Byla to docela komedie. Po nastartování jsme zjistili, že tam prý není benzín a příslušný pumpa manažér byl někde v luftě, takže jsme objeli Bauhaus a i tak jsem zjistil, že máme v čudu spojku (byl to manuál) ... Samozřejmě předtím jsem si vyslechl jak je výbornej a jak ho pan prodejce doporučoval své kamarádce, která ale dala přednost A3 ... Doma jsem koukal na servisní historii a servis Toyota/Lexus to vidělo naposled v roce 2012, takže plná serviska ... No a pak jsem čekal na ocenění Lancera a slyšel asi 15 x za minutu se Vám budeme věnovat. Tak jsem se sebral a věnuju se výběru nějaké další flintičky do sbírky, jelikož IKEA kudlu mám již přebroušenou, což jsem zjistit tak, že jsem se chutně fiknul do palce ...
Já se chtěl stát členem Švihákova fanklubu a tak jsem původně vyrazil okouknout Priuse .... Pokud bys potřeboval něco nabrousit (třeba i lžíci) tak se s důvěrou obrať na mě ;-), teda až se mi zahojí ten palec.
My jsme v áčkách v roce 2012 koupili našeho Yarise a až na to, že nás vmanévrovali do havarijního pojištění, byli jsme s nimi spokojeni a s vozem taky. :-!
Najlepšia je TESLA, teraz len presvedčiť solventných, aby ju brali aby mohla fabrika robiť aj model pre nás bežných smrteľníkov... 70 tyčiek € je predsa len priveľa na naše kraje.
Jak je tohle mozné? Vzdyt podle skalních VAGinistu Vokswagen nepodvádel a krome toho podvod "ihned" (copyright JGucci) priznal). No toto??? >:D >:D >:D
Jinak, protoze se v clánku zminuje pocet osob které byly do skandálu zapletené, jeste jednou to co rekl Bernd Osterloh, nejvyssí odoborár koncernu Volkswagen a zároven clen predstavenstva: „přímo zodpovědných může být 0,02 procenta zaměstnanců“ (to je pri celkovém poctu okolo 600.000 zamestnancu priblizne 120 lidí). Zdroj: Škodovácký odborář.
Osterloh pritom nemluví o lidech kterí o podvodu "věděli", ale o tech kterí jsou „přímo zodpovědní". Tech co "věděli" bylo samozrejme podstatne víc.
Proc se tato informace neobjevila v zádném clánku na ACZ?
No a na záver neco pro pobavení prímo centrály: I sám koncern v oficiálním prohlášení zdůraznil, že Winterkorn o podvodném softwaru nevěděl.
>:D >:D >:D
Mám pocit, že každému súdnemu človeku musí byť hneď jasné, že celé toto sa nedialo na základe iniciatívy jedného oddelenia. O tomto systéme podvádzania a šetrenia muselo vedieť podľa mňa ďaleko viac osôb ako uviedol p. Bernd Osterloh. Tak či tak moja či jeho tvrdenie sú len ničím nepodložené špekulácie.
15 let jsem delal ve vyvoji elektroniky v jedny vetsi firme nez jsem zacal delat na sebe.
uz sef vývoje nemel moc tuseni jak co delam, jeho zajímalo jen aby to fungovalo a mohlo jit do vyroby.
jeho sef o tom nemel paru uz vubec zadnou a reditel pomalu ani netusil, ze nejakej vyvoj je.
ale i tak pochybuju, ze by to byla nejaka soukroma iniciativa několik inzenyrku
Vedet o tom samozrejme muselo víc lidí, to je jasné.
Osterloh ale mluví o priblizne 120 „přímo zodpovědných" lidech. I toto císlo je zrejme vyssí, ale kdyz si uvedomís ze Volkswagen oficiálne mluví "o nekolika jedincích" a podobne a kdyz nemecký Der Spiegel tento týden napsal ze v tom je namocených nejmín 30 manazeru tak Volkswagen toto císlo oznacil jako zcela nepodlozené tak je to co rekl Osterloh rozhodne zajímavé.
Jinak to co ríká Osterloh se dá v podstate oznacit za slova zástupce koncernu Volkswagen.
A jeho tvrzení rozhodne nejsou nicím nepodlozené spekulace.
To je asi pravda, ale prohlášení koncernu "uděláme vše pro to, abychom si znovu zasloužili vaši důvěru" trochu kolidují s následným lhaním. A zodpovědnost není na právnících, ale na objednatelích právníků.
Problém je v tom ze koncern Volkswagen i po provalení celého skandálu udelal nekolik spatných kroku které svedcí budto o absolutní aroganci nebo o absolutní neschopnosti.
"Software rozeznávající měření na emise byl nainstalován u motorů rodin EA 189 a EA 288. " Není EA288 to jejich slavný a dokonalý EU6???? >:D A já do dnes myslel, že se to týká jen EA189.
VW si tímhle fakt zachová přízeň zákazníků, investorů atd. Tomu se říká sebevražda v přímém přenosu >:-[] >:D
Promiň plantážníku, neznám nazpaměť všechny motory jako ty.
ALE pokud si ověřuji fakta podle ACZ, tak se dozvím tohle: "Vůz v prvé řadě přináší agregáty plnící emisní normu Euro 6 (EA211 a EA288)" zdroj [odkaz]
A včíl mudruj :-!:-!:-!
Auto CZ nemůžeš himbajs brát jako zdroj ověřených informací !!!!!!!!!!!
S nástupem posledního Golfu a Octavie 3 nastoupila nová rodina motorů. EA288.
Zatímco např. Rapid dojížděl až do 04/2015 s EA189 tak Octavia/Golf už měly novou generaci motorů připravených na Euro 6 ale samozřejmě zatím naladěných na Euro 5.
Jasné, plantážníku? :-)
Aby to nebylo jednoduché, je tam použita změť vstřikovacích systémů, kromě Bosche, Continentalu také Delphi. Všichni vyrábějí a vyráběli pro VAG řídící jednotky, a také je ............... programovali. Namočeno je do toho spousta lidí a firem a namočeny jsou do toho na 99% i benzíny, americká EPA po nich půjde hned jak skončí testy dieselů. A to bude brzo protože dieselů je v USA jen pár ........ ale benzínů většina.
ASI JIM DOŠLY ARGUMENTY (ačkoliv to je vždy jejich argument) nebo pláčou v rohu a pálí techničáky a rychle prodávaj svý TDI, dokud jsou prodejný >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Co to ma jako ted znamenat?
Ma mysl je rozpolcena - nedavno jste tady definitivne skoncovali s americkym humbukem tim, ze jste zmerili jeden jediny Passat a ted uz zase "vychazi najevo", ze VW opravdu podvadel a zee to neni jen vymysl nejakejch amiku?
Vážne čakáš, že na túto správne položenú otázku ti niekto z redakcie aj odpovie? Obaja minimálne tušíme kde je pes zakopaný a prečo sa robí propaganda štýlom takým, akým sa robí.
Ono se zřejmě skáče tak jak někdo píská. Schválně zkus se podívat na tenhle obrázek z článku ze stejného zdroje FCD, který "očerňuje" ostatní. Když se podíváš na cestu k uložení souboru v levém horním rohu, možná ti to bude jasnější. Považuji to za pěknou prasárnu. ;-\
Těch prasáren je víc. Hodně článků a testů, které dokazují, že podvádějí všichni je od lidí z IHR Mladá Boleslav, AVL DTest. Stačí se pak podívat pro koho tito lidé dělají. I ten test Passatu byl od nich. Na obranu Auto.cz bych uvedl snad jen to, že i ostatní česká média jsou na tom podobně. Včetně ČT.
[odkaz]
a všimol si si že to nie v celej európe je rovnaké? Niekde majú benzíny označené červenou a naftu modrou atď. Občas je to priamo úmerné značke čerpacej stanice a ich firemným farbám, ty symboliko. >:D
Podle této "logiky" by bylo bezpečnější zakázat černou na autech úplně, ale teď co třeba dělat s lidskými "symboly smrti" - černochy (vůbec nic osobního proti majitelům tmavé/tmavší pleti)..., a jak by ti např. chutnalo zelené maso, myslím zelené jako symbol života? ;-)
Zvyšují výkon, snižují spotřebu, úplný zázrak .... a zvyšují emise. no a všichni kolem to musí dýchat. Jak dlouho jim ještě pšenka pokvete, než je někdo začne popotahovat ?
taky nechapu, ze se jich odbornici z VW nezeptaji jak to udelat, zrejme nepatricna hrdost.
přitom jenom upravej datovou mapu.
nechapu co na tom tak dlouho resi
>:D >:D >:D
Jsou nepochybně různé firmy... podobně, jako jsou normální automobilky - a VW. ;-)
Jeden čas ze své barvité minulosti jsem s takovou firmou spolupracoval. Dělala hodně, a mimo jiné "čipování"... a měl jsem možnost mluvit s autorem těch úprav.
Vysvětlil mi to tak, že řídící jednotka auta musí pokrýt prostředí a paliva ve všech zemích, kde se prodává.
Asi už je to promlčený, takže to můžu říct - Land Rover se prodával v provedení motoru pro Saharské použití, pro použití za polárním kruhem... a pro zbytek světa.
Takže nastavení pro ČR bylo stejné, jako pro Norsko - nebo pro Indii.
Dramatický rozdíl není jen v podnebí, ale zejména v palivu, které se tam prodává... nebude se nám to líbit, ale to naše je sice lepší, než to v Indii... ale má daleko k tomu v Norsku.
To, co on dělal, byl zúžení těch specifikací na vstupu.. a díky tomu motor podával lepší výkon.
V praxi to ale znamenalo, že motor Freelanderu, který v originále "dával" 72kW, dokázali pro ČR (nejen) upravit na 82kW... ale pro to Norsko (nejen) na 88kW.
To je poctivý přístup k věci... a ty úpravy stály skoro 30tis Kč, v praxi skoro dvojnásobek, protože jsem musel podepsat, že to neudělám bez posílení předních brzd.
Že jsou "dílny", které Ti za 6 až 12 tisíc prodají "dobrý pocit" je taky pravda.
opravdu jste posilovali brzdy?
jestli jo, tak :yes::yes::yes:
asi před necelym mesicem tu byl rozhovor se známou chiparskou firmou.
prikladem byl avensis 2.0D 93kW na 116kW.
ptal jsem se ho, jak to je s brzdama, protože zvysenim vykonu se zveda maximalka z cca 200km/h na cca 220km/h - odpověděl, něco ve smyslu, ze brzdy jsou dimenzovane dost, a ze je na kazdym aby mel dost rozumu ...
dal jsem se ho ptal, co na to pneumatiky, prece jen 220 je jina rychlostni kategorie nez 200 - bez odpovedi..
Ano. A dost to prodražovaly - měly asi o 20 větší průměr, kromě toho byly vzduchem chlazený a desky měly skoro dvojnásobnou plochu.
Ale právě proto se musely měnit i s třmenama...
S maximálkou to moc nehlo, ale zrychlení se zlepšilo dost dramaticky.
No a když Freelandera zrychlíš, tak ho musíš taky zpomalit. ;-)
Asi bude otázkou auta od auta, jak na tom jsou brzdy. A je otázkou, nechce se mi to hledat, zda Avensis 93kw nemá stejné brzdy jako ten s 112kw, tudíž jsou dimenzovane i na výkon po SW úpravě.
A gumy? Tam si i v sériovém stavu můžeš nahodit pláště o několik indexů pod Vmax, tudíž je to pak na každém. Já treba mám u auta s Vmax 248 u zimních gum povolen index Q (160km/h).
Pokud se auto s nižším rychlostním limitem na pneumatikách než je v TP zúčastní dopravní nehody, je to problém, protože auto nesplňovalo technickou způsobilost. A nemluvím o následných sankcích pojišťoven.
ano, na zimu muzes dat zimni pneu s nizsim rychlostnim indexem, nez kolik by odpovídalo maximalce podle TP.
ALE
na tachometr musís nalepit nalepku, s omezenou rychlosti
nebo si na PC nacvakas omezeni, které se ti zobrazi když tu rychlost prekrocis. a je pak na tobe, aby jsi to dodrzel.
ja na zimu kupuju zumaky s indexem rychlosti T, tedy do 190km/h a nacvakam to na PC
nejsem si vůbec jistej, jestli podobne jde postupovat u letnich pneu. ja bych to kazdopadne neriskoval, uz kvůli zahranici ne.
§ 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v níž je uvedeno toto:
*Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
*V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
Tak jestli se autu zvýší maximálka z 200 na 220 je z hlediska brzd zanedbatelný a nepodstatný a to že si na to musíš nazout gumy s vyšším rychlostím indexem když budeš chtít těch 220 lítat je přeci tvoje starost.
Ty výše pokuty je zajímavá... proč se blbost trestá míň, než
Trestat by se měl prostě výsledek... ne?
Myslím u pokuty firmě - teď nemluvím o soudním řízení.
A ta soudkyně v představenstvu... to fakt není snaha o očištění jména značky, ale docela pochopitelná příprava na dlouhé období soudních pří o náhradu škody...
Re: Ty výše pokuty je zajímavá... proč se blbost trestá míň,
Nadpis- to myslíš vážně- i v obecné rovině? Naprosto souhlasím s tím, že blbost je méně závažná než zlý úmysl. Samozřejmě ale u této aféry nevidím hloupost, vidím jasný úmysl.
Re: Teď začnou vyrábět 1,9TDi 66/81kw, a půjdu si jednu koup
Fakt je že kdyby ho montovali do O3. Přifoukli ji na 100 kW a přidali k tomu chcanky, aby to bylo ekologičtější, tak bych si ji klidně rád koupil. Ta moje začíná bejt už krapet olítaná 8-s Pořád to ale jezdí líp než O3 1,6 TDI 77 kW. To je tak zdechlej motor, že by jeden brečel. Tam je jedno co zařadíš, stejně to nejede.
1. odkazy nefungujou (nevím proč, asi ACZ má strach z dalších inkriminujících článků)
2. ty se nauč kopírovat text a vložit ho do adresního řádku
3. radši mlč :-!
a to, ze vw vlastne ani ziadne auta nevyraba a iba podvadzal a tvaril sa ako vyrobca. Vyrabal mu to v cine nejaky Makoto Hirosi a tym padom vw nepodvadzal ;-)
Kauza zdaleka není jen v rovině podváděli x nepodváděli. Někteří v diskusi se tu opět bijou zcela zaslepeně za to, jak zlý VAG podváděl, vždyť se k tomu přiznal, vždyť to či ono prohlášení...
Fakta jsou ale zatím jiná. Podvod se týká US, v EU nikdo věc jako podvod ze strany byrokracie neprohlásil.
Jednotlivá prohlášení a kroky VAG jdou vesměs na vrub ekonomice a akcionářů. Jde jen o jedno - zařídit, aby dopad na akcie byl minimální. Z toho plynou prohlášení a odstoupení. Je vždy mnohem jednodušší preventivně odstavit nějaké jméno, média se nasytí, akcionáři ulidní. A pozic je v koncernu dostatek, takže odstoupení z jedné funkce vyvolá jen jistou mexickou vlnu různých přestupů z fumkce na funkci.
Časem se ukáže, že onen podvodný SW je vlastně zcela legálním řešením (v EU). O tom, že HW úpravy volí všichni výrobci, vědí už i sobi bez rychlého internetu za severním polárním kruhem. O tom, že by VAG byl jediný tak geniální a vymyslel i SW úpravu, si můžeme nechat jen zdát.
Je to ostuda VAG a clean-dieselu v US. Ale především je to ostuda EURO6, 5, 4 ... norem a celé eurobyrokracie v Evropě. :-!