Mitsubishi Motors sa pomaly ale isto vracia na stratené pozície. V pozadí sú však stále citeľné dozvuky krízy, ktorá automobilku skoro stála existenciu.
proc mi to prijde jako kopie audi single frame???
stejne tak jako to novy Mitsubishi (nevim jak se jmenuje , nejak xxx Sportback) ...
at zije plagiatorstvi :-)
Ak mas na mysli Lancer Sportback, tak netusim, kde vidis plagiatorstvo. Ten predny cumak je jednak originalny a jednak krasny. Zadok auta by mohol zapachat focusovsky, ale kde je to Audi??
Ať hledám, jak hledám, žádné podobné znaky na Lanceru a Audi nevidim... Maximálně zadek by mohl s trochou štěstí se podobat jedné Alfě Romeo, ale jinak tam nic nevidim. To zase obviOus mlel něco jen tak z hladu. Toto auto je originální a pěkné, jako všechna Mitsubishi, Mazdy, atd... O plagiátorství by mohl dlouze povídat např. Opel Insignia.
Ano, Audi aj Mitsubishi maju 4 okruhle kolesa, karoseriu, dvere, okna.... Pokial sa nemylim, tak ani na jednu z tychto veci nema Audi patent.... Mitsubishi na tom nie je tak zle, aby muselo kopirovat nudny sterilny dizajn Audi
Mitsubishi se vyhrabalo ze srabu a le uz miri do druheho
Nalejme si cisteho vina: teprve diky pouziti vyspelehom spolehliveho a usporneho dieselu od VW zacali Evropane tyhle auta kupovat. Outlander se navic presne strefil do mezery, kterou v Evrope ma VW - tedy SUV trochu vetsi nez konkurence (RAV4, Tiguan, novy Forester a pod) a mensi nez hypertrofovany Touareg, auta jsou dostatecne kvalitni a propracovana a rovnez konzervativni, aby neurazela evropsky vkus jako napriklad kreace firmy rendlik a syn. Mitsubishi prodava polovinu produkce pod znackou Peugeot a Citroen, protoze tyhle automobilky takove stredni SUV z vlastni produkce nemaji. Potud bylo vse dobre a dnes na trhu jen chybi moznost vetsi volby variability vybaveni - dalsi rozvoj prodeje bohuzel brzdi typicky asijsky pristup - mas 3 varianty, kup si kterou chces, ale beda, pokud treba chces k nizsimu vybaveni vytapena sedadla, nebo naopak nechces otviraci strechu apod. tak ma smulu, a to zene kupujiciho k evropske konkurenci. Prvni vazna chyba ale byla zamena diselu VW za diesel HDI, protoze u stejne vykonneho motoru vzrostla v praxi spotreba o 1,5 litru/100km. Pokud chysta Mitsubisho zmenu, verim, ze nebude k horsimu - zamena dieselu (a prevodovky) VW za jiny bude Mitsubishi nepochybne stat spoustu zakazniku, a jestlize Japonci opusti konzervativni design (zacalo to uz temi pristroji v tubusech, ktere vypadaji jak kelimky od jogurtu), potom ti, kteri si koupili Mitsubishi, si priste koupi zase VW (zvlast pokud bude v te dobe mit na trhu stredni SUV). Vice na tema Mitsubishi a Outlanderu je tady:
[odkaz]
Re: Mitsubishi se vyhrabalo ze srabu a le uz miri do druheho
To jsi jeden člověk ze sta. Našel jsem tam tolik mínusů, o kterých bych ani nemluvil, v 90% to jsou jen maličkosti, prostě věci, na které by normální člověk ani nepřišel... Já ani nevim, proč sis to kupoval, když si na tom chtěl hledat chyby a když už tak si je měl hledat před koupí.
Mimochodem, zrovna motory od Mitsubishi můžeš najít v autech jako je třeba Smart. Upřímě, už se těšim, až Mitsubishi vymění ty neskutečně hlučný diesely od VW za svoje.
Navíc chápu, nemohl bys přeci poškodit svoji modlu VW a proto jakékoliv nedostatky motoru jsi vynechal.
Re: Mitsubishi se vyhrabalo ze srabu a le uz miri do druheho
Jsi prostě přecitlivělý. Spousta věcí, které ti vadí, by mi nevadili, nebo prostě jsou samozřejmostí - např. snížení nájezdového úhlu při nainstalování závěsného zařízení... To platí skoro u každého auta. Nebo, jak píšeš, dolování rezervy zpod auta. My máme také tento systém u našeho Mišáka a naopak nám to vyhovuje. Navíc si protiřečíš. Vyndání kola (naštěstí teda nemáme dojezdovku) nám nedělá žádný problém a píchlé kolo potom jednodušše vrátíme místo rezervy. Jenže ty zapomínáš, že kdyby bylo v kufru, měl bys o 90% více problémů, protože při plnym kufru bys musel všechno vyložit, vyndat kolo a potom znovu nakládat, zato takhle vyměníš kolo, to píchlý hodíš do kufru někam mezi věci a jedeš dál. Co je teda lepší za deště? Vyndavat všechny věci, nebo jen na chvíli otevřít kufr?
Re: Mitsubishi se vyhrabalo ze srabu a le uz miri do druheho
Ado, pokud vím motor VW je 2litr a 103 kW, motor PSA je 2,2litr a 117 kW, výrazně se tedy liší. Nesrovnávej tedy nesrovnatelné. 2litr PSA se 100/103 kW Mitsubishi nepoužívá, to by byly srovnatelné motory.
A ty vynikající motory VW se systémem PD se již pomalu ale jistě přestávají vyrábět...
Re: Mitsubishi se vyhrabalo ze srabu a le uz miri do druheho
Motor VW 2.0 TDI PD mam od vyrobce v Mitsubishi naladen na 123 kW a 365 Nm. Tedy vic, nez zravy francouzsky HDI. Neuvadim zadne "nedostatky" tohoto motoru TDI, protoze se mi v poslednich 230 tis km, ktere jsem s timto motorem najezdil, zadne neprojevily. Mozna jeden - v Outlanderu je takove proudeni vzduchu v motorovem prostoru, ze se ten motor velice spini - ale totez bude jiste platit i pro osazeni toho vozu motorem HDI.
Re: Mitsubishi se vyhrabalo ze srabu a le uz miri do druheho
Tak,tak teprve po úpravě u myšáků se z "kadla,kadly" stal motor který má kromě více kobyl taky trochu kultivovanější chod...Ale proč zůstat stát na půl cesty,nový nafťák je nutností.Jinak souhlasím s tím že face Coltu je donebevolající krávovina(auto pro ženy má být roztomilé a ne nutit ke zvracení)která odradí spoustu poten.zákazníků.
Tak tento bol fakt vyborny! Je sice nedela, zajtra vstavam do prace, a uz teraz som nastvaty z toho co ma zas bude cakat na stole, ale ty si mi naozaj vylepsil naladu. Este nieco zadri! >:D
coje na tom az tak smiesne? Autor to sice nenapisal asi presne a neviem ako to myslel. Ale japonci rozhodne nerobia kombiky v nizsej strednej (kam predsa len OII patri). Focus ma uspech aky ma, ze v kombi je to priam etalon a ma to nemaly podiel na uspechu Focusu
Kombik si kupuje zrejme ten, kto potrebuje velky kufor, nie? A co sa toho tyka, napriklad Mazda6, Avensis alebo Accord vo verzii kombi maju porovnatelny kufor, ako Octavia kombi. A co je este dolezitejsie, dokonca aj porovnatelnu cenu...
Mitsu je pro mne spolu s Fiatem příkladem jak zničit sám sebe. Po excelentní modelové řadě přišly vozy, které vzbuzovali více zklamání než nadšení. Vždyť poslední Galant jako by nestárnul, to samé platí i pro Pajera. Jenže pak si manažeři šňupli koksu a začali pouštět na trh šílené designy, které se nedali spolknout. Snad již se z toho poučili. Po F/L Coltu o tom ovšem pochybuji ;-\
Pravda, facelift Coltu se jim naprosto nepovedl a poslední v Evropě prodávaný Galant byl úžasnej, ale to je asi tak jediné, s čím s tebou souhlasím. Nové Lancery, Pajera a Outlandery si myslím, že se velmi povedli a spíš pomohou své značce.
Co se týče Fiata, tak pravda je, že si už hodně dlouho kope hrob kvůli špatnému dílenskému zpracování... Já už bych do Fiata znovu nešel. Jinak co se týče designu si myslím, že byli i hezčí auta od této značky, ale nyní prodávané vozy také nejsou špatné.
Zde bych nesouhlasil ohledne Fiatu. Mam cerstvou 5 denni zkusenost s Cromou. Ve zpracovani zadne nedostatky, materialy v poradku. Ergonomie bezproblemova. Misto a pohodli (ve sve tride) na pomerne vysoke urovni. Croma je automobilem bez vetsich nedostatku.
Horsi dilenske zpracovani u Fiatu je spis otazkou historie. V dnesni dobe je vse v poradku, motory jsou na vysoke urovni a dovolim si tvrdit, v malych vozech je Fiat evropskym leaderem.
Co se tyce Mitsubishi, zde souhlasim.
Fiat výborně vymyslí auto. Fiat domyslí všechny detaily. Vybere správné motory. Udělá hezký design. ALE TO zpracování!!! To je jim vytýkáno dodnes. Např. u Fiata Bravo nedávno komentovali úplně nové auto a již u něho si stěžovali na spoustu nedostatků. Je to jen záležitostí času, než ti někde něco upadne. Nejlepší je u Fiatu ho celý rozbrat a znovu složit. Tak máš jistotu, že máš všechno dobře utažené.
Ano...Mitsubishi si siahlo na dno. Ono, prave po poslednom "europskom" Galante to zacalo ist s automobilkou dole vodou. Viem si preto predstavit, ze v tejto situacii museli pristupit k mnohym kompromisom (mimochodom, spominam si v tejto suvislosti na rozhovor s dizajnerom Pontiacu Aztek, ktory hovoril, ze auto vyzeralo povodne uplne inak - jeho finalna podoba bol vraj od zakladu ina po mnohych zasahoch manazerov, ktory presadili krok za krokom maximalne setrenie kvoli vyrobnym nakladom).
Colt je evidentne iny pribeh. Mitsu sa podarilo vytvorit pomerne silny vyraz v podobe prednej casti. Na Lanceroch sa tento celok stretol s pozitivnym ohlasom. U Mitsubishi viditelne chceli, aby aspon tien jeho uspechu dopadol na Colt. Vzniklo z toho bohuzial to, co vidime. Agresivna tvar by sa mozno hodila na klasicky hatchback, ale na jednopriestorovom aute to nefunguje. Hlavne ak Colt bol navrhnuty v uplne inom vizulanom style. Proste to spolu nefunguje. Takze ma pred sebou zrejme (a nastastie len) dva roky predajneho trapenia. Myslim, ze z tejto lekcie sa neda nepoucit sa a tak verim, ze novy Colt bude "o niecom inom". Tiez bude zaujimave sledovat, ci Mitsubishi bude trvat na tak repetitivnej aplikacii temy predkov napriec celym portfoliom...
colt je skutocne zvlastny, ale spravili to len proste europsky. mame novu masku na novom modele a ma to uspech??? Sup na vsetky ostatne modely. Colt mi pride hrozny, ale o nic horsi, ako 207, 308. Focus po F/L ako zdedil tlamu ala MONDEO ani nehovorim, mazda3 ala mazda6 tiez nic moc. Ovsem focus a m3 maju vyhodu, ze na kompatke sa to *, na malom aute ako colt nie.
BTW, chapem co je trojpriestorove auto (sedan), dvojpriestorove (vacsina hatchbackov). Preco su ale Colt, alebo Twingo jednopriestorove? Co sna nemaju oddeleny motorovy priestor od kabiny?
Ano... v tomto ohlade to parafrazovanie jednej myslienky sa nijak nevymyka beznemu postupu. Ale to je vzdy suboj medzi vytvaranim originalych modelov a vytvaranim charakteristickej vizualnej prislusnosti k znacke (napriec celym portfoliom).
Pocet "priestorov" auta sa nepocita podla oddelenych priestorov (pretoze aj MPV-cka, ako typicke jednopriestorove auta maju tento priestor oddeleny), ale podla vizualneho clenenia: ked sa pozres na jednopiestorove auta, tak ich kryt motora viac alebo menej vyrazne stupa uz od "zaciatku" auta. Dvoj- a trojpriestorove auta uz maju jasne viditelnu prednu cast a potom zbytok kombiku/hatchbacku resp. sedanu. (Nepytaj sa ma co su kabriolety >:D ...bo tie sa tak neoznacuju)
Marko, zdravím ťa rpi pondelku a ako obvykle musím len a len poďakovať az velmi zaujímavý a poučný článok. Opýtam se len, nemáš nejaké odkazy ako by mal vyzerať budúci Galant, či ak Mitsubihi neuvažuje aj o nástupcovi modelu Diamante??
P.S. tá vytlemená obludka na fotke nad článkom je ten avízovaný malý crossover?? To vyzerá dosť tragicky.... :-(
Prosim. ;-)
Galant: to je jedna zo zahad. Svojho casu sa hovorilo, ze predobrazom noveho Galantu je Concept ZT: [odkaz] Mitsubishi ale nikdy nepotvrdilo, ze tento dizajn ma byt predobrazom buduceho velkeho sedanu. (Co je asi dobre, pretoze mne sa to zda byt dost fadne).
Ano, ta obludka nad clankom je buduci maly crossover. Ale ja to auto mam od zaciatku rad. Je to taky "nahnevany buldocek". :-)
S tým buldočkom si to trafil... >:D A súhlasím aj s tým velkým sedanom čo si poslal fotku v odkaze. Je asi tak zaujímavý ako Sonata, Maegntis alebo trebars Exeo... Dúfak že budúci Galant bude väčia pecka ako tento nenápadný sedan.