Tak to mi ukáž z výrobného programu Škody konkurenta pre Soul. Roomster? Tie dve autá sú od seba na hony vzdialené.
Nejak neviem pochopiť, jakmile je reč o kórejskom aute, automaticky každý tvrdí, že bude bodovať cenou. To je, aj v tomto prípade, holý nezmysel. Nastavená cena je hodne sebavedomá, prakticky konkuruje Golfu.
Inak za dizajn :yes: , tomuto sa povie originálne a nápadité auto. Či s ním ale dieru do sveta spravia, za to by som ruku do ohňa nedal. Najmä v našich zemepisných šírkach je pri aute rozmerov nižšej strednej kufor hlboko pod 300 takmer na smiech. Ako som už písal, cena je dosť sebavedomá,uvidíme, čo auto ponúka a dokáže v reáli, dúfam, že sa tu čoskoro objaví poriadny test...
391 000 neni mnoho a zapocitej si dotoho automobilovou soucastnou situaci takze do roka to auto bude za 350 000.
Nerikam, ze se mi libi, ale rikam, ze jetu neco jineho + diesel takze Kia jde spravnym smerem. Je to jine, troufale a podobne jako u C3 bude zalezet na barve a doplncich aby to vyniklo. A hlavne ti to rika je to pro mladou generaci ne pro zarputive zastance starych napadu a myslenek.
Nechápem ako niektorý hneď "rozčúlene" napíšu, že to nie je konkurent Roomsteru. Je to konkurent Roomsteru. Darmo nám masírujú mozgy PR manažéri so Škodovky. Človek pozrie a hneď vie. A je to konkurent aj Citorenu C3 Picasso.
roomster a dodavka? >:D >:D >:D >:D >:D no nevim jestli se do neho vleze alespon jedna paleta. od pojmem dodavka (male dodavky) si predstavim berlingo, kangoo atd, ale roomster ani omylem.
Měl jsem pocit, že jsme to tu už probrali minule. Měl jsem možnost si Soul celkem důkladně prohlédnout v předprodukční sérii, takže nehádám z obrázků z netu: je to skutečně jen jinak natvarované supermini, respektive crossover o velikosti supermini, silně lifestylově střižený podle asijsko/americké představy o mladé generaci (Rozhovor s americkým spolu-designérem zde: [odkaz] ). Nemá naprosto nic společného s koncepcí multi-purpose, která je typická pro Roomster, C3 Picasso (nebo Merivu, částečně Hyundai Matrix, Honda Jazz, Nissan Note, Renault (Grand)Modus...) - navíc Roomster jasně koketuje ještě s koncepcí "polidštěné dodávky" (Kangoo, Bipper...). Koncepci Soulu odpovídá pojetí kufru (je opravdu malý, i když bych ho spíš odhadl na 260-280 l) a kabiny: především zadní sedačky mají 0-vou variabilitu, žádné posouvání, převracení, polohování, vyjímání. Verze, kterou jsem viděl, měla dokonce sedák lavice v celku a nesklopný, daly se pouze sklopit opěráky (mohutný schod). Takže v této chvíli konkurent běžných supermini (Fabie) a do určité míry příbuzných crossoverů (Fusion, SX4/Sedici). Také proto je celá marketingová kampaň zaměřená ne na praktičnost, ale na stylovost, apel na "cool emotions". Kdo se chystá na nákup auta na chalupu nebo pro rodinu, je u Soulu na chybné adrese (tedy: kromě těch, kteří pokládají Fabii HB za typické rodinné auto).
Kdo chce rodinné auto od Kie a cee'd v kombi je pro něj velký nebo málo multivanový (a Matrix starý), musí počkat do příštího roku na MPV, které s vysokou pravděpodobnosti bude pro Kiu vyráběr Hyundai v Nošovicích. Také na upravené platformě i20 jako Soul (jiné prameny tvrdí, že na platformě i30), podle spy fotek velmi standardní (=velmi použitelné) MPV ([odkaz] ). Jestli srovnávat Soul s něčím od Škody, tak nejspíš s Yetim (pokud ten se bude nakonec vůbec vyrábět, krize může Škodovce hodně zamíchat kartami). Cena Soulu bude myslím pro ČR nižší (a výbavy hodně zjednodušené). A jestli mají u Kie/Hyundaie rozum, udělají pro chudé části světa i benzinovou motorizaci s 1,4 (klidně verzi 71 kW z Ria), velmi dobře by se uplatnil starší (tedy amortizovaný a lacinější), ale po vylepšeních pořád velmi dobrý 1.5 CRDi (teď jezdí např. v Matrixu).
:yes: Souhlas. Jinak bych to neřekl. A právě proto si myslím, že v ČR se Soulem díru neudělají. Na stylovky si my Češi tak moc nehrajeme ... Snad kdyby bylo trochu té variability, ale ono není.
Kdo si má Soula koupit? Mladí lidé? Ale těm tady myslím ještě stále chybí vata. Nebo to má být auto pro manželku na nákupy? To spíš, manželka ocení tak trochu SUV nádech, pocit bezpečí, módní doplněk. Paradoxně bych jako konkurenty viděl stylovky (i) z jiných tříd - např. F500, snad i (neukamenujte mě) Mini. SX, SX4 také.
Na západ od hranic nevím. Tam je víc peněz i extravagence.
Tak podle dnesniho sveta motoru se 1.4 motor objevi v prubehu pristiho roku spolu s technologii StopAndGo. Jinak musim rict, ze 390tis je cena pro hejly, kteri bez noveho Soulu nemuzou zit. Ale je to o poznani vice nez SX4, o Fusionu netreba mluvit. V teto dobe a pro takto male auto, je to pro mne cena nezajimava, a podle mne s ni ani dlouho nevydrzi. Odejde s prvnimi hejly a s poslednim snehem. Takze ja si pockam na Yetiho a pak se uvidi. Podle mne Yetiho muze krize spise urychlit nez zastavit - nove auto vzdy docasne prinasi vetsi prodeje, coz se prave ted hodi. Nehlede na to, ze vyroba nulte serie by v teto dobe mela prave zacinat - podle mne by uz v teto fazi zastaveni modelu znamenalo vetsi ztraty nez rozjeti.
No jo. Vzdycky to zkousej. Zlevnit se da vzdy tak proc to nenapalit. Ale tak brutalne predrazene Skodovky, jako byly jeste nedavno, to uz se asi nikdy nevrati. On ten podil na trhu klesl jiz pod neprijemne cislo 30.
Hm, to je zajímavá zpráva :yes: Ovšem může to být i některý z nových malých motorů (GDI?), a nemusí proto být vůbec levný. - S tou cenou Soulu má asi Kia hlavně emocionální problém: Soul je jejich vypiplané zázračné dítě, rádi by s ním zkusili postoupit do kategorie vyšších cenových přirážek. Tomu ale nepřeje ani doba, ani auto samotné. Souhlasím s tebou: budou muset spolknout iluze a cenu přizpůsobit ostatním supermini, aby prodali dostatečný počet. Když si člověk uvědomí, že Renault dnes v ČR prodává např. Megane Grandtour (!) za 319 k (a s leasingovou slevou za 279 k), bude Kia muset tyhle věci zohlednit, jinak si cenou podrazí nohy. - U Yetiho taky spíš očekávám, že ho Škoda dá na trh, ale černý scénář úplně vyloučit nelze, krize se příští rok bude prudce zhoršovat (to samozřejmě může těžce dopadnout i na samotný Soul). Pěkný den přeji. :-)
Re: Nove fotky z Valencie + Re: Re: Re: Re: Re: Konkurent Ro
Jen rychle 2 věci:
1) Abych upřesnil sám sebe v původním příspěvku: V produkční verzi má Soul zvýšenou (2-jitou) podlahu kufru, takže po sklopení zadních opěráků (na lavici) vznikne rovná plocha (zmizí schod). Samozřejmě se tím celkový využitelný ložný objem zmenšuje - viz např. fotky v následujícím odkazu.
2) Kia na novinářské stránce vyvěsila hi-res prezentační sadu fotek Soulu pro aktuální evropskou uváděcí akci ve Valencii. Fandům značky i zájemcům doporučuji prohlédnout pro doplnění fotek, které má AutoCZ zde. [odkaz] Pro mě je např. zajímavý návrat teplých barev do karosářské palety po docela dlouhé době (Java Brown)
Toto je konkurence pro roomster ;-) Cena: plati pro nemecky trh u nas bude urcite nizsi a navic behem prvnich mesicu pujde jeste dolu. Navic soul nebude mit v zakladu sici stroj pod kapotou HTP.
Nabidne podle me lepsi design (ale design at si ohodnoti kazdy sam).
A pokud nekdo tvrdi ze soul neni konkurenci pro roomster a ze je roomster dodavka tak je hlupak. Nejen ze do roomsteru asi nedate paletu ale osobne sem jeste nepotkal roomster ktery by mel kridlove dvere takze i kdyby se vlezla bude se tam davat dost blbe. Tim chci rict ze roomster by se nemel radit mezi berliga, kangoo a podobne pracanty.
kdyby mel aspon na boku soupacky tak snad. Ale je to mpv se zalepenyma oknama. Roomster v prodejich urcite neprekona, ale urcite mu kus z prodejnich vysledku ukousne ;-)
Pro osvěžení paměti: Roomster jeho tvůrce T.Ingenlath koncipoval jako prolnutí stylovky a vysoce užitného auta, včetně těch šoupaček. Viz tuhle pěknou stránku přímo ze Škody: [odkaz] Původní natvarování "roomu" = druhé půlky vozu, které s maximální využitelností počítalo, už Roomsteru zůstalo, nejlepší vychytávky bohužel do produkční verze z větší části zmizely. Když se znovu na obě auta podíváš, uvidíš možná (doufám) nakonec rozdíl mezi figurou dodávky-MPV a figurou military-SUV. Každý z obou crossoverů se odvolává na jiná východiska. Imho není nic politicky nekorektního na přirovnávání Roomsteru k dodávce, naopak, Roomster je učebnicová ukázka, co dokáže vynikající designér z figury dodávky vykřesat. Pohled třeba na řadu Tepee od Peugeotu zase ukazuje, že jiné automobilky se k podobnému výsledku dopracovávají odjinud a docela obtížně.
Zkus to znovu promyslet, prohlídni si spíš takováhle auta: [odkaz]
nebo (bratříčka) [odkaz]
nebo taky tohle [odkaz] (musel jsem dát jiný odkaz,předchozí nefunguje).
To proto, že samotná Kia uvádí tyhle Sciony/Toyoty jako jednoho ze svých přímých konkurentů tam, kde má mít hlavní odbytiště - v USA. Roomster bych sem prostě netahal.
jj to mas pravdu ze je to na stejny styl jak napriklad scion a samozrejme soul temto autum bude konkurovat, ale ber to tak ze soul se bude prodavat na nasem trhu a u nas se tyhle sciony neprodavaji. Takze jako konkurence se nabizi domaci jednicka roomster a nebo nova C3. A jsem si na 100% jistej ze toto srovnani bude v nejednom tuzemskem casaku ;-) vsadime se?
Díky, že ses nad tím ještě zamyslel. Pro upřesnění: Toyota Urban Cruiser (Scion xC) se tady prodávat bude hned příští rok. Sedici/SX4 se tu prodávají obě už nějakou dobu. - Sázet se s tebou nebudu, sadomaso a jim podobné časopisy jsou schopné srovnávat cokoli s čímkoli, takže společný test Soulu a Roomsteru mě opravdu nepřekvapí :no: Nezapomeň ale, že nejspíš už na jaře představí Kia oficiálně to nové malé MPV, co o něm píšu nahoře a ještě v r 2009 se ho bude snažit dostat do výroby. Tím se srovnávací "sada" radikálně a brzy změní - když se tedy bavíme o českém trhu. O prodejích se tady ale rozhodovat nebude, stejně jako ani sebevyšší prodeje Roomsteru v ČR nerozhodují o tom, jestli je prodejně úspěšný obecně. Na to je zdejší kapacita trhu prostě nedostatečná. Zatímco Korejcům hodně napoví úspěch Soulu v Koreji: tam je trh dostatečně velký, navíc na něm Kia/Hyundai drží asi 80% tržní podíl...
80% to vazne? jinak ten scion, vzhledem k tomu ze patri toyote tak asi nebude tak dostupny jako soul a sedici ale muzu se milit. Co me tak napadlo ze pripadne dalsi konkurenci pro soul by mohlo byt napriklad kangoo be bop. To jde podle me podobnym smerem jako soul.
Presne tak! Hneď ako som prvý raz uvidel Soul mi napadlo...kórejský Scion. Tiež si myslím že Roomster a Soul sú niekde inde. Roomster je auto na voľný čas, zatiaľ čo Soul je auto pre mladých do mesta. Takto je auto orientované a takto ho bude vnímať západný trh. U nás sa to môže vnímať ináč. U nás môže byť vnímaný ako rodinné auto. Ako napríklad aj Fábia je vnímaná ako rodinné auto a Passat ako luxusná managerska limuzína. Zatiaľ čo Passat je v Nemecku rodinné auto pre strednú vrstvu(veď aj preto sa tam predá viac kombíkov ako sedanov).
Nejde o to co to je, nebo s cim to muze konkurovat, ale ze je tu neco noveho na trhu, co ukousne at chce ci ne pomyslny kolac od nekoho jineho. Je to konkurence hlavne pro ostatni co prodavaji v podobnych cenovych relacich. Valka o zakaznika a cenova pilitika teprve prijde, automobilova krize jeste neuderila celou svou silou, to mi verte ;-)
naprosto s tebou souhlasim navic nejen krize, ale i prave ta konkurence dela ceny ;-) ale napriklad to ze skodovka ma odstavky a snizuje ceny neni podle me dusledkem nejake krize, nebo mozna je ale asi jen castecne ale je to dusledek premrstene ceny a ted myslim premrstene vuci konkurenci a tim ze klesa poptavka (a je jedno jestli je to diky krizy)kvuli ktere uz neni skoda schopna konkurovat levnejsim modelum jinych znacek. At tak chte nechte musi ceny dolu. Jsou automobilky kterych se to zatim nedotklo a jedou na plno.
No proste at se nam soul libi nebo ne tak muzeme byt radi ze je tady ;-)
je to na soucasnou dobu hodne vysoko, na to ze s timhle autem chteji oslovit zakazniky, kteri jsou predevzim zasazeni v jinych segmentech a tinhle autem vytvari jakousi dalsi "novou" kategorii...kazdopadne pro SUV-uakazniky budou moci oslovit jen ty co chteji dvoukolku a ty se prozatim prozatim take spise etabluji, nez ze by striktne existovali..uvidime, kazdopadne v mych ocich tomu chybi ctyrkolka a tady bude mit Yeti navrch, nehlede na to, ze technicky bude na jine urovni (tzn. nikoli znackou umistenim v segmentu, aby jsme si rozumneli)
Tohle není pravověrné SUV, tudíž nevidím důvod, cpát tam 4x4 ... Je to městská stylovka. Yeti ještě ani nevyjel ( a snad vyjede ) a ty už víš, že bude lepší ... V čem? V tom 4x4 po městě? V motorech? Kia má alespoň odvahu a svébytný design, kdežto Yeti bude pravděpodobně jen další odnož designu Roomsteru a Fabie II. Na povedený koncept můžeme zapomenout všichni ... ;-\