Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Deset vozů s nenápadnou tváří a ďábelským srdcem

Na automobilovém trhu existuje bezpočet různých sportovních modelů, které už na první pohled dávají na obdiv svůj vysoký výkon a dravost. Jenže, co když chcete sportovní auto, které na to nevypadá, ale o to víc dokáže vytrestat ostatní řidiče?
Zpět na článek
24. 10. 2015 14:02
24. 10. 2015 08:39
24. 10. 2015 09:07
24. 10. 2015 13:49
25. 10. 2015 11:05
26. 10. 2015 13:28
26. 10. 2015 15:09
24. 10. 2015 09:20
24. 10. 2015 09:22
24. 10. 2015 09:26
24. 10. 2015 09:27
24. 10. 2015 09:28
24. 10. 2015 09:28
26. 10. 2015 15:13
24. 10. 2015 11:28
24. 10. 2015 19:22
24. 10. 2015 23:06
26. 10. 2015 15:43
26. 10. 2015 17:07
26. 10. 2015 19:02
26. 10. 2015 19:50
26. 10. 2015 19:59
26. 10. 2015 20:03
26. 10. 2015 20:07
24. 10. 2015 09:25
24. 10. 2015 09:26
26. 10. 2015 15:40
27. 10. 2015 12:13
24. 10. 2015 10:21
24. 10. 2015 11:05
24. 10. 2015 11:19
24. 10. 2015 11:25
25. 10. 2015 02:06
24. 10. 2015 11:54
24. 10. 2015 12:14
24. 10. 2015 11:19
24. 10. 2015 14:49
24. 10. 2015 16:43
25. 10. 2015 02:08
24. 10. 2015 12:06
24. 10. 2015 12:49
24. 10. 2015 13:58
24. 10. 2015 14:48
24. 10. 2015 15:45
24. 10. 2015 18:23
24. 10. 2015 18:32
24. 10. 2015 12:46
25. 10. 2015 11:11
25. 10. 2015 14:10
25. 10. 2015 21:01
25. 10. 2015 23:04
26. 10. 2015 07:55
26. 10. 2015 17:13
25. 10. 2015 12:28
25. 10. 2015 12:48
25. 10. 2015 17:28
25. 10. 2015 17:32
26. 10. 2015 20:37
25. 10. 2015 21:30
Celý článek
24.10. 2015

Deset vozů s nenápadnou tváří a ďábelským srdcem

Na automobilovém trhu existuje bezpočet různých sportovních modelů, které už na první pohled dávají na obdiv svůj vysoký výkon a dravost. Jenže, co když chcete sportovní auto, které na to nevypadá, ale o to víc dokáže vytrestat ostatní řidiče?

Sleepers a Lotus Omega (Carlton)

Od toho je tady kategorie vozidel zvaná Sleepers neboli spáči. Jedná se o auta, která na to nevypadají, ale umí být pekelně rychlá. Mají svůj půvab a dovedou (většinou početnější) posádku ohromit svým skrytím výkonovým potenciálem. A právě deset nenápadných „sleeperů“ najdete v následujících výběru, přičemž každý z nich byl ve své podstatě a době postrachem silnic.

Lotus Omega (Carlton)

Tenhle již postarší německý sedan vlastně patří mezi zakladatele rodu supersedanů. Koncem 80. let dostal Opel od vedení GM příkaz, aby postavil něco ostrého na bázi Omegy, co dá stovku pod 6 sekund. K uskutečnění tak těžkého úkolu musel výrobce sáhnout po tom nejlepším, co tehdy nabízel, což byla verze Omega 3000 24V. Ta v základu nabízela 24 ventilový řadový šestiválec o objemu 3,0 litru o výkonu 207 koní. Aby výsledek stál za to, do hry se vložil britský Lotus. Každá vyrobená Omega 3000 24V pak putovala do Velké Británie, kde jí technici Lotusu odstrojili, vyměnili potřebné díly, sestavili zpět a poslali na běžné silnice.
Lotus Omega se pak ve výsledku od klasické nejvýkonnější Omegy lišil v mnoha ohledech. Kromě decentního body kitu a speciálního laku karoserie narostl objem motoru na 3,6 litru, k tomu se přidala jeho snížená komprese a především dvě turba Garett T25. Přepracování se nevyhnuli ani vnitřnosti motoru. Motor dostal na krátko poskládanou převodovku z tehdejší Chevy Corvette ZR1. Ta má šest rychlostí a spolupracuje se samosvorným diferenciálem z Holdenu Commodore V8.
Díky poměrně nenápadnému vzhledu byste tomuhle Němci asi stěží tipli výkon 382 koní a točivý moment 568 N.m. I z toho důvodu s ním měly na silnici velké problémy tehdejší ikony typu BMW M5 nebo Mercedes-Benz 500 E. Jediným konkurentem tak byla maximálně Alpina B10 Bi-Turbo. A jestli si někdo z vás myslí, že by mu v dnešní době Lotus Carlton neujel, tak se šeredně plete. Tohle monstrum v nenápadném kabátu totiž zrychluje z nuly na stovku za 5,4 sekundy a jeho maximálka činí 283 km/h, na což i v dnešní době nestačí velká část vyráběných prémiových přemotorovaných sedanů. Některé zprávy od bývalých majitelů Lotusu Omega navíc hovoří o maximálce 300 km/h, a to se stále bavíme o sériových kusech.
Celkově bylo vyrobeno 950 kusů vozu a vzhledem k tomu, že už tehdy za něj výrobce požadoval 50 tisíc liber, další se už nikdy nevyrobily. Za pozornost stojí i fakt, že 320 kusů neslo logo Carlton a zbylých 630 označení Omega.

Mercedes 500 E

Ano, i tenhle Němec vypadá jako neviňátko, ale ve skutečnosti je lepší jej raději neprovokovat. Pod jeho kapotou je totiž výkonný osmiválec s objemem pět litrů. Díky nenápadné karoserii si jej mnoho řidičů pletlo s klasickým naftovým Éčkem, ale jaké bylo jejich překvapení, když jeho řidič prošlápl pedál plynu až na podlahu a zmizel jim v dáli maximální rychlostí až 260 km/h.
Mercedes 500 E už tehdy dokázal díky propracované automatické převodovce zrychlit z klidu na stovku za 5,9 sekundy, a to i přes hmotnost 1,8 tuny. Jeho základ tvoří klasický Mercedes-Benz W124, který se vyráběl v letech 1984 až 1996 a až při poslední modernizaci v roce 1993 poprvé použil písmeno E. Nejvýkonnější W124 poznáte jen podle lehce rozšířených blatníků a sníženého podvozku. Hlavní zásluhu na jeho výkonech a dovednostech má však firma Porsche, která se podílela na úpravách každé 500 E. Kromě snížení hmotnosti jeho technici vyztužili středový tunel, hnací hřídel, upravili závěsy kol v zájmu rozšíření stopy zhruba o čtyři centimetry a zesílený akumulátor přesunuli z motorového prostoru dozadu. Z modelu SL 500 bylo zase převzato strmější řízení a větší jsou brzdy, které po modernizaci v roce 1993 daroval model SL 600.
Samotný motor vlastně v roce 1990 předběhl dobu, protože byl celohliníkový s plynule proměnným časováním sacích ventilů a řídicí jednotka komunikovala prostřednictvím sběrnic CAN-Bus. Ke konci produkce se pak ještě objevil výbavou nabitý vrcholný model E500 Limited, vyrobený v omezené sérii 500 kusů a ačkoliv se ruční přestavba auta výrobci spíše prodražila, dodnes se jedná o exkluzivitu, která je velmi ceněná.

GMC Typhoon

O tomhle autě asi mnozí z vás nikdy neslyšeli, ale o to větší strach z něj jde. Už jen název Typhoon nevěstí nic dobrého a jeho kořeny sahají do první poloviny devadesátých let. Tohle černé SUV váží lehce přes 1700 kg a je postavené na základech amerického GMC Jimmy. Vůz se vyráběl v letech 1992 až 1993 a na silnicích je spíše raritou. Jeho výroba se totiž zastavila na číslovce 4697.
Přes nenápadný vzhled se po otevření kapoty naskytl majiteli vozu nevídaný pohled. Nachází se zde totiž benzínový šestiválec o objemu 4,3 litru. Nechybí mu velké turbodmychadlo, což je náznak toho, že Typhoon není žádný pomalý Američan. A opravdu, dle technické specifikace mu výrobce do vínku nadělil stejný výkon, jako má současný Seat Leon Cupra 280. A na rozdíl od něj ho GMC nabídne už v 4400 otáčkách za minutu. Jenže to se bavíme stále o papírových hodnotách, v reálu prý některé Typhoony měly přes 300 koní, což už je nějaká síla.
S motorem je spárován výhradně čtyřstupňový automat a výkon je posílán na obě nápravy skrze systém pohonu všech kol, jenž upřednostňuje zadní nápravu v poměru 65:35. Nenápadný Typhoon byl schopen zrychlit z nuly na stovku za 5,3 sekundy a čtvrt míle ujel za 14,1 sekundy, kdy na konci měl rychlost 153 km/h. Maximálka pak byla okolo dvou set kilometrů za hodinu.

Mitsubishi Galant VR-4 (1996)

Ostře naladěný Galant poslední generace je celkem vzácnost a na českých silnicích jej uvidíte opravdu zřídka. Když už by se vám to ale povedlo, jen stěží poznáte, že se díváte na bestii, která je protivníkem ikonické Imprezy WRX STI. Pod kapotu se totiž nastěhoval 2,5litrový vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který posílá svých 280 koní na všechna kola. Když pomineme velkou oblibu u tunerů, klasická neupravená verze je dnes velká rarita a jízdně se jedná o vrchol, na který se však dostanou jen velmi zkušení řidiči.
Galant VR-4 už tehdy dosáhl maximálky 244 km/h a dokonale odladěný podvozek zaručil, že vůz držel na silnici jako přibitý. Pokud majitel tankoval premiovější palivo, výrobce sliboval zrychlení z 0 na 100 km/h za šest sekund, ovšem neoficiální zdroje hovoří o tom, že na sto oktanové palivo dovedlo odlehčené provedení Type-V s manuální převodovkou a hmotností 1520 kg zrychlit na stovku za 5,8 sekundy.
Výkonný a jen lehce designově přiostřený Galant VR-4 variant byl prodávaný i v rodinné verzi Legnum. V kabině pak u sedanu a kombíku nechyběla sportovní sedadla Recaro nebo volant Momo. Zesílené byly i brzdy a tužšího nastavení se pro změnu dočkal podvozek.

Volvo V70 R (2003 – 2007)

Jedním z nejvíce nenápadných „zabijáků“ silnic je Volvo V70 R, který automobilka ukázala na autosalonu v Paříži v roce 2002. O rok později se spustila výroba a právě tehdy se stalo nejvýkonnějším Volvem na tehdejším trhu. Karoserie prakticky nedávala na odiv nic z toho, čeho byl ve skutečnosti vůz schopen. Pod kapotou V70 R totiž pracoval řadový pětiválec s objemem 2,5 litru, jenž byl spárován s manuální převodovkou. Pohonná jednotka dodala v případě potřeby výkon až 300 koní a 400 N.m točivého momentu (u automatické převodovky byl točivý moment snížen na 350 N.m).
I přes větší hmotnost a rozměry se tohle kombi dovedlo dostat z nuly na stovku za 5,9 sekundy a pokračovalo k maximu 250 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom měla dosahovat „pouze“ 10,9 litru na 100 km. To jsou celkem solidní údaje na rodinné kombi s pohotovostní hmotností 1782 kilo, co říkáte? Samozřejmostí byl sportovní podvozek, pohon obou náprav a prakticky dvěma jedinými znaky, že se jedná o zběsilé kombi ze Švédska, byla loga R na karoserii vozu a litá sportovní kola.
Za nimi jsou zesílené brzdy Brembo a V70 R byla standardně dodávána s „chytrými“ tlumiči. Na nich spolupracovalo Volvo s odborníky z firmy Öhlins. Řidič si díky nim mohl jednoduše vybrat ze tří různých nastavení, díky čemuž se dala měnit stabilita vozu v závislosti na stylu jízdy a podmínkách.

Peugeot 405 T16

Pro někoho obyčejný a nevzhledný Peugeot 405 se nevyráběl jen v klasických naftových verzích, nýbrž skoro ke konci jeho produkce vzniklo něco, co dokáže i dnes vytrestat leckterý sportovní vůz. Jedná se o verzi T16, která vznikla v roce 1993, a stala se vlastně na dlouhou dobu výkladní skříní značky. Nepříliš nápadný sedan dostal bohatou výbavu, obsahující kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, špičková sportovní kožená sedadla s alcantarou, výkonnější audiosystém nebo dokonce tempomat. Navenek byste ho tak poznali opravdu stěží, kromě zadního křídla, sportovních kol a log T16 na zádi se totiž v ničem dalším nelišil.
To hlavní se tak skrývalo pod kapotou, kde byl uložen benzínový motor řady XU, jenž produkoval oficiálně z objemu 1998 cm3 rovných 200 koní. To však byla jen poloviční pravda, protože ve skutečnosti motor dostal funkci overboost. Po jeho aktivaci se standardní plnící tlak turba zvedl z jednoho na 1,3 baru a rázem se výkon navýšil o dalších dvacet koní. Overboost byl vždy dostupný maximálně na 45 sekund a většinou to stačilo k tomu, aby dotyčný řidič ujel snad všemu, co ho právě nahánělo. O potenciálu pohonné jednotky koneckonců svědčí i fakt, že se později stala základem pro závodní speciál Peugeot 206 WRC.
A jaké jsou další parametry? Zrychlení z nuly na stovku za 7,1 sekundy, hmotnost bez posádky činila 1380 kg a 405 T16 měla například stejné pružné zrychlení jako Ford Escort Cosworth. A jelikož 90. léta byla dost divoká, po první várce 50 kusů ihned sáhla francouzská dálniční policie. Dokonalé silniční dovednosti zaručoval hydraulický podvozek omezující náklony a zvyšující komfort. Pokud byste zatoužili právě po tomhle autě, asi vás zklamu. Za celou dobu výroby bylo stvořeno údajně jen 1016 kusů a spousta z nich už není na světě.

Renault Safrane Biturbo

I další francouzský výrobce se snažil, aby byl začátkem devadesátých let vidět a tak v roce 1992 ukázala značka Renault novou výkonnou verzi modelu Safrane. Ta se o něco později stala skrytým postrachem po další řidiče konkurenčních značek. Renault totiž k názvu reprezentativního modelu Safrane přidal nálepku Biturbo. To znamenalo, že pod kapotou pracoval dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec PRV o objemu 2 963 cm3. S jeho úpravou pomohla německá firma Hartge, která upravila vstřikování paliva a dodala plně elektronické zapalování. Dvě turbodmychadla KKK pak v konečném výsledku zajistila výkon 268 koní a točivý moment 363 N.m. Problémem ale bylo, že tehdy neexistovala automatická převodovka, která by přenesla takový výkon na obě nápravy. I z toho důvodu dostal Safrane Biturbo standardní pětistupňovou manuální skříň.
Asi není divu, že výsledná hmotnost auta činila 1,8 tuny, jenže i tak se mu dařilo v naprostém klidu zrychlovat z nuly na stovku za sedm vteřin. Maximální rychlost byla omezena na 250 km/h, avšak neoficiálně se uvádělo, že Biturbo bylo schopno dosáhnout rychlosti kolem 270 km/h. Aby se tak těžká a výkonná obluda udržela na silnici, obě nápravy dostaly vzpěry McPherson s možností elektronické regulace. Řidič tak mohl měnit světlou výšku a pro lepší přilnavost výrobce instaloval pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/45 ZR17.
A jak se dá nejvýkonnější, ale přitom andělsky vypadající Safrane Biturbo, vlastně poznat? Prakticky jen podle tří věcí – jiného předního nárazníku, litých kol Hartge a decentního zadního křídla. Až po usednutí do interiéru bylo poznat, že tohle není jen tak obyčejná verze. Na úpravě kabiny se totiž podílel tuner Irmscher. V základní výbavě byla elektricky ovládaná okna a zrcátka, kotoučové brzdy se systémem ABS, klimatizace nebo kožené sedačky. V lépe vybavených verzích jste pak mohli najít zabudovaný mobilní telefon s ovládáním na volantu či přední sedadla Ergomatic s kompletním elektrickým ovládáním.
Renault Safrane Biturbo se vyráběl jen dva roky a jeho produkce skončila v roce 1996 na počtu 806 kusů. Je tak jasné, že se jedná o exkluzivní nenápadnou specialitu, která umí hodně „zlobit“.

Mazda 6 MPS (2004 – 2007)

Moderní japonský sedan sice vypadá poměrně divoce, jenže i přes to se stále jedná o andílka s duší ďábla. Je totiž nejvýkonnější verzí Mazdy 6 a pod její kapotou je přeplňovaný čtyřválec 2.3 DISI s výkonem 260 koní a točivém momentu 380 N.m. Motor má přímé vstřikování paliva, které zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách až o deset procent a navíc snižuje turboefekt. Spárován je se šestistupňovou manuální převodovkou, zrychlení z nuly na stovku činí 6,6 sekundy.
Ačkoliv se to nezdá, tak Mazda 6 MPS je hodně solidní nástroj na zesměšnění ostatních řidičů. Její nejvyšší rychlost se šplhá k 240 km/h a vůz má pohon všech kol. Za standardních podmínek se přenáší 100 procent na přední nápravu a až v případě potřeby se točivý moment rozdělí na obě nápravy v poměru 50:50. Řídicí systém pohonu všech kol navíc obsahuje tři různé jízdní režimy: normální, sportovní a sněhový. Další perlou je i systém odběru výkonu (PTO), který rozděluje točivý moment na zadní nápravu a má svou vlastní chladicí soustavu.
A jak vlastně poznáte nabroušenou Mazdu 6 MPS? Tak předně je vybavena 18" litými koly s pneumatikami o rozměru 215/45 R18. Dále nechybí zadní difuzor s kompaktním spoilerem, logo MPS na víku kufru a dvojitá koncovka výfuku. Verze MPS se chlubí i speciální stříbrnou metalízou, dále byla v nabídce sněhově bílá s perletí, metalická titanium šedá, klasická červená, jasná ebenová a černá. V kabině se ocitly nové číselníky, jiná hlavice řadicí páky či poloskořepinová přední sedadla. Podvozek má v základu silnější stabilizátory, tužší tlumiče a silnější brzdy.

Mercedes-Benz R63 AMG

V roce 2006 Mercedes-Benz uvedl na trh své nové luxusní MPV, které si hned na to vykoledovalo dosti rozporuplné reakce ohledně jeho vzhledu. Kromě standardních verzí se na přání zákazníků do nabídky dostala i vrcholná varianta R63 AMG se čtyřmi koncovkami výfuku, která však moc úspěchů nepobrala, a to se jí stalo osudnou.
Nenápadnost R63 AMG byla snad její největší výhodou, protože skoro nikdo nemohl tušit, že se právě na silnici potkal s autem, co má pod kapotou osmiválcový motor s objemem 6,2 litru. Jeho výkon byl naladěn na 503 koní a 630 N.m točivého momentu, přičemž s motorem je spojena sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic s tlačítky na zadní straně volantu.
Zběsilý R63 AMG má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h a z nuly na stovku se dostane za pět sekund. Za tak krátký čas vděčí i pohonu všech kol 4MATIC, jenže ani takové parametry nakonec nestačily k tomu, aby se nejvýkonnější model řady R stal nezapomenutelnou legendou. Zákazníci Mercedesu nemohli zkousnout rozporuplný vzhled a taktéž velkou hmotnost 2,375 kg. Vzhledem k nízkým prodejům tak byl Mercedes R63 AMG vyřazen z produkce už v roce 2007.

Volkswagen Passat W8

Před čtrnácti lety se na světě objevil další německý vůz, jehož pravý potenciál poznali jen zarytí fanoušci značky Volkswagen. V roce 2001 byl na trh uveden nenápadný Passat se čtyřmi koncovkami výfuku, nápisy W8 a bohatou výbavou. Díky tomu se jedná o ideální příklad nenápadného zabijáka, protože pod jeho kapotu výrobce doslova nacpal čtyřlitrový osmiválec s uložením válců do W. Výkon 275 koní a točivý moment 370 N.m pak znamenal, že po plném prošlápnutí pedálu plynu jste se mohli za pomoci automatické převodovky Tiptronic dostat z nuly na stovku za 7,8 sekundy (s manuálem to majitel mohl dokázat už za 6,5 sekundy). Maximální nejvyšší rychlost byla logicky omezena na 250 km/h, ale tachometr dostal cejchování do tří set.
Možná i díky hodně výkonnému motoru stál nový Passat W8 téměř 1,4 milionu korun, což bylo na tehdejší dobu vážně hodně. O jeho neúspěchu koneckonců hovoří fakt, že po celém světě se prodalo ročně asi jen 10.000 kusů. Málokdo taktéž ví, že provedení W8 nevyužívalo klasický pohon všech kol skrze spojku Haldex. Místo ní byl použit systém se stálým náhonem všech kol s mezinápravovým šnekovým diferenciálem torsen.
Extravagantní Passat W8 se přestal nabízet po třech letech výroby a ani jeho špičková výbava nezachránila fakt, že se jednalo o drahý a přitom velmi rychle jezdící propadák.

Autor: Roman Havlín
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Hammunasakra
24. 10. 2015 08:39
Re: Celý článek
Dík :yes: :yes: :yes:

A redakci za nový styl tradičně :no: :no: :no: :no: :no:

Pěti :no: idiotu se líbí tohle stránkování? A IPA dostal 9 :no: za to s7opirovani článku do jednoho příspěvku? Ste fakt idioti! >:D >:-[] >:-[] >:-[]
24. 10. 2015 11:16
Re: Celý článek
Výborný! Díky ;-)
Avatar - Pepa_007
24. 10. 2015 13:42
Re: Celý článek
Je třeba instalovat AdBlock a nastavovat blokování NetMonitoru???
Nechápu redakci proč s tím nic nedělá, když se proti členění krátkého článku na kapitoly ozývá tolik lidí.
Avatar - pumpkin
24. 10. 2015 13:52
Re: Celý článek
Ma fascinuje, že ešte aj pri takejto záslužnej činnosti, kde Gilgit nenapísal ani mäkké F vlastného textu dostane sedem palcov dole. >:D To sa mu redakcia poskladala?
24. 10. 2015 14:02
Re: Celý článek
To ti jednoduše vysvětlím.
Poserové, co se bojí projevit svůj názor, byť jen pod identitou svého nicku, zbaběle anonymně palcují dolů a to zpravidla nikoliv podle věcného obsahu příspěvku, kterému někdy ani není co vytknout, ale jen podle nicku autora. ;-\
Avatar - pumpkin
24. 10. 2015 15:01
Re: Celý článek
Nuž, ak im to pri duševnej chudobe stačí ku šťastiu, nech sa páči. :-)
Avatar - euro89
24. 10. 2015 16:37
Re: Celý článek
To jsem chtěl napsat, že těch sedm palců dolů vypadá na domácí úkol redaktorů od vedení. >:D
25. 10. 2015 10:13
Re: Celý článek
K tomu ti řeknu jen toto: nejhorší kombinace je hlupák-posera. je podlý, útočí bezdůvodu a zákeřně zezadu. Prostě typický palcovač, nic nevím neumim se vyjádřit ale Gilgit eeee teda IPA se otřel o mou milovanou značku tak pokaždé co uvidím jeho nick přispěchám s palcem dolů. Malý český přizdisráč.
Re: Celý článek
>:D >:D >:D

Ta slova "Malý český přizdisráč" perfektne sedí.
25. 10. 2015 20:16
Re: Celý článek
A už je jich tady šest. ;-)
Lotus Omega - Lotus Carlton
Autor sice nekolikrát uvádí modelové jméno Carlton v závorce, jednou dokonce píse Lotus Carlton místo Lotus Omega, ale napsat ze Vauxhall Carlton bylo britské oznacení modelu Opel Omega se tomu lemplovi uz nechtelo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - martin.filak
24. 10. 2015 08:39
Ochcávka
Divím se, že článku nebyla zařazena Ochcávka 3., 2. nebo ještě lépe 1. generace. Vždyť je to přece největší, nejhezčí, nejprostornější, nejúspornější, nejužitečnější, nejnadčasovější, nejvymyšlenejší, nejpohodlnější, nejrychlejší a nejsportovnější (alfa)auto celého vesmíru...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - hedvin
24. 10. 2015 09:07
Re: Ochcávka
v rukou některých pilotů je zajisté 3x rychlejší než v článku zmiňované auta >:-[]
24. 10. 2015 13:49
Re: Ochcávka
Já se nedivím, že tu musí někdo přitrouble rýpat. Vždy se někdo najde... ;-)
25. 10. 2015 11:05
Re: Ochcávka
Studnice lidske ubohosti je v tomto pripade, zda se, bezedna.
26. 10. 2015 13:28
Re: Ochcávka
Aneb Id*otem za každou cenu.
24. 10. 2015 08:57
Já nedám palec nahoru....
..... ani za výběr vozů - pokud zde jsou třeba Lotus Omega, MB 124 500E nebo Peugeot T16, nechápu jak může chybět minimálně Sierra Cosworth - a ani za klikací úpravou článku.

Bylo mi jasné, že článek bude klikací už z prvního slova nadpisu - Deset. Tak jsem šel rovnou do diskuze. Opět bych jej nečetl, nebýt překopírován do diskuze vcelku.

Takže dnes 2x :no:

Jestli je netradičně jméno autora opravdu až na konci, tak to považuji jen za hezký nový pokus o vytěžení alespoň jednoho kliku navíc. ;-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2015 09:07
Re: Já nedám palec nahoru....
aj taky ten okruhly predosly nenapadny auris s 2,2 DI-D so 130kw mi pride dnes uz ako docela uplne nenapadne ..... ale pritom celkom silne auto....

zase ta 405ka T16 svojho casu az taka nenapadna nebola ... uprimne... mozno je nenapadna skor az dnes...
24. 10. 2015 09:11
Re: Já nedám palec nahoru....
To si, samozřejmě děláš srandu, ale když budeme vážně hledat ikony, co zde doopravdy chybí tak, vedle toho Coswotrha ještě Lancia Thema 8.32.
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2015 09:12
Re: Já nedám palec nahoru....
alebo aj golfy WR6 starsie rocniky...

dnes mi ako celkom nenapadne delo pride aj superb s tym 206kw tsi..... ktore nie je problem si vizualne pomylit aj s nejakym zakladnym dizlovym superbom
24. 10. 2015 13:50
Re: Já nedám palec nahoru....
WR6? Myslíš VR6? Porovnej dynamiku vozů v době, kdy se vyráběly...
26. 10. 2015 15:10
Re: Já nedám palec nahoru....
No mě tam ještě chybí Lancia Delta Integrale 2,0 16V Turbo a Opel Vectra 2,0 Turbo. ;-)
24. 10. 2015 13:00
Re: Já nedám palec nahoru....
Jo výběr vozů je nic moc - hlavně GMC Typhoon, Galant VR-4, ale také MB R. Ostatní jsou celkem OK.

Raději bych tam viděl jiné nenápadné vozy - MB 190 2.3-16, Sierra Cosworth, Volvo 850R, Lancia Thema 8.32, SAAB 9000 Aero nebo i BMW 540i e34 a dá se hledat dál ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 10. 2015 19:42
Re: Já nedám palec nahoru....
Co je na Typhoonu, R-klasse nebo VR-4 špatně? Dle mě odpovídají zadání rozhodně více, než tebou vyjmenované vozy.
25. 10. 2015 11:07
Re: Já nedám palec nahoru....
Sierra Cosworth je dost napadna na to, aby byla zarazena do seznamu nenapadnych aut.
25. 10. 2015 12:44
Re: Já nedám palec nahoru....
Víš vůbec jak vypadá(vypadala) sériová Sierra Cosworh ? Když ne, tak jsem obrázek vložil 24.10. v 11:14 a abys ho nemusel hledat, tak znovu [odkaz] . Tobě přijde nápadná ? Mně ne.
25. 10. 2015 13:40
Re: Já nedám palec nahoru....
Od tebe bych nečekal že se takhle upískneš. Cosie byla vzor nenapadnosti. Nepleteš si to s Escortem Cosie?
25. 10. 2015 20:54
Re: Já nedám palec nahoru....
Nepletu.
Kdyz se rekne Sierra Cosworth, predstavim si tohle: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c… />
A to mi v druhe polovine osmdesatych let jako nenapadne auto nepripada.
25. 10. 2015 21:18
Re: Já nedám palec nahoru....
Škoda, že se nikdo nemůže podívat na to, co si představuješ, když se řekne Sierra Cosworth. Taky už by ses mohl za ta léta naučit vkládat odkazy a zkontrolovat si potom jestli fungují.

Očekával jsem také nějakou reakci na můj obrázek sériové civilní Sierry Cosworth konkrétně z let 1988-1990 a ty nic.
26. 10. 2015 07:48
Re: Já nedám palec nahoru....
Odkaz jsem dal nize a to je taky moje reakce na tvou civilni Sierru. Proste jsem si pod pojmem Sierra Cosworth predstavil jine auto.
25. 10. 2015 21:20
Re: Já nedám palec nahoru....
Když dáváš odkaz umaž "#" a nechej jen http. Zabezpečené stránky nelze vkládat jako odkaz. Předpokládám že je to odkaz na něco jako XR4i.
26. 10. 2015 07:47
Re: Já nedám palec nahoru....
Ne, bylo treba umazat to "s" a nechat jen http...

[odkaz]

Presne takove auto mel pred lety soused (Vietnamec !), ale v bile barve, pak ho nekde roztrelil a koupil Celicu Turbo. V zaplave Felicii, Favoritu a starsich Skodovek na parkovisti se ta jeho auta fakt vyjimala.
26. 10. 2015 12:36
Re: Já nedám palec nahoru....
no napsal jsem s jen mi to asi teblet upravil na křížek a já si toho nevšiml, mea culpa. Myslel jsem si že myslíš staruchu. Měl jsem fakt namysli tu nenápadnou novou.
Avatar - Variotek
24. 10. 2015 09:20
Kde je
Kde je Nissan Primera GT?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2015 09:22
Re: Kde je
ale ta mala "len" 110kw tusim... tiez som si ju uz omrkol a aj ked to bolo uz celkom slusne zive auticko mozno by som skutocne nasiel 10 lepsich sleeperov .... co tak auris 2,2 DID so 130kw? ten mi tam chyba viacej

alebo aj taky forester XT so 177kw je celkom nenapadne delo podla mna ;-)
24. 10. 2015 09:26
Re: Kde je
A ty už s tím Aurisem dej taky pokoj.
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2015 09:27
Re: Kde je
a co forester? moze byt? ;-) .. ok uz som tisko... tych neanpadnych aut je este viacej...

ale inak redakcia nevybrala az take zle kusky ;-)
24. 10. 2015 09:28
Re: Kde je
Taky ne. Mezi deseti. ;-) :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2015 09:28
Re: Kde je
;-\ ;-) .... ale este viem o jednom ... ale mozno na neho niekto pride .... pockam
26. 10. 2015 15:13
Re: Kde je
Forester je těžká nemotorná kraksna. ;-)
24. 10. 2015 11:28
Re: Kde je
primera rozhodne nemala len 110kw ale 140 a mala aj 4x4 ;-) ...ked sa tu dostal neaky gm myslim ze mohli pozistovat viac o tej primere ;-\ alebo tu dat sunny/almeru
24. 10. 2015 19:22
Re: Kde je
Tak ono ti Japonci měli takových aut podstatně více. Už třeba takový Civic 6G VTi se 118kW nebo 124kW, v Japonsku byl dokonce se 136kW z 1,6. Dokonce Accord 7G měl verzi Euro R s dvoulitrem, který měl výkon naladěn někde mezi CTR a S2000 (tuším, že tam bylo 162kW).
24. 10. 2015 23:06
Re: Kde je
Este by som spomenul z japonskych Nissan Pulsar GTI-R s SR20DET motorom a AWD
Avatar - lamal
26. 10. 2015 15:43
Re: Kde je
Primera GT mala v oboch generaciach len 110kw ale efektivnych, 0-100 v reale za 8s bolo na 2,0 v sedane nadpriemerne aj dlho po vydani... papierovo 8,3s.

Ci uz passaty neskor 2,0 FSI 110kw a podobne to nedali pod 9,5s co je oproti 8s rozdiel....

nevraviac o tom, ze primery boli okrem spolahlivosti hlavne o podvozku a jazdnych vlastnostiach a tiez o vybornej spotrebe na pomery pomerne vykonneho 2,0 benzinaka
Avatar - Bully_
26. 10. 2015 17:07
Re: Kde je
Ja teda vidim pro Primeru GT (P11) vsude oficialne 0-100km/h mezi 8,6 a 8,8 (casteji 8,8- rozdil, zpusobeny mozna tradicnim nerozlisovanim 0-60mph a 0-100km/h) a realne zajety cas nikdy pod 9,2-9,3 sec. Vzhledem k tomu, ze jde jeste o petirychlostni prevodovku to neni zadna hitparada a dokazal to uz v techhle letech kdekdo. 8 vterin nepotvrzuji ani videa na Youtube, schvalne jsem je ted skouknul. Vzdycky nad 9 (je potreba nechat rezervu, 100 km/h tacho je vzdycky o kousek min), a to jsem se nedival na to, co kdo na aute ladil oproti OEM stavu.
Ten Sunny GTi, to bylo jine kafe :-) Sam jsem s nim pred X lety jezdil.
Avatar - lamal
26. 10. 2015 19:02
Re: Kde je
mal by si rozlisovat p10 a p11, posli mi prosim ta videa kde to bolo vzdy nad 9, ja ti poslem hned dve kde to je pod 8s

[odkaz]

[odkaz]

diky >:D

PS:
´´a realne zajety cas nikdy pod 9,2-9,3 sec.´´ toto by ma zaujimalo odkial mas, to ty si ich odjazdil na GTckach a prisiel si na to, alebo kto to povedal ?
Avatar - Bully_
26. 10. 2015 19:50
Re: Kde je
Tvoje prvni video ma 0-100 za +-9 sec (musis pockat, az se tacho prehoupne pres 100, cca 103-105, jako u kazdeho auta s homologovanym rozmerem pneu a OEM prevodovkou). Cca 0:21 a pres tu 100vku ma +- v 0:30. Druhe video mezi 9-10 vterinami (0 az 0:09-0:10). Otevri to, dej si tam pauzu a posunuj video kurzorem mysi, uvidis sam. Jaka je objektivita videa samozrejme netusim- neznam auto, ridice, ani drahu, kde tuhle ukazku nataceli.
"Realne zajety cas" je vyraz testujicich novinaru, kteri delali recenzi/test na tento vuz. Tedy pokud sami delali jizdni testy, pak udavali prave "udaj vyrobce/tovarni udaj" vs. realny test.
Zadej si do Googlu "Primera GT" a vyjedou ti desitky odkazu jako mne, v ruznych jazycich.
Nemam nic proti Nissanu ;-) , naopak, sam jsem ho vlastnil a v X jsem jezdil. Jenom neni potreba byt prehnane nekriticky. Uz v tovarnich udajich vetsina vyrobcu dost nadsazuje a zbytek pohadky pridavaji obcas samotni majitele. Muj byvaly TypeR mel taky udavanych 0-100 za 6,4 sec a nikdo s nim nikdy v seriovem stavu nezajel pod 7 vterin >:D
Avatar - lamal
26. 10. 2015 19:59
Re: Kde je
to jako mi chces povedat, ze ty ku kazdemu udaju z tacho pridavas 1,2s ? Accord type R som si vyskusal rv 2000 a papierovo ma 7,3s 0-100 a to aj sedii pocitovo... tie videa co som poslal su okolo 8s ziadnych nad 9, to si potom pricitaj na vsetky tacho videa na youtube 1-2 sekundy >:D

ja si nemyslim ze mas nieco proti nissanom keby aj ano, je mi to fuk iba tie tvoje metody su zcestne, dosiahnutie zo 100km/h na 103 alebo 105km/h nemoze nikdy trvat 1 az 2 sekundy... uplny nezmysel to potom passat 2.0fsi to robi za 11s ako 1,6ky ? :-) fakt nie...

okrem ineho to nie je vseobecne pravidlo, ze kazda automobilka klame v zrychleni ktore uvadza, to jedine VW group co som si vsimol ma v oblube, ale napr mazda naopak pise s pomerne velkou rezervou, si pamatam 3ku 2,0 16v na tej uvadzala do konca 9,9s a real bol okolo 8,5...
Avatar - Bully_
26. 10. 2015 20:03
Re: Kde je
Kazdy nezaslepeny clovek, co umi drzet v ruce mys, si urcite udela obrazek sam :yes:
Ten TypeR jsem mel Civic, nenapsal jsem typ vozu, pravda. Vlastnil jsem oba predchozi typy vyrabene pro Evropu (EP3 i FN2). Posledni, CTR 9G jsem si jenom kratce projel na okruhu pred vic jak pul rokem.
Avatar - lamal
26. 10. 2015 20:07
Re: Kde je
ja sa nepotrebujem zaslepovat je mi to popravde jedno ci niekto priratava k udajom vyrobcu ako ty este dalsie penale sekund podla nalady alebo k videam dalsie 2 sekundy, ak ty nie si zaslepeny tak mi vysvetli to co si napisal:

priratavas 1 az 2s kvoli zrychleniu o 3 az 5 km/h, ak by zrychlenie o 3km vyzadovalo 1s je lahke dopocitat zhruba, ze 0-100 by si vyzadovalo vyse 30sekund >:D

to ma fakt logiku, si mimo s tymto
24. 10. 2015 09:25
Re: Kde je
Promiň, ale mezi deset ? Ne, mezi deset rozhodně ne.
Až bude klikací článek Sto vozů s...... pak se možná, ale jen možná, dočkáš.
Avatar - lamal
26. 10. 2015 15:40
Re: Kde je
Takmer vsetky SK/CZ redakcie vobec neriesia Primery GT, mam dojem ze v tom nikdy nejazdili, nie je to tak rozsirene auto ani webmi ospevovane, aspon nie u nas, v UK su velmi popularne a za mlakou ako Infiniti G20 detto.

Skoda a tiez Sunny GTi, jedine Ondrej Chamilla na neho vzpomina ako jediny z redakcie ho asi jazdil.

Inak aj hondy mi tu chybaju Accord type R bol tiez sleeper okrem dvoch vyfukov v zadu a nenapadneho bodykitu + vacsie brzdy to vyzeralo ako normalny accord...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
27. 10. 2015 11:15
Re: Kde je
Já jsem řídil Almeru GTi, dokonce dvě. :-). Sunny bohužel ne, jen diesel :-(. V Primeře GT jsem nikdy nejel (Jen v P10 1.6), ale slyšel jsem, že to bylo skvělé auto.
Avatar - lamal
27. 10. 2015 12:13
Re: Kde je
Ked pridete do okolia Nitry, kludne sa ozvite :-)
24. 10. 2015 09:44
těžké je vybrat ...
Myslím ,že vybrat deset aut je těžké a je to subjektivní . Ta Omega a 405T16 tam myslím určitě patří ... Já bych tam dal SIERRA COSWORT , LANCIA THEMA s motorem FERRARI .....
Byla by to pěkná anketa ,ale těch aut alespoň 20 .....
Rozbalit vlákno
16
24. 10. 2015 10:06
Re: těžké je vybrat ...
Souhlasím.
Lancia Thema s motorem Ferrari nesla právě oficiální označení Lancia Thema 8.32, o které jsem se zmínil už v 9:11.
Avatar - Emel
24. 10. 2015 10:45
Re: těžké je vybrat ...
Problém je ten, že ta Sierra na to vypadá, to není vyloženě nenápadné auto... aspoň ta co myslím já.

Do téhle kategorie (silné verze silničních aut) patří takové ty klasiky vyráběné kvůli závodní homologaci, MB 190E, Sunny GTR, R5 Turbo, Audi Quattro apod...

Mezi sleepery bych viděl asi nějaké Saaby Aero, aktuálně tam podle mě patří Golf R který je nenápadnější než GTI...
24. 10. 2015 11:14
Re: těžké je vybrat ...
Až tak divoce nevypadá [odkaz]
24. 10. 2015 20:37
Re: těžké je vybrat ...
No tak Lotus Omega vypadá agresivněji než Cosie. O Safranu biturbo nemluvě.
Avatar - pumpkin
24. 10. 2015 14:01
Re: těžké je vybrat ...
:yes:

[odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 10. 2015 19:45
Re: těžké je vybrat ...
Docela se divím, kolik lidí vzpomíná Themu, která s tím osmiválcem nijak zázračně rychlá nebyla... byť měl na hlavách napsáno Ferrari.
25. 10. 2015 20:57
Re: těžké je vybrat ...
Zkus to vzit takhle: Dalsi, kdo do celkem standartniho sedanu namontoval motor ze supersportu pak bylo az Audi v RS6/8 s motorem Lamborghini (kdyz nepocitam par kousku Omegy s V8 z Corvette). Tak asi proto.
Avatar - AUDIRS6
25. 10. 2015 22:34
Re: těžké je vybrat ...
kolegoooo, dostuduj si to:
Audi RS6 (C6) mala motor V10 5.0 TFSI - teda biturbo 5 liter, ktory sice vychadzal z 5.2 VSI V10 ( ktory sa pouzival v S6 a S8 ),ale mal kratsi zdvih. Vsetky tieto motory boli vyvinute v Audi.
Je to defakto 4.2 V8 FSI + 2 valce ( rovnake vrtanie, zdvih ). Resp. tie atmo 5.2 V10 560 PS a vyssie sa vyvijali spolocne s Lambom pre Gallardo, ale podladene verzie si robilo uz Audi samo.
A nepliest si to s povodnym motorom 5.0 V10 pre Gallardo. Ten vychadzal este zo starej rodiny motorov, a paradoxne ma rovnake vrtanie a zdvih ako (aj dnesna) R5 2.5 ;-)
26. 10. 2015 07:52
Re: těžké je vybrat ...
No vidis, tak tim tuplem to (krome te Omegy) nikdo neudelal, auto s motorem z Ferrari (byt tim asi nejslabsim) je proste rarita sama o sobe, bez ohledu na to, jak je rychle a vzhledem k tomu, ze zijeme v Evrope bych se radeji docetl prave o nem, nez o nejakem GMC.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 10. 2015 07:51
Re: těžké je vybrat ...
Jasně, ale článek je o sleeperech, Thema 8.32 určitě není obecně pomalá, ale oproti autům v článku i v diskuzi tahá za nejkratší konec. On si ten točivý osmiválec s mrtvým spodkem s rozložitou Themou moc nerozuměl, takže reálně byla díky lepšímu průběhu rychlejší Thema 2.0T. A to ani nemluvím o provozních nákladech. Prostě totální nesmysl.

Ale obecně holt umístění ferrari motoru do hranatého sedanu působí jak červený hadr :-)
26. 10. 2015 08:01
Re: těžké je vybrat ...
No, on ten zmineny Passat W8 taky nijak oslnive rychly nebyl, za 7,8 se na kilo dostala i normalni V6 2,8 smanualem. A presto tady je. Zkus si predstavit druhou polovinu devadesatych let a zasad si tu Themu 8.32 do nich.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 10. 2015 08:27
Re: těžké je vybrat ...
7,8, no fakt... Ten retardtronic to koukám moc nedával... Ale s mauálem to hned bylo za 6,5 :-) I z videí na youtube je vidět, že to sice nejede vyloženě zázračně, ale pomalé to vážně není.

Nicméně, W8 je takový ekvivalent 8.32 - taky monstrózní motor, taky velké provozní náklady a taky bez zázračná dynamiky - byť mi ten nepoměr provozní náklady/rychlost nepříjde tak horzný, jako u Themy 8.32
26. 10. 2015 08:47
Re: těžké je vybrat ...
Tak to mi prave ten Passat W8 prijde podstatne horsi v pomeru cena/cokoliv, nebot Thema 8.32 je aspon klasika a celkem fajn youngtimer (ktery se navic da udrzet v provozu, aniz bys ho furt tahal na voziku), kdezto PW8 je auto, ktere proste nikdy nikdo nechtel a patrne ani chtit nebude...
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 10. 2015 08:53
Re: těžké je vybrat ...
já bych nechtěl ani jedno :-)
26. 10. 2015 12:20
Re: těžké je vybrat ...
Tak to ja taky ne - pokud bych chtel olitany velky sedan s motorem V8, tak M5 E39 je tutovka a pokud bych chtel neco s motorem Ferrari, tak je urcite lepsi si koupit Ferrari :-)
Avatar - AUDIRS6
26. 10. 2015 09:07
Re: těžké je vybrat ...
Raz ho chcel jeden moj kamarat. Mal ho na 1 den na vyskusanie v rovnaku dobu, ako som mal ja moju A6 4.2 quattro. Tak sme porovnavali...a dosli ku krutemu zaveru - ten PW8 nebol lepsi v nicom - zral viac, bol pomalsi ( obidva s AT ), mal divny zvuk...
Tak ho odmietol a doviezol si S6 4.2 quattro. :-)
Avatar - Dinar
24. 10. 2015 10:21
Passat W8
"Málokdo taktéž ví, že provedení W8 nevyužívalo klasický pohon všech kol skrze spojku Haldex. Místo ní byl použit systém se stálým náhonem všech kol s mezinápravovým šnekovým diferenciálem torsen."
Autore, každý, kdo se orientuje, ví, že Passat B5 měl 4x4 u všech motorizací s torsenem, w8 tedy není žádná vyjímka, "klasický" haldex dostala až další generace s motorem napříč. :-!
Rozbalit vlákno
8
24. 10. 2015 11:05
Re: Passat W8
Panebože to jsou hlody.
nečtu tyhle blitky ne jen proto, že jsou to klikací články, ale hlavně pro to slovo "DESET" na začátku toho článku. DESET důvodů, proč nepít energetické nápoje, DESET způsobů, jak uspokojit svého kluka, DESET návodů, jak se zbavit pupínků...

BLESK.AUTO.CZ
24. 10. 2015 11:19
Re: Passat W8
:yes:

A ještě bych autorovi doporučil zdržet se estetickýho hodnocení, nazvat P405 za nevzhledný může jen opravdový ignorant a trenér pokémonů ;-)
Avatar - euro89
24. 10. 2015 11:25
Re: Passat W8
Amen. :-) Co by v Sochaux dali za to, kdyby dnes dokázali vyrobit tak povedené auto, jakým byla 405 (po všech stránkách od kvality po design).
25. 10. 2015 02:06
Re: Passat W8
To mě taky šokovalo, 405 byl jeden z vůbec nejhezčích sedanů své doby a jeden z nejelegantnějších Peugeotů vše chod. Současná 508 mu svým vzhledem nesahá ani po kliky dveří... ;-\ :no:
Re: Passat W8
:yes: :yes: :yes:

Dalsí prípad odpadového novináre.
Avatar - speedfred
24. 10. 2015 11:54
Re: Passat W8
...že tréner pokémonov! >:D >:D :yes:
24. 10. 2015 11:33
Re: Passat W8
Také mě to hned trklo, ale koukám, že už to tu je. Ale tak obecně je technická informovanost redaktorů na autoblesku tristní a podle toho ta novinařina vypadá. Možná by se měli v redakci dohodnout, že technické články bude psát jen někdo, kdo tomu aspon trochu rozumí a nebo aspon umí hledat na internetu, protože všechny tyto informace jsou snadno dostupné.

Ale pokud mi autor ukáže nějaký Passat B5/B5.5 s haldexem, tak beru zpět a nebudu ho mít za hlupáka.
Avatar - euro89
24. 10. 2015 12:14
Re: Passat W8
To byl jen překlep. Mělo tam být: "Málokdo u nás v redakci ví..." >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
24. 10. 2015 10:24
Jednoznačně
nejlepší poměr výkonu ku jeho užití a rychlosti na silnici je vítězem 6 MPS. Ten zbytek jsou povětšinou jen přemotorovaná auta.
Rozbalit vlákno
2
24. 10. 2015 13:24
Re: Jednoznačně
Souhlas s Mazdou. Ale jeste jsem se pristihl obcas pri zavisti u Volva...
Avatar - Uživatel_5340709
25. 10. 2015 16:43
Re: Jednoznačně
A kdysi svého času 405 T16 nebyl k zahození, když zrovna nebyl v poruše.
Avatar - euro89
24. 10. 2015 11:19
Výběr vozů
Nebudu už komentovat kapitoly, v tomhle ohledu je zřejmé, že redakce na své čtenáře těžce a z vysoka se*e, takže jen děkuji tomu, že se zde vždy najde někdo ochotný se proklikat až na konec a nám ostatním článek zkopírovat do diskuze. :-)
Výhrady ale mám k výběru aut. Pokud už v nadpise píšete o nenápadných vozech, určitě bych tam nečekal Carlton/Omega Lotus nebo Safrane Biturbo. Vždyť ty auta jsou tak ospoilerované a celkově už na první pohled upravené, že by i vola napadlo, že nemá tu čest jen tak s nějakým autem. Já za nenápadná auta považuji třeba výše zmíněnou Primeru GT nebo Carinu E GTi. Jasně, tyhle auta nemají 300PS, ale zato jsou opravdu nenápadná a přesto na svou dobu rychlá. Taky bych tam zmínil třeba Kappu 2,0 20V Turbo, Rovery 820ti a 620ti nebo SAAB 9000 a 9-5 Aero. To jsou auta, která jsou v sériovém stavu opravdu nenápadná a ne Omega Lotus, která vypadá, jak když se vrátila ze závodu BTCC. >:D S Passatem W8 nebo Volvem určitě souhlasím, spíš bych tam ještě zmínil hranatější 850 T5.
Jinak jsem myslel, že poslední generace Galantu VR4 se nabízela jen s pravostranným řízením a tudíž se na kontinentální Evropě nikdy neprodávala(?).
Rozbalit vlákno
4
24. 10. 2015 14:49
Re: Výběr vozů
Jedna 850ka se jim dokonce zamotala do galerie >:D

Edit. Tak to neni 850, ale starsi V70, ktera z ni vychazi...
Avatar - euro89
24. 10. 2015 16:43
Re: Výběr vozů
To nevím, viděl jsem jen galerii na první stránce s Vauxhallem/Opelem. Tu klikací buzeraci odmítám podporovat. Těch pár fotek oželím, beztak vím, jak ta auta vypadají, a článek si naštěstí můžu přečíst i zde v diskuzi. :-)
25. 10. 2015 02:08
Re: Výběr vozů
Přesně tak, mluvíš mi z duše! :-!
26. 10. 2015 08:55
Re: Výběr vozů
Jednu VR4 s levostrannym rizenim jsem obdivoval v Polsku, pokud to teda nebylo dovezene odnekud z Anglie a predelane na nase cesty, pak asi par kusu s levostrannym rizenim vzniklo.
24. 10. 2015 11:47
Zrychlenie GMC Typhoon
Tie cisla nesedia, 280hp je malo na to, aby 1700 kg tazke SVU zrychlilo na stovku za 5,3 sekundy. Spominany Seat Leon Cupra 280 na to potrebuje 5,7 s a to je podstatne lahsi. Dokonca podla tohto clanku Typhoon zrychluje lepsie, nez ovela vykonnejsi (382 hp) Lotus Omega a lepsie ako Mercedes 500 E s patlitrovym W8.
Rozbalit vlákno
11
24. 10. 2015 11:55
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Našel jsem zrychlení 0-60MPH za 5,7. 4°automat podle mě přeřadil jen jednou, takže to možný je.
Nezapomeň, že Typhoon je 4WD...
Avatar - euro89
24. 10. 2015 12:12
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Taky mi to zrychlení nesedí, ale nechtělo se mi to hledat pro ověření. Každopádně šestnáctiventivá Integrale má stovku za 5,7sec. při výkonu 200CV s manuálem a váží 1250kg.
24. 10. 2015 12:39
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Oni si to v redakci autoblesku ani neuvědomují, ale předkládají sem zrychlení z 0 na 60 mph místo z 0 na 100km ( a i jako o-100kmh to i prezentují).

U hodně amerických aut je rozdíl mezi 0-60 mph a 0-100 kmh i přes 1s, protože se snaží naladit automatickou převodovku tak, aby do 60mph přeřadila jen jednou a v technickém popisu figurovalo výrazně lepší číslo u zrychlení.
24. 10. 2015 13:51
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
1sec? Tak to by mě zajímalo. I kdyby to bylo 6s, tak typhoon ve svý době vytřel zrak kdečemu.
24. 10. 2015 19:35
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Tak přeřazení si něco vezme a pak tam musíš ještě dohnat ty další čtyři kilometry (no většinou ještě o něco více, protože ta rychlost během řazení kousek spadne). Krásně to jde vidět na testech Civicu 1.8, který na dvojku vytáhne 98-99km/h. Hledal jsem výsledky na netu a půlka redakcí naměřila 8,5-9,1 sekundy (tedy to brali ještě na dvojku při cca 98-99 a druhá půlka tomu autu naměřila 9,9-10,1 sekundy). Pak jsem našel ještě výsledky 9,4 a 10,7, které byly jaksi osamocené. Takže průměrný rozdíl mezi naměřením 0-99 (na dvojku) a 0-100 (na trojku) je např. u toho Civicu 1,2 sekundy.
Avatar - Barrichello
24. 10. 2015 19:23
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Nesmysl, 300C 5,7 HEMI má 0-60 mph za 5,4 a 0-100 km za 5,6 >:D
Zádná jedna sekudna se nekoná. Jde o 4 km v hodině, to udělá za sekundu i Fabie Junior z 96 km >:D :-)
24. 10. 2015 19:40
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Ta jedna sekunda platí, pokud to řazení ze 2 na 3 je právě mezi těmi 96 a 100 km/h. myslím, že to tam napsal dost jasně. Pochopitelně bez řazení ty 4 km/h dá auto za pár desetinek sekundy
Avatar - Barrichello
24. 10. 2015 19:54
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
V 80 už to má dávno zařazenou 4ku, ty dvojko >:D >:D Sebring už nad 90 nic neřadil nebylo co. Jen lezly nahoru otáčky...
Avatar - euro89
24. 10. 2015 20:04
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Při běžné jízdě asi jo, ale i při zrychlení z 0-100km/h, kdy máš pedál na podlaze a motor většinou řadí až před červeným polem? To bych chtěl u automatu z 90. let vidět, jak tam při prudké akceleraci naháže do stovky všechny stupně... Nepřijde mi to reálné ani u běžných amerik, které mají zrychlení z 0-100 za sto let, natož u auta, které by to mělo zvládnout pod 6sec.
25. 10. 2015 23:29
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Při snaze o maximální akceleraci?
Avatar - DRBNUTY
25. 10. 2015 01:11
Re: Zrychlenie GMC Typhoon
Vo svojej dobe to bolo neskutocne auto.Kamarat ho mal a nerobil nic ine, len zosmiesnoval sportiaky na semaforoch.Samozrejme vela z Typhoonov malo zvyseny vykon nejakym tuningom.
Avatar - kosmonaut
24. 10. 2015 12:06
děs a hrůza
Tenhle typ článků je to, co poslalo v mých očích ke dnu třeba Autoforum.
V lepším případě to začíná drbáním se na pr.de.li redaktora, pokračuje nalezením vhodných adjektiv a následném googlení ve spojení s automobily, využití wikipedie (proto chyby), či netcarshow (proto ofic. fotky).
V horším případě se přepíše článek ze zahraničí, kde tenhle sr.ač.ko.id.ně konfrontační styl u některých plátků kvetl již delší dobu.
Tohle je možná zaměstnání, možná i placené (bože), ale NENÍ to novinařina!
Jinak k dělení kapitol, šel jsem rovnou na diskusi a AdBlock stále běží.
Rozbalit vlákno
7
24. 10. 2015 12:49
Re: děs a hrůza
Kategoricky bych tyhle "Top 10" clanky neodsuzoval. Pokud se udelaji poradne, je to zajimave doplneni serioznejsiho obsahu.
24. 10. 2015 13:58
Re: děs a hrůza
Jo, ale připadá ti tenhle článek udělaný pořádně? Mě moc ne. Btw četl jsem ho celý až v diskusi ;-)
24. 10. 2015 14:48
Re: děs a hrůza
No ja ho cetl na mobilu, takze zadne deleni na kapitoly, spis jsem se zameril na obrazky a udaje o zrychleni a vykonu, takze nemuzu uplne rict, ze by me nejak iritoval.
24. 10. 2015 15:45
Re: děs a hrůza
Tak by mě zajímaly pohnutky k výběru modelů. Např. GMC a Mitsu, co se v Evropě snad nikdy neprodávali.

O klikacím formátu ani nemluvim, ignoruji ho. ;-)
24. 10. 2015 18:23
Re: děs a hrůza
Ale prodavali, minimalne Legnum. V GB jich bylo dost, ale existovalo i s levostranym rizenim. A je to sleeper jak ma byt. Hlavne v nejcastejsi verzi kombi. Aktivni diferaky delaj svy. Mel jsem tu cest a ac jsem jezdil kde cim i s mnohem vyssim vykonem, tak zrovinka legnum je u me asi na vrcholu v pomeru "bezna pouzitelnost/zabava"
24. 10. 2015 18:32
Re: děs a hrůza
Vážně? Díky za info, to jsem nevěděl :yes:
24. 10. 2015 12:46
nenapadnost
Neprijde mi, ze by ta auta byla kdovijak nenapadna. Myslim, ze upravy oproti vychozim modelum byly dost patrne, aby ostatni vedeli, s kym maji tu cest. Samozrejme dneska je moderni vyrezavat do narazniku pulmetrove otvory a karoserie jsou tak neforemne, ze nekdy i devatenactipalcova kola vypadaji mala, ale pohledem tehdejsi doby o nic nenapadneho neslo. Treba ta Omega se svym bodykitem a kridlem vypada trochu prehnane i dneska. Ve srovnani s beznou verzi urcite.
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2015 14:37
klasické dieslové?
Autor bude asi mladší ročník, ale klasická varianta u MB W124 nebyl diesel, ani u Peugeotu 405. Ano, bylo jich už tehdy dost, ale zdaleka to nebyla taková rakovina jako teď, že o benzín nezavadíš. U W124 bylo nejvíc benzínových verzí 200 a 230, později 220. U Peugeotu byla šestnástistovka a devatenáctistovka, možná i dvoulitr značilo se to GR a SR. Takže žádné „klasické diesely“.
Rozbalit vlákno
4
24. 10. 2015 14:49
Re: klasické dieslové?
Přesně.
Tady snad primárně nejde ani tak o ročník narození, jako o celkový přehled v oboru a to nejen z pohledu současných a nebo lokálních preferencí a hlavně jde o novinářské řemeslo. Těmito otřepanými přívlastky autor jen dál degraduje už i tak slaboučké a nepřesné texty ke slaboučkému výběru vozů.

Příklad, jak totálně zastřelit poměrně vděčné téma.

Poslední dobou mám pocit, jakoby si partička čerstvých studentů oboru kuchař-číšník a kominík s truhlářem pronajala tento web, jenom proto, že se konečně dostala kromě internetu i za volant a myslí si, že ji to baví a že musí svá moudra sdělit městu a světu.
Avatar - euro89
24. 10. 2015 16:53
Re: klasické dieslové?
Možná byl autor jako malej na výletě v Německu, kde se svezl taxíkem, který ve většině případů tvořily začátkem 90. letech dieselové Mercedesy W124 a došel tak k závěru, že jde o klasickou variantu. Když vyrostl, našetřil si na dovolenou v Turecku nebo severní Africe, kam mezitím tím většina dieselových Mercedesů W124 jako ojetiny doputovala, což ho v jeho názoru ještě utvrdilo. >:-[] Ale na Bleskauto.cz i tak slušná práce, mohlo to dopadnout i hůř. >:D
Avatar - Hammunasakra
24. 10. 2015 19:26
Re: klasické dieslové?
:yes: >:D >:-[]
24. 10. 2015 17:26
405 T16 doplňující info
Pro někoho obyčejný a nevzhledný auto. Pro mě jedno z designově velmi povedených aut střední třídy z přelomu 80. a 90. let. Jeho design vznikl u Pininfariny, jako u většiny Peugeotů té doby. Však se stačí podívat i na další jeho kousky v podobě Peugeotu 605 či Alfy Romeo 164, křivky si jsou velmi blízké. Auto má oproti těm dnešním velmi vyvážené tvary, hlavně z profilu, podíl skla/plechu, převisy, k délce nadprůměrný rozvor (2669/4406 mm).

A co se týče T16. Je to dnes dokonalý sleeper. Jen doplním pár technických detailů. Auto mělo hydraulickou zadní nápravu (hydrakoule jako u Citroenu). Vpředu byly klasické tlumiče. Auto mělo pohon všech kol přes mezinápravový planetový diferencial uzavíraný viskozní spojkou Ferguson, na zadní nápravě byl šnekový Torsen. Rozdělení momentu bylo 53 ku 47 ve prospěch přední nápravy. Spojka měla větší průměr, převzata z 6 válcové 605tky, stejně tak větší přední brzdy oproti Mi16.
Motor byl vybaven turbodmychadlem s proměnou geometrií naváděcí lopatky (u benzinového motoru unikát). Jednalo se o turbo Garret VAT 25. Při overboostu dávalo až 1,3 bar. Výkon motoru pak vzrostl z 200 na 220koní a kroutící moment byl 320Nm. Maximálka je slušných 235km/h. Chladící okruh dochlazoval turbo ještě 45 sekund po vypnutí motoru, čímž výrazně přispěl k další životnosti této drahé součástky.

Dnes jsou ojeté 405 T16 stále k mání. Za kousek ve slušném stavu dáte přes 12tis Euro. Do budoucna jejich ceny nebudou rozhodně klesat...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
26. 10. 2015 12:49
Re: 405 T16 doplňující info
Francouzská policie, či přesněji četnictvo (Gendarmerie) odebralo snad jen 30 těchto aut, 380 aut se prodalo ve Francii. A třeba v Anglii se vůz nabízel jen jako individuální dovoz pouze s levostranným řízením (pravé se prej nevejde). Jinak převodovka je tady myslím ML5 z 605 SV24.
26. 10. 2015 14:59
Re: 405 T16 doplňující info
Asi tomu tak s převodovkou bude, protože spojka je ovládaná hydraulicky (ostatní 405 lankem) a řazení není přes táhla, ale bowdeny. Byl jsem docela překvapený kolik změn se na T16 událo.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
27. 10. 2015 11:08
Re: 405 T16 doplňující info
Ano je to tak jak píšete. Dodnes je 405 obecně jízdně skvělé auto, tedy pokud má v pořádku podvozek (což ale skoro nikdy nemá). Ono i Mi16 bylo super, hlavně to původní s hliníkovou 1.9. Pozdější dvoulitr z litiny jede hůře, byť vydrží více.
24. 10. 2015 20:51
Opět čtu diskusi.
Opět vidím že je zde více lidí s přehledem větším než redakce.
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2015 02:14
Re: Opět čtu diskusi.
Tak mě už to ani nepřekvapuje... ;-\
Avatar - Ada je zase tady
25. 10. 2015 01:04
Moje nejmilejší stíhačka
byl Tráboš s upraveným motorem. Dalo se z toho vytáhnout přes 60 koní a s ohledem na hmotnost pouhých 600kg si dával tu stovku bleskurychle a věřím, že by si při rozjezdu snadno dal i valnou většinu dnešních "sportovců". Bohužel aerodynamika mu nedávala šanci jet rychleji, než cca 160kmph. Nicméně i tak to bylo to nejzábavnější auto, se kterým jsem v životě měl možnost jezdit. :-) Kdo nevěří, ať hledá na webu Trabant 601 RS...
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2015 10:19
Re: Moje nejmilejší stíhačka
Jsi do toho omylem nalil naftu a 60 koni bylo na svete, ne? >:-[]
25. 10. 2015 11:11
Koukám...
...že redaktora ACZ už může dělat fakt kdokoliv, jen čekám, kdy tu najmou nějakého ex-městského policajta, teď jich bude na trhu dostatek a ohební jsou až až.
Milé ACZ, to jsi to pod novým majitelem a vedením dopra(s)covalo, a k tomu je ten úpadek realizovaný v rekordně krátké době. :'-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
5
25. 10. 2015 14:10
Re: Koukám...
Ked chceš aby to bolo lepšie tak chod robit ty redaktora ved ten kto kritizuje to vie robit lepšie no nie >:D
25. 10. 2015 21:01
Re: Koukám...
Ne, ruzova hlavo, zakaznik muze kritizovat vysledek, aniz by rozumel praci, ktera za tim vysledkem stoji. A pokud s vysledkem neni spokojeny, tak kritizovat musi, je to mnohdy jedina moznost, jak dat najevo nespokojenost.
25. 10. 2015 23:04
Re: Koukám...
Kritizuj ked mysliš že maš pravdu ale mne na tomto članku nič nevadi >:D
26. 10. 2015 07:55
Re: Koukám...
Priste, az zase nebudes mit co rict, tam radeji dej jen ten smajlik.
25. 10. 2015 12:28
BMW 5
Samozřejmě je tu Mková řada, ale ta moc nenápadná není, naopak klasické pětky z osmiválcem a manuálem ( už u 540i E34 byl šestistupnový manuál), tedy E34 540i 6M, E39 540i 6M a E60 545i a 550i s 6M/6A jsou těmi pravými sleepery, protože když vzadu není označení, tak nepoznáte, zda je to základ nebo ne. Navíc i u generace E60/E61 byl výfuk jen na jedné straně pouze s dvojitou koncovkou a to i právě pro 545/550i.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
25. 10. 2015 12:48
Re: BMW 5
Tak od baworaka každý očakáva,že to nejako pôjde,ale taká omega či pežot vedeli prekvapiť.
25. 10. 2015 17:28
Re: BMW 5
To je otazka. Bavorak je sice automaticky rychle auto, ale zase ten Peugeot (o Omeze ani nemluve) vypadal, jako neco lepsiho. Zadani dokonale splnuje Passat W8, ktery se od 1.9 TDi lisi akorat koly, vyfuky a emblemy
Avatar - AUDIRS6
25. 10. 2015 17:32
Re: BMW 5
Tak v tomto ohlade zadanie splnovala este lepsie moja byvala A6 4.2 quattro, generacie C5 ( kym som jej nedal predok od Hofelle design a dozadu vyfuky origo RS6, tak to bol sleeper na pohladanie ) Original mala vyfuky ukryte pod zadnym naraznikom bez viditelnych koncoviek ! Teda aspon do FL ;-)
Pozri si nejaku na Mobile.de alebo pod..., len znalec vie, ze koli motoru V8 4.2 mala rozsirene blatniky, o 23mm dlhsi predok a na dverach trosku vyraznejsie listy ako bezne verzie. :-)
Avatar - Ada je zase tady
26. 10. 2015 17:09
Re: BMW 5
Každý čtyřkolkový Passat, včetně 1.9TDI měl dva výfuky a hliníková kola. Takže záleželo jen na to, co měl za nálepku na zadních vratech... :-!
26. 10. 2015 20:37
Re: BMW 5
Jenomze W8 mel ty vyfuky ctyri a kola v unikatnim designu.
25. 10. 2015 21:30
Škoda článku
To je škoda, otevřel jsem článek že si ho přečtu ale koukám, že zase klikací... Tak to nas..... , píšu komentář a jdu pryč >:D
Rozbalit vlákno
0