Představte si, že přijedete na čerpací stanici, natankujete, odejdete zaplatit a poté co se vrátíte, u stojanu stojí místo vašeho vozu Formule 1 se Sebastianem Vettelem. Kdo by nebyl překvapený.
takovym senzacnim promenam nekteri ridici i doopravdy veri: "Hned po natankovani 98-icky/100-vky ma motor vyrovnanejsi chod, znatelne lip tahne vocpoda a kopec, kde jsem driv musel podradit, najednou vylitnu na sestku" :-)
Jako ze si jejich RJ pri primichani par litru do nadrze okamzite zmeni mapu na 98-icku, kdyz je motor urceny pro 95 oktanu?
Opacnemu pripadu ale verim. Motor, urceny vyhradne pro 98 oktanu muze docela rychle prejit do lehce jineho rezimu a za urcitych okolnosti to muze byt pozorovatelne.
Tankovat benzín má smysl jen do sekačky na trávu, motorové pily a elektrického generátoru. Pokud by se mi po takovém tankování namísto mého SUV s motorem TDI zjevila F1, se kterou se nedá přejet ani obrubník u chodníku, byl bych pěkně nas-nahněvaný. :-)
Máme za sebou přes deset let závodění na 24h offroad závodů - na benzín a tři na naftu.
Naftu do offroadu bych si už nikdy nedal a robotickou sekačku (někdo psal benzín patří do sekačky) mi už šestý rok pohání dva solární panely.
Vysvětloval mi to jeden Švýcar který závodí celá léta na brutálních offroadových závodech typu Baja: Víš jak poznáš chudého a nevyzrálého člověka? (měl na mysli místní multimiliardáře) kupují naftová auta... taky dodal, že Bentley kupují chudý a Rolls kupují lidé co jsou na tom nepatrně lépe. Víš čím ten CH-multim. a fajn člověk jezdí? Priusem.