I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým obligátní trojka Mondeo/Passat/Insignia přijde příliš fádní a vozy francouzské provenience z nějakého důvodu odmítají.
Redakce píše: "...a vozy francouzské provenience z nějakého důvodu odmítají". Jinak řečeno, další jasný důkaz, že redakce na základě lobbyingu některého (některých) francouzských výrobců již není nezávislá. Jinak by přece ta věta zněla například "a vozy francouzské provenience z dobrých důvodů odmítají", nebo "a vozy francouzské provenience odmítají z důvodu jejich nespolehlivosti, nekvality a nepodařeného designu"... případně by ještě dodali, že podobný pohled na vozy francouzské provenience sdílí valná většina motoristů v Evropě.
Jinak Accord nenadchne. Nemá možnost individualizace výbav, 4x4 a verze, která nemá snížený podvozek.
Jak už někdo napsal... Áda je rocker!!!!
Ádo, jestlipak víš, že základ většiny dieselových motorů používaných napříč všemi možnými značkami byl vyvinut právě ve Francii? Nevím, jak je to s motorem v tvém Outlanderu, ale možná by nebylo marné trochu zapátrat...
Jinak Accord naopak nadchne. Je to (vlastně bylo)jedno z nejpodceňovanějších aut na našem trhu.
Tak každý má rád určitý pohon a karoserii auta, popřípadě výrobce. Třeba s Áďou sdílím názor, že nejlepší koncepce auta je diesel 4válec s vyšší světlou výškou a pohonem 4x4 a manuál popř. automat, ten však není třeba když má člověk tak 150 koní. A zástupci jsou Volvo XC70 nebo Passat Alltrack.
C5 - ano, bohužel PSA ji dokonale "zavraždilo"
508 - to spíš 2.2 GT
Subaru - není v mé zájmové oblasti
Octavia - vyfasována, je nudná - Scout nevím, nelíbí se mi oplastování
Superb - prostě se mi nelíbí, ačkoliv jsem se hodně snažil nebýt vlastizrádcem. Ale nepadl mi do vkusu (a s tím nic neudělám - sám proti sobě nepůjdu)
Insignia - ano, nedoceněný vůz
Do Outlanderu se opravdu dávala TDI 2.0 PD. Jakkoliv nemám dieslové motory v oblibě (zejména když jedu na kole nebo mi rachtají pod oknem) musím uznat, že tenhle prý problémový motor asi má své kvality (bratr jezdí Superbem s tímto motorem) ...
Kvality - buď přesný :-) Měl jsem možnost vyzkoušet více dvoulitrů a TDI mi nepřišlo, že by vybočovalo. Nejhorší kultivovanost, hlučnost, dnes už je to lepší, v Oktávce těch 103kw umělo ale dobře zahýbat s celým autem, zátah totálně nelineární, nejdřív nic, pak jako kdyby si přilil benzín do ohně, raketa a pak zas nic. Jezdil jsem 103 i 125 kw. Po pár desitkách km si zvykneš jak s tím motorem jezdit, mne třeba dlouho trvalo se naučit při rychlostech do 80-90km řadit pouze 4ku, abych byl připraven vystřelit třeba na předjetí (a to i u 125kw verze). Spotřeba je také solidní, ale mě se povedlo dost podobné spotřeby dosáhnout i v jiných vozech podobných specifikací.
Spolehlivost nesoudím, byly to služebáky či vozy přátel, ale píše se že nic moc.
Takže, asi jako každý motor, má své plus, ale i minus :-)
Poslední dobou se nějak odprošťuju od emocí, takže auto soudím stejně jako pračku nebo rychlovarnou konvici, tedy podle toho jestli spolehlivě slouží. Superb má najeto cca 300 tis km od nova, žádné závady, jen spotřebák a spotřeba okolo 5 l/100km. Já osobně jsem měl tenhle motor v prvním "rumunském" passatu a raketa to určitě byla, protože jsem přesedl z Fiesty 1.4 diesel. Tenhle konkrétní passat byl v 70 tis km asi dost blízko nějakému problému, protože dost papal olej. Následně jsem přesedal do nového 2.0 TDI CR a to byla trochu jiná káva z hlediska přívětivosti motoru i spotřeby ( a to byla verze 81 kW) ....
Nemyslím že byl Accord někdy podceňovaný. Minimálně v komunitě auto nadšenců se vždy vědělo, že je Accord dobré auto... akorát je holt malý a drahý a to je kombinace, která ho logicky odsuzuje do role okrajového hráče pro movité nadšence.
Jinak platí to co psal Dinar... motory i převodovky byly ok v době představení, dneska už nikoho neohromí, 2.4VTEC jako volba petrolheada nějaký smysl dávala, ale cenová politika tomu moc nepřála.
Já to myslel ve smyslu prodejnosti. Co se týká Hondy Accord samotné, byla kdysi v mém hledáčku, včetně úvah o jejím tehdejším bratrovi z GB, ale odradila mě cena (kvalitní potraviny pro dítka mi přišly vhodnější investicí, než investice do plných břichů ropných šejků) Stejně jsem zarputile dal přednost (jak jinak) Mazdě
On tam má 2,0 TDI z doby kedy ešte francúzi neuvoľnili svoju 2,2 HDi japoncom, pretože najprv ten motor dostali ich vlastné mutácie so znakmi Peugeotu a Citroenu.
2.0tdi pd podla mna nevyvijali... znak s adom maju spolocny >:D amyslim ze vw ani nic nevyvija teda ano ako nieco neurobit a kde koho podplatit a odrbat ved ani to tdi slavne nevymysleli >:D
Sezona F1 u konce, motoráři jedné japonské značky také >:-[] -> co třeba jejich školení u kolegů techniků - francouzkých představitelů spodního okraje mainstreamu >:-[] ?
Apropo, i ve WTCC dostávají vozy jedné japonské značky téměř pravidelně výprask od jiného francouzského zástupce z dozajista spodního okraje mainstreamu.
Jednomu bylo té značka a jejích obhájců až líto, jak jim zde byl prášen kožich, a ejhle, malinko se oklepou a jeden zjišťuje, že si to asi zaslouží >:-[] ...
Jinak je Accord pro mne výborný, nedoceněný vůz, jež si svoje kvality obhájí ( až na opravdu stísněné rozměry na uvedenou třídu v zadu a sporé místo pro nárty, tedy nemožnost je zasunout pod sedačku )
Což takhle pokračovat dalším veřejností nepříliš doceněným vozem z japonské produkce se skvělým 2.4 motorem a jízdními vlastnostmi... Suzuki Kizashi, neprávem opomíjenou a zapomenutou raketkou...
accord ma jedno velke minus a to je motor 2.4 je nedostatkovy tovar a 2.0 je slaby takze za mna urcite kizashi a m6 si viem predstavit tiez iba ako 2.5 a ani spravocanie interieru ma moc neuhurilo
Za mne velké plus za tuto rubriku, to tady si myslím chybělo nějak pravidelně, navíc i pro mne osobně zajímavá ojetina.
Tohle byla poslední pořádná Honda, škoda, že už v Evropě nemá nástupce. Jen mi v testu chybí trochu popsaný interiér, hlavně prostornost, co si pamatuji, tak ten kufr byl spíš poplatný nižší střední třídě, hlavně u verze kombi, je to tak?
A jen takové malé rýpnutí. Zde je pod kapotou poctivý atmosférický motor, který se už dnes ve střední třídě nenosí, jistě je spolehlivý, ale ta spotřeba? No, pro věčné nenávistné petrollheady co odsuzují downsizing, podívejte se například na obdobně výkonné TSI s DSG (takový Passat 1.8 či 2.0).... Tady je vidět, že i to turbo může rapidně pomoct doopravdy a ne jen na papíře :-)
Je to pořád to samé. Buď chceš pořádný motor, nebo dobrou spotřebu. Výběr je na tobě. Až bude TSI stejně kultivované, odolné a spolehlivé, začnu o něm uvažovat ;-)
Kultivované - tam si myslím, že není problém, je tiché, netrpí nějakou turbodírou, jen moc negraduje. Slabší TSI (jako třeba ty 1,2) pak už jen řvou v otáčkách a nejedou, tam je nemá ani smysl točit. Ze silnějších jsem jel jen 2.0 280koní a to je zase trochu jiná liga, takže nemohu soudit :-) Ten už se trochu ozýval v otáčkách, což ale není na škodu >:D
To ostatní jasný souhlas, jen jsem chtěl pokukázat, když se nám tu někdo snaží namluvit, že spotřeba je skoro stejna... zde je vidět, že není :-)
A co je pořádný motor? Motor v výkonem a kroutákem? Ale to jsou turbomotory taky..
A co se týče kultivovanosti - nevím jestli je R4 atmo kultivovanější než R4 TSI. Nabídka V6 by byla fan, ale v současvnosti je to jen výsada premiovek, a i tam jen některých...
A na trhu není jen TSI - je tu ještě TCe, THP, Ecoboost atd...
Podívej, já mám atmo motory rád (ač ho v autě momentálně nemám -ale to jen proto že do auta které jsem chtěl prostě nebyl v nabídce, takže je tam THP, atmo mám jen v motorce jen v motorce ( L2))a protože mě řízení občas ještě baví, tak nemám problém podřadit a nechat motor při předjíždění vyletět do otáček..
Většina řidičů ale taková prostě není, nechtějí pořád řadit nahoru a dolů aby měli výkon pořád po ruce - tedy spíše pod pedálem.
Zrovna Accorda 2,4 měl známý a pořád si stěžoval že to nemá výkon - pořád jsem mu říkal že je lama a ať si podřazuje.. A výsledek - Accord šel pryč a koupil insignii biturbo a chrochá si, jak má výkonné auto a jaký byl Accord zdechlák. Většina lidí chce prostě zátah kdykoliv a kdekoliv a to atmo v tomto objemu až tak nabízí - rozhodně ne v takové míře jako turbo - třebaže s nižším objemem.
No to rypnuti si skutecne muzes dovolit jen takove male.
Prumer one 2.4l atmosfery z accordu na spritmonitoru je 9,55L/100km
Prumer 2.0tsi foukaneho dvoulitru z passatu (passatu CC) je pak 9,43L/100km.
Downsizingovy motor proti hondackemu tak prinesl usporu 0,12L/100km. Pecka :yes: Byt majitelem one hondy prave ji hazu ze skaly a bezim do acek pro pasika. >:D
To město už je hodně, ale zase tvou volbu chápu. Nejpodobnější co jsem jezdil byl 2,5 litrový (ale pětiválc) atmo motor ve Volvu a má to něco do sebe, V6 je ještě lepší a i akusticky zajímavější svezení, nicméně ten foukaný dvoulitr to umí právě na takové motory dotáhnout rychlostí , jen má své mínusy o kterých si psal v první reakci...
Já to vidím jako standard (a píšou to i v článku). Málo srovnatelných vozů s AT žere ve městě podstatně méně. Jako pravdou je, že jsem zvyklej od semaforu dost svižně zrychlovat na 55km/h, takže klobouk by to určitě o něco srazil :-)
Těch 9,55 je průměrná spotřeba všech 2.4 i-VTEC, tzn. manuálu i automatu dohromady. Novináři mají vždycky vyšší spotřebu než majitelé aut.
2.0 TSI má taky dvě převodovky, ale je potřeba poznamenat, že DSG v podstatě není plnohodnotný automat, ale robotizovaná manuální převodovka.
Troufám si odhadovat, že drtivá většina těch pašíků bude 4x4, což samo o sobě něco udělá se spotřebou...A ač může být 2,4 příjemný motor, výkonostně se na 2,0 turbo přeci jen až tak nechytá...
Kdyz se budeme bavit o projemnosti (ano 300Nm je vic nez 240Nm) tak nereknu na downsizing ani popel, ale ta lepsi spotreba funguje v realnem svete jen na tom papire. :-)
Divam se na tvuj link cos postnul dole a naopak vidim kde tys vzal ten pul litr. Nedal jsem si do hledani jen starou B6, zvlast kdyz po vetsinu casu konkuroval tento accord passatu B7, takze omezit sve hledani jen an 147kw (a tim B6) je hloupost. Mrkni se na 2.0tsi od 2009 i pro 155kw a rozdil je pak pod 0,3l => 3% => chyba mereni.
nefunguje to, iba v rocnikoch od 2014 vyssie dovtedy tie turba boli nenazrane jak svina...hlavne pri jazde kde chces viac ako len usporne jazdit... staci trocha tlacit na pilu a zeru jak krava, atmosfera pri tom istom tempe zerie o litre menej... mam to vyskusane aj na starsich 1,4tsi, tie nove 110kw poslednej generacie su ovela uspornejsie to plati aj pre 2,0tsi
neber si ten SM ako univerzalne pravidielko alebo dokaz vsemohuci, absolutne nema vypovednu hodnotu o tom o com pisem ja, su tam dlhodobe priemery za tankovania a zohladnuju bezne jazdenie
ja pisem o konkretnej situacii ked tlacis na pilu dajme tomu od vyuzivania vykonu 70% a vyssie kludne stacia nizsie otacky a tahat to na turbo krutiak, zeru neumerne vela, atmosfera podobneho vykonu je o litre nizsie.... u 1,4t to je atmo 2,0 a u 2,0tsi su to 2,4 a vyssie
o tomto ti SM absolutne nic nehovori ani nevypoveda
Neznam nikoho kdo jezdi jen pilu. SM hovoři o všech jizdnich režimech a je to přimo od uživatelu v běžnem provoze. Takže docela vysoka vypovidajici hodnota. Ani při společne drsnějši jizdě 2 aut s rozdilnou koncepci bych si nebyl uplně jisty tim že atmosfera bude na tom lepe.
Ja hovorim o jazde v jednom rezime neplet tam priemery akekolvek nie len z SM. Ak ti to v rezime vykonu 70% vysie zerie neumerne o litre viac ako porovnatelna atmosfera tak ti je priemer z SM zbytocny, nikdy nezistis ako s tym kto jazdil, tak to ani nepouzivaj v intenciach inej ako priemernej spotreby.
S octaviou 1,4tsi 90kw nemas problem spravit 12l na okreske a nemusis sa ani nijako extra snazit, 15 tiez nie je problem... opat sa bavime o rezime vykonu nie o priemere z SM.
Do konca aj stare 1,2tsi prvej generacie 77kw/105ps lezu uplne hladko cez 11 l/100
Ja jsem šel hladce přes 10l i se starou atmosferou 1.8i o vykonu 85kw. Ale ve srovnani s 1.2 TSI 77kw to byla užrana mrcha. Muj styl je agresivni a zdaleka nejezdim dle předpisu.
A co to hovori konkretne o 1,2tsi ? Nic. Nie je jedno ci rozpravas o napr 1,8Vtec v civicu, alebo o 1,8 20V v passate B5, obe su atmo 1,8 a spotreby diametralne odlisne. Nehovori to nic o tom, ze 1,2tsi je usporna. Nahradza atmo 1,6ku, ale dokaze jazdit so spotrebou 1,8cky aj len pri sviznom jazdeni, ta stara 8V 1,6ka v octe nad 10l mimo mesto isla tazko, urcite tazsie ako rozozrata 1,2tsi prvej generacie.
Vyhodou 1.2 TSI byla jednoznačně spotřeba. Napsat že byla rozežrana je uplně mimo a tohle muže tvrdit někdo kdo s ni nema zkušenosti. Navic jsem porovnaval auta stejnych třid a rozdil v pruměru byl minimalně 1.5l v prospěch TSI při mem stylu a trasach ježděni.
ty si jediny kto to tvrdi, vacsina sa presvedcila o tom, ze su to rozozrane motory a bohuzial uplne ignorujes /vedome/ fakt, ze ja sa bavim o specialnom rezime vykonu a nie o tvojom style a trasach
vsetky testy a ked nie vsetky tak 90% testov 1,2tsi 1gen v hociakom aute najdes, ze pri zvysenej poziadavke na vykon su neumerne rozozrane nazyva sa to - velmi citliva spotreba na jazdny styl
takze kludne si ich jazdi spokojne, ak ti vyhovuju nie je ocom, ale pravdu jednoducho nemas, su setrne len pri jazde na spotrebu, detto to poznas na dialnici nad 130km/h a viac ´´Každopádně u obou vozů můžete počítat s dlouhodobým průměrem lehce nad šesti litry, přičemž u TSI – náchylnějšího na jízdní styl – je možný větší rozptyl spotřeby. Zatímco Skyactiv-G100 se udržuje v rozmezí zhruba půllitrovém, TSI skáče od pěti k sedmi a půl. A to je už poslední generace těchto motorů výrazně vyrovnanější než ta předchozí.´´ test auto cz mazda 3 vs golf 1,2tsi... citaj si
Je fakt že v připadě pila nemužu sloužit tam jsem spotřeby nějak neregistroval ale jinak si uplně mimo. Měl bys napsat do všech redakci kde byla tato motorizace testovana ať změni svuj verdikt z usporne motorizace na rozežranou. Stejně tak mužeš přesvědčovat majitele kteři maji zkušenosti s vicero motorizacemi.
To je ale o turbobenzinech všeobecně znamo. Rozpěti min a max spotřeby maji prostě vyšši. Ale samozřejmě i tam jsou rozdily a pravě např. 1.2TSI neni tak hakliva jako 1.4 TSI , bavim se o prvni generaci. A i přesto že 1.4 TSI nebyla tak usporna jako 1.2 TSI neboj beru v potaz vykonovy rozdil tak stale byla na tom lepe než obdobne atmosfey.
Nebola na tom lepsie ako obdobne atmosfery, autori testov komentuju velke rozpatie spotreby a citlivost na jazdny styl taktiez k porovnatelnym atmosferam. Ja netvrdim, ze to je spatny motor, ale pri inak ako uspornej / beznej jazde zerie kvanta. Mas tu to cierne na bielom aj od ludi co tie motory testuju a ja mam skusenosti take iste a rozhodne to neplati len pre TSI to je jasne.
Velké rozpětí měla především první generace 1.2 TSI, protože neměla chlazené výfukové svody a při dlouhodobější plné zátěži musela chladit motor použitím bohaté směsi a to znamená, že při plné zátěži teklo do motoru daleko více benzínu než by bylo pro daný výkon potřebné aby se uchladil motor na mez, kdy vydrží tepelné namáhání. Takže měla i obrovský rozptyl spotřeby, při běžné jízdě úsporná, při zápřahu rozežraná. Je to vidět na spritmonitoru,
[odkaz]
šetřílkové za 5, rasové za 11 litrů
Naopak nová verze s chlazenými svody nemusí používat při zátěži bohatou směs a tudíž při maximální zátěži hodně šetří palivo a má tedy daleko menší rozptyl spotřeby než 1 generace
[odkaz]
šetřílkové opět za 5 (stejný objem, stejný výkon, tam toho moc vymyslet nejde), rasové za 8 litrů.
Koukam že je zde vice lidi co se SM neumi.
[odkaz]
VS
[odkaz]
Jinak teorie kdy se udajně zvyši spotřeba a to při dlouhodobějši zatěži je věc jedna a praxe věc druha.
Takže z praxe např. jizda po dalnici mezi tacho 160 - 190 několik desitek kilometru tuhle teorii vubec nepotvrdila. A kdo by tento motor trapil jizdou v otačkach nad 5t/ot kde by se tato teorie snad potvrdila ? O tom za kolik tato motorizace dokaže jezdit mě nikdo přesvědčovat nemusi.
Praxe obrovský rozptyl staré verze 1.2 TSI jednak potvrdila, je to zmíněno prakticky ve všech testech a druhak to někteří i odměřili, zde máš starou verzi při 180 km/h na dálnici. Spotřeba 19 litrů.
[odkaz]
Praxe potvrdila leda tak velky prd. Prakticky stereotypně je teměř u všech testu zmiňena rozptylnost turbobenzinu. Praxe potvrdila akorat to že to byl a stale je usporny motor a to i v dnešni době. A je zajimave že ten tvuj puvodni odkaz ukazuje to že spotřeby nad 10l tam ma pravě atmosfera. Naběh na vidle. No a tento tvuj dalši odkaz je dalši naběh kdy sem hodiš krabici při 180km/h což je maximalka toho auta.
Úsporný je pokud se nehoní po dálnici vysokou rychlostí. Pokud ano, tak spotřeba prudce roste. Ano 180 je maximálka toho auta a ukazuje, jak závratně vzroste spotřeba tohoto motoru při použití max. výkonu. Například Meriva s podobně výkonným motorem, s ještě o něco větší čelní plochou, která má také maximálku 180km/h, si bere "pouze" 13,2 litru. Tedy skoro o 6 litrů méně.
[odkaz]
Staré 1.2 TSI dokáže jet za 5 stejně jako za 19, takže konstatování o velkém rozptylu spotřeby není žádný stereotyp, ale prostá pravda.
Accord 2,4vtec mám již druhý, na prvním jsem dal 185tis km než jsem jej za opravdu luxusní cenu prodal, nyní mám najeto 110 tis km a po celou dobu jsem krom oleje, brzd, filtrů a kapalin neřešil naprosto nic.....za celou dobu vyměněn jen LP reproduktor :-), za mě tedy technika 100% spolehlivost.
Nevím, zda to můžete říci o svých koncernových autech, odpovědět si můžete každý v duchu sám :-)
Jinak, dá se zajet bez větší snahy i za 7 litrů v dálničním režimu, nicméně mé ježdění (70% město) mi dělá 8,5litrů /100km - což je myslím na 200koní paráda. Delší trasu v hodně svížném tempu dělám také do 8,5 litru i se střešním boxem.
Ten kdo chce jezdit za 5 litrů, ať si koupí jednolitrový tříválec :-)
Jen doufám že už konečně potvrdí nový Accord pro Evropu.
S tou 2.4 bych o tom klidně uvažoval... koukal jsem i na nové, ale tam byla ta 2.4 naceněná nesmyslně (nabízela se buď v úplném základu nebo v úplném topu a ještě byla celkově drahá).
Ano, voda na můj mlýn. Supr podvozek, supr motor, supr převodovka, supr vzhled, supr pohodlí, supr tiché, supr spolehlivé a tedy hlavně supr podceňované. Zrušit tento model v Evropě je zločinem proti automobilismu, ale toho zločinu se dopustili sami řidiči když ho nekupovali. Tak ať si užijí ty pašíky a spol :-!
Problém je ta cena. Chybí nějaká levnější naftová verze pro fleety a v té top konfiguraci si myslím mohl být problém nemožnosti 4x4, popřípadě automatu. Je to jen má doměnka, ale tyhle vozy se z 2/3 kupují v naftě, né jako soukromé vozy a tam měla Honda díru v nabídce, bohužel.
Až na ten kufr co si pamatuji souhlasím, že to bylo velmi povedené auto, hlavně po předchozí generaci, co v kombiku vypadala jak pohřebák byl tento Accord i hezký :-)
Já prostě v diskuzích standardně neřeším fleety. Auta mě zajímají čistě osobně, nehodlám jimi vybavit firmu. Tedy koukám na soukromý sektor a ten je tady ve střední třídě velmi slabý. Proto je taky většina těchto ojetých Hond z Německa, Švýcarska atd., tam si ještě někdo sám pro sebe a rodinu kvalitní auto koupí.
Jinak 7G Tourer je slušná rakev, ale taky VELMI praktická.
Psla jsem to jako reakci na to, že se Accord málo kupoval, protože střední třídu kupují především fleety :-)
Ono je to taky i hlavně finanční situací, kdy si málokdo může dovolit nové auto střední třídy za 1mil korun.Je to jen o penězích. Čím jdeš níže v segmentech, tak se už v prodejích objevují i jiné značky :-) Na západě je situace lepší, proto si to i lidé koupí. A hlavně za ten milion si už můžeš zabrousit i do prémie, to je taky holý fakt.
Mne se 7G líbí v sedanu, sice mi jako nejhezčí přijde pořád 6G, hlavně TYPE-R.
Sedmá gen. byla jedním z řidičsky nejlepších aut segmentu, rozhodně nejlepší předokolka. Osmá generace už jízdně nad konkurencí nijak nečněla, zvlášť řízení bylo oproti sedmičce krokem zpět a pokud jde o motory, 8G přišla přesně v době, kdy už Honda začínala v benz. motorech na konkurenci ztrácet. Dvoulitr je pro to auto max. dostatečný a 2,4 jede na úrovni středních motorizací turbené konkurence, nějaký skutečný vrchol chybí. Pomineme-li chabé AT, pak manuální převodovka je jedinou technickou věcí, kterou 8G accord konkurenci překonával.
Takové bylo hodnocení auta po jeho příchodu, tohle jsme si tu psali v roce 2008, pohled na Accord 8G jako na ojetinu může být pozitivnější, přece jen u ojetiny se hodnotí více to, co rozebírá článek, tj. servisní náročnost, náklady, trvanlivost a tady je Accord určitě na pochvalu, je to bytelně postavené auto.
Já vidím sílu Accorda právě jako ojetiny, kdy může nabídnout vysokou spolehlivost atmosféry a přitom sloužit jako velké rodinné auto. Pokud někdo nemá vysoký nájezd km, chce velké auto (pravděpodobně kombi), tak i tu spotřebu kolem 10 litrů přežije, na dovolenou se odveze s větším pohodlím, než ve Fabii a přitom na servisu moc neutratí. Tady vidím právě plus té atmosféry, problém bude v té ceně ojetiny, která je na úrovni nového komobiku nižší střední.
Jako nový měl za svou cenu možnost oslovit užší část zákazníků, než třeba Passat.
Ono vlastně takové auto střední třídy s benzinovou atmosférou dnes už skoro nejde koupit, vždyť když se podíváme tak do 5-6 let nazpět, tak mne moc aut nenapadne. Celý koncern jede na TSI. Kamarád teď řeší právě takovou koupi ojetiny kolem 350 tisíc, kombik ideálně střední třídy s atmosférou a nemůžou nic sehnat :-)
Toyota - Honda - Mazda - Suzuki - Hyundai - Kia pouze atmo. Renault a Ford měli myslím relativně dlouho atmo 2.0. V Superbu i Passatu byl až do konce minulé generace 3.6FSI.
Toyota - ano, ale ta se jim nelíbí, kontroverzní vzhled, také bych se u Toyoty moc nezdrzel
Honda - o té píšu, ale tam je problém dle mne s cenou, kdy hezké a méně jeté kousky si jí drží vysoko, navíc pro něj je ten dvoulitr maximum, větší nechtějí
Suzuki nemá kombik
Hyundai - Nabízené ojetiny jsou vysoko nad limit a je jich jak šafránu
Kia - není kombik
Ford - Ano, Mondeo 2.0 bylo, jiný kamarád ho má, spolehlivé, ale už udušené proti tomuto motoru v MKIII, to byl horký kandidát jejich výběru, ale skoro nejsou na trhu.
Renault - tu nechtějí, navíc jich je taky pramálo :-)
Koncernová 3,6 - to je hodně nad jejich ligu >:D Ale byla by to zajímavá volba :-)
Mazda - díky za tip, na to ho odkážu, uplně jsem zapoměl :D
Původně chtěli Oktávku TSI, pak jim to díky spolehlivosti vymluvil nějaký známý technik :-)
No, v 8G je mezi 2.0 a 2.4 dost brutální rozdíl ve spotřebě, tam máš 1,5litru ve prospěch dvoulitru. U 7G ten rozdíl tak výrazný nebyl (oba motory byly z řady K, navíc dvoulitr měl jen relativně krátký pětikvalt). Já si spotřebu v A7G 2.0 docela pochvaluju, dlouhodobě kolem 7,4, teď ale jezdím podstatně větší podíl města než kdysi, takže se už pohybuju okolo 8 litrů.
Mino, to je fakt blbost.
S Accordem 2.4 140kW jsem jezdil 3 roky a spotřeba byla díky 6 kvaltu naprosto v klidu kolem 8,5 litrů.
Výhoda 2.4 je v tom, že má výrazně víc výbavy, 6 kvalt a jede neporovnatelně líp. Spotřeba v rámci ekorally byla na trase 300km 7,1l ,ale to jsem dělal jen ze zvědavosti.
koupit 2,0 jen kvůli o litr nižší spotřebě je nesmysl.
2,0 nemusi byt nezmysel pre niekoho kto vobec nejazdi dialnice..aj poistka je lacnejsia. Tiez som sa rozhodoval medzi 2,4 a 2,0..ale je pravda ze ta 2,4 ide o dost lepsie.
v ČR je pojistka na 2.0 a 2.4 stejná. Nehledě na to, že rozdíl pár korun na pojistce nehraje žádnou roli! Snad si nevybíráš auto podle ceny pojištění...
Nejdřív by sis hlavně mohl přečíst to, co píšu, protože mi napíšeš, že píšu blbost a pak napíšeš totéž co já :-)
Vždyť tam právě píšu, že u A7G ten rozdíl mezi 2.0 a 2.4 až tak moc výrazný nebyl (jako v A8G), ať už kvůli tomu, že tam byl ještě K20, tak i kvůli tomu, že tam byl krátký pětikvalt. Ostatně na SM je to 9,0 u dvoulitru a 9,3 u 2.4ky, tedy jen tři deci.
Naopak u A8G (což nemá vůbec nic společného s tvým 2.4, protože píšeš o A7G a ne A8G) je ten rozdíl spotřeb dost výrazný kvůli tomu, že dvoulitr už také dostal šestikvalt a obecně úspornější motor R20. Takže na SM je to už 8,0 proti 9,3, a to je sakra rozdíl (a o tom jsem psal).
Bavíme-li se o A7G, tak 2.4 má smysl zejména tehdy, jezdí-li se dálnice. Já vím, že na dálnicích nejezdím (poprvé jsem na ni vjel po více než dvou letech vlastnictví auta) a jezdím především příměsto (kratší 10-25km trasy mezi městy), nebo regionální trasy (50-80km), takže jsem bral dvoulitr. 2.4ka se prostě do města moc nehodí, tam je ti ten 6kvalt docela na nic.
Jinak ty tvoje spotřeby... no třeba pokud já jedu ekorally (podle předpisů), tak na 300km trase se s dvoulitrem pohybuju spíše okolo 6 litrů.
Dvoulitr pravda neměl velké opodstatnění už u 7G, jasně slabší dynamika s cca stejnou spotřebou jako 2.4. Vrchol se tu neprodával, ale tuším, že ani v USA prodávaný šestivál by tě neohromil. Já bych ho ovšem bral. Co ovšem rozporuji je dle tebe chabé AT. I v článku říká odborník na automaty, že se jedná i přes malý počet rychlostí o dobrou převodovku a já s tím souhlasím. Mám zkušenost s více automaty a pro běžné svižnější ježdění mi naprosto vyhovuje.
Ve své době jsem ho srovnával se 6ZF a to byl dost rozdíl, byla to taková "americká" převodovka, pravda, že třeba mercedesí 5gtronic nebyl o nic lepší, jenže bylo tu tehdy už i mokré DSG a to bylo lepší taky. Ber to tak, že 2008 se 8G začala dělat a ta převodovka nebyla už v té době žádná špička, když vezmeš pak nějaké auto z roku 2012 třeba, kdy už frčely 8ZF, 8st Aisiny a druhá a třetí gen. DSG, pak je ten hondí pětikvalt prostě zastaralý, a to myslím projevem, nejen tím, že má 5 stupňů.
Podle mého má ojetý accord smysl jedině s manuálem, využít to, v čem je honda špičkou, tj. manuální převodky.
Když zmiňuješ ten 5G tronic. Měl jsem nějaký čas souběžně 7G tronic a tento Hondamatic a v průměru hodnotím lépe Hondu. Rychlá tak akorát, nezaškube. Ten MB byl trochu zběsilejší na můj vkus. Samozřejmě nelze úplně přesně porovnávat ve dvou dost odlišných vozech.
To ovšem platilo jen do faceliftu, tam Hondamatic svůj potenciál předvedl vcelku dobře. ;-)
Na té převodovce nebylo nic špatně ani tehdy, ani teď. Na rozdíl od dnešních supermoderních dvouspojek to byla pětispojka, takže to byla čistě otázka naladění. A naladění bylo bohužel, právě až na Accord f/l americké, s přílišným vlivem měniče.
Řízení A8G rozhodně nebylo oproti 7G krokem zpět, paměť už ti neslouží. A co se jízdy týče, odstup od konkurence sice už byl menší, ale stále nebylo co řešit a 8G předchůdce přehrával velmi výrazně. Jediným skutečným handicapem 8G oproti konkurenci bylo relativně horší odhlučnění podvozku, které se Honda pokusila v první fázi cheatovat otřesnými pneumatikami Yokohoama dB, které poněkud otupily schopnosti šasi.
Tyhle zebezáchovné plky hondafans, "otřesné pneumatiky" >:D jaká škoda, že nebyly německé, to by teprv bylo...
8g je slušné auto, ale jízdně konkurenci ničím nepřekonává, štafetu mrštné japonské předokolky v té době už nesla Mazda 6.
Accord 8g jsem měl možnost projet proti přímé konkurenci ještě pár měsíců před tím, než se vůbec dostal do rukou českých novinářů. O tom horším řízení jsem tehdy psal i na acz, kde v tu dobu roli místního hondaře v diskusích zastával FoKing, tehdy známý jen jako King, tomu se to také nezdálo, až se svezl, dal mi zapravdu.
Moje paměť je dobrá, bohužel tvé zkušenosti, hlavně s konkurencí, mizivé, to se pak těžko diskutuje.
No, nevím. Já jsem v případě M6 versus Accord stál dvakrát před volbou mezi dvěma finalisty a v obou případech (7G i 8G) jsem koupil Accord. V případě 8G, o které je řeč, to bylo m.j. i kvůli, dle mého názoru, přeposilovaném řízení M6.
Nechci se vás nijak dotknout, ale Mazda 6 že byla lepší, to myslíte vážně? A v čem prosím? Už když člověk usedl do jejich interiéru, byl to oproti Accordu opravdu velehnus. A jízdně samozřejmě taky mnohem horší.
Bratr jezdí 8G TypeS a negativum zásadní nevidí. Chtěl ho prodat, a koupit nový Civic typeR. Tak nevím jak to dopadne :-) Spolehlivost stoprocentní, jen dolévá olej. Já z pohledu za ty roky občas spolujezdce, kus poctivého auta, design za jedna i po letech. Po autě se spoUsta lidí ohlédne, jednoznačná trvanlivá alternativa k D3.
Baterie v Hondách že moc nevydrží? Já slyšel od majitelů něco jiného, sám jsem v Jazzu měnil původní letos, i když spíš preventivně. Měla 12 let a stále startovala, naprázdno 12,5V, jednou jsem ji přitom nechtěně vycucal do dna. Sice už to nebylo úplně ono natočit pár dnů stojící motor při těch nízkých teplotách pár týdnů zpátky, ale stále to dala.
Potvrzuju, já ji měnil u šestiletého A7G 2.0, byla v podstatě mrtvá. Navíc je tam jen 45Ah mikrobaterečka, takže při startování v zimě se tomu moc nechce, a to jsem tam dal snad tu nejlepší baterku, která se tam vlezla.
Měl jsem možnost se svézt se 7. i 8. generací a řidičsky byla ta starší jasně lepší, taková živější a obratnější, pěkně jel i dvoulitr. Zřejmě je 8. generace o dost těžší, za její největší nedostatek ale považuju doslova zoufalou stístněnost v oblasti nohou zadních cestujích. Tak velké auto a v tomto parametru je na tom podobně bídně, jako Octavia I. generace... :'-(
Re: Sedmou generaci Accordu považuji za zdařilejší
To co píšeš je kravina. 8g je podvozkově oproti předchozí generaci o kus dále. Že jede méně se ti zdá proto, že dokonale maskuje rychlost, jakou jedeš a nabízí vysoký jízdní komfort. Místo vzadu na nohy je opravdu menší, ale sedák je dostatečně dlouhý a sklon opěradla velmi komfortní. Mohli tím nahnat pár centimetrů, ale na úkor celkového pohodlí. Taky musíš vzít v potaz náročně konstruovanou zadní nápravu, která je oproti konvenčním řešením prostorově náročnější ;-)
Bohužel má naprosto nesmyslnou cenovku. A to jako nové i jako ojetina. Například s Mazdou 6 je kvůli ceně naprosto nekonkurenceschopné. A to bych subjektivně řekl, že ten Accord je jen o ždibec lepší.
jako nové nedává kvůli ceně Accord smysl pokud to bereš jako momentální koupi. Jako ojetina nemá skoro konkurenci. Čím déle jí máš, tím více stejně stará konkurence ztrácí. není to auto, kterého se za 3roky zbavíš.
Velmi chválím dobrý článek, který mohu ve většině naprosto potvrdit, jelikož máme v rodině 6 let starý Accord v kombíku s i-DTECem. Sám jsem s ním najezdil mnoho tisíc km a momentálně má najeto přes 200tkm.
Co mě ale hodně překvapilo byla zmínka o svolávacích akcích na boční lišty předního okna a o výměně airbagů v souvislosti s Takatou. Pokud to není tajné, mohu se zeptat, odkud tuto informaci pan redaktor má? Pravidelně servisujeme v Praze (spokojenost průměrná) a ani o jednom nic nevíme. Přitom lišty už se jednou lepily a momentálně potřebujeme znovu a airbagy nás klidnými nenechávají...
Mockrát děkuji za jakoukoliv reakci! I jiných majitelů!
Jinak nám dlouhodobě na Accordu vadí jen jedna věc - divný BT handsfree modul... Není slyšet vyzvánění, s mnohými mobily pořádně nefunguje, nestabilní.
O svolávačkách na airbagy také nevím. Co jsem se ptal v Hondě, tak údajně je zatím svolávačka jen na roky 2003 a 2004 (A7G). Novější ročníky budou prý "možná později".
Přesně tak, údajně se to A8G netýká, ačkoliv se přiznám, že mi to moc klidu nepřidává. Pokud je však nějaký dobrý zdroj této informace, zkusil bych na ně zatlačit. Není vyjímkou, že se některé servisy (obecně, nejen Hondy) snaží z povinností různě vykroutit...
Čerstvá informace - včera nám volali z Hondy a skutečně je svolávačka na airbagy! Dokonce bez našeho znovuoptání a urgování. To jsem moc rád. Ovšem jen na airbag spolujezdce...
Rovnou zkusíme pořešit, zda se nedá nahrát BT HF modul z faceliftu, aby nám to zvonilo. A snad zase opraví lištu.
No a Honda může jezdit vesele dál. ;)
Jen abych doplnil svůj původní příspěvek - s Hondou s i-DTECem máme problémy pouze s filtrem pevných částic. Jednou nám ho vypalovali, podruhé to už pořádně nešlo, když se to ale nastarovalo mimo servis, tak to bylo v pohodě. Od té doby pořádně protahujeme do otáček, dáváme si bacha na příliš nízké otáčky při plynulé jízdě a taky aby byla příležitost, kdy si to automatika může sama vyčistit. A zatím je to ok, nechám si vyjet diagnostiku a uvidím...
Super, teď ještě kdyby to bylo možné nahrát do modelovky 2009... :-) Máte někdo zkušenost?
edit 3/1/16:
v servisu se snaží zjistit více na Hondě ČR, ale pochybuji, že se jim to podaří... oficiální aktualizace není a nahrát to tam z FL se jim moc nechtělo... :(
Hondu jsem nikdy neměla, ale článek mě docela nalákal. Až bude čas, stavím se do Áček a podívám se na ni v realu. Ježíšek by mohl přinést ojetinu a zatím nemám vybráno.
V téhle jsem asi měsíc jezdil a pos se. Vrazil jsem skoro deset litrů do opravy a za dva měsíce zas ;-\ . Netuším zda to bylo autem nebo bazarem (ESA), ale žádnou Hondu už raději nechci.