Ještě nedávno to se Škodou Roomster II vypadalo velmi dobře, dnes je ale všechno jinak. Podle našich informací Volkswagen celý projekt zrušil. Definitivně.
Podľa Teba je dobrý nápad spraviť z X rokov starej hranatej skrine s tuhou zadnou nápravou na listových perách MPV? TO auto by bolo len paródiou na MPV, rovnako ako ňou je súčasný Caddy v osobných verziách. Je a zostane to proste užitkáč. Vo VW Group poriadne netušia, čo je MPV, a podľa toho ich ponuka v tomto segmente vyzerá ako vyzerá. Veľa priestoru, prípadne odsuvné dvere nedefinujú súčasné MPV.
U VW je aj nové auto obvykle staré, s pár kozmetickými zmenami...
V Amerike pokojne tuhé nápravy na listových perách môžu mať, cesty tam vyzerajú inak. Veľké vzdialenosti s dlhými-predlhými rovinami, pomerne nízke povolené rýchlosti, tam nie je dôvod bazírovať na vlastnostiach podvozka a drahších riešeniach. V Európe sú cesty a podmienky celkovo úplne iné.
No jo no., to muzes rici skoro o cemkoliv. novy podvozek u nove generace tehoz vozu povetsinou znamena napravy totozne konstrukce, principialne zname uz cela desetileti. ale to je uplne jedno, spravne pises, ze to je primarne uzitkac, nicmene se jeste v puvodnim prispevku pozastavujes nad koncernovou nabidkou mpv - tomu moc nerozumim: sportsvan, touran, sharan mi prijdou jako celkem solidne poskladana nabidka, doplnuje to uzitkac caddy a uzitkac transporter (nebo jak se to ted jmenuje)...
Lenže u VW je nový model koľkokrát nie len totožnej konštrukcie náprav, ale aj veľkej časti plecháriny, viď zrovna aktuálny Caddy, alebo hoci Golf - zmení sa palubka, svetlá, pár vrchných plechov, a máme novú generáciu...
Ponuka MPV u VW nie je nijak ružová, v tirede malých MPV nemá zhola nič, naopak v kompaktoch sa tlačia hneď dva modely, ale to môžeme brať ako krátku verziu a grand u konkurencie. S posledným Touranom som sa neviezol, ale ten predchádzajúci ani za trest, horšiu vytriasačku v MPV som nešiel, jazdné vlastnosti toho auta charakter MPV, teda primárne rodinného auta úplne potláčali. Má veľký kufor, ale inak nemá vôbec na nikoho z konkurencie. Sharan ma nemilo prekvapil poslabšou ponukou kabíny, a napr. zadné sedadlá sú dosť malé a hlavne veľmi nízko nad podlahou. Plusom sú odsuvné dvere, ale ani to neprebije fakt, že Sharan je jedným z mála áut, ktoré klamú telom opačne - vnútri sú menšie ako by sa zdalo zvonku.
Caddy je užitkáč jak vyšitý, dať do neho zadnú radu sedadiel nerieši vôbec nič, svojou podstatou je to viac traktor ako osobné auto - to proste nie jeMPV. Iba priestor nestačí..
Toľko môj pohľad a názor. Čo neznamená, že nemôžeš mať iný. ;-)
Tak asi jsi jel jiným současný Touranem než já.. :-!
Jízdně jedno ze dvou nejlepších středních MPV..s Fordem C-MAX Grand.
Víceprvková zadní náprava perfektně drží i filtruje nerovnosti vč. plného zatížení auta.
To není kostitřas Caddy.. >:D
Hlavně je Touran velmi prostorný s výtečnými sedadly..velkým kufrem s plnohodnotnou alu rezervou!
Jenže k Roomsteru to vůbec nepatří..Touran je jiná liga , jízdně i cenově.
Je to dražší MPV.
No s touranem jsem jezdil dva měsíce v létě s náhradním vozem a to auto je strašný. Nepohodlný, leze se tam jak do tanku, malý kufr na vnější velikost, ergonomie ovládání tempomatu nic moc a rádio s navigaci je umístěno nekde u kotníku. K tomu úzký a krátký sedadla a umístění ovladače oken u spolujezdce je zoufalé. Ale motor jel celkem slušně. To scenic v současné a minule generaci byl a je lepší než drahej touran.
vidis, sharana doma mam, ano, klame telem, ale jinak uz s nicim asi souhlasit nemuzu - podle me je to mpv uvnitr prostorne jak autobus, posaz a vyhled sqely jak z suv a pohodlny a tichy na dlouhych trasach jak luxusni limuzina ;-) ... no nekup to :-)
Sharan kufor má, to bez debaty, ale na zadných sedadlách som dobrý pocit zrovna nemal, akoby to auto bolo šité na číňanov a nie európske postavy. Ak hovoríme o priestore, na minulú generáciu nemá, to bola bublina. Mňa to auto nijak neoslovilo, pritom bol na muške, pretože predchádzajúcu generáciu poznám...
O Tourane som písal, že som nejazdil aktuálnou generáciou, ale tou predchádzajúcou, a to bolo všetko, len nie pohodlné auto.
Tatík je v důchodu..a svoje děti vozím MPV a SUV běžně.
Scénic šel před časem z domu , poruchové , jízdně nepříjemně houpavé naklánějící se auto stylu mikrobus.. 8-s
Jen ten prostor frantíci mají taky slušně vychytaný..proto se Scenik pořídil..
Ale proti Touranovi , to byla plečka na kolech. :-)
Touran jezdí na úrovni normálního kombíku.
Což je u většího auta výtečné.
Turan je ošizená plečka. Jen se do ní posadit a cítíš jak se všude šetřilo 8-s . Vyzkoušej novější generaci mpv z francie a budeš valit oči. Frantíci jsou mistři MPV. :yes:
o touranu nevim nic (krom prospektu, ard.). v sharanu jsem sedel jak v minule generaci, tak aktivne jezdim tu soucasnou. no a co se prostornosti tyce (porovnavam petimistne verze, sedadla v kufru nevim, sam nemam), tak v predu +- stejny pocit, vzadu ma stara generace jedno velke minus: zuzujici se strecha smerem do stredu zpusobuje, ze ja, 180 cm vysoky jedinec, se pri sezeni na krajnim sedadle mlatim o roh strechy hlavou. toto je v soucasne verzi vyreseno mnohem lepe, tam o kontaktu se strechou nemuze byt rec (auto je v urovni hlavy sirsi). v podelnem smeru a v loktech nevidim rozdil. jinak co se tyce jizdnich vlastnosti a celkoveho vnitrniho pojeti, tak ta soucasna generace ma mnohem blize k osobnimu autu, atd. v neposledni rade je mnohem bezpecnejsi. takze z meho pohledu spucasny sharan vyresil nektere "chyby" minule generace, ze by nejake nove dodal nemam pocit.
zvlastni... prvni espace byla bomba, druhy dotahl tento segment prakticky k dokonalosti, treti jeste zachoval principy segmentu, z venku uz vsak zacinal mit ruzne vystrelky (zebrovani, atd.) od ctvrte generace uz renault nevi coby a tak zacal delat auta, ktera uz v showroomu vypadaji jak po nehode (samozrejme je to subjektivni hledisko). takze ani nevim, francouzska auta mi po eleganci 80-tych a 90-tych let prijdou akorat tak extravagantni a krom te extravagance opravdu nic navic nenabizeji. bohuzel.
Pri tomto pohľade rozumiem, že jazdíš Sharanom. >:D Názor ti neberiem, verím, že Sharan je dobré auto. V predošlej generácii som prešiel polku Európy, ale pre mňa je neskutočne bez nápadu, jednoducho také to zadanie "len aby sme niečo nepokazili" a mohli to vyrábať zas aspoň 14 rokov. Renault nie je v takej pozícii ako VW, takže si to nemôže dovoliť a teda vďaka bohu! Stretnutie s novým Espacom je oproti Sharanu ako také malé Vianoce. :-)
No jo no., kazdy clovek ma trochu jiny nazor, proto se take delaji ruzne veci, ktere vice ci mene oslovuji kazdeho jednoho cloveka. z hlediska celkovych objemu vyroby a prodeju je zrejme, ze sharan momentalne trefuje vetsi cilovou skupinu nez espace... tim samozrejme nechci tvrdit, ze me vnimani je spravnejsi nez tve (to ani nahodou), ale z hlediska cile, ktery maji obe automobilky stejny (tzn. prodat v danem segmentu co nejvice aut), je na tom sharan momentalne mnohem lepe nez espace... a ja zase z druheho soudku vubec nerikam, ze je espace spatne auto. jen mi proste prijde znacne extravagantni a vubec me neoslovuje. naopak ten, jak rikas, nudny sharan mi prijde elegantni a ucelny.
Nová caddyna je jen facelift té původní, ale jinak máš pravdu, jízdní vlastnosti jsou i tak v rámci kategorie velmi dobré, rozhodně lepší než starý roomster.
Co já vím tak prodejci si dost stěžujou že škodovka nemá žádné užitkové auto a na nového Roomstra na bázi Caddy se celkem těšili. Alespoň ti kam jezdím na servis.
Popravdě řečeno, nemám tušení co tím koncern ušetří. Auto je hotové, výrobní technologie z 99,9% také. Ale pravdou je že tato informace už tak dva týdny koluje.
Caddy/ev. Roomster není žádné MPV, ale užitkáč. MPV v koncernu jsou přece Golf Sportsvan, Touran a Sharan. Pokud je Roomsteru škoda tak spíše z toho pohledu, že domácí automobilka nenabízí nic řemeslníkům, prostě malý užitkáč na převoz haraburdí.
To že nemá MPV je možná logické, protože má Octavii, která je prostorově vyhnaná nad nižší střední třídu a roli MPV pro rodiny je zvláště ve verzi kombi schopná částečně plnit. A v době klesajícího zájmu o MPV a rostoucího o SUV by bylo logičtější pospíšit si s nějakým středně velkým SUV o kterém se sice dlouho mluví, ale nic se neděje.
A v čem je třeba Touran variabilnější než Octavia kombi? Zadní sedačky Touranu jdou sklápět, nikoliv vyjmout z auta, nejde vyndat prostřední a krajní srazit k sobě etc., jediný rozdíl je, že se zadní sedačky Touranu dají podélně posunovat, tuším o 15 cm. Toť vše.
no, pro me treba podstatny rozdil spociva v tom, ze v touranu jsou vzadu tri stejne siroke "zidle" vybavene isofixem, tzn. peticlenna rodina s malymi detmi se do tourana vleze, do octavie nikoliv.
... a pochopitne je to vyhoda jen pro urcitou skupinu lidi (dnes jiz pomalu na vymreni ;-) ). na druhou stranu je pravda, ze skoda nema zadny midel v nabidce, co by tomuto pozadavku vyhovel. nejblize tomu bude asi superb, kde muzes dat isofix na predni sedadlo spolujezdce a tenka maminka se snad mezi dve sedacky vzadu doprostred vmestna. nastupovani a vystupovani z takto "zablokovaneho" mista take nebude zadna slast, ale diky velkemu podelnemu prostoru by to snad nejak slo... o exotickych rodinach s vice nez tremi detmi uz vubec nemluvim (znam ve svem bezprostrednim okoli tri takove rodiny - a to nejsem angazovan v zadnem klubu xxl rodin ;-) )
Najpredávanejšie a najlepšie sú dve odlišné veci. VW je celkovo asi najpredávanejší v Európe, ale nie je to tým, že má najlepšie autá. Mnoho zákazníkov VW o inej značke ani len neuvažuje, nie že by ešte porovávaliKeby som si vyberal MPV, bude VW vždy ten posledný, koho by som vzal v úvahu. Naopak v strednej triede by patril k horúcim kandidátom.
Vážne? A prečo si myslíš, že som auto ešte nekupoval? ;-) Ja viem, aké auto je dobré pre mňa, a možno aj to, aké je dobré MPV, pretože ho preferujem, a viem prečo.
Teraz zrovna teoretizuješ ty, o takzvanej hlúpej nadutosti. Nehodí sa to skôr na teba?
Nikoliv, to nejsou dvě odlišné věci. Jediné reálné hlasování o kvalitě aut v dané velikostní a kvalitativní třídě se odehrává v peněženkách reálných kupců a toto "hlasování", tedy reálná koupě určitého modelu dané třídy rozhoduje o tom, co je kvalitní/nekvalitní (v rámci té či oné třídy). Bychaření na internetu je o ničem.
Je o ničom, a je ho tu najviac. Už sa to tu písalo viackrát - predaje nie sú odrazom kvality auta. Alebo nie len kvality auta. Často vo veľkom odrážajú aj kvalitu marketingu, predaja, servisu, aj kúpnu silu a mentalitu ľudí...
Ke kvalitě auta samozřejmě patří i kvalita servisu, i kvalita marketingu a celá řada dalších "kvalit" (včetně třeba poměru kvalita/cena, kvalita/provozní náklady), které ve svém výsledku tvoří kvalitu výsledného produktu a podle toho se zákazníci rozhodují. Prostě nejkvalitnější auto ve svém segmentu je nejprodávanější auto ve svém segmentu. Kvalita není totiž nějaký absolutní pojem a její vnímání u jednotlivců se mění. Takže to co považuji za kvalitní já nemusí vyhovovat tobě. Ale obecně platí, že čím víc zákazníků dokáži uspokojit svou sadou kvalitativních parametrů, tím lepší mám výrobek a naopak.
Nynější nový Touran má sedadla sklápěcí zcela do podlahy a navíc posouvací vpřed a naklápěcí záda..prostřední můžeš zcela sklapět , máš velký tunel mezi sedadly..kombík to neumí.
Starý Touran měl sedačky zcela vyndávací..kdo měl garáž , výtečná věc..z auta byl stěhovák.
Je otázka, jestli by takový "Roomster" někomu chyběl. Pro rodinné použití na středo- a východoevropských trzích by byl hodně drahý, přitom kvůli svému užitkovému původu by nemohl posádce s dětmi nabídnout odpovídající komfort a designově by se od VW lišil jen velmi málo....
Co ovšem Škodovce už dávno chybí, je nějaká praktická dodávka!
Přesné tak! Jistě je tohle docela škoda. Automobilka zaměřena na rodinné hodnoty uzitkovosti a bude ji chybět MPV či něco velkoprostoroveho a od toho odvozena dodávka. Vždyť právě Škodovka se vybízí k tomu postavit levněji působící variantu Transportéra nebo Caddyho jako užitkové vozidlo. Roomster toto suploval jen Omezene. Je škoda, že musí poslouchat narizeni koncernu... ale co nadělat.
Škoda nemá malý užitkáč, nemá malé MPV, nedostala ani žiadne väčšie MPV - táto politika úplne potláča deklarovaný charakter značky. Ostatne, malé MPV nemá celý koncern VW, rovnako nemajú menší užitkáč ako Caddy. A rovako im chýba cenovo dostupné kupé, ale to je momentálne celkom nereálne.
Teď je otázka, jak se ta auta prodávají. A jak hodnotí své šance na úspěch. MPV nesleduji, ale nevnímám je jako segment, kterému by se nějak zvlášť dařilo. Co se týče deklarovaného charakteru, nesleduji moc proklamace Škody, takže nevím, jestli se něco nezměnilo, ale Škoda, tak jak to chápu, má být levnější, řekněme racionálnější značkou ve skupině. Má nabídnou více auta za méně peněz, to v porovnání s VW. Chtějí cílit na zákazníky řekněme citlivější na cenu, ale to neznamená, že je rodinně zaměřená.
To je práve ono. MPV je obvykle "viac auta", to pochopila napr. Dacia. Že má byť, alebo je Škoda lacnejšia, asi platí podľa trhu, u nás sa mi nezdá, že by sa predávala za nejaké zvlášť výhodnejšie ceny voči iným, naopak, ceny sú výhodné v holátku, každý balíček navrch Škodu predraží, aj voči konkurencii.
Podstatné však je, kolik toho zvládneš prodat a s jakým ziskem. MPV může být více auta, ale kolik lidí přitáhne? Ne každý bude ochoten zaplatit za variabilitu MPV, vnímaná hodnota toho auta v takovém případě nebude tak vysoká, nebude reflektovat vyšší náklady na výrobu. To heslo v jejich případě víceméně znamená, že dostaneš možná trochu více místa než u VW za trochu nižší cenu. Navíc je to segment, kde jsou zavedení a celkem silní hráči. Dacia si dělá to své, ale neměl by to být vzor pro Škodu.
Já ti nevím, u aut s tímhle systémem příplatků jsem se v praxi vždy setkal s tím, že na příplatky jsou zdaleka největší slevy. Ceny jsou nastavené tak, aby to pro ně bylo zajímavé, i když si objednáš jen pár drobností. Jinak by jim to nestálo za námahu a museli by ti nutit balíčky.
Každý trh je jiný. V ČR jsou obecně auta celkem levná a Škoda má doma silnou pozici, takže bych neočekával, že se v nabídkách zrovna přetrhnou. S tím moc nenaděláš. Pokud nemusíš mít nutně Škodu, tak půjdeš prostě jinam.
Nie sme ochotní zaplatiť za variabilitu, ale sme ochotní zaplatiť za pridanú hodnotu SUV... Je proste taká doba, frčia SUV. Ale nepoznám majiteľa MPV, ktorý by aj pri ďalšej kúpe auta o MPV neuvažoval. Neviem, ako sa predáva taký C3 Picasso, ale vídam ich v okolí pomerne dosť a referencie sú naskrz pozitívne. Uvidíme, všetko má svoj čas.
Je škoda, že Škodu postupne prestávam vnímať ako domácu značku, a aj to, že postupne mi vie ponúknuť menej a menej.
Kdo MPV potřebuje, ten ho potřebuje, o tom není pochyb. U SUV, hlavně těch větších, schopnějších, si lidé klidně připlatí za to, že by mohli jet do terénu, kdyby chtěli. Nemají v plánu tam jet, ale mohli by. A to se jim líbí. MPV může nabídnout podobný posez, ale oproti nižším autům nemá takové výhody na rozbitých cestách, retardérech atp. A pak je tu ten užitkový, praktický výzor MPV oproti SUV, které se kolikrát snaží tvářit silně, odolně, snaží se říkat, jsem dobrodruh - ne podpantoflák rozvážející děti do škol a školek. ;-) Karoserie u MPV nebývá tak masivní, protože mají být praktické, tedy mají nabídnout efektivně obestavěný prostor. SUV dá spíš ten (ne nutně opodstatněný) pocit větší ochrany. A asi by sedalo pokračovat.
Presne si to vystihol. Čiže pre drvivú väčšinu je SUV hračička na prd. Zaplatia si za "image", pocit. To mi príde trochu smutné. Uprednostňujeme efektnosť pred efektivitou.
samozrejme, pokud na to mas... treba do mesta je SUV uplne nejlepsi auto (ted mam namysli takovou tu stredni kategorii - tiguan/x3/glk apod.)... ake tak to plati ve vsem, mas na ruce hodinky? za kolik? obycejne stare primky udelaji stejnou sluzbu. kupujec jeansy u vietnamcu nebo mas znackove? na sovolenou jedes maximalne do chorvatska, jakakoliv jina exotictejsi destinace je jen zbytecne draha, ne? ... to takhle nemuzes rici, ze suv jsou zbytecna, protoze jsou v terenu hirsi nez hummer, maji horsi variabilitu nez mpv, maji horsi jizdni vlastnosti a spotrebu nez kombi a jeste jsou prakticky nejdrazsi. to je uplne naopak - jsou pohodlna, sedis v nich pekne vysoko a mas tedy lepsi nadhled, jsou tezka, tedy pri beznych kolizich na silnicich relativne bezpecnejsi, nerozhodi te obrubnik a podobne nastrahy mestske dzungle, takze kdyz na to mas, tak v tom proste klidne jezdis... mel jsem do nedavna tiguana, sqele auto...
zkusils to nekdy? napr. ten tiguan - pudorys ma stejny prakticky jako golf (a spol.), sedis o vyrazny kus vyse (mas v principu lepsi rozhled nad situaci - to plati dokud nebudou mit vsichni suv ;-) ), neodres to o obrubnik, kolikrat jsem ze zapeklitych parkovist unikl prave cestou rovnou ven pres obrubnik ;-) ) a vyborne se do nej nastupuje/vystupuje. v neposledni rade oplastovani cernym plastem kolem dokola (vcetne lemu podbehu) je to, co v mestske dzungli nevybiravych kontaktu od ostatnich ucastniku provozu, opravdu ocenuju.
Na druhou stranu by nemuselo vůbec zle dopadnout přestavba třeba Rapida na dvoudveřové kupé, jistě by to nebylo tak drahé.
Ano, chybí nástupce Roomsteru, ale i něco trochu více užitkového, třeba trochu prodloužit rozvor Roomsteru a postavit nějakou XL verzi, nebo jak jsem psal o levně variantě transportera :-) Klidně i na starší platformě T5tky.
Já tento příspěvek nechápu.... Vždyť jste určitě četli, že nový Roomster měl být derivátem VW Caddy... a to je přeci dodávka, nikoliv MPV! To, že PSA, Renault a VW uvádějí na trh také "osobní" varianty těchto dodávek, souvisí se snahou nabídnout vůz pro kombinované použití a také vůz levnější, než srovnatelně velké, ale opravdové MPV. Takže Caddy je dodávka a Roomster měl být ona postrádaná škodovácká dodávka... A toho je třeba setsakra litovat! Podle mého názoru je to nevhodný škrt v rozpočtu (když ale ty vhodné se tak těžko hledají ;-) )
jelikoz mel byt roomster v podstate stejny jako caddy, tak z hlediska koncernu vw tim, ze neexistuje roomster, neni moc, ceho litovat, ne? porad tu mam caddy.
a preznackovany caddy by tiez zmysel nedaval..... z tohto pohladu logicky krok ...
skoda by potrebovala skor nejake to seriozne MPV ako touran carens alebo verso... verim ze o seriozne plnohodnotne MPV od skody by bol ( niele nu nas ) zaujem.... skoda... no
povodne som fakt veril tomu ze novy roomster bude uz seriozne MPV... kdesi sa o tom pisalo pred par rokmi.... zial nenaplnilo sa to... miesto toho uz nemame roomster ziadny... a mozno lepsie ziadny.... ako nejaky "prerobeny" uzitkac caddy...
Ano, mala dodavka/pickup na nasem trhu od domaci znacky chybi a je jen otazkou casu, nez Hyudai/Kia vybrakuji z ix20/Venga zadni sedadla a misto zadnich skel daji platy plechu a bude vymalovano.
ix20 aj venga skoncia tusim bez priamych nastupcov.... namiesto vengy ma prist hybridny crossover uz buduci rok....a ix20 to ma uz tusim tiez zratane....
Poväčšine, nie úplne. Časom ľudia prídu na to, že vyššia bezpečnosť SUV je len falošná a platia peniaze navyše zbytočne. MPV sa podľa mňa časom vrátia, možno vo forme crossoverov, ktoré postupne naberajú na objeme a variabilite vnútorného priestoru. Ostane im len mierne väčšia svetlá výška, inak klasika s predným pohonom.
Proti croosoverům ani SUV nic nemám, zvlášť když beru v potaz kvalitu našich silnic. Většina lidí co měli/mají MPV v nich stejně většinou vozí jen vzduch.
Stejne jako v kombajsech, ale presto se kombajsy prodavaji ve velkem... Proste je fuk, proc lidi chteji/nechteji tu ci onu karoserii, pokud chci prodavat, musim ji nabidnout. A Skoda je nejvetsim hracem na nasem trhu, je podivne, ze nenabizi zivnostnikum pouzitelne reseni a tak to za ni delaji jini. Ted se kasaji s operakem na CityGo a Rapidy, ale nabidnout zivnostnikum uceleny program dodavek spolu s operakem, ktery by je motivoval inovoat vozovy park tech rezatych m*dek, ktere se ted pohybuji po cestach - to je ani nennapadne. :no:
Lenže tu nejde o to, či v aute "vozíš vzduch", ten vozíš tak či tak, keď jazdíš sám a nie plne obsadený. U MPV sa cení variabilita, priestor, výhľad z auta (vďaka vyššiemu posedu), vzdušnosť a pohodlie interiéru. SUV plní len niektoré z týchto kritérií. A niektoré očakávané neplní, napr. mnoho SUV sú už skôr crossovermi, pretože disponujú len predným náhonom, väčšia svetlá výška prestáva dávať zmysel, lebo predné "lízatko" je nad cestou rovnako vysoko ako u nízkych áut a výjazd na obrubník nemusí prežiť, optická robustnosť obvykle znamená menej priestoru vnútri a horší výhľad - ostáva už len vyšší posed(spojený s nepohodlným nastupovaním cez vysoký prah dverí)...
Mimochodom, tí, čo tvrdia, že v MPV ľudia väčšinou vozia len vzduch, nikdy MPV nemali, a preto jeho pozitíva nvedia oceniť. ;-)
Tak potom OK >:D lebo ja tiez... :-! >:-[]
len tipujen ze od BMW si mal na mysli 2er Active Tourer / Gran Tourer... ;-)
Po tej oblude 5er GT si neviem predstavit miniobludku 2er GT >:-[]
Ja osobne taky a vubec jsem zvedavy na dlouhodobejsi vysledky prodeje novych BMW s koncepci "vsechno vpredu", nebot osobne nevidim jediny duvod, proc tuto konstrukci kupovat od BMW (respektive nevidim duvod, proc koupit BMW, ktere uz neni klasika).
ano, projekt roomster byl pozastaven ze dne na den, byl uz prakticky hotov a spekulace ohledne spojitosti s dieselgate je velmi pravdepodobna hned z nekolika duvodu:
1) nacasovani (zapada to do sebe)
2) meziznackovy hyenismus - novy roomster neni skodovka (podobne jako citigo), je to defacto volkswagen caddy, vybavova linie "skoda". vyrabi se to v jednom podniku vw tusim v polsku. - tzn. odstranim skodovku, zvysim prodeje vw
3) ano, i tak dojde na strane vyvojovych/marketingovych atd. primych nakladu k jiste uspore (tady a ted, samozrejme)
neofiko informacie hovoria, ze by mohol byt restartovany zhruba v lete 2016. Btw. nastroje uz boli v seriovom stave, montazne linky u TIER1 dodavatelov pripravene.
No jo no., my jsme take jeden ze subdodavatelu, ktery mel cosi do roomstera dodavat, takze ano, je to jak pises. nicmene je to rovnez tak, jak pisu ja - novy roomster = volkswagen caddy, vybavova linie "skoda roomster" (mimo jine se vyznacuje jinym logem na kapote a prodava se to v prodejni siti skoda)...
To si nás tu ty už pred pár týždňami informoval, že to stopli, nie? Alebo že si to niekde videl odstavené. V každom prípade toto je presne to kvôli čomu si tu čítam diskusie. :-):yes:
Prebadge-ovany Caddy by asi nebolo ziadne terno a "svojsky" ponati Roomster by uz znova zelenu nedostal. 8-s
Inak suhlasim s tym, ze Skoda by si zasluzila nejake MPV, ci uz na kvazi Touran, alebo Sharan. Len Skoda "Sharan: by zobrala asi aj tych malo zakaznikov Alhambre...
Nedavno sa spominala Skodovacka varianta Transporteru. Ta tiez skoncila v oute? :-|
pamatam si este na tie niektore optimisticke clanky spred par rokov.... novy roomster bude vacsi krajsi... bude ako touran a bla bla.... houby ... uz mi to pride pomaly jak v alfe ...
kazdopadne by skoda nejake to poriadne MPVecko potrebovala....
Alhambra je druhá nejprodávanější v segmentu velkých MPV (Sharan je první). Tolik k tomu málu. :-) I když druhé místo pravděpodobně ztratí, přebere ho nový Espace.
"Alhambra je druhá nejprodávanější v segmentu velkých MPV"
Ano, ale domnievam sa, ze by Skodovka zobrala viac zakaznikov prave Alhambre nez Sharanu. Na to som narazal...
Espace? To těžko. Za prvé je to rendlík a za druhé to má nemožný motor. 1,6 je k takovému MPV málo. Za třetí to nemá variantu 4motion. Dovede si někdo představit, jak za rendlíkem s 1,6 motorem a předním náhonem tahá těžký přívěs třeba s lodí? >:-[]
Toho už nejsou rendlíkovci schopni. Museli by takový motor od někoho koupit, pokud by chtěli, aby vydržel víc než prvních 100 tis km a splnil EU6. Ostatně - stejně nemají 4x4. :no:
A to vůbec nemluvím o tom, že Espace není žádné MPV. Jen si na něj hraje tím, že rendlík předsadil čelní okno o 60cm dopředu, tam, kde u normálního vozu je polovina kapoty... :no:
Zkuste někdy vzít svinovací metr a změřte si vzdálenost mezi horní částí věnce volantu a zadními dveřmi. Nejprve u Espace, potom u Passatu variant. Ale třeba také u Superba kombi. A potom rozhodněte, který z těch vozů je větší MPV... :-!
Tak nekteri si pripadaji zajimavi, kdyz vytahnou tuhle Hitlera, tuhle zase Putina, jindy CheGuevaru (toho samozrejme nekde od tamanu, nacpaneho tabakem z Polska, ne z Havany >:D )...
Čo sa plašíte, chlapci? To nie je narážka na VW, to je narážka na fungovanie Európy. Hitler si chcel podmaniť určité národy, aby sa Nemecko malo dobre a svet naň robil. Nedeje sa niečo podobné, v trochu iných farbách dnes? Nemci, aj iní samozrejme, majú plno fabrík v lacnom zahraničí, kde sú nízke náklady a vysoké zisky. Tamojší obyvatelia robia za pár šupiek a produkujú pritom hodnoty, z ktorých dotyčné fabriky, a teda aj štáty a národy žijú. De facto sa jedná o legálne otrokárstvo, aby sme nezostali u toho Hitlera. Ale základná myšlienka je stále rovnaká.
Často som počul argumenty, že veľké zahraničné fabriky predsa u nás platia dane. Áno, platia, ak nemajú 10-ročné alebo aj dlhšie daňové prázdniny. A taktiež treba odpočítať štátnu podporu (pobídky), ak sa veľkej firme zdá, že im štát už dlho nič nezaplatil, tak pohrozí, že to zbalí a pôjde inam, alebo že že zruší polovicu pracovných miest, a peniažky sa sypú. A ak už nejaké dane platia, sú to odrobinky z toho, čo si odnášajú domov. Polotovary a diely, ktoré do svojich fabrík dovážajú, majú premrštené ceny, a za jemne vyššie ceny sa zase vozia von. Dane sa platia len z toho rozdielu, len zo sumy, o ktorú sa daný tovar u nás zhodnotí. Automobilový priemysel nie je na slovenskom trhu ťahúňom ekonomiky preto, že by tak sypal, ale len a jedine kvôli veľkým objemom výroby.
Takže je to všetko skrátka zlodejina, na ktorú iba ušili zákony. Robili to tak otrokári, feudáli, aj ten Hitler. A robia to mocní aj dnes, ibaže je to legálne. Žijú z našej práce a peňazí, a tvária sa blahosklonne ako naši záchrancovia.
Ide o realitu, nie o to byť zaujímavý. ;-)
Edit: Vidím, že na tomto serveri sú palce dolu vlastne ocenením...
Ale no tak. Nie je to ani prvý raz, a ani posledný. A žiaľ spojitosť tam je. Bez ohľadu na to, že sa k tomu Ty alebo niekto iný bude obracať chrbtom alebo zatvárať oči. Preto to tu má čo robiť.
ja ti dal palec nahoru, ac nesouhlasim moc s tim porovnavanim s hitlerem, tak v principu mas pravdu, ze zahranicni majitel tu zejmena ryzuje. my potrebujeme ciste domaci firmy jako treba cez se zahranicni pusobnosti apod.
...prece pokud mam platit nejake vicenaklady, kor tak vysoke, jake VW ocekava, tak by bylo logicke prodavat vice vozu a ne prestat nektere zcela vyrabet bez nahrady. Nebo snad bude v CR nabizen zajemcum o Roomster nejaky typ z portfolia VW (treba Touran, Caddy Life) za nejak vyhodnou cenu?
Jake uspory VW timto krokem ocekava a kde hodla vzit prachy na tu megapokutu a napraveni dieselgate?
navyse ak bol projekt uz takmer hotovy..... tiez ho mozno nemuseli hned zrusit.... aj keby to nebolo moc krasne auto ( prerobeny caddy ) ... peniaze by asi vynasalo dobre...... aj ked ako som pisal vyssie..... mozno je to tak lepsie.... aj pre imidz skody....
V tomhle případě je situace komplikovaná tím, že Roomster vlastně skončil. Druhá generace není evolucí té předchozí, je to jiný recept, protože s výkonem té předchozí nebyli spokojeni. A mají to pokryté "originálem" (Caddy). Slepici snášející zlatá vejce jen tak někdo nepodřízne, ale Roomster jí není. V tomhle případě je spíš zarážející to, že byli prakticky hotoví, ta úspora není tak velká. Takže se spíš bude jednat o odložení.
... pro skodu tam zadna uspora neni, naopak, ted mohla zacit sklizet nejake penize (vyvoj doplnku uz byl hotov). jak pisu vyse, uspora tam bude zrejme pro vw, kteremu nebude v reviru parazitovat prakticky totozna skodovka. otazka (kterou nezodpovime) je (z pohledu celeho koncernu) o kolik aut caddy/roomster se proda mene, kdyz nebude roomster a druha otazka (z pohledu vw jako znacky) je o kolik vice se proda modelu caddy, kdyz nebude v nabidce model roomster... mne jako spotrebiteli to je uplne jedno, jako dodavatel jistych soucasti jsme prisli o kseft (pravda, moc velky objem to nebyl tak jak tak, zadne drama se nekona). no a jestli to pozdeji oprasi nebo ne, to je ve hvezdach...
VW se ale nemůže dívat jen izolovaně na sebe. Smysl by to dávalo, kdyby tahle vnitřní konkurence znamenala reálně nižší tržby. Jenže s takovým výhledem by se podle mne na Roomster jako derivát Caddy vyprdli a zarazili to mnohem dříve.
Presne, je totiz docela dobre mozne, ze lide, kteri si ted uz nebudou moci koupit Roomster, pujdou treba pro Berlingo a VW jako koncern tak proste utre nos, proto ma podle me vyroba podobnych (nebo uplne stejnych) modelu napric znackami smysl.
ja si v tomto ohledu nemyslim, ze se vw diva izolovane jen na sebe, uprimne, pachut dieselgate si v sobe nese dominantne prave znacka vw (ackoliv se to tyka vsech znacek koncernu a obecne uplne celeho automotive, i kdyz se ted bere jakasi presumpce neviny, jakoze se o ostatnich jeste nevi) tedy dost mozna prave tohle vw bere jako solidaritu a pomoc sve hlavni znacce tim, ze ji skoda v pripade caddyho nepoleze do zeli. uprimne, co presne se honi v hoavach sefiku koncernu a jake konkretni duvody k tomu vedly, nevim. nicmene na miskach vah je nepochybne na jedne strane ubytek potencialnich klientu skody (at uz ve prospech vw nebo nekoncernove konkurence) a na druhe strane prave ten prirustek prodeju caddy (mimo mnohe jine faktory).
Proto jsem psal, že se nemůžou dívat jen izolovaně sami na sebe. Nemusí peníze vydělat přímo. Škoda jim patří. Jak píšeš, kdo ví, co se jim honí v hlavě, ale tohle mi nesedí.
Možná to půjde ruku v ruce se stanovením reálných norem, protože jak píšeš, věřím že spousta automobilek bude mít problém se dostat i do těch souhrnných flotilových norem CO2.
... ono je ve finale jedno, jestli meris v laboratori nebo venku. jakmile nastavis sibenicni limity, ktere jdou proti tomu, co ve skutecnosti chce zakaznik, doba a jine pozadavky (komfort, rychlost, bezpecnost), pak se vzdy budes pohybovat se svym resenim na hrane tech norem, ev. budes hledat cesticku, jak je ruzne osulit. ja v tomto zatim vubec nevidim zadnou reflexi nebo napravu soucasneho stavu. ale neznam podrobnosti, to je take fakt.
Limity by měli přepočítat, protože se zároveň bude přecházet na jiný cyklus (metodiku). Dělali srovnávací měření u vybraných modelů, aby zjistili, jak se spotřeba změní.
konecne?? jestli nezmenis emisni normy, tak tahle rychlokvaska cielne zasahne ceny a portfolio nabizenych aut. komunismus je svinstvo, komunisti jsou svine.
I to měření v provozu bude probíhat dle jisté metodiky (budou předepsaná stoupání atp.). A je to nutné, jinak profík zaměstnaný automobilkou najede klidně méně, než naměří ve zkušebně. A klidně by si zajeli do rovinaté oblasti s hladkým, pěkným asfaltem, mírnějším provozem, jezdilo by se jen za dobrého počasí, gumy by stejně měli nahuštěné na limit atp. Nemluvě o porovnatelnosti a opakovatelnosti výsledků.
Problém prostě není ve zkušebně/ laboratoři. Hýkání kolem tohoto tématu je vždy úsměvné.
... samozrejme, ze bude podle nejake presne dane metodiky, pokud ale je cilem mit v technicaku realne hodnoty spotreb (pod tim si lze rovnez predstavit prakticky cokoliv >:-[] ), musi se realne midifikovat i ty normy... nepochybuju, ze z urednickeho aparatu eu nvypadne zase nejaky totalni paskvil.
Tak nějak. Pointou bylo, že je to celé o normě. Ať to dělají v provozu nebo ve zkušebně. Také mám rád to spojení reálná spotřeba. Má realita je jiná než tvá, že, obrazně řečeno. Cílem je, aby to odpovídalo jakémusi evropskému průměru, měla by tedy dobře odrážet realitu, praxi a to se jim moc nedaří.
Tak se nový šéf Škodovky předvedl v plné kráse. Nebudeme si nalhávat, že by se stal z Roomsteru nějaký kasovní trhák, ale auto velikosti Caddyho ve Škodovce prostě chybí. Pokud je Roomster II hotov, do vývoje (pardon překapotování) se vrazily určité peníze, je takový krok naprosto nelogický. I kdyby se prodávalo pár desítek tisíc kusů, náklady na vývoj už jsou stejně zmařený, tak kde je problém?
Spíše je to vizitka, jak nový šéf Škody bojuje v koncernu za mladoboleslavskou značku. První krok, první faul.
mne by najmenej asi vadil koniec citiga..... uzitkac/mpv velkosti roomstera bude skode asi viac chybat ako malicke ( v eu nie moc uspesne ) citigo .....
ved mozno takto neslavne skonci aj citigo.... uvidime .. jeho predaje v eu ozaj nic moc... a predaje nadalej klesaju ... a kedze je mozne ze casom v skode preziju len ti "najsilnejsi" ... tak zacinam mat aj o buducnost citiga trosku uz obavy .. ale ako vravim... mne by chybalo menej ako roomster
Já ti nevím, pro mě je tento typ velikosti aut přepravník od domu A po městě do práce B, popřípadě do hyperu C. A v tom případě je celkem jedno co má pod kapotou, když se to posunuje.
koukám, že se tady řeší ona nedostatečná aura osobních dodávek s ohledem na potřeby rodinného vozu. Rád bych podotknul jednu věc, měním služební auto cca 2-3 krát za rok a vybírám z celé škály nabídky dvou automobilek. Děti záměrně nevedu ke kultu auta, takže vůbec netuší kolik auto stojí, a které ja tak dražší a tím pádem "lepší". Když se jich zeptám jaké auto si mám vzít tak jednoznačně vyžadují krabičku což je jejich výraz pro osobní dodávku, s tím že rozhodně nechtějí to co se jim v něm dělá blbě =MPV ani ty takový ty bachratý co de do nich blbě nastupuje a vevnitř není ani místo na hraní = sedany/kombi. Takže pokud necháte výběr rodinného auta na dětech je zcela praktický úhel pohledu úplně někde zcela jinde než ten dospělí a domnívám se že ty děti mají pravdu.
"ani ty takový ty bachratý co de do nich blbě nastupuje a vevnitř není ani místo na hraní = sedany/kombi."
v CR nemusia byt deti pocas jazdy v detskych sedackach a vacsie priputane?
mimochodom deti maju pravdu a mal by si si kupit aviu so skrinou, dnu by si pocas jazdy mohli zahrat aj futbal.
bozinku keby si mal svoj zivot riadit podla deti, tak by jedli len cokoladu, zmrzlinu, cukriky od rana do vecera cumeli na bednu, pripadne sedeli pri PC. nedavas tu nahodou priklad na ich nazor len ten, ktory sa ti do tvojej predstavy o aute hodi?
od 150 cm dětská sedačka být nemusí a máte pravdu, že úplně nejraději jsou v obytném autě, ale fotbal za jízdy hrát nesmí byť ho hrají rádi.
Zmrzlinu jedí výjimečně sladké také, nedávám jim to, limonády nepijí na PC mají omezený přístup, televizi jsem dlouho vůbec neměli, takže tudy cesta nevede.
A proč by se mi měl hodit jejich názor když si můžu vybírat, tomu nerozumím. Prostě představa o skvělém autě se rozchází a dospělí si musí uvědomit co vlastně víc chtějí jestli ego nebo rodinné auto. Když dám dětem na výběr jestli pojedou se mnou pokud zrovna máme krabičku nebo s dědou v Alpině XD3, tak hádej kam nastoupí?
ano aj moj synovec mi povedal ze mam zle auto. dovod? nividi z neho tak ako z auta jeho otca. to ze to moje je tym vzadu na bocny naraz odolnejsie a celkovo o 10 rokov v technologiach, ale aj v bezpecnosti dalej ho ako dieta nezaujima. je zle, lebo nevidi dobre von. ja ako dospely viem, ze to ze nema z neho pocas jazdy vyhlad prezije a o nejaky cas si na toto ani nespomenie, ale pripadny uraz a trvale nasledky si ponesie cely zivot. takze ak sa mam rozhodnut, tak ako dospely radsej dam na bezpecnejsie auto a skusim tym znizit pravdepodobnost celozivotnych neprijemnosti ako dat na (mozno trvanim jednorocny) rozmar dietata, ktore pocas jazdy potrebuje vzsetko sledovat.
a tym som chcel povedat, ze dieta riesi to comu dokaze v danom case rozumiet. takze da sa mu dat za pravdu v pripade, ze to je v sulade s ostatnymi okolnostami. v ziadnom pripade jeho nazor nemoze byt prednejsi ako moj odhad bezpecnosti, ekonomicnosti alebo pohodlnosti pre mna ako sofera. ja za volantom sedim vzdy, a som zodpovedny za to ze vylezieme z auta zivi a zdravi. dieta v aute je menej casto a okrem jeho momentalnych tuzob neriesi nic ine.
Jsem přesvědčen, že zhoršený výhled zezadu je kolikrát prostý důsledek nesmyslného (pro mne) designérského výstřelku (stoupající linie oken, aby auto vypadalo dynamičtější, jak v pohybu, i když stojí - a pak má hromadu plechu nad zadním kolem). Ne lepší ochrana posádky. Pokud se dítě dokáže zabavit koukáním ven, tak je to podle mne dobré.
Děti možná nerozumí ochraně posádky, pointa však byla, troufám si říct, že není od věci přihlížet k potřebám a preferencím dětí, pokud to má být rodinné auto. Ale možná někdo preferuje, aby si děti neustále hrály s elektronikou/ dívaly se na filmy, místo aby se mohly koukat z okna.
Na jednu stranu mě to vlastně ani moc nemrzí - fakt, že by nový Roomster vycházel (resp. byl jen rebrandován) z prakticky staršího modelu, než byl Roomster 1, je docela komický...Na druhou stranu MPV, propř. dodávka, v nabídce Škody skutečně chybí. A navíc nechápu, co ušetří ukončením již prakticky hotového projektu, který vlastně spočívá jen v přeznačkování existujícího vozu.
suhlas ... ved fakticky bol projekt roomsteru uz vo finalnej faze pred zahajenim vyroby .... co sa usetri tym ze peniaze pouzite ( alebo teda aspon ich cast ) na tento projekt zrazu zmizli ako gafor bezcielne bez vysledku.... ved roomster by aj s kabatom od caddy iste predaval slusne pocty... a zarobil by na seba ... nejak som tomuto "setreniu" neporozumel ... ale v pripade koncernu ma to neprekvapuje... tam setrit na tych spravnych miestach nikdy moc nevedeli... a nevedia ani dodnes .... ale predpokladam ze taky megastratovy phaeton prezije aj dalsich 10 rokov.. vsadim sa
Tak staršího modelu... První roomster jezdil na mixu podvozku první fabie z r.99 (PQ25) a zadní přičky z první octavie z r.96. Oproti tomu caddyna měla od začátku daleko vyspělejší PQ35 z golfu V, takže tak jako tak by si roomster polepšil. Ale jinak souhlas.
světový hit by to určitě nebyl, ale zájemců by si škodovka našla dost. Spíš si myslím, že VW si nechce nechat ukusovat ze svého koláče, protože potřebuje vylepšit vlastní dost pošramocenou ekonomiku - Škoda by byla zbytečným konkurentem na spoustě trhů.
Šádofce přestávám v poslední době rozumět. Chybí jim plnohodnotné MPV (Roomster jím nikdy nebyl), Yeti je z mého pohledu trapárna – krabicoidní rádoby SUV s hnusným předkem, zadkem i profilem, ale hlavně že máme zbytečnýho Rapida, a to rovnou ve dvou provedeních, ten to totiž vytrhne.
ciste logicky..... ani citigo ako lacna kopia upu ( az na ten zadny stlpik ) moc zmysel nedava.... jeho predaje su uz za zenitom a to sa sotva rozbehlo ....
ale na dalsi rok ma prist uz nove SUV.... a potom dalsie..... a dalsie.... rapid je tiez pre mna prekvapenim a prisiel tak nejak necakane ... inak o jeho buducnost mam tiez trosku obavy kedze predaje uz pomaly tiez zacinaju kulminovat a vlastne aj pomaly uz klesat.... a nastupca mozno .... ktovie ci pride vobec.... je to taky zvlastny medzimodel.... ani male auto ale ani plnohodnotne auto na urovni golfa focusu meganu
skode chyba mpv a nejake seriozne SUV ( to je ale uz na ceste ) a chcelo by to aj nejaky normalny hatch nizsej strednej triedy..... rapid nie je na urovni golfa ze jo.... a octavka zase nie je hatch..... ale asi to tak je podelene v koncerne aby moc skoda nestrkala nos tam kde nema.....
Němci narostl pupek, Čech proto musí držet dietu. A post-Piëchovské kraviny budou dál žrát peníze. Trauteberg by to neudělal jinak. Kolik se asi (ne)ušetří na téměř hotovém badge engineeringu ani nestojí za spekulace. Je možné, že se spíš zalekli kanibalizace nestárnoucího caddyho. Ono upřímně, VW možná nenechává svoje MPV a užitkáče přesluhovat kvůli robustnímu tržnímu úspěchu, jako spíš příliš nízkým prodejům pro rychlou amortizaci investic. V téhle kategorii už každý pochopil z účetnictví, že prodej pod jedinou značkou na zaplacení nestačí.
Přesně tak. V bazarech je jich dost, je třeba pečlivě srovnat, zda-li v AAA není cenová hladina těchto vozů nadsazená například proti značkovému programu od výrobce. Co jsem koukal na stránky, v AAA mají ceny podmíněné financováním s vysokým RPSN.
Kolik modelů vyrábíš, tolikrát jsi automobilkou. No fajn, Roomster by Škoda ani nevyráběla, ani nevymýšlela... ale i tak je to škoda. Nakonec můžeme být rádi, že aféra vypukla až po představení Superbu... :-)
Na Slovensku se dela KIA, po vsech strankach mnohem lepsi auta. To muzem Slovensku jen zavidet. Tak proc mela byt premiera zrovna tam? Ze by se Skodovka bala, ze prijde o trh? Snad jen Superb je mozna lepsi nez Optima, ale Rio, Ceed, Sportage... drtej ve svy vtride Skodovku rozdilem tridy a ta ji kouka bezmocne do vejfuku.
Roomster aka předek fábie aslepenený se zmutovaný caddym s podivnými zadnímy světlomety design je velmi špatný ale na druhou stranu :
Mám příbuzného který Roomster vlastní a nemůže si ho vynachválit několika násobnou rodinu do auta v pohodě naloží a díky celkem nízké spotřebě doveze i dost daleko plus si připlatil za tmavě zelenou metálizu a tak už je poté to auto koukatelné ale na delší verzi zlatého dobla nebo novějšího berlinga to z daleka nemá za mně bych dal za design 1 * a za zbytek 4* i tak bych si to nekoupil a spíše šáhl po zmíněném delším doblu ve zlaté :