Novinky
od EURO5 se tyka vsech dieselu u vsech znacek, akorat vsichni ostatni vyrobci radeji mlci, ale staci se podivat na testy co ktere dieslova auta vypousti
Jak si to vymyslel?
Zatím nic podobnýho praktikám VW nikdo nikde nenašel
Víš něco dalšího co my ne?
Zatím nic podobnýho praktikám VW nikdo nikde nenašel
Víš něco dalšího co my ne?
A hledali?
U VW ten rok a půl co vědí ze se v průseru? Na hodně procent jo 😄
Metoda "já dělám jen to co ostatni" je prověřená a funkční 😉
Jde o takový prachy a firmu s takovými rozpočtem že určitě zkusili naprosto všechno. Zvolená taktika je ta pečlivě vybraná a nacvičená
Kdyby věděli o někom dalším spíš by to už vytáhli
Uvidíme ešte nějakej čas bych tomu dal ale takhle brutal obchcávku nejspíš použil jen VW Audi Škoda Seat. Prostě těch 11 mio aut co přiznali
Metoda "já dělám jen to co ostatni" je prověřená a funkční 😉
Jde o takový prachy a firmu s takovými rozpočtem že určitě zkusili naprosto všechno. Zvolená taktika je ta pečlivě vybraná a nacvičená
Kdyby věděli o někom dalším spíš by to už vytáhli
Uvidíme ešte nějakej čas bych tomu dal ale takhle brutal obchcávku nejspíš použil jen VW Audi Škoda Seat. Prostě těch 11 mio aut co přiznali
Už dříve vyšlo najevo, že software rozeznávající měření na emise byl nainstalován u motorů rodin EA 189 a EA 288 :-!
Viz [odkaz]
Viz [odkaz]
Koukal jsem na nějaký video z USA, kde vzali dieselovou Jettu, nasimulovali zkoušku na válcích (odpojení zadních senzorů ABS atd.) a zkoušeli co to udělá. Zrychlení se zhoršilo z 9,9 na 10,5 (bezvýznamné), spotřeba ale stoupla, protože na galon ujeli o cca 3 míle méně (teda pokud si to přesně pamatuju). Myslím, že jsem to přepočítával a bylo to 4,43 l/100km vs. 4,70 l/100km (prostě zhoršení).
Link zde😒br /> https😐/youtu.be/zUPnAA_Y3XI
Link zde😒br /> https😐/youtu.be/zUPnAA_Y3XI
Nebo obráceně: Aby se ta Jetta vešla do limitů musí mít o 15 koni a 43 Nm míň + horší spotřebu
Nepodceňuj to bezvýznamný = ten motor by bez fejkovýho softwaru zřejmě prohrál všechny testy a ve všech by byl zřejmě posledni! To není zrovna maličkost :-!
Nepodceňuj to bezvýznamný = ten motor by bez fejkovýho softwaru zřejmě prohrál všechny testy a ve všech by byl zřejmě posledni! To není zrovna maličkost :-!
No mrkni na to video 😄
Já se jen musím smát, protože jsem si říkal čím to je, že mi Auris s 2.0 dieselem žere 5,8 a nejede jako TDI 😄 hihihi, teda kromě toho, že je to japončík 😄
Já se jen musím smát, protože jsem si říkal čím to je, že mi Auris s 2.0 dieselem žere 5,8 a nejede jako TDI 😄 hihihi, teda kromě toho, že je to japončík 😄
Nojo když se totálně vykašleš na emise jede to prpste líp >😒]
jakej rok, vykon, kroutak??
s jakym tdi to porovnavas??
s jakym tdi to porovnavas??
hele já mám 2007, 93kW, 300Nm. Ještě to nemá DPF a ani piezovstřiky. Ono ani tak nejde o to, že by to nejelo, když tomu Aurisu naložíš, ale spíš o to, jak se to chová proti 2.0TDI tupě.
Přitom krouťák nastupuje od cca 1.800, ale do otáček se tomu nechce. A to i proti Astře J se starým Isuzu 1,7 CDTI 81kW.
A taky samozřejmě Auris žere těch svých 5,8-5,9 a to jezdím spíš na spotřebu. I když zase v Německu, kde jsem dával i 197 km/h podle GPS pak byla výsledná spotřeba 6,1. To mě zase příjemně překvapilo. Na trase Praha-Landshut a zpět.
Přitom krouťák nastupuje od cca 1.800, ale do otáček se tomu nechce. A to i proti Astře J se starým Isuzu 1,7 CDTI 81kW.
A taky samozřejmě Auris žere těch svých 5,8-5,9 a to jezdím spíš na spotřebu. I když zase v Německu, kde jsem dával i 197 km/h podle GPS pak byla výsledná spotřeba 6,1. To mě zase příjemně překvapilo. Na trase Praha-Landshut a zpět.
otázka ale je, jestli tech 15 koni a 43Nm pro test vůbec potřebuje.
pochybuju, ze v testu vyuziva polovinu svého vykonu
pochybuju, ze v testu vyuziva polovinu svého vykonu
Myslím testy v časopisech atd. 😉
43 Nm myslím bude dost znát 😐
Vyšší spotřeba taky 😄
43 Nm myslím bude dost znát 😐
Vyšší spotřeba taky 😄
to zcela jiste.
ale tvrdim, ze motor by mel jit nastavit tak, ze tech 43Nm a 15kW bude poskytovat v rezimu, který pro test (ani ten WLTP) není potřeba.
takze by se vlk nažral a koza zustala cela.
a jsme u toho, jestli takovy rezim mozny je nebo ne.
v USA nejspis ne (hadam), v evrope jo (to tvrdim)
ale tvrdim, ze motor by mel jit nastavit tak, ze tech 43Nm a 15kW bude poskytovat v rezimu, který pro test (ani ten WLTP) není potřeba.
takze by se vlk nažral a koza zustala cela.
a jsme u toho, jestli takovy rezim mozny je nebo ne.
v USA nejspis ne (hadam), v evrope jo (to tvrdim)
To je Evropa dost v kýblu. Takovýhle měření vpodstatě vůbec nemá smysl
hlavne ze si evropa hraje na ekologa, a přitom tady auta chrlej jedy ve velkym
Jo, jel jsem tuhle za Ávií a původně myslel, že je to nějaký vojenský cvičení a použili kouřový granáty 😄
dobře, avie je starej kram, podobne hulej vejtrasky atd..
problém je, ze hulej i celkem novy auta a k tomu ještě ty jedy NOx.
problém je, ze hulej i celkem novy auta a k tomu ještě ty jedy NOx.
Máš naprostou pravdu. Já jsem koupil diesel jen proto, že byl k mání za super peníze. Další auto bych chtěl benzín nebo ještě lépe hybrid (Priuse nebo Aurise). Vzhledem k tomu, že jedu ráno rychlostí 20 km/h v koloně, abych se dostal na D1, potom cca 2km jedu někdy až závratných 100km/h, ale pak od Průhonic zase cca rychlostí 30km/h až na Budějovickou, byl by pro mně hybrid super řešení.
Jenže jak už to bejvá, nakonec si koupím diesel, protože se zrovna něco naskytne...
Jenže jak už to bejvá, nakonec si koupím diesel, protože se zrovna něco naskytne...
ten nový Prius vypadá vychytaně (resp. jako taková ideální nezničitelná kombinace osvědčených a moderních řešení), ale ten design... ten design "čumáku" s patnácti různě propojenými světly nějak nedávám... 😄
To ale takhle udelat nejde.
Kdyz si koupis auto, ktere ma mit X kW, musi mit X kW a nemuze mit mene. Stejne s tocivym momentem.
Vymluvy, ze "auto uz je starsi" neprojdou - urcite ne v Americe.
Vezme se nejaky prumer (to bude pokles o max. 1% za rok) a do toho se budou muset po "vylepseni/oprave" vejit.
Stejne je to s emisemi - pisou X, musi se to do toho po "vylepseni/oprave" vejit.
Stejne je to se zrychlenim - pisou X, musi se do toho po "vylepseni/oprave" vejit.
Pokud se nevejdou, zakaznik bude zadat od automobilky nahradu.
Kdyz si koupis auto, ktere ma mit X kW, musi mit X kW a nemuze mit mene. Stejne s tocivym momentem.
Vymluvy, ze "auto uz je starsi" neprojdou - urcite ne v Americe.
Vezme se nejaky prumer (to bude pokles o max. 1% za rok) a do toho se budou muset po "vylepseni/oprave" vejit.
Stejne je to s emisemi - pisou X, musi se to do toho po "vylepseni/oprave" vejit.
Stejne je to se zrychlenim - pisou X, musi se do toho po "vylepseni/oprave" vejit.
Pokud se nevejdou, zakaznik bude zadat od automobilky nahradu.
Zaujímavé. Nakoniec sa dopracujeme k tomu, že VW nebude musieť vysvetľovať ani nijak zdôvodňovať svoje podvodné konanie. Naopak, všetci ostatní budú musieť dokázať, ako oni dokázali splniť limity bez podvodu. Výsledky tohto scenára môžu byť dva😒br />
1. Ostatné značky dokážu, že limity NOx sa dajú splniť bez podvádzania. Aby to dokázali, musia svoje technológie zverejniť. VW ich skopíruje a pod názvom Zelený diesel bude výrobcom najlepších a najčistejších naftových motorov, s veľkým náskokom voči ostatným. Obdrží medzinárodné uznanie za ekológiu.
2. Ukáže sa, že aj ostatné značky rovnako podvádzajú. Všetci dostanú exemplárne tresty, s výnimkou Volkswagenu, ako odmenu za podanie informácií o podvodných praktikách ostatných. Ukáže sa, že Volkswagen v tom je nakoniec nevinne, podvádzať jednoducho musel, aby nebol hendikepovaný voči konkurencii a výrazne za ňou nezaostal. Zvlášta komisia EÚ odhlasuje 20 milárd € pre VW ako bolestné.
Tak či tak, jednoznačne sa dokáže to, čo všetci vieme: Že Volkswagen je skrátka najlepší.
1. Ostatné značky dokážu, že limity NOx sa dajú splniť bez podvádzania. Aby to dokázali, musia svoje technológie zverejniť. VW ich skopíruje a pod názvom Zelený diesel bude výrobcom najlepších a najčistejších naftových motorov, s veľkým náskokom voči ostatným. Obdrží medzinárodné uznanie za ekológiu.
2. Ukáže sa, že aj ostatné značky rovnako podvádzajú. Všetci dostanú exemplárne tresty, s výnimkou Volkswagenu, ako odmenu za podanie informácií o podvodných praktikách ostatných. Ukáže sa, že Volkswagen v tom je nakoniec nevinne, podvádzať jednoducho musel, aby nebol hendikepovaný voči konkurencii a výrazne za ňou nezaostal. Zvlášta komisia EÚ odhlasuje 20 milárd € pre VW ako bolestné.
Tak či tak, jednoznačne sa dokáže to, čo všetci vieme: Že Volkswagen je skrátka najlepší.
Já si myslím (a je to jen můj názor pro ty, co zas budou chtít reagovat ve stylu, že jsem mudrc), že v dnešní době, kdy si automobilky mezi sebou kopírujou nápady a technologie (pod jiným názvem), by VW už DÁVNO křičelo, že software mají i ostatní právě proto, že se bojí všech těch postihů.
VW NEDC plni (diky podvodu), tim padem WLTP několikrát prekracuje
ostatní NEDC plni (bez podvodu), ale WLTP taky několikrát prekracuji, nekteri dokonce daleko vic nez VW.
proc WLTP tolik prekracuji i ostatni? neprijde ti to divny?
chapal bych, ze VW WLTP prekroci, protože při NEDC diky podvodu nejak snizi produkci NOx a tim padem by nemel projit ani NEDC a proto prekracuje limity i v jinych režimech.
proc ale WLTP prekracuji i ostatní znacky, když NEDC projdou (bez podvodu) a tim padem by mely mit emise dobry, nebo aspoň lepsi nez VW, i v jinych rezimech ??
přitom mezi NEDC a WLTP není zas tak velky rozdil
nejen ADAC, ale první vlastofka před rokem test na NOx 7 napric automobilkama, ktery prisel s tim, v prumeru 7x prekracuju euro6 realu. to ADAC nedelal.
se divim, ze to urady presly vpodstate mlcky, místo toho aby po automobilkách zacaly slapat
WLTP(C) definuje jizdni profil, nedefinuje limity emisi.
na NEDC prosly všechny, WLTP nektere prosly, nekter prekrocily az radove (volvo 14x).
i kdyby si ADAC vymyslel nejakej svůj jizdni profil a podle toho znacky otestoval, tak to ma taky velkou vypovidaci hodnotu
tedy pro dysl bude dal platit 80mg NOx/km, pro benzin 60mg NOx/km.
americani maj limit 40mg NOx/km bez ohledu na palivo
jediny, co se mozna zmeni, bude CO2, který bude pro flotilu vyssi
jediny zprisneni bude u benzinovych primovstriku, kde se u PM pocet castic snizi 10x při zachovani hmotnosti nez u soucasne euro 6b.
nebo si snad myslis, ze USA bude mit NOx limit 40, euro benzin 60 a euro nafta třeba 200 aby splnila ?
navíc když technologie, která umi NOx likvidovat, dostupna je???
nebo si fakt myslis, ze euro 6c, která by mela zacit platit 2017-2018 ještě není znama??
první co sem narazil - strany 10-13. je tam euro6b,c, roky nasazeni, NEDC, WLTP😒br /> [odkaz]
jediny co ze muze menit, je CO2
[odkaz]
automobilky navíc uz nejakou dobu naznačuju ustup od dyzlu v souvislosti s novou normou, takze musí vedet vo co go
a vpodstate to dokladuje, ze když se chce, tak se likvidace NOx umi.
nektery auta s SCR NOx prochazeji i v testu WLTP a není jich zas tak malo.
tady nejde o vykriky toho typu jak pises, ale ze jednu normu to plni, a o něco prisnejsi , nebo realny provoz uz o 1 rad prekracuje
WLTP slouží pro porovnani a vpostate dnes oddeluje zrno od plev.
Když se podíváš na tenhle graf z pokusů o WLTP [odkaz] , tak je evidentní, že záměr byl jediný, dosáhnout co nejhorších emisí. Podívej se jak často je akcelerátor v poloze 100% a po jakou dobu, otáčky neodpovídají použití nejvyššího možného převodového stupně atd. Prostě dali tomu za uši, ale tak to dneska nestojí. Proč chtějí všichni dneska 6 - 8 stupňové převodovky když je neumí použít atd. Emise z velké míry ovlivňuje řidič, je potřeba aby se začalo s osvětou jak řídit aute v 21. století.
On i ten počet PM částic bude možná docela problém
SCR by mely mit všechny citroeny, tedy jde to i do levných aut.
jen je potřeba do nesidit.
jestli dobře pamatuju, tak C4 HDI 120k prosel na NOX s velkou rezervou (WLTP), zatímco C4 HDI 150k mel cca 2x prekroceny limit
Na ty benzíny jsem zvědavej
To že to prezentoval jako Clean Diesel byla už jen poslední kapka
V mym oboru furt existuje par výrobců co ručej za parametry kdyby hromy bily. A pak většina typu: Jednou se nám v laboratorních podmínkách podařilo naměřit. Hádej který se prodávaj víc 😄
A VW naopak musel při měření motor seškrtit, aby vůbec prošel... V normálním provozu pak bylo chování úplně jiné.
Autory studie jsme požádali o komentář i po vypuknutí aféry a byli celkem nekompromisní: „Ostatní výrobci jsou v zásadě v jednom šiku s Volkswagenem. VW je jen vrcholem ledovce - rozdíly mezi výsledky obou testů se dějí napříč spektrem výrobců a jsou tak vysoké, že je není možné vysvětlit,” stojí v zaslaném prohlášení Nica Muziho, tiskového mluvčího ICCT."
ADAC nemám rád, stejně jako vy. Ale a)pokud se ukáže, že opět lhali, můžou už zavřít krám. b) pokud nařknou oni nebo kdokoliv jiný automobilku neprávem, věřím, že by je např. Peugeot okamžitě zažaloval o poslední euro.
Peugeot zmiňuji proto, že před pár dny se dalo dočíst, že i jejich motor reaguje výrazně jinak na emisní test - výrazně vyšším dávkováním močky.
A mimochodem, když jsme u toho zmíněného Peugeotu , tak technicky k čemu by bylo začít vstřikovat močovinu po 15 sekundách, nedošlo by k termolýze a následně hydrolýze močoviny/čpavku, takže kromě bazénku v katalyzátoru by to nepřineslo žádný užitek, naopak zvýšená produkce čpavku z neodpařeného AdBlue po zahřátí systému by redukci narušila.
Ad vstřikování močoviny- je mi jedno, po kolika sekundách je to ideální, v testu to dělá násobně častěji, aby vypálil škodliviny, v reálu násobně méně. Pokud to celé není blamáž, je to pro mě stejný podvod jako software. 😉
Než naftu něco vytlačí, chcípnou ještě tak 3 generace na rakovinu. 8-s
V parnym létě v městský koloně je m.j. právě NOx to největší svinstvo který je základem smogu na kterej pak umíraj tisíce lidi ročně jen u nás. Plus ti okamzite napadá sliznici a váže se na hemoglobin
Přispívaj samozřejmě i ty vykuchaný filtry jak správně zmiňuješ - ty fungujou permanentně 😄
Soused topící PETkou naplněnou mourem taky neni marnej >😒]
Asi protože to je z víc zdrojů a hlavně to umírání přijde až za nějakej čas šíleně to podceňujem