Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

šrouby
| 20. 10. 2015 08:25
Šrouby se v žádném případě nesmí mazat!!!! Hrozí potom jejich samovolné povolování. A zvednutí auta takto vprostřed hrozí pěkně provaleným prahem. Prahy v místech určených na zvedání jsou vyztuženy. Achjo to zase tady někdo perlí. >:D
šrouby
| 20. 10. 2015 08:49
Výměna kola. Kde jsme udělali chybu? -> Šrouby se v žádném případě nesmí mazat!!!! :-! Nejen to - blah blah blah 400 Nm. Pan podcenuje momentovy klic. :-! Nakupni listek za 5 tisic pro 300 Kc operaci. Shhhesh! :-!
šrouby
| 15. 11. 2015 08:46
by mě zajimalo kdy ty jsi napřikal měnil kola na nalkadaku bagru nebo nečem takovim ...to bych fakt tě pak chtěl vidět jak něco takoviho povoliš....ale jak mysliš každej si auta přezouvejte podle sviho...ale namazanim šroubu nic nezkurviš a pokud se bojiš že se ti povoli použij locktide >:D
šrouby
| 20. 10. 2015 09:17
Šrouby jsou samosvorný! Šroub může být namazaný, jak chce a když je správně utáhnutý vůbec nic ho nepovolí - je to fyzika ze základní školy - nakloněná rovina. Dřív než samovolné povolování hrozí poškození závitu.
šrouby
| 20. 10. 2015 12:07
Take nieco ako "koeficient trenia" si na fyzike v zakladnej skole nepocul? Ono totiz ziadne trecie spojenie nie je "samosvorne" za kazdych podmienok. Chapes?

Dobre, tak to skusim inak. Pohladaj si kdesi video na ktorom sa auto klze dole zladovatelym svahom, aj ked vodic stoji na brzde a vsetky styri kolesa su zablokovane. Na tom istom mieste by samozrejme pri suchej ceste (s podstatne vyssim koeficientom trenia) auto bez problemov stalo...

A len tak na okraj: to co sa tam strieka na srouby/naboj nie je typicke mazivo s cielom znizit koeficient trenia (naopak, "maze" to velmi zle), ale zabranit "prilepeniu" skrutky ku kolesu a naboju. Urcity mazaci ucinok to samozrejme ma (koeficient trenia je nizsi, ako ked su plochy suche), ale v tomto pripade s tym sroubovy spoj rata. Okrem trenia v zavitoch je tam aj solidne trenie medzi matkou a kolesom (kontakt cez kuzelovu plochu).

No a k videu: samozrejme utahovat srouby "na fest" vzduchovou poistolou je blbost. Treba dotiahnut momentovym klucom, a po par km skontrolovat. Niekedy si koleso trochu "sadne" a to predpatie v skrutkach sa moze dost drasticky znizit. Stalo sa mi, ze som pri takej kontrole nasiel niektore skrutky volne. Pritom predtym som vsetkyc dotiahol momentovym klucom...
šrouby
| 20. 10. 2015 12:32
Ano to je pravda, koeficient tření má určitý vliv, ale samosvorný šroub má takové stoupání závitu, že koeficient tření je v podstatě zanedbatelný. Například šroub M10x1,5 má stoupání závitu 4° to je skoro jako rovina. Příklad: Kdybych měl nějaký vozík v kopci ze stoupáním 40° a zatlačil bych na něj tak se síla rozloží do dvou směrů do X a Y. Výslednicí těchto sil budu mít potom sílu, která bude vozík směřovat dolů a tudíž mi sjede. Když to samé udělám ze stoupáním 4° a opět si rozložím síly, tak výslednice sil ve směru X bude tak malá že se vozík nepohne. Je to jako bych tlačil kolmo na podložku. 4° jsou v podstatě rovina. Takže samosvorný závit se chová jako vozík na vodorovné ploše, na který vyvíjím sílu kolmo na podložku. Výsledek? Prostě bude stát na místě.

Jde o to že klasický metrický šroubový spoj funguje na principu nakloněné roviny, ne na třením mezi závity. Chápeš?
Avatar - eXp10it
šrouby
| 20. 10. 2015 12:55
Sklon 4° není žádná rovina ale 7cm na 1metru, nebo taky 1metr na 14 metrech délky. Čili celkem sešup.
šrouby
| 20. 10. 2015 20:25
Když pojedete v autě do kopce 4° tak si toho ani nevšimnete ... 1m na 14 nic není ... to je v podstatě rovina ... člověk má problém postřehnou už 1m na 10m... :-)
Avatar - Emel
šrouby
| 20. 10. 2015 20:39
V podstatě rovina, jo? Čtyři stupně jsou 7%, to jsou ty hodně prudké kopce na silnicích první třídy. I malé silničky na horách bývají do 12%, 14% je zcela výjimečné.
Avatar - eXp10it
šrouby
| 20. 10. 2015 21:31
Jasně takže 7% je v podstatě rovinka které si člověk nevšimne. A proč se tedy na cestách se stoupáním větším jak 10% (tedy tím co uvádíte že sotva postřehnete) umisťuje podle vás značka nebezpečné stoupání?
šrouby
| 21. 10. 2015 01:27
Předmětem diskuze bylo úplně jiné téma. To jaký je kopec je irelevantní. Šlo především o to že šroub funguje na základě nakloněné roviny a ne tření.
Avatar - eXp10it
šrouby
| 21. 10. 2015 08:00
Nereagoval jsem na diskuzi úplně jiného tématu ale na tvůj blábol že sklon 4°je v podstatě rovina, korunovaný později tím že v autě takový sklon člověk ani nepozná.

Zkus mi poradit jak mám věřit výrokům člověka co nemá základní představu o tom co to jsou 4° sklonu.
šrouby
| 20. 10. 2015 12:37
"..když je správně utáhnutý vůbec nic ho nepovolí.." >:D >:D
šrouby
| 20. 10. 2015 09:26
Šrouby mažu už 20 let při každé výměně a nikdy se mě žádný samovolně nepovolil. Zato po zimě nikdy nebylo nic zarezlé. Takže za mě blbost. S tím prahem ale na 100% souhlas.
šrouby
| 20. 10. 2015 11:14
Srouby mazu vazelinou v pneuservisu uz dvacet let a jeste si nikdo neprisel stezovat.
šrouby
| 20. 10. 2015 12:42
"Srouby mazu....uz dvacet let a jeste ..nikdo neprisel stezovat. .." >:D >:D >:D
šrouby
| 21. 10. 2015 15:38
Krásně tu ze sebe děláš hlupáka >:D Při tom stoupání závitu se šrouby ani náhodou nepovolí.
šrouby
| 22. 10. 2015 02:33
Už 35 let mažu šrouby u 2 až 3 rodinných aut, protože za mlada, když jsem je nemazal, občas zarezaly a šly obtížně povolit. Nikdy, při kontrole nebo výměně, nebyly povolené ani o ň. Alukola utahuji na 110 až 120 NM, aby se jim nevymačkala sedla.
Re: šrouby
| 5. 9. 2019 21:33
šrouby mažu asi 40 let a bez problému, nejlepší na to byl Litol - ruská litiová vazelína, k tomu videu, šrouby házet na zem na ulici je taky na pár facek, kor když jsou namazaný .. ten písek pak pěkně chroupe :)
kompresor
| 20. 10. 2015 08:37
Tak nevim proc by si mel clovek kupovat kompresor copak nestaci normalni klic? Pripadne s nastavenou trubkou :):):)
Avatar - Dzakobo
kompresor
| 20. 10. 2015 11:16
Přesně, kdo má solidní pneu, které drží tlak, tak i po půl roce v klidu dojede na benzinku si pneu dofouknout. Já teď měl na všech 4 shodně 2,1 atmosféry, nahustil jsem na 2,4 a hotovo vyřízeno. Šrouby samozřejmě mažu a vím, že poctivěji to nikdo jiný než já neudělá...
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 08:52
Utahovat razovym utahovakom bez kontroly momentovym klucom moze len idiot. Keby to skontroloval, kazdy srub je dotiahnuty inak. Zvlast lacnym utahovackam ten moment lieta hore dolu ako sa mu chce. Kazdy dobry pneuservis pouziva na dotiahnutie momentovy kluc. Ked nie, utekam prec. Apropo plechace, ktore maju doporucenych 100 Nm utiahnut na avizovanych 400, zase len idiot. Proste odbornik na slovo vzaty, ktory to po sebe nevie povolit beznym naradim. A ta tyc na zaver...proste buran, co moc pozera ruske videa. Za mna je tento clanok je na hranici udelenia fyzickeho trestu pre pana redaktora.
Avatar - JohnyCarWash
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 08:56
Dobrý den,

a četl jste vůbec ten článek? >:D
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:20
Něco takového pouštět do světa na etapy a bez jasného sdělení "takto to nedělejte" je selháním redakce. Máte to sestříhat do 1 videa "ano vs. ne".
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:26
tak clanek jsem necetl, ale koukal jsem na video a pripojuji se k vetsine, kteri zde rikaji, ze ve videu je par dost hloupych rad.
1. zvedani uprostred vozu v jednom bode, no nevim - nejsem konstrukter automobile, ale v kazdem navodu je presne napsano, ze zvedat v miste k tomu urcenem a I v servisech maji velke zvedaky s dvema opernymi misty k rozlozeni vahy.
2. pouzivani kompresoru a utahovaku doma je proste trochu overkill.
3. medena pasta je urcena na vysoke teploty a tlaky coz u kola neni takze overkill. Dale jedna se o mazadlo, takze bych byl opatrny, aby se nedostalo nastrikem nebo vzlinanim pri pohybu na brzdy...... drobne mazani sroubu asi jo ale staci jednou za x let.
4. dotahovani 400nm je blbost plynouci z debility pouziti utahovaku - kazdy pneushop pouziva momentak. a ja zapomnel autor vozi trubku v aute, aby mohl "diskutovat" s ostatnimi, kterym se nelibi jeho jizdni styl - tak to jo pak.

Shrnuti: na web, ktery se tvari jako seriozni obsahuje az moc kutilstvi a amaterismu. To ani nemluvim o autorovi, ktery aplikuje nasili (nebo alespon ho propaguje) na silnicich :no:
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:38
Už nadpis, kde stojí "Kde jsme udělali chybu?" By mohl trknout...
Avatar - NSA
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 10:00
Trknout by mohl ale jak vidíte u mnohých se neděje, což nemusí být chyba jejich ale právě Vaše, způsobená oním nadpisem. A to myslím stačilo zvolit jiný nadpis. Např.: "Video: Jaké chyby lidé dělají při výměně kol - část 1." ;-)
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 10:07
To je marná snaha.

Nejen že mnoho diskutérů neumí česky psát, někteří neumí snad ani číst. :-)
Avatar - NSA
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 12:09
:-) To je asi pravda...ale hlavně že umí klikat :yes: :no:
Avatar - roox
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 12:04
souhlasím s tím, že by mělo následovat video "a jak jsme to udělali správně" :-!
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 12:58
Nadpis ano, ale potom tento popisok:
S technickým poradcem Světa motorů, Martinem Vaculíkem, jsme si už názorně ukázali, že ani taková výměna žárovky nemusí být jednoduchým úkolem. Teď se zaměříme na další, na první pohled triviální úkol – výměnu kol.
Na zaklade coho som ocakaval podobny obsah. Dobre rady do praxe.
Avatar - Verny_2013
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 17:42
Dosud jsem si myslel že jsme takový národ švejků, který dovede pochopit lehkou nadsázku. Přísloví chytrému napověz a hloupého kopni zafungovalo skvěle ale v trošku jiném poměru než jsem čekal. Myslel jsem že těch chytrých bude víc. Ale palec redakci a p.Vaculíkovi obzvlášť za naprosto přesvědčivý herecký výkon.
Avatar - Hammunasakra
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 17:43
:yes: :yes: >:-[]
Avatar - _Karel_
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 18:24
Ano. Je to tu místy zoufalé. >:-[]
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:28
Za několik dnů bude další díl? To jste se v redakci trochu zbláznili. O tom jak lidi vzdělávat něco vím. Ba i konstrukci aut znám, vč. opravárenství. Hezký den. BTW: nebudu ironický a psát "zdar amatérismu".
vysoka skola amaterizmu
| 22. 10. 2015 02:39
Tak jděte na "Novinky", tam je to pro nedůvtipné.
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:40
tak uz jsem si ten popis pod videem precetl a pochopil, ze se ma jednat o video typu: co je spatne? tak jsem za vola ja no co uz.....
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 13:05
Taky jsem pro to aby April byl kazdy den! :-! >:D
vysoka skola amaterizmu
| 22. 10. 2015 02:37
To víte, povrchnost je rozšířená. Je ale fakt, že jste s tím, po letech zkušeností, mohli počítat.
Avatar - Barrichello
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:09
Bez tyče nepovolíš kola po výměně gum u 7 z 10ti penuservisů. Tyč vozím už dlouhá léta sebou. U ALU kol jistota.
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:38
Máš pravdu s pneuservisy. Před mnoha lety jsem to dokonce nepovolil ani klíčem s trubkou a přišlo na řadu nahřátí autogenem. Já když už musím do pneuservisu, tak si vždy dohodnu, aby kola utáhli jen lehce a pak si dotahuji sám klíčem dle citu. Doma to dělám momentovým klíčem.
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 13:13
Ehm...uvodni foto napovi proc vozim ja tyc sebou, eh? [odkaz] :-!
vysoka skola amaterizmu
| 22. 10. 2015 02:44
V Německu, kde jsem dlouho žil, neexistovalo, aby pneuservis nedotáhl kola momenťákem. Tady je to horší, ale taky jsem se s tím už setkal.
Avatar - KANKUNEN
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:13
Jo tak momentový klíč. Viděl jsi teď někde pneuservis??? Stojí tam fronta a jede se na čas a vše se dělá pistolí.
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:30
to je blbost a nebo chodis do spatneho pneuservisu
Avatar - euro89
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 15:49
S první částí věty se pleteš, s druhou souhlasím. Praxe v hlavní přezouvací sezóně je skutečně taková, že většina servisů používá jen pneumatický utahovák. Ovšem to, že to takhle praktikuje většina, rozhodně neznamená, že jde o správný postup. :-!
Avatar - boost.
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 09:52
Litá kola se pak dodatečně dotahují momenťákem. Aspoň u nás tomu tak je. :-!
Avatar - Barrichello
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 12:56
Mi připomíná rozhovor: "Mildo, utahuješ to na ten správný moment? "ano pane mistr, až do nejde dále" >:D >:D >:D
vysoka skola amaterizmu
| 20. 10. 2015 22:05
[odkaz]|WP2N0moO+EvN… />
Jinak než momentově to utahuje opravdu jen hovado... ale v dobrých pneuservisech mají to, co je v odkaze.

A jinak ano, snaha o násobení klikání je zřejmá... až je to ubohé.
:-(
Avatar - boost.
Video
| 20. 10. 2015 08:54
mi nejde, neboť momentálně mám Internet jak za krále Klacka, ale nedá mi to se nezeptat - jak to, že SM nepoužil Škodovku? >:-[]
Avatar - KANKUNEN
Video
| 20. 10. 2015 09:13
Protože použili eMBéčko. ;-)
Video
| 20. 10. 2015 09:13
protoze v dieselgate malo lhali tak se sponzor nas*ral a prestal davat auticka k soukromemu pouziti
Video
| 20. 10. 2015 11:19
Protoze Skodovky uz jsou prezute od leta >:D
Avatar - Dzakobo
Video
| 20. 10. 2015 11:22
Řekl bych, že je to nynější vůz p. Vaculíka, pro M-B má slabost.
Video
| 20. 10. 2015 20:40
...protoze kdybys vzal skodovku heverem uprostred, tak prolomis prah. >:D
Avatar - Qremp
hm
| 20. 10. 2015 08:54
pistole - 800 Kč
kompresor - 3000 Kč
měděná pasta - 120 Kč
hever ve videu - 600 Kč?
skladovací prostor kompresoru - nezřídka kde k nezaplacení

ano, dá se to bez problému udělat s normálním klíčem a obyč heverem, takže teoreticky "zadarmo", ale mě přezutí v autorizáku včetně vyvážení a kontroly podvozku vyšlo na 518 Kč s DPH

na domácí přezouvání jsem asi moc pohodlnej.. :-!

edit: ok, chápu, je tam něco špatně a příště bude vysvětleno co, ale podle mě je to celé špatně :)
hm
| 20. 10. 2015 09:16
Prosím o adresu autorizovaného (značka ?) servisu, kde mi přezují a vyváží 4 kola i s kontrolou podvozku za 518 Kč s DPH. Kolik let dopředu se musím objednat v termínech, kdy se pneumatiky mění ? :-)

Podle profilu předpokládám, že v Praze.
Avatar - Qremp
hm
| 20. 10. 2015 09:27
Šmucler Plzeň, zkoumám fakturu a cena sedí, ovšem bylo to v rámci servisní prohlídky - takže mi zřejmě účtovali jen to vyvážení - cena extra jen za přehození kol + kontrolu je 1.100 Kč - [odkaz]

omlouvám se tedy za desinformaci :-(
hm
| 20. 10. 2015 09:32
ok
hm
| 20. 10. 2015 12:48
"..kde mi přezují a vyváží 4 kola i s kontrolou podvozku za 518 Kč s DPH."
Cetl jsi ten mini-clanek? Videl video? Napoveda: oni neprezouvaji, ale meni cele sady, vis? :-!
hm
| 20. 10. 2015 13:15
Vím, já vím a článek jsem četl a video viděl. To ty jsi ten, co neví. Přečti si příspěvek na který jsem reagoval a potom teprve piš něco o čtení. >:-[]
Avatar - _Karel_
hm
| 20. 10. 2015 16:41
Já tedy platím běžně za přezutí 600,- + závaží cca 50,- .Celkem 650,- vč.DPH. Alu 16. Ne výměnu celých kol s kontrolou, opravdu přezutí.
Edit: nečtu pořádně, ty ses divil ceně v autorizáku, tak to pak jo.
Avatar - euro89
hm
| 20. 10. 2015 09:27
Podle těch cen nakupuješ na tržnici nebo v Auto Kelly, ne? >:D V měděné pastě za 120kč bude mědi jako jako v bílé čokoládě kakaa, o kvalitě nářadí v téhle cenové relaci ani nemluvě. >:-[]
Avatar - Qremp
hm
| 20. 10. 2015 09:30
já píšu, že to kupuji? jen dělám výčet toho, co říká ve videu a cenu za pastu jsem tam hodil tu nejmenší, která mi na googlu vyběhla (a navíc on říka, že ta pasta je z auto kelly..)
Avatar - euro89
hm
| 20. 10. 2015 10:31
To se omluvám, ten příspěvek jsem dal ještě před shlédnutím videa. Protože jak jsem viděl ty ceny, tak jsem si říkal, kterej idiot tohle mohl napsat a nemohl jsem na to nereagovat. >:D
hm
| 20. 10. 2015 09:35
potrebujem momentovy kluc, lacne vraj nie su ok, drahe su pri mojom vyuziti kluca 2x za rok "zbytocne", poradte zlaty stred kde cena a kvalita sedi, dik
Avatar - euro89
hm
| 20. 10. 2015 10:27
Záleží, kolik do klíče chcete investovat. Já používám nářadí jedině od svého bývalého zaměstnavatele: https://eshop.wuerth.de/de/DE/EUR/
Tam se dá opravdu kvalitní momenťák v rozsahu 60-300Nm sehnat v akci (zpravidla každý podzim a jaro před přezouvací sezónou) pod 4tis. Kč bez DPH. V ČR je výhodou, že si u firmy může nakoupit i člověk z ulice (který nemá IČO), ale bez registrace nemá nárok na žádnou slevu. Tady v D prodává firma výhradně jen registrovaným zákazníkům, kterým může být jen firma či živnostník. Výhodou zase jsou v některých případech i o řádově desítky procent nižší ceny než v ČR. Asi nejdostupnější cestou pro lajka je, pokud má dobrého známého v autoservisu a ten si to nářadí koupí na sebe, protože neregistrovaný člověk z ulice u téhle firmy vždycky zaplatí plnou cenu. Asi každej, kdo se pohybuje kolem aut, má pár kamarádů v servisech, tak se stačí jen zeptat. ;-)
hm
| 20. 10. 2015 12:51
A u vas kupujete SNAPON na zbrojni pas? >:D
hm
| 21. 10. 2015 22:03
Wurth momentaky nevyraba. Za necelych 200 EUR s DPH mat nieco, co ma na sebe nalepku wurth, to uz je lepsie kupit hazet alebo gedore, vyjdu lacnejsie, su to skutocne znacky a vyrabaju naradie. Na aute viac uplatnis rozsah od 25 do 200 (210, 230 ) Nm, ku 300 Nm su na aute tak 4 matice.

Ako pokus o reklamu slabe, ako odborna rada humorne...
Avatar - euro89
hm
| 22. 10. 2015 13:43
Würth jako značka sám o sobě vyrábí jen malé množství sortimentu, ale pan Würth vlastní několik firem a v mnoha dalších nějakým způsobem figuruje (dohromady něco přes 40 firem), takže i když něco není vyrobené přímo značkou Würth, neznamená to, že to nevyrobil Würth jako koncern. A promiň, ale zrovna Hazet používalo několik mých zákazníků, kteří od něj přešli ať už k Würth či k jiné konkurenci. Konkrétně šlo o pneumatický nářadí, to ruční špatný nemají.
hm
| 22. 10. 2015 02:49
Mně nejde o prachy, ale o kvalitu. Zkontroluji brzdy a vůbec vše okolo, očistím a pak namažu dosedy kol, utáhnu patřičným momentem... To mi v servisu zodpovědně neudělají. A to že něco ušetřím je příjemný bonus.
Zvedání....
| 20. 10. 2015 09:09
.....auta kdekoliv mimo označená, výrobcem určená a tím i vyztužená místa, je špatně. Hrozí "trvalé následky" minimálně na karosérii.
Zvedání....
| 22. 10. 2015 02:54
Já zvedám za nápravu. Obě přední a pak obě zadní, velkým heverem. Pak se nemůže nic stát. Zboku podle videa by to zřejmě špatně dopadlo.
Avatar - Emel
Uvidíme
| 20. 10. 2015 09:13
Jsem docela zvědavý na "oficiální" doporučení. Osobně si hraju na takové to dotahování šroubů do kříže apod., ale upřímně si nemyslím že by na tom nějak extra záleželo a ve finále je postup povolit - zvednout - odšroubovat - nasadit - přišroubovat - spustit - dotáhnout dostatečný.

PS: troška vazelíny by jistě neuškodila, nemyslím že by se pak šrouby samy povolily.
Avatar - KANKUNEN
Uvidíme
| 20. 10. 2015 09:17
Taky sem tam mažu tou měděnou vazelínou. Šroub pak nedrhne a dobře se zatáhne.
Povolení je teoretický výmysl v praxi nesmyslný.
Avatar - vabis
Uvidíme
| 20. 10. 2015 09:39
tím měníte tření v závitu ;-) šrouby očistit ano, ale mazat opravdu ne! Výmysl, to jek s tím Jaromírem a sirkama ...
Avatar - _Karel_
Uvidíme
| 20. 10. 2015 16:49
Tření v závitu...když na hrubou ocelovou desku položíš tunový kvádr, myslíš, že ho odtlačíš levou zadní, když pod něj dáš trochu vazelíny?
Avatar - Ham.
Uvidíme
| 20. 10. 2015 22:47
Když na ocelovou desku dáš jinou ocelovou desku (třeba s tím tunovým závažím) a tyto styčné plochy desek namažeš (analogie namazání závitu šroubu) tak ty desky vůči sobě posuneš daleko menší silou než když se budou třít "na sucho", kov proti kovu. Můžeš klidně vsadit roční příjem na to, že v příštím videu Vaculík označí mazání šroubů jako základní diletantskou chybu, protože utahovací moment předepsaný výrobcem je spočítán na tření kov-kov a nikoliv na zcela jiné, daleko nižší tření kov-vazelína-kov.
Uvidíme
| 21. 10. 2015 22:15
Sila v ose skrutky x cos uhla stupania x sucinitel trenia je trecia sila v zavite. No a ta x ( ( polomer skrutky - 1/2 hlbky zavitu ) v metroch je krutiaci moment , ktorym utiahnes skrutku. Ked namazes, tak rovnakym krutiacim momentom vyvodis vyssiu silu v ose skrutky. Beznu M12 alebo M14 v 8.8 pevnosti utiahnutim 400 Nm utrhnes. M16 ma myslim cca. 180 Nm, vyssie pevnosti sa na kolesach nepouzivaju, ono to dost stoji.

Kedysi sme namazali molykou zavit M12 a skrutka sa natiahla tak, ze doslo k zuzeniu drieku. No a Vaculik tie skrutky neutrhol len preto, ze ten maly kompresor neda taky prietok vzduchu, aby ten utahovak da 400 Nm, pocitam, ze to nedalo ani 200, este k tomu dlha hadica...
Uvidíme
| 22. 10. 2015 14:36
jamp: to cos napsal o krouticím momentu ovšem neplatí pro šrouby s metrickým závitem který má trojúhelníkový profil. Maximálně tak pro hranatý obdélníkový nebo čtvrcový profil.
Zkus to znova a líp
Uvidíme
| 22. 10. 2015 16:11
A v com je chyba ? Iba v zjednoduseni na stredovu kruznicu zavitu ? To prezijem, zo skoly som uz 25 rokov a konstrukter nie som, takze spomienky su matne :-!
Uvidíme
| 20. 10. 2015 12:54
Povolení je teoretický výmysl v praxi nesmyslný. :-! Jasne, sefe. >:D [odkaz]
[odkaz] atd...
Avatar - skejpa
Uvidíme
| 20. 10. 2015 13:41
Ani v jednom článku se nepíše nic o tom, že by se kolo uvolnilo kvůli namazání šroubů.
Uvidíme
| 22. 10. 2015 02:59
Nejspíš nebyly šrouby dotaženy po spuštění auta na zem. Nebo se možná urvalo kolo z čepů, kdo ví, detaily tam nepíšou. Utažené kolo s namazanými šrouby se nehne, to je praxe.
Avatar - boost.
Uvidíme
| 20. 10. 2015 09:56
První dva šrouby při nasazování kola by měla jít do kříže, pak už na tom tak nezáleží. Jinak než do kříže jsem to snad ani nikdy nedělal. :-)
Uvidíme
| 20. 10. 2015 09:58
.... a když je 5 šroubů, tak přes jeden pořád dokola.
Avatar - Dzakobo
Uvidíme
| 20. 10. 2015 11:35
Dost mě pobavil hever na kolečkách, ono mít auto jen na 2 pneumatikách není moc stabilní, osobně vždy 2 nebo 3 kola zašpalkuji a když je vyheverováno, tak trošku spustím na připravené špalky a auto nemá prakticky šanci se kamkoliv hnout, trochu práce navíc, ale jistota. Už se mockrát stalo, že líní opraváři věčně naložení pod autem na to doplatili.
Čtěte článek!
| 20. 10. 2015 09:18
Koukám, že všichni koukli na video a článek si nikdo nepřečetl. >:D
Čtěte článek!
| 20. 10. 2015 12:57
"..všichni koukli na video..." Pochybuji. Jsou tu i krasavci co ani necetli a ani nekoukli a jali se busit do klavesnice... :-!
Avatar - Bully_
Čtěte článek!
| 20. 10. 2015 13:47
Jini tady musi zase za kazdou cenu demonstrativne predvadet, ze jsou mezi tou drtivou vetsinou ostatnich, co clanek pochopili. Bravo! >:D
Tady přec vůbec nejde o výměnu kola ALE o počet
| 20. 10. 2015 09:18
kliknutí!
;-)
Zvedání
| 20. 10. 2015 09:18
Ok, zvedáme obě kola najednou, no dejme tomu. Jenže tím nám na druhé straně drží váhu auta vlastně jen jedno kolo, neb Mergl má pohon na zadek => zařazení rychlosti zablokuje jen zadní kola a ručku taky na zedek => to samé. Přední kola jsou zcela volná. Proto u aut se zadním pohonem je potřeba VŽDY zaklínovat přední kola. A samozřejmě, protože opatrnosti není nikdy nazbyt, tak je lepší zaklínovat všechna kola, co jsou na zemi a i když mám ten slavný rázový utahovák, tak je lepší šrouby povolit ještě na zemi. Taky bych si pod opěrné body dal radši stojky. Upřímně možná to přeháním, ale už jsem viděl pár useknutých prstů po pádu auta z heveru.
Výměna
| 20. 10. 2015 09:28
Já postupuji takto: zajedu na silnici či pevný povrch, zatáhnu ručku a dám rychlost. Povolím všechny šrouby, ručním heverem zvednu v určeném bodě od výrobce,vedle heveru dám pod auto 4 cihly, sundám šrouby a kolo.Zkouknu brzdové obložení, hadičky a spodek auta. Dám nové kolo, ručně dotáhnu šrouby a pak klíčem lehce dotáhnu křížem šrouby. Vyndám cihly, spustím hever a klíčem vše dotáhnu. A jdu na další kolo. Kola si nechávám vyvážit v zimě a v létě, když skonči shon s výměnou pneumatik, abych je měl připravené na výměnu. Práce na 30 minut i s kávou. Hever za 700,- klíč za 200,- a již 10 let spokojenost.
Avatar - 3_diamanty
Výměna
| 20. 10. 2015 09:39
byvam v meste na autami preplnenej ulici a priznavam .... ze pred barakom plnym aut to moc nejde a nemam ani miesto a ani chut tu pod stovkami okien saskovat ( a o kupe kompresora neuvazujem uz vobec, to je pre mestskeho cloveka ako ja uz ciste scifi ) .... takze radsej chodim do 3km vzdialeneho servisu kde prehodim komplet sadu na diskoch za prijatelnych 8 eur .... 2x rocne sa to da vydrzat v pohode aj financne ... a je to tiez rychle a efektivne.... ale keby som mal dom so zahradou asi by som si to vymenil sam... nebol by uz dovod jazdit do pneuservisu ;-)

moj "buduci svokor" si pneu na svojom golfe meni na zahrade sam .... neraz som mu asistoval ... a je to vcelku prijemny relax ak ma clovek priestor a domacu pohodicku .... nebranil by som sa tomu ... je to nieco ine ako na rusnom prakovisku plnom aut.... kde to uz moc nejde ....
Výměna
| 20. 10. 2015 14:13
Doma na dvorceku je to relax, tak ako aj umyvanie auta (ekologiu teraz ponecham stranou, snad mam nezavadnu kozmetiku ;-) ), kazdopadne vrtanie v aute ma bavi aj za cenu exotovania pod oknami. Klepkajuci kompresor v nedelu rano pred panelokom to uz je moc >:D
Výměna
| 20. 10. 2015 16:18
Jo ve městě je to asi naprd. Ale relax to je. Vždy se na to těším. Měním kola ještě na dalších 3 autech, ale baví mě to. Před zimou ještě myju, voskuju a celkove se vtom tak stouram. Vlastně celoročně mám v autě uklizeno lépe než doma
dotahovani sroubu
| 20. 10. 2015 09:32
me se uz několikrát stalo, ze po ujeti několika set km od vymeny v servisu jsem mel volny srouby a to tak, ze to dělalo ramus při jizde - typicky rovne ramus, zataceni OK. poprvé jsem v tomhle rezimu najel dalších několik set km, nez me napadlo srouby dotáhnout.
ted po ujeti cca 500km beru klic do ruky, dotahuju a vždy něco dotahnu.
mam pocit, ze se to vždy projevilo jen na hlinikacich, na zimnich plechacich ne
dotahovani sroubu
| 20. 10. 2015 10:06
manzelke v servise po nahodeni zimnych povedali, ze je to utiahnute momentovym klucom, ale po 100km je treba ich este dotiahnut. Netusim preco, lebo normalne ich vymienam ja, dotahujem rucne bez momentoveho kluca a este nikdy nebol problem, ze by boli pri dalsej vymene povolene.
dotahovani sroubu
| 20. 10. 2015 12:16
100km sa mi zda vela. Ja vidim teraz na ucte z pneuservisu poznamku, ze to mam skontrolovat po 30km. Ono niekedy si kolo trochu "sadne" vplyvom rotacie a zataze, alebo sa tam dostane daka necistota pod matku, ktora sa casom vytlaci. Pre istotu to kontrolujem, ono to nie je zas tak vela roboty vytiahnut kluc a dotiahnut. A uz sa mi par krat stalo ze som nasiel jednu-dve matky trochu povolene...
Avatar - Bully_
dotahovani sroubu
| 20. 10. 2015 12:17
Dotazeni sroubu/matic se ma zkontrolovat po ujeti cca 50 az tech 100 km. Pokud by byly dotazeny jak maji a momentovym klicem na spravnou hodnotu, neni potreba dotahovat nic uz napoprve.
Po pneuservisu to kontroluju s momentakem radeji hned a vetsinou je kazdy sroub/matice utazena jinak a navic vsechno pretahuji, nekdy o hodne. Snazim se jim vzdycky rict dopredu, ze utahuju cca na 115 Nm a chci byt radsi i u toho. Takovahle prevence proti uvolneni sroubu napacha vic skody jak uzitku.
Avatar - vabis
víc praktických informací
| 20. 10. 2015 09:36
Martin je praktik, víc takových. Snad se díky tomu za čas povědomí veřejnosti v péči o vůz malinko zvedne. Pneumatická utahovačka (ne každý má kompresor) je fajn, pro profesionály a velké množství vozů. Amatér s tím nadělá spíš škodu. Jednou jsem viděl, jak brigádník na sezónní výpomoc v pneuservisu při sundávání kola matku (některá auta mají kola uchycena maticemi, ne šrouby) tak houževnatě odtahoval (spletl si směr) až ji ukroutil z dříku, který byl součástí disku. Tedy šup, celý nový disk. Naštěstí to byl služebák a zákazník se smál. Momenťák je fajn, ale celé roky to šlo bez, chce to jen mít cit a nedotahovat na krev, což mnoho lidí rádo dělá. Šrouby zásadně nemazat, nemazat a nemazat vůbec ničím. Jen očistit ocelovým kartáčem. Dosedací a opěrné plochy kola pak po očištění ošetřit měděnou pastou. Protože se stává, že za ta léta kolo někdy drží a drží a nechce dolů. Zde pomůže pomlátit velkým kladivem z vnitřní strany do gumy. Největší obtíž a potřebu zručnosti osobně vidím při nasazování kola. Nějaká Oktávečka je procházka , ale 20-22 palců, kolo těžké jak hrom, na vodící kolíky není vidět, do ruk přichází křeč a vy jen slyšíte jak ráfkem zas a znova škrábete třmen. Největší sranda je, jak na lité kola dávají některé servisy klasická naklepávací olůvka, místo vnitřních nalepovacích. Ti co pamatují disky Trilex se jen smějí a vzpomínají jak si měnili sami i gumy, nejen celá kola.
víc praktických informací
| 20. 10. 2015 09:40
po dotazeni vzduchem budes mit problém na silnici kolo povolit, aspoň když to dotahne poctive.
spravne se ma vzduchem povolit, pak zlehka dotáhnout a konecny dotazeni rucne momentovym klicem. leda ze bys mel vzduch s nastavitelnym momentem, ale o tom trochu pochybu ze by se na to dalo splehnout a taky co by to stalo ...
Avatar - vabis
víc praktických informací
| 20. 10. 2015 09:43
Vzduch se používá jen kvůli rychlosti, možná pohodlnosti. Ale máš pravu, většinou to vzduchem jen přitáhnou a pak ručně doladí. Jednak kvůli momentu, jednak kvůli safety.
Avatar - 3_diamanty
víc praktických informací
| 20. 10. 2015 10:08
mne sa stalo ze ked so mal raz auto v servise na priprave pred stk tak jednu srubu na zadnom kolese asi zle alebo teda lepsie povedane slabo dotiahli ... a po case sa uvolnila a vypadla mi... normalne idem a zrazu grl grl glr pazvuky a zadne koleso sa normalne zacalo akoby nepravidelne jemne triast ( vandalov a zlomyselnikov z ulice som vylucil ) ... pravdepodobne to bolo nedopatrenim v servise ale to uz po mesiaci clovek jak zisti ... nijak ...odvtedy kontrolujem vzdy sruby ked je auto v akomkolvek servise alebo na akejkolvek prehliadke.. proste stane sa.. urcite to nikto nespravil naschval ale aj taketo veci sa stavaju....
víc praktických informací
| 21. 10. 2015 22:27
Majitelia hlinikovych diskov ta budu za tvoju radu pouzit medenu pastu na dosadacie plochy asi preklinat. Toto bol asi od Vaculika taky zlomyselny forik, len som zvedavy, ako cistil naboj od tej pasty, asi aceton. Pod plechove disky kludne, ale na hlinu vole med, to je huustyyy >:D
Avatar - Stejsn
Vtipné video
| 20. 10. 2015 09:41
a taky vtipné rozhořčené reakce těch, co hned museli napsat svůj komentář, aniž by si přečetli článek. Chyb je tam skutečně požehnaně, ale jinak je to zábavně udělané.

K tomu zvedání auta uprostřed za práh - je pravda, že většina aut má zvedací body poblíž kol, ale byly i výjimky, které se uprostřed prahu zvedat měly. Za jednu bych jmenoval boleslavský paskvil Š120, která měla uprostřed prahu trubku, kam se měl zasunout nožičkový hever z příslušenství a zvednout celá jedna strana auta. Problémy byly v zásadě dva:
a) hever se nesměl zapomenout "podkopnout", aby stál v úhlu pod auto. Jinak se při zvedání opřel do dveří a krásně orval lak.
b) trubka pro hever a často práh byly po krátké době tak shnilé, že při zvedání se hever vytočil do horní polohy, auto stálo pořád na silnici a práh byl zmačkaný jak alobal a sypala se z něj rez. Osobně se mi stalo obojí...

Navíc ten hever byl tak nestabilní, že často zvednuté auto spadlo, pokud nebylo dobře zaklínované. Ruční brzda ani kvalt ho neudržely.
Avatar - speedfred
Vtipné video
| 20. 10. 2015 09:49
už vtedy to bolo "simply clever" riešenie zdvihnúť celú stranu na jeden šup, aaaakooo Pajoo.
Vtipné video
| 20. 10. 2015 10:00
I stará Octavia/Spartak to tak mají. Riziko projetí skrz karoserii tam ale nehrozí, zato riziko spadnutí auta při nesprávném použití ano. S orig. šplhavým zvedákem docela nestabilní.
Jinak k článku - chyba co to nezazněla - vsadím se, že nakonec bude určitě špatně i to použití Cu spreje na středy nábojů a bude doporučen nějaký speciální konzervační prostředek, aby se náhodou při prudkém zrychlení/brždění nenamáhaly šrouby na střih, což mi přijde přehnané a sám to lehce máznu, stejně jako šrouby Cu vazelínou. Ty utáhnu na spodní hranici 90-100Nm a nikdy se samozřejmě nepovolili..

A ještě - ten přípravek na mazání středů bude pak uveden určitě nejlíp od Škoda Auto i s uvedeným objednacím číslem..
Vtipné video
| 20. 10. 2015 12:20
No pamatam si ze ten hever pre 120-tku bol riadny bazmek! Nie len ze sa musel "podkopnut" aby pata stala presne pod miestom zdvihu, este sa pocas zdvihania aj menil sklon, a cele sa to hybalo. Ten cap (ktory sa strkal do trubky v karoserii) musel byt preto pripevneny k ramenu heveru ohybne, na klbe. A pri dvihani sa aj ta trubka na karoserii namahala na ohyb...
Avatar - euro89
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:12
Po shlédnutí videa jsem nevěděl, jestli se mám smát nebo brečet nad tím, že takovej ňouma může "vzdělávat" motoristickou veřejnost. A přečtení článku ten pohled jen nepatrně vylepšilo. Na pana Vaculíka mám svůj názor už od doby, co jsem před pár lety četl nějaké jeho "vysoce odborné" recenze na ojeté Lancie... Nicméně, zpět k tématu. Možná je to nemoc z minulého povolání, kdy jsem v ČR pracoval pro jednu nejmenovanou firmu vyrábějící opravdu profesionální nářadí a chemii do autoservisů, možná je to jen mojí povahou, kdy se spokojím jen s tím nejlepším. Ale když vidím někoho používat nářadí se supermarketu nebo nejlevnější šunt Starline z Auto Kelly, mám chuť toho člověka na místě ubít heverem. :-! Pokud použijete např. "měděnou" [čti hnědou] pastu či sprej Starline, jako pan Vacilík, mohu vás ujistit, že už po dvou měsících po ní nenajdete ani stopy a na jaře se vám bude kolo sundavat úplně stejně, jako by jste tam nedali nic. Tohle mám otestované u několika svých bývalých zákazníků - autoservisů. Já používám pastu od svého bývalého zaměstnavatele, kde sice 100g balení vyjde asi na 200kč bez DPH (300ml sprej jako ve videu stojí cca. 300kč bez DPH), ale je to opravdu měděná pasta. Poznáte to už po otevření na konzistenci, poznáte to i na jaře při přezouvání, kdy tam stále bude. :-) V autoservisech nakupují raději balení ve spreji, kvůli snažšímu a rychlejšímu použití. Já naopak používám raději pastu kvůli přesnějšímu a lepšímu nanesení na potřebné místo. Samozřejmě pastu nanáším i na šrouby, rozhodně se nemusíte bát nějakého povolení, jak zde v diskuzi někdo píše... Kompresor ani pneumatický utahovák doma nemám, protože obě věci, pokud mají mít kvalitu, stojí cca. pětinásobek toho, co uvádí pan Vaculík. Při povolování si vystačím většinou s klasickým křížovým klíčem, při utahování požívám normální ruční momentový klíč (za cca. 4000kč bez DPH). Na zvedání mám normální 2t hever a zvedám vždy jen jedno kolo. Možná to není tak rychlá a efektivní práce, jako v případě pana Vaculíka, za to mám jistotu, že si nepromáčknu podlahu nebo neodřu protikorozní nástřik podvozku. Takhle to dělám už několik let a nikdy jsem neměl problém, že by bylo kolo špatně dotažené nebo že bych ho nemohl na jaře povolit. Do pneuservisu jezdím jen když potřebují kola převážit, což je většinou jen při prvním nazutí pneumatiky na disk (pokud nevymetáte každou díru v silnici a používáte kvalitní závaží, které neodlítne) a v takovém případě si vozím do servisu i vlastní závaží. Všeobecně servisy nemají rádi, když si lidi vozí vlastní díly, ale většina lidí v ČR to dělá jen aby ušetřila. U mě je důvod opačný, používám závaží, které je pro 99% servisů moc drahé (je zinkové, lakované, s kvalitním lepidlem, vyrobené v GB a pěknou povrchovou úpravou).
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:19
precti si nadpis trumbero a neber všechno vazne.
me se libila ta tyc, asi ji budu vozit s sebou vedle povinne vybavy.
ale ve dveřích abych ji mel po ruce. >:D

a k tomu zavazi, mam pocit, ze dnes se uz olovene zavazi na kola nepouzivaji, jen zinkove nebo ocelove pozinkovane.
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:20
Nic ve zlém, ale myslel jsem si, že není v reálném světě větší blázen než já. Ale dorazil jsi mě s vlastním závažím. >:D :yes:
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:27
pochlub se, jakou mas úchylku ty :-)

ja v zacatcich kapitalizmu v cechach (bylo to kupodivu ještě za komousu) vypomahal cas od casu v pneuservisu a lidi si gumy prezovali montapaka a jezdili je jen vyvazit aby usetrili. pamatuju konkurence (ta statni) dělala jeden den třeba jen skodofky, další jen ziguli a když jsi prijel se zigulem když delali skodofky, tak te vyhodili.
po otevreni toho burzoazniho protilidového servisu, který fungoval i v nedeli když bylo potřeba, tak ten socialistickej byl bez práce ...
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:45
Tolik času nemám, abych zde vypsal ty dva kamiony úchylek, které za sebou táhnu životem a každým rokem, ne-li dnem, přibírám nové a nové. :-)
Ani se zase až tak nechci odkopávat, tak jen takové neškodné třeba - když jsme u těch gum - tak před uskladněním vydloubávám všechny kamínky, imrvére mám vypodložené stěrače a.......................................… .

Jinak, chápu "mého přítele Monka" a nemám z něj legraci.
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:56
tak to ja sem zas druhej extrem.
v lete když mi v sevisu davali novy gumy před odjezdem na dovolenou manik rikal, ze se do auta skoro bal vlizt aby něco nechyt a nejakej další jeho zakaznik do auta nakukoval a ptal se ci toje, ze tam je docela humac...
a když jsem predminule vez auto na pravidelnou prohlídku, tak jsem ho radsi trochu vyluxoval, protože se tam o me asi uz povidalo a vždycky mi ho vycidili tak, ze jsem se do toho bal vlizt abych neco nezaspinil...
ja to nikdy neresil a navíc deti vzadu v sedačkách stravi opravdu hodne casu, takze tam i jedi atd, jediny co tomu věnuju, tak párkrát do roka projedu myckou.
a druhy auto ještě horsi, to neresim vůbec, to je opravdovy hnojak..
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:59
Těžko říct, co vyhrává. ;-)
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 11:02
drzim ti palce, aby to v tobe nezanechalo hlubsi stopy :-)
ja uz jsem asi nenapravitelnej.
minule když jsme doma malovali, tak se nemá nechtělo ten bordel uklízet, tak jsme radsi odjeli na par dni na nejakou chalupu. k nasemu prekvapeni tam byl ten samej bordel když jsme se vratili ..
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 11:15
Stopy ? Jaké stopy. Ty už mluvíš jako moje bývalá manželka, co ode mě utekla. >:D

Ale vlastně jí ten útěk zase až tak nepomohl, protože dcerka, která bydlí s ní, je prý úplně stejná jako já. Dnes říká, to je jako kdybych byla pořád s tebou. :-)
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 12:06
:-)
Avatar - boost.
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 11:10
Fuj.

Otec kamaráda má Volvo S80 a čistí ho snad jednou za dva roky. Vevnitř to smrdělo odpadky. 8-s
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 12:09
jeden muj zazobanej spoluzak prijel na sraz, vylez z nablejskany audiny, hodil na sebe smradlavy osuntely hadry a když jsem s nim sel do auta pro suda, v aute smrad, všude slama a v koberecku zaslapany ho*na. pak s nej vylezlo, ze vic nez v praci nebo doma je ve staji u koni ...
Avatar - Hammunasakra
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 11:43
:yes: :-)
Avatar - euro89
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:36
Je pravda, že když mě pár lidí vidělo při údržbě auta, že třeba i to vyražené logo výrobce v závaží (v kterém se usazuje brzdný prach) při každém mytí auta čistím vatou do uší, tak mi říkali, že jsem asi nejtěžší pacient, s kterým měli tu čest. :-)
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 10:50
Jasně, když leštím auto tak stejným způsobem ošetřuji lak v místech nalepeného chromovaného označení modelu vzadu na kufru. Nejvíc mi dává zakouřit ten prostor uvnitř číslice 4. >:D

(Asi bych se nebál si po tobě koupit auto.)
Avatar - boost.
Slušná groteska
| 20. 10. 2015 11:08
Taky používám tyčky do uší na zadní označení. Nebo jsem je použil na přední honeycomb plast, když jsem oživoval plasty v/na autě. :-)
Slušná groteska
| 21. 10. 2015 22:33
Takze znovu, tvoj byvaly zamestnavatel wurth momentaky nevyraba, ale kupuje. Za tu cenu ta natiahol. Nabuduce kup hazet alebo gedore, budes mat znacku, ktora to aj vyraba. A v ktorom zavode sa vyraba ta chemia ? Ty budes taka wurth lady >:D
Avatar - euro89
Slušná groteska
| 22. 10. 2015 13:51
viz. moje odpověď výše. Jinak pro mě je podstatné, že jsem s tím spokojený a i zákazníci vždy měli problémy maximálně s cenou, ale nikdy ne s kvalitou či poprodejním servisem. Nevadí mi, když mi někdo říká, že nabízím předražený věci, ale rozhodně nechci, aby mi někdo říkal, že jsem mu prodal šunt. S lidmi jako ty jsem se stýkal často a tak nějak mě to utvrdilo v tom, že dobrých servisů je opravdu málo. :-)
Slušná groteska
| 22. 10. 2015 16:25
Vdaka za :no: , pozri moj prispevok k medenej paste vo vlakne "vic praktickych informaci " . Ten ta utvrdil v tom, ze som zo zleho servisu ? Ako dobry a hlavne znaly predajca si mal ten prispevok k tej medenej paste dat ty. Asi nie si taky dobry, skusenost s ludmi ako ty ma utvrdila v tom, ze dobrych obchodov je malo ;-)
Ak ta to ukludni, tak servis nemam a ani nepracujem ako mechanik, ale skusenosti so servismi ma doviedli k tomu, ze tie kolesa menim sam, aj s momentakom, takisto naplne, filtre, capy , veci na podvozku , brzdy sam. Potom netrpim na "zvlnene kotuce " praskle otvory pre skrutky na hlinikovych diskoch, rozne pazvuky z podvozku a skrutky utahujem podla manualu alebo podla zavitu a pevnosti skrutky. Tie mam najradsej 10.9 a ak su, tak beriem 12.9, na vibracnu techniku je to :yes:
Avatar - euro89
Slušná groteska
| 22. 10. 2015 18:21
Já měl vždycky na všech autech jen alu kola, egal jestli zimní nebo letní obutí, a CU800 (měď) používám normálně. Řekni mi jeden důvod, proč CU800, podle tebe, nepatří na litá kola.
Slušná groteska
| 22. 10. 2015 21:19
Reklama avon lady na svoje produkty >:D , mas tu dlhy prispevok o cu paste. Ja som podla teba potvrdenim, ze dobrych servisov je malo a propagujes pouzitie medi na hlinik. Preco nie ? U tak dobreho produktu by to malo byt uvedene v navode, pytam sa, preco tam ten problem tak dobry predajca neuvadza. Odpoviem otazkou, preco sa nepouziva medena podlozka ako tesnenie vypustnej skrutky olejovej vane ? Lebo by mohla byt pouzita aj na hlinikovu vanu....a to nie je dobre, takze dobry vyrobca doda olejovy filter s hlinikovym tesniacim kruzkom, lebo nikto !!! nevyraba olejove vane z medi a vznik .....clanku med hlinik nehrozi. Dobry servis sa pozna aj podla toho, ze nerobi trivialne chyby, a to je znak aj dobreho obchodnika a dobreho vyrobcu. Neboj, :no: ti nedam :-!
Peklo
| 20. 10. 2015 11:03
tak pane Vaculíku, až se příště uvidíme máte u mne zdarma školení na pneumatiky, protože takhle proboha NE!!!

takový malý výběr z hroznů:
- zvedání auta uprostřed bez zvedací lišty pro roznesení tlaku NE
- Pvolování a utahování šroubů rázovým utahovákem NE, speciálně pokud tam budou pojistné šrouby tak dvakrát NE
- Stříkání dosedací plochy bez zamaskování kotouče NE
- Mazání šroubů NE
- Házení šroubů na zem do písku NE
- Utahování šroubů dokola NE, vždy křížem
a další a další NE!

co takhle zmínit roraci kol po předchozí sezóně, kontrolu tlaku, jak správně kola skladovat atd.

Raději k tomu dejete titulek, že takhle se to dělt nemá.
Peklo
| 20. 10. 2015 11:06
a precet si ten titulek vůbec??

Video: Výměna kola. Kde jsme udělali chybu?
Peklo
| 20. 10. 2015 11:14
no jestli tohle byl záměr tak se jim to povedlo,protože správně tam není vůbec nic, viděl jsem jenom video.
Avatar - Zetti
Peklo
| 20. 10. 2015 11:17
Jestli mel v tomhle kontextu udelat clanek chaos lidem v kebulich, tak to nejakej uzitecnej pocin neni
Moc pěknej...
| 20. 10. 2015 11:15
...ten Mercedes.
A Vaculík - na rozdíl od ostaních ze SM crew - aspoň opravdu něco o autech ví.
Avatar - boost.
Moc pěknej...
| 20. 10. 2015 11:24
Úplnej All Stars Team.
clanek
| 20. 10. 2015 11:21
Nejdriv mi prislo neuveritelne hloupe vypustit video, kde to delate umyslne spatne a potom milosrdne ukazat, jak se to teda ma delat. Nevim, jestli to melo byt vtipne, nebo jde o to, ze vic clanku=vic penez, nicmene diskuze plna chytraku neschopnych precist alespon nadpis je nesmirne zabavna, takze nakonec... diky za clanek!
Avatar - Hammunasakra
Neuvěřitelný reakce
| 20. 10. 2015 11:46
Díky za super článek respektive video :yes: :yes: >:D >:D >:D

Lepší než IQ test >:-[]
Avatar - NSA
Neuvěřitelný reakce
| 20. 10. 2015 12:11
:yes: trefa
samodomo je best
| 20. 10. 2015 12:17
uprimne - menim to na dvorku za pomoci vybavy z auta. K tomu mam dve veci z garaze (asi70cm tyc na zvysenie momentu a medeny spray).. aj s vizualnou kontrolou brzd a ulozenim pneu do garaze mi to trva tak 50 minut az 1 hodinu. dosadacie plochy a sroby jemne streknem medenkou, u povolovania pouzivam tyc (to je sposobene ze chodim napr na pravidelny servis a tam to zatiahnu ehm.. na fest. Dotahujem to klucom od ruky (bez nasady). Menim pneu aj rodine (3 auta) s celkom najazdom asi 400 000km. Nikdy som nemal problem. IMHo nakup tych serepeciek je fajn, ale ja to nemam kam uskladnit, Kompresor clovek vyuzije aj inak, takze otazkou su vzdy len peniaze a miesto :-)
samodomo je best
| 20. 10. 2015 12:39
nemit moznost rano nechat klicky znamymu ze servisu a vecer si je i s prehozenejma kolama vyzvednout (kola mam u nej), tak to delam taky tak, protože cekat ve spicce několik hodin na prehozeni by me moc nebavilo.
navíc takhle muzu(-es) prehodit podle situace a ne na prelomu rijen/listopad. vloni jsem zimaky prehazoval az ke konci listopadu, tak jsem nemusel brousit novy zimaky za tepla..

vyvazovani mozna nebude brzo ani potřeba, aspoň jestli k nam dojde napad francouzske ministryne ZP - zavest maximalku 90 i na dalnici, to uz by snad většina kol mohla zvladnout bez vyvazeni.
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 12:28
jak nachytat "ctenare" v tomto pripade spise "divaky"

ale jako jo jsem v ocekavani konce tydne a druheho vydea kde se vse zrejme vyjasni a uvede jak se to skutecne ma delat :-)

ja jen lehce body za sebe, koli asi nikdy neuskladnim a neosetrim tak jako muj servisak (pulrocni osetreni a uskladneni pneu tusim platim 400kacek) nasledno vymenu mam pak zdarma, nebo jsem mozna naposled platil asi stovku (cos bylo asi tim ze po 8 letech jsem poprve kejvl na doklad, chyba >:D )

kola me vzdy pred nandanim na auto projel na vyvazovacce a v pripade potreby dal nova zavazi

srouby me povoluje vzdy normalne klicem a taktez dotahuje, pneumaticky jen vytaci a zataci do prvniho razu, prej nechce aby me ty srouby strhnul kdys stali tenkrat takovej balik, kor ty "bezpecnostni" kde se musi pouzivat jeste ten orech navic

jasne ze auto zveda na zvedaku co zveda cele auto naraz, mam sice v aute podobny hever jako ve videu, ale urcite bych ho nepouzil na stredu teziste abych zvedal obe kola, zvedal bych na mistech tomu urcenych a jeste podlozil drevenou deskou s upravou aby neklouzala z kovu, z druhe strany kde je zvedak se to dotoho zakousne, tak ze to klouzat nemuze, zaroven bych si zajistil vzdy kolo na druhe strane auta klinama

dofouknuti kol podle potreby, u me vetsinou na ten srandard co mam u nadrze, tedy minimalni zatizeni a 3 postavicky, vono si to stejne auto hlida samo a dalo by me vedet kdyby byl tlak spatnej, teda to zakladni nastaveni pri podhusteni nebo prehusteni

ale tak urcite i muj servisak nebo pak pripadne ja na silnici neco zanedbame, takze jsem zvedav jak to dopadne

ve videu me pobavil ten Lidl, jo to je idealni misto pro nakupy takoveho vercajku, jako treba 12V kompresoru co exploduje pri 2 bar a podobne, ale jasne cenovky jsou lakave >:D
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 12:40
12v lidl kompresor mam minimalne 5 rokov. Fukam s tym moto, auto, cln. Po defekte bolo 15" pneu nafukat na 2x, ale aj tak to trvalo asi 3 minuty aj s prestavkou. Na ten kompresor za danu cenu nemozem povedat zle slovo. mam z Lidlu hafo naradia (bity, golu) a na domace pouzitie viac nez postacuje
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 13:03
Fukam s tym moto, auto, cln. :-! Ja i svoju staru.
JAWU. >:D :-!
Avatar - Barrichello
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 13:05
Haha, sem měl kompresor do zásuvky autozapalovače z Tesca 6 let, foukal sem s tím Stratus i sebring celou dobu když ušly pneu a to sem asi měsíc foukal Stratuse každých 14 dní, než sem dal gumy podmazat.

Nic neexplodovalo, jen prostě dosloužily kolečka vevnitř po 6 letech.
Druhý kompresor odešel asi po 2 letech na elektriku, ale to půjde předělat až budu mít náladu. A třetí už mam přes rok a půl a funguje furt.
Avatar - Barrichello
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 13:20
Ostatně stejný typ kompresorů maj v sobě i boostery a všelijaké startovací zdroje a tam to funguje taky.
Avatar - Emel
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 13:27
Jen tak mimochodem k tomu Lidlu... jeden známý servisák si nemůže vynachválit jejich autochemii, takovou tu řadu W5 nebo jak se to jmenuje... sprej na palubní desku, na potahy, na kola, nějaký ekvivalent WD...
Avatar - Barrichello
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 13:29
Já ten kupuju pěnu na pneu a silikonový olej ve spreji. A měli tam i super vosk karnaubský tuhý ale to už ted nemaj.
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 13:41
ja sem lidl dlouho zavrhoval a odmital tam chodit.
ale před několika lety jsem ho vzal na milost a z retezcu ho dnes hodnotim nejlíp.
Avatar - Barrichello
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 13:47
Z diskontů a supermaerketů asi nejlepší, ale na Globus a velký Tesco to nemá....
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 13:57
tak chemie bude vsude asi stejna, ja mam holt blbou zkusenost z pred par let kdy s prodejem nepotravin v Lidlu zacinali a kompresor proste udelal bum a bylo * stesti ze byl zrovna asi 2m odeme, drzet to v ruce tak us zadnou holku po zadku neplacnu, v Lidlu me vratili prachy a koupil jsem jinej tusim v Obi nebo kde a ten jede dodnes...asi, ja us nefoukal tak 4-5 let >:D hinak samo v lidlu maj dobry akce a spousta veci tam bude kvalitnich z toho naradi, ale ja mel holt tenkrat smulu
Avatar - Barrichello
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 14:11
chhemie je Made in Germany, akorát stojí třetinu co Sonax a spol.

od Sonaxu nebo ArmorAll /Turttle beru jen leštěnky, péči o kůži a ubrousky na palubku, jinak nic.

Jo ještě adetivum do paliva budto Sonax nebo STP
Avatar - euro89
jak nachytat "ctenare"
| 20. 10. 2015 15:30
Made in Germany je i Volkswagen a kvůli tomu si ho nekoupím. >:D I v Německu vznikají šunty... Já technickou chemii používám výhradně Würth a autokosmetiku z části Würth (všechny čističe a ošetřovače), z části Sonax (jen jejich Glanz Shampoo) a vosky (na lak a na dřevo) od Swissvax.
jak nachytat "ctenare"
| 21. 10. 2015 22:39
Zase spamujes ? V ktorom zavode vyraba wurth tu chemiu ?
Avatar - Bully_
Pristi dil
| 20. 10. 2015 14:40
Uz se tesim na pokracovani tohoto serialu, vol.2, nasazovani snehovych retezu. Ale je fakt, ze na autoserveru by to bylo vhodnejsi predvadet nebulvarni formou, tj. jak ano, ne to nechavat na nekonecnem dohadovani se v diskuzi pod clankem.
komentar k videu
| 20. 10. 2015 19:42
1.) neviem ci mal zabrzdene ( nechce sa mi to znova pozerat ), ja este davam kvalt plus zakladam klin pok kola. skratka nemal zabezpeceny automobil proti pripadnemu pohybu.

2.) nespravne miesto pre zdvihnutie auta, karoseria auta ma na to spevnene miesta, kde sa to ma podkladat.

3.) striekanie sajrajtu okolo kotuca len tak tiez nie je to prave.

4.) dotahovanie skrutiek - nasledne postupne dotiahnutie skrutiek, tak ako sa to robi v strojarine. Kontrola utiahnutia po najazde 100-150km.

5.) tusim ani hustenie pneu na predpisany tlak tam nebolo.

Na zaver by som si nenechal prehodit kolesa p. Vaculikom, ale sam a poriadne ;-)
Avatar - MGRR
Mám radost, že nepřezouval Skodu, ale staré poctivé auto.
| 20. 10. 2015 20:50
Dvacet let v servisu měděnkou stříkáme brzdiče, náboje, vše... v Německu to řešíme na našich terénních autech komplet a pak do toho vložíme nové orig. destičky. I kotouče stříkáme od veteránů po off-roady... hlavně nové kotouče, všude zvenku i v otvorech pro chlazení. Kontaktní plochu trochu setřeme chemií a jedeme to projet.

Co se stane, když je kompletní kotouč prostříkaný měděnkou a počítáte s tím? Nestane se nic - do 10km se měděnka na kontaktní ploše jednoduše okamžitě vypálí. Po měděnce na kontaktní ploše není ani stopy. Měděnka neukapává, není to sádlo.

Efekt? Brzdiče jsou časem tmavé, zapráší se, ale nejsou hnusné, rezavé. Jakýkoliv lepší čistič kol měděnku smyje.

Jde hlavně o terénní auta která tahají kolem 3.000kg+ na vleku.

Někteří na měděnku reagují, jako češi na rodiče kteří nechtějí nechávat očkovat své děti. Nebo chtějí píchnout jehlou zánět středního ucha.
Naštěstí je u nás očkování nepovinné, je nás 8-10x tolik a jsme celkově zdravější. Kdo trvá na píchnutí ucha dítěti, můžou na něj zavolat sociálku pro týrání - tím píchnutím, protože tohle se dá dnes vyléčit okamžitě, bezbolestně kápnutím správných kapek.
Konečně fajn video na ACZ
| 20. 10. 2015 23:36
Po dlouhý době se mi videoreportáž na ACZ líbí...asi mám slabost pro pana Vaculíka >:D >:D
Kompresor a šramlačka je celkem zbytečná..nůžkovej hevírek se do garáže hodí.
Osobně bych pod B sloupkem starší auto nezvedal, sice si ušetřím dvě zvednutí,ale mnohem jistější je to zvedat za uchycení nápravnice...nikdy kolo šramlačkou nedotahuju na krev...stačí menší silou a šrouby dotáhnu až když je auto na kolech. W124 byla někoho z redakce nebo přímo p. Vaculíka ? Slušely by jí zimní alu :yes: :yes:
Konečně fajn video na ACZ
| 21. 10. 2015 07:02
> stačí menší silou a šrouby dotáhnu až když je auto na kolech
A to má jakej smysl čekat s tím až bude auto stát na kolech?
Konečně fajn video na ACZ
| 21. 10. 2015 15:10
jakej smysl? Se šramlačkou nemáš cit....nepotřebuju momenťák abych s citem ručně dotáhnul šrouby...
Konečně fajn video na ACZ
| 21. 10. 2015 16:18
Je mi pomalu 100 a taky jsem se obešel celý život bez momenťáku na kola aniž by byl jakýkoliv problém. Také mi stačily jen ruce a trošku hlava.

Ani můj táta ho nikdy nepotřeboval a to začínal ještě na dřevěnejch kolech. :-)
jj chvalim takovy video
| 21. 10. 2015 21:20
jezdim do pneuservisu protoze predstava manualniho povolovani me odrazuje ale tohle by me i bavilo ....
Mazani sroubu
| 22. 10. 2015 11:44
Timto bych rad pozdravil osazenstvo jednoho nejmenovaneho servisu Skoda. Pri oprave brzd nekdy pred lety mne namazali srouby vazelinou a utahli razovym utahovakem. Kdyz jsem pak po nekolika mesicich na jare menil gumy za letni, musel jsem na klic nasadit dvoumetrovou trubku abych to povolil. A i s tou dvoumetrovou trubkou to slo opravdu hodne ztuha. Doted se divim, ze to klic z prislusenstvi k autu vydrzel. Pak uz jen zbyvalo sedet cca 10 minut u kazdeho kola a "hrat" si s hadrem a benzinem abych z tech zavitu tu srajdu nejak dostal.

Kdybych nekde pichl, nemel bych zadnou sanci to kolo na ceste povolit.

Kdyz jsem jim tam volal co to melo znamenat, meli akorat hloupe reci o tom, ze kdyby to namazane nebylo, nepovolil bych to vubec. Nikdy predtim ani potom jsem s povolovanim kol problemy nemel. Jen skoda, ze jsem prezouval pres 100 km od servisu. Jinak bych jim tam s tim zajel, at vezmou do ruky klic na kolo a ukazou mi, jak to mam v pripade defektu povolit.

Jinak k utahovani pri vymene - momentak nemam, ale staci si uvedomit, ze v jinych prispevcich avizovanych 100 az 120 Nm znamena 10 az 12 kg na metr dlouhe trubce. To jen pro ty, co by si mysleli, ze po klici musi skakat.
Kdyz utahuju klicem z prislusenstvi, utahuju (plechace) do prvniho lupnuti.
Video
| 22. 10. 2015 16:06
Tak to sem jenom zvědavej kolik po cestě z práce potkam lidí co si pustili video bez přečtení článku a budou mít o auto opřenou lešenářskou trubku, hever uprostřed a sundaný obě kola >:D
Avatar - rohYpnol
Video
| 22. 10. 2015 20:13
dobře jim tak, za blbost se platí... >:-[]
Avatar - rohYpnol
Proč ne?
| 22. 10. 2015 20:11
Fajn článek, vcelku vtipné a demonstrativní. Navíc aktuální s ohledem na zimní čas...

Za mě :yes:
Avatar - 12Eagle
Vyváženie kolies
| 23. 10. 2015 08:26
Tak nečítal som to hore úplne celé, len tipujem, že je tam 90% blábolov ľudí, ktorí sa radšej hádajú ako niečo konštruktívne napíšu (aj preto tieto diskusie nečítam)...

...ale myslím, že nikto nespomenul úplne prvú chybu: aj vyvážané kolesá po pol roku v garáži treba znova vyvážiť.
;-)
dobrý video :D
| 23. 10. 2015 09:50
pobavilo :yes: ;-)
To snad ne
| 23. 10. 2015 12:11
Myslím, že by toho měl pán nechat.

1) zvedat auto za práh mimo zvedací a vyztužená místa je čuňárna, jednou se ten práh propadne, první facka
2) ta měděnka ve spreji se jistě dostala i na kotouč, druhá facka
3) šrouby/matky se mají dotahovat 110-120Nm dle vozu/disku, to je předpis výrobce(!), 400Nm co jste říkal je šílený!, třetí facka
(chudák majitel až píchne bude muset kolo sundavat sám na cestě)
Až budete dotahovat hlavu motoru, taky jí radši dáte 400Nm, ať pořádně drží? :-)

Nezlobte se na mě, ale měl byste s tím přestat, učíte lidi hlouposti! :no: :no: :no:

edit: a čtvrtou facku dávám sobě, že jsem si nepřečetl článek :-)
Dobrý
| 24. 10. 2015 16:08
Přesně takhlenc to doma dělám taky. Cca před měsícem jsem si koupil i ten rázovej utahovák a kolo drží jak přibitý. Jen ještě musím sehnat nějakou tu dlouhou tyč, aby se to dalo sundat i někde na cestě do Itálie. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku