Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG – Proč chtít Spaceback?

Úplně lehké to Rapid nemá. Octavia se tváří nedostižně, Fabii se v nové generaci velice daří a Rapid se pořád trochu hledá. Viz změna osobnosti z původně cenově zaměřeného modelu na „stylovku“ Spaceback.
Zpět na článek
6. 11. 2015 12:04
6. 11. 2015 12:08
6. 11. 2015 14:09
6. 11. 2015 15:59
6. 11. 2015 12:12
15. 11. 2015 22:12
6. 11. 2015 12:08
6. 11. 2015 18:29
6. 11. 2015 12:15
6. 11. 2015 12:39
6. 11. 2015 13:11
6. 11. 2015 14:32
6. 11. 2015 18:32
6. 11. 2015 23:50
7. 11. 2015 07:35
8. 11. 2015 21:41
8. 11. 2015 21:46
8. 11. 2015 21:59
8. 11. 2015 22:03
9. 11. 2015 13:21
9. 11. 2015 19:15
7. 11. 2015 07:36
6. 11. 2015 18:36
6. 11. 2015 20:24
6. 11. 2015 13:01
6. 11. 2015 14:23
6. 11. 2015 17:27
6. 11. 2015 17:18
6. 11. 2015 18:48
6. 11. 2015 18:58
6. 11. 2015 19:08
6. 11. 2015 19:25
6. 11. 2015 19:40
6. 11. 2015 19:46
6. 11. 2015 20:05
6. 11. 2015 20:06
6. 11. 2015 20:14
6. 11. 2015 20:17
6. 11. 2015 20:18
6. 11. 2015 20:20
6. 11. 2015 20:22
6. 11. 2015 20:28
6. 11. 2015 20:30
6. 11. 2015 20:34
6. 11. 2015 20:51
6. 11. 2015 20:37
6. 11. 2015 21:04
6. 11. 2015 21:28
6. 11. 2015 22:32
6. 11. 2015 22:40
6. 11. 2015 23:56
7. 11. 2015 07:40
7. 11. 2015 10:46
7. 11. 2015 13:13
7. 11. 2015 14:39
7. 11. 2015 14:41
7. 11. 2015 22:32
7. 11. 2015 22:35
7. 11. 2015 22:45
7. 11. 2015 22:48
7. 11. 2015 22:53
7. 11. 2015 22:58
7. 11. 2015 23:06
7. 11. 2015 23:15
7. 11. 2015 23:18
7. 11. 2015 23:22
7. 11. 2015 23:24
7. 11. 2015 23:29
7. 11. 2015 23:31
7. 11. 2015 23:34
7. 11. 2015 23:43
7. 11. 2015 23:48
7. 11. 2015 23:56
8. 11. 2015 00:01
8. 11. 2015 01:10
8. 11. 2015 08:34
8. 11. 2015 11:53
8. 11. 2015 12:01
8. 11. 2015 12:56
8. 11. 2015 13:03
8. 11. 2015 21:29
8. 11. 2015 21:33
8. 11. 2015 21:50
8. 11. 2015 21:52
8. 11. 2015 21:57
8. 11. 2015 21:19
8. 11. 2015 21:28
8. 11. 2015 21:49
8. 11. 2015 21:52
8. 11. 2015 21:54
8. 11. 2015 22:33
8. 11. 2015 22:37
8. 11. 2015 22:57
9. 11. 2015 09:00
9. 11. 2015 12:22
6. 11. 2015 22:28
7. 11. 2015 23:02
7. 11. 2015 23:05
7. 11. 2015 23:10
7. 11. 2015 23:12
7. 11. 2015 23:16
7. 11. 2015 23:19
7. 11. 2015 23:23
7. 11. 2015 23:27
7. 11. 2015 23:40
6. 11. 2015 21:07
6. 11. 2015 21:34
6. 11. 2015 22:27
6. 11. 2015 13:35
6. 11. 2015 14:34
6. 11. 2015 13:20
6. 11. 2015 18:46
6. 11. 2015 13:21
6. 11. 2015 13:29
6. 11. 2015 13:39
6. 11. 2015 20:23
6. 11. 2015 21:56
6. 11. 2015 13:35
6. 11. 2015 13:47
6. 11. 2015 14:07
6. 11. 2015 14:10
6. 11. 2015 21:51
6. 11. 2015 21:55
6. 11. 2015 22:36
6. 11. 2015 22:42
6. 11. 2015 22:44
6. 11. 2015 22:44
6. 11. 2015 22:55
6. 11. 2015 23:03
7. 11. 2015 09:20
7. 11. 2015 13:08
7. 11. 2015 17:59
7. 11. 2015 18:21
7. 11. 2015 19:15
7. 11. 2015 19:27
6. 11. 2015 22:08
6. 11. 2015 13:30
6. 11. 2015 21:46
7. 11. 2015 12:14
7. 11. 2015 18:51
7. 11. 2015 22:54
8. 11. 2015 01:17
8. 11. 2015 11:56
8. 11. 2015 10:59
8. 11. 2015 11:57
8. 11. 2015 21:40
8. 11. 2015 08:33
8. 11. 2015 10:44
9. 11. 2015 06:36
8. 11. 2015 20:28
9. 11. 2015 02:31
9. 11. 2015 12:29
Avatar - Individualita
6. 11. 2015 12:04
WTF?!
Test Rapidu koncem roku 2015? Je to snad něco jiného než čistá propagace vozu za účelem zvýšení prodejů? 8-s
Rozbalit vlákno
10
6. 11. 2015 12:07
Re: WTF?!
Rapidy mají od podzimu jiné motory splňující normu Euro 6.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2015 12:08
Re: WTF?!
1,4 TSI 92kw v tomto Rapidu je odlišná od té, co se do něj dávala dříve? Umí to už alespoň s manuálem?
6. 11. 2015 12:10
Re: WTF?!
Ano, jedná se o zcela jiný motor s rozvody řemenem a 2 kW navíc. S manuálem ale není. :-)
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 14:09
Re: WTF?!
V tom případě mi v článku chybí nějaké srovnání obou variant. v čem se chování zcela nového motoru případně odlišuje a jaký benefit to přináší zákazníkovi. Snad kromě (teoreticky) konečně přijatelné spolehlivosti...
Avatar - _Karel_
6. 11. 2015 15:59
Re: WTF?!
Ondro, nechci rýpat, ale tohle je opravdu test po týdenním ježdění? Spíš mi to přijde, že jste ho psal na notebooku bez elektrické zásuvky, a měl strach, kdy dojde šťáva.
Na tuhle informaci, že motory už možná vydrží víc, a krátké jízdní dojmy, by stačila běžná předváděcí jízda 20minut. ;-)
Avatar - 3_diamanty
6. 11. 2015 12:12
Re: WTF?!
ano uz tu bol o tom kedysi aj clanok... od juna presli rapidy uz na tie "nove" turba s remenom ..
15. 11. 2015 22:12
Re: WTF?!
Mna by zaujimalo, preco sa v zaverecnej cenove specifikacii auta pise, ze je to Monte Carlo, ked nie je...
Avatar - Emel
6. 11. 2015 12:08
Re: WTF?!
Pokud vím, Rapid tu v testu s 1.4TSI ještě nebyl... ani jako SB, ani jako LB.
Avatar - grifith
6. 11. 2015 18:29
Re: WTF?!
Přesně tak, tato motorizace zde testována ještě nebyla, tak nevím, kde je problém...
Proč chtít Spaceback?
Ťažká otázka. Ja som nenašiel ani dôvod, prečo vôbec chcieť Škodu Rapid...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
6. 11. 2015 12:15
Re: Proč chtít Spaceback?
:yes: rapid dava zmysel jedine s manualom v nejakej zakladnejsej vybave v cene do 12 tisic ojro ... lebo inak tato lowendova "stylovka" v automate za cenu ceedu GT zmysel veruze nedava...
Avatar - 3_diamanty
6. 11. 2015 12:16
Re: Proč chtít Spaceback?
rapid s DSG je neprekusnutelna kombinacia..... o to vacsia skoda ze nema manual... zazdili to uplne nestastne tuto motorizaciu s tym automatom .. skoda .... ono stejne je 1,2 tsi v pripade rapidu jasna predajna volba .. tych 1,4 sa tu uz moc moc nepreda ... mozno tak 5-6 percent z celkovych poctov
6. 11. 2015 14:31
Re: Proč chtít Spaceback?
Tuhle kombinaci totiž vymyslel buď totální kreté-n nebo prostě Škodovka nechce ty 1,4ky prodávat a má je v ceníku jen proto aby to nevypadalo, že mají malou nabídku motorů. Dát do low endovýho auta, kde škudlej na každým knoflíku a kusu plastu drahou automatickou převodovku díky který je to auto pak nekousnutelně drahý, to je fakt nápad na Nobelovku. >:D
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2015 22:39
Re: Proč chtít Spaceback?
A to já ho našel a potenciálně může jít o horkého kandidáta na příští vůz do rodiny. Tak akorát prostorný uvnitř (podélně), dostatečný kufr a přitom cena přiměřená. V určitých konfiguracích mu to podle mě taky hrozně sekne...Jen kdyby nebylo té malé šířky...
Avatar - MadPete
6. 11. 2015 12:15
Proč chtít Rapid SB?
Já osobně bych důvod nenašel. V testované plné palbě samozřejmě nedává moc smysl, ale to žádné ekonomické auto v "předváděcí" specifikaci. Že by vypadal líp než lift si nemyslím, je takový useklý hrbatý. (Lift na pěkných kolech s křidélkem na kufru je dost pohledné auto). Praktičtější asi taky nebude. Teoreticky ho může někdo vzít jako ekonomickou alternativu k nižší střední, ovšem tam se u nás prodávají hlavně kombíky. A to Rapid není.
A k podvozku- jezdil jsem liftem 1.2 a podvozek mi přišel, že docela nestíhal. Uskákaný, ne moc jistý. I se třemi lidmi na palubě.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
6. 11. 2015 12:37
Re: Proč chtít Rapid SB?
fabia kombik uz poziera rapid... je to vidiet ked si pozries dnesny clanok ohladom cz trhu ( kym fabia aj octavia prudko rastu tak rapid je v uz v poklese ) ... inak by ma zaujimala buducnost rapida... dostane vobec nastupcu? s prichodom nielen fabie kombi ale aj novych vacsich modelov v nizsej strednej triede ako astra megane a par dalsich ... to bude mat tento mackopes na pomedzi tried... uz hodne tazke ...
Avatar - MadPete
6. 11. 2015 13:23
Re: Proč chtít Rapid SB?
Rapid liftback je podle mě dobrý nápad, protože svou praktičnostní dává všem malým levným sedanům na frak. Dokud se budou prodávat oni je prostor i pro Rapid.
Spaceback je trochu zbytečná varianta, snaží se o líbivý styl, navíc docela neúspěšně, v kategorii, kde styl nikdo nepotřebuje. Možná na západě skutečně funguje jako levná alternativa nižší střední, kdo ví.
A to je k variantám Rapida vše. Kombi nedostane (má ho Fábka), MPV jsou podle Wolfsburgu mrtvá, SUV bude zřejmě samostatný model, říkat slova jako kupé nebo kabrio je už úplně mimo.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2015 15:46
Re: Proč chtít Rapid SB?
Já jsem o SB uvažoval, lift má pro mě hrozný design (což se v mých očích týká i OIII a SII v LB), automat jsem chtěl, jen je s tímto motorem za nesmyslnou cenu. Jinak bych se SB jako takovým problém neměl.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2015 22:35
Re: Proč chtít Rapid SB?
Hrozný design? Podle mě právě Rapid liftback, i Okta a Superb, vypadají skvěle. Krásně vyvážený design...Holt opravdu máme různé chutě.

Jinak já význam Spacebacku vidím - krásně vyplňuje prostor mezi malou Fabií a již dost drahou a velkou Octavií.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2015 23:03
Re: Proč chtít Rapid SB?
Kdyby se nám všem líbili stejný auta, byla by to hrozná nuda. ;-)
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2015 22:57
Re: Proč chtít Rapid SB?
Hrozný design? Podle mě právě Rapid liftback, i Okta a Superb, vypadají skvěle. Krásně vyvážený design...Holt opravdu máme různé chutě.
Avatar - white label
6. 11. 2015 23:04
Re: Proč chtít Rapid SB?
Rapid liftback vypadá opravdu hrozně, SB je jiná kává, i když má taky trochu malá kola (velikost z Fabie). A Superb II liftback vypadal zezadu taky docela tragicky. ;-)
6. 11. 2015 23:59
Re: Proč chtít Rapid SB?
Rapid lift na petipaprskovych sedmnactkach je krasne auto. Mit vetsi obvod kol a dalsich 5 cm do sirky, je to jedno z nejhezcich aut na trhu. Co tam mas dal?
6. 11. 2015 18:51
Re: Proč chtít Rapid SB?
Nestihal... [odkaz] Dalsi zavodnik, co potrebuje minimalne Golf GTI, aby se v tom v zatacce nezabil? Pokud jsi to myslel, jako vytku ke komfortu, tak na tom jiz zapracovali.
Avatar - Atomas
6. 11. 2015 12:15
Celý článek
Úvod
Pamatujete si ještě na studii Mission L z roku 2011? Tehdy se mluvilo o tom, že půjde o ideového nástupce Octavie Tour a že tedy bude nový liftback akcentovat hlavně nízké pořizovací náklady. Což u následně představené sériové verze potvrzoval zejména interiér, kde byla snaha ušetřit nějakou tu korunu až příliš zjevná.

A pak se v roce 2013 představil Rapid ve verzi Spaceback. Tedy hatchback nižší střední třídy, kterému jaksi chyběla zbraň pro Škodovku z nejtypičtějších – obří zavazadlový prostor. Co s takovým Spacebackem? V Mladé Boleslavi si nakonec vybrali skoro neprošlapanou cestičku v podobě stylověji zaměřeného modelu, lákajícího na panoramatickou střechu s plynulým přechodem prosklení do pátých dveří. Hezké, zvláště v některých barevných kombinacích až atraktivní. Ale přece jenom… Není to předem ztracený boj, snažit se low-cost přesunout do stylových vod?

Tak je to ta stylovka, nebo ne?
Pár Rapidů Spaceback jste už na českých silnicích určitě potkali, dovolím si ale předpokládat, že žádný zvláštní estetický zážitek to nebyl. U Monte Carla menší vzplanutí už vyloučit nelze. Jak už jsem napsal, takto přikrášlený Spaceback nějakou tu parádu zvládne udělat. Hlavně tedy při pohledu na zadní partie, protažené okno do pátých dveří je bezesporu efektním doplňkem. Dobře, stylovka je možná příliš silné slovo, pohledný ale Rapid Spaceback být určitě může. Jen musíte vědět, kam sáhnout. S nejrozšířenější verzí Ambition toho moc nevymyslíte, Monte Carlo se však o pozornost postará.
Teď jde o to, jestli se vám bude chtít do parády investovat. Testovaná přeplňovaná čtrnáctistovka se totiž prodává od 419 900 Kč (základem pro tuto motorizaci je specifikace Ambition), Monte Carlo je dražší o 53 000 Kč. A že by se nějak dramaticky lišila výbava těchto variant, to nemohu říct. Tedy z pohledu funkčnosti, jinak Monte Carlo přidává prvky v zásadě imageové nebo stylové, chcete-li (panoramatická střecha, litá kola, zmíněné páté dveře s prodlouženým prosklením nebo sportovní sedačky). Praktickými bonusy jsou tak v podstatě jen mlhovky a zadní loketní opěrka. Móda něco stojí, pánové!
Uvnitř jsem stylové prvky hledal marně, snad kromě sportovních předních sedaček, které atmosféru dokreslují docela slušně. Jinak je vnitřek Rapidu stále spíš fádní, instalace dekorativní lišty po stížnostech zákazníků na příliš jednoduchý interiér sice trochu pomohla, o výrazný posun se však nejedná.
Víc než disproporce mezi atraktivním zevnějškem (vztahuji na testovanou specifikaci Monte Carlo) a unylejším vnitřkem mi vadily chybějící centimetry na šířku. Zatímco ve všech dalších směrech sleduje Rapid Spaceback prostorové trendy v nižší střední třídě velmi svědomitě, na šířku v podstatě kopíruje zvyklosti malých vozů.
Základní objem kufru 415 litrů vypadá na první pohled náramně, do tohoto čísla však Škodovka počítá i prostor pro rezervu. Ten zabere jednatřicet litrů, férovější tedy bude Spacebacku počítat základ 384.

Motorová šafrán
Když už jsme se bavili o procentuálním rozvržení výbav a karosářských verzí, pojďme se podívat i na motory. Jednoznačný prim zde hrají přeplňované zážehové dvanáctistovky (výkonové verze 66 a 81 kW), kterým patří přes osmdesát procent prodejů. Nafta zabírá něco kolem dvanácti procent, testovaná přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem 92 kW (vždy jen v kombinaci s DSG) je pak vyloženou vzácností – tuto pohonnou jednotku si vybralo jen 1,4 % zákazníků. A pozor, jedna velice důležitá informace! Aktuálně koupíte Rapidy už jen s novými motory pro normu Euro 6! U zážehových jednotek tedy jde o řadu EA 211, kde rozvod poháněný problémovým řetězem nahradil řemen (vznětové motorizace pak nesou označení EA 288).

Musím říct, že jednoznačnou dominanci dvanáctistovek chápu. Zvlášť v porovnání se silnější verzí čtyřválce 1.2 TSI/81 kW je dynamický náskok čtrnáctistovky zanedbatelný (zrychlení na stovku za 8,9 s je lepší o osm desetin). I reálná zkušenost potvrzuje, že větší motor je v zásadě zbytečný. První dojem zvládá sice velmi slušně – zátah v nízkých a středních otáčkách je minimálně velice slibný, výš už se ale neděje nic význačného. Hlavně v situacích, kdy je potřeba důraznější zrychlení, neumí motor nabídnout žádnou výraznější nadstavbu. Tedy, že by se z kolonky „slušný zátah“ ve středním pásmu posunul k dynamičtějším zítřkům. Šlápnete na plyn, DSG bleskově podřadí, čtyřválec vyletí do otáček… Kromě citelně zvýšeného hluku se nic podstatného nestane. Zvuk vytočeného motoru je v tuto chvíli navíc až nepříjemný, zarazí o to víc, že v nižších otáčkách je čtrnáctistovka TSI skoro vzorně tichá.
Výhradní spojení se sedmistupňovým automatem funguje při běžné jízdě slušně, rychlé podřazování jsem už chválil. Najde se ale i dost situací, kdy jsem se sladěním dua převodovka/motor zrovna spokojen nebyl. Třeba popojíždění, to už je takový dvouspojkový kolorit. Krom toho však bylo potřeba se velice soustředit prakticky na každé jen o trochu větší popíchnutí plynového pedálu. Stačí ždibíček a Spaceback se s cuknutím rozjede, až se na mně spolucestující obraceli s němou výčitkou, proč s autem tak škubu. Kolem plynového pedálu je zkrátka potřeba chodit po špičkách, jinak se plynulé jízdy nedočkáte.
S velmi slušnou spotřebou počítat můžete v každém případě. S převahou jízd po dálnici a ve městě jsem se dostal na konečný průměr 6,2 litru. Určitě velmi hezké!

Prostě pohoda!
První Rapidy liftback, to byla podvozkově nesmyslná tvrďárna. Pamatuju si na jednu akci Škodovky, kde jsme si v bezpečí polygonu mohli vyzkoušet tehdejší mladoboleslavskou novinku hned ve dvou provedeních – standardní evropský Rapid byl doplněn o verzi s indickým podvozkem. Zatímco s Evropanem jsme se natřásali a poskakovali, indický Rapid byl neskutečně komfortní, nádherně vláčný. Ano, mezi kuželkami se značně nakláněl, podvozek byl však za všech okolností dobře čitelný a předvídatelný. Byla to vlastně docela sranda, vodit slalomem rozkymácený Rapid. Samozřejmě jsem se tehdy ptal, proč evropskou specifikaci tak utáhli. Že prý to tak zákazníci chtějí…
No, asi se jim postupem času změnily priority, protože Spaceback vyrazil s přenastaveným podvozkem, který převzal i lifback. Prioritou byl větší komfort. Zlepšení bylo jednoznačné a velmi citelné. Spaceback, navíc vybaven tužší karoserií (kufrové vrata od stodoly liftbacku jsou pro tuhost karoserie jedno velké zlo), se tak od začátku choval uspokojivě.
A platí to dodnes. I na testovaných šestnáctipalcových litých kolech je Rapid Spaceback víc než dostatečně komfortní, celkově však působí velmi bytelně a stabilně. Odpružení má stále do indického kolébání daleko, je pořád spíš tužší, na rozbité silnici však hatchback nervózně neposkakuje, neodskakuje a nerovnosti eliminuje bez doprovodného bouchání. Ne že byste v liftbacku cítili, jak se karoserie pod náporem zanedbané silnice prohýbá, ze zadní části se ale může občas nějaký ten lomoz opravdu ozvat. Ve Spacebacku věc neznámá, zde ticho po pěšině.
V zatáčkách působí tahle Škodovka sympaticky, oblouk projíždí čistě, ze stopy jen tak neuhne. Za volantem Spacebacku ale vyloženě vytlemení nebudete, jeho jízdní vlastnosti bych označil za v každé situaci spolehlivé. Nic víc.

Závěr
Po týdnu soužití s Rapidem Spaceback jsem přemýšlel, proč bych si ho měl koupit. Na jedné straně Fabia Combi, na druhé Octavia ve verzi liftback, to toho ještě Yeti… Dobře, máme tu velmi slušný vnitřní prostor (až na šířku tedy…), solidní kufr, jistý, stabilní a pohodlný podvozek, hlavně v porovnání s Octavií vyniknou nižší pořizovací náklady. Zejména ty budou nejspíš určující - viz náš případ, Rapid Spaceback 1.4 TSI/92 kW DSG Ambition za 419 900 Kč, Octavia 1.4 TSI/110 kW Ambition za 531 900 Kč. Možná ještě větší váhu bych ale trochu paradoxně přikládal tomu, proč si Rapid Spaceback nekoupit. Ono se toho totiž moc nenajde. Vyjma zmíněného užšího interiéru a v testované konfiguraci ne zrovna ideálního sladění motoru s převodovkou. Druhý problém vyřešíte snadno – jako naprostá většina zákazníků si jednoduše vyberete jinou pohonnou jednotku. První neduh ale zůstane Rapidu Spaceback vždy. Na druhou stranu ale tomuto hatchbacku těžko odpářete, že se celkově jedná o velmi vyvážené a povedené auto. Takže, nejspíš hlavně pro tohle Rapid Spaceback chtít.

Nejlevnější verze modelu 308 900 Kč (1.2 TSI/66 kW Active)
Základ s testovaným motorem 419 900 Kč (1.4 TSI/92 kW DSG Ambition)
Testovaný vůz bez příplatků 472 900 Kč (1.4 TSI/92 kW DSG Monte Carlo)
Testovaný vůz s výbavou 578 600 Kč (1.4 TSI/92 kW DSG Monte Carlo)
(
Plusy
Podélný a prostor nad hlavou
Jistý a pohodlný podvozek
Reálně nízká spotřeba paliva
Celkově praktický a přehledný interiér
Slušný objem kufru
(
Minusy
Úzký interiér
Sladění motoru s převodovkou
Ve vyšších otáčkách hlučnější
Motor, jízdní vlastnosti4/4
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2015 14:41
Re: Celý článek
Díky, já ten nesmysl proklikávat nebudu. Takhle jsem is to aspoň přečetl ;-)
7. 11. 2015 09:12
Re: Celý článek
Koukám, že pokaždé, když jsem někdo dá celý článek ( záslužná činnost), vždy dostane cca 7 mínusů. Co si pod tím představit? Počet členů redakce? Pokud ano, tak je to velmi trapné :no:
Avatar - Typhoon
7. 11. 2015 21:04
Re: Celý článek
Právě jsem dal osmý mínus. Takový článek na jeden zátah je dlouhej jak tejden. Členění po klikacích kapitrolách je lepší.
Avatar - Floyd
7. 11. 2015 21:15
Re: Celý článek
Si spad z jahody, co? :no: Toto nemůžeš myslet vážně! Protože jestli jo, tak pochybuju o tvý příčetnosti.
Avatar - dewill
6. 11. 2015 12:23
Za ty peníze ...
...je to nesmysl, za stejné peníze je Golf kombi s DSG a pádlama, ale se silnějším TSI
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
6. 11. 2015 12:25
Re: Za ty peníze ...
ta cena je mimo misu suhlas... ved aj predaje rapidu s dsg su take ake su... mizerne...
Avatar - Emel
6. 11. 2015 13:18
Re: Za ty peníze ...
Golf co píšeš je i v základu přes 600... ale jinak souhlas, Rapid dává smysl možná v nějaké Fresh 1.2TSI 81kW MT, a ani tím si nejsem úplně jistý.
Avatar - iudex
6. 11. 2015 13:31
Re: Za ty peníze ...
Ako píšeš, Rapid dáva zmysel najmä (len?) s 1,2TSI a bez prehnanej výbavy. Tam vie byť cena veľmi zaujímavá a práve takýchto áut je na salónoch najviac, preto aj vieš skladovku kúpiť za dobrý peniaz. Kamarát takto išiel hlavne po cene a Rapida mal ďaleko najvýhodnejšie z "lacnej" konkurencie typu Astra, Ceed atp. Ono ani konkurencia v týchto economy verziách nie je nič moc, buď majú dýchavičné základné atmosféry 1,4, ktoré sa na TSI subjektívne nechytajú, alebo sú pomerne oholené výbavou či technikou (napr. aj koncernoví súrodenci majú v slabých verziách torzku, takže je nanič, že v 1,8TSI by si inde mal multilink). Ako som bol pri predstavení proti Rapidu, tak po predstavení SB a hlavne zreálnení cien je konečne tým, čím mal byť: dostupným rodinným autom.
6. 11. 2015 12:39
Rapid
on se Rapid jeste vyrabi? on to nekdo kupuje?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
6. 11. 2015 13:11
Re: Rapid
Pro milovníky tabulek soukromé osoby / firmy... bývalo to nejprodávanější auto nefiremním zákazníkům (dneska už to možná je Fabia).
6. 11. 2015 14:32
Re: Rapid
Budeš se divit, ale nestíhají to vyrábět. Čekací doba na Rapida je 5-6 měsíců.
Avatar - grifith
6. 11. 2015 18:32
Re: Rapid
Kdepak jsi na tu čekací dobu přišel?
6. 11. 2015 23:50
Re: Rapid
Tak známej ho má už od června objednanýho a pořád ještě není hotovej. Poslední info, že bude už konečně v listopadu. To je teda kolik měsíců podle tebe?
Avatar - grifith
7. 11. 2015 07:35
Re: Rapid
Jo ták, takže víš o jednom, kdo na něj prý čeká 5 měsíců a tak už z toho uděláš závěr.... Jen pro upřesnění ti dám "tajnou" informaci, že na Rapida si běžně počkáš u liftbacku 8 a u Spacebacku 14 týdnů. Takže dotyčný ti buď lže nebo jej prodejce tahá za nos.
8. 11. 2015 21:41
Re: Rapid
Ne prý. Reálně ho má objednanej už od června a pořád ještě není hotovej. Když si vezmeš skladovku tak ji máš samozřejmě hned, ale pokud si objednáš auto podle svého přání, tak čekáš. 8 týdnů je krásná pohádka. Skoro jako o červený karkulce, ale tak to skutečně není >:D
Avatar - grifith
8. 11. 2015 21:46
Re: Rapid
Bohužel chápu, že to některým lidem je těžké vysvětlovat. Ano, pro některé bych auto nechal "vyrábět" i rok, ti normální jej budou mít cca za těch 8 týdnů. Věřit tomu nemusíš, stačí si obeslat pár dealerství a realitu poznáš.
8. 11. 2015 21:59
Re: Rapid
Ty tady ale meleš v hypotetický rovině, ale já mluvím o konkrétním případu, který existuje. Prostě to auto pořád není. Tak mi to teda vysvětli? To myslíš, že mu ho Škodovka schválně nechce prodat ačkoliv jí už 3 měsíce leží na skladě?
Avatar - grifith
8. 11. 2015 22:03
Re: Rapid
Konkrétních případů jsem od června viděl několik desítek... prakticky, nikoliv teoreticky. Důvod prozatimního nedodání by měl znát sám zákazník, případně jeho prodejce. 4 měsíce čekání jsou plivancem zákazníkovi víš kam. Ale když si to někdo nechá líbit, je to jeho boj.
9. 11. 2015 13:21
Re: Rapid
No tak zákazník zná důvod asi těžko. Tomu prodejce řekne, že auto prostě ještě není vyrobený, ale plivanec zákazníkovi do tváře to je souhlasím. Jenže se s tím dá těžko něco udělat. Když to auto chceš tak si na něj holt počkáš. Kamarád takhle čeká už od května na Passat CC. Holt musí mít BiTDI, tak čeká.
Avatar - grifith
9. 11. 2015 19:15
Re: Rapid
Řeknu ti takto, korektní obchodník by měl zákazníka vždy o objednávce informovat i v průběhu čekací doby. Nehledě na to, že o výrobním termínu je obchodník informovaný s předstihem... Passat CC je jiná káva, tam jsou čekací doby násobně delší.
Avatar - GM.rja
6. 11. 2015 18:36
Re: Rapid
To je fakt s tou čekací dobou - mají zastavenou linku a tak jim trvá dlouho to rozjet, když seženou aspoň 10 odvážlivců >:-[]
6. 11. 2015 12:46
1.4 TSI výhradně s DSG je ztracená šance!
Mizivým prodejům této verze se vůbec nelze divit: 1) Bez manuální převodovky je tato motorizace naprosto zabitá, 2) Ceny Rapidů jsou vše, jen ne lidové. A u vyšších motorizací a výbav to platí dvojnásob! 3) Úzké dlouhé auto na malých kolech nemůže už z principu vypadat opravdu dobře, i kdyby dostalo sebelepší kola a ozdoby...
Rozbalit vlákno
1
8. 11. 2015 21:07
Re: 1.4 TSI výhradně s DSG je ztracená šance!
Ano, přesně tak to je.
Jinak u bodu 1) si myslím, že to mají nařízeno od VW, protože s manuálem by to bylo nejlevnější dynamické auto v rámci koncernu.
Avatar - Uživatel_5340709
6. 11. 2015 13:01
Ha,
Cena v testované výbavě: 578 600 Kč - trošku to zavání tím včerejším elektrickým prasetem.
Rozbalit vlákno
92
6. 11. 2015 13:13
Re: Ha,
V tomto případě bude mít nová Astra nejspíš hodně navrch...
EDIT... ty peníze bych za Rapid opravdu nedal... a škudlil nejsem.
Avatar - Uživatel_5340709
6. 11. 2015 13:51
Re: Ha,
[odkaz]

A ještě stovku ušetříš. Je fakt, že nepřevezeš pračku a ledničku.
6. 11. 2015 14:23
Re: Ha,
Za ty prachy co stojí tenhle Rapid už máš i toto: [odkaz]
6. 11. 2015 17:27
Re: Ha,
>:D :yes: Uno problemo - je to FORD, ale jinak je to hezke...
6. 11. 2015 17:18
Re: Ha,
" Je fakt, že nepřevezeš pračku a ledničku." :-! Nechapu, to je vtip? ;-\
6. 11. 2015 18:48
Re: Ha,
Je ta Mazda opravdu takova vyhra? Je oskliva, hlucna, rezne, interier si muze s Rapidem podat ruce... Navic za tyhle penize to bude v holobytu.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2015 18:58
Re: Ha,
Teda, to je ale názor do pranice......kromě rzi, kde můžeš mít pravdu (nebo taky ne)
6. 11. 2015 19:08
Re: Ha,
Nechci, aby to vypadalo, ze mi Rapid za pul milionu dava smysl, ale obecne bych souboj mezi Mazdou 3 a Rapidem nevidel tak jednoznacne. Proste podle cen testovanych aut se nedaji delat relevantni zavery.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2015 19:25
Re: Ha,
Tak trojka se asi dá považovat za užší špičku třídy, což Rapid určitě ne.

Ošklivá- pro tebe možná, ok, ale většinově určitě ne.
Hlučná- slabší místo, ale nic hrozného.
Za ty peníze v holobytu není.Když se budu držet ceníkovek, za 465 máš :bixenony, bezklíčový start, vyhřívané sedadla,tempomat,zadní senzory, mrtvý úhel, asistent rozjezdu do kopce,denní led světla, telefonování,dešťový a světelný senzor,duální klima, dvoulitrový motor.+30t navi a metla.
Takový běžný holobyt? ;-)
6. 11. 2015 19:40
Re: Ha,
Mas pravdu, ze ta vybava neni spatna. Ale Rapid dava smysl do 400 tisic, pokud clovek hodla utratit vic, tak bude nizsi stredni lepsi volbou.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2015 19:46
Re: Ha,
Jo, to jo.Já měl vybranej SB Style plus, což už nemají, a s takovou nějakou použitelnou výbavou nijak luxusní asi 380. Ale manželka (která mi samozřejmě do ničeho nekecá a poslouchá mě na slovo >:D ) řekla nelíbí a bylo.
Avatar - white label
6. 11. 2015 20:05
Re: Ha,
Rapid není nižší střední? Dyť je to v podstatě "O2 Tour", akorát má (bohužel) velikost kol z Fabie...
Avatar - grifith
6. 11. 2015 20:06
Re: Ha,
Je to nižší střední, jen to některým moc nevoní...
Avatar - Barrichello
6. 11. 2015 20:14
Re: Ha,
Není to nižší střední, je to voračka vokradená jak to šlo, uvnitř naprosto trvdej lowend co to jen de, náklady ořezaný jak jen to šlo navíc od firmy co podvádí kde může (VW) >:D >:D
Avatar - grifith
6. 11. 2015 20:17
Re: Ha,
lowend, nižší střední, hrušky, švestky.... však co, je to jedno, hlavně že něco plácáš >:D
Avatar - Barrichello
6. 11. 2015 20:20