Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Děti v autě: Otázka za 4 body

Jedny z nejčastějších dotazů, které nám do redakce zasíláte, se točí kolem poutání dětí. Podívali jsme se na ně podrobně.
Zpět na článek
31. 10. 2015 11:20
31. 10. 2015 12:31
31. 10. 2015 14:18
31. 10. 2015 14:43
31. 10. 2015 19:32
11. 11. 2015 19:48
Avatar - Jenik3
31. 10. 2015 09:55
saty delaji cloveka
Capka a sala ve firemnim :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
31. 10. 2015 11:20
Padlá brada
Tedy pánové, zírám!
Nejen, že to není klikačka. Navíc opravdu velmi obšírný článek :yes: .
Mohlo být sice napsáno "převzato ze SM", a výběr aut mohl obsáhnout spíše kategorii MPV, ale to jsou jen opravdové drobnosti.
Velká pochvala, i když mě to téma příliš nezajímá :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
2. 11. 2015 07:47
Re: Padlá brada
Souhlas... :yes:
Avatar - rohYpnol
31. 10. 2015 12:08
Opět sváteční nadílka
Tenhle článek jen potvrzuje naprostou nesmyslnost členění do kapitol. Zde není a čemu to vadí?

Jen jsem opět postrádal docela podstatnou informaci o 7-místných MPV/SUV, kde zadní sedačky +2 jsou jen malých rozměrů, vhodné leda tak pro děti. Jenže i zde platí váhový/výškový limit a nutnoust použít sedačku?

Tzn. nelze ve druhé řadě přepravovat dospělé (např. prarodiče) a děti až vzadu? Nebo při rozvozu do školky vzít 5 resp. 6 dětí?
Rozbalit vlákno
3
31. 10. 2015 13:13
Re: Opět sváteční nadílka
Tak k tomu to sa pripájam - informácia o použití tretieho radu sedadiel, ktoré obvykle nie sú plnohodnotné, trochu chýba.
Avatar - Bully_
31. 10. 2015 23:39
Re: Opět sváteční nadílka
Pokud je auto homologovane jako 7-i mistne, pak jsou vsechna sedadla samozrejme homologovana i pro dospele osoby.
Pokud vezete dite, jehoz hmotnost je 36+ kg a/nebo je jeho vyska 150+ cm, pak musi nejenom ve vlastnim bezpecnostnim zajmu, ale i podle legislativy pouzit adekvatni model detske sedacky. Plati to pro vsechna mista v osobnim automobilu, uplne vpredu i uplne vzadu.
Re: Opět sváteční nadílka
No a to je blbé - sedadlá úplne vzadu sú pre deti vo veku 8-10 rokov často "akurát". Naopak, detská sedačka pre menšie deti tam zase nemusí vojsť...
31. 10. 2015 12:20
Managerské auta, felicia
Článek sice čtu už podruhé tento týden, nicméně dobrá práce. Jen snad dvě poznámky:

1. Je to krásný příklad jak vznikají fámy - auta která měla největší rezervu na pás (audi bmw) jsou "maminkami" diskutujícími na mimibazaru označena jako nevhodná, a dokonce se jim tímto neustále se opakujícím nesmyslem podaří přesvědčit prodejce!

2. K té felicii a 3 sedačkám vzadu - ta zmínka o malých autech není na mistě, felda byla v zásadě faceliftovaný favorit, a ten byl ve své době třídní konkurent golfu II, takže nižší střední třída. A i když je pravda že v roce 2001 byly měřítka už jinde, stále byla felda větší než malá auta té doby. Ale to jen tak na okraj.
Rozbalit vlákno
3
31. 10. 2015 13:02
Re: Managerské auta, felicia
Fabia I bola pre mňa po Felde o.i. priestorovým sklamaním, ale môj osamelý hlas na ACZ zožal vlnu rozhorčeného nesúhlasu, div že to nevzbudilo verejné pohoršenie...
31. 10. 2015 16:27
Re: Managerské auta, felicia
k tomu dodam, ze do logana 3 sedacky strcite, kedze v strede zadnej lavice nema ziadny ten taky skok a je sirsi od felicie o cca 7 cm - teraz mam logana a pred loganom som mal feliciu, cize viem porovnat :D
31. 10. 2015 17:36
Re: Managerské auta, felicia
Logan je veľké lacné auto. Skvelá náhrada za Feliciu. Úlohu rodinného auta (ak nemôžeš alebo nechceš investovať viac peňazí) zvláda výborne.
31. 10. 2015 12:31
Pro redakci!
Chválím za moc povedený článek! :yes: A zároveň bych se chtěl zeptat, resp. požádat p. Machaly o zamyšlení nad svým argumentem (v testu u Hondy Jazz), že "klikací články se dělají jen tam, kde mají smysl, a to pro větší přehlednost" ... Zajímavé je, že dokážete vyprodukovat článek jako tenhle (3 805 slov / 23 706 znaků) - a chválím za to!!! - na 1 kapitolu a opravdu zde neshledávám jediný problém s přehledností, či že by byla "jednolitá masa textu" na škodu ... A poté dokážete rozdělit článek (jako právě např. test Hondy Jazz) o 1 961 slov / 12 615 znaků na 6 kapitol???

Vemte si prosím inspiraci z tohoto článku i při testech a u dalších článků, a to jak členěním, tak i rozsahem a kvalitou ... a bude to moc dobré :yes:
Rozbalit vlákno
1
31. 10. 2015 13:03
Re: Pro redakci!
Pripájam sa. Ale že im to teda trvalo...
Len aby nás nedorazili nejakým ďalším článkom v klikacej forme... :-)
Avatar - AUDIRS6
31. 10. 2015 14:18
Všetka česť !
Koooonecne po dlhsej dobe clanok s hlavou a pätou, pomerne kvalitny, obsiahly a k tomu neklikackovy ! :-! Len tak dalej... :yes:
Malinka poznamka ale predsa - Isofix v testovanych vozoch... Neviem, musel by som to pracne overovat, tipujem, ze vy ako autoserver, plus realni uzivatelia predmetnych aut by ste mohli asi trochu poopravit niektore tvrdenia o pritomnosti systemu Isofix v danych autach. Neverim a matne si spominam, ze napr. ta min. gen. Audi A6 mala moznost Isofixu za priplatok... A tipujem ze nielen ona, ale urcite aj to BMW, Volvo, hadam aj ten Focus... - neviem, neskumal som, ale majitelia danych aut by mohli vediet. ;-)
Hned by potom vyzerali celkove hodnotenia lepsie...
Rozbalit vlákno
1
31. 10. 2015 14:40
Re: Všetka česť !
To máš samozřejmě pravdu, A6 4F měla isofixy dokonce i vpředu... ;-)
31. 10. 2015 14:43
R129? i-Size?
Tolko chvaly na clanok a pritom bol mozno aktualny tak v roku 2012. V clanku ani pismenko o R129 / i-Size, kde uz neexistuju vahove kategorie, ale sedacka sa vybera podla vysky dietata (napr.: [odkaz] ). Taktiez ani slovo o vyhodach co najdlhsieho pouzivania sedaciek uchytenych proti smeru jazdy (aj pre deti "vacsie" ako sa zmestia do sedaciek 0/0+ podla ECE R44.04).
Velmi neaktualny clanok :(.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - eXp10it
31. 10. 2015 19:56
Re: R129? i-Size?
Vybírat sedačku podle jediné hodnoty ať už hmotnosti nebo výšky dítěte je kravína. Vždy je třeba zohlednit oboji. A sedačka v protisměru? Marketing...
31. 10. 2015 20:59
Re: R129? i-Size?
Vyber sedacky podla hmotnosti/vysky: o tom v mojom komentari vobec neslo. Problem clanku je v tom, ze od 2013 existuje komplet nova smernica o detskych sedackach (R129, ktora ale funguje paralelne s R44.04) a v clanku, ktory tvrdi, ze komplexne pokryva celu problematiku o nom nie je ani zmienka.
Sedacka v protsmere: Par faktov: male dieta ma relativne k telu velku a tazku hlavu a slaby krk. Vacsina kolizii je celnych. Hlavu nepriputas. Vysledok pri sedacke upevnenej v smere jazdy? Hlava pokracuje zotrvacnostou dalej a nasledky su nepekne (pri sedacke umiestnenej proti smeru jazdy hlavu zadrzi samotna sedacka). Jeden zo stastnejsich pripadov: [odkaz] (Australia doctors reattach toddler’s head to spine)
Avatar - eXp10it
31. 10. 2015 21:14
Re: R129? i-Size?
1) OK jako kritiku článku to beru 2) Bez podrobných, skutečných dat o zraněných dětech při předním / zadním nárazu u nás v ČR to opravdu nelze brát jinak než JPP a napadá mě hned deset protiargumentů.
31. 10. 2015 21:37
Re: R129? i-Size?
Pre CR/SK take data asi neexistuju (nenasiel som). Analogicky je potom JPP aj vas argument "A sedačka v protisměru? Marketing...".
Pre ine krajiny data ale existuju. Napr:
Svedsko: [odkaz]
USA: [odkaz]
Celkom komplexny prehlad dalsich zdrojov: [odkaz]
Avatar - eXp10it
31. 10. 2015 22:50
Re: R129? i-Size?
A nějaký odkázek na nehody z 21 století by nebyl? To co odkazujete používá zpravidla data z let 1980 až cca 2003. V roce 86 jsem já osobně jezdil v dědově šáde na platu pod zadním oknem a vím určitě že by se mi nic nemohlo stát >:D

Ale teď vážně, je rok 2015 auta jsou koncipována tak že jsou sedačky otočené směrem dopředu a zatímco zadek auta je tuhý protože se počítá s tím, že při nárazu dospělému i dítěti pomůže opěrka hlavy/autosedačka. Tak předek je měkký a prodlužuje dobu po kterou dochází ke zpomalení z výchozí rychlosti.

Pokud otočím sedačku naopak, tak ano máte pravdu čelní střety tím vyřeším elegantněji, ale ty zezadu skončí pro dítě fatálně. Ostatně to dokládá třeba i váš USA odkaz kde u RFCS končí většina vážněji poranění dětí s MAIS score 5 zatímco FFCS se score 4.

Rozumím že chcete pro své děti udělat to nejlepší, já taky, ale shodnout se můžeme leda na tom že ještě lepším řešením je výlety s dětmi autem co nejvíce minimalizovat.
Avatar - wakantanka
1. 11. 2015 15:00
Re: R129? i-Size?
Mna najviac pobavil clovek z Besipu,ktory odporuca vo vajicku vozit deti az do 4 rokov. Neviem ako inym ale mojim chlapcom z Romerky uz pred dovrsenim 1 roka trcali aj hlavy aj nohy. Hlavu clovek poriesil vytiahnutim opierky sedacky ale noham brani operadlo sedadla. Nehovoriac o tom ze takto cestovat zjavne odmietali hoc aj na kratku vzdialenost. A div za svete po presadnuti do sedacky nasl.kategorie boli v pohode.
3. 11. 2015 20:17
Re: R129? i-Size?
Ale čelní náraz je obvykle ve větší rychlosti než zadní.
Doporučuju ke zhlédnutí videa na stánkách ENCAPu jak ty dětské figuríny mávají všema končetinama nebo jak se chová figurína dospělého při whiplash zkoušce. V kombinaci s protokolem a tím při jakých podmínkách se testuje je jasná informace jak natočit dětské vajíčko.

Každopádně každému co jeho jest.

A samozřejmně že ENCAP je jenom marketing, a je k ničemu protože nedělá small overlap, a bourají jenom špatní řidiči... ;-)
31. 10. 2015 15:36
prodloužení pásu lze
například Megane 2010 má vzadu dlouhé pásy s rezervou, takový Focus 2010 je na klasické kotvení krátký, perfektní homologované prodlužovače na amazon.uk, "Rigid Car Seat Belt Extender", vyzkoušeno :yes:
Rozbalit vlákno
0
31. 10. 2015 16:49
Dlzka pasov v KIA VENGA
Nebudem hovorit, v ktorom aute bezpecnostny pas neobciahne detsku sedacku, ale poviem, kde je to mozne.
KIA Venga aj Renault Twingo I, to zvladnu bez problemov. Kazde auto z ineho sudka, no velka sedacka s pultikom - Cybex pallas 2 fix - pas ma stale znacnu rezervu.
Rozbalit vlákno
0
31. 10. 2015 19:32
test
:yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2015 18:48
Krátké pásy Kia Ceed
Tak já bych se jako první přihlásil u Kia, že má krátké pásy -> konkrétně v Kia Ceed 2008
zadní sedadla ->u vajíčka z Cam X3 to dá opravdu zabrat dopnout.
Například v Octavce 2 s tim problem nemame.
Rozbalit vlákno
0
11. 11. 2015 19:48
hm
Nedávno jsem byl se sestrou v aaa kde vybírali nový auto a vyzkoušet sedačku do Sharana nás teda nenapadlo.
Rozbalit vlákno
0