Ford Focus RS se představil v létě na autosalonu v Londýně. Zájemci o nejrychlejší Focus všech dob se dočkají prvních kusů v březnu 2009. Základní cena pro Německo je stanovena na 39 tisíc Euro (975 tisíc Kč).
Tak tenhle drzek vám panstvo vytáhne i nudli z nosu. Zrodila se nová ikona hothatchů v nižší střední. Jsem zvědav jak obstojí v konkurenci čtyřkolek, tedy Micky Eva X a Subiny STi... Zatím tedy bravo Ford. Jo a rád si přečtu budoucí příspěvek od mrtvého výtaha... ;-)
Súhlas, nová ikona je na svete. A predtým, ako sa zacnete zamýslat nad jej zmyslom, len poukázem na zmysel existencie Q7 V12 TDI, CL 65 AMG a pod. Teda byt byt prvý, najlepsí a najvýkonnejsí v rámci triedy alebo absolútne, demonstrovat technický potenciál, posunút hranice vseobecne uznávaného maxima. A i ked sa na tom asi málokto z nás zvezie (a mnohí ho i tak odsúdia, ze babo), ja dávam palec hore. :yes:
Jo, RS bude 100% skvělý vůz a ani já bych se mu tak docela nebránil. Doufám, že se mi poštětstí dostat se s ním na okruh. Mimochodem ten motor z Volva mudocela sedí,co! Jinak se mám výborně, ještě doklepnu tento týden a pak začínám až 5.1.09. Nejlepší je ranní posezení v prázdné hospůdce u dobrého pivka s pěknými servírkami - přijeď a dáme si spolu Beer. ;-) >:D
O 2WD nebo 4WD moc nejde, jde o vykon v realu ne na papire.
Uvidime, RS2 ma daleko lepsi cenu. Mimo to prvni testy ukazou, byla by docela * kdyby RS2 bylo rychlejsi jak STi a Evo. To by japonci mohly ji vis kam .....
Nám nudli a tobě utrhne ruce. Tohle je profesionální vercajk, co se dá srovnat snad jen s objevem penicilínu, to už může řídit jedině odborník... viď lifte? >:-[]
Zajímavý bude srovnávací test se čtyřkolkami od Mitsubishi a Subaru, na sněhu, blátě a mokru je výsledek jasný, ale na suchém asfaltu by RS mohl mile překvapit, alespoň doufám...
Tady se opravdu neni čeho bát.. ;-) A k tý druhý poznámce, no co dodat. Možná je to jen začátek mávání celýmu WRC, tak aby ti nedošly vhodný smajlíci...
Hahahahahahaha, hodně si mě pobavil. Subaru alespoň ví, kdy má přestat a radši nacpe peníze do vývoje civilních aut než do WRC - ale upřímně řečeno Rally bez Subaru je jako šlapka bez podvazku... Hlavně tu machruj o tom kdo má prachy a kdo ne. Není náhodou Ford co je v dnešní době v ..... ???? >:D Asi na tom nejsou dobře že prodávaj podíl v Mazdě :-) No a pokud prodají Volvo (navíc těm číňanum) tak budou dost ubohý, jelikož se jim podaří ulikvidovat tradiční evropskou značku. Asi začnu demolovat každýho Forda co potkam. A začnu klidně u dědova Focuse ;-) A navíc uvidíme, jestli Fordíky budou jezdit příští sezonu jako tovární tým :-O Tak se bav :-!
Ford znovu potvrdil své setrvání ve světovém šampionátu
Poté, co na počátku týdne automobilky Suzuki a Subaru oznámily své stažení z mistrovství světa v automobilových soutěžích, Ford znovu potvrdil, že hodlá v šampionátu zůstat i nadále.
[odkaz]
Ford alespon ma co prodavat o proti Subaru, tak muze dal byt v mistrovstvi sveta v rally i proto ze ma lepsi WRC.
Mimo to, mistrovstvi sveta v rally bylo i pred vstupem Subaru do rally kupu 10-tek let, treba Ford je v WRC daleko dele nez Subaru. Tak ze WRC bude bez Subaru a Suzuki bez problemu pokracovat.
Bez dotaci Fordu by davno prodelecne Volvo nebylo. Tak ze demolovat bez to Subaru ktere uteklo diky neschopnosti postavit poradne WRC a ne diky krizi. :yes:
No subaru konci vo WRC, ale Ford mozno konci uplne... takze asi tolko o tom, kto ma a kto nema 'love'... Ak Ti to este nedoslo, tak rychlo si vygoogluj: "Ford financna kriza"... :-!
No počkáme si na výsledek testu, na suchém okruhovém asfaltu není pohon 4x4 vždycky výhoda, pokud se dobře pamatuju tak tohle prohásil někdo od Audi v DTM.
Tak to hej, konecne sa europsky Ford prebera zo spanku. 305 kobylek dava ten spravny vyznam slovam "hot-hatch". GTI so svojim GTI smutne stoji v kute, a pozera sa do zeme. Co sa da na to aj povedat? 147kW (pripadne 184kW u R32) je proti 224kW vyrazne slabsi argument...
Teraz by to pytalo este poctive 4x4 (nie kadejake tie haldex-podfuky) a Focus bude presne tam, kam patri: na vrchole v nizsej strednej. Poklaknite a snimte ciapky, pani! Kral je mrtvy, nech zije kral!
kW nejsou vsechno, je treba ty kW taky dobre prevest na asfalt ;-) jen pro predstavu, na Nodrschleife R26R pokoril i Nissan Skyline GT-R R32 ;-) a mezi predokolkama tam zatim drzi oficialni rekord 8:16.90 ;-) takze o kvalitach tohoto Focusu RS se rozhodne as behem testu ruznych novinaru a pilotu co prone testujou, do te doby se da jen spekulovat :-)
[odkaz]
ako som pisal, focus je znamy skvelym podvozkom, ktory je v tejto verzii zrejme este lepsi. A druha vec, casom na Nordschleiffe neprikladam az taku kategoricku vahu (rozni piloti, rozne pocasie, atd.)...
Vsak uvidime. Ovsem mam pocit, ze tento voz bude skutocna raketa na 4 kolesach. Za canu pod milion Kc sotva clovek najde nieco zabavnejsie...
Netvrdil som ze neprikladam vahu testom profesionalov. Ovsem pokial tie auta testuju rozni ludia, za roznych podmienok, tak vysledky niesu porovnatelne. Dokonca aj keby testoval jeden clovek vsetky auta, je otazka, nakolko z kazdeho dokaze dostat maximum...
a cemu teda prikladas vahu ? Nodrschleife je jedinej okruh kde se da auto poradne otestovat na hranicich jeho moznosti, jeho delka umoznuje eliminovat podstatne stesti jdne jizdy, je tam dostatek zatacek, stoupani, klesani a dostatecne dloha rovinka na maximalku vetsiny testovanych aut, lepsi okruh na porovnavani aut na svete proste nenajdes, proto tam svoje auta taky skousi spousta automobilek i pro beznej provoz ;-)
a ty od FRS cekas jako ze bude civilnejsi, ale notak >:D , znamej ma FRS prvni generace a ani ten neni civilne moc pouzitelnej, takze od tohohle se to urcite taky neceka
tebe nejak omezuje trubkovej ram na misto zadnich sedadel ? proste normalni 2 mistne auto, i pasy se daj normalne nahradit 3 bodovejma namisto tech 6 bodu, 2 lidi se v tom odvezou stejne jako treba v Mazde Mx5, s tim ze do R26R toho nacpou mnohem vic
Ten tvůj vysmívanej Megan, vyhrává všude ceny za nejlepší sportovní auto ve svý kategorii, tak brzdi ve svých soudech. Jinak Renault Sport je dostatečně znám svou schopností udělat dokonalé podvozky.
Ford TeamRS je EU divize Fordu a dela i ST modely nebo z casti WRC program ktery tahne M-Sport.
Nove patri pod Fordu Global Performance Vehicles and Motorsport Business Development, kde je dale treba i US divize SVT (North American Special Vehicle Team).
Možná tu bude ještě dost lidí, který nevědi, že náhon na přední nápravu vzniknul v první řadě jako snaha o nižší náklady při výrobě aut a prostorový úspoře. Mít motor na jednom místě s převodovkou a diferákem, ještě líp v jedný skříni. Při jízdě daleko pod limitem, pro potřeby běžnýho spotřebního auta to taky asi stačí. Ale ta nehorázná drzost výrobců, který nejsou schopný vyrobit opravdový sportovní auto a pořád dokola se nám snažej podsouvat, že něco s náhonem na předek je sportovní, je mi fakt proti srsti. Jezdím už skoro 3 roky s Imprezou STI MY2006 a když jsem jel Focusem RS I, upřímně říkám, že nepamatuju něco tak frustrujícího, jako takovejhle výkon na přední nápravě. Najednou to auto v mejch očích vedle Imprezy vypadalo, jako nepovedenej kanadskej vtip, něco co mi stojí za pohled asi tak podobně, jako jakejkoliv jinej Focus. A tak nějak dost pochybuju, že by to s timhle autem bylo jiný... Bezpochyby se najde dost dálničních "střelců", který si to koupěj a spoustu těch, který to tu budou opěvovat, protože nejeli ani něčim takovym, natož něčim sportovním...
Přes 300 koní na předku je již nepochopitelná dávka. Trakce bude dostávat pěkně na pr-del. Řiditelnost ve vysokých otáčkách bude "pořádná" zábava, dávkování plynu taktéž.
Jsem zvědav na servisní náklady tohoto kousku.
Každopádně je to pěkný auto, který si svý kupce zajisté najde.
Jen bych po x té připomněl, že u Fordu měli připravenou i verzi 4x4, ale po testování obou verzí došli k závěru, že pohon 4x4 ubírá autu na zábavnosti a dokonce, že s tímto pohonem je u v určitých režimech pomalajší, těžkopádnější a taky méně zábavné... Samozřejmě že na mokré silnici bude mít navrch EVO nevo STi, ale pokud by se všechny tři modely potkaly třeba na proslulé a prosluněné Col de Turini, vsadil bych rozhodně na FOCUS RS >:-[] >:-[] >:-[]
Ano, tohle prohlášení bylo jedním z těch, jak přesvědčit lidi, že předokolka je lepší a zábavnější a není to vůbec o nákladech konstrukce... Ve skutečnosti to bylo tak, že Ford nebyl schopen se dostat cenově na Subaru a Mitsubishi. Tak je teď s nima cenově podobně s 300 koňma na přední nápravě. A to je přece ta pravá sportovní zábava...
Mno snad tě to tak nerozhodilo... Jenom jsem reagoval na tvoje sebejistý vyjádření "Ve skutečnosti to bylo tak..." ,který svádělo k takový reakci... ;-)
To je stejne jako se zadohraby, pokud se bere definice zabavy jako zhorsene trakcni schopnosti (resp. ustreleni zadku, mene citelne a mene predvidatelne chovani) tak ctyrkolky nemaji o pojmu zabava ani tuseni.
Ne, já jsem moc chtěl, ale máš pravdu, nepochopil jsem to. Pochopil jsem ještě jen tak tak Megana za 700tKč a 220k, jako rychlejšího Megana za cenu, která je na hraně, ale tohle ne, to jsem opravdu nepochopil.
Renault megane R26R je neskutecne dobre a rychle auto ktere vzniklo za ucelem byt nekompromisni a nejlepsi, naprosto prepracovane predni zaveseni, brzdy, LSD, odlehceni ap. a se stejnym receptem tu mame focus RS II. ktery bude stejne nekompromisni jako RS I. R26R diky temto upravam byl rychlejsi nez standardni sport a to se stejnym vykonem motoru. New focus RS bude urcite dobre auto, ale poskejme na srovnavaci test. U me velice povedene auto hodne tohoto oznaceni :yes:
Tak tohle je bomba!!! Co se designu týče, ze předu a zezadu krásně agresivní, zboku trochu nuda, ale tam se toho asi moc vymyslet nedalo... A z pohledu výkonů? Pořád se tu řeší Mégane, já myslím, že ten pro Focus RS není problémem ;-):-!:yes:
Ono uz ST ma pomerne pekny zvuk. Predpokladam ze toto monstrum ho bude mat este lepsi...
A pokial ide o Megane R26R, versus Focus RS, tiez by som vsadil na Focus. Tie auta su zhruba rovnako tazke a velke, a tych +75 koni na Focuse sa podla mna musi prejavit. Aj ked Nordschleiffe je na Focus asi prilis "rovna" trat...
Těším se na první testy, předem tolik výkonu na předek neodsuzuji. Počkáme si. Ale tu spoustu falešných průduchů si u auta typu RS , které si na nic hrát nemusí rozhodně mohli odpustit. :no:
no je to tak, s tou vizualizaciou to trochu prehnali, to mas pravdu. Tuzinf firmy sa asi skrabu na hlavu co na to auto este vymmysliet. V tej modrej sa mi ale celkom paci, na rozdiel od tej kriklavo zelenej
BRENTWOOD, Essex, 15 December, 2008 Ford’s fastest-ever European production car, the 2009 Focus RS, will be priced from Ł24,995 when it goes on sale in the UK in March.
Už jsem to zpomínal vácekrát. Jsem zvědav co z RS vypadne po prvních testech. Vývoj nedělaj žádní žabaři, ale 300HP a přední náprava...... hlavně při turbu, které dává relativně vysoký krouťák i v nižšich ot. jsem docela zvědav na trakci. Nejvíc rozporů ve mě ale vyvolává cena. Lift tady zmiňuje 700 000, no... hodně odvážné. Je to cena s daní ? Zatím věřím té ceně kolem 1 mega. A v tom případě se dostává nebezpečně blízko "jiným" autům na zábavné ježdění. Každopádně RS bude postaveno nad všechny ostatní HH, resp. ne nad, ale někde jinde. Teď je jen otázka kde....
Je to cena konecna s dani za zakladni RS2 v UK, staci se podivat na muj odkaz!!! Kdyz pro nej vyjedu ke svemu znamemu dealerovi do DE (protoze chci prece volant na spravne strane), rozhodne mne nebude stat jak rika autor clanku 39 tisíc Euro.
To by byla nadhera, ale bohuzel tomu tak samozrejme nebude. Podivejte, kolik stoji ST v UK a kolik u nas. Ale podle prohlaseni nemeckeho Fordu bude cena ereska na tamnim trhu lezet vyrazne pod temi zminovanymi rakouskymi 39000,- Euro.
No tak vsechny RS jsou hlavne pro fandy Fordu RS, kteri na nej cekali dost douho, mam trochu obavi aby na ostani vubec nejake RS zbylo, k dnesku je urcite cca 2000 uz prodano, taky za tech 25 000 liber no nekup to >: Vecina RS se prodava a prodala v UK, do dalsi zemi EU pude tak asi jen 35%, ne vice.
Tohle nikdo nedokáže. 300 koní v kompaktní třídě na přední nápravu. Nebo... že by to bylo tak, že to nikdo nedělá proto, že je to k ničemu?
Hot Hatch je kategorie, kterou vytvořil Volkswagen se zrozením Golfu getei I. Zadání bylo (a je) jasné - kompaktní vůz, se silným motoreem a přitvrzeným podvozkem. Vůz, kterým umí jezdit a ovšem je uspůsoben ke každodennímu ježdění. Nejedná se tedy o polozávodní speciál, či o nějakou brutální mrchu, při niž na muldách potratíš horní můstek.
Idálem hot Hatch je přes třicet let GOLF GTI :yes: charakterem se mu blíží Focus ST. Tohle nahoře, zrovna tak jako megane RS či R32 nejsou žádné hothatche.
Nenech se uchlácholit těmi tři sta koňmi, co bys s nima na té přední nápravě dělal, vždyť bys políbil strom v první zatáčce...
Nejlepším hothatchem je G-5 GTI, Kdo bude nejlepším zítra, to víš už dnes - G-6 GTI. Můžeš to zkoušet přes Hondu, přes Renaulta, přes Astru... nikdo ti nenabídne tak komplexně odladěný vůz jako Volkswagen. Skutečnost, že to nevíš, by tě neměla inspirovat k bezuzdné RS-onanii.
Vím to poměrně přesně. I když upřímně přiznávám, že to hodnocení vztahuji zásadně k vlastní osobě, k vlastním šoférským schopnostem. Jak by se v eresu vyřádil Loeb, to je mi v podstatě jedno.
Jak pojede tohle nové RS pochopitelně nevím, mohu než odtušovat ze znalostí základu, tedy Focusu, z vědomí co udělá 300 koní na přední nápravě s cca 1300 kily... a už předem ti píši, že to bude neskutečná bestie v tom nejdravějším pozitivním slova smyslu, tedy něco, co bys třeba ze Zafiry přehlídnul jedním přivřeným vokem... zcela bez zájmu, pokud tedy po víkendech neroztáčíš ruletu černých rally u vás za vsí.
Ty jsi frajer. Jel jsi ve Focusu RS 1? Kecy si nech, bud ano nebo ne, getei. Jen bych ti pral, abys mohl mit pravem stejne sebevedomi jako tady i v realnem svete, internetovej kovboji.
Dík za pochvalu v první větě, takhle mi tu lásku už dlouho nikdo nevyznal. Jsi frajer :yes: Popravdě musím přiznat, že jestli jsem měl celý život nějaký problém, pak s nedostatkem sebevědomí tedy ne :-) Pepíku, prosím, když píšeš, mysli. Hlavou.
Nehnevaj sa, ale toto bol dost slaby pokus. Nie od Fordu, od teba... :-)
Golf GTI vypada pri tejto bestii ako zahradna sekacka. Jednoducho sa s tymto neda ani porovnat. Mozno len R32, ovsem aj tam je to -40kW, a podvozkove predsa len o kusocek slabsie. Dokonca aj dosluhujuci model Mazdy3-MPS ma viac, 191kW/260ps. To uz je hodne blizko tym 300 konom, a zvlada to na prednej naprave. Ovsem ukocirovat take stado, to je praca pre skutocnych machrov za volantom, akych medzi nami (povedzme si to na rovinu) niet...
Tak teda 305 plnokrvnikov, zapriahnutych do paradneho fara. Su tam, kde maju byt. Vsak to poznas, nie? Dedecek ti isto povedal, ze kone tahaju koc vpredu. Ze to este nikto neskusil? Nuz, vsetko je raz po prvy raz. A je vysadou (aj povinnostou) mocnych, ist vpredu, preslapavat cestu, ukazovat smer tym slabsim, bojazlivym, nerozhodnym... :-P
Tak si na to spomen, ked ta raz na okreske ofukne nieco modre, ako nebo nad Indianapolisom...
Hele a když dědečkův koník tahal kočár, vzpínal se na zadních nebo hrabal předníma :-)??? Já myslím že předníma kopýtkama by hrabal marně co? >:D
Btw. 300koní není žádná hrůza, to že si je na předku neužiješ, protože o velkou část zábavy jsi připravený je jiná věc....
Muzu ti jen, stejne jako dalsim mudrlantum, doporucit pockat na svezeni, pokud ovsem budes mit tu moznost. Ja rozhodne verim vic inzenyrum z Fordu nez vsevedoucim ceskejm internetovejm kovbojum.
věř čemu chceš, ale jestli nepoznáš co je limit přední nápravy, ač posunutý, tak hybaj do zatáček, přesně teď je ideální počasí. Kontrolka ESP u toho ani nezhasne.
Nepsal jsem o tom, zda ho potřeboval či ne... Má poznámka se vztahovala k Deadliftově prohlášení o tom, jak u RS I esp většinou vypínali - to zhruba vypovídá o tom, kolik s tím autem najel... Tečka.
Jenom jsi nepochopil ze jsem to rekl schvalne jako na reakci nekomu komu neco "co nema ale muze mit kdyz jsi to koupi jako priplatkovu vybavu" blika. Ja vim, nic jsem s nim nenajel, za to ty znas vsechny prodane 4501 evidetne >:D
Focus RS II esp má... Focus RS I esp nemá a nikdy neměl, ať si v nějakým inzerátu píše kdo chce co chce... Překvapuje mě, že takový znalec a jezdec tvého formátu tohle neví...
To rikas ty, ja ESP kolem roku 2002 povazuji za priplatkovou ne zakladni vybavu. Ano vecina RS1 byla prodana bez ESP. Coz na tom nic nemeni ze nektere ho maji. ;-) ZICAR neni zadny obycejny prodejce lama [odkaz]
Ale v Italii jeden z nejlepsich na sportovni Fordy!
To ano, asi jako ABS. Vim co jsem rekl, o tom jak ESP fungovalo dobre nic nerikam. Ale u RS2 je vyrazne upravene, tak aby melo u takoveho auta nejaky vetsi smysl. Jinak kdyby u RS1 bylo povinne mozna by jich tolik novinarskych neskoncilo po prikopech. >:D
Pro Teddyho:
Ne, že by zrovna GTI potřeboval, abych se ho zastával, ale když už napíšeš o něčím příspěvku, že je slabý, tak v tom svém pak neopakuj stejné věci :-) "Nenech se uchlácholit těmi tři sta koňmi, co bys s nima na té přední nápravě dělal, vždyť bys políbil strom v první zatáčce..." je hodně podobné tvému "Ovsem ukocirovat take stado, to je praca pre skutocnych machrov za volantom, akych medzi nami (povedzme si to na rovinu) niet...".
Ty citované věty považuju za klíčové, protože auta jako Golf GTI nebo Focus ST dokáže řídit bezpečně a rychle i "běžný" soudný a myslící řidič, který si chce trochu zajezdit, ale nevlastní přitom závodní licenci. Potenciál vozů jako je Focus RS, Astra OPC nebo Megane R26R je z pohledu "běžného" řidiče využitelný daleko méně. Mně osobně je jedno jak kdo kterou kategorii nazve, ale já bych se taky spíše přikláněl k tomu, že označení hothatch, alespoň jak se historicky vyvinulo, patří spíše kategorii první. Tož tak.
Fakt se vyznas, pozera nedala auto ale mozek a je jedno jestli jede v STi nebo Evu, nebo GTi ;-) Nejvice pozeru vidam v STi a GTi bohuzel ale v RS bohu dik zadneho.
To mas pravdu RS je nova kategorie hot-hothatchu pri ktere si stary hothatch typu VW a jeho GTi zdejsi majitel nacura do trenek. >:D >:D >:D Pokrok GTi nezastavis >:D
Ukazte mi mainstreamoveho vyrobce (supermainstream zamerne nepocitam, ten je prece nekde jinde >:D ), ktery ma s ostrymi a homologacnimi modely takove zkusenosti jako Ford, viz. [odkaz]
no pravda je taková, že ty auta jsou dávno mrtvý, a jediný co se děje teď je odkaz na sportovní historii. Sportovní úspěchy Fordu jsou starý jako věkový průměr tech aut na obrázku. A jediný na co se vzmůžou je parodie na závoďák. Pročpak s tím nejdou do WTCC? Možná by Ladu dali, nebo Chevrolet, nebo Seat, na Citroen to zatím nestačí.
A co jako WRC? To jsou snad čtyřkolky ne? Čtyřkolku máš tak leda v Kuga :-! WRC nemá teď zrovna generaci pilotů, celkově je drahá a vlastně už taky mrtvá, však se nedokázali ani domluvit na pravidlech.
Proč máš AWD asociovaný se šotolinou? Navíc já nelobuju pro AWD ale proti FWD. Jak psáno někde nahoře v diskuzi, jediná motivace pro FWD je úspora nákladů.
no o jakých číslech se bavíme ale? zadokolka proti předokolce musí přihodit na váhu tak možná 30kg. 4kolka tak 60. Na to že to má mít 1450kg :-! no nevím
aha nevíš... Takže Focus ST váží 1430 right, větší turbo, větší brzdy, větší tlustší kola, to hmotnost přidá nebo ubere? Asi přidá že? Takže co tomu autu chybí? Nic? Jaký díly jsou místo z plechu z karbonu/duralu/laminátu? Taky nevíš. Takže buď tak laskav, a řekni reálnější číslo než moje? Tak dál, když Nissan 350Z s obdobným výkonem co má 1520kg má o 0,2s lepší akceleraci, je to RWD, nebo náhodou má obdobnou hmotnost?
Je to o poskladani prevodovky, to odbornik jako ty nevi? Podivej se jakou ma RS2 maximalku. Bude mit o cca 100 kg mene nez ST. Jako konkurent R26.R. >:D
no o poskládání převodovky to rozhodně není, jestli si jako myslíš že to má delší kvalty kvůli maximálce >:D Kdyby měl cca 1300 kg, tak by musel být výrazně dravější
No a kruh se uzavřel. Ano, je to o gripu a to je to, nad čím se tady spousta lidí pozastavuje a neuvěří, dokud si to minimálně nepřečte v nějakém testu. 300HP na přední nápravě je pořád hodně vysoká meta (nesmyslná) a je otázka jestli tohle RS2 změní a pokud ano, tak za jakou cenu ( protiprokluz = omezování výkonu ? ) Každopádně dokud to auto nebylo s ničím porovnáno, resp. uvedeno na trh, tak jsou všechna tvrzení o nejlepším autě v předokolkách naprosto zcestná a nic na tom nezmění ani prohlášení Fordu.
Treba titul v tovarnach 06 a 07 WRC naposledy s Focus WRC, mimo to Ford je automobilka ktera je nejdele ve WR a ma vyhrano nejvice zavodu svetove rally.
Focus RS prni generace je nejlepsi 2WD sportovni auto do prichodu RS2 a na suchem technickem asfaltu je rychlejsi jak STi i Evo.
K tomu RS, nechtěl jsi náhodou napsat nejlepší FWD na světě ? Protože při 2WD mě napadá obrovská spousta aut, proti kterým nemá cenu ani RS nastartovat. A to věčné srovnávání, že RS je za určitých podmínek rychlejší než STI a EVO je stejné utěšování a povzbuzování sama sebe, jako tvrzení, že STI a EVO je za určitých podmínek rychlejší než LP560 nebo 911 Turbo.
No tak když se tak strašně profilujou s Rally tak proč dělají FWD silniční, ne-li okruhový hothatch?
Z MS v rally znám Audi Sport Quatro S1, Lancii Deltu Integrale, Toyotu Celicu, Subaru Imprezu, Ford Escort RS Cosworth a poslední Citroen bez typu. Až se mi při slově WRC přestane vybavovat Impreza a začna vybavovat Focus, tak budu uvažovat o silniční verzi Fordu, a uvažovat jestli mi to něco nepřipomíná.
Kdyz se rika WRC vidim jen C4 a Focus. Ale Imprezu ne ta uz ma davno funus >:D
Vecina STi i Evo se dostane na sotolinu jednou za rok a to jeste s novinarem kteremu nesupi na otriskanem podvozku, tak ze Focus AWD opravdu moc nepotrebuje. >:D To je praxe.
Za to ty jo, as budes mit misto pekneho bezneho Escorta RS 2000 ktereho se vyrobilo cca 6000 kusu, Escorta RS 2000 4x4 (vyrobeno jen 500 kusu) tak pak mluv ;-). To budes mit raritu a muzes mi radit o pouzivani AWD.
PS: Je komunita a komunita ;-) Ne vsichni majitele STi a Evo jezdi zavodne rally ;-) I kdyby jezdili, v CR se stejne tolik sotoliny nejezdi. ;-)
Ford vyhraval WTCC uz se Sierrou, takze jeste v dobe, kdy SEAT bylo malem sproste slovo, Chevrolet delal v US pickupy a o produkci aut znacky DAEVOO se mu ani nezdalo.
Proc teda tak skvele znacky jako Lada nebo Chevrolet nejezdi WRC? ...to jen k te parodii na zavodak ;)
no parodii na zavoďák jsem nemyslel WRC auto :-! když koukáš na DTM tak si taky nemyslíš že tam jezděj C-classe a A4ky že ne? Ale když Mercedes udělal ostrý auto s přívlastkem DTM, tak to něco znamenalo.
Vypnul's playstation, sedáš do auta. Valíš po dálnici, volant rovně, levej to jistí. Dojede tě GTI nebo CTR. Dvakrát tě problikne. Co ty na to? Chytneš RS2 pod krkem, 300 koní řve a ti za tebou se stávají minulostí. Na nejbližším exitu sjedeš na tvou oblíbenou okresku. Jedeš klidně, užíváš si zvuk pětiválce. Dejavu. Ve zpětném zrcátku opět GTI (CTR ještě ječí na dálnici). Co ty na to? Chytneš RS2 po krkem, silnice se stáčí, ty jedeš furt rovně, 300 koní řve, ty řveš taky. Do zatáčky to stádo nenapasuješ. Jak bys taky moh'. V poslední vteřině ti bleskne, že teď se minulost stává z tebe.
PS: a nezapomeň si vypnout ESP, v RS1 si to dělal taky :*)
>:D Pro odlehčení zdejší atmosféry výbroné :yes: . Bohužel to opět málokdo pochopí.
Samozřejmě, že to v reálu nebude tak obrovské drámo, ale taky nevěřim tomu, že by konkrétně 300HP pomohlo k tomu aby to auto bylo na tvojí oblíbené okresce markantně rychlejší než současné HH.
Pořád jsem opravdu hodně zvědav jak se k RS2 Ford postavil a co z toho bude. Jestli přemotorovaná hardcore bestie (viz. A OPC) a nebo nejzábavnější předokolka, která ale nemusí být nutně ultra-rychlá ( viz. "pomalá" MX-5, která ale svého řidiče královsky pobaví )
Ta lidska zavist >:D GTI nebo CTR nebo najeak stara sunka od Alfi Romeo a to ma byt sranda? Vypni si ten playstation a bez se pripravovat na krouzek automodelaru z vasi zakladni skoly. ;-)
Perfektni prizpevek >:D "Chytneš RS2 po krkem, silnice se stáčí, ty jedeš furt rovně, 300 koní řve, ty řveš taky." - jak jsem celt tuhle pasaz, tak jsem uplne vyprskl smichem (chudak monitor >:D ). Perfektne jsi me pobavil (stylem, ne obsahem, tudiz v dobrem slova smyslu), diky ti za to :yes: >:-[]
Megane R26.R má 1230 kg a 66% váhy na predku. Focus RS2 sa v tom s ním nebude rovnať ani náhodou, jeho váha bude určite cez 1400kg.
Je narvaný výbavou a bez odľahčenia, takže je dosť pravdepodobné, že bude ešte ťažší (cca 1500 kg).
Koniec koncov zrýchlenie na 100 je u RS2 a R26.R rovnaké (-0,1s) pri rozdiele 75 PS. To ukazuje na rozdiel váhy a riadne problémy s trakciu pri plnej akcelerácii. Je to logické, už Megan potreboval semislicky, aby z neho dostali maximum. V reále však s autom nikdy neakcelerujete 0-100 km/h, takže to až tak dôležité neni. Podstatnejšie je ako sa prebytok kruťaku prenesie na kolesá pri jazde a čo urobí váha so zábavnosťou na okreskách.
Na dialnici to určite naloží všeličomu naháňať sa budete aj s autami za 2x takú cenu. Avšak na okreske to bude iné. Otázka je aké?! Menej je niekedy viac, ale nechajme sa prekvapiť. Hovoriť o správaní auta z obrázkov je k ničomu ;)
Ad GTI a jeho GTI. Je to pekné rýchle auto pre ľudí, ktorý športové auto nechcú a ani nevedia čo to je. Motor a podvozok sú odladené pre bežnú jazdu a aj nejaké to rýchle zvezenie, ale dovrchu s tým asi nikdy nikto jazdiť nebude. Kto sa chce voziť ten nech si kúpi GTI, tý čo vedia čo je "jazda" budú pozerať po AUTÁCH.
R26.R ma pomerny vykon 189ps na tonu hmotnosti. Focus RS bude mat istotne cez 200. Hmotnostou neprekroci 1500kg ani nahodou, skor bude niekde okolo 1400, ako predosla verzia. V tom pripade by mal okolo 215ps/tonu. A to je teda velmi pekna hodnota pre "seriove" auto. Megan R26.R je naproti tomu prudko odlahcena verzia, 2 sedadla, karbonove diely, atd. Vraj by sa malo vyrobit 200-300 kusov, ovsem ci naozaj, to sa este nevie...
jasne, výkonový pomer bude fakt dobrý a dynamické parametre budú ukážkové, len ta trakcia. Ak na suchu bude ešte dobrá na mokrej ceste bude mať riadne problémy využiť ten výkon.
Renault vyrobí podľa netu 450 ks R26.R a z okolo polovice pôjde do GB. Tam má RenaultSport veľmi silné postavenie a predal by čokoľvek :-) takže o budúcnosť sa báť netreba, len leby nemali volant na opačnej strane :/
Velky fanda Renault Sport co, ale kolik ma R26.R maximalku? Reknu ti sam 237 km/h. RS2 ma pres 260 ;-). Semi si muzes dat na kazde auto tim pade i na RS.
Pruzne zrychleni na 3 a 4 bude mit RS2 proti R26.R daleko vetsi tak ze i na okrsce mu bezproblemu da i bez tech semi. Muj nazor.
Ale lifte, je okreska a okreska. Pružné zrychlení ?? Dám ti radu. Až si budeš chtít někoho "dávat", kašli na krouťák odspoda, ale pohybuj se v oblasti nejvyššího výkonu motoru. To porovnání maximálek napovídá o krapet jiných převodových poměrech a jak je známo, kratší kvalty zrychlení docela pomáhají, takže ano, RS patrně navrch mít bude, ale tak dramatické to nebude.
Zkoušel jsi někdy jet nějakou okresku opravdu rychle a snažil se maximálně využívat potenciál auta ? (odpovídajícího auta). V této kategorii (ať už RS2,nebo R26.R) ta roztočená 4. dělá kolik ? 170-200km/h ?? K těmto rychlostem se na okresce až zas tak často nepodíváš. Rozhodující jsou brzdy a hlavně akcelerace ze zatáček a spousta těch zatáček (vlastně většina - zase záleží na charakteru silnice) se jezdí ve velmi nízkých rychlostech a při následné akceleraci jsem zvědav jak RS2 obstojí a z toho pramení i moje obavy o přenesení výkonu na silnici. Jasně, ve 150km/h pohoda, ale na výjezdu ze zatáčky pří 70-80kn/h na 3. stupeň a s odlehčeným vnitřním kolem.... A tohle je právě to teritorium STI a EVA ke kterým je někdy RS2 přirovnáváno. Ano, hladký asfalt a relativně "rychlé" zatáčky, tam si troufnu tvrdit, že RS2 bude hodně silné.
tomu odlahcenemu vnutornemu kolu moze hodne pomoct Quaife. Ale inak dost dobre napisane, hlavne pruznom zrychleni.
Z 0-100 je to naozaj dost nepodstante, aj ked pravdepodobne aj R26.R aj RS2 daju 100-ku este na dvojku (nepotrebuju kratku prevodovku vdaka turbu).
Ja som fakt na tu RS2 zvedavy, naozaj to nevyvijali zaciatocnici a zrejme to nebude vysmech HH ala mazda 3 MPS, ktora sice ma 260ps a dokonca samosvor, ale tie kone su totalne nepouzitelne (okrem dialnice).
Tiez som zvedavy na magicke slovo RevoKnuckle
v důsledku z toho co píšeš by i zarytému Deadliftovi mohlo být jasné v čem je Focus právě na***. Buď je postavenej na okruhy, kde možná dá využít maximálka (ale spíš ne, protože by to musela být rovinka jako runway), současně tam nevadí předokolka, tvrdej podvozek ani semislicks, ALE pak to auto nebude použitelný právě na jeho proklamovaných okreskách, protože tam se jezdí do 140, a výjezdy ze zatáček (abychom si rozuměli, ze zatáček o vnitřním poloměru do nějakých 12ti metrů) jsou vždycky na dvojku, a zatraceně tam vadí hmotnost a zatraceně tam vadí předokolka. Já bych sedlal R26R protože může jít později na brzdy, projet zatáčku rychleji, a při výjezdu stejně jako focus přenést výkon menší než kterým disponuje.
Jen odbocim v nemecku 33.900 €, pekna cena za nove RS2.
Obavy ja nemam, o auto ktere se menuje Focus R.allye S.port, ze by nehodilo na okrsky? To neni ani uz ftipne. Tady fakt nikdo asi nejel nikdy prvnim RS krome mne. Mozna bych si toho sam vsimnul ale Focus RS1 je v technickych pomalejsich pasazich vynikajici a brilatne presny pokud jej vede zkuseny ridic odchovany rally. Myslis ze v Irsku nebo ve Welsu nemaji rozbite uzke technicke RZ?
Na silnem kroutaku odspoda je zalozena vecina motoru WRC ktere je urcite vice doma na okrsce nez okruhovy motor ktery toci maxima az nekde u 7000-10000 ot a vyse. Pausalne WRC motor Fordu 300 bhp at 6000 rpm Torque:550 Nm at 4000 rpm. Tak se radi mezi 4000-6000. No neni o vytaceni ale o praci s plynem!!!!!!!
Vsechny RS byly na okrsky a vecina rally se jezdi cca +- 60-200-220 km/h. Zalezi na zprevodovani.
Pokud teda nemluvime o RZ kde mas jen 5 vlasenek (PS. vracecka je u mne 8) s rucni brzdou a konec.
Mozna by jsi mel prestat teoretizovat a jit se na nejake RS od Fordu podivat. Na 3. stupen jsem jeste uz zadneho RS1 nevidel problem s prenosem vykonu na rozbitem asfaltu. STi 08 ano.
Vyjezd a prujezd zatacky neni dat jen cihlu na plyn. Kvalitni podvozek poznas tak ze nemusi pred zatackama P5 L3 P2 brzdit na 0 km a z prvni zatacky turovat na 220 (nadnesene) ale najedes maximalni najezdovkou dal citlive pridavat. Tak se jezdi alespon podle mne s Focusem RS.
Znas? "nejvetsi adheze je při 15% prokluzu" >:D
RS1 bylo na okrsky nejlepsi auto ve tride, a jake bude nove RS2? Urcite horsi za 33 000 euro nebude.
Víš kdo je to Jost Capito Deadlifte?
..s hmotností prohráváš K.O. v druhém kole:
When I ask Capito what the RS will tip the scales at, he doesn’t have an exact figure, but there is a modest bombshell waiting to explode in his next sentence. ‘All I can tell you is that it will weigh more than the ST…’ Pardon, Jost? The ST weighs a porksome 1392kg; shouldn’t the scales be heading in the other direction?
Not easy, claims Capito: ‘There are a lot of things that introduce more weight: the bigger brakes, 19in wheels, larger cooling system, LSD and so on. We took weight out where we could take weight out, but there are not many opportunities. The car will be heavier than the ST, but not that much heavier considering all the special technology we put in.’
Nic proti EVO ale oficialni PR to neni nebo jo? >:D Ne.
PS J. Capito uz TeamRS nevede, odstehoval se do US. Tak ze aktualni to take neni.
Kola, chladic a LSD nedelaji +100 kg.
"Assuming the Focus RS weighs in at 1400kg, it would need just 260bhp to match Mégane, and it’s going to have rather more than that."
Mimo to nikdo Fordu nebrani udelat neco jako RS2.R nebo RS2.L s poctem treba 500kusu ;-) A muze se Renault jit klouzat jako ty. >:D