problém, pokud se nic nehodí, třeba Tě uspokojí toto : [odkaz] je to to stejné, co vlastně děláš v práci ;-)
Avatar - Sandai
17. 10. 2015 19:28
Re: Atmo benzín
V práci montuju auta, dělám v HMMC. A ty?
17. 10. 2015 14:35
Další do sbírky
Pokud má někdo zájem, v diskusi k článku Deset otravných věcí, které ve svém novém autě určitě nechcete je opět komplet čtení bez klikání :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2015 14:37
Re: Další do sbírky
Uz som ti ho o- :yes: :-)
17. 10. 2015 17:09
opravdu potrebujete ctyrkolku??
bydlim pod horama, byly roky, kdy jsem po celou zimu jezdil 2x-3x tydne na hory na sjezdovku a nikdy jsem s dvojkolkou s prednim nahonem problém nemel. k tomu 2x-3x rocne zimni alpy a opet bez problemu.
na aute jsem denne zavislej uz přes 20 let a za tu dobu nepamatuju, ze bych ja mel problém. když byl problém, tak proto, ze problém mel někdo jinej a byly ucpane silnice a to třeba vcetne objezdových tras. proto ja osobne nevidim důvod, proc bych si mel pořizovat ctyrkolku, ktera mi zvysi spotřebu.
podle me jsou dulezitejsi kvalitni zimni gumy. znamej ma pneuservis a co nekdy on vypravuje, co jsou lidi schopni dat na auto na zimu, tak nad tim clovek krouti hlavou. není výjimkou, ze na ctyrkolku daj zimaky co ja uz vyhazuju, nebo dojizdim v lete, protoze si myslej ze vyjedou vsechno, ale brzdeni uz jaksi neresej ...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
17. 10. 2015 18:49
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Ne, nepotřebujeme. A nepotřebujeme ani 200 koní, navigaci, automatické stírání... ;-)
Avatar - fOE
17. 10. 2015 19:20
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
No, z toho cos vypsal je ta 4x4 skutecne nejmene potrebna. ;-)
Avatar - Emel
17. 10. 2015 22:06
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Jen příklady. Já bych klidně oželel automatické stírání, ale to je trošku jiná diskuse, která se vede u mariachiho na blogu.

K věci - nepotřebuju nutně čtyřkolku, zatím to vždy s předokolkou klaplo, ale na českých kopcích a horách, třeba při nějakých parkovacích manévrech kde jsou všude kolem auta... jo, parkrkát už jsem si říkal, že by to s 4x4 bylo více v klidu.
17. 10. 2015 22:50
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
to mas urcite pravdu, ale ja si zas rikam, jestli kvůli tem par manevrum, mi stoji za to vozit další metrak navic, mit o litr vetsi spotřebu a priplatit si aspoň 50tis za 4 kolku...
Avatar - Barrichello
19. 10. 2015 01:05
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Nepotřebuješ ani předokolku, mimo hory jde po čr krásně jezdit i zadokolkou protože mimo asi 3 roky za posledních 15 let žádný větší sníh nebyl. >:D >:D
Navíc si s ní jde krásně zablbnout, pokud má 200+ koní
Avatar - Ja Prvni 123
17. 10. 2015 21:11
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Přesně tak!
Nepotřebuju ani jedno z toho... na sníh mi stačí trochu vyšší světlá výška, na vyblbnutí stačí výkon cca 100 koní...
;-)
17. 10. 2015 19:02
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Ano, potřebujeme, a nejlépe v kombinaci s dieslem. Například v situaci, kdy na zasněžené vedlejší silnici vyjíždíme do kopce na hlavní, tak abysme:
1. co nejrychleji vjeli na hlavní a nezůstali stát v křižovatce
2. mohli pod "plným kotlem" takový jako ty, kteří stojí za námi, pořádně očoudit >:D
17. 10. 2015 19:14
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Jakozto prazsky ano. V zime malo kdy byvaji prohrnute uzke jednosmerky, navic stovezata rozhodne neni placka a vydlazdene cesty v centru za mokra take stabilni jizde neprispivaji. Cili ano, do Prahy, predevsim v zime, je ctyrkolka idealni.
Avatar - Barrichello
19. 10. 2015 01:06
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
nesmysl, právě v praze žádný sníh není a když, za dva dny roztaje.
19. 10. 2015 09:41
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
No, nesedím v zimě na zadku, ale o víkendech vyrážím na lyže... např do Krkonoš nebo Krušných hor... Tam je sněhu panečku... CELOU ZIMU.
18. 10. 2015 05:08
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Mas pravdu, 4 kolku potrebujem par krat v roku., ked po nocnom alebo celodennom snezeni mestski cestari musia sprejazdnit trasy MHD a na okrajove stvrte nemaju cas. S dvojkolkou som vozil lopatu a retaze, v stvorkolke nemusim. A ked je na ceste do mesta ranna spicka, v zime este horsia, mozem ist neudrziavanou cestou okolo mesta , a ak je cerstvo zasnezena, nevadi, ked obcas vybehnem do pola. Mas pravdu, 2kolku v zime naozaj nepotrebujem, preto s nou jazdim len ked su cesty udrziavane . Ale aj to nie je istota, raz, ked som bol v praci, zacalo dobre snezit, napadalo 20 cm a cesta z prace do skolky, skoly a domov ma 25 km. Aj Michelin Alpin ( 2 rocne ) mali problem..

Niektore horske useky maju vjazd pri snehu povoleny len s retazami, neplati pre 4 kolky, preco asi ?

No a v dazdi pri vychadzani z vedlajsej na hlavnu dvojkolka pretoci koleso a 4 kolka nie. Takze auto vyberam podla pocasia, i ked niektori cyklisti aj v zime jazdia na letnych gumach :-!
18. 10. 2015 22:55
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
topten: proč si myslíš že čtyřkolka je jen kvůli vyjetí zasněženého kopce ? Víš třeba jak parádně se s ní na sněhu předjíždějí ti, co si myslí že čtyřkoku nepotřebují ? Víš jak parádně fulltime čtyřkolka drží stopu ve sněhových sračkách ? A co třeba v létě, víš jak parádně drží stopu za deště v kalužích ? Víš jak se s ní dá parádně odpíchnout z místa na mokru ? Víš že ji jen tak nezastaví ani blátivá cesta ? Víš že ...
Avatar - Barrichello
19. 10. 2015 01:08
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Kolik je prosímtě permanentních 4kolek? 80% jen připojuje předek či zadek pokud dojde k prokluzu, což za celou zimu někde v Praze dojde tak 5x >:D >:D
19. 10. 2015 06:31
Re: opravdu potrebujete ctyrkolku??
Pro připojovací to vesměs platí taky, snad s výjimkou toho držení stopy. A myslím že auta u nás nejezdí jen po Praze
Avatar - Ja Prvni 123
17. 10. 2015 21:12
Trhací kalendáře prostě nečtu.
:-!

Ale jako téma mě to zaujalo - bydlím na Vysočině.
A tak jsem šel na Seznam, vyfiltroval si auta s benzinovým motorem a současně náhonem 4x4 a šel od nejlevnějšího... hledal jsem cíleně auto na zimu.

Překvapivě jsem se zastavil už na 48 tisících Kč...
A taky trochu překvapivě to je Renault! 2003. Kangoo. 1.6 ... úplně by na zimu do sněhu posloužil.
;-)

Asi nejlepší by bylo tohlo Suzuki:
[odkaz]

Ale to už je za 100.
:-(
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2015 21:30
Ondro...
...krome toho Swiftu je dostupna ctyrkolka co?
A co je pak "mene dostrupna", nebo rovnou nedostupna ctyrkolka?

Vzdyt krome Swiftu je v podstate vsehno za mega+, nejak to neberu... :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2015 23:25
Re: Ondro...
presne tak..... a zrovna prave tie dostupne zabavne 4kolky tam v tabulke chybaju ako napriklad jimny alebo vitara..... a udajne je dobra zabava aj s nivou :yes:

pride mi ze slo skor o dalsi vikendovy povinny clanok od stola... ale s realitou moc spolocneho nema.....

navyse co robi v tabulke zabavnych stvorkoliek cukrik CX3 je mi stale zahadou .. kedze od neho je urcite XY zabavnejsich 4 koliek .... a vsadim sa ze aj obycajna niva bude od mazdy CX3 zabavnejsia
Avatar - white label
18. 10. 2015 00:02
Re: Ondro...
Pravda, ten nadpis je docela zavádějící, i když v něm není přímo slovo "cenově" (dostupných).
A k pořizovacím cenám citace z článku:
"Cenový strop pak byl určen až na 1,5 milionu korun. Pryč jsou totiž doby, kdy mělo pohon všech kol snad každé relativně dostupné auto střední třídy, přestože dnes je poptávka po 4x4 větší než kdy dříve, a to speciálně v České republice (jak dokazují prodeje kupříkladu verzí xDrive od BMW či Quattro od Audi). Jen o drahých čtykolkách to ale dnes nebude, těšte se i na dostupné stroje."

P.S. Před třemi lety tu byl pro změnu článek o nejprodávanějších 4x4 na českém trhu:
[odkaz]
Avatar - eXp10it
17. 10. 2015 21:51
Klikacka
Ona ta klikacka není sama o sobě blba. Ale:

1) nemůže se používat pro tak malinké kousky článků
2) mela by se používat jen u článků které to zprehlednuje. Takže třeba u porovnávání dvou aut dat jednu kapitolu design, další spotřebu, další jízdní vlastnosti atd. Tak aby mel čtenář porovnáváne auta v jedné kapitole. A ne jako tady kde porovnavate čtyřkolky a díky stupidni klikacce člověk neví ani o kolika autech se pise natož aby se mohl snadno vrátit k tomu co před chvíli četl.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2015 22:44
Re: Klikacka
Souhlas. Když se klikačky objevily, bral jsem to jako nutné zlo a smířil se s tím. Navrhoval jsem aspoň dělení na kapitoly, což skutečně přišlo. Budiž, u rozsáhlých a členitých článků se to dá pochopit. A dokonce ani nepoužívám adblock...Ale po tom, co se tu vyrojilo v posledních týdnech, mám opravdu sto chutí poslat zodpovědné osoby do pr*e. Vyloženě z nás dělají dojné krávy a produkují co největší množství článků průměrné kvality a příšerného formátu. :no:
Re: Klikacka
Existuje jednoduché resení - neklikat,
Avatar - donPedro
18. 10. 2015 11:01
TTčko
Pod dojmem shlédnutí toď tohoto [odkaz] anketně volím Audi TT :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
18. 10. 2015 16:28
Re: TTčko
Video koresponduje s tím, co o tom autě napsal Ondra.
P.S. Pět palců dolů od zakopmlexovaných "antiaudistů"... ;-)
Avatar - donPedro
18. 10. 2015 16:59
Re: TTčko
Ano. Já to původně nečet - bojkot klikaček - jen jsem si zahlasoval v ankětě ;-)

K P.S.: Ne že by na tom nějak zvlášť záleželo, nebo co, těch (zatím) 5 dolů se poněkud překvapivě shoduje s 5ti směrem tamtéž, poněkud výše v této diskusi, kde jsem si se dovolil vyjádřiti se ke "klikačkám" ;-)
Avatar - white label
18. 10. 2015 17:11
Re: TTčko
Jo, tak to bude asi za nic(k)...
Avatar - donPedro
18. 10. 2015 18:48
Re: TTčko
Tož že bych měl, jakožto zde sporadicky vystupující, tolik frenetických fanoušků? Tož to potěší ...... >:D :yes:
20. 10. 2015 10:56
TT
mne sa na snehu velmi pacilo Mitsubishi outlander - predosly model. a vlastne aj a5 sb 2,0 tfsi quattro - teda az do momentu pokial som nezostal lezat na bruchu. k tomu TT by som
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0