Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA se chystá zveřejnit skutečné spotřeby svých aut

Velmi překvapivý krok plánuje Peugeot a Citroën. Má v plánu zveřejnit spotřeby svých aut, odpovídající realitě. Je to dobrý nápad? A není to trošku podezřelé?
Zpět na článek
27. 10. 2015 15:49
27. 10. 2015 15:56
27. 10. 2015 16:04
27. 10. 2015 16:09
27. 10. 2015 20:42
28. 10. 2015 00:22
29. 10. 2015 10:34
29. 10. 2015 21:35
27. 10. 2015 15:56
27. 10. 2015 16:18
27. 10. 2015 16:03
29. 10. 2015 10:24
27. 10. 2015 16:36
27. 10. 2015 20:22
27. 10. 2015 20:32
27. 10. 2015 20:39
27. 10. 2015 20:57
27. 10. 2015 21:10
27. 10. 2015 21:21
27. 10. 2015 21:32
27. 10. 2015 23:07
27. 10. 2015 21:30
27. 10. 2015 21:37
27. 10. 2015 22:54
28. 10. 2015 10:23
28. 10. 2015 02:32
28. 10. 2015 12:31
27. 10. 2015 15:10
Jsou normální, pane autor ?
Co všude čtu, tak novináři, "veřejnost" bojují za to, aby spotřeby paliva udávaná výrobci odpovídala více realitě. A když to někdo chce udělat, tak je to špatně ? Spíš je podezřelá ta "péče" o PSA.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2015 15:20
Re: Jsou normální, pane autor ?
Autor má pouze vymytý mozek, no není divu, jsou tak dlouho úkolováni vedením ve prospěch některých značek, že už z toho mají vypěstován "syndrom lhaní".
A Peugeot Citroën rozhodně nejsou na Auto.cz preferované značky, žjo. Co si budeme říkat.
27. 10. 2015 17:44
Re: Jsou normální, pane autor ?
To je prostě klasický článek od Fokta.
28. 10. 2015 10:40
Re: Jsou normální, pane autor ?
Odpoved na titulok bude jednoznacné NIE.

Je to od PSA GENIALNY TAH - ked uz investovali velke prachy do plnenia noriem, preco by to mali srkyvat??? Pochvalili sa patentami a popri laboratórnej spotrebe - tu uviest musia zo zakona, uvedu v zátvorkách aj realnu. Ma to mnotstvo vyhod:

- zaboduju u zákazníka, cestnost sa dnes len tak nevidi
- odchylky spotreby nebudu nejak drasticke, afera bola o emisiách...
- rypnu si do VW, zarezu do ziveho, ved su druhy najvacsi EU vyrobca a maju diesle, VW je ich najvacsi konkurent
- zrealnenie merani tak ci tak pride...

PSA nepodvadzal a mal by z toho vytlct nejaky kapital a nehrat sa na mrtveho brouka...
Avatar - WinNatural
28. 10. 2015 13:13
Re: Jsou normální, pane autor ?
Jenže právě toho se vw-fanatici bojí jako čert kříže - že se zjistí, že jsou v tom sami >:D
27. 10. 2015 15:19
Vlamování se do otevřených dveří
Skutečné spotřeby jsou v době internetu dávno zveřejněny. Stačí se podívat například na spritmonitor.de.
Peugeot 308 1.2 Puretech 96 kW. Normovaná spotřeba 4,7 až 5,2 litru podle typu karoserie a převodovky. Skutečná průměrná spotřeba uživatelů 6,9 litru (uživatel s nejnižší spotřebou 5,9, uživatel s nejvyšší spotřebou 8,3).
Peugeot 308 1.6 BlueHDi 88 kW. Normovaná spotřeba 3,2 až 3,9 litru podle typu karoserie a převodovky. Skutečná průměrná spotřeba uživatelů 5,0 litru (uživatel s nejnižší spotřebou 4,2, uživatel s nejvyšší spotřebou 5,8).
A tak bychom mohli pokračovat ...
Otázkou je, jakou metodiku chce PSA používat. Zda opravdu bude evidovat skutečné spotřeby svých uživatelů (např. vyčtením dat z řídicích jednotek při každé servisní prohlídce) nebo adoptuje další uměle vytvořený laboratorní jízdní cyklus.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2015 15:20
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Stačilo by použít momentálně používaný americký cyklus. není to ideál ale realitě se to opravdu blíží.
27. 10. 2015 15:49
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Bližší realitě určitě je. Jejich Highway Fuel Economy Test se hodně blíží mému stylu jízdy.
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2015 18:43
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Ty ďable !!!!! >:D
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2015 15:22
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Spritmonitor je plný vylhaných spotřeb, ale dalo by se to statisticky profiltrovat (Gaussova křivka) - odstranit extrémně nízké a extrémně vysoké spotřeby.
27. 10. 2015 15:57
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Dobře, místo aritmetického průměru můžeme použít medián, což je velmi robustní statistická hodnota. U Puretechu vychází medián 7,0 litru (průměr byl 6,9) a u toho BlueHDi vychází medián 4,9 (průměr byl 5,0). Čili vychází to víceméně stejně i po "profiltrování".
BTW Ty extrémní hodnoty nebývají vylhané, to pravdivé hodnoty extrémních uživatelů. Já jsem taky jeden z nich :-)
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2015 18:54
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Medián je fajn. :-)
Ale není to standardizovaná metoda. Ten americkej cyklus by byl fajn. :-)
Avatar - Jerry.Gunman
27. 10. 2015 16:18
Re: Vlamování se do otevřených dveří
"... Spritmonitor je plný vylhaných spotřeb..."
No, možná, dejem tomu - ovšem stéle je to pro me mnohem důvěryhodnější údaj, nežli oficiálně deklarovaná spotřeba, uváděná ve "velkém" TP.

Když si porovnám dejme tomu Passat TDI (viz tato recenze zde na auto.cz)
[odkaz]
s mým Citroenem C5 III / 2.0 HDI, pak

C5: kombi o pohotovostní hmotnosti cca 1.780 kg, HDI 2.0/100 kW, 6°automatická převodovka. Oficiálně deklarovaná spotřeba 7,3 litrů / 100 km, dlouhodobě dosahovaná průměrná spotřeba za posledních cca 160.000 km (měřen celkový nájezd a celkové tankování za 4 roky) = 6,48 litru/100 km

Passat: kombi o pohotovostní hmotnosti cca 1.670 kg, TDI 2.0/176 kW, dvouspojkovej automat - a oficiálně deklarovaná spotřeba 5,4 litru /100 km?

Auta +- srovnatelné hmotnosti - a VW má při o 75% vyšším výkonu deklarovanou spotřebu o 35% nižší?
To někdo asi spadnul z višně, ne?

Navíc je tu ještě jedna věc - pokud vůz provozujete jako služební, berní úřad vám asi stěží uzná reálnou spotřebu +- 6,5 - 7 litrů /100 km, když v TP je deklarováno 5,5. A pokud služební auto najezdí nějakých 40-50 Tkm ročně, pak (při tomto modelovém příkladě a ceně nafty 30 Kč/litr) příslušná automobilka okrade každého firemního provozovatele o nějakých 15-20 TKč každý rok...
27. 10. 2015 16:53
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Možné je všechno, ale můžeš mi říct, proč by respondenti spritmonitoru lhali o svých spotřebách?
27. 10. 2015 20:01
Re: Vlamování se do otevřených dveří
pokial tankuje plna plna viac menej na tych istych tankstelle, nie je co komentovat, akurat vediet ci je este auto sukromne, je pravidelny pendler alebo ma vyhodu 1% , kde sa nestara o nic a vacsina ani o palivo
nemalo zaujimavy je aj udaj o rychlosti daneho vodica na AB , 130-140-160...? zhrnutie do jedneho udaju -rychlo nic nenapovie, AB pri velkomestach je casto jedna velka pomaly sa plaziacia kolona, sever je prazdnejsi a plynulejsi
ohladne spotreby , inu spotrebu bude mat Nemec na rovinatom severe ako juzan od Frankfurtu k Alpam, detto mesto ako Hamburg, Berlin... kde viac stojis v zapchach a kazdych 100m semafor alebo mensie mesto, ktore so stastim prejdes na zelenu vlnu krizom krazom
27. 10. 2015 21:03
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Děkuji, ale nějak jsem to jako odpověď na moji otázku moc nepochopil.

Znovu, proč by lhali ? Že mají rozdílné spotřeby, to chápu. I je to zohledněno, Jestli dálnice, město, zácpa a i úroveň tempa - rychlosti.

Ale proč by lhali ?
27. 10. 2015 19:59
Re: Vlamování se do otevřených dveří
A o tom to je. Benzin jezdi vetsinou kratke trasy po meste. Diesel dlouhe trasy - priklad, kdyz jezdim kolem komina tak mam 6,4 staci ale jit 400km a hned tam mam 5.5. Proto nekoho napadlo udelat stejne podminy na valcove zkusebne. Hned na to nekoho zase napadlo jak to obejit. To je furt dokola.
27. 10. 2015 21:09
Re: Vlamování se do otevřených dveří
Znám lidi, co mají diesel na krátké trasy a já jezdím se zážehovým motorem (i když ne na benzín) dlouhé trasy. Není to úplně jednoznačné, jak se možná na první pohled zdá.
Avatar - 3_diamanty
27. 10. 2015 15:49
kazdopadne
je treba uz konecne prestat s tym medom zakaznikom neustale mazat usta a zacat uz zverejnovat realne spotreby..... verim ze seriozni zakaznici to ocenia.... je predsa nad slnko jasnejsie ze ziadny 1,5 tonovy dizlovy kombik za 4,4 litra nepojde ani vo sne .... tak na co tato saskaren.... snad sa po dizlgejte uz otvoria oci aj vyrobcom aj ludom..... a zacne sa to tak nejak uz seriozne v tomto smere vyvijat .... zverejnenie realnej spotreby od PSA ma teda skutocne prijemne prekvapuje a tento postoj je chvalihodny :yes:

ja verim ze casom sa pridaju dalsi a dalsi vyrobcovia aut a nebudeme si musiet klamat ako male deti.... zatial najblizsie k realite su stale japonci.... tam je to niekedy ozaj len par deci rozdiel voci cislam na papieri
Rozbalit vlákno
7
27. 10. 2015 15:56
Re: kazdopadne
Já myslim, že úplně stačí nebejt dement a nejet poprvé autem. Mně je teda úplně fuk, kolik uváděj.
27. 10. 2015 16:04
Re: kazdopadne
nestačí. Je kopec nedementov, ktorí sa v autách až tak nevyznajú a vyznajú sa v niečom inom, okrem toho uvádzanie nižších spotrieb je sofistikované (podľa eú normy), je sprevádzané masážou o dawnsajzingu a nových technológiách, takže mnohí tomu veria aj keď nie sú vypatlaní. Možno ty zas naletíš nejakému predajcovi vysávačov alebo chladničiek, keď ti povie, že nič nežerú ale vysávajú a chladia ako divé.
27. 10. 2015 16:09
Re: kazdopadne
No co se stane? Člověk si to auto stejně koupí, žejo. Rozdíl mezi různejma autama bude furt dost podobnej jak na papíře, tak v reálu. Akorát prostě ten člověk bude jezdit o litr víc, než si myslel. A?
Nehledě na to, že upřímně řečeno znám nemálo lidí, co za tu papírovou spotřebu dlouhodobě fakt jezděj. Třeba mě:)
27. 10. 2015 20:42
Re: kazdopadne
Stále veľa mudrlantov bude v krčme tvrdiť, že dlhodobo jazdia pod papierové hodnoty.
Keby som im dal však vo firme zaplatiť každé deci nad papierové hodnoty, tak by hneď obrátili. ;-)
28. 10. 2015 00:22
Re: kazdopadne
A když pojedu pod, proplatíš mi to naopak ty? :-) Do toho bych šel, protože třeba já dle dotankování jezdím dlouhodobě o 0,6 pod kombinací a nad kombinaci se dostávám až v posledních dvou měsících, kdy mám výrazně vyšší počet krátkých tras v příměstském provozu než v minulosti.

Je to však také tím, že jde o EU4 atmosférický benzin, kde to opravdu sedí (a ani v EU5 atmosféře nebyl moc velký problém se pohybovat okolo udávané spotřeby). Když jsem ale jezdil v dieselu EU5, tak pod kombinaci jsem se nedostal ani ustálenou na dlouhých trasách po rovných okreskách předpisovou rychlostí. Tam to prostě nešlo za nic na světě. Takže ono také hodně závisí na tom, čím jezdíš. Pokud máš diesela, tak se nedivím, že nevěříš tomu, že někdo může jezdit pod továrními údaji.
29. 10. 2015 10:34
Re: kazdopadne
Ale nie. Na dízli nejazdím. Mám aj staršiu atmosféru a tam sa mi veselo darí. Samozrejme, keď nejazdím ako zbesilý tur - brzy/plyn.
U nových áut je to však iná pesnička. A za pár rokov, v údajoch o spotrebách, aj ich labutia pieseň.
29. 10. 2015 21:35
Re: kazdopadne
A to jsme přesně tam, záleží, o jaké auto se jedná. I u moderních EU5 atmosfér se dá dosáhnout udávaných spotřeb (pochopitelně to není tak jednoduché jako u EU4, EU3 a dál). A samozřejmě jde o trasy. Mně trvalo 1,5 roku co jsem to auto měl (EU4 atmosféra), abych vyjel první nádrž nad udávanou kombinaci. A to jsem musel jezdit více krátkých tras do 10km, příměstský provoz a městský provoz, dokonce i v poměrně chladném počasí. Teď jezdím především mnohem více města (a opět relativně krátké trasy) a hned jsem skoro o litr výše než je můj dlouhodobý průměr.
Avatar - tenterfield
27. 10. 2015 15:56
PSA
No tak koukám, že tady se preferuje podvádět. VW nám lže - podvádí, ale zdejší novináři se jej budou zastávat, až hanba. Ale když (zdejšími škrábalisty nenáviděný) PSA chce uvádět skutečnost, tak jej ještě zdejší pisálkové nakonec ukamenují. VW nám lhát může, protože to dělá VW - tak je to svaté, i kdyby nám lhal tisíc krát - ten nikdy nic špatného přeci neudělal.... :-O >:D :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
27. 10. 2015 16:18
Re: PSA
Jo takhle absurdně extrémní to fakt je :-!

Fokt :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - speedfred
27. 10. 2015 16:03
Aby im EU
potom nevymerala ďalšie € za nadlimitne CO2. Niekde som čítal že automobilky platia za nadlimit 95€/gram.
Rozbalit vlákno
1
29. 10. 2015 10:24
Re: Aby im EU
A to za každé registrované auto. Nicméně první tři nadlimitní gramy jsou levnější. Je to 5, 15, respektive 25 €, IIRC.
Avatar - Emel
27. 10. 2015 16:36
Co se chystá
Je celkem jasné, že Citroen nezačne tyto reálné spotřeby uvádět v TP. Podle mě ani nezačne sbírat data z provozu, protože tam by nebylo možné dát číslo při uvedení nového modelu. Čekám dvě věci:
1) upustí od praktik typu přefukování gum a lepení spár
2) přijde s jiným měřícím cyklem

Jak má vypadat správný měřící cyklus, to je jiná diskuse... pokud bychom chtěli reálná čísla, pak dříve či později narazíme na to, že měřící cyklus pro městské auto a manažerský sedan by měl být odlišný... a pro manažerský sedan v Německu a Švýcarsku zase odlišný.
Rozbalit vlákno
18
27. 10. 2015 18:36
Re: Co se chystá
KedyCitroen lepil špáry a prehusťoval pneumatiky? To mi asi ušlo.
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2015 18:53
Re: Co se chystá
Dělali to pravděpodobně všichni ...
27. 10. 2015 20:22
Re: Co se chystá
Jo přelepený spáry na dynamometru, to je záležitost jen opravdových fajnšmekrů. >:D
27. 10. 2015 20:32
Re: Co se chystá
Spáry se přelepují na autě při tzv. dojezdové zkoušce (čím větší dojez, tím menší jízdní odpory) z které se následně určuje jakou silou působí dynamometr proti otáčení kol vozidla při vlastní zkoušce spotřeby/emisí. Takže spáry se samozřejmě nepřelepují na dynamometru, ale na voze.
27. 10. 2015 20:39
Re: Co se chystá
Takže valivý odpor pneumatik je tam započten dvakrát? Jednou z dojezdové zkoušky a jednou reálně mezi kolem a válcem? A ta dojezdová zkouška se dělá z jaké rychlosti, on totiž jízdní odpor vzduchu je do cca 80 km/h zanedbatelný.
27. 10. 2015 20:49
Re: Co se chystá
"... odpor vzduchu je do cca 80 km/h zanedbatelný."
To myslíš vážne? Som zvedavý, čo by si hovoril, keby som ťa priviazal na strechu (kvôli aerodynamike poležiačky) a osemdesiatkou povozil 50 km?
27. 10. 2015 20:57
Re: Co se chystá
Když v předpovědi počasí hlásí, že bude foukat vítr cca 25 m/s tak taky nevycházíte ven?
29. 10. 2015 10:38
Re: Co se chystá
homat1, záleží odkadiaľ podľa veterníku fúka. A na diaľnici, keď je bočný fuják, tak zásadne jazdím terezín! :-) :-) :-)
27. 10. 2015 21:10
Re: Co se chystá
Není započten dvakrát, je započten jednou a to ještě velmi nerealistickou hodnotou, protože automobilky při dojezdové zkoušce přehušťují pneu, používají povrch s minimálním třením, zkušební dráhu mají z kopce, přelepují spáry, používají speciální maziva, nasazují úzké galusky, nastavují nulovou sbíhavost kol a celou řadu dalších fíglů aby snížily tento valivý odpor (i aerodynamický) na absolutní minimum. Dojezdová zkouška se dělá ze 120km/h, protože to je i max. rychlost, která se simuluje na válcích při zkoušce NEDC. Tady to máš popsané:
[odkaz]
Jo a aerodynamický odpor při 80 km/h je zhruba stejný jako valivý odpor (samozřejmě záleží na typu vozidla, ale pro běžný osobák to platí), takže zanedbatelný není ani omylem.
27. 10. 2015 21:21
Re: Co se chystá
Pokud ze 120 pak by to jakýsi smysl dávalo. Ta zanedbatelnost vzdušného odporu do 80 km, je v tom ze do této rychlosti se prakticky nemá šanci projevit jakékoliv přelepení spár. Ve 120 už teoreticky ano.
27. 10. 2015 21:32
Re: Co se chystá
Význam to přelepení má samozřejmě i v 80 km/h, proč myslíš, že se vymýšlí speciální helmy, obleky/látky, výplety kol a celé rámy pro cyklistické časovky, kde se té 80 dosahuje jen zřídka? Je to prostě sada podvodů, kde každý ubere na spotřebě desetinky, ale ve výsledku jsou to litry.
27. 10. 2015 23:07
Re: Co se chystá
jasně, ale u auta v rychlostech do 50 km v hodině tvoří podíl valivého odporu k odporu vzduchu cca 70%. Většina cyklu NEDC se odehrává do těchto rychlostí, při Cx 0,3 přelepení spáry má vliv tak 0,000nic, stále v tom nespatřuji nějaký zásadní vliv. To by měla daleko větší vliv samotná jízdní zkouška. Pokud by měla probíhat z rychlostí okolo 120 km za hodinu na živičném úplně rovném povrchu musela by taková dráha mít několik km (rozjezd/dojezd). do toho ještě vstoupí vítr, hustota vzduchu a jiné dopředu neovlivnitelné faktory a přelepené spáry jsou ty tam.
27. 10. 2015 21:30
Re: Co se chystá
Ještě jedna otázka je někde odkaz na tuhle jízdní zkoušku přímo v metodice NEDC? Zajímalo by mně to, ale zatím jsem nic nenašel.
27. 10. 2015 22:54
Re: Co se chystá
děkuji za odkaz, ale asi jsem slepý, na dojezdovou zkoušku jsem zatím nenarazil
28. 10. 2015 10:23
Re: Co se chystá
Dík, ono to má 230 strán a predsa z toho padajú nezmysli. :-O

Dnes už asi nik nevie robiť veci jednoducho a dobre, ale to je asi zámer.
Avatar - Emel
28. 10. 2015 02:32
Re: Co se chystá
Obecně se traduje, že tyhle a mnohé další praktiky jsou legální a tak je dělají všichni. Proč to dělají, aby klamali zákazníka? Ne, hlavně proto, že z udávané spotřeby prodaných aut se počítají emise CO2 a podle nich se odvádějí pokuty v případě, že průměr automobilky překračuje hodnotu stanovenou naší drahou EU.
28. 10. 2015 13:19
Re: Co se chystá
Tolik psaní, a přitom stačilo napsat podvod ...
27. 10. 2015 18:34
Smiať sa, alebo plakať?
Tento článok je výplodom chorého mozgu. Neviem, či je jeho autorom ten, kto je uvedený ako autor, alebo hlavnú myšlienku vyplodil niekto iný, jednoznačne však dotyčný potrebuje karanténu a dôraznú liečbu.
Rozbalit vlákno
1
27. 10. 2015 20:24
Re: Smiať sa, alebo plakať?
To je tak když neumíte ani přetisknout tiskovou zprávu a máte nutkání to převyprávět po svém ;-)
28. 10. 2015 12:31
Příklady táhnou
Možná to přiměje koncern nepodvádět a pokusí se dohnat úspornost (emise) motorů od PSA.
Rozbalit vlákno
0