Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen zastavil výrobu Passatu TDI

Volkswagen Passat s turbodieselovým motorem se aktuálně nesmí v USA prodávat. Nemá tak smysl, aby vznikaly další exempláře takového modelu.
Zpět na článek
11. 11. 2015 14:36
11. 11. 2015 14:37
11. 11. 2015 16:09
11. 11. 2015 14:45
11. 11. 2015 14:53
11. 11. 2015 16:20
11. 11. 2015 18:58
11. 11. 2015 21:26
11. 11. 2015 22:27
11. 11. 2015 16:03
11. 11. 2015 16:13
11. 11. 2015 16:22
11. 11. 2015 16:56
11. 11. 2015 18:30
11. 11. 2015 20:28
12. 11. 2015 21:52
11. 11. 2015 21:32
11. 11. 2015 15:52
11. 11. 2015 16:37
11. 11. 2015 16:53
11. 11. 2015 19:00
11. 11. 2015 16:23
11. 11. 2015 16:39
11. 11. 2015 16:43
11. 11. 2015 18:00
12. 11. 2015 09:52
11. 11. 2015 14:36
11. 11. 2015 14:47
11. 11. 2015 14:52
11. 11. 2015 15:01
11. 11. 2015 14:52
11. 11. 2015 14:52
11. 11. 2015 14:54
11. 11. 2015 16:26
11. 11. 2015 14:58
11. 11. 2015 15:09
11. 11. 2015 15:16
11. 11. 2015 15:37
11. 11. 2015 16:11
11. 11. 2015 16:29
11. 11. 2015 16:47
11. 11. 2015 16:25
11. 11. 2015 15:13
11. 11. 2015 15:21
11. 11. 2015 17:22
11. 11. 2015 17:48
11. 11. 2015 17:58
11. 11. 2015 18:36
11. 11. 2015 20:20
11. 11. 2015 19:29
11. 11. 2015 15:49
11. 11. 2015 16:30
11. 11. 2015 17:20
11. 11. 2015 19:54
11. 11. 2015 20:11
11. 11. 2015 21:15
11. 11. 2015 21:44
11. 11. 2015 16:17
11. 11. 2015 16:53
11. 11. 2015 17:32
11. 11. 2015 18:10
11. 11. 2015 14:50
11. 11. 2015 14:53
11. 11. 2015 14:56
11. 11. 2015 16:27
11. 11. 2015 15:11
11. 11. 2015 15:09
11. 11. 2015 15:17
11. 11. 2015 15:29
11. 11. 2015 15:38
11. 11. 2015 15:49
11. 11. 2015 16:06
11. 11. 2015 15:46
11. 11. 2015 16:06
11. 11. 2015 16:13
11. 11. 2015 16:19
11. 11. 2015 18:27
11. 11. 2015 16:44
11. 11. 2015 20:38
11. 11. 2015 20:44
11. 11. 2015 21:34
11. 11. 2015 21:37
11. 11. 2015 21:39
11. 11. 2015 21:39
11. 11. 2015 21:42
11. 11. 2015 21:44
11. 11. 2015 22:22
11. 11. 2015 22:26
11. 11. 2015 22:35
11. 11. 2015 22:38
11. 11. 2015 22:45
11. 11. 2015 22:46
11. 11. 2015 22:50
11. 11. 2015 22:52
11. 11. 2015 22:56
11. 11. 2015 22:57
12. 11. 2015 07:12
11. 11. 2015 22:59
11. 11. 2015 23:13
12. 11. 2015 07:23
12. 11. 2015 12:03
12. 11. 2015 12:44
11. 11. 2015 23:11
11. 11. 2015 22:28
11. 11. 2015 17:30
11. 11. 2015 22:26
No toto!!!
Proc to vlastne Volkswagen delá. Vzdyt podle místních diplomovaných VAGinistu se vubec, ale vubec nic nestalo a Volkswagen vubec, ale vubec nepodvádel.

No toto!!!

Jinak je to ovsem typicky primitivní bulvární titulek. V titulku samozrejme melo být ze se jedná jen o Passat v Americe

Buresi, vítej v Blesku. Patrís tam.
Rozbalit vlákno
48
11. 11. 2015 14:36
Re: No toto!!!
Přesně to jsem chtěl napsat. Nadpis takovej aby jsi to musel otevřít a tam se dovis ze jde o americkyho kterej nam muze být ukradenej. Vlastně mně je ukradenej i evropskej ;-)
Avatar - AUDIRS6
11. 11. 2015 14:37
Re: No toto!!!
No toto ?!
Clovek co napisal vcelku citatelny test Cedniku, tak teraz poondil uz nadpis ?! 8-s

Davide, tak to teda oprav..... :-!
Re: No toto!!!
"Davide, tak to teda oprav....." - >:D >:D >:D

Bohuzel nepoondil. To je cistý zámer delat primitivní bulvár. Minule Bures delal ze vubec neví o co kritikum je bulvárních manýru jde. Jako kdyby neumel do peti napocítat.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 14:43
Re: No toto!!!
je to zase taky typicko akoby nadpis na vyvolanie akcie reakcie efektu.. a rozvyrenie pokojnych vod... podla mna s jasnym cielom... aby to tu zase zilo lebo inak asi nie je ako uputat ;-)
Avatar - white label
11. 11. 2015 14:39
Re: No toto!!!
Ano v titulku mělo být "...amerického Passatu TDI". Na druhou stranu ten bulvární titulek (minimálně částečně) vyvrací tvrzení mnoha zdejších koncernovwých odpůrců, že se redakce trvale snaží zlehčovat závažnost dieselgate, nebo ji omlouvat apod.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2015 14:46
Re: No toto!!!
suhlas... o dizlgejte sa hadam najviac pise prave tu.... na niektorych slovenskych weboch uz clovek ani nevie ze nejaky dizlgejt existuje... v tomto suhlas mas pravdu a ocenujem aj pristup a postoj chlapcov k teme .... samozrejme vzdy sa da nieco zlepsit ale mohlo to byt aj ovela horsie...
Re: No toto!!!
V3

Ocenujes "aj pristup a postoj chlapcov k teme"? Fakt? Toppere ty nevís která bije.
11. 11. 2015 17:54
Re: No toto!!!
Netrep. Je to len o tom, aby sa o VW stále hovorilo.
Re: No toto!!!
To že se redakce trvale snaží zlehčovat závažnost dieselgate, nebo ji omlouvat je bez diskuse. Dá se to dokumentovat na rade clánku.

V tomto prípade ovsem meli Bures a spol. dilema: Na jedné strane prízen ke koncernu aus der Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben, na druhé strane instrukce dávat primitivní bulvární titulky podle vzoru Blesk. Ty souboje s vlastnim svedomím "novináru" z ACZ nezávidím. >:D >:D >:D
Avatar - Insolito
11. 11. 2015 16:09
Re: No toto!!!
Přesně tak, redakci jde víc o čtenost článků než o nějaké zlehčování.
11. 11. 2015 17:51
Re: No toto!!!
Nič nevyvracia. Iba trúbi do sveta, aké strašné následky tá nespravodlivá vymyslená kauza pre nevinný VW má... Je to nespravodlivé, že všetci ostatní beztrestne a bez obmedzení svoje diesle vyrábajú a predávajú ďalej.
Avatar - white label
11. 11. 2015 17:59
Re: No toto!!!
"Je to nespravodlivé, že všetci ostatní beztrestne a bez obmedzení svoje diesle vyrábajú a predávajú ďalej."
To bylo myšleno jako ironie, nebo vážně?
11. 11. 2015 14:40
Re: No toto!!!
K tomu řeknu jen toto: titulní fotografie jasně ukazuje, o jaký Passat se jedná.
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 14:45
Re: No toto!!!
No dobře, ale to je takový problém napsat přesně o co jde? ... vždyť je to už trapné. Je mi jasné, že tohle je nařízení, kterak dosáhnout více sledování.
Avatar - iudex
11. 11. 2015 14:53
Re: No toto!!!
K tomu poviem len toto: veľmi chabá obhajoba. ;-)
Avatar - white label
11. 11. 2015 15:13
Re: No toto!!!
Děláte si srandu? Nikdo není povinen poznat (tím spíš na první pohlede) americkou verzi Passatu. Nehledě na to, že např. v přehledu diskusí pod články žádná fotka k nadpisu není. Jsou jen dvě možná vysvětlení, buď jste to do nadpisu nedal záměrně (víc kliků, lepší pozice na trhu), nebo omylem. Obojí je ovšem na omluvu, nikoli na výmluvu.
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 16:20
Re: No toto!!!
Snad si nemyslíš, že někomu z VW jde o nějaký nadpis? >:-[] ;-)
Avatar - white label
11. 11. 2015 17:45
Re: No toto!!!
Pěkně sis naběhl..., podle tebe to tady má přece VW koupené, takže logicky i tento nadpis si zaplatil VW... :*) >:-[]
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 18:58
Re: No toto!!!
Ty jsi velmi agresivní forma vaginisty >:D >:D ;-)
Avatar - white label
11. 11. 2015 19:54
Re: No toto!!!
Raději 96%ním vaginistou, než 4%ním antivaginistou. Sice, když se tady podívám do diskusí, tak je to spíš 40%, než 4. Takže, buď jsou ty čísla velmi neaktuální, nebo to tady začíná vypadat jak u Modré ústřice a je vážně nejvyšší čas odejít... ;-)
11. 11. 2015 21:26
Re: No toto!!!
[odkaz] ..to preto ma tak rad Herr Ipa Rusko a ma odtial tolko nezabudnutelnych zazitkov z ciest >:D >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 22:27
Re: No toto!!!
:-) .... včera tu jeden kolega hodil autíčkáře. Musím se přiznat, že jsem měl pocit při návštěvě tohoto webu podobně fajn pocit jako kdysi tady. ... Modrá ústřice je ještě v poho, hoší by to bylo jako žlutý pes ... :-) ;-) .... btw. kliknul jsem ti palcem hore :yes:
11. 11. 2015 15:29
Re: No toto!!!
Ako vždy. Výhovorka za každú cenu. Stojí vám to za ten posmech?
11. 11. 2015 16:03
Re: No toto!!!
Ale no tak.....

Všichni zde už dávno víme, že autoři článků zde nemají s fotografiemi vůbec nic společného. To má přece na starosti ten pověstný tajemný grafik. Je jen náhoda a štěstí, že k článku vybral odpovídající snímek. >:D

Tak se za něj neschovávejte, není to Vaše zásluha, Váš je jen ten text.
Avatar - Insolito
11. 11. 2015 16:13
Re: No toto!!!
To jo, ale, jak mají diskutéři vědět, že je článek opravdu o USA Passatu, když se u některých článků tady na a.cz objevují titulní fotky, které nesedí přesně s obsahem?
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 16:22
Re: No toto!!!
K tomu řeknu jen toto: já jsem na fotky koukal, nic jsem nepoznal, a říkal jsem si, že se mi ten Passat líbí nějak víc než obvykle.
Už tu nějaký redaktor psal, že titulky neděláte. Jednodužší by tedy bylo napsat: není to moje práce.
11. 11. 2015 18:30
Re: No toto!!!
"Titulní fotografie jasně ukazuje o jaký Passat se jedná." Proboha člověče, já tak poznám, že to je Passat, a že Golf je Golf. Snad si vážně nemyslíte, že někdo rozezná varianty nebo generace jednotlivých VW modelů. 8-s
Avatar - white label
11. 11. 2015 19:59
Re: No toto!!!
Někdo určitě jo, jenže to není omluva, ale výmluva...
11. 11. 2015 20:28
Re: No toto!!!
jo ctenar z maleho obrazku pozna ze se jedna o americkou verzi Passata >:D prosimvas to us mate tak drsnou profesionalni deformaci? vzdyt velka cast ctenaru a to i na auto.cz na prvni pohled nerozezna treba Superb a Octavku, natoz aby na malem obrazku rozeznavaly detaily cumaku Passata pro EU a USA ;-)
Avatar - Machýrek
12. 11. 2015 21:52
Re: No toto!!!
Pane novinari Bureši, tohle je ta nejpriblblejsi reakce autora clanku, co jsem tu kdy vubec za celou dobu, co sem chodim, cetl. Bizar jak prase. :yes:
Avatar - twistedTSD
11. 11. 2015 14:41
Re: No toto!!!
Už jsi s tím trapný. Nikdo zde netvrdil, že VW nepodváděl.

Ale s titulkem souhlas, bulvárnější snad vymyslet nemohli. Což o to, mně po spatření fotky hned dojde, která bije, ale laickou veřejnost tím autor akorát mate. :no:
Re: No toto!!!
V1

Samozrejme ze tvrdil. A nebyl to jen jeden VAGinista, bylo jich víc.
Avatar - JirkaV8
11. 11. 2015 21:32
Re: No toto!!!
ipa je opravdu mediální trol >:D je otázka kolik příspěvku na dané téma musí za den napsat, 50? >:D
11. 11. 2015 15:52
Re: No toto!!!
Ranna kavicka a pri rannej porade ACZ.Vodca klanu ACZ vravi.Tak spolubojovnici dnes mate za ulohu zas a znova vymysliet max provokacny titulok ,ktory vyprovokuje nase dieta (ktore sme si stvorili sami) k tomu,aby nas napadol v diskusii prispevkom "no toto" !Ked taky nenajdete tak tam supnite nieco stare o dieselgate,alebo nieco z Ruska.A urcite to napiste vo forme klikacky nato sa urcite chyti a pritiahne nam do debate stovky ludi cim sa stavame najsledovanejsim internetovym mediom o autach a vdaka tomu nam porastu zisky z reklam..cim vacsia diskusna vojna tym lepsie pre nas pani riekol vodca klanu ACZ.Ludia sem budu chodit castejsie,klikat castejsie a budu zvedavy ako ktora ta hadka dopadne.A Buresi ty sa pod to podpises kedze Mr.Ipa uz "kladne"reaguje len nato,ze ty si pod ten clanok podpisany..

IPO to som sa len zahral na taku malu konspiracnu teoriu na ktorej nemusi byt nic pravda,ale co ked pravdou je opak.Ked sa nad tym zamyslim tak cele ACZ na tebe brutalne tazi inac by si uz podla mna bol davno BAN za utoky na jednotlivcov a novinarov ACZ.Nehladajme vtom to,ze mas vacsinou pravdu na ich adresu,ale to ako to vies podat a pritomtoho cloveka urazit..
Re: No toto!!!
Plácás. Napsat o Buresovi a spol. co jsou zac nemuze být urázka. A k bulvárním titulkum a klikackám se vyjadrují diskutéri nezávisle na me.
11. 11. 2015 16:37
Re: No toto!!!
Mozno si ma dobre nepochopil to nie je namieren proti tebe,ale nakoniec z toho boja proti ACZ si ty ten porazeny a ACZ z teba len tazi a zvysuje svoje zisky z reklamy vdaka tomu ,ze mas dar strhnut ne seba pozornost v diskusiach..
Re: No toto!!!
Pochopil. A porazený nejsem i kdyz vyhrát nad temi vypatlanci samozrejme nemuzu,
11. 11. 2015 16:53
Re: No toto!!!
..pre mna si vitaz ty :yes: ..za boj nebyt ticho a povedat si svoj nazor voci ACZ a za tvoj profesionalny nadhlad v automobilovom priemysle :yes:
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 19:00
Re: No toto!!!
:yes: ... ano, z té jejich rodiny je vlastně paradoxně nejpovedenější >:D
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 16:23
Re: No toto!!!
.... >:D >:D >:D ano, Gilgit je vlastně takové dítě ACZ, které se jim vymklo z kontroly >:D ... souhlas a psal jsem to již dříve: Gilgit/IPA je produkt acz.
11. 11. 2015 16:39
Re: No toto!!!
..vsak to som si myslim,ze vcera vsimol v tvojom prispevku o tom dietati a prislo mi to uplne trefne :yes: ;-). ..sice dieta ,ktore sa im vymklo z pod kontroly,ale aspon im zaraba ked uz neposlucha ;-)
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 16:43
Re: No toto!!!
>:D ;-) IPA - zlé mini acz.
Re: No toto!!!
Zarába ve smyslu víc kliku je sice pravda, Alternativa je drzet hubu a krok.
Avatar - Dzakobo
11. 11. 2015 18:00
Re: No toto!!!
Za ty flamy by ho mohli platit >:-[] , sice do nich rýpe, ale vzato ekonomicky, tak je přínosem. :yes: >:D
Avatar - simon_sez
12. 11. 2015 09:52
Re: No toto!!!
statistiku som nerobil, ale odkedy sa vratil pribudli clanky o Rusku. je to stavka na istotu, ze v diskusii bude veselo.
11. 11. 2015 14:36
a co EU??
v USA smrdet nesmí, ale v EU muze??
american ma citlivejsi plice, nez evropan??

a co v rusku??
zvladnou to plice ruskyho muzika?? >:D
Rozbalit vlákno
64
Re: a co EU??
Vítej antiruský plácale. Musím te zklamat, v Rusku diesly moc oblíbené nejsou.
11. 11. 2015 14:47
Re: a co EU??
a co tanky??
v době, kdy všichni ve svete pouzivali v tancích benzinovy motory, takze takovy tank snadno vzplal, rusko uz mělo naftovy motory skoro o dvojnasobnym vykonu oproti konkurenci.
Re: a co EU??
Passat je tank? Tak to potom jo. >:D >:D >:D
11. 11. 2015 14:52
Re: a co EU??
pises ze v rusku dyzly moc oblibeny nejsou.
no nevim, rusti muzici jezdi na dovolenou tankama, takze ty oblibeny jsoiu.
a predpokladam, ze jsou většinou na naftu
Re: a co EU??
V2

Dokázes vypatlánku rozlisit tank a Passat? Evidentne ne. >:D >:D >:D
11. 11. 2015 15:01
Re: a co EU??
když si nepamatuješ co jsi napsal před 5 minutama, tak si to nejdriv precti co jsi napsal, nez zas něco dalšího placnes.
pro dnesek te necham bejt, nechci aby to dopadlo jako obvykle..
Avatar - AUDIRS6
11. 11. 2015 14:52
Re: a co EU??
klasicka "Tiger dvojka" >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
11. 11. 2015 14:52
Re: a co EU??
taky maj v rusku dvakrát větší zimu a to zase vadí tý naftě ;-)
11. 11. 2015 14:54
Re: a co EU??
takze v zime je ruda armada nebojeschopna??
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 16:26
Re: a co EU??
Už di někam, rusofobe.
11. 11. 2015 14:54
Re: a co EU??
Hele, Toptene... nechci se do tebe nikterak agresivně navážet. Ale chceš-li bojovat proti dieselům v osobních autech, začni používat sofistikované argumenty. Výkřiky do tmy vyslechnuté někde v hospodě po třetím pivu a šestém rumu mají hodnotu asi takovou, jako použitá PET lahev plavající na hladině uprostřed rybníka. Jsou zbytečné a nakonec škodíš jenom sám sobě.
Můžeš začít třeba tím, že vytvoříš nějakou jednoduchou definici škodlivin tak, aby jí každý rozuměl, a navážeš na to nějaká ověřená čísla... ale opakovat jedno a to samé pořád dokola - tím jenom znemožníš a děláš idioty z těch, kteří se bojovat se škodlivinami ze spalovacích motorů doopravdy snaží.
Začni se zabývat teorií, porovnávej měření z nezávislých zdrojů, zhodnoť je, zjednoduš, přepracuj do krátkého, ale argumentačně vyváženého sdělení. Ale nedělej svým přístupem k problematice EKO-logie (to eko jsem oddělil, proč, to si zjisti. A možná vůbec by bylo nejlepší začít pochopit definici ekologie) šašky z lidí, kteří doopravdy bojují a hledají nějaká řešení.
11. 11. 2015 14:58
Re: a co EU??
a co chces slyset?
všichni vime uz dlouho a navíc se to tady minimalne mesic hodne pretrasa, ze největší problem vetsiny soucasnych naftových motoru je az radove vetsi produkce NOx v realnym provozu oproti benzinu.
co chces ještě vic dodavat, když to (snad) všichni vedi??
11. 11. 2015 15:05
Re: a co EU??
řešení, chci slyšet návrh řešení
11. 11. 2015 15:09
Re: a co EU??
prestat danove zvýhodňovat naftu oproti benzinu.
pak se naftaky prestanou kupovat, protože se ve vetsine pripadu nevyplati.
naftaky co jezdi nechat dojezdit s urcitymi restrikcemi, napr zakaz vjezdu do nizkoemisnich zon, zakaz provozu při smogových situacích, omezena rychlost na dalnicich na 100km/h
11. 11. 2015 15:12
Re: a co EU??
Jenže to je v podstatě diktát, takové návrhy nefungují. My lidé máme v sobě zakódováno malé dítě... budeme se bouřit a dělat pravý opak... musí se hledat technická řešení...
11. 11. 2015 15:16
Re: a co EU??
1 naftak vyprodukuje cca tolik jedovatého NOx jako 10 benzinaku.
technicky reseni do aut co jezdej po silnici??
velmi tezko, proto ty restrikce. a hlavne srovnani spotrebni dani podle vyprodukovaného CO2 (1 litr nafty vyprodukuje o 10% vic CO2 nez 1 litr benzinu).
novy auta povinne SCR (nez se prijde na něco lepšího). zajimavy, ze u nekterych znacek SCR zrejme funguje u nekterejch ale ne uplne docela, asi zalezi jak to kdo ojebava
11. 11. 2015 15:30
Re: a co EU??
Já sám řešení neznám samozřejmě, ale restrikce ti neprojdou. Skupina lobbistů jakýkoliv podobný návrh smete ze stolu dřív, než řekneš švec... Velké společnosti řeknou... pokud budeme muset přistoupit na to a to, nejspíš budeme muset propustit pět až deset tisíc lidí... možná i patnáct... a aby se vědělo, že to myslí vážně, tak například zastaví výrobu... bliklo ti?
11. 11. 2015 15:37
Re: a co EU??
když propustej, tak nevydelaj. to je prece blbost. vůbec v soucasny době, kdy se za člověka co něco umi (at uz hlavou nebo rukama) zacina opet platit zlatem.
restrikce je třeba to, ze je omezena rychlost v obci, na okreskách i na dalnici. to ti nevadi?
a když se naftaky nebudou vyrábět, tak to prece neznamena, ze se bude prodávat o polovinu min aut. nebo myslis ze ti co si zvykli jezdit naftakem, tak si uz zadny auto nekoupi, když naftak na trhu nebude?
11. 11. 2015 15:53
Re: a co EU??
Ano, je logické, že pokud diesel na trhu nebude, nebude ho nikdo kupovat. O polovinu aut se samozřejmě produkce nesníží. Ale jakým způsobem chceš dosáhnout toho, aby se dieselové motory nevyráběly?
Když propustí, tak se přesunou někam, kde na ně nikdo nebude tlačit. Svět je plný míst, kde je budou vítat s otevřenou náručí. Možná na nějakou dobu vykážou ztrátu, ale snadno to pak "dohoní".
Omezená rychlost mi samozřejmě nevadí. Naopak jsem za ni rád (na dálnici s výhradami k limitu). Přece jen se ukazuje dnes a denně, že někteří jedinci nemají rozum a na silnicích jde o viditelné a bezprostřední ohrožení zdraví a života (na rozdíl od emisních škodlivin, které vidět nejsou).
11. 11. 2015 16:11
Re: a co EU??
vyrábět se nebudou, když nebude zajem je kupovat
zajem je kupovat nebude, když se nevyplati
nevyplati se, když se srovna spotrebni dan na naftu a na benzin
když se nebudou vyrábět naftove motory, o to vic se budou vyrábět benzinove, takze s tim propoustenim to nebude tak horke.

nemyslim si, ze z toho co jsem napsal by se snad vse mohlo realizovalo (ta omezena rychlost asi tezko), ale jen 1 nebo 2 věci by mohly znamenat odklon od dyzlu
11. 11. 2015 16:23
Re: a co EU??
Samozřejmě uvažuješ správně, dává to logiku. Jenže nikdo neprosadí takový balík zákonných omezení. Není to možné.
Řešení je možná tvá analogie (i když jsi to tak možná ani nemyslel) s dopravními předpisy. Dopravní předpisy nám podvědomě nepřipadají vůbec nikterak omezující, protože už od batolete jsme byli programováni ve smyslu toho, že červená znamená "stůj" a zelená "rozhlédni se a jdi". Tohle je možná řešení. Naprogramovat naše děti, že diesel je stejně nebezpečný, jako přecházet na červenou. Ale nás už v tom smyslu nikdo nepřeprogramuje.
Ale opakuji, neznám řešení. Já jen chtěl, abys tady nevykřikoval bez argumentů, tím spíš, že evidentně nejsi hloupej.
11. 11. 2015 16:29
Re: a co EU??
ve francii, která byla naftaky posedla, by od nového roku mel byt litr nafty zdanen stejne jako litr benzinu a uvazuje se, ze zdaneni na objem bude u benzinu nižší nez na naftu. tedy nejspis stejne zdaneni s ohledem na CO2.
uz několikrát se pretrasalo, ze pariz i londyn zakaze vjezd naftových aut do centra.

tedy 2 konkretni opatreni, o kterých se realne uvazuje a to srovanani spotrebni dani ma konkretni casovy termin.

nic na tom není, jen uredni rozhodnuti
11. 11. 2015 16:31
Re: a co EU??
To je jen sbírání politických bodů... sám píšeš, že se to několikrát přetřásalo... nejspíš vždy na konci volebního období
11. 11. 2015 16:47
Re: a co EU??
nemyslim si, ze zakaz vjezdu naftových aut do centra parize v situaci, kdy ve francii je pres 60% dyzlu, je zbirani politických bodu.
a predpokladam, ze po vzoru prahy, je v parizi podíl naftových aut ještě vetsi.
tedy s téma bodama to je spis naopak.
umis si představit co by se v praze delo, kdyby program nejaky velky strany byl zalozenej na zakazu vjezdu naftaku do centra prahy?
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 16:25
Re: a co EU??
V tom případě je třeba nakázat i nové auta....
Avatar - Hittman
11. 11. 2015 15:13
Re: a co EU??
Zajímavé, že nízkoemisní zóny ničemu nepomohli (na to jsou studie) a snížit rychlost na dálnici na 100 km/hod, to je fakt dobrý nápad >:-[] >:-[] :no:
Jinak ti, co podle tebe doteď kupovali tu malou menšinu v benzínu dnes tak nevýhodnou, to dělají proč? (beru střed a výš, ne psí budky).
Ale jak známo z dnešní doby, s fanatikem se diskutovat nedá...
11. 11. 2015 15:21
Re: a co EU??
no samozrejme ze nepomohly, když tam muzou naftaky s euro4, tedy většinou bez filtru, a realna produkce NOx se u naftaku od euro2 vpodstate nesnížila a to plati i pro většinu euro6.
predpokladam, ze ve 100km/h bude typickej naftak produkovat min NOx nez při 130, i když porad mnohem vic nez produkuje benzinovy motor. v rakousku snizujou rychlost na dalnicich pri spatnych rozptylových podmínkách az na 80km/h. predpokladam, ze vedi proc

edit
proc lidi kupujou benzinaky - ja kvůli emisim a klidnějšímu chodu a vyššímu vykonu nez naftova verze, jini kupuji protože je benzinak levnejsi a tolik nenajedou.
11. 11. 2015 17:22
Re: a co EU??
V Rakousku snižují rychlost na dálnicích na 80 jenom proto aby mohli vybírat pokuty. Jak jinak vysvětlíš, že na vedlejší okresce můžeš ve stejnou dobu jet 100kmh ?
11. 11. 2015 17:48
Re: a co EU??
muzes konkretizovat?
co ja vim, tak 80km/h na dalnici se zavadi přes Salsburg, a i když alternativa po normalni silnici tam je, tak pochybuju, ze tam je 100km/h, protože to je přes zastavenou oblast.

narust požadovaného vykonu auta v zavisloti na rychlosti jen diky aerodynamickému odporu je z:
- 80 na 100km/h 1.95x
- 100 na 130km/h 2.20x
- 80 na 130km/h 4.30x

to jsou docela znacny rozdily i při male zmene rychlosti, který maji i odpovídající dopad na spotřebu a na emise
11. 11. 2015 17:58
Re: a co EU??
Třeba dálnice z Kufsteinu na Landeck (A12). Už několik let je přes zimu na proměných cedulích 80kmh a IGL (nebo co to maj za označení). Souběžně s ní vede silnice první třídy, někdy opravdu přímo za svodidly. Na této silnici je povolená rychlost 100kmh. Pokaždé když po tý dálnici jedu přemýšlím jestli má vlastně vůbec smysl platit dálničku a nebylo by ve výsledku stejně rychlé jet po tý silnici první třídy.
11. 11. 2015 18:36
Re: a co EU??
tam to davaj když je hustej provoz, protože v tunelech je 80, tak když to je plny, tak jaksi nemá moc velkej vyznam jet chvili vic, aby jsi potom před tunelem musel brzdit na 60.
zkousel jsi jet po ty soubezny okresce jestli budes rychlejsi ?? >:D
11. 11. 2015 20:20
Re: a co EU??
Tak to já si pod pojmem hustý provoz představuju něco jiného, a né že za cestu z Imstu do Landecku potkám pár desítek aut. Mimochodem vtšina tunelů je až právě od Imstu dál (teda přesněji první dlouhý tunel končí u Imstu) a v těch kratších protilavinových ani není snížená rychlost. A ano zkoušel jsem to několikrát (právě úsek Imst-Landeck) a rozdíl v čase subjektivně opravdu nebyl ;-) . Uznávám že projíždět centrem Innsbrucku by bylo asi horší.
Avatar - PavelK
11. 11. 2015 19:29
Re: a co EU??
Tak co takhle dát tam 50, to pojedu na trojku tak 6 - 7 litrů, to je lepší než stovkou na šestku za 4, ne?
11. 11. 2015 15:49
Re: a co EU??
Evropskym plicim prece vadi CO2...
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 16:30
Re: a co EU??
CO2 přece vadí zejména planetě.
Avatar - Uživatel_5459430
11. 11. 2015 17:10
Re: a co EU??
Někdo to tvrdí. Někdo ale tvrdí, že nevadí. Ať si každý udělá názor sám.
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 17:20
Re: a co EU??
Někdo taky tvrdí, že kouření způsobuje rakovinu, a někdo že ne.

Že CO2 způsobuje oteplování, na tom se vědci shodují pokud vím poměrně jasně. Že je hlavním viníkem člověk, to asi zcela prokázané není.
Avatar - Hammunasakra
11. 11. 2015 19:40
Re: a co EU??
Že člověk masivně přispívá je na 100% ;-)
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 19:54
Re: a co EU??
No, když pár největších znečišťovatelů vypíše grant na vyvrácení tohoto tvrzení, tak se určitě vyvrátí. Stejně jako rakovina z kouření.
Někdy ani nemusí tabákové firmy nikomu platit, stačí pozvat nějakého prezidenta na otevření továrny.
Avatar - white label
11. 11. 2015 19:56
Re: a co EU??
Jj, živě vidím Zemana jak "bojuje" proti kouření...
>:-[]
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 20:11
Re: a co EU??
Já myslel hlavně Klause se svým Hájkem, který veřejně tvrdil, že kouření a rakovina néé, a Klaus otvíral továrnu Phillip Morris v ČR.
Zeman sice hulí, ale ty kydy okolo tak moc nepřehání.
Avatar - Hammunasakra
11. 11. 2015 20:33
Re: a co EU??
Myslím že souboj Zeman Klaus je celkem vyrovnanej :-)

Otázka je kdo z nich bude naším příštím prezidentem >:-[]
Avatar - white label
11. 11. 2015 21:11
Re: a co EU??
Kouření a jeho škodlivost je především o míře..., podobně jako třeba u alkoholu.
A pokud ti vadí továrna na cigarety u nás, může ti v principu stejně tak vadit továrna na alkohol u nás. Navíc, jaký je rozdíl v tom, jestli se ty cigarety vyrobí u nás, nebo dovezou z nějakého sousedního státu apod.? To vůbec nic neřeší. Daleko závažnější je v ohledu škodlivosti/prevence fakt, že u nás dávno! neplatí protikuřácký zákon (na rozdíl od mnoha států Evropy, který chrání nejen tzv. pasivní kuřáky, ale prokazatelně snižuje počty "nových", později závislých, kuřáků.
Zeman (zvaný popelníček), který hulí jak fabrika, veřejně prohlašoval, že pokud se nezačne s kouřením příliš brzy, pak není škodlivé ani ve větší míře, čehož je on údajně příkladem. 8-s
Klaus sice nebyl pro žádné větší zákazy (nejen) kouření, ale aspoň sám nekouřil.
Sám jsem měl období, kdy jsem příležitostně kouřil kvalitní (zejména kubánské) doutníky, které se normálně nešlukují, s čímž jsem jako nekuřák cigaret neměl problém, a žádnou závislost jsem na tom nezískal. Stejně tak to mám i s alkoholem, málo, a když už, tak kvalitu a v rozumné míře. Alkohol ani kouření nemusí být metlou pro každého, kdo s nimi přijde/přichází do styku, což to platí v principu o každých (zejména "měkkých") drogách.
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 21:15
Re: a co EU??
Továrny na cigarety jsou v pořádku, pokud je legální kouřit. V mých očích ale není vhodné, aby je otvíral prezident. S větší ochranou pasivních kuřáků bych samozřejmě taky souhlasil.
Ten Zemanův hloupý výrok jsem jen nezaznamenal, ale věřím, že to byl nevhodný vtip.
Avatar - white label
11. 11. 2015 21:24
Re: a co EU??
Není to možná úplně nejvhodnější, ale zase možná kdyby otvíral novou linku na destiláty třeba ve Vizovicích u Jelinků, neviděl bys to až tak hrozně.
Citace Zemana při jeho návštěvě PM:
"Chtěl bych vás upozornit, že já jsem začal kouřit až ve 27 letech, když se můj organismus plně vyvinul a tabák vůči němu nebyl nebezpečný. Dovolte mi, abych vašim dětem doporučil obdobný postup. Aby počkaly do 27 let a potom kouřily zcela bez rizika."
[odkaz]
Avatar - _Karel_
11. 11. 2015 21:44
Re: a co EU??
Tak pokud to myslel vážně, tak :-O to je snad na kriminál.
Avatar - white label
11. 11. 2015 21:55
Re: a co EU??
Myslel, ale mnohem horší je, že to prohlásil už jako prezident a navíc veřejně při návštěvě továrny na cigarety. Později ještě údajně prohlásil, že (mimo jiné) je kouření prevencí Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby.
Myslím, že Klaus byl proti němu (v tomto ohledu) "žabař". ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2015 15:01