Subaru Levorg bylo navrženo pro Japonce, nedopřát jeho služby také Evropanům by ale byla ohromná škoda. Duchovní nástupce čtvrté generace Legacy je totiž hozenou rukavicí všem kombi nižší střední třídy.
Tak tento vůz jsem s nejvyšší výbavě sport testoval tento týden..a musím říci wow..po všech stránkách mě vůz jizdně nadchnul...jede skvěle..podvozek zehli vše naprosto prikladne..krásné se stačí do zatáček..to vektorovými je super věc. Nic neboucha..tuhý podvozek vás pouze informuje o tom po jakém českém marastu to jedete. Sedí jako pribity. Je to zároveň i vuz pro rodinu..prostoru všude dost i vzadu díky nakloněni úhlu sedáku. Kurf je dost velký..široký ale nízký do výšky.
Design interiéru je pěkném kvalitně zpracován..jediné co mě trošku vadilo byl tvar volantu..náběhy v pozici kde se drží..ale asi to bude spíše o zvyku. Jinak ergonomie a ovládání všeho jak mam byt..jednoduché přehledně a intuitivni. Jedine co me mrzi je absence technologie eye-sight.
Celkové to auto nemá téměř chybu pokud bychom ovsem nemuseli řešit ekonomickou stránku pořízení a provozu vozů...zde má vůz značně rezervy! Jezdit za 9L se téměř nedá..myslím tedy v kombinaci neco město, neco venkov..bude to spíše za 10L a kdyz za vezmu tak jak me k tomu tento vuz stále vybízí..bude to hravé 15L i víc... jen proste daň za foukanou1.6T.
Jinak i ceniková cena 900tis je taky dosti nadsazena..ale Subaru casem dává nejakou tu slevu..takže když by byl základ o cca 80-100tis levnější (Sko o 130tis.Kč) tak proč NE..ridicsky to nemá chybu ani zadnou slabinu.
Každopádně pokud máte chvíli bezte s ním svézt..jisté vás jízda minimálně potěší..prostě Japonci to umí..jen radost ho řídit :)))
Osobní zkušeností nemůžu sloužit, u Hondy nebo Mazdy bych chtěl manuál, protože je prostě výbornej... obzvlášť s benzínem.
Co jsem slyšel nebo četl nezní moc slavně, hlavně u té poslední generace vůči konkurenci... horší dynamika, jen pět stupňů, vyšší spotřeba... no prostě taková ta HDM klasika.
2.0 je o dost línější a spotřeba skoro stejná. Ta top výbava mi naštěstí u Hondy vyhovuje, takže cajk. Tohle jsem hlavně kupoval jako druhé auto rodinného charakteru k SLK a nemůžu si pomoct, ale tenhle starý automat mi přijde lepší jak ten 7G-tronic u MB nebo třeba DSG.
Jo, to je jiná optika. Něco málo jsem kdysi najezdil s 7G 2.0... ale přišlo mi, že těch 114kW z toho musí člověk hodně páčit :-) , 2.4 by byla určitě zajímavější. Navíc to tenkrát tuším mělo jen pětikvalt. Ale jinak příjemné a spolehlivé auto, to zase jo.
U nového byla zase finta v tom, že ta 2.4 šla koupit buď jako základ nebo jako top, nic mezi :-) . Ke konci života byl ten top za 870... což nakonec není zase taková pálka.
V zásadě souhlasím se vším krom klikačky, sám jsem se při poslední koupi rozhodoval mezi kombíky s AT Legacy a Accordem (vyhrál Accord). Japonce celkově hodně můžu, ale taky je fakt, že subaristi jsou často snad největší fanatici ohledně své značky. Někdy je to jak nějaká sekta, fakt přehnané.
Koukám, samej Subarista teoretik >:D Mám klasiku Legacy combi 4G a nedám na něj dopustit. Spolehlivý vůz, který nemá problém odvézt ani 2m dveře se zavřením kufru, čili nic nečouhá ven. Zvukový projev motoru boxer v otáčkách je hodně návykový. Mám jej v LPG a jezdím s ním za 1,30 až 1,50kč/1km. Na 4x4 v automatu velmi slušná spotřeba. Jízdní vlastnosti perfektní a věřím, že Levorg bude na tom ještě lépe. Levorg se povedl i designem a je tam 4G Legacy znát už na první pohled. A fandové poruchového a nudného koncernu, nezapomeňte ten článek tady nakopírovat ještě 5x, protože máte problém s kliknutím na další stranu ;-)
Pokud to vezmeme z hlediska image,tak moc srovnávat nejdou. Seat je vnímán o stupínek níž než běžné mainstreamove znacky (ačkoli technikou mezi ně patří) a tomu odpovídají i ceny. Subaru stojí vedle mainstreamu jako takovej exot se supermainstreamovymi cenami:-)
Človeče, musím s tebou nesouhlasit. Já jeho koupi zvažuju a budeš se divit, ale další kandidát je i Leon Xperience 1.8TS DSG 4kola. Ty auta si konkurují, jak rozměry, tak cenou. Nepřijde mi, že by Levorg byl v nečem "vyjímečnější".
WRX STI je něco jinýho nebo Outback. Ale zrovna Levorg a Leon Xperience, mi přijdou stejný.
Tak to je tvůj názor, že ten rozdíl bude +-0,5l, já si to právě nemyslím.
Mě na nižší střední s 1.6T přijde 9l hodně, pokud se dá té spotřebě věřit.
Peníze za benzín řešit nemusím, já za "vlastní" netankuju a v podstatě ani za "vlastní" auto nekupuju, tudíž by mi to mohlo být úplně šumák, ale není. Jde mi o princip. Prostě nechci jezdit s malým autem za 9l, když za tolik můžu jezdit třeba s 6válcovým přeplňovaným 3litrem od BMW (příklad). Nevím jak to jinak vysvětli, ale výkon/spotřeba mi nepřipadá adekvátní.
K ceně ... já bych uvažoval o střední výbavě, tudíž řeším auto za cca 820tis Kč a rád bych se dostal co nejblíž k 750tis Kč, což se u Subaru určitě nepovede, ale tak kdo ví, třeba se za nějaký čas najde předváděčka.
Jak už jsem psal, půjdu se sám přesvědčit, za kolik to auto umí jezdit. Třeba tuhle mojí problematiku neumím pořádně vysvětlit a už se k tomu nebudu ani vracet :)
Upřímně nechápu, co řešis. Dneska v dané třídě bude rozptyl spotřeb okolo +/- 0,5 litru při podobné konfiguraci,výkonu, objemu. Pokud je pro tebe problém rozptyl spotřeby okolo 0,30 Kč/km při celkových reálných provozních nakladech 5 - 10 kč/km, tak se v prvé řadě nemá smysl bavit o autě za skoro mega.
Ale mohli by v rámci testování udělat nějaký dejme tomu 20km okruh, který by jeli dle limitů nebo lehce nad. Kdyby na stejným okruhu a stejným způsobem testovali každý auto, člověk by si udělal lepší představu.
Mě je jasný, že každý jezdí jinou trasu, jiným stylem atd. atd. Člověku by takový "normovaný" test pomohl, takhle mi nezbývá nic jinýho, než chodit po salonech a "žebrat" o zkušební jízdu, abych si udělal alespoň nějaký obrázek. Je to strašný žrout času a já na to mám většinou jen víkend a aut v hledáčku víc než dost :-) Naštěstí se některé automobilky vyřazují samy (potřebuju auto na 750kg nebržděný vozík, takže Mondeo, Superb, Scout, Xperience, Levorg, z SUV Tuscon, Qashgai, Tuscon, XTrail, možná nový Touran a nová Insignie, až snad do 1-2 let půjdou do prodeje ... nejvíc se mi líbí ale Levorg, je to přeci jen individuálnější auto, který člověk na každým rohu nepotká, no a potřebuju, aby to auto stálo +- 750.000,-Kč) :-)
Bylo by zajímavé srovnání, za kolik se deklaruje ježdění v testech vůči reálu. Nedávno tu svižnější jízda s litrovym turbem byla za 8. Za stejnou jedu delší streku s brutálním dvoulitrem nebo i kratší, pokud jedu alespoň trošku slušně.
Takže u Subaru tipuji při normálním zacházení 7,5 - 8,0.
Ono je úplně jedno kolik kol auto v zatáčce zdvihá do vzduchu a pro mě za mě ať třeba odlepí od vozovky všechny pokud se přitom nezačne chovat přetáčivě nebo nedotáčivě a zároveň stále poslouchá příkazy řidiče. Znám jedno přemisťovadlo kterému dokonce stačí na rychlé projetí zatáčkou dokonce jen dvě kola, myslím že mu říkají motorka.
Předvádečku za 860 tis. bych rozhodně nebral. Úplně nový Sport seženeš v DE za 800 tis., nižší výbavu za 730 tis.
Když jsem kupoval nový Subaru v DE, tak mě vyšlo o cca 40 tis. levněji než předváděčka s 12 tis. km u nás. Rozdíl v nových autech byl 200 tis. Když jsem chtěl slevu a zmínil ceny v Německu, tak mi prodejce jen suše sdělil ať jedu do Německa, že žádnou slevu nedostanu. Tak jsem mu popřál mnoho štěstí při prodeji a jel jsem do Německa >:D
Souhlasím, ale vraťme se k otázce - čím je zvedání vnitřního zadního kola nebezpečné?
Navíc je vtipný ten rozpor. Vy zde uvádíte teoretické úvahy, proč je Levorg ostuda a má tragicky nastavený podvozek podle postavení kol na fotce, o jejimž pozadí nic nevíte, za to testeři, kteří s autem reálně jeli se více méně shodují, že Levorg má zřejmě jeden z nejlépe nastavených a fungujících podvozků ve třídě.
ber to tak, ze nedavno tady mistri volantu z ACZ jezdili s FIII/66kW za 7.2, přitom podle spritmonitoru jezdi realne v prumeru za 5.9.
takze ja bych tech dosazenych 8.9 bral s rezervou a pro takovy normalni jizdeni, klidne litr a pul odecet .
a za nejakych 7.5, to by na ctyrkolku v benzinu docela slo ..
Nechápete - hm. Je to na delší povídání, že vedení vozu záleží na vedení všech kol, na jejich postavení, na nederformování pneumatik atd.
Např. Golfy do generace s víceprvkem vzadu takovou vlastnost měly. Mohl jste sledovat, jak jsou v zatáčkách - hlavně při sjížděni ze zatáčkovitých prudkých klesání - těžkopádné, neohrabané a nejisté. Že to zmizelo akorát se zavedením víceprvku, to není přímo víceprvkem.
Nechápu. Z Fotky lze těžko usoudit, co se zrovna v té situaci dělo, jak moc bylo auto "zlomeno" do zatáčky, jestli při tom brzdilo/nebrzdilo, prostě jak ten manévr vůbec vypadal a na kolik byl normální či spíš brutální. Krom toho, ve fotogalerii vidím velmi nerovné povrchy, ať už jde o tu asfaltovou zatáčku nebo o šotolinu, kde jsou vyloženě propady a kolo by tam zvedlo kde co...
A i kdyby Levorg zvedal kolo, proč by to mělo být nebezpečné? Jak už zmiňoval kolega Provocateur, pro mnoho sportovních hatchbacků a podvozkových etalonů je zvedání vnitřního zadního kola vlastnost.
Ke spotřebě - ta se u Subaru zase tak moc neřeší. Subaru obecně uchrochtaná traktorová Evropa moc neživí a v USA, Rusku a Číně spotřeba zákazníky tak moc nepálí. Je to tu omílané pořád dokola. Subaru je malé značka, není to mainstream, vždycky to je něco za něco. Navíc spotřebu Subaru nikdy nemělo nízkou (benzín). Je otázkou jaká bude spotřeba po zajetí - ze zkušenosti u 4x4 mi spadla vždycky o litr. Nedivil bych se kdyby auto.cz měřilo zajetý kus při stejných podmínkách a naměřili 8 a nebo i méně.
Jo jasně, porovnávám s naftou, ale s daleko výkonnější a těžším autem. Navíc třeba to benzínový OPC jezdí v klidu za 8-8,5l (ano, nemá 4kolku a automat). Při pile jsem ještě neměl víc než 25l/100km. Kdežto v testech novinářů najdeš na PP u Levorgu průměr přes 30l a předpokládám, že s tím určitě nelítají víc než já po okreskách s OPC :-)
Jinak mám ještě Seat Leon ST FR (sice manuál, bez 4kolky, 1.4TSI), ale to auto umí jezdit i za 4,5l, když se snažím. Rozměrově téměř stejný auto s celkem podobným motorem (to jen pro menší srovnání). Jezdím s ním dlouhodobě za 6,5l-7l (je to pracovní auto, vozík, materiál atd.). Běžně by to auto umělo 6,5l a pokud by to byla 4kola v automatu, troufám si tvrdit, že by to přidalo tak 1l. Můj odhad tedy je 7,5l. Pokud by subaru umělo jezdit dlouhodobě za 8l, byl bych spokojený.
Já vím, jsou to všechno jiný auta, než je to Subaru, ale subjektivně si myslím, že ta spotřeba mohla být aspoň o 1l nižší.
Co jsem viděl třeba Scouty s 1.8TSI (4kola, automat), tak ty to za míň umějí a to už je srovnatelný auto.
O ceně u Subaru si myslím, že je dobrá, na to jakou to má výbavu. Stejnou ceníkovou bude mít třeba právě i koncern, ale u něj nebude problém dostat velkou slevu.
Mám rád individuální auta (Saab, Astra Opc, Jeep GCH), to je myslím si vidět. Nerad bych šel do koncernu.
Příští týden to projedu a zjistím na vlastní kůži, jak to je :-)
Ta Fiesta se stejně tak chová na normální rovné silnici nebo okruhu (žádné boule nebo schválné ustřelení řidičem) a kromě komfortu jsem nezaznamenal kritiku na její nastavení podvozku, ba naopak ;-)
Jde o to, jestli ta záčka je přes bouli a na ní jezdec nechá ustřelit zadek apod. Soutěžní vozy mají (kromě jiného) velmi tuhé příčné stabilizátory a tak stačí opravdu velmi málo, aby se to stalo. Tady u cestovního Subaru to tak není a zatáčky jsou na rovné cestě! Koukněte se pořádně.
Vzpomněl jsem si na tohle:
V 90-ých letech po premiéře nového Mercedesu C (mimochodem byla tady u nás v Praze v Holešovicích) zvedl při jednom z prvních testů v zatáčce vnitřní zadní kolo a snímek obletěl svět, jako velká ostuda. Pamatuji se na ten obrázek (kolo se zvedlo jen několik centimetrů nad povrch). Následně se u Mercedesu ladil podvozek.
Co mám myslet vážně? Že se Fiesta ST chová stejně, tzn. napadá na přední vnější kolo a zvedá zadní vnitřní je fakt. Faktem taky je, že přes tento "neduh" posbírala spoustu ocenění, co se týče nastavení podvozku.
Koneckonců, na přední vnější kolo napadají např. i speciály WRC. Můžeš napsat třeba Capitovi, že má pod sebou úplné amatéry, protože Ogier nemá při průjezdu zatáčkou oba prahy rovnoměrně se silnicí >:D
Velice pěkné auto, moc se mi líbí. Mám od minulého týdne domluvenu testovací jízdu. O autě uvažuju jako náhradu za moje stávající, ale mám jen obavu ze 2 věcí. Tou první je cena. Auto je slušně vybavené, o tom žádná, jen by mě zajímalo, jestli umí pánové od Subaru trochu čarovat s cenou. Obávám se, že Japonci všeobecně rádi slevy nedávají.
Ta druhá a horší věc je spotřeba. Zatím jsem ve všech testech (tuzemských i zahraničních) viděl spotřebu poměrně vysokou, i když to byly nezajeté auta. Jezdit někde kolem 9l kombinovaně je poměrně dost. Ano, je to čtyřkolka a automat a váží něco přes 1500 kg, ale stejně mi to v porovnání s tím, co řídím přijde hodně.
Pro srovnání ... Audi A6 (před posledním faceliftem) 3.0TDI umí dálky dle PP za nějakých 6,5l (věřte nebo ne, tohle ukazuje PP, auto má zvýšený výkon přes 300 koní). Dál Astra H OPC dlouhodobě za 8,5l. Jeep Grand Cherokee (2015) 3.0CRD dlouhodobě 9,5l (dálky umí i kolem 8,5l a běžně se průměrně nedostanu nad 10,5l). Saab 9-3 1.9TTDI (dvouturbo + chip Hirsch 200 koní, automat Aisin) dlouhodobě 7l.
Řídím různá auta s různou spotřebou a přesto mi přijde u Levorgu vysoká, takže na tom asi něco bude. V podstatě mi přijde, že ten Levorg jezdí +- za stejno jako Jeep Grand Cherokee a to je auto s 2,5t a aerodynamikou letící cihly. :-)
To myslíte vážně? Spíš jste jen a jen Provocateur bez zamyšlení se nad věcí.
Tak jinak:
Tady je vidět, že torzní příčný stabilzátor předku je slabý vůči tomu vzadu. Proto je náklon předku tak velký a zvedne se zadní kolo. A to se Subaru pořád chlubí onou souměrností a nízkým těžištěm - je to znouze cnost, protože zvládnout motor podélně předsunutý před přední nápravu je těžké. To se právě hodně podílí právě na tomto projevu byť je to boxer). Kromě Audi už to před 30-i lety všichni opustili.
S-Max je taky kus auta. S 2.0TSI v celé paletě koncernových (FWD) HH a WK se za 8 jezdit dá a člověk se nemusí extra snažit, stačí jezdit normálně plynule na dohled rychlostních limitů. S 1.4TSI 110kW nemám dost osobních zkušeností, ale podle ohlasů z okolí není problém jezdit ve stejném režimu do 7.
V tom nevidím žádný rozpor s tím co jsem napsal - prostě to má nějaká pravidla a publikace cizího článku bez souhlasu autora je proti těmto pravidlům (autor ale mohl ten souhlas dát i předem, například formou nějaké volné licence).
Mam sice SMax s 1.6 EB, ale potvrzuji napsane. Pod 8 se v podstate jezdit neda resp. s hodne hodne hodne lehkou nohou ano, ale je to utrpeni. Prumer je 8.5 at si rika kdo chce co chce.
Chápeme, jen nám nejde do hlavy, proč byl Team RS Fordu, na základě naladění Fiesty ST, vyhlášen nejlepším týmem roku v oblasti jízdních vlastností a přitom ST trpí stejným "neduhem" jako Levorg >:D
Súdruh major, správně udělané auto a zejména správně nastavený podvozek udržuje všechna 4 kola v zatáčce na zemi, a tedy prahy vozu jsou na obou stranách rovnoběžné s povrchem vozovky. Teprve v mezní situaci se vůz utrhne, ale kola zůstávají stále na zemi. Jakým způsobem se utrhne, to je další kapitola. Vnější práh přitom může být níž než vnitřní = náklon vozu, a z toho se odvozuje pasivní přiřizování náprav.
Chování vozu v zatáčce se všemi koly na zemi a s prahy rovnoběžnými se zemí jsou dnes vidět u mnoha aut - příkladné jsou např. Alfy Romeo, BMW apod., a to u kombíků včetně.
Tady ovšem vidíte hrubé nedostatky. Chápete už, súdruh major?
Čo vy si kefalín predstavujete pod takym pojmom kroucení podvozku? Mimochodem, dedukce jízdních vlastností z fotek, to je něco jako většění z čajové sedliny? :-)
Souhlas. Az na cást bodu 2. Na ACZ se masivne opisuje a vekice pochybuji ze na to mají souhlas, Do roku 2013 casto ani neuvádeli zdroj, To se zmenilo po té co jsem na to upozornil bývalého séfredaktora Kovaríka, Uvedení zdroje ale neznamená legalizaci opisování.
Vsechny tyhle Subaru jsou uplne obycejny predrazeny auta osklivy jak zevnitr, tak zvenku s tuctovou technikou spolehajici na to, ze jim lidi zbasti odkaz na rallye a stim spojene ctyrkolky a dalsi nesmysly...
Honzo, první na webu ? V čem? V nedostupnosti článku? To tedy paní Libušce moc gratuluji. Ještě že to někdo z uživatelů překopíroval, tak se to dá proletět. Tlačte na vedení ať z Vás nedělá blbce, ty kapitoly se opravdu NEDAJÍ číst.
Nejvtipnější je, že je v půlce rozhovoru o přílišné agresivitě reklamy přeruší reklama.
Jinak, já bych byl ochoten platit- např. za tento web. Oplátkou bych očekával méně agresivní reklamu nezávislý obsah a opravdovou snahu o kvalitu.
ale jo, vlastne ono se to asi casem urovna samo, ono jim casem trkne ze tohle reklamni silenstvi jim nevydrzi a zmena bude muset prijit, ono se casem blokovani reklamy rozsiri poradne i v CR :-)
Drž se toho co jsi napsal:
1) nemají tu copyright - mají
2) přebírají články odjinud - to lze se souhlasem. Jinak jsou pravidla pro citace poměrně jasná. Tak či tak, tohle je výmluva typu "všichni kradou tak já taky"
3) silne pochybuju ze redaktori pracuji na autorske smlouvy - to je úplně jedno. I pokud píšou testy jako normální zaměstnanci, jsou tyto pořád chráněny autorským právem.
Samozřejmě pokud to chceš přesunout do roviny "anonymní server někde v Rusku a je to sice nelegální, ale nikdo na to nemůže", tak to je úplně jiná diskuse a pak nechápu, co na tom chceš konzultovat s právníkem. Že je server mimo dosah Policie ale neznamená, že jsi mimo dosah ty.
ale prosimte, sak vime, navic tohle se resil prez nejaky virtual nekde v rusku, cine, hongkongu a podobne, tedy tam kde je to levne a pravo se tam vymaha asi tak, ze na stiznost ti tamni urednik max posle mailem fotku vztyceneho prostrednicku
jak ti pisu, s porusovanim autorskym prav i na mou tvorbu mam docel azkusenosti a v urcitych mistech planety je to nevymahatelne, to mas jako s piratebay, bloknes jeden servr a vzapeti se ti objevi dalsich 50 virtualu nekde jinde, a koho chces zalovat? nejakyho joudu kdesi v dane zemi co je stejne vymyslenej?
jak jsem napsal, to bych resil s nekym kdo v tom je krapet jinak kovanej nez kdokoliv z nas tady, ostatne oni ty autorsky prava jsou celkem derava (sam to pocituju na sve praci) a vpodstate by stacilo jen par uprav a muzes si s textem delat treba kouzla
Napiš si www.auto.cz, sjeď si až úplně dolů a tam jako obvykle najdeš autorská práva, copyright a všeobecné podmínky užívání. Autorské právo samozřejmě není vázané na to, jestli tester pracuje na základě autorského honoráře.
Pokud si myslíš, že můžeš zkopírovat celý test, publikovat ho jinde, kasírovat příjmy z reklamy a je to právně v pořádku, tak jsi dost mimo.
Ja ti asi nejak nerozumim. Neni to spis naopak? Kdyby byla misto podvozku ocelova deska na tlumicich, tak se to zadni kolo bude naopak zvedat vic nez min, ne?
no jaksi oni tu nemaji copiright a nektere texty take prejimaji odjinud (a dokonce ani neuvadi zdroj) , neuvadi ani zdroje fotek ani rendru, proste niceho, dokonce silne pochybuju ze redaktori pracuji na autorske smlouvy a text by se tak razem radil pod autorske pravo, samo bych tohole vse resil nejdriv s pravnikem ktery ma zmakle autorske pravo na celosvetove urovni a resili jsem s nim kuprikladu nas server kde prodavame nasi 3D praci
a pak tu mame cisla, asi to hodne lidi tezce prekvapi, tak za posledni mesic mam jen na auto.cz blokovano prez 17 tisic reklam, coz je pri 30 dnech cca 40 zobrazeni stranek za den, proste si staci projekt novinky, nejaky nevy test a pak chvili diskutovat, a techto 17 tisic zobrazeni znamena v reci cisel dalsi podstatnej udaj a to $17 pro toho kdo zobrazuje a nema proklik, pri prokliku jsou ceny vetsi, a to pisu cifru kterou maji maly "zobrazovatele" prez AdWords a vpodstate ji temer neovlivni , ta suma se u sdruzeni jako je CNC, tedy to kam spada auto.cz ale muze drazit a cena za reklamu je pak i treba 2-3x vetsi, a v tom nejsou ty ruzne prekryvne reklamy, reklamy na pozadi a podobne ktere si sjednavaji mimo reklamni systemy a inkasuji za ne uplne jine sumy, takze na kazdem rekneme normalne aktivnim uzivateli maji asi 4 stovky mesicne, ja myslim slusnej budisnes co? ... a ted si predstav jaky zisky musej mit z lidi co tu vyhravaj ankety jako nejaktivnejsi diskuter a podobne >:D
Nemyslel jsem tuhost karoserie v krutu, ale kroucení podvozku v zatáčce - fotky vypovídají jasně - opakuji: auto napadá na vnější přední kolo a zvedá zadní vnitřní. Je to nebezbečné. Dříve by taková fotografie obletěla svět.
je to liny, nemá to klasickou rucku, zere to, dela to ramus, pocukava to...
ja mit u auta takovyhle projevy, tak s tim jedu do servisu at mi to opravi ...
Levorg se rozhodně nekroutí, na poměry kombíků má velmi tuhou karoserii. Podvozek je naladěn podobně jako u předchozího WRX hatchback - měkčí, větší náklony, ale výtečná filtrace nerovností a neochvějná stabilita na jakémkoliv povrchu.
Jak je z fotografií patrné, v zatáčkách auto napadá na vnější přední kolo a zvedá vnitřní zadní - auto se tak celé v zatáčce kroutí. Koncepce podélně uloženého motoru před přední nápravou (byť boxéra) to jen podporuje - ba určuje tuto základní nectnost, která se musí náročně kompenzovat. Tady se to nepovedlo.
Někdo může namítnout, že to je projev v extrému, ale tato tendence se projevuje stále, jen je v extrému extrémní. Je to každopádně chyba.
Na druhou stranu je potřeba napsat, že v Autocaru dostala tři hvězdy i nová... tedy pardon, nové WRX STI. Běžné HotHatche mají čtyři hvězdy (Golf GTI, Audi RS3, Octavia RS, Leon Cupra) až čtyři a půl (Golf R, Megane RS, Focus ST).
PS: test Levorgu jsem četl (na webu), zmínka o Octavii tam nebyla... napsat to můžeš, ale je otázka, jestli jediným účelem nebylo dát si tam ty dva přívlastky. Nebo jsi to četl v časopisu a je tam ten test obsáhlejší?
Četl jsem před nedávnem test Levorgu na britském Autocaru, což je, při vší úctě k Auto.cz, pro mě přecejen lepší periodikum. Levorg dostal trapné 3 hvězdičky z 5- podvozek moc tvrdý, 170 koní na sportovní ambice málo, převodovka nic moc. Změnit cokoliv z toho volbou jiné konfigurace nemožná. Závěr - koupí si ho promile z procenta. To mi zní jako logická dedukce.
Ovšem v Česku, ještě až ho budou za 4 roky potichu ztahovat z trhu, to bude pro 9 z 10 platonických kupců vždycky ten nedoceněný diamant 10x lepší než všecky ty oktáfky a fokusy. Jako Kizashi a další japonské pokusy.
P.S. Ani snad nemohu napsat, že Autocar přímo v testu nazval trapnou tuctovou Octu RS lepším autem.
...jsem četl na konkurenčních serverech, viděl v TV. Nevidím důvod klikat. Už tak tady chodím jen málokdy a tohle určitě pozornost nezvýší. Pan Machala zřejmě nemá vliv na podobu webu, ale mohl by nějak diplomaticky reagovat. Ono po každém kliku vyskočí reklama. Já to nečtu, i na jiných webech, když tohle rozjeli, tak jsem šel dopryč. Ono berou to zřejmě podle čísel, jedni odejdou, druzí přijdou, pak se vrátí... no acz už není to co bývalo, je to obyčejná promiskuitní bulvární žumpa, ze které tu a tam vykoukne něco fajn. Ale koukej pořád do žumpy a čekej i jiný obsah.
Víš co, pokud by mi za tohle dali ban, tak je to nošení dříví do lesa. Stejně jsem teď tady tak málo, že bych si banu ani nevšiml. ;-) Ale omezení rozsahu příspěvku by byl jednoduchej trik, kterej by se dal nějakým "bla bla bla" zdůvodnit. Jsem zvědavej, jak daleko zajdou. Ale třeba nikam, nechaj to být a ono to nějak vyšumí.
Mejla Hlavsa kdysi prohlásil, že nechtěl nic jiného než hrát svojí hudbu. To bolševici ho dotlačili k politice. A já si to zase jenom chtěl přečíst v celku.
Obzvlášť, když expert Pepa v Autosalónu řičel "to není jenom Levorg, to je i Pravorg" tak, až to přivedlo manželku z kuchyně k televizi se slovy "Co to je za idiota ?" >:-[]
Ono docela záleží, jakým způsobem si to analyzují. Mě u mých webových stránek zajímá především počet lidí, kteří na každé jednotlivé stránce jsou přítomni po dobu například 30sec (klíčový čas samozřejmě upravuji podle typu stránky).
V tomto případě jsem sice naklikal asi 3x otevření za dnešek, ale časově jsem na něm strávil během tří návštěv necelých 12 vteřin (4sec na návštěvu). To asi žádný inzerent neocení :-)
Taky možnost...ale pro začátek ti chybí vyřešit jednu důležitou věc a to udržet se ho při startu do rychlosti cca 300 km/h dle typu letadla. Až vyřešíš tuto zapeklitou situaci, tak ti pak zbude k řešení už jen pár drobností >:D
Takhle se dá uvažovat, pokud neexistuje konkurenční alternativa, ale těch je zaplaťbůh dost jak v ČR, tak pro angličtináře, němčináře a frančtináře ještě daleko víc.
Krom toho, na*rat si pravidelné čtenáře není úplně nejlepší strategie, jak vést redakci.
Každý magazín navíc potřebuje lákat i nové čtenáře.
Takže bych byl opatrný s tvrzením, že to vliv na čtenost mít nebude.
moze byt.... kazdopadne to nie je na taketo faro pri spotrebe 10-12 litrov nejak moc vela ze jo .. napriek tomu to nikomu aj tak nevadi.... ved tankovanie zaberie par minut..... a asi nikto s mustangom nebrazdi stovky km denne...
narychlo som omrkol jeden clanok ale nie tu na tejto stranke... tak je mozne ze to nie je na 1000 percent... treba to s tym mustangom overit... kazdopadne trend je jasny nadrze idu dole.... aj nove baleno uz len 37 litrovu nadrz... ale pri jeho realnej spotrebe 5,5 litra je to skutocne este v pohode....
napriklad aj taky naslapany mustang ma len 50 litrovu nadrz a nikomu to nevadi ;-)
inak ja nevidim problem raz dvakrat za tyzden odskocit na 3 minuty na pumpu ( ktorych je uz vsade jak nasra.. ) .... co by ma viac stvalo je dobijat kazdych 200km nejakych 15-30 minut svoje (ne)ekologicke auto za milion alebo dva ....
ja uz sa len modlim aby sa nove ASX vydarilo.... inak neviem co bude mitsu o rok o dva v eu predavat ;-) ... ale tak hadam to nebude az take zle.... predaje znacky v eu ( zatial ) v podstate az prekvapivo rastu
outlander nebude dokonaly ale pride mi vyvazeny a na bezne potreby pouzitelny .... ako rodinny kombik v 4x4 pre solventnejsich preco nie ... a nahodou vyzera stylovejsie ako nejeden nemecky dvakrat drahsi bracek.... ja by som sa mu nebranil ale tak..... mne taketo nieco asi nikdy nebude treba ... mne by stacil aj maly colt ak by nejaky casom prisiel ;-)
Ten interiér je pro mne právě to velkou ALE co by mi od Outlandera odradilo. Záleží pak taky na ceně a ta muže tenhle nedostatek dost kompenzovat. Souhlasim ze je to povedené auto...na Passata se nechytá ... ale to ani Superb :)))
Tybrďo, si vem, že by to vyšlo třeba na tebe. Nebo na mě. Pak bychom museli furt dokola jezdit mezi Rozvadovem a Stuttgartem průměrem 230 a na dálničních nájezdech si vychutnávat německý důchodce ve Ferrari FF.
Hele, řekni mi, jak to děláš, že furt chodíš po dealerech jezdit auta? To jako přijdeš do Subaru a zeptáš se, jestli by sis nemohl projet to a to, dáš pár šušňů na stůl prodejci a jedeš?
Pokud dobře počítám, tak je to dojezd 666 km, což je úplně v pohodě. A pokud pojedeš nějakou trasu po "wolffovsku" (tzn. jízda za někým ve větrném pytli), tak dojedeš přes 700 km/h, a pak můžeš klidně položit otázku: "Kdo z Vás to más?" >:D
ono to bude sluzit uz skor ako taky kombik teda ten outlander... je to nieco v podstate ako octavia kombik scout aj dlzkou aj razvorom aj svetlou vyskou aj kufrom ... akurat je to SUV no... trosku predsa len vyssie robustnejsie.... a ma moznost skutocne 3 radu sedaciek co je celkom fajn... aj ten diferak vpredu je zaujimava moznost aj ked len v top vybave
materialy by mali byt lepsie... tie dokonca v testoch uz chvalia.... aj ked popravde kazdy ma iny nazor na to co je pre neho dost dobre.... ja nemam problem s matierialmi ani v 4 rocnom lanceri.... toto je trosku uz individualne.... ale ano clovek zvyknuty z noveho passata moze mat mozno divny pocit po prechode do interieru outlandera uznavam
outlander ale boduje komfortom priestornostou .... pouzitelnostou na kazdy den.... je to podla mna hodne podarene auto.... nebude bez chyb ale podla mna je podarene a aj jedinecne
ze ten jeho dizaj je nazivo nakoniec uplne v pohode.... tiez hovorim :yes: .. v bordovej moc pekny :yes:
nazdrz je podla mna paradna a vcelku velkorysa .... taky lancer ma 59 litrovu a to je dnes uz jedna z najvacsich nadrzi v nizsej strednej triede ... a levorg je na tom este o chlp lepsie .. nevidim tu problem...
Na toho Outlandera jsem se byl podivat a na rozdíl od mnohých ostatních se i celkem z venku libi i když to asi není vrchol automobilového dizajnu. Díky velikosti potesi i prostorný kufr prakticky pouzitelny jako u kombíku nižší stredni ( pricemz suv nižší střední mají lidé spíše jako hatchbacky). Co mne ale dost odrazuje a zvlášť u takového vozu přes 1mil Kč je interiér. Středový panel a právodivne zalít rádio, materiály ... necítil jsem se za volantem jako ve voze za mega:/ škoda toho
no je ot tak...... jedine outlander po facelifte je podla mna ok... zvlast v top vybave s tym aktivnym prednym diferencialom udajne celkom parada aj pre sofera... ale zbytok jasne tam je to uz slabsie ... ASX uz potrebuje nastupcu.... to je fakt... chcelo by to aj noveho colta, lancer, pajero .... co uz....
na druhej strane ale vo svete iste pofrci nova L200 aj nove pajero sport .... takze z tohto pohladu mitsu rastie.... ale co z toho ma bezny europan ktory zrovna po L200 ako aute na kazdy den netuzi ... no jo ;-\
ja by som si velmi zelal noveho colta aj lancer ale tak nedockam(e) sa uz
ak ma auto realnu spotrebu 9L/100km tak so 60L nadrzou sa nikam nedostanem
70L by som dal pri tej spotrebe ako minimum a 80L-90L ako vhodna
keby sa dalo aspon dokupit
nechcem chodit co 4 dni na pumpu
veru tak... s tym lancerom to dokonale prekauovali... ale verim ze raz sa mitsu s nejakym hatchom velkosti golfa vrati... aj ked ono to nevyzera na nejaku dvoj trojrocnu pauzu ;-\
aspon ze sa este stale predava .... predaje ma u vas aj u nas lepsie ako pred par rokmi .... aj ked uz trosku starsie ale stale moc solidne auto ... uvidime kedy skonci uplne
Asi ti to nevysvětlí. Minulý šéfredaktor pan Kovařík se zde do diskuse, když bylo třeba, zapojoval a leckteré otázky objasnil, ovšem pan Machala praktikuje politiku mrtvého brouka. Nemyslím si, že by to bylo ku prospěchu věci, ale asi je to pro něj pohodlnější... :'-(:no:
Nevím jakou světlou výšku má Alltrack a jakou Levorg, osobně bych se nebál označit je za konkurenty. Alltrack je v benzínu za 750, to taky spadá do podobných vod jako Levorg.
Mrknul jsem na Leon a 4x4 je tam taky jen v Xperience (jako u Golfu), takže mimo allroad mutace v benzínu jen ta Octavia.
Tiež nechápem, Impreza bol a je pojem a pomenovať takto model mu môže len pomôcť. Teraz je to namiesto tradičného Impreza (sedan) a Impreza kombi zmätočné WRX STi a Levorg.
presne ako pises... preco sa dobrovolne zbavovat uspesneho a legendarneho mena impreza za ktore by ine znacky dali cely majland.... mi je tiez zahadou..... ale ok.... asi to neporiesime.... proste je to dnes tak..... nie si sam ktory tymto par veciam proste nedokaze prist na ich pointu a dovod preco su ako su .... asi sme dnes uz malo moderni.... aspon vidis ze z historie dnes uz stejne nevyzijes darmo mas aj legendarne meno v portfoliu.... ( meno lancer tiez nedopadlo slavne ) tak to dnes bohuzial chodi ... zda sa ze znacky dnes uz o historiu nestoja ... skoda
Na to jsou moc zbabelí. I kdyz to Machalovi (který je vedoucí redakce, ne séfredaktor) zrejme prikázali z hora a potom je to tezké vysvetlování. Ale delat ze sebe mrtvého brouka samozrejme taky nejde (tedy na ACZ jde).
Přitom IMPRZEZA má velmi dobrou pověst. Chapu to třeba u Renaultu kdy za kopal Lagunu. Obecně nehapu proc když mám více karosářských variant totozne ho nebo podobného auta, nepojemnuji to stylem imprza sedan a impreza kombi atd.. ale každý má vlastni jméno. .. :/
Alltrack/Scout/Allroad sú trošku iná kategória, tieto oplastované zvýšené kombíky skôr konkurujú SUVčkam, ale v širšom kontexte ich samozrejme treba zohľadniť.
Máš pravdu a je iste správne za test vydávať až situáciu, keď mám auto doma, na známych cestách a povedzme na týždeň; až vtedy možno vysloviť relevantný záver o aute. Konkurencia často za test vydáva skúsenosti z medzinárodných prezentácií a napr. Autoforum za to kritizujem (ako môžu spraviť test z pár kolečiek na Slovakiaringu?). Zase treba priznať, že ich "testy" z prezentácií sú často obsiahlejšie, ako tunajšie plnohodnotné testy. Neber to ako kritiku, ale ako podnet do budúcna, aj kolegovia ocenia dlhšie testy a viac informácií (viď RS6).
da sa to povedat aj takto ... v podstate je to kombik odvodeny od WRXka ktore zase nahradza pod tymto menom staru dobru imprezu..... tiez mi moc nie je jasne preco nemohlo prist subaru s oznacenim impreza ( miesto WRX ) a s oznacenim impreza kombi ( miesto levorg ) ale budis.... ok... dnes su tieto slovne hracky moderne.... ;-)
Neni cas, tech 10 minut co by to zabralo ted venuji deleni clanku do kapitol, a tu pul hodinu co by zabrala brzda zase psani hlouposti o dieselgate. >:D
Jo. Exmanželka Šmuclera. Aktuálně si asi řeší frustrace z rozchodu s Haškem. Ostrá jak žiletka rovná jak paragraf. Machala je šéfredaktor auto.cz ona šéfka celýho CNC = Czech News Center [odkaz]
Tak a očekávám super BAN >:D
Doživotní na nick, mail i IP adresu >:-[]
Ad konkurence v benzínu a 4x4 - koncern rozhodně nabízí 4x4 v benzínu, Octavia umí 1.8TSI 4x4 DSG jako Scout i normální, nově dokonce v liftu i kombíku... a tenhle motor s 4x4 umí myslím i oba sourozenci.
Chvalim test a woodyho za zprostředkování :-) Chapu to správne ze se tedy jedna o jakéhosi nástupce imprezy kombi? Potom proc jiné jméno? Dají se na kombi dat ližiny ve stylu Outbacku? Nemyslím ty moderní drážky. A spotřeba u takového vozu se mi zdá naprosto adekvátní :-)
Jízdní dojmy jsou ze zahraniční prezentace - cizí silnice, menší nájezd kilometrů, max dva dny jezdění. Testy jsou z českých silnic, které dobře známe a jedná se o týdenní jezdění. :-)
B je správně. Kluci bylo na akci dokonce ve stejný termín. My jsme dojmy vydali hned, oni později, Levorg je na trhu od 8.10., ten den alespoň byla tiskovka, a my jsme brali auta hned následující týden ;-):-)
Zdá sa, že Subaru sa po dlhej dobe podarilo auto na úrovni, ktoré sa nielen doťahuje za konkurenciou, ale dokáže atakovať triedny top.
Oceňujem inštaláciu (konečne) nového moderného turbobenzínu, parametre sú slušné. Chválim tiež kombináciu benzínu a štvorkolky, toto tuším dnes v danej výkonovej hladine nemá nik, dokonca aj koncern VW pýšiaci sa svojou kombinovateľnosťou ponúka štvorkolky len k dízlom. To je (zvlášť v dobe kauzy dieselgate) jednoznačne konkurenčná výhoda. Dizajn je tiež prijateľný, spredu bez výhrad, vzadu to je slabšie (pôsobí ako natiahnutý hatchback v štýle starej Kie Rio), ale dá sa akceptovať. Interiér tiež konečne zodpovedá aktuálnemu dátumu a pôsobí pekne športovo. Hlavná je ale jazda a je fajn počuť, že rodinné kombi má stále gény starých rallyových Subaru.
Negatíva sú známe: do extrému dovedené obmedzenie motorov a (ne)kombinvateľnosť, jeden druh paliva, jeden motor, jedna prevodovka, jeden pohon. Kým pri štvorkolke to nevadí, Subaru sa predsa kupuje práve pre 4x4, pri variátorovej automatike je to jednoznačná nevýhoda; aj keď sa CVT zlepšila, na najlepších to stačiť nebude a zbytočne navyšuje cenu a spotrebu. A i tá cena je dosť hustá, skoro 30.000 eur (29640 eur za GT-S) je dosť, aj keď v kontexte výkonu, pohonu 4x4, automatu a bohatej výbavy opodstatnenie má.
Každopádne už len za kombináciu kombi, benzínu a 4x4 a radosti z jazdy Levorg rozhodne stojí za úvahu a po dlhej dobe dávam Subaru :yes:
:-) Díky :yes:
Ked teraz napisem pravdivo, ze som bol na nakupoch a preto som to neurobil ja sam, uz mi to asi nebudete verit. >:D
Ale uz sedim vyvaleny v kresle a idem číhať na dalsiu klikacku a tu si uz odpracujem sam. >:-[]
Pokud Idnes opravdu vycházel z Vašich dojmů, pak se omlouvám. :-)
Edit: špatně jsem vás asi pochopil. Idnes má jízdní dojmy, vy jste je měli dřív. Takto jste to myslel?
Nevidím velký rozdíl mezi jízdními dojmy a Vaším testem (který se mi líbí).
ja tohle zvazoval nejakou dobu udelat primo jako separe stranky, zkopirovat text ACZ, hodit ho odkazove jinam a misto jejich bezneho poctu reklam 14-16 x kapitoly na list dat celotest s reklamou na 1-2 thinking reklamy ktera se zacinaji pouzivat, a danim odkazu zdroje citace by to nebyl problem
asi by se nadsefradoktorstvo sakra divilo kdyby to vydelavalo vic nez jim na zakladni domaci strance >:D
Článek jsem otevřel a když jsem viděl opět klikací menu, tak jsem ho hned zavřel ... toto se nedá číst a na Auto.cz přestávám chodit. Uvidíme kolik lidí tím ještě odradíte.
Ono spotreba takéhoto motora by nebola faktor, ktorá by ma odradila od kúpy, nemyslím, že 1,6ka nedokáže jazdiť za menej a 8 litrov je pre mňa cajk. Len je možno otázka, či by nebola spotreba nižšia, ak by tam nebola (nie moc účinná) variátorová prevodovka.
Vidíš... mně se hodně líbily první čtyři generace, ale od té páté (cca. 2009) podle mě Legacy ztratilo svou lehkost a stal se z toho takový cvalík.
Levorg je trošku splácanina, sání z STI působí trošku přehnaně... masivní podběhy se tváří, že by klidně spolkly o dva palce větší kola... chromová linka končící se zadními dveřmi vypadá jako domácí tuning... ale přes to všechno se mi to auto celkem líbí :-)
Souhlasim, ale podivejme se na ten uspech/neuspech z pozice sefredaktora.
Ty, ja a vsichni ostatni ted klikneme na test (takze ten jeden proklik tam je tak jako tak => ctenost neklesa), aby jsme zjistili, ze je to zase na kapitoly a prisli si na to postezovat do diskuse, ale redak(tor)ce uz ma vydelano. A tech par lidi co to nedejboze proklika cele (a tim malo nemyslim zrovna malo, ja klidne tipnu ze to bude vetsina) jim to navic hodi hodne prokliku do plusu. Takze vysledek po zavedeni bude, ze se sice ctenost nezvedla podle vzorce "ctenost minula" x pocet kapitol, ale mene, ale furt to znamena ze se zvedla => z pohledu redakce dobry krok, nehlede na "nazory citatelov". ;-\
Subaru Levorg bylo navrženo pro Japonce, nedopřát jeho služby také Evropanům by ale byla ohromná škoda. Duchovní nástupce čtvrté generace Legacy je totiž hozenou rukavicí všem kombi nižší střední třídy.
Úvod
Modely s karoserií kombi mají v historii značky Subaru dlouholetou tradici. První generace legendárního Legacy měla premiéru na konci ledna 1989 a o necelého čtvrt století později (v Los Angeles 2013) jsme měli co dočinění s konceptem prozatím posledního, šestého vydání. Jenže to na českém trhu nepořídíte, stejně jako už vysloužilé Legacy páté generace. Nicméně možnost pro ty, kteří nutně chtějí praktičtější Subaru a z nějakého důvodu to nemůže být Outback, existuje. Jmenuje se Levorg, od 8. listopadu se prodává také u nás, a kdo si jej zatím zkusil, pěje na jízdní vlastnosti samou chválu.
Nezvyklé jméno Levorg vzniklo spojením částí slov LEgacy, ReVOlution a TouRinG. Možná si řeknete, že je hloupost vůz jakkoliv spojovat s modelem Legacy (střední třída), když se svými rozměry řadí o stupeň níž, jenže to není tak úplně pravda. Čtvrtá generace Legacy totiž měla rozvor delší pouze o dvacet milimetrů (2670 mm) a do délky byla dokonce o deset milimetrů kratší. Tak či tak ale musí být každému na první pohled zřejmá podobnost s brutálním WRX STi – základní parametry podvozku jsou totiž naprosto stejné (rozvor 2650 mm, rozchody kol 1530 mm vpředu a 1540 mm vzadu) a ke všemu je tady stejně uhrančivý pohled přední části.
Subaru Levorg - rozměrové srovnání s modelem Legacy
Model Subaru Levorg Subaru Legacy IV Subaru Legacy V
Délka [mm] 4690 4680 4790
Šířka [mm] 1780 1730 1780
Výška [mm] 1490 1470 1535
Rozvor [mm] 2650 2670 2750
Rozchod vpředu [mm] 1530 1495 1545
Rozchod vzadu [mm] 1540 1485 1545
Objem zavazadelníku [l] 522/1446 459/1649 526/1726
Dravost – Základ každého Subaru
Jistě sami uznáte, že vozy Subaru nikdy nepatřily k tomu nejkrásnějšímu na českých silnicích, filozofie ale uznává zcela jiné hodnoty. Třeba dravost zřejmou už na první pohled. Kapotu s ohromným otvorem pro přívod vzduchu k mezichladiči darovalo WRX STi, mohutné nástavce prahů dostanete už ve standardu a vetší než osmnáctipalcová kola v nabídce nenajdete. Okrasné prvky se omezily snad jenom na chromované lišty v předním nárazníku a na spodním okraji oken, všechny další kudrlinky by totiž stejně byly k ničemu.
Levorg není ultimativní model, o jehož příjezdu budete díky burácivému zvuku motoru vědět s velkým předstihem. Působí seriózně, vyváženě a především „použitelně“, jak se na kombi nižší střední třídy sluší. Designérům se povedlo velmi dobře zamaskovat ve skutečnosti bohatou prosklenou plochu a nikterak dramaticky klesající střechu, pohled dozadu vám ale opět napoví, u koho tohle auto vzniklo. Mohutný spodní díl nárazníku a dvě koncovky výfuku totiž dostanete u všech výbav a nehledě na rozměrné diodové svítilny celek působí, jako by motor skrýval minimálně tři sta koní. Ale nenechte se zmást…
Komu by nebyla příslušnost k WRX STi zřejmá už na první pohled, prozře po usednutí do interiéru. Téměř každý totiž musí okamžitě poznat ten perfektní tříramenný volant, v tomto případě potažený jemnou kůží s modrým prošívám (WRX STi má perforovanou s červeným prošitím), robustní stavbu přístrojové desky a kapličku se dvěma displeji na samotném vrcholu. Novinkou je sedmipalcová dotyková obrazovka infotainmentu Starlink (u výbavy Sport s navigací) komunikující v českém jazyce a modře zbarvený přístrojový štít. Ani zde ale nenajdete jediný náznak zbytečné okázalosti. Ovládání veškerých funkcí je snadné a intuitivní, jenom to přepínání stavu ujetých kilometrů a spotřeby musíte stále provádět „kolíčkem“ vedle rychloměru.
Subaru Levorg: Podvozek z dílen génia (+video)
Kokpit je sestaven s příkladnou pečlivostí a základní ceně 759.000 Kč odpovídají také materiály. Většinou jde o kvalitní měkčené plasty a pokud jako v našem případně sáhnete po vrcholné výbavě Sport, dostanete i kožené čalounění sedadel, středové konzole a voliče převodovky Lineatronic. Teprve uvnitř je navíc patrná ta obrovská prosklená plocha zajišťující perfektní výhled. Ve srovnání s WRX STi jsou přední sedadla ukotvena citelně výš (standardem pro Sport je elektrické nastavení sedadla řidiče), na prostor nad hlavou jsem si však nestěžoval ani při zcela vzpřímené pozici a to je co říci – Levorg byl totiž navrhován na míru kompaktnějším Japoncům.
Skvělou pozici za volantem si díky možnosti jeho všestranného seřízení najdete okamžitě a přední sedadla jsou jedním slovem vynikající. Skvěle obepnou subtilní i robustní postavy, a to včetně oblasti ramen, charakterem jsou spíše tužší, ale nikterak neomezují na delších cestách. To ostatně platí také o místech vzadu, kde jsem s výškou 190 centimetrů neměl problém před koleny, nad hlavou, ani s podepřením stehen. Velmi potěší dostatečný úhel otevírání dveří, možnost sklopení zadních opěradel ve dvou úrovních pro lepší pohodlí nebo dva USB vstupy pro připojení externích zařízení. Skromnější nástupní prostor už méně…
Prvkem číslo 1 je u kombíků zavazadlový prostor, a ten má Levorg navržen takřka učebnicově. Základní objem 522 litrů je plně dostačující a naměřených 1080 milimetrů mezi podběhy dokonce deklasuje i Škodu Superb (ta má 1000 mm), inspiraci evropskými automobily ale Subaru nezapře. Například asymetricky dělená zadní opěradla složíte do roviny zatáhnutím za páčky po stranách kufru a vhod přijdou také praktické síťky pro uložení drobnějších předmětů nebo háček na upevnění nákupních tašek. Skvělá je přehledná ložná plocha zarovnaná s nákladovou hranou ve výšce 600 milimetrů, do otevřeného zadního víka ale bude třískat hlavou každý s výškou nad 178 centimetrů.
170 koní, ale pořádných!
Nabídka Subaru Levorg už v Česku nemohla být jednodušší – jeden motor, jedna převodovka, jeden pohon všech kol. Pod kapotou pracuje zcela nová plochá šestnáctistovka DIT o výkonu 125 kW v rozmezí 4800 – 5600 otáček za minutu a točivým momentem 250 N.m (1800-4800 min-1), což na první pohled rozhodně nejsou omračující hodnoty, ovšem pouze do doby, než se s vozem poprvé svezete. Nízko usazený boxer si totiž ve srovnání s konkurenčními řadovými šestnáctistovkami s posádkou nehraje na schovávanou. Běží hruběji, po prošlápnutí pedálu plynu s karoserií hezky zacloumá a jeho zvukový projev není přehnaně utlumen. Možná si řeknete, že u rodinného kombi nižší střední třídy je zapotřebí hlavně ticho a pohoda, bez živelnosti si ale svět Subaru neumím představit.
Ještě donedávna bych nad převodovkou CVT ohrnoval nos a představil si ručičku otáčkoměru zaraženou kdesi u omezovače při každé snaze o razantnější zrychlení, to ale rozhodně není případ Lineartronicu od Subaru. Tahle převodovka se mi hodně líbila už u vznětového Outbacku, v dynamičtěji založeném Levorgu ale ukazuje svoje hlavní trumfy. Funguje totiž přesně podle toho, jak si řidič zamane – při klidném jízdním režimu se převod mění plynule a de facto máte k dispozici nevyčerpatelné množství rychlostních stupňů. Pokud ale přitlačíte na pilu, začne skříň ve vyšších otáčkách sázet šest přednastavených „kvaltů“.
Jeden by se možná neubránil srovnání s klasickým měničovým automatem a rozhodně tomuto uvažování nelze oponovat, ovšem s jedním malým rozdílem. Lineatronic totiž těsně před každým zařazením posádku trochu „vytáhne“ ze sedadel. Je to podobný pocit, jako když při řazení s manuální převodovkou přidáte plyn, ale zároveň máte stále ještě trochu sešlápnutý spojkový pedál. Jinak byste ale od sebe tyto dva typy automatů poznali jenom těžko.
Motor vznikl Levorgu přesně na míru a poprvé v historii značky kombinuje přeplňování a přímé vstřikování se systémem stop-start. Použité technologie by měly být zárukou nízké spotřeby paliva a technické údaje tomu napovídají, berme je ale trochu s nadhledem. Na udávaných 8,9 litru se ve městě dostanete pouze s vypětím všech sil, mimo město jsme jezdili za 7,4 litru, a když se do běžného denního provozu zapojila také dálnice, nebyli jsme schopni stáhnout spotřebu pod devět litrů. Přitom při rychlosti 130 km/h motor v režimu Intelligent točí pouze 2450 otáček (v režimu Sport jsou to rovné 3000-1), které odpovídají spíše turbodieselům. To je ale pouze malá daň za charakter, který Levorg ve skutečnosti skrývá, navíc v době měření měl konkrétní exemplář ujeto jenom něco málo přes 1400 kilometrů.
Levorg a ti druzí
Většina běžných kombíků nižší střední třídy se snaží nabídnout pohodlný podvozek, přijatelnou spotřebu a dostatek vnitřního prostoru. Žádná ze zavedených evropských značek vám ale nedá důležitou přidanou hodnotu – skutečnou sportovnost, ne jen její pocit. Subaru Levorg sice pracuje pouze se 125 kW (170 koňmi), rozjede se maximálně na 210 km/h a zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 8,9 sekundy, hluboko v sobě však má zakořeněny opravdové rallyové geny.
Levorg vám rozhodně nebude mazat med kolem pusy. Koupili jste si Subaru, a proto se budete muset smířit s tužším nastavením řízení a hrubým během motoru za studena. Na prvních metrech po výjezdu z promrzlého parkoviště převodovka trochu pocukává a motor jde od středního pásma hodně slyšet, o tom to ale všechno je. Okamžitě totiž začnete pociťovat celou mechaniku a komunikativnost, která je u dnešních automobilů vzácností.
Verze Sport v základu vyjíždí na osmnáctipalcových kolech, nedá se ale říci, že by byla jízda tvrdá nebo dokonce nepříjemná. Nerovnosti cítíte spíše informativně a o bouchání na spárách nebo zvýšené hlučnosti od kol nemůže být řeč. Ihned po nastartování vyjedete v režimu Intelligent, kdy je mapa motoru upravena pro pozvolný nárůst výkonu a Levorg svůj „soutěžácký“ potenciál nikterak nevnucuje. Řazení můžete plně přenechat na starosti převodovce, nebo posunout volič do polohy M a zapojit se pomocí páček pod volantem. Po prohřátí hnacího řetězce navíc ustává i výše zmíněné pocukávání. Zkrátka piánko.
Jenže při takové jízdě odhalíte pouze jednu tvář Levorgu. Na řadě je tedy přepnutí do režimu Sport, ponechání páky voliče v manuálním režimu, a může začít ta pravá zábava. A to hlavně na „trojkových“ silnicích, kterým byste se jindy docela rádi vyhnuli. Tohle auto totiž bylo předurčeno k „vymetání“ veškerého marastu a řezání zatáček s jednou půlkou auta mimo asfalt. Doslova se v tom vyžívá. Symetrický pohon všech kol je tady kvůli automatické převodovce řešen mezinápravovou spojkou, v oblouku ale výrazně pomáhá vektorování točivého momentu přibrzďováním kol.
Za ideálních podmínek, tedy pokud povrch silnice nevypadá jako pleť umaštěného puberťáka, budete doslova žasnout nad ukrutným stáčivým momentem kol. Přijedete před zatáčku, podřadíte, ťuknete do brzdy, na výjezdu zašlápnete pedál plynu do podlahy a Levorg vykrouží ukázkový oblouk. Skoro jako by zaujal úlohu tuhy na kružítku, přičemž po celou dobu máte perfektní přehled o práci předních kol díky přesnému a rychlému řízení. Tuhá karoserie (je zhruba o 40 % tužší než u minulého Legacy) se i přes komfortnější naladění podvozku skoro nenaklání a v celém průběhu zatáčky si zachovává neutrální postoj, a proto není potřeba, aby se vám do řízení pletla benevolentní stabilizace. Zcela vypnout ji nemůžete, ať v aktivovaném či omezeném režimu ale zasahuje až v nouzi nejvyšší.
Úplně nejlepší ale je, jak se auto chová na mokru. K vyzkoušení těchto vlastností bohatě postačila zapadlá okreska vedoucí podél polí, která pod náporem silného deště neudržela kašovité bahýnko tam, kde má být. Je neuvěřitelné, že i s kombíkem o výkonu 170 koní se můžete rázem vcítit do role rallyového jezdce, přičemž k dokonalosti chyběla už jenom klasická ruční brzda namísto elektronické. Motor je v tomto režimu potřeba držet neustále pod krkem, nejlépe okolo 5000 otáček, kde návykově zpívá a je nejživější, jinak přední kola ztratí trakci a příď se začne pomalu sunout ven. Ale pozor: Levorg vám dá ještě jednu šanci. Stačí pouze trochu povolit stopu, znova zarazit plyn do podlahy a jste z problému venku. Chce to jenom překonat vlastní strach.
Na tohle jsme čekali
Občas mi připadá, že jsou si nová auta tak moc podobná, že na nich za chvíli ani nebude co testovat, Subaru Levorg je ale jednoznačně jiné. Kdekdo jej může považovat za WRX STi s pořádným kufrem a poté ohrnovat nos nad relativně skromným výkonem, ten je ale ve skutečnosti plně dostačující. Levorg skvěle plní roli rodinného auta, jehož „soutěžácké“ geny naštěstí nemaskuje silná vrstva zbytečného pozlátka. Umí být příkladně kultivovaný a pohodlný, nejvíce se ale vyžívá v situacích, ve kterých by některé konkurenční vozy pouze našlapovaly po špičkách.
Subaru Levorg je navrhován podle japonských měřítek, a proto se pod kapotou nachází právě nová šestnáctistovka. Řada Evropanů by jistě ráda skočila po turbodieselu a manuální převodovce, s ničím podobným se ale nepočítá. Základní cena 759.000 Kč může na první pohled působit hrozivě, vyvažuje ji ale mimořádně bohatá výbava. Osobně bych preferoval možnost pořízení navigace jinak než v rámci zkoušené linie Sport, v kontextu toho, co všechno Levorg nabízí, je to ale kapka v moři. Tohle auto si na nic nehraje, je přesně takové jaké má být, a nikomu svůj charakter nemete do tváře. O to větším překvapením je, jak dokonale dokáže fungovat ve prospěch řidičských zážitků.
Nejlevnější verze modelu 759.000 Kč (1.6GT Trend Lineartronic/125 kW)
Základ s testovaným motorem 759.000 Kč (1.6GT Trend Lineartronic/125 kW)
Testovaný vůz s výbavou 901.000 Kč (1.6 GT-S Sport Lineartronic/125 kW)
Plusy
Bezkonkurenční podvozek
Točivý a velmi živý motor
Perfektní převodovka
Komunikativnost řízení a podvozku
Bohatá standardní výbava
Minusy
Menší nástupní prostor dozadu
Malá výška pod otevřeným zadním víkem
Vyšší spotřeba i při běžné jízdě
Subaru Levorg bylo navrženo pro Japonce, nedopřát jeho služby také Evropanům by ale byla ohromná škoda. Duchovní nástupce čtvrté generace Legacy je totiž hozenou rukavicí všem kombi nižší střední třídy.
Modely s karoserií kombi mají v historii značky Subaru dlouholetou tradici. První generace legendárního Legacy měla premiéru na konci ledna 1989 a o necelého čtvrt století později (v Los Angeles 2013) jsme měli co dočinění s konceptem prozatím posledního, šestého vydání. Jenže to na českém trhu nepořídíte, stejně jako už vysloužilé Legacy páté generace. Nicméně možnost pro ty, kteří nutně chtějí praktičtější Subaru a z nějakého důvodu to nemůže být Outback, existuje. Jmenuje se Levorg, od 8. listopadu se prodává také u nás, a kdo si jej zatím zkusil, pěje na jízdní vlastnosti samou chválu.
Nezvyklé jméno Levorg vzniklo spojením částí slov LEgacy, ReVOlution a TouRinG. Možná si řeknete, že je hloupost vůz jakkoliv spojovat s modelem Legacy (střední třída), když se svými rozměry řadí o stupeň níž, jenže to není tak úplně pravda. Čtvrtá generace Legacy totiž měla rozvor delší pouze o dvacet milimetrů (2670 mm) a do délky byla dokonce o deset milimetrů kratší. Tak či tak ale musí být každému na první pohled zřejmá podobnost s brutálním WRX STi – základní parametry podvozku jsou totiž naprosto stejné (rozvor 2650 mm, rozchody kol 1530 mm vpředu a 1540 mm vzadu) a ke všemu je tady stejně uhrančivý pohled přední části.
Dravost – Základ každého Subaru
Jistě sami uznáte, že vozy Subaru nikdy nepatřily k tomu nejkrásnějšímu na českých silnicích, filozofie ale uznává zcela jiné hodnoty. Třeba dravost zřejmou už na první pohled. Kapotu s ohromným otvorem pro přívod vzduchu k mezichladiči darovalo WRX STi, mohutné nástavce prahů dostanete už ve standardu a vetší než osmnáctipalcová kola v nabídce nenajdete. Okrasné prvky se omezily snad jenom na chromované lišty v předním nárazníku a na spodním okraji oken, všechny další kudrlinky by totiž stejně byly k ničemu.
Levorg není ultimativní model, o jehož příjezdu budete díky burácivému zvuku motoru vědět s velkým předstihem. Působí seriózně, vyváženě a především „použitelně“, jak se na kombi nižší střední třídy sluší. Designérům se povedlo velmi dobře zamaskovat ve skutečnosti bohatou prosklenou plochu a nikterak dramaticky klesající střechu, pohled dozadu vám ale opět napoví, u koho tohle auto vzniklo. Mohutný spodní díl nárazníku a dvě koncovky výfuku totiž dostanete u všech výbav a nehledě na rozměrné diodové svítilny celek působí, jako by motor skrýval minimálně tři sta koní. Ale nenechte se zmást…
Komu by nebyla příslušnost k WRX STi zřejmá už na první pohled, prozře po usednutí do interiéru. Téměř každý totiž musí okamžitě poznat ten perfektní tříramenný volant, v tomto případě potažený jemnou kůží s modrým prošívám (WRX STi má perforovanou s červeným prošitím), robustní stavbu přístrojové desky a kapličku se dvěma displeji na samotném vrcholu. Novinkou je sedmipalcová dotyková obrazovka infotainmentu Starlink (u výbavy Sport s navigací) komunikující v českém jazyce a modře zbarvený přístrojový štít. Ani zde ale nenajdete jediný náznak zbytečné okázalosti. Ovládání veškerých funkcí je snadné a intuitivní, jenom to přepínání stavu ujetých kilometrů a spotřeby musíte stále provádět „kolíčkem“ vedle rychloměru.
Kokpit je sestaven s příkladnou pečlivostí a základní ceně 759.000 Kč odpovídají také materiály. Většinou jde o kvalitní měkčené plasty a pokud jako v našem případně sáhnete po vrcholné výbavě Sport, dostanete i kožené čalounění sedadel, středové konzole a voliče převodovky Lineatronic. Teprve uvnitř je navíc patrná ta obrovská prosklená plocha zajišťující perfektní výhled. Ve srovnání s WRX STi jsou přední sedadla ukotvena citelně výš (standardem pro Sport je elektrické nastavení sedadla řidiče), na prostor nad hlavou jsem si však nestěžoval ani při zcela vzpřímené pozici a to je co říci – Levorg byl totiž navrhován na míru kompaktnějším Japoncům.
Skvělou pozici za volantem si díky možnosti jeho všestranného seřízení najdete okamžitě a přední sedadla jsou jedním slovem vynikající. Skvěle obepnou subtilní i robustní postavy, a to včetně oblasti ramen, charakterem jsou spíše tužší, ale nikterak neomezují na delších cestách. To ostatně platí také o místech vzadu, kde jsem s výškou 190 centimetrů neměl problém před koleny, nad hlavou, ani s podepřením stehen. Velmi potěší dostatečný úhel otevírání dveří, možnost sklopení zadních opěradel ve dvou úrovních pro lepší pohodlí nebo dva USB vstupy pro připojení externích zařízení. Skromnější nástupní prostor už méně…
Prvkem číslo 1 je u kombíků zavazadlový prostor, a ten má Levorg navržen takřka učebnicově. Základní objem 522 litrů je plně dostačující a naměřených 1080 milimetrů mezi podběhy dokonce deklasuje i Škodu Superb (ta má 1000 mm), inspiraci evropskými automobily ale Subaru nezapře. Například asymetricky dělená zadní opěradla složíte do roviny zatáhnutím za páčky po stranách kufru a vhod přijdou také praktické síťky pro uložení drobnějších předmětů nebo háček na upevnění nákupních tašek. Skvělá je přehledná ložná plocha zarovnaná s nákladovou hranou ve výšce 600 milimetrů, do otevřeného zadního víka ale bude třískat hlavou každý s výškou nad 178 centimetrů.
170 koní, ale pořádných!
Nabídka Subaru Levorg už v Česku nemohla být jednodušší – jeden motor, jedna převodovka, jeden pohon všech kol. Pod kapotou pracuje zcela nová plochá šestnáctistovka DIT o výkonu 125 kW v rozmezí 4800 – 5600 otáček za minutu a točivým momentem 250 N.m (1800-4800 min-1), což na první pohled rozhodně nejsou omračující hodnoty, ovšem pouze do doby, než se s vozem poprvé svezete. Nízko usazený boxer si totiž ve srovnání s konkurenčními řadovými šestnáctistovkami s posádkou nehraje na schovávanou. Běží hruběji, po prošlápnutí pedálu plynu s karoserií hezky zacloumá a jeho zvukový projev není přehnaně utlumen. Možná si řeknete, že u rodinného kombi nižší střední třídy je zapotřebí hlavně ticho a pohoda, bez živelnosti si ale svět Subaru neumím představit.
Ještě donedávna bych nad převodovkou CVT ohrnoval nos a představil si ručičku otáčkoměru zaraženou kdesi u omezovače při každé snaze o razantnější zrychlení, to ale rozhodně není případ Lineartronicu od Subaru. Tahle převodovka se mi hodně líbila už u vznětového Outbacku, v dynamičtěji založeném Levorgu ale ukazuje svoje hlavní trumfy. Funguje totiž přesně podle toho, jak si řidič zamane – při klidném jízdním režimu se převod mění plynule a de facto máte k dispozici nevyčerpatelné množství rychlostních stupňů. Pokud ale přitlačíte na pilu, začne skříň ve vyšších otáčkách sázet šest přednastavených „kvaltů“.
Jeden by se možná neubránil srovnání s klasickým měničovým automatem a rozhodně tomuto uvažování nelze oponovat, ovšem s jedním malým rozdílem. Lineatronic totiž těsně před každým zařazením posádku trochu „vytáhne“ ze sedadel. Je to podobný pocit, jako když při řazení s manuální převodovkou přidáte plyn, ale zároveň máte stále ještě trochu sešlápnutý spojkový pedál. Jinak byste ale od sebe tyto dva typy automatů poznali jenom těžko.
Motor vznikl Levorgu přesně na míru a poprvé v historii značky kombinuje přeplňování a přímé vstřikování se systémem stop-start. Použité technologie by měly být zárukou nízké spotřeby paliva a technické údaje tomu napovídají, berme je ale trochu s nadhledem. Na udávaných 8,9 litru se ve městě dostanete pouze s vypětím všech sil, mimo město jsme jezdili za 7,4 litru, a když se do běžného denního provozu zapojila také dálnice, nebyli jsme schopni stáhnout spotřebu pod devět litrů. Přitom při rychlosti 130 km/h motor v režimu Intelligent točí pouze 2450 otáček (v režimu Sport jsou to rovné 3000-1), které odpovídají spíše turbodieselům. To je ale pouze malá daň za charakter, který Levorg ve skutečnosti skrývá, navíc v době měření měl konkrétní exemplář ujeto jenom něco málo přes 1400 kilometrů.
Levorg a ti druzí
Většina běžných kombíků nižší střední třídy se snaží nabídnout pohodlný podvozek, přijatelnou spotřebu a dostatek vnitřního prostoru. Žádná ze zavedených evropských značek vám ale nedá důležitou přidanou hodnotu – skutečnou sportovnost, ne jen její pocit. Subaru Levorg sice pracuje pouze se 125 kW (170 koňmi), rozjede se maximálně na 210 km/h a zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 8,9 sekundy, hluboko v sobě však má zakořeněny opravdové rallyové geny.
Levorg vám rozhodně nebude mazat med kolem pusy. Koupili jste si Subaru, a proto se budete muset smířit s tužším nastavením řízení a hrubým během motoru za studena. Na prvních metrech po výjezdu z promrzlého parkoviště převodovka trochu pocukává a motor jde od středního pásma hodně slyšet, o tom to ale všechno je. Okamžitě totiž začnete pociťovat celou mechaniku a komunikativnost, která je u dnešních automobilů vzácností.
Verze Sport v základu vyjíždí na osmnáctipalcových kolech, nedá se ale říci, že by byla jízda tvrdá nebo dokonce nepříjemná. Nerovnosti cítíte spíše informativně a o bouchání na spárách nebo zvýšené hlučnosti od kol nemůže být řeč. Ihned po nastartování vyjedete v režimu Intelligent, kdy je mapa motoru upravena pro pozvolný nárůst výkonu a Levorg svůj „soutěžácký“ potenciál nikterak nevnucuje. Řazení můžete plně přenechat na starosti převodovce, nebo posunout volič do polohy M a zapojit se pomocí páček pod volantem. Po prohřátí hnacího řetězce navíc ustává i výše zmíněné pocukávání. Zkrátka piánko.
Jenže při takové jízdě odhalíte pouze jednu tvář Levorgu. Na řadě je tedy přepnutí do režimu Sport, ponechání páky voliče v manuálním režimu, a může začít ta pravá zábava. A to hlavně na „trojkových“ silnicích, kterým byste se jindy docela rádi vyhnuli. Tohle auto totiž bylo předurčeno k „vymetání“ veškerého marastu a řezání zatáček s jednou půlkou auta mimo asfalt. Doslova se v tom vyžívá. Symetrický pohon všech kol je tady kvůli automatické převodovce řešen mezinápravovou spojkou, v oblouku ale výrazně pomáhá vektorování točivého momentu přibrzďováním kol.
Za ideálních podmínek, tedy pokud povrch silnice nevypadá jako pleť umaštěného puberťáka, budete doslova žasnout nad ukrutným stáčivým momentem kol. Přijedete před zatáčku, podřadíte, ťuknete do brzdy, na výjezdu zašlápnete pedál plynu do podlahy a Levorg vykrouží ukázkový oblouk. Skoro jako by zaujal úlohu tuhy na kružítku, přičemž po celou dobu máte perfektní přehled o práci předních kol díky přesnému a rychlému řízení. Tuhá karoserie (je zhruba o 40 % tužší než u minulého Legacy) se i přes komfortnější naladění podvozku skoro nenaklání a v celém průběhu zatáčky si zachovává neutrální postoj, a proto není potřeba, aby se vám do řízení pletla benevolentní stabilizace. Zcela vypnout ji nemůžete, ať v aktivovaném či omezeném režimu ale zasahuje až v nouzi nejvyšší.
Úplně nejlepší ale je, jak se auto chová na mokru. K vyzkoušení těchto vlastností bohatě postačila zapadlá okreska vedoucí podél polí, která pod náporem silného deště neudržela kašovité bahýnko tam, kde má být. Je neuvěřitelné, že i s kombíkem o výkonu 170 koní se můžete rázem vcítit do role rallyového jezdce, přičemž k dokonalosti chyběla už jenom klasická ruční brzda namísto elektronické. Motor je v tomto režimu potřeba držet neustále pod krkem, nejlépe okolo 5000 otáček, kde návykově zpívá a je nejživější, jinak přední kola ztratí trakci a příď se začne pomalu sunout ven. Ale pozor: Levorg vám dá ještě jednu šanci. Stačí pouze trochu povolit stopu, znova zarazit plyn do podlahy a jste z problému venku. Chce to jenom překonat vlastní strach.
Na tohle jsme čekali
Občas mi připadá, že jsou si nová auta tak moc podobná, že na nich za chvíli ani nebude co testovat, Subaru Levorg je ale jednoznačně jiné. Kdekdo jej může považovat za WRX STi s pořádným kufrem a poté ohrnovat nos nad relativně skromným výkonem, ten je ale ve skutečnosti plně dostačující. Levorg skvěle plní roli rodinného auta, jehož „soutěžácké“ geny naštěstí nemaskuje silná vrstva zbytečného pozlátka. Umí být příkladně kultivovaný a pohodlný, nejvíce se ale vyžívá v situacích, ve kterých by některé konkurenční vozy pouze našlapovaly po špičkách.
Subaru Levorg je navrhován podle japonských měřítek, a proto se pod kapotou nachází právě nová šestnáctistovka. Řada Evropanů by jistě ráda skočila po turbodieselu a manuální převodovce, s ničím podobným se ale nepočítá. Základní cena 759.000 Kč může na první pohled působit hrozivě, vyvažuje ji ale mimořádně bohatá výbava. Osobně bych preferoval možnost pořízení navigace jinak než v rámci zkoušené linie Sport, v kontextu toho, co všechno Levorg nabízí, je to ale kapka v moři. Tohle auto si na nic nehraje, je přesně takové jaké má být, a nikomu svůj charakter nemete do tváře. O to větším překvapením je, jak dokonale dokáže fungovat ve prospěch řidičských zážitků.
Nejlevnější verze modelu 759.000 Kč (1.6GT Trend Lineartronic/125 kW)
Základ s testovaným motorem 759.000 Kč (1.6GT Trend Lineartronic/125 kW)
Testovaný vůz s výbavou 901.000 Kč (1.6 GT-S Sport Lineartronic/125 kW)
Plusy
• Bezkonkurenční podvozek
• Točivý a velmi živý motor
• Perfektní převodovka
• Komunikativnost řízení a podvozku
• Bohatá standardní výbava
Minusy
• Menší nástupní prostor dozadu
• Malá výška pod otevřeným zadním víkem
• Vyšší spotřeba i při běžné jízdě
Málo to není. Pokud mohu kopírovat z konkurenčního testu, pak "Průměrná spotřeba? Stosedmdesátikoňový motor bude chtít vždycky minimálně 8,5 až 10 litrů benzinu, ať si v Bruselu hlasují o fyzikálních zákonech, jak chtějí."
Což zní vcelku logicky. Ale víš jak- při testech se moc piánko nejezdí, v reálu při klidné jízdě bych věřil a doufal o litr miň.
... milé auto.cz, definitivně jděte do pi*e.
Doufal jsem, že od nesmyslného dělení článků upustíte poté, co vám ten systém zkritizovali jak čtenáři, tak váš spolupracovník švihák. Jenže zjevně máte čtenáře u zadnice, takže tímto definitivní pápá. Já vím, vám jeden věrný čtenář (už snad deset let?) chybět nebude...
Naprosty souhlas. Je navic paradoxni, ze s rozklikavacimi clanky prichazite v dobe, kdy jsou ve svete povazovany za passe a vyznamne servery se od tohoto reseni hromadne odklani.
Len tá spotreba je dosť vysoká, aby sa downsizovaný turbobenzín nezmestil do 9 litrov, to je pomerne dosť. Otázka je, či to všetko ide na vrub pohonu 4x4.
ozaj fajn aj dlzkou .... aj vypovednou hodnotou .... v tej bielej je levorg podla mna ovela krajsi ako v tej zvlastnej sivomodrej.... ale to uz je len detail.. toto auto nebude o farbe....
motoricky podla mna ideal... nic viac a nic ine tomuto autu ani nechyba.... paradna kombinacia ... proste trefa... :yes:
Vážený pán šéfredaktor,
prečo tvrdohlavo rozširujete tento nešťastný systém členenia na kapitoly? Je to nepohodlné, otravné a odradzujúce.
Už sa tu opakovane vyjadrilo veľké množstvo čitateľov, že to nechcú; trúfam si povedať, že drvivá väčšina čitateľov je proti tomu. Beriete vôbec ohľad na názory čitateľov? Ak áno (a v to dúfam, veď to robíte hlavne pre nás čitateľov), prosím o nápravu. Ak nie (a za nie budem považovať aj ignorovanie tohto dopytu), nie je to dobrá vizitka a takéto arogantné ignorovanie vlastných zákazníkov sa vám môže vrátiť.
Tohle je třetí pochvalný test Levorgu, zřejmě se auto vážně povedlo. Já bych si i takovouto kombinaci CVT+menší turbo benzín dal říct, ale vnější design bych těžko skousl. Původní Legacy se mi určitě líbilo víc.
P.S. to "1. na webu" bych sundal, vypadá to trochu trapně vedle 12dní starého testu na Idnes.[odkaz]