Novinky
WinDiesel
5
Čoveče ty bydlíš v nějakých "jiných městech" ...
Přejít do diskuze
budou moct chrlit skoro 3x tolik jedovatého NOx nez benzinove motory a jako bonus mají skoro o 30% nižší spotrebni dan na naftu oproti benzinu (v prepoctu na vychrlene CO2).
a nechapu proc pisou o 80mg NOx /km u osobních aut, když benzinovy auta maj limit 60mg NOx / km.
to snad benzinovy auta nejsou osobní auta ??
a nechapu proc pisou o 80mg NOx /km u osobních aut, když benzinovy auta maj limit 60mg NOx / km.
to snad benzinovy auta nejsou osobní auta ??
a co jako? Vždyť je to pravda.
Opel Zafira absolvoval měřicí cyklus jendou dle normy, podruhé dle normy + zadní kola na válcích bez odporu. Výsledek? Opět výrazné rozdíly...
Opel Zafira absolvoval měřicí cyklus jendou dle normy, podruhé dle normy + zadní kola na válcích bez odporu. Výsledek? Opět výrazné rozdíly...
Ale v praxi se ovzduší samozřejmě nezlepší, (nejen) v ČR stejně bude jezdit velké množství aut plnící starší emisní normy a ještě "líp" diesely s vykuchaným filtrem pevných častic.
Je to jenom formalita, aby se neřeklo, že ti úředníci nic nedělaj ( a že třeba nereagujou na kauzu VW). Když už zpřísnit emise, tak u každého typů motorové dopravy (náklaďáky,nákladní lodě, letadla...), takhle to vypadá spíš jen jako buzerace, když to nemá žádný reálný přínos.
Je to jenom formalita, aby se neřeklo, že ti úředníci nic nedělaj ( a že třeba nereagujou na kauzu VW). Když už zpřísnit emise, tak u každého typů motorové dopravy (náklaďáky,nákladní lodě, letadla...), takhle to vypadá spíš jen jako buzerace, když to nemá žádný reálný přínos.
No taková auta se prostě vyrobit nedají, musíš se s diesely smířit. tedy pokud nejsi jako topten, kterému stejně nikdy nebudou stačit jakékoli vylepšení.
Fór je v tom že v malých autech stačí použít výrazně levnější NOX trap technologie, takže se mýlíš.
Pro začátek by stačilo, kdyby se na STK zavedla povinná kontrola právě těch vykuchaných filtrů pevný částic. Dokonce si myslím, že by to stanice měly kontrolovat už nyní, protože se jedná o podstatný zásah do technické stránky vozu... K tomuto kroku netřeba žádného posvěcení Bruselem
Jenže řeč není oměření emisí na STK, ale o homologačním měření emisí. Vaší starou popelnici nebude technik honit kolem komína se sondou ve výfuku.
Přesně tak, bude trvat ještě pěkných pár let než se za přijatelnou cenu a ve velkém začnou sériově vyrábět auta s alternativními pohony a s "dieselovým" dojezdem. Do tý doby se musíme dusit.
Jenže největší problém emisí spočívá v lokálním znečištění. Například při průjezdu starého nákladního auta znečištění krátkodobě vzroste několikanásobně. Znečištění vzduchu ve vzdálenosti 0,5 km od rušné silnice je o řád nižší než v její bezprostřední blízkosti. Docela by mě zajímalo jestli ty články o celkovém znečištění někdo platí, nebo je píší "užiteční ***i".
Tato technologie zvyšuje spotřebu, takže se v malých autech nevyplatí ani tato, ani addblue.
Právě, že už "dělaj" tím, že to zpřísnili alespoň pro osobáky. S tou buzerací to byla spíš jen nadsázka...
Zlepší, ale jen ve městech, kde se vyskytují spíše nová auta, takže asi spíš v ňáký business zóně v Německu než někde v ČR.
Nevím, v čem by podle Vás na mne mělo tentokrát dojit?
Zlepší, ale jen ve městech, kde se vyskytují spíše nová auta, takže asi spíš v ňáký business zóně v Německu než někde v ČR.
Nevím, v čem by podle Vás na mne mělo tentokrát dojit?
tak třeba já bydlím v Praze a je to tu jedna velká dieselová hrůza. Na druhou stranu před takovými 10ti lety to bylo ještě o něco horší. Dále platí, že nejsmrdutější křápy mají zpravidla mimopražské značky. A pokud je značka nedejbože ústecká, tak u těch je extrémně zvýšená smrdutost prakticky 100%ntní...
Zatím se vyrobit nedají, vývoj je v začátcích, uvidíme, jak to bude v budoucnu.
No naštěstí nejsem ten typ, který nikdy nemá dost. 😉
No naštěstí nejsem ten typ, který nikdy nemá dost. 😉
I kdyby se jednalo o procenta na celkových emisích oxidu dusíku, tak jsou produkovány v místech největšího výskytu obyvatel, přímo pod jejich nosy. Takže, když se odstraní ty procenta, ovzduší se jako nezlepší??? 😲 Mně tento výrok smysl nedává...
"VW jen otevřel debatu o tom, že měření jsou k ničemu" - Jirka 8 cm - VAGinista jako z ucebnice. >😁 >😁 >😁
Polovina měření je jen pro to aby se měřilo. VW jen otevřel debatu o tom, že měření jsou k ničemu. Je najivní si myslet, že moderní vozy jsou o 3 řády ekologičtější než ty doposavadní.
no hlavně to dopadne tak, že do malých aut se nafta přestane dávat úplně, protože to se vší tou technologií potřebnou k plnění nesmyslných limitů bude tak drahý, že si to stejně nikdo nekoupí...
Nejrozsirenejsi je to v stredni EU. Rusove jezdi na prevazne na benzin. V pocatcich DPF, kdy na stare motory naroubovali nove filtry a moc to nefungovalo, tak rezani slusne jelo i v Britanii. U nas je to o to horsi, ze se k nam vozi hodne starych aut (stari vozoveho parku zase pokleslo), a novy filtr si nikdo nekoupi, pokud to nikdo nekontroluje.
Nikde jsem nevidel zadne vyjadreni na toto tema od ministra dopravy nebo zivotniho prostredi.
Nikde jsem nevidel zadne vyjadreni na toto tema od ministra dopravy nebo zivotniho prostredi.
to je nesmysl - v přepočtu na kWh má i ta nejsmrdutější uhelná elektrárna lepší emise než ten nejekologičtější dieselový (a možná i zážehový?) motor... Hlavní problém spalovacího motoru je nespojité spalování, při kterém vzniká násobně více škodlivých emisí než při spojitém hoření...
STK je v českých poměrech pouze institucializovaná korupce mající na reálný stav věci minimální vliv...
Jak narážíš na ta osobní auta, tak platí pořád, že nákladní auta (byť do 3,5t) mají jiné limity? Protože jestli ano, tak to je další blamáž... vždyť ve městech je pomalu každé třetí auto dodávka...
.... a nebylo by od věci si posvítit i na skútry a motorky - ty sice nejsou dieselové, ale smrduté jsou taky parádně - Jak je třeba možné prodávat ještě v roce 2015 dvoutaktní motory? Nebo motory bez řízeného katalyzátoru?
.... a nebylo by od věci si posvítit i na skútry a motorky - ty sice nejsou dieselové, ale smrduté jsou taky parádně - Jak je třeba možné prodávat ještě v roce 2015 dvoutaktní motory? Nebo motory bez řízeného katalyzátoru?
Vyříznutí DPF, zaslepení EGR a vypnutí SCR jsou typicky východoevropská řešení, která se aplikují od Aše až po Vladivostok.... To v Německu málokoho napadne....
Ak by sa počítali aj emisie, ktoré vznikajú výrobou a distribúciou palív, tak by dnešné motory neplnili žiadnu normu... Na produkciu benzínu a nafty sa minie tiež dosť elektriny z tých "nečistých" zdrojov...
Ano plni,ale v lab podminkach... Dnesni auta jsou staveny tak, aby prosla lab merenim. Pokud budou miset plnit v realn prpvozu stejny limity, tak praktocky muso mit emise radove nizsi nez dneska... Takze vsechny auta euro6 budou miser mit SCR denox a to neni levnyho...
Co mas za malý auto? Levnej Citroen C4 120 BlueHDI podle přeměření ADACu plní Euro6. Nevim ale možná je to i nejlevnější auto segmentu
A co jako by měli tedy dotyční ůředníci vlastně "dělat" ? V čem ta "buzerace" spočívá, bude to stejná procedura jako už je, jenom přísnější, spíš bych řekl, že se obáváte, že na Vás tentokrát opravdu dojde. Pokud kontroly budou opravdu kontrolovat a vyřadí "prašivé ovce" ze stáda, tak se ovzduší samozřejmě zlepší.
Bacha poslední dobou se prej výrazně zvýšil dovoz až 15 let starejch ojetin
Podle statistik se nejvíc vozej VW a škodovky. TDI 😐
Podle statistik se nejvíc vozej VW a škodovky. TDI 😐
V laboratorních podmínkách respektive podle zatim platícího standardu plněj emise všichni >😒]
Já mluvim o měřeních ADACu který vznikly nejspíš na podporu VW průseru Dieselgate. V těch hodně vozů selhalo ale asi 10% dnešních aut emise prostě plní. Včetně toho levnýho Citroenu
A měřící cyklus se i v Evropě zřejmě konečně zpřísní - viz tenhle článek 😄
Já mluvim o měřeních ADACu který vznikly nejspíš na podporu VW průseru Dieselgate. V těch hodně vozů selhalo ale asi 10% dnešních aut emise prostě plní. Včetně toho levnýho Citroenu
A měřící cyklus se i v Evropě zřejmě konečně zpřísní - viz tenhle článek 😄
V první řadě by takové auto nenechali jezdit. Kdyby po tom na STK šli, tak lidé můžou chtít sebevíc. I když je možné, že by někdo každé dva roky auto dal do pořádku a pak ho zase rozvrtal.
spíš než ty limity je ještě urgentnější řešit právě daně, aby se diesely tak moc neprodávaly....
Nechapal jsem proc tlaci na nova auta, pritom majitel si po zakupeni muze vyriznout DPF, zaslepit EGR a vypnout SCR a to nikoho nezajima.
No a tu jsem to pochopil, proste stale zijeme v komunizmu nebo oligarchizmu, kde se na zivotni prostredi hladi az po biznisu a osobnim prospechu. To je hodne kratka cesta.
"O ještě přísnější testy usilovalo hlavně Nizozemí, známé svojí snahou o čistější životní prostředí, které jako jediné hlasovalo proti návrhu. Česká republika se naopak hlasování zdržela."
K cemu je mit 80NOx/km, kdyz STK nic takove nebude nikdy merit? Potom se vsichni divi, ze mame EU6 a ve mestech se ovzdusi nezlepsuje. Pritlacme VW at sazkrti motor a nechejme majitele si motor odsrtit
:no:
No a tu jsem to pochopil, proste stale zijeme v komunizmu nebo oligarchizmu, kde se na zivotni prostredi hladi az po biznisu a osobnim prospechu. To je hodne kratka cesta.
"O ještě přísnější testy usilovalo hlavně Nizozemí, známé svojí snahou o čistější životní prostředí, které jako jediné hlasovalo proti návrhu. Česká republika se naopak hlasování zdržela."
K cemu je mit 80NOx/km, kdyz STK nic takove nebude nikdy merit? Potom se vsichni divi, ze mame EU6 a ve mestech se ovzdusi nezlepsuje. Pritlacme VW at sazkrti motor a nechejme majitele si motor odsrtit
:no:
Jestli mam auto na 8 let do mesta, co je 150tisic km a mam dat o 60 tisic vic penez a mit spotrebu o 0.3 nizsi, to se mozna vyplati jenom tam, kde je nafta zdarma.
Viděl jsi někdy příplatky za ty výkonnější motory? Vem si například jen takový 20i proti 28i. Na malých, slabých autech jsou menší marže. Pomáhají v první řadě svou existencí, snižováním průměru.
Jinak proti tomu v principu nic nemám, pokud to znamená, že místo šidítka dostanu motor, který chci.
Jinak proti tomu v principu nic nemám, pokud to znamená, že místo šidítka dostanu motor, který chci.
Ono je to na stole už opravdu dlouho a zvýšená tolerance je tam víceméně proto, aby bylo více času na vývoj. Vývoj motorů není levný, ani se neděje přes noc. Jaký to bude mít praktický dopad, je otázka.
A co z toho testu oplu vyvodit? Ze je to co VW dela cajk nebo to ze je treba si posvitit i na opel? Ja jsem pro dvojku.
To ze podvadi vic automobilek prece nemuze byt duvod od ted onen podvod tolerovat/bagatelizovat.
To ze podvadi vic automobilek prece nemuze byt duvod od ted onen podvod tolerovat/bagatelizovat.
Hlavne by mali povinne do cien výkonných áut preniesť pokuty za nadlimity. Je to obchodná fraška, keď sa malé autá v rámci automobilky skladajú na pokuty, a tým na ceny výkonných vozidiel.
P.S. Toto je predsa len iný level, ako rovnaké cenovky za oblečenie a obuv.
P.S. Toto je predsa len iný level, ako rovnaké cenovky za oblečenie a obuv.
No, jsem docela zvědavý jak to dopadne a jaké to bude mít následky. I tato "měkká" varianta je pro automobilky docela zařezávající a je otázkou, za jakých obětí v projevu motoru či spotřebě, jí dokáží splnit. No a jestli by nakonec byla schválena nějaká tvrdší varianta bez tolerancí, tak to asi bude "konec dieselů" v Evropě.
Mi při pohledu z okna na inverzi plnou kouře a sraczek nepocházejících z aut naopak dává smysl zcela jasný.
Všetky typy pohonov na jednu úroveň! Navrhujem zaviesť všetky emisie pre všetky typy pohonov podľa elektriny - ani gram NOx pri prevádzke!
A čo nového v kauze Dieselgate? Už nám nikto dávno nenaordinoval žiadny poučný článok.
No to by elektromobily neprošli vzhledem k tomu, z jakých zdrojů se jim dodává energie >😒]
pokud se budem bavit o oxidech dusíku, tak se ovzduší nezlepší vůbec, ať budou limity pro auta jakýkoli... Provoz aut se na celkových emisích NOx podílí v řádu jednotek procent ... Na jednom českém konkurenční auto-webu o tom byl docela zajímavej článek. Odkaz dávat nebudu, není problém to najít...