Od příštího roku chce ministr dopravy Dan Ťok zvýšit pokuty. Přestupky rozdělí do čtyř kategorií a zruší sedmibodové prohřešky. Za nejzávažnější ovšem nově zaplatíme až 25.000 Kč.
Cesi nejezdi dobre, jsou bezohledni a agresivni, to je pravda ale lepsi se to. Proc ale vycepovani Nemci kdyz prekroci hranice se u nas chovaji jak hovada? No protoze dopravni policie misto toho, aby byla na silnicich a resila dopravu tak sedi v kancelarich. Tam je zakopany pes.
Tak ono dopravní policista sedící v kanclu je mnohem levnější než policista v terénu, protože nevznikají provozní náklady a sedí jak pecen chleba za monitorem a vypisuje miliony nesmyslných formůlářů na svém PC...
Je přeci mnohem jednodušší sypat peníze pro policii do nových vozů, do IT zakázek a nákupů vybavení, kde se dá trhnout politické výpalné. Ale nasypat peníze do platů a provozních nákladů? Nestrašte, jsme přeci v ČR... 8-s8-s8-s
Stejně jako u lékařů - staví se megaprojekty za miliardy, zato nejsou peníze na platy bežného lékaře...
Super logika - pokles mrtvých (předpokládám, že mínil pokles počtu mrtvých - jak klesají mrtví si radši nepředstavuji) se zastavil, z toho plyne nutnost zvýšit pokuty. Takže až dosáhneme na stav nula mrtvých ročně, bude nutné pravidelně každoročně zvyšovat pokuty, protože počty usmrcených nám ne a ne klesnout …
Myslím, že p. ministr by se měl spíš starat o to, aby se rekonstrukce dálnice D1 neprotahovala o další roky. Nebo když už se opravuje někde jedna cesta, aby * z jeho rezortu nenaplánovali i rozkopání objízdné trasy a popřípadě neměla v tu stejnou dobu výluku i železnice v daném regionu (letos jsem viděl několikrát). Nebo aby začala trošičku fungovat nákladní železniční doprava, alespoň z 10% jako kdyby byla soukromá firma. To by pro začátek stačilo. Nesouhlasím s Blatouchem - policajtů je všude jak psů, ale buzerujou za pitomosti, místo aby šli po opravdu nebezpečných přestupcích. Hlavně by to chtělo speciální úřed pro kontrolu kamionové dopravy (něco jako německý BAG) protože v tomhle ohledu je situace neúnosná. Kamioňáci vyzbrojení vysílačkami ví o každé policejní hlídce a jezdí tudíž jako dobytek. No ale co, budeme chytat lidi, co na výjezdu z obce jedou 60 nebo lidi v Porsche, co na suché dálnici jedou 150. To je panečku něco, na tom se dělaj ostruhy, to se to slintá do médií!
Já sice s blatouchem souhlasím, ale jinak podepisuji, zejména krutědebilněbezohledný rozkopání dálnice a současně jediné souběžné trasy. V mém regionu během cca roku už po několikáté. Pokaždé váhám nad mimořádně sprostými dopisy/emaily zodpovědným(??) osobám.
u nás se z jízdy po D1 stává spíše stání na D1. Nevím, na co jsou dálniční známky, na D1 by spíš měly být parkovací zóny 8-s8-s
A ve stejnou dobu rozkopat i objízdnou trasu a do toho výluky na železnicích... Co dojíždí 30 km denně jedním směrem i 3h!!!, za tohle by opravdu někdo zasloužil do želez. Jenže on vlastně nikdo za nic nemůže, protože vlastně ŘSD, SÚS i SŽDC jen snaží urychleně dočerpat dotace...
Tak tak. Zrovna včera na D1 na pokraji Brna. Uzavírka jednoho pruhu v délce 2km. 5 pracovníků. 3 si povídali ve skupince. Další opodál telefonoval a pátý něco řešil na chytrém mobilu. Technická přestávka... >:-[]
Počet mrtvých je výsledkem synergie nespočtu faktorů.
1) kvalita vozového parku - máme výrazně zastaralý vozový park a stárne dál - negativní trend
2) hustota provozu - provoz (ač je to k nevíře) stále houstne a díky absolutnímu kolapsu plánování dopravních staveb se u nás stala jízda dokonalým peklem na zemi
3) kvalita řidičů - autoškoly a vdělávání v zoufalém stavu
4) nálada ve společnosti - agrese řidičů, často povýšený jízdní projev řidičů luxusních vozů, převážně žen v SUV...
5) dopravní dozor - policisté nejsou vidět a když, tak v rámci dopravně-bezpečnostních akcí - proboha, to už nestačí akce v kauflandech a lidlech, ale to už musí být i dopravní policie nasazována v akcích? Kde je PRŮBĚŽNÁ práce a dohled?
6) vymahatelnost práva a pokut - bohaté to netrápí, správní řád je natolik byrokratický a právní řád natolik děravý, že šikovný právník vás vyseká možná z 90% průšvihů... Jsou tu na to přímo specializované společnosti
7) kvalita silnic - jedna velká nekončící tragédie. Především ale kvalita dopravního značení... Navíc dokonale shozená počtem často černých reklamních poutačů, reklam, billboardů
Celkově nikde nevidím zlepšující se trendy. Takže nevidím jediný důvod, proč by měl počet mrtvých začít klesat. :-!:-!
Miochodem, nerozumím tomu, proč by zvyšování pokut mělo vést k odstranění "pirátů". Jestliže je někdo magor za volantem a je ochotný hazardovat se svým životem, vážně ho zastraší finanční postih? To si vážně ministr myslí, že pirát si cení svůj život na maximálně 25 000? Pro odstranění pirátů je tu bodový postih. A bodový postih má smysl pouze pokud funguje průběžný dohled policie v provozu.
A mimochodem, bylo by dobré, kdyby pan ministr, když už neustále mává tou pirátskou vlajkou, definoval, kdo to je takový ten pirát. Kolik jich mezi námi je? Jde o skutečnou hrozbu nebo jen o mediálního miláčka?
Podle mě je největší hrozbou českých silnic AROGANCE A BEZOHLEDNOST. A tohle nejde vymýtit žádnou pokutou na světe. Tohle je o výchově, prevenci, dohledu a vymahatelnosti práva dohromady!
Vezmi si policejní záznamy všech smrtaku a prirad jim ty svoje body 1 az 7 a vis k čemu dojdes? Ze prakticky každý jednotlivý případ vyjma tech způsobených vyšší moci ma svého viníka, viníka který spáchal dopravní přestupek. A protože přestupky jde náležitě ocenit podle míry jejich nebezpečnosti je tohle mnohem lepší řešení než filozofovat nad nějakou synergii paničky s PMS za volantem Q7.
jo a ted mi rekni, kdo z tech mrtvych dostal za sve pocinani pokutu... ja tedy nevim, v zivote jsem fasnul dohromady asi deset pokut (jezdim uz 16 let a uz to uplne presne neeviduju), dve byly za rychlost, ostatni za ruzne blbosti (vetsinou parkovani). Nicmene ani jednou to nebyla zadna nebezpecna situace, nikomu jsem nic neudelal, nikoho jsem neohrozoval a neomezoval. tak mi vysvetli, kde je ta vychova.
Ano, jenže ta příčina je obvykle zjednodušením celé věci. V prvé řadě to bude nepřiměřená rychlost jízdy. Jenže to neznamená porušení maximální povolené rychlosti. A těch důvodů, proč řidič jel příliš rychle, může být celá řada. Stejně tak nesprávný způsob jízdy nebo nedání přednosti v jízdě...
Je přeci sakra rozdíl, jestli nedám přednost kvůli nepřehlednému úseku a špatnému dopravnímu značení, nebo kvůli agresivní a arogantní jízdě na přehledném úseku. :-!
Na to máme rozdílný názor. Já tvrdim že kdyby byla za nedani předností dostatečně motivacni pokuta a ted to prezenu třeba 100 tisíc. Tak si to arogantní agresor rozmyslí a na nepřehledném úseku se špatným dopravním značením si i ten neagresivni arogant z druheho pripadu situaci promysli trojnasob případně nesedne za volant vůbec. Cele je to jenom o dnesnich smesnych pokutach které většinu lidi nepřesvědči k tomu za jízdy používat mozek.
Což ale primárně není směšnými pokutami, ale tím, že je skoro nikdo nikdy nedostane. Ono ani těch třeba 500,-Kč není pro většinu lidí úplně málo, když je dostanou třeba třikrát za sebou a pro koho jo, ten bez větších problémů rozchodí i vyšší pokutu. Když dostaneš menší pálku víckrát, tak to znamená nejen podobnou celkovou sumu, jako u vyšší pokuty jednou, ale hlavně to, že se to hlídá. A to tě spíš donutí dát si pozor, než hrozba vysoké pokuty, kterou ale reálně dostaneš jen v případě, že máš fakt smůlu. Hrozba jakkoliv vysoké pokuty za současného stavu nevyřeší vůbec nic, maximálně zruinuje těch pár smolařů a přinese větší pocit moci těm, co je chytili. Takže po stránce dodržování pravidel je to úplně na nic.
Nejdříve by měl ze silnic odstranit lidi, kteří mají 10x zákaz řízení. Jinak je to jenom obtěžování normálních lidí, kterým se nechce brzdit na dálnici kvůli 50m, kde někdo zapoměl značky na 80 km/h...
v prvni rade dej na dalnici minimalne 160 a prestan pausalne za bukem merit rychlost. rid dopravu, jezdi v provozu a lov prasata (na to maj mit ty passaty, ne na mereni rychlosti na rovinkach a bezpecnych dalnicich).
kdy za projeti na červenou hrozi třeba jen 1000kc bez pripsani bodu, na druhé strane za projeti toho samého semaforu na červenou hrozi minimalne 2500kc + pripsani 5 bodu když te policajt chyti na miste za ruku.
proc jednou je to vpodstate bez postihu a podruhe s odpovídajícím postihem??
jestliže vim, ze za projeti na červenou (nebo jiny zavazny prestupek) mi hrozi jen smesnej odpustek, casem se z provadeni techto prestupku stava pravidlo, az to jednou jednoduse nevyjde a pak jsou z toho vazne nehody.
soucasne vymahani dodrzovani predpisu mi s tohodle uhlu pohledu prijde uplne idiotske a muzem za to podekovat soudruhoj humloj, kterej odpustky prosadil. ty zvyseny pocty mrtvych na silnicich tak jdou i na jeho konto.
No jo no., kdyz ono davat neco pausalne do tabulek je takova k@k@tina, vis? ja jsem jednou odbocoval vlevo pres dvoupruh na cervenou. presto si myslim, ze to bylo zcela v poradku, protoze: bylo kolem pulnoci, prakticky nulovy provoz, stal jsem sam na opustene krizovatce a marne cekal nekoli minut na zelenou... no tak jsem jel na cervenou. a ted mi rekni, kolik bych mel dostat bodu a jak velka by mela byt pokuta?
dale blb€c tok v clanku mluvi o zvyseni pokuty v souvislosti s nehodou na zeleznicnim prejezdu ve studence - pokud vim, tak dotycny za to, co udelal, bude souzen v rovine trestne pravni, tedy visi nad nim paragraf mnohem zavaznejsi, nez jaky hodla tok vyrabet. takze v jeho argumentaci je zcela zasadni mezera.
Octavia už z velké části třetí generace: 10,2 %, 113. místo ze 132. Octavia tak tvoří společnost Daciím a Citroenům... Za mě jasný pád oproti předchozí generaci.
Samozřejmě kvůli bezpečnosti, ta je totiž pro nás vždycky prioritou. Že jsme zároveň oddálili otevření dokončeného úseku dálnice o týden jen proto, že bychom se nemohli vyfotit při stříhání pásky? No jo, vy taky naděláte...
Výše pokut dle ceny vozu. Na to stále marně čekám. Až prase v autě za dva miliony dostane pokutu 250 tisíc, rychle se naučí dodržovat předpisy. A když ne napoprvé, tak napodruhé, ti s delším vedením třeba napotřetí.
A až prase v autě za 5000,-Kč dostane za to samé pokutu 625,-Kč, tak se naučí leda tak kulový a bude prasit dál. Nebo chceš tvrdit, že v levných autech se neprasí?
... to je absolutni nesmysl, stejne jako vyse pokut podle mzdy/majetku, apod. uz se to tu probiralo mockrat, v pripade tveho napadu by to znamenalo, ze ve starych pekacich z vrakace s nulovou realnou cenou si muzes beztrestne delat co chces?
asi posté - úplně mimo. Ve starých pekáčích by byla jen pokuta nižší. A jestli nevidíš určitou úměru mezi příjmem a pořizovací cenou vozu jeho majitele, tak si běž nechat vyšetřit hlavu. V tom pekáči z vrakáče sotva pojede někdo, kdo má vyšší příjem :-!:-!
no vzdyt ja vim, ty jsi jeden z tech protagonistu tohot nesmyslu, ktery zcela tupe bez akceptace jakychkoliv seberozumnejsich arguumentu trva na svem - z vyctu mnohych argumentu vyjmenuju jen nekolik: 1) mam dve auta - drahe/levne - v tom levnem pacham totzny prestupek za mene? 2) auto nevlastnim, je sluzebni, patri memu zamestnavateli- jakou platim pokutu? 3) auto nevlastnim, patri moji firme - jakou platim pokutu? 4) auto je tri roky stare, kdysi stalo milion, jakou platim pokutu? ... je toho mraky, co z tohoto (nejen tveho) napadu dela prinejmensim saskarnu.
ano, vypichuješ úskalí. Nicméně vše je řešitelné.
1) ano, a co má být? Znovu - pokud máš vysoké příjmy, tak i když máš víc aut, asi sotva budeš mít jedno auto "laciné" a jiné "drahé"
2) a 3) vždy jsem psal, že tohle by se týkalo jen soukromých vozidel, u služebních/firemních by se muselo postupovat poněkud jinak. Jenže i zde platí jistá úměra, jaký příjem, tak drahé OSOBNÍ auto. Ředitel bude mít A8, řadový zaměstnanec Octavii, dělník Fabii...
4) vždy jsem psal, že pokuta by se odvíjela od POŘIZOVACÍ CENY, koupil jsi nové za 1M, pak 1M, koupil jsi ojetinu 1M deset let starou za 100t, pak 100t.
ad 1) ma byt to, ze je to pitomost.
ad 2) aha, takze se to tyka jen vozidel soukromych, to, ze v cr je velka cast (v realnem provozu dost mozna ze vetsina) vozidel sluzebnich je vlastne asi fuk, co? pak tedy u tech sluzebaku: Co kdyz sekretarka poveze sefovu a8 do mycky? dostane ona likvidacni flastr, kdyz nekde zpusobi nejakou blbinku?
ad 4) jak muzes po majiteli 10let stareho vozu s puvodni hodnotou 1 milion kc chtit v tom tvem systemu vetsi pokutu nez po majiteli nove fabie? nemyslis, ze bych si radeji treba nekoupil auto a pak ho za korunu preprodal manzelce?!
zamyslis se nad takovymi "drobnostmi" ze by v tom tvem systemu mela auta realne uplne jine ceny ve smlouvach? ze bys musel zamestnavat armadu znalcu, co by auta nacenivali, kontrolovali pravost smluv a porizovacich cen a vymerovali pokuty, protoze to by neslo udelat na silnici.? zamyslel ses vubec nad tim, jak je to cele zakezne socialisticko-komunisticky napad? a komunismus je svinstvo, vime?
4) sotvakdo bude držet 1M auto 10 let... Manželce přeprodá za 1 kč asi sotva, protože každým přeprodejem auto dramaticky klesá na hodnotě...
Nemá smysl dál reagovat konkrétně, zkrátka vše jde očurdit a vždy jde nalézt nespravedlnost. Jenže ta nespravedlivost takovéhoto systému je mnohem menší, než když dnes každý musí platit stejně v absolutních číslech.
Zkrátka stejně jako ty hledáš mezery, tak já se rovnou ptám, co je dnes spravedlivého na tom, že ředitel s příjmem v řádu statisíců měsíčně i nezaměstnaný člověk na podpoře s malým dítětem by měl zaplatit až 25 000??? Pro jednoho naprosto likvidační, pro druhého zcela nezajímavá částka :-!:-!
hele, ten "tvuj" system je opravdu tezko proveditelny, auto za korunu manzelce klidne prodas a nejen ji - za kacku ho prodas i tretimu majiteli a bokem ti da trzni hodnotu vozu... to fakt nema cenu dal rozebirat, jakmile na cenu auta neco takoveho navesis, budou s tim jen potize.
k tvemu dotazu, co je na soucasnem systemu spravedliveho? nic a vsechno. spravedliva je rovnost (kazdy jsme jeden jedinec s jednim volebnim hlasem, na startovaci care mame podobne moznosti se prosadit). a zaroven na nem neni spravedlive vubec nic - davani pokut podle sazebnicku je obycejna loterie vice zamerena na ridice, kteri casteji usedaji za volant (tedy preferuje obecne ty zkusenejsi). vymereni pokuty vubec nerespektuje situaci a okolnosti, bez ohledu na to, jestli realne nekdo neco zpusobil, proste uklada pausalni trest a vybiraji se k trestani obecne snadno odhalitelne prohresky (jak uz jsem tu psal, odbocoval jsem doleva pres dvoupruh na cervenou - asi muj nehrubsi prestupek proti pravidlum, presto v kontextu situace zrejme lepsi reseni nez volat hasice, at me vyprosti ze zablokovane krizovatky, ze?). ja bych sazebnik pokut vubec nezvysoval, ja bych ho hlavne rozvolnil, nechal bych ty horni limity (soucasne) a bylo by na posouzeni policisty, kolik ma za to dotycny nafasovat. bud se shodneme nebo jdeme do spravniho rizeni. neco uplne jineho je, kdyz se stane nehoda - u ni uz jdes casto k soudu a tam ti muze hrozit i odsouzeni za vrazdu (co je v porovnani s tim trapnych 25000,- kc a stejne jsou na silnici ozrali blbouni ve vyrezlych vylagrovanyvh pleckach). policejni passaty bych zachoval, ale dostaly by uplne odlisne ukoly - jezdily by v provozu a filmovaly by myskare, lepice, vytlacovace a jine blbouny a zejmena na silnicich prvni tridy, pouze okrajove na dalnicich. tyhle exoty by pak zastavovaly a jejich prestupky by putovaly rovnou k soudu. na sproste mereni rychlosti apod., bych civilni policejni auta zakazal (u tech passatu by to byl pouze doplnkovy udaj), protoze to zpusobuje prave onu atmosferu strachu, ze te kdokoliv kdykoliv spicluje za jakoukoliv ptakovinu (napriklad jet 160 na volne dalnici) ja chci ze silnic vymest piraty, ne strasit solidni ridice. tohle by samozrejme znamenalo ze dopravni policie musi zacit poradne pracovat. tot muj nazor.
Zapomněl jsem napsat, že by platilo samozřejmě to, co u dani z nabytí nemovitých věcí, tzn. pokuta z pořiovací ceny nebo z tržní ceny dle eutotaxu, čímž by se vyřešili takovíto vykutálení jedinci. A garantuji ti, že na to, že peníze dáš bokem a v kupní smlouvě napíšeš 1 kč, tak na tohle by ti nikdo nepřistoupil ani tak. TOhle můžeš udělat mezi dobrými známými nebo v rodině.
ja ti v tomto uplne nerozumim, obhajujes tezko obhajitelne, paradoxy takoveho systemu prehlizis, do jakekoliv spravedlnosti to ma samozrejme velmi daleko, vygumavani jedinci, kteri dominantne tvori fatalni nehody (opilec/zhulenec/tezky frajer/absolutni flegmous ve vylagrovanem aute/atd.) za volantem stale zustavaji a ti budou vuci jakemukoliv systemu vymerovani pokut imunni. jestli chces stav na silnicich zlepsovat, je potreba se na tato individua zamerit - a to v jakemkoliv systemu - takze policajti maji v provozu jezdit a myskare/lepice/smazky/atd. aktivne lovit. to muzou zacit delat dnes, na to nepotrebuji zadnou zmenu pravidel pro udileni pokut. na tom bychom se mohli shodnout, ne? ;-)
Panu ministrovi nejde ani tak o bezpečnost ostatních, jako o namaštění kapsy. Tuneluje kde se dá (dvě společnosti, které zpracovávají zakázku na provozovatele mýtných bran - jedna polostátní s příspěvky, pár zaměstnanci a vyčerpanými dotacemi, druhá to dostala bez výběrového řízení za 52 mio). Skanska vyhrála úpravu dálnice, protože dala nabídku hluboko pod očekáváním MD :). Ostatní zakázky zadává též bez řádné soutěže, protože chce "vše stihnout včas" :). Z toho všeho plyne, že když svůj rozpočet rozdá všem kamarádům, potřebuje ještě nějaké peníze pro provoz a nejnutnější opravy. No tak zvedne x-krát pokuty a oni mu ten rozpočet vyrovnají. Bude se ohánět bezpečností ostatních, ale místo aby Studénku řešil (když mu tak leží na srdci) např. mimoúrovňovým křížením (společně se SŽDC), popř. zvýšeným dohledem a zvýšenou bezpečností, tak raději zvedne pokuty. Raději nechá policisty měřit u cedule začátek obce, než aby je poslal na nebezpečná místo. To samé na dálnicích - raději tam dá mobilní radary, než aby upravil práce a jízdní pruhy tak, aby se tam netvořili několikakilometrové kolony, které jsou mnohem nebezpečnější. Takhle bych mohl ještě dlouho pokračovat.... Myslím si že je lepší vše řešit preventivně a chytře, bez zbytečných sankcí. Když má někdo za několik milionů BMW, tak mu těch 25 000 Kč nebude vadit a bude jezdit tak, jako je zvyklí. Když někdo udělá chybu ve Favoritu a má plat 18 000 Kč čistého, tak 25 000 Kč je docela dost (alespoň podle mého). Navíc když ani nikoho neohrozí.
1) Nepsal jsem, že Skanska patří Ťokovi, ale má tam kamarády a přihrává jí.
2) Peníze od pokut jdou buď do státní, nebo obecní kasy - čím víc vyberou, tím budou mít ministerstva větší balík peněz - cituji ze serveru odpovedi.cz "Pokuta je příjmem státního rozpočtu nebo obce. To podle toho, kdo pokutu uděluje. Utrácí je tedy ten, kdo je vybral - stát nebo obec. Peníze se "přisypou" k jiným vybraným penězům, třeba daním. Kolik se vybralo na pokutách se nejlépe zjistí dotazem na příslušném obecním ůřadu nebo ministerstvu financí."
3)Policie spolupracuje i s jinými orgány než jen ministerstvo vnitra (pod něj spadá). Např. když někdo dá podmět ke konání a má to hlavu a patu, tak se to snaží zajistit. Tudíž kdyby se pan ministr zaobíral tímto směrem a ne vymýšlením jak zvýšit pokuty, jistě by byl užitečnější.
Jak vidíš, kecy mimo to úplně nejsou už vzhledem k tomu, že jsi nereagoval na všechno ;-)