Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Mirai: Stlačená budoucnost

Toyota Mirai není první auto poháněné vodíkem. Jako první se ale začne nabízet v Evropě. A Svět motorů je první českou redakcí, která se v něm svezla.
Zpět na článek
25. 10. 2015 14:15
25. 10. 2015 14:58
25. 10. 2015 15:10
25. 10. 2015 15:26
25. 10. 2015 16:21
26. 10. 2015 09:32
26. 10. 2015 10:48
26. 10. 2015 11:20
29. 10. 2015 10:40
26. 10. 2015 21:05
25. 10. 2015 16:41
25. 10. 2015 18:33
25. 10. 2015 18:58
25. 10. 2015 19:09
26. 10. 2015 09:42
26. 10. 2015 10:48
26. 10. 2015 11:46
26. 10. 2015 11:50
26. 10. 2015 12:11
26. 10. 2015 13:13
25. 10. 2015 13:04
?????všechno
To je všechno?Pár vět a konec?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - eXp10it
25. 10. 2015 13:15
Re: ?????všechno
Hele buď rád že to není na kapitoly a pěkně klikej na reklamy.
Avatar - TeeJay
25. 10. 2015 14:15
???
Díky za info, že jste se svezli s Mirai. A kdy můžeme očekávat nějaký článek? Docela se na něj těším. :-)
Rozbalit vlákno
0
25. 10. 2015 14:58
Jizdni dojmy
...nadhera, clanek v sekci jizdni dojmy, kdyz se podivam na autora a pro koho to psal, tak mne vlastne ani neudivuje, ze jizdni dojmy nejsou zadne... ;-\

btw: 39 radku textu, 66 fotek....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eXp10it
25. 10. 2015 15:10
Vodík
Stejně mi to připadá jako totálně slepá větev. Hlavním lákadlem na elektromobilu má být přece to že si ho doma nabiju ze zásuvky a ne že musím obíhat nějaký další druh čerpacích stanic.
Rozbalit vlákno
7
25. 10. 2015 15:26
Re: Vodík
Divas se na to spatne, tady jde o alternativu ke spalovacim motorum. Energii natankujes za srovnatelny cas a dojezd velmi slusny.
25. 10. 2015 16:21
Re: Vodík
Nie je to realna alternativa. Naklady na vybudovanie distribucnych stanic vodika by boli priam astronomicke. A este aj zbytocne, ak by sa islo cestou palivovych clankov, daleko jednoduchsie by bolo vyuzitie clankov spalujucich alkohol.
26. 10. 2015 09:32
Re: Vodík
V Německu se bude stavět 400 čerpacích stanic.
26. 10. 2015 10:48
Re: Vodík
Když bude poptávka, bude i infrastruktura. Distribuční síť kapalných uhlovodíkových paliv a veškerá potřebná infrastruktura také nestály zrovna málo, ani to nevzniklo přes noc. Osobně bych si nevsadil na to, že budeme používat vodík, pokud v budoucnosti budeme používat palivové články. Nemá zrovna dobré vlastnosti pro tuhle aplikaci.
26. 10. 2015 11:20
Re: Vodík
V čem je problém u palivových článků?
29. 10. 2015 10:40
Re: Vodík
Já snad psal o nějakém problému u palivových článků?
26. 10. 2015 21:05
Re: Vodík
Je dost mozne, ze to si rikali nasi predci, kdyz se zacali prosazovat automobily na spalovaci motor. Drive se kupoval benzin v lekarne.
25. 10. 2015 15:23
dotaz na odborniky benzin vs vodik
Prosim mohl by nekdo zasveceny porovnat energeticke naklady na vyrobu benzinu a vyrobu vodiku ? Dejme tomu na 100 km jizdy ?
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Ham.
25. 10. 2015 16:00
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
[odkaz]
25. 10. 2015 16:19
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
To ti ťažko nekto vyčísli, vodík sa vyrába viacerými metódami, s celkovou účinnosťou od 20 do 50%. Najúčinnejšie metódy vyžadujú najvyššie pracovné teploty (950°C) a použitie agresívnych, a teda nebezpečných technológií, čím stúpa cena výroby. Najlacnejšou metódou je výroba vodíku pomocou elektrolýzy. Výroba 1 kg vodíku (čo približne stačí na 100 km jazdy) znamená spotrebu cca 10 litrov vody a 60-70 kWh elektriny. Pripočítať ešte treba skladovanie vodíka, v nádržiach pre bežné použitie musí mať tlak cca 350 bar - čo zvýši spotrebu energie asi o 30%.
Ďalšou možnosťou je uskladňovať kvapalný vodík, skvapalnenie zvýši celkovú spotrebu na výrobu vodíka o 40%. Ale vodík je sviňa, zvládne prejsť štruktúrou mnohých materiálov, čiže nádrže na jeho uskladnenie musia byť špecialita (nie lacná). Vplyvom tepla okolia (natlakovaný vodík má teplotu -252 °C) sa z nádrží odparuje, čo znamená denný úbytok asi 3% hmotnosti, a tiež reguláciu tlaku (dotlakovávanie). Má to dosah aj na bezpečnosť, odparujúci sa vodík tvorí spolu so vzduchom vysoko výbušnú zmes. Predpokladá sa, že v prípade rozšírenia vodíkového pohonu bude vyžadovaný zber a spätné tlakovanie odparovaného vodíka do nádrží.
Suma-sumárum, poprední producenti vodíka tvrdia, že v prípade zvýšenia potreby vodíka dokážu jeho cenu dostať na úroveň bežných fosílnych palív (tj. cena 1 kg vodíka na úrovni zhruba 3-6 dolárov), avšak problémy s jeho distribúciou a uskladnením by ho v reálnej prevádzke predražili o 100-150%
Avatar - TeeJay
25. 10. 2015 17:01
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
:-) :yes:

Tedy cca 13,5 eura na 100 km? To je nějakých 12,5 benzinu, takže řekněme o třetinu vyšší, než u obdobného auta na benzin? To asi bude, minimálně v prvních dekádách existence, vyžadovat značný entuziazmus majitelů. :-)
Avatar - Blue Sun
25. 10. 2015 21:11
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Vodík ovšem bude výhodnější varianta pro stát, protože se bude snáze danit.
26. 10. 2015 10:36
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
To má jednoduché řešení: napálí na litr benzínu spotřební daň 10 € a hned je z toho úsporný pohon. >:-[] A skutečně jsou v Evropě politici, kteří by něco takového klidně tlačili.
25. 10. 2015 17:47
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Pre porovnanie este napisem obdobny postup pre bateriove EV:

Pomocou 70 kWh elektrickej energie nabijeme bateriu. Dojazd 500 km. Koniec postupu.

A jazdime za 1 EUR na 100km.
26. 10. 2015 09:34
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Cena není 1EUR/100 km.
Jednak akumulátory mají omezenou životnost, počet nabíjecích cyklů je omezený. Takže je nutné započíst tento faktor. Akumulátory ztrácejí kapacitu, což znamená později častější nabíjení. A srovnávat nabíjení a čerpání... :-)
26. 10. 2015 10:36
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Častejšie dobíjanie je ako menšia kapacita nádrže, nie drahšia elektrina. Cena je 1 € na kilometer. Pre spotrebiteľa môže byť ešte menšia, pretože na mnohých verejných dobíjačkách "natankuješ" úplne zdarma. Stojí to len trochu času. Kdežto vodík stojí čisté prachy. Viac ako 10-násobná cena ako za nabíjanie bateriek je proste príliš. Navyše elektrická sieť je z veľkej časti vybudovaná, postupné rozširovanie a zvyšovanie kapacity zďaleka nebude tak náročné ako budovanie nových čerpačiek na vodík a celej infraštruktúry okolo toho. Obávam sa, že to by koncovú cenu vodíka zdvihlo ešte vyššie.
26. 10. 2015 10:41
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Problém je jinde. Nabíjí se nečistá energie z fosilních paliv. Vodík je určen k akumulaci, tj. je z přebytků ekologické energie. Nebo z atomovek, které mají pomalou reakci na změnu v sítí.
Obecně vědci považují vodík za perspektivnější.
Akumulátory asi budou paralelně do menších aut na ježdění do práce, na nákupy.
Honda bude ke svému vodíkovému autu dodávat i generátor energie z vodíku pro domácnost pro případ výpadku energie.
26. 10. 2015 11:26
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
A na výrobu benzínu a nafty sa používa čistá elektrina z alternatívnych zdrojov?

Definuj bližšie tie "prebytky ekologickej energie".
26. 10. 2015 11:56
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Vzhledem k problémům s přenosovými soustavami (např. investicí na stanice, které odvrátí blackout v důsledku větrů v Německu a proudovému nárazu z větrných eletráren) se dnes pracuje na decentralizaci. Tzn. kde se energie vyrobí, tam se spotřebuje - nebo akumuluje. A zde se vodík ukazuje jako lepší řešení (výroba vodíku) než akumulátory.
Osobně si myslím, že akumulátory a vodík se budou doplňovat, budou existovat paralelně vedle sebe. Vodík má výhodu čerpání, apod. Akumulátory zase pro akumulaci menších množství energie pro menší spotřebu - městská vozítka, některé domácí spotřebiče.
26. 10. 2015 14:16
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Stále dookola všeobecné ničnehovoriace tlachy a žiadny konkrétny argument, ktorý by podporil tvoj názor... :-!
26. 10. 2015 14:26
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Vidím, že ses musel uchýlit k poněkud dehonestujícím termínům.
Co chceš vědět? Že el. sítě jsou snadno zranitelné v dnešní podobě a že v případě např. sluneční bouře nebo čehokoliv jiného dojde k rozsáhlému blackoutu? Nebo že blackout hrozí a hrozil díky větrům v západní Evropě a že ČR, tedy ČEZ musel investovat do obrany před proudovými nárazy? A z těchto a mnoha dalších důvodů se plánuje decentralizace sítí? Nevím jestli je v nabíječkách el, energie zadarmo, ale vím, že normálně zadarmo není a určitě nezůstane. Btw. - víš kolik stojí H2 na čerpačce v Neratovicích?
Ale to vše není podstata problému. Podstata problému leží v celkové efektivitě řešení s cílem minimalizovat spalování fosilních paliv, i těch na výrobu el. energie a v maximalizaci efektivity ukládání el. energie.
26. 10. 2015 16:26
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Blá, blá blá. Presne to stále v tvojom podaní čítam. Samá omáčka, fakty a čísla absentujú.
26. 10. 2015 10:38
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Palivový článek má také omezenou životnost.
26. 10. 2015 10:42
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Záleží samozřejmě na autu, 70 kWh mi přijde na 500 km marginální a nabíjení není 100 % účinné, takže na to můžeš zapomenout. Ale mělo by to být lepší než vodík vyráběný tímto neúčinným způsobem.
26. 10. 2015 10:47
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Nepodáváš správné informace. Účinnost elektrolýzy je 80 - 92 % !!!
Ano, pokud započítáš účinnost výroby energie, tak jsi jinde. Ale to platí i pro akumulaci v bateriích!
Vodík má právě význam pro ukládání přebytečné energie z větru apod.
26. 10. 2015 11:27
Re: dotaz na odborniky benzin vs vodik
Počíta sa všetko, samozrejme. Jak pre elektrinu pre akumulátory, tak pre výrobu vodíka. Rovnaký meter na všetko. ;-)
25. 10. 2015 16:38
Velmi optimisticke cisla
Dojazd 550 km pri nadrzi na 5 kg (mimochodom asi 70 l pri tlaku 700 barov) znamena spotrebu 0,9 kg vodika / 100 km. To je energeticky ekvivalentne 3,4 l benzinu. Tazko nejake auto bude za tolko realne jazdit.
Rozbalit vlákno
1
26. 10. 2015 13:01
Re: Velmi optimisticke cisla
Kým sa autá na vodík dostanú v nejakom pozorovateľnom meradle do bežnej premávky, tak to možno reálne bude... ;-)
Avatar - _Karel_
25. 10. 2015 16:41
Dojmy?
Tenhle článek je co? Odpověď na kritiku dělení článků? Nebo omylem vypadlo 90%textu? Nebo to nejlepší, co ze sebe redaktor SM dostane? Jestli ano, tak být Toyotou vám už nikdy auto nepůjčím.

V tuhle chvíli nevidím jiný důvod ke koupi Miraie, než být obrovský fanda, nebo touhu po odlišnosti.
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2015 18:33
Re: Dojmy?
Skor je to to najlepsie co sa o Miraii dalo napisat ... :-)
25. 10. 2015 18:58
Poučné
Cena pronájmu 1200 euro za měsíc mě tedy fakt pobavila. Myslím že i ježdění taxíkem by vyšlo levněji.

Další zajímavost je, že elektromotor o výkonu 113 kW dokáže auto rozjet na pouhých 178 kmh, na kterou by v jiném autě stačil výkon snad poloviční. Kde jen udělali kluci šikmooký chybu ?

A taky mě překvapilo, že jednotkou objemu je kilogram. Asi nejaká specialita vodíkových aut.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
25. 10. 2015 19:09
Vše zcestné
Jak elektromobily (nedostatek kovů pro baterie), tak vodíkový pohon (velmi obtížné skladování apod.) jsou slepá větev. Mělo by se jít cestou karbazolu a olejů - buď např. z plodiny Jatropha a nebo ještě lépe a pokrokověji z vyšlechtěných řas.

Moje vize je ta, že u skládek odpadů by se vybudovaly maximálně moderní elektrárny "spalující" odpad, ty by krmily ox. uhličitým lázně s řasami, olej z řas by pokrýval (alespoň částečně) spotřebu PHM v dopravě a dal by se využívat i v obecních kogeneračních jednotkách (které by elektřinou zásobovaly např. provozy pro výrobu karbazolu).
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2015 20:00
Re: Vše zcestné
suhlasim... elektromobily su slepa ulica..... z pohladu dlhodobej buducnosti ( nie najblizsich 20 rokov ) a perspektivy a ekologie... a sirokospektralnej pouzitelnosti a masovosti rozsirenia ... su uplne out - je jasne ze tadial cesta nepovedie .... a ja sa divim ze tolko energie a financii do tej elektriky stale ide.... a vodik je tiez hodne problematicky suhlas.....

ono asi skor budu jazdit auta na benzin vyrabany recyklaciou plastov ale ciste elektricke auta v nejakej masovej produkcii to ucite nehrozi ( inak ta elektrina a jej vyroba zatial narobila planete asi viac skody ako uzitku ) ... a vodik tiez nebude spasa ani palivo ci technologia pre trvalo udrzatený rozvoj planety ..

ja vidim buducnost v recyklacii "odpadu" a jeho naslednom vyuziti ako palivo......
25. 10. 2015 20:10
Re: Vše zcestné
vy dvaja ste sa nasli ... :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2015 20:15
Re: Vše zcestné
no ale vazne... uz teraz je niektorych vzacnych kovov a plynov pomaly nedostatok... a tieto niektore tie kdejake kovy sa pouzivaju v istej miere aj pri vyrobe baterii... lenze ak by spotreba a vyroba bateriek stupla 10 nasobne voci sucasnosti uz bude problem.... zem totiz nie je nafukovacia....
25. 10. 2015 20:25
Re: Vše zcestné
Kde na to chodíte? No aby som si ešte stihol kúpiť akuvrtačku... čoskoro už nebudú... tie kovy z baterky vieme dostať späť.... a k slepej vetve... udivuje ma že vy chlapci žijúci na pupku sveta nepoviete hlupákom v Japonsku a inde kam sa majú uberať. Ano z plastov budem vyrábať benzín - lacno ľahko jednoducho... tankovať budeme na skládke... ved ten dementný národ nevie ani separovať
26. 10. 2015 09:36
Re: Vše zcestné
Hele, a uvědomili jste si energetickou bilanci? Tu energii musí z něčeho řasy dostat, aby ji mohly do něčeho uložit. Takže je to trochu mimo.
Ano, význam má chytání plynů ze sraček na farmě, doma a z toho udělat palivo pro motory. Funguje to, Honda takové zařízení má. Ale aby s tím nakrmily miliony aut, to ne.
25. 10. 2015 20:11
Re: Vše zcestné
Mozete napisat ktorych kovov pre baterie je nedostatok?
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2015 20:19
Re: Vše zcestné
uz aj "obycajna" med zacina byt vzacna.....

zacina byt problem s iridiom s paladiom.. s platinou... prudkym zvysenim vyroby bateriii cena tychto kovov poraste do neskutocnych vysin..... uz teraz sa ich tazba obmedzuje... aj v cine aj inde.. aby nedoslo k "nedostatku" a predislo sa moznej katastrofe ... viac s docitas na nete ...

cez devastacnu vyrobu baterii a elektrinu na uhlie cesta k zachrane planety nepovedie... to skor k jej rychlejsej skaze.... v konecnom dosledku planete ovela menej ublizis s V8 S kladou ako s elektrickym golfom...
25. 10. 2015 20:27
Re: Vše zcestné
Nieje s ničím problém... s ničím... skús vyrátať koľko ton baterii sa ročne vyrobí pre mobily...
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2015 20:34
Re: Vše zcestné
baterie do elektroaut su ale ovela vacsie a tazsie ako baterie do mobilov ... s ich masovym rozsirenim v autach by uz skutocne nastal pre nasu planetu velky problem....
26. 10. 2015 13:04
Re: Vše zcestné
Ty asi nemáš predstavu, koľko mobilov ročne sa predá, koľko bateriek sa vyrobí, a koľko sa ich vlastne musí vyrobiť, pretože mobily ako také majú veľmi veľmi krátku morálnu životnosť a menia sa naozaj často za nové. A do nového mobilu predsa starú baterku nedáš, aj keď by mala vydržať ešte pár rokov...
Avatar - Dzakobo
25. 10. 2015 20:41
Re: Vše zcestné
Jsi dobře mimo, baterie do mobilu váží cca 50 g, do auta většinou 100 - 200 kg, což je minimálně 2000 násobek ;-) , už se ti rozsvítilo?
26. 10. 2015 13:05
Re: Vše zcestné
Koľkonásobne viac sa produkuje mobilov ako elektromobilov? Ako dlho sú v prevádzke baterky a vtelefónoch voči v tým elektromobiloch? Kedy sa ti rozsvieti?
25. 10. 2015 20:31
Re: Vše zcestné
A rátaš tam aj prevádzku toho V8? Oleje, filtre, materiál, spotrebák? cenu recyklácie a čo sa dá z auta spärne využiť?
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2015 20:38
Re: Vše zcestné
v elektrike a bateriach nevidim masovu automobilovu buducnost..... keby sa mali vyrabat desiatky milionov elektroaut a tazkych baterii do elektroaut rocne ... tak nasa planeta ma coskoro asi po chlebe....

buducnost vidim najrealnejsie asi vo vyrobe benzinu z "odpadu" ... bude to najlacnejsie aj najdostupnejsie aj najekologickejsie riesenie...
Avatar - Dzakobo
25. 10. 2015 20:46
Re: Vše zcestné
Až se odpad dobere, stejně se bude muset vyřešit zdroj energie. Buď bude fungovat jaderná fúze, nebo se budou muset masivně pěstovat plodiny pro biopaliva 2., 3. či 4. generace. Tak jak to zamýšlel před více než 100 lety pan Diesel - olej z podzemnice olejné. :-)
Avatar - Blue Sun
25. 10. 2015 21:13
Re: Vše zcestné
Až s tím přijde Hyundai, bude elektroauto to nejlepší na světě, podle tebe.
26. 10. 2015 13:06
Re: Vše zcestné
Ešte šťastie, že sa svet neriadi tým čo vidíš alebo nevidíš ty...
25. 10. 2015 20:41
Re: Vše zcestné
Vravite ze zacina byt nedostatok Iridia, Paladia, Platiny? Tak to mame celkom stastie ze sa komercne li-ion baterie z tychto materialov nevyrabaju >:D Tak snad to nebude az tak slepa ulicka ako ste pisali ...

A zacina byt med natolko vzacna ze sa obavate ze si do svojho domu nebudete moct kupit pracku, susicku, mikrovlnku, vysavac? Vsetky tieto vyrobky maju totiz v sebe elektromotor z medi ...
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2015 20:45
Re: Vše zcestné
ono aj obycajna voda raz bude vzacna... a niekde je vzacna uz aj dnes...... a potom nas prejde smiech ;-) ( samozrejme kym je vsetkeho akoze dost clovek si moznu hrozbu neuveomuje ) ... ale zem nie je nafukovacia

uz dnes je s niektorymi vzacnymi kovmi problem.... nie mozno este nejaky fatalny ale uz zacinaju prudko stupat na cene ... a to sa este nejaka ich masivna tazba ( kvoli elektroautam ) vlastne este ani nezacala a ani na male zasoby nie je z dlhodobeho pohladu mozna...... vyrabat co i len 1 milion elektroaut rocne by planetu podla mna velmi rychlo zdevastovalo
25. 10. 2015 21:03
Re: Vše zcestné
Uz druhy krat vam pisem. Menujte prosim aspon jeden vzacny kov pouzivany v bateriach, ktoreho je nedostatok ...
25. 10. 2015 21:00
Re: Vše zcestné
Mozno si to neuvedomujete ale ta "zla" elektrina vyrobena z uhlia sa v obrovskych mnozstvach pouziva aj pri vyrobe vsetkych pohonnych hmot ako benzin, diesel, vodik, bio-oleje.

Sa tu snazite argumentovat "zelenymi" PHM vyrobennymi rafinaciou plastov a vobec si neuvedomujete, ze aby ste ziskali par litrov paliva potrebujete mat za humnom postavenu uhelnu elektraren z ktorej to budete vsetko napajat :-)
Avatar - MGRR
26. 10. 2015 08:45
Až bude v CZ palivo dostupné, bude veterán Mirai desítky let
Mirai má cenu Corolly, jinak je to hloupost.

Pochopil bych hodnotu 500-600t jako za hybrid, ale jinak... Co s tím? K praktickému použití je nepoužitelná.

Platit +- 1200euro měsíčně za auto které nejde natankovat = servisovat = provozovat?

V CZ nepoužitelné, tady v Německu to samé, nikdo to neumí opravit, ani v Toyotě :-)

Hybridy od Toyoty mi všechny celá léta fungují, dokonale a bez závad.
Rozbalit vlákno
0
26. 10. 2015 09:42
Vodík
je budoucnost. Už proto, že umožní skladování energie, té elektrické. Životnost zařízení pro vodík je vyšší než životnost akumulátorů. Zejména skladování alternativní energie, která dnes v sítích dělá problémy - větrné el. apod.
Vysoká cena - dočasné, otázkou masovosti výroby.
Zastánce akumulátorů - ano, vyvíjejí se. Ale nabíjení bude vždy delší než čerpání vodíku. Akumulátorům klesá kapacita. Likvidace starých akumulátorů také nebude legrace.
Pokud si někdo myslí, že akumulátory jsou bezpečné - viz požáry mobilů. A šíří se zákaz akumulátorů v nákladovém prostoru letadel. Necháte v kufru akumulátor do mobilu a v USA a v dalších státech máte problém, musíte si kufr vyzvednou a akumulátor vzít s sebou.
Rozbalit vlákno
8
26. 10. 2015 10:40
Re: Vodík
Ty o skladovaní vodíku nevieš asi nič.
26. 10. 2015 10:48
Re: Vodík
Ty zase o akumulátorech:-).
26. 10. 2015 11:46
Re: Vodík
Mate nejaky odkaz na zivotnost tych palivovych clankov? Ak si dobre pamatam co som cital, tak odhadovana zivotnost je okolo 150,000 km a vymena bude stat 40,000 USD. Takze tie baterie by vam mali vydrzat predsa len dlhsie.
26. 10. 2015 11:50
Re: Vodík
Životnost se udává v hodinách. Nyní dosahuje 10 000 až 20 000 hodin. Což při průměrné rychlosti např. 50 km/h je cca 400 000 - 1 000 000 km.
26. 10. 2015 12:11
Re: Vodík
Udaje su pre palivovy clanok urceny pre automobil, ci priemyselne montovany palivovy clanok? Pri automobiloch sa neustale meni pozadovany vystupny vykon. Neviem si predstavit, ze by sa u automobilov udaj zivotnosti udaval v hodinach. Mozete poslat link?
26. 10. 2015 12:54
Re: Vodík
Na kilomere to ťažko prepočítaš, práve kvôli neustálej zmene prevádzkového režimu. Pri takýchto palivových článkoch býva životnosť garantovaná na 5000 prevádzkových hodín, teoretická životnosť sa udáva 10 000 hodín. Čím konkrétne disponuje táto Honda, neviem.
26. 10. 2015 13:13
Re: Vodík
Např. ve vysokozdvižných vozících při 8h za den vydrží články 8 - 10 let.
Toyota dává záruku na Mirai 8 let.
26. 10. 2015 13:16
Implementační akční plán rozvoje vodíkového hospodářství v Č
v rámci ChzechInvestu cituji:

"Palivový článek je zařízení, které při elektrochemické reakci přeměňuje chemickou energii
kontinuálně přiváděného paliva s oxidačním činidlem na energii elektrickou.
Vodíkové palivové články jsou považovány za lokální energetické zdroje 21 století. Přestože jsou
velmi dobře použitelné v stacionárních aplikacích, předpokládá se, že k jejich masovému nasazení
dojde nejdříve v automobilovém průmyslu. Oproti stávajícímu konceptu pohonu na bázi spalování
fosilních paliv v tepelných strojích, mají výhodou vysoké účinnosti pohonu a lokálního bez emisního
provozu."
Rozbalit vlákno
4
26. 10. 2015 14:18
Re: Implementační akční plán rozvoje vodíkového hospodářství
Cituješ len čo sa ti hodí. Problematika je podstatne obšírnejšie popísaná a zďaleka to nie je také ružové ako sa snažíš dokázať.
26. 10. 2015 15:01
Re: Implementační akční plán rozvoje vodíkového hospodářství
Tady nejde o růžovost, ale o to, jaký je dnešní hlavní myšlenkový proud.
26. 10. 2015 16:12
Re: Implementační akční plán rozvoje vodíkového hospodářství
Ludia ako vy by si mali kupit Miraii :-)
26. 10. 2015 16:27
Re: Implementační akční plán rozvoje vodíkového hospodářství
Aby si ho v Európe kúpil aspoň niekto...