Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Cee'd 1.4 CVVT (73 kW) – Golf za menší peníz

Kia Cee’d v rámci letošní modernizace ladila hlavně detaily. Bude to na konkurenci stačit?
Zpět na článek
11. 11. 2015 08:31
11. 11. 2015 08:39
11. 11. 2015 08:47
11. 11. 2015 08:53
11. 11. 2015 09:05
11. 11. 2015 09:09
11. 11. 2015 09:10
11. 11. 2015 09:19
11. 11. 2015 09:32
11. 11. 2015 09:37
11. 11. 2015 09:38
11. 11. 2015 09:47
11. 11. 2015 09:41
11. 11. 2015 09:50
11. 11. 2015 09:58
11. 11. 2015 11:08
11. 11. 2015 13:31
11. 11. 2015 13:55
11. 11. 2015 16:38
11. 11. 2015 22:16
11. 11. 2015 16:29
11. 11. 2015 20:57
11. 11. 2015 21:44
11. 11. 2015 23:48
12. 11. 2015 07:47
12. 11. 2015 09:51
11. 11. 2015 22:51
11. 11. 2015 08:51
11. 11. 2015 10:06
11. 11. 2015 10:11
11. 11. 2015 10:23
11. 11. 2015 13:05
11. 11. 2015 14:02
11. 11. 2015 15:07
11. 11. 2015 15:38
11. 11. 2015 22:49
11. 11. 2015 08:53
11. 11. 2015 08:59
11. 11. 2015 09:02
11. 11. 2015 09:09
11. 11. 2015 09:13
11. 11. 2015 09:20
11. 11. 2015 09:26
11. 11. 2015 09:29
11. 11. 2015 20:31
11. 11. 2015 16:36
11. 11. 2015 22:55
11. 11. 2015 23:08
12. 11. 2015 01:26
12. 11. 2015 10:10
12. 11. 2015 07:50
12. 11. 2015 10:19
12. 11. 2015 01:25
12. 11. 2015 07:48
11. 11. 2015 16:38
11. 11. 2015 09:00
11. 11. 2015 09:04
11. 11. 2015 09:06
11. 11. 2015 09:08
11. 11. 2015 10:13
11. 11. 2015 10:20
11. 11. 2015 10:36
11. 11. 2015 10:35
11. 11. 2015 11:51
11. 11. 2015 14:49
11. 11. 2015 20:51
11. 11. 2015 09:17
11. 11. 2015 09:28
11. 11. 2015 09:45
11. 11. 2015 09:51
11. 11. 2015 09:59
11. 11. 2015 10:40
11. 11. 2015 10:41
11. 11. 2015 10:51
11. 11. 2015 11:05
11. 11. 2015 11:14
11. 11. 2015 12:43
11. 11. 2015 11:09
11. 11. 2015 11:56
11. 11. 2015 12:00
11. 11. 2015 13:14
11. 11. 2015 09:50
11. 11. 2015 10:14
11. 11. 2015 10:15
11. 11. 2015 10:43
11. 11. 2015 10:53
11. 11. 2015 11:56
11. 11. 2015 11:58
11. 11. 2015 13:49
11. 11. 2015 10:35
11. 11. 2015 11:11
11. 11. 2015 14:51
11. 11. 2015 15:02
11. 11. 2015 16:36
11. 11. 2015 11:58
11. 11. 2015 12:41
11. 11. 2015 13:47
11. 11. 2015 15:39
11. 11. 2015 09:10
11. 11. 2015 19:29
11. 11. 2015 09:13
11. 11. 2015 09:16
11. 11. 2015 09:56
11. 11. 2015 10:10
11. 11. 2015 10:22
11. 11. 2015 10:42
11. 11. 2015 10:54
11. 11. 2015 10:55
11. 11. 2015 11:10
11. 11. 2015 10:24
11. 11. 2015 10:53
11. 11. 2015 20:49
11. 11. 2015 10:58
11. 11. 2015 11:11
11. 11. 2015 11:30
11. 11. 2015 22:28
11. 11. 2015 22:33
11. 11. 2015 22:55
11. 11. 2015 23:16
12. 11. 2015 07:43
12. 11. 2015 10:28
12. 11. 2015 12:34
12. 11. 2015 12:48
11. 11. 2015 10:07
11. 11. 2015 10:19
11. 11. 2015 10:29
11. 11. 2015 10:38
11. 11. 2015 11:56
11. 11. 2015 12:12
11. 11. 2015 12:53
11. 11. 2015 16:56
11. 11. 2015 17:16
11. 11. 2015 17:18
12. 11. 2015 06:58
11. 11. 2015 19:03
11. 11. 2015 17:26
11. 11. 2015 19:05
11. 11. 2015 19:59
11. 11. 2015 22:19
11. 11. 2015 19:04
12. 11. 2015 09:44
12. 11. 2015 10:34
12. 11. 2015 11:46
12. 11. 2015 17:20
12. 11. 2015 11:45
15. 11. 2015 20:01
11. 11. 2015 08:14
konečně zas neklikací článek...
:-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 08:24
Re: konečně zas neklikací článek...
v testoch to uz zredukovali na 3 kliky ... ale stejne je to este klikacka
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 08:52
Re: konečně zas neklikací článek...
Ty tam nevidíš 3 kapitoly? :O
11. 11. 2015 13:41
Re: konečně zas neklikací článek...
rano kolem 8 tam nebyly 3 kapitoly!!!! to snad neni pravda...
11. 11. 2015 08:24
Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Co prijde dale?

Peugeot Boxer - Golfe, mame vetsi kufr.
LaFerrari - Golfe, mame vetsi vykon
Tank T34 - Golfe, mame delsiho...lauf
SunSeeker Predator - Golf, co umi plavat

UUUuuuaaaaaa!!!

Posledni dobou si tu pripadam jak na planete ulitlejch mimonu 8-s :no: :no: :no:

P.S.

Ocekavam ode redakce nejmene 12 cernejch (ne migrantu, ale palcu, samozrejme).
Rozbalit vlákno
35
11. 11. 2015 08:31
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Protože GOLF = ETALON ;-) a jen se porovnává, na kolik % se dané auto může přiblížit Golfu. Tedy např :
i30 je tedy 40% Golf
Ceed je 50% Golf,
C4 je z 60% Golf
P308 je ze 70% Golf
Focus je ze 80% Golf
Auris je z 90% Golf
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
V1

Zajímavejsí by bylo vedet kolik procent tvé mozkové kapacity vyuzívás. >:D >:D >:D

Ale cemu se divit u cloveka jehoz auto snů je VW Passat 2.0 TDI. >:D >:D >:D
11. 11. 2015 08:50
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
No přiměřeně situaci, zkouška z matematiky třeba 80%, v práci 50%, řízení auta 20% na diskuzi s tebou stačí okolo 5%, tak si kup taky golf [odkaz] a poreportuj to moskvy nebo frau vošickému. Třeba si koupí taky. A ty využíváš kolik % své mozgokové kapacity k ovládnutí nejčtenějšího média svou propagandou? Jestli skoro 100%, tak bys měl přemýšlet o jiné práci protože ti to moc nejde.
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Tvuj príspevek kouzelne ukázal mentalitu lidí jejichz auto snů je VW Passat 2.0 TDI. >:D >:D >:D Mlátí to s tebou solidne ale ty máš na víc. Kabaret ikarus práve zacíná.
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 08:56
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Nic proti Golfu, je to povedené auto, ale jsou i auta, co Golf překonají, záleží co hodnotíš... takže zkus vyndat hlavu z výfuku sousedova Passata TDI a přemýšlej.

Ceed je zrovna ukázka toho, jak korejci právě ten Golf chtějí dostihnout a v některých věcech se jim to povedlo za méně než třetinu času, jak VW, ale že by zrovna Auris napodoboval Golf, nebo Fokus ? Tam jsou trochu jiné pohnutky... sám bych si Golfa nevybral, ještě možná tak v 5. či 6. generaci.....
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
>:D >:D >:D
11. 11. 2015 09:03
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Ano, jsou se atleti, kteří golf v některých disciplínách překonají. Najdeš lepšího koulaře, lepšího sprintera i lepšího výškaře, ale těžko najdeš lepšího desetibojaře.
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 09:07
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Ano ale ostepar se nesnaží predstihnout desetibojare v jeho domácí discipline :-) To jsem htel říct. Proc je tedy srovnávat?
11. 11. 2015 10:24
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Protože se soutěží v desetiboji :-)
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 11:49
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Kdo v něm soutěží? :-) Já třeba ne >:D
11. 11. 2015 12:49
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
No minimálně celá nižší střední :-) trochu jsem doufal, že budeš metaforické řeči rozumět o něco líp ;-)
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 12:52
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Ale ano, já rozumím, jenže tady je obecné měřítko prodeje a proto je golf brán za etalon. Pokud budu brát radost z jízdy jako hlavní, tak zase můžem porovnávat třeba k Mazdě 3 .
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 15:22
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Někdo kupuje desetibojaře, někdo sprintera a někdo skokana. Souhlasím s Ozzmanem.
12. 11. 2015 12:33
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Vždy kupuješ desetibojaře. Nebo mi snad chceš říct, že je běžné koupit si podvozek Ma3, kufr Civicu, sedačky z C4, palubku z Meganu, motor z Giuliety a řízení z Astry? Příště se radši metafor zdržím ;-)
Avatar - Emel
12. 11. 2015 17:14
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Můžeš koupit Megane RS a říct, že tě zajímá jen dynamika a ovladatelnost... nebo naopak třeba Citroen C4 s tím, že tě výše uvedené věci nezajímají vůbec a líbí se ti interiér a cena.
12. 11. 2015 19:23
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
To, kterou disciplínu nějaký jedinec akcentuje, mám u zádele. V testech ovšem nelze hodnotit jenom něco a opomíjet zbytek.
Avatar - miromen
11. 11. 2015 15:44
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Zajimave přirovnani a naprosty souhlas. Je to taky duvod proč ma Golf na trhu postaveni jake ma. Na tom autě se prostě těžko hledaji chyby....větši či zasadni vlastně ani snad nema. To je hlavni rozdil oproti konkurenci.
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 10:00
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Obyčejně si stěžuješ, že se diskuze plevelí a vrší se odpadem. Tímto svým rýpáním jsi pro dnešní den plevel a odpad. Zkus to znova, určitě najdeš způsob, jak se takovému přístupu vyhnout. Vkládám do tebe naději, že budeš, alespoŇ dnes, slušný. ;-)
11. 11. 2015 08:44
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Mám auto, které je z 0% Golf a neměnil bych..
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
>:D >:D >:D

Ale uvedom si ze auto snů cloveka s nickem ikaus je VW Passat 2.0 TDI. K tomu není treba nic dodávat.
11. 11. 2015 09:00
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Bodejt, to je 130% Golf.
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
>:D >:D >:D
11. 11. 2015 08:51
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
jestli je Swifter od Swiftu tak bych byl taky spokojený. Svišť je v rámci kategorie dobrá volba.
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 08:58
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Já taky, dokonce jsme měli auto, co bylo z 80% Golf a z 20% Passat sedan a stejně sme ho vymenili.... Holt není příjemné, když vám u zánovního vozu začnou odcházet věci s cenovkou desítek tisíc ;)
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
>:D >:D >:D
12. 11. 2015 06:19
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Například odcházející aut. klimatizace... to je taky etalon Folcvagnu... většinou po 2-3 letech provozu.
Avatar - rimow11
11. 11. 2015 09:17
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
ešte Civic je z 120% Golf
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 09:57
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Civic je ze 120% vesmírná loď >:D
11. 11. 2015 10:05
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Ukol znel jasne i tady: Musime rict o Civicu, ze je nejlepci, bo je to proste tak a basta fidli.
Kluci z Hondaclubu jsou ale takto slabomyslne vtipni vzdy, to je normalka :-)
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 10:17
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Jo, já jsem zvyklý tohle poslouchat od TeeJaye, tak jsem musel trochu zasáhnout >:D
11. 11. 2015 12:18
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
On tu taky nemuze byt furt, delaj na smeny :-)
11. 11. 2015 10:55
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Tvé IQ = 30% průměrného člověka.
Avatar - Wolfsteen
11. 11. 2015 12:40
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Mazda 3 110% Golfu >:D
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
>:D >:D >:D >:D >:D

S Golfem na věčné časy a nikdy jinak.
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 10:09
Re: Úkol zněl jasně:V každém titulku Golf.
Mě by spíš zajímala citlivost čudlíků.... >:D >:D >:D

.... když mohl být Svět podle Prota, tak proč by nemohl být svwět podle Golfa? >:D >:-[]
Je ti ale jasné, že jsi vaginista? :-(
11. 11. 2015 08:26
Plasty v interiéru
Zaujala mě výtka na plasty kolem rádia. V Ceedu jsem se párkrát svezl a rozhodně mi tohle řešení přijde lepší než lesklý piano black, který cpe koncern do svých aut. To se totiž prasí skoro samo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
11. 11. 2015 08:31
Chromované prvky
Pokud si vybavuju, tak starší Ceed neměl chrom kolem budíků a výdechů... a nevidím to zrovna jako změnu k lepšímu.
Rozbalit vlákno
3
11. 11. 2015 09:30
Re: Chromované prvky
Srovnával jsem fotky interiérů aktuálně testovaného Cee'du a Cee'du zkoušeného v roce 2012 a v obou případech mně přišel ten chrom na úplně stejných místech jako dnes...
Avatar - Emel
11. 11. 2015 09:36
Re: Chromované prvky
Může být, ale starší Ceedy to možná měly závislé na výbavě? Standardně to myslím vypadalo takhle:
[odkaz]
11. 11. 2015 13:22
Re: Chromované prvky
Toto je asi vybava GT, preto mozno menej chromu. Su tam aj sportove pedaly, a tie standard urcite nie su.
11. 11. 2015 08:36
Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
"Atmosférické jednotky se liší svým vrtáním a zdvihem (dnes 72 x 84 mm proti dřívějším 77 x 74,9 mm), díky čemuž se změnil také zdvihový objem – z 1396 cm3 se „downsizoval“ na 1368 cm3."

Tento údaj uvádím s dotazem na technicky vyspělejší spoludiskutéry. Může mít tento údaj vliv na reálně nižší spotřebu o cca 1 l benzínu na PHM? A proč?
(nuceně - náhradní vůz - jsem s 1.4 cvvt předchozí generace jezdil přibližně 14 dní a nikdy jsem se pod 8,1l per100km nedostal.)
PS: palec nahoru za Golf v titulku! Vyjádření vzdoru a kolegiality oceňuji, stejně tak celý test koresponduje s mou zkušeností s touto značkou (pohodlí, pohodová jízda atd., poměr užitná hodnota/cena naprosto bezkonkurenční.)
A dotaz na redakci... chystáte se testovat uváděný sedmistupňový automat?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
11. 11. 2015 08:44
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Spíš ne, samozřejmě může mít vliv to, že je ten motor novější - třeba jiné vstřiky, jiné palivové mapy apod. 8.1 je ale relativně hodně, ten motor by měl jezdit v nějakém "běžném mixu" za míň... i ten starý.
11. 11. 2015 08:49
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Já jsem si říkal, že to bude hodně. S Mazda3 (viz nick) v AT jezdím (spíš manželka) průměrně za 7,2 , a to 80% po městě. No, je pravda, že náhradní vozy povětšinou nebývají standardně zajížděny a "usazeny"... možná jsem měl těžkou nohu.
I tak mi redaktorem uvedená spotřeba přijde v poměru motor/váha vozu víc než příznivá.
11. 11. 2015 09:00
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Také mě to napadlo, zda vrtání (podčtverec, nadčtverec) má vliv na spotřebu nebo jízdní projev... Máme (jako druhé auto) i30 s 1,4 z roku 2011, tuším 80kW. Jezdí to parádně, poté bylo jedno přiškrcení a teď je motor tedy nový. Zpřevodování je vyloženě do města, na dálnici by to točilo na pětku snad 4 tis.(tam se ale auto jen tak nepodívá).
11. 11. 2015 09:14
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Co myslíš tím "poté bylo jedno přiškrcení"?
11. 11. 2015 13:25
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Kupovali jsme jedno z posledních aut s takovým výkonem u 1,4, u následně prodávaných vozů došlo k redukci výkonu, nejspíše v souvislosti s emisemi.
11. 11. 2015 13:33
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Jo tohle přiškrcení... já myslel, že nějaká technická motanice :)
11. 11. 2015 09:14
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Obecne se da rict, ze cim vyssi zdvih (pri stejnem objemu), tim vyssi komprese a tudiz i hypoteticky lepsi spotreba.
Jenze to nestaci - je prilis mnoho faktoru, ktere maji na spotrebu vliv, takze tohle je jen jeden z tech teoretickych parametru.
Vliv ma napr. reseni EGR (nebo alternativa prisavani viz napr. Mazda), ztraty pri treni jak v motoru tak mimo nej, naprogramovani ridici jednotky, jak dlouhe jsou rychlostni stupne, aerodnamika vozu, promenlive casovani ventilu, Atkinsonuv cyklus atd atd.
11. 11. 2015 12:59
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Komprese být vyšší vůbec nemusí, záleží na objemu spalovací komory, který zůstane nevyplněn pístem v jeho horní úvrati. Ten se podle vrtání a zdvihu mění právě podle toho, jakou kompresi chceš dosáhnout. Nadčtvercové motory mají proti podčtvercovým vyšší pístové rychlosti při stejných otáčkách. V nižších a středních otáčkách tak mají lepší "drive", zase je není moc dobré vytáčet, jelikož limitní pístové rychlosti dosáhnou dřív, než motory podčtvercové.
12. 11. 2015 08:23
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
Emel, St. Freddka, pargi.... :yes:
12. 11. 2015 11:08
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
To určitě ne. Je nutné si uvědomit, že spotřeba je vlivem stovek různých faktorů a vybrat si zrovna dlouhý zdvih jako původce problému? Třeba v Accordu 7G šli z 86x86mm na 81x96,9mm v Accordu 8G, tedy výrazně prodloužili zdvih a spotřeba šla o více než litr dolů. Změnou byla vyšší hmotnost (ta spotřebu zvyšuje), ale na druhou stranu se objevil mimo jiné šestikvalt (o cca 400 nižší otáčky při 130km/h) a Atkinsonův cyklus. Těch faktorů je prostě hodně.

Jinak já kdysi měl možnost pár dní řídit Ceed 1,4/77kW (první generaci poFL) a velmi mile mě překvapilo, jak to na atmosférickou 1,4ku dobře jelo a na okreskách a obecně delších trasách s malým podílem měst (spíše přes vesnice) nebyl problém jezdit lehce přes 5 litrů. Kombinace s městy a dálnicemi byla samozřejmě vyšší.
12. 11. 2015 18:41
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
:yes:
29. 11. 2015 14:47
Re: Spotřeba - dotaz na diskutující technokraty
"poměr užitná hodnota/cena naprosto bezkonkurenční." ?

A co takhle nová i30? Prakticky shodné auto, jen s větší aurou světově významnějšího výrobce. Mám stejný motor 1.4 cvvt v i30 r.v.2014 a běžnou spotřebu mám kolem 6,1-6,4l/100km a to jezdím 80% na běžných cestách do max. vzdálenosti 30km, neustále přes rychlostní limit, prům. o 20-30km/h, zbytek město do limitu. Možná lépe využívám skvělý podvozek, takže v zatáčkách tolik neztrácím a tudíž šetřím PHM. Nevím jak jet, abych se dostal na 8l/100km.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 08:39
nahodou
ja taketo "holatko" mozem ...

uz ma tie niektore testy aut v top vybave v nepredajnych konfiguraciach vcelku nudia... toto auto v teste je podla mna zrejme najpredavanejsia konfiguracia ceedu.... a som velmi rad ze tu mame test prave tohto kusku a nie nejakeho top dizla v plnke .. konecne normalna kombinacia auta ktore sa predava .... pochvala chlapci za vyber........ prave taketo ceedy totiz stretavam najcastejsie s tymito 15tkami ..

ten tigri nos mi pride trosku po facelifte akoby splosteny jemne... je akysi uzsi... par zmien vidim dole v narazniku vpredu aj vzadu .. v interieri nejake nove detaily... celkovo ale myslim ze fajn.... ceed nepotreboval radikalne prekopat... a tak len jemne retuse su vcelku logicke... samozrejme na najlepsich v triede to uz nestaci.... ale auto ma 3 a pol roka a na svoj vek je to stale jedna z tych lepsich volieb vo svojej triede.... ak sa nemylim tak stale je to jeden z troch najpriestrannejsich hatchov v triede... samozrejme na 16tkach - 17tkach v cervenej by vyzeral este lepsie... pripadne v pakete GT line ale ten je len pre silnejsie benzinove turbo a najsilnejsi dizel... neviem preco ale paci sa mi velmi aj tato bezna verzia bez paketu GT line... pride mi ten naraznik decentnejsi.... mozno aj elegantnejsi ... neposobi sice tak dravo ale ceedu tato jemna elegancia proste slusi

ano motor je novy.... ono zrejme slo uz hlavne o emisie a spotrebu .. pri 1,4ke sa uz nehralo vykon ani nejake rekordy ( koniec koncov astra aj civic maju vykonom aj kroutakom uplne podobne 1,4ky ) ... pojde o zakladnu motorizaciu ktora ale stejne bude jedna z najpredavanejsich... kroutak je dostupny uz odspodu a okolo tych 120 Nm je prakticky v celom vyuzitelnom spektre otacok... co na plynulu pohodovu jazdu postaci..... a hlavne do 6 litrov sa tu da jazdit realne ... co je na taketo uz nie male auto stale fajn...

o ceede sa uz popisalo tolko ze asi nic nove uz pri tomto decentnom facelifte nenajdeme... ale take to porovnanie s astrou 1,4 by som si vedel predstavit.... mozno raz ... v nejakom vikendovom SM vydani sa dockam ;-)
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Emel
11. 11. 2015 08:47
Re: nahodou
Vcelku souhlas... Ceed se mi líbí a za tyhle peníze je to slušná nabídka, s tempomatem a šestikvaltem a koženým volantem je to takový ten slušný základ. 1.4CVVT je podle vícero testů ještě horší, než by člověk podle papírových údajů čekal...
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 08:53
Re: nahodou
najvacsia sranda je ta ze ten motor v reale ludia vnimaju pozitivne...... len testeri zvyknuti na levorgy a mx5ky maju iny nazor....ale je to uplne pochopitelne :-) .... chlapci jazdiaci roznymi naslapanymi kuskami maju ten "vykonovy prah" posunuty vyssie ako bezni smrtelnici a co je pre nich malo inym proste staci..... ta 1,4ka je v testoch vsade z hladiska dynamiky zatracovana ale v reale je to slusny motor a ludia si ho pochvaluju.... na dialnici pomoze sestka co do spotreby a setrenia motora.... a na klido pido tych 130 to postaci bez naznakov trapenia...
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 09:05
Re: nahodou
Já jsem kdysi vyzkoušel ty starší 1,4 cvvt v prvních ceedech a teda musím říct kam se na to hrabaly koncernove MPI motory. Ta 80kw 1,4 byla hodně živa a tociva. Bohužel ty další generace ubily normy :/ Rozhodne by to na Ceed chtelo jako zaklad tgdi :-)
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 09:09
Re: nahodou
ale paradoxne ma zakladne slabsie 73kw tgdi s rovnakym vykonom este horsie zrychlenie o desatinu ako tato 1,4ka.... samozrejme v pruznosti sa to uz obrati a tam turbo pojde lepsie.... kazdopadne ak uz turbo v ceede tak potom asi uz tu silnejsiu 88kw verziu... ta asi uz bude fakt vcelku stacit...... lebo ta 73kw verzia turba vyzera byt zase nejaka nemastna neslana aj vykonom aj dynamikou....

skoda ze ceed neponuka nejaku 1,2ku 4valcove turbo ako auris... aj ked uprimne... ani ta dynamika aurisu na papieri nic moc... co som prekvapeny
Avatar - Emel
11. 11. 2015 09:10
Re: nahodou
Ale takhle, jako základ proč ne, spousta lidí to koupí třeba jako druhé auto do města... protože s Fabií nemáš problém dostat se na podobné peníze a tohle má všechno co potřebuješ. Já bych byl zvědavý na to GDI, sice to třeba nejede na těch papírových 100kW, ale na nějakou důstojnou dynamiku by to stačit mohlo... mělo.

PS: jo, když tě vidím... potkal jsem Superba s halogenama... a kupodivu s adaptivním tempomatem, naštěstí, jinak bych snad na chvíli váhal jestli to není Octavia. Výsledek - pokud ti není úplně totálně jedno jak auto vypadá, jsou xenony nutnost.
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 09:19
Re: nahodou
Myslíš 1,6 GDI? To, co se dávalo i před faceliftem?

No já ho zkoušel v Sportage a byla to docela katastrofa líná. Na 5dv Ceeda to zcela jistě bude lepší, ale troufnu si říct, že konkurenční čtyřválcové turbomotory o podobném výkonu mají silně navrch :-)

Nám tady u práce jeden takový parkuje v černé barvě a také jsem nejdříve nevěděl, jestl i to není Octa. Já jsem před pár týdny měl na týden Supa II s xenony a musím uznat, že to svítí hezky, hlavně na potkávačky, dálkové mi až tak odlišné nepřišly, dokonce měl i natáčení do zatáček, což jsem skoro nepoznal ani při přejezdu horského (no spíš kopcovitého) úseku plném zatáček.

Určitě bych to bral jako příjemný bonus, ale pořád to u mne není jako "must have" :-)
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 09:32
Re: nahodou
ono to v sucasnosti vyzera ze ta 88kw 1.0 tgdi bude asi v ceede taky ten najrozumnejsi stred ak vylucim atmosfery ktore su zda sa stejne uz na konci svojej cesty v ceede....

nic to ved hadam sa tu dockame aj toho turba v teste.... malo by sa uz predavat... ale cena jee kusok uz vysoka podla mna... trosku mam aj obavy ze ceed uz nebude s tymto turbom ziadna vysnena rodinna volba bohuzial... ale asi to inak nejde... turba uz su v mode.. a ceny su ake su..... a na druhe stranej... ved tie ceny casom klesnu....
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 09:37
Re: nahodou
Já ti nevím ten tříválec, je to asi jen předsudek z mé strany, jak jsem psal níže, jezdil jsem litrový EB 92kw FoFo kombi ve 3 lidech a jelo to jako lepší atmosféra, ale troufnu si říct, že díky objemu tomu v kopcích dojde dech a skok k 110kw EB čtyřválci byl opravdu skoro propastný (testováno ve stejném autě). V 5dv hatchi pro mladou rodinu jistě postačí, ale... Buď konkurence, nebo nafta, nebo TGDI ;)
Avatar - Emel
11. 11. 2015 09:38
Re: nahodou
Tak je tam +50% objemu, v případě starší verze +60%... to musí být poznat. Focus s 1.5EB už je ale taky jiná cenová hladina.
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 09:47
Re: nahodou
Reálně to tak není, když se podíváš na skladovky, tak už je tam rozdíl mezi silnější 1,0 a 1,5 může být 0-30 tisíc, dle kusu. Nejlevnější 1,5 jsou od 409 za Trend :-)

Tady si myslim, že VW i když reálně nemusí být o tolik lepší, nabízí čtyřválce 1,2 TSI.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 09:41
Re: nahodou
ford ma zrejme najlepsie turba tie svoje ecoboosty .... ale konstrukcne by malo byt turbo v ceede podobne aj ked rozdiel bude v tom ci remen alebo retaz.... astra aj ceed maju retaz.... vw presiel na remene.. a ecoboost nejak uz ani neviem co ma... ci retaz alebo remen... ale ide o to ze ta 88kw verzia turba v ceede bude skutocne asi ta najvhodnejsia pre ceed... lebo tych 73kw hoci v turbe..... pride mi to na turbo uz kus malo.....

ceed s 88KW tgdi moze byt fajn... a samozrjeme uplne taky ten normalny bez GT line paketu... len zase ta cena... hmmm
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 09:50
Re: nahodou
Nejde o to, kdo je lepsi a kdo horsi, já mluvim o Fordu proto, že má litrový turbený tříválec v této třídě a jel jsem ho. Střed nabídky by to mohl být, já spíš popisoval jak se v takovém autě obdobně výkonný motor chová a radši bych přitlačil na čtyřválec. Zajímavé bude srovnání s tím GDI, o kterém mluví Emel, mají podobný výkon, jen jeden je atmo a druhý downsizovaný 3hrnek.

P.s. ty akceptuješ už turbo motory ?? Projel ses, nebo je to tim, že ho nabízí Kia? >:D
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 09:58
Re: nahodou
ja by som vyberal vzdy atmo pokial je v ponuke... ;-) .. za mna je GDI stale v ceede top volba..... ale sam vies co som pisal davnejsie... ze prichod turba v korejcoch je uz proste neodvratny a budem musiet si zvyknut .... lebo aj korejci uz o klasicke atmo raz bohzuial pridu.... aj ked mozno... ktovie.... mozno sa atmosfery casom este vratia uvidime.. aspon v tych mensichautach v obejmoch do 1,2 -1,4 litra... samozrejme prichod nejakej 1,8 atmo uz je scifi.... nejde o to ci kia aj v suzuki budu turba a tato znacka sa mi tiez pozdava... rovnako aj skoda ma uz vsade turba snad len na citigo a zaklad vo fabii... da sa povedat ze ked atmo zmiznu uplne... tak som "donuteny" prijat turba.... tak ako casom buem musiet prijat fakt ze benziny uz budu viac v kombinacii s elektromotormi ako samotne.... automobilova doba sa meni... bohuzial nie vzdy tak ako si clovek mozno predstavoval... vznikaju nove idealy a koncia stare legendy.... co uz... ale prezijem to... ;-)
Avatar - wikinko
11. 11. 2015 11:08
Re: nahodou
Topper, isiel si tú 1,6GDI niekedy? Vies to porovnat s malym turbom? Isiel si s malym turbom niekedy? Preco pises ze by si vzdy bral atmo? Na zaklade coho? Beznemu uzivatelovi ktory jazdi po meste, sem tam von na chalupu, na dovcu, je omnoho prijemnejsim spolocnikom male turbo ako atmosfera.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 13:31
Re: nahodou
male turbo bude v meste dost rozporuplne... aj z hladiska spotreby a zivotnosti a vobec... kratke jazdy na kratke vzdialenosti nie su pre turbo idealne... atmosfera trpi v meste ovela menej.... prave bezny uzivatel zvoli atmo..... mame na ulici 4pola ale vsetky maju na kufri napis 1,4.... ani jedno nema logo tsi.... keby boli tak prijemne turba do mesta... nikto by si predsa nekupil polo s neajkou priemernou 1,4kou...

aj kamarat ma polo 1,4 63kw ... a ked som sa ho pytal ze preco prave polo a takyto motor... tak lebo turbo v aute s ktorym jazdi prevazne po meste proste nechce...

turbo bude prijemnejsie na okrske... alebo na dlhsie vzdiaelenosti.... ale v meste asi nie....
Avatar - wikinko
11. 11. 2015 13:55
Re: nahodou
topper, ako sukr auto (jazdi asi fakt len do lidlu a naspat dvakrat do tyzdna) mam Golf VI. mam ho odnova, a je tam prsve ta 1,4 63kw. To auto je tak nespolahlive ze sa to neda ani opisat (starter, vodna pumpa, este aj radio odislo!) a to ma lem 100tkm. Ten motor je nevhodny kdekolvek, nielen do mesta. este raz sa ta pytam, mas vyskusanu tu 1,6GDI? Mas vyskusane male turbo? Na zaklade coho vravis ze je atmo vhodnejsia do mesta? Ci kamarat ti vravel? Alebo preto lebo susedia maju polo atmo?
Ti susedia mozu mat polo 1,4 atmo prave preto, preco ja mam golfa atmo- lebo sa vtedy este 1,2 tsi nepredavala alebo preto, lebo ta 1,4 atmo bola oproti 1,2tsi o tisic eur lacnejsia.
tak co, jazdil si uz tu GDI a male turbo, alebo tu len tak placas z brucha?
11. 11. 2015 16:38
Re: nahodou
Odpověď je nasnadě. Za prvé je to ten cenový rozdíl a za druhé to, že běžný ridič neví nebo ani nepotřebuje/nedokáže ocenit fakt, že díku rozdílnému průběhu křivek jsou papírově obdobné motory v reálu výrazně odlišné.

Samozřejmě to není 100% vypovídající, ale stačí se podívat na Spritmonitor, kolik je tam záznamů u FoFo III, kde se od začátku proti sobě potkávají srovnatelné turba a atmosféry 74/77kW a 92kW. A reálný trend trhu je pak jasný ...108/30 a 166/7.
11. 11. 2015 22:16
Re: nahodou
Ako daleko mas lidl od domu? 20 km? To by bolo 80 km tyzdenne, nejakych 4200 rocne. 100 t nabehas za necelych 24 rokov...
Tak dlho sa asi golf VI nevyraba.
11. 11. 2015 16:29
Re: nahodou
Pořád nechápu, proč by měl být městský provoz pro turbo tak problematický. Menší motor se (obvykle) rychleji zahřeje. A co se týká spotřeby, tak po městě se většinou pohybuješ v takovém jízdním režimu, kdy využíváš naprostý zlomek potenciálu motoru. A pak je sakra rozdíl, jestli pro těch doslova pár kilowatt plníš objem 1.0-1.2 nebo 1.4 - 1.8.

Navíc ve městě jde zase převážně o jízdu, kdy turbo ani nesepne nebo možná krátkodobě něco málo tlačí při akceleraci, ale pořád jde o zlomek doby a malou zátěž.

A příjemné do města? Jel si někdy s těmito motory? Osobně jsem objektivně nenašel žádný režim, kdy by mi atmosféra připadla příjemnější, a to ani ve městě, kde přeplňovaný motor je schopen "vystřelit" rychleji. Když si třeba srovnám moji 2.4i, tak ve městě je při "normální" jízdě živější kdejaká 1.2T a spotřeba v rozdílu těchto objemů je pak také naprosto jasná.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 20:57
Re: nahodou
nejde o ziadny zasadny problem.... len pisem ze do mesta je atmosfera vhodnejsia a menej trapis motor ak casto jazdis na kratke vzdialenosti po meste s atmo .... ako ked mas pod kapotou turbo.... ktoreho vyhody vyuzijes skor na okrske.... zasadne ani spotrebu nebude mat turbo nejaku nizsiu v meste v porovnani s atmo.... chapem ze buducnost je dnes uz v turbe lebo to tak niekto tam hore chce a tlaci na to.... tie atmo skoncia aj v ceede uz coskoro.... emisie nepustia a ludia uz stejne auta dnes nekupuju na 15 rokov.... takze sa s tym ze im turbo nevydrzi az do dochodku vedia uz zmierit... ja viem... turbo je turbo.... ale male atmosfery bez turba do tych 1,2 litra by prezit mohli aj nadalej aspon v malej triede... dufajme
11. 11. 2015 21:44
Re: nahodou
Ano, pořád dokola omíláš to samé, jen si pro to zatím nedal žádný relevantní argument. Moje máš výše.

Takže mi prosím zodpověz, proč by se měl malý přeplňovaný motor (lehčí, menší, točivější) ve městě trápit více, než větší, těžší, dole líná a stejně výkonná atmosféra. Oba jedou na zlomek svého potenciálu drtivou většinu času, přitom to turbo tím pádem také jede většinou pouze v "atmosférickém" režimu.

A spotřeba? Opět si prosím přečti příspěvek výše a vysvětli mi, jak při normální jízdě s minimální potřebou výkonu dokáže mít větší objem podobnou spotřebu jako menší motor.

Zde pro zajímavost spotřeba diskutované Kie s minulou generací tohoto motoru.

[odkaz]

Takže 7,36.

Namátkou dle shodného zdroje - Octavia III s TSi 1.4 - 103/110kW - 6,75. Se silnější 1.2-kou - rovných 6. FoFo III se silnějším litrem - 6,76.
Avatar - wikinko
11. 11. 2015 23:48
Re: nahodou
este raz, kedze stale ma nechapes. isiel si uz 1,6GDI? S isiel si uz nejake msle turbo? porovnaj. v meste, mimo, na dialnici. a napis kde je atmosfera lepsia.
Avatar - Ozzman
12. 11. 2015 07:47
Re: nahodou
Proč se ptáš, když odpověď stejně známe všichni >:D
Avatar - iudex
12. 11. 2015 09:51
Re: nahodou
Ono nie je problém, že Topper nič okrem svojho a bratovho auta nevyskúšal. Boli a sú tu diskutéri, ktorí chodia ešte na strednú školu, auto nemajú (a možno ešte ani vodičák), ale majú naštudované a vedia mnoho a vyjadrujú sa na úrovni a nekecajú do vecí, kde nemajú skúsenosti. Tiež som tak pri jednom diskutérovi s prekvapením zistil, že má 17 rokov, pritom sa kvalifikovane vyjadroval s viacerým odborným veciam. Ale keď jediné auto, na ktorom jazdím, je rodičovská Fabia, tak sa nebudem vyjadrovať k témam, kde sa vyžadujú skúsenosti.
11. 11. 2015 22:51
Re: nahodou
Plne súhlasím. Zase tie neetické narážky na golfa. Ano, VW dokáže vybaviť svoje autá hocičím, lenže v reálnom svete takú výbavu nikto nepredá. Toto je konečne test auta v konfigurácii, v akej sa naozaj kupuje. Bolo by zaujímavé postaviť vedľa tohot auta Golf v základnej výbave, alebo v druhej najnižšej a potom porovnať ceny a čo za to...
Je mi do rehotu, ked čítam reči redaktorov, že auto nie je zábavné. Ja sa chodim baviť na dovolenku k moru, pre normálnych ľudí auto neslúži na zábavu, ale ne prepravu z miesta A do miesta B. Na to ešte redaktori neprišli. Na preplnených cestách , pri absencii diaľnic - na Slovesnku neviem dokončiť diaľnicu do Košíc za 20 rokov!, pri katastrofickom stave ciest niektorých regionov je zábava, ked nerozbijem nápravu na dierach, ale o inej zábave ani reči. Viem, že ak redaktorom požičaji na týždeň drahý športiak, tak sa "zabavia", ale sami možno šoferuju fabku MPI!! Tak prestante so subjektívnymi pocitmi, je to neférové a neprofesionálne. A samozrejme, VW je vždy lepší, najlepší a najekologickejší voz na svete, my to vieme ...V každej výbave a v každej motorizácii a za mizerný peniaz, však...
11. 11. 2015 08:42
Ale je to makačka najít na korejci
nějaké mínusy. Jo svět už není co dřív.....
Rozbalit vlákno
1
11. 11. 2015 08:56
Re: Ale je to makačka najít na korejci
Ale je, treba paleta motoru (benzinovych) je tristni, kozeny paket vypada jako kozenkovy a takovy divny na omak. Na druhou stranu vyhrivani sedacek a volantu za 8? parada.
Avatar - Ozzman
11. 11. 2015 08:51
Test
Úvod, design
Po třech letech výroby nastal ideální čas na modernizaci druhé generace Cee’du. Kompakt korejské značky vyráběný v Žilině ale nadále patřil mezi povedená auta, a tak výrazné změny nebyly potřeba. Právě z toho důvodu se konstruktéři zaměřili jen na ladění detailů.

Hlavní novinkou modernizovaného Cee’du je příchod přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI, sedmistupňové dvouspojkové převodovky a sportovně laděné verze GT Line. Čeští zákazníci ale dávají spíše přednost nízké ceně, a tak jsme faceliftovaný Cee’d vyzkoušeli se základním motorem 1.4 CVVT (73 kW) kombinovaným s druhým nejnižším stupněm výbavy Comfort Plus. Právě taková kombinace se u nás velice líbí!

Nadále svěží
Když se druhá generace Cee’du v roce 2012 představila poprvé, patřila mezi ty nejpohlednější kompaktní hatchbacky na trhu. Po více než třech letech prodeje se toho moc nezměnilo, tvary navržené Peterem Schreyerem nadále působí pohledně a moderně. I proto designéři přikročili pouze k jemným retuším maskérů než k rázným řezům plastických chirurgů. Vpředu se objevila užší maska chladiče, vzadu přepracovaná grafika světel. A to je spolu s přepracovanými nárazníky všechno. A tak se vůbec nebudeme divit hlasům, že se Cee’d nijak nezměnil. To ale není kritika, nýbrž pochvala povedeného originálu.

Také kabina zůstala zachována, Kia sice hovoří o hojnějším použití chromovaných prvků, v testované verzi jsme si jich ale nevšimli. Kvalita zpracování je na perfektní úrovni, uvnitř nic nevrže a spáry jsou opravdu minimální. Jen nás příliš nepotěšil výběr materiálů – plast použitý v okolí rádia nebo na dekoru volantu se velice rychle špiní a zůstávají na něm otisky prstů.

Za volantem se sedí jako v normálním kompaktním hatchbacku, posaz nijak neurazí, zároveň ani nenadchne. Snad jen těch 14 tlačítek na volantu je podle našeho vkusu trochu moc. Na loketní opěrce nám pak vadilo, že je příliš krátká, a tak ji řidiči menšího vzrůstu moc nevyužijí. Přístroje jsou díky jednoduché grafice a velkým číslicím dobře čitelné, jen ten displej palubního počítače je hůře čitelný za ostrého slunce.

Cee’d i po příchodu nových konkurentů patří mezi nejprostornější kompaktní hatchbacky na trhu, výrazněji jej překonává jen Nissan Pulsar se svým dlouhatánským rozvorem 2.700 mm. Rozvor Cee’du je ve srovnání s Pulsarem o 50 mm kratší, přesto auto cestujícím vzadu nabídne bohatý prostor v oblasti kolenou. Také místa nad hlavou je na zadní lavici více než dostatek.

Zavazadelník Cee’du nabízí objem 380 litrů, což je stejně jako v případě etalonu nižší střední třídy, Volkswagenu Golf. Zavazadlový prostor je dlouhý 71 cm, mezi podběhy široký 103 cm a pod plato 53 cm vysoký. Využití nepravidelně tvarovaného kufru bohužel omezují dva faktory – vysoká nakládací hrana ležící 73 cm nad povrchem vozovky a složitější sklápění zadních sedadel. Nejprve je nutné sklopit sedáky a až potom opěrky. I při takovém řešení navíc vznikne asi pěticentimetrový schod.

Klidným řidičům postačí
Označení motoru 1.4 CVVT a jeho výkon 73 kW by naznačoval, že se v motorovém prostoru nic nezměnilo. Opak je ale pravdou, jedná se o zcela nový agregát, který má s předchůdcem shodné vlastně jen jméno a výkon.

Zatímco předchůdce pocházel z rodiny Gamma, novinka je zástupcem rodiny Kappa. Atmosférické jednotky se liší svým vrtáním a zdvihem (dnes 72 x 84 mm proti dřívějším 77 x 74,9 mm), díky čemuž se změnil také zdvihový objem – z 1396 cm3 se „downsizoval“ na 1368 cm3. Točivý moment spolu s tím klesl z původních 137 N.m/4200 otáček na dnešních 134 N.m/4000 otáček

Nový motor má Cee’du přinést větší pružnost, praxe ale ukázala, že 1.4 CVVT nadále patří mezi ty slabší agregáty, které uspokojí jen velice klidné řidiče. Při pohybu po městě síla čtrnáctistovky naprosto postačuje, dlouhozdvihový charakter motoru znamená lepší tah odspodu. Při předjíždění na okresní silnici nebo v dálničních stoupáních se ale vyjeví omezená dynamika ve vyšších otáčkách. I v prudších dálničních kopcích sice motor udrží tempo, při snaze o zrychlení je však mnohdy potřeba přeřadit i na čtyřku. Točení k omezovači nicméně příliš nepomůže, motoru chybí zřetelná výkonová špička. Co nás však na 1.4 CVVT potěšilo, je fakt, že si vystačí bez stop-start systému.

Průměrná spotřeba se po týdnu testování zastavila na hodnotě 6,9 litrů na 100 kilometrů. Od normované spotřeby jsme se tak odchýlili jen o 0,9 litru, což je slušný výsledek s ohledem na syrovost motoru – na svém kontě měl jen nějakých 1.500 kilometrů. Ve městě spotřeba vzrostla k osmi litrům, dálniční přesun znamenal 7,2 litrů. Při defenzivní jízdě se pak na okresce dalo dostat na dohled oněch udávaným šesti litrům.

Cee’d si i po faceliftu uchoval standardně dodávanou šestistupňovou převodovku, což v nižší střední třídě nadále není samozřejmost. Řadicí páka je příjemně krátká a pěkně se drží, k samotnému zpřevodování nemáme výhrad. Také řazení je přesné, není to však nic, co by konkurence také nenabízela. Výraznější výtku máme jen ke spojce, ta je i po faceliftu poddimenzovaná, a tak se nám při popojíždění v kolonách nebo při rozjezdech do kopce mnohdy stávalo, že se od ní začal linout nepříjemný „autoškolácký“ zápach.

Perfektní komfort
Testovací automobily obvykle dostáváme na velkých kolech, díky kterým sice lépe vypadají na fotkách, zato s komfortem to bývá horší. Zkoušený Cee’d však dostal výchozí 15palcová kola, která nás vyloženě potěšila – i díky nim auto nabídlo za všech podmínek vysoký komfort.

Podvozek Cee’du tvořený vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu opravdu perfektně tlumí nerovnosti, neozývají se od něj žádné hlasité rány. Zároveň se ani karoserie vozu nijak výrazně nenaklání, v zatáčkách si je řidič nadále dostatečně jistý. Jen to řízení je až zbytečně přeposilované, Cee’d sice nabízí tři režimy nastavení posilovače, i ten nejtužší režim nám ale připadal lehký.

Kia sice tvrdí, že posilovač funguje citlivěji než dosud, řízení nám ale přišlo takové nijaké. Až by se dalo říci, že si řidič jízdu příliš neužívá, ani tak neřídí, ale spíše jen jede. A jakožto vůz sloužící k přejezdu z bodu A do bodu B funguje Cee’d skvěle, jen se při jízdě nesmíte chtít bavit.

Zapracovalo se také na hlukové izolaci. Motor je opravdu dobře odhlučněn. Jediné minus zaslouží použité zimní pneumatiky Nokian WR D3, které při jízdě na dálnici jsou přece jen slyšet.

Zajímavá cenovka
Cee’d dokáže potěšit i svojí cenovkou. Testovaná verze Comfort Plus stojí 344.980 korun, přičemž v ní nechybělo vlastně nic podstatného. Za tuto cenu totiž dostanete nejen manuální klimatizaci a rádio, ale také třeba zadní parkovací senzory, tempomat nebo kožený volant. Za rozumný příplatek 8.000 Kč pak dostanete vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant. Navigace přijde na 15.000 korun.

Zájemcům o bohatší výbavu navíc Cee’d nabízí více než dosud. V rámci faceliftu totiž příplatkovou výbavu obohatili nový pomocníci – sledování dopravních značek omezujících rychlost, hlídání mrtvých úhlů nebo automatický parkovací asistent. Cee’d tak dohnal konkurenci, která byla dosud v tomto ohledu přece jen dál.

Závěr
V rámci faceliftu druhé generace Cee’du se pracovalo hlavně na detailech, výsledkem je o chlup lepší auto. Výrazné změny ani nebyly potřeba – přestože se v minulých třech letech na trhu objevily mnohé novinky, Cee’d nadále patří mezi ty povedenější kompakty na trhu. Dokonce by se dal označit za takového levnějšího Golfa – většinu věcí dělá dobře (mnohdy i skvěle), zároveň ale nijak nechytne za srdce. Jen škoda, že některé slabší stránky mu zůstaly i po modernizaci – ať už slabý základní motor nebo poddimenzovaná spojka.

Plusy
Prostorná kabina
Komfort odpružení
Šestistupňová převodovka standardem
Atraktivní design

Minusy
Vysoká nakládací hrana
Dynamika motoru
Poddimenzovaná spojka
Rozbalit vlákno
10