Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Startování přes kabely: Když je auto bez proudu

Přijdete promrzlí do vozu a už se těšíte, jak si hned po startu pustíte topení, u dražších modelů třeba i vyhřívané sedačky či volant. Jenže motor nenaskočí. Poslední záchranou jsou startovací kabely.
Zpět na článek
15. 11. 2015 19:40
15. 11. 2015 19:56
15. 11. 2015 22:29
15. 11. 2015 22:55
15. 11. 2015 19:58
15. 11. 2015 22:26
16. 11. 2015 06:38
1. 11. 2022 12:02
15. 11. 2015 09:03
Re: vaculiku ujasni si s pavluskem
jak je to spravne [odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ja Prvni 123
15. 11. 2015 09:59
Re: vaculiku ujasni si s pavluskem
No, já nějak nenalézám rozpor... ty dva články se vzájemně doplňují... takže proč se mají domlouvat, jak je to správně?
15. 11. 2015 10:02
Re: vaculiku ujasni si s pavluskem
v prvnim mas jasne napsano nepripojovat na nastartovane auto
Avatar - Ja Prvni 123
15. 11. 2015 10:57
Re: vaculiku ujasni si s pavluskem
No, nějak jsem to tam nenašel... ani teď na podruhé - ale možná jsem nepozornej.
A nechce se mi to číst nahlas.
;-)

Je tam správně popsaný postup... připojit... pak nastartovat, to jo.

Ale tady v tom druhým není napsaný připojit k nastartovanýmu autu! Takže mi přijde, že si neprotiřečí.. jen každej říká něco jiného - jinou část, z jiného pohledu...

;-)
15. 11. 2015 11:03
Re: vaculiku ujasni si s pavluskem
je to v prvnim obrazku. nejdriv nastartovat a pak pripojit aby ti prazdnej nevycucl ten plnej. takze spravne je co? pri nastartovanym nebo nenastartovanym?
Avatar - Ja Prvni 123
15. 11. 2015 12:23
Re: vaculiku ujasni si s pavluskem
Ahá!
Já jsem před tím jen četl článek... neprohlížel obrázky.

Pak to chápu... a máš pravdu.
A správně je to tak, že připojíš nenastartovná auta a pak hned nastartuješ to dobrý... zvýšíš otáčky tak na 2000, aby fakt začalo dobíjet... a chvíli počkáš.

Čím víc byla ta mrtvá baterka mrtvá, tím déle... max těch 15 minut, co se tam o nich někde píše.

Nejlepší je, když jste na to dva... a jeden drží zvednutý otáčky zdravýho auta tak na těch dvou tisících... abys měl k dispozici 14,4 voltů... a nejen 12.
A druhej zkouší nastartovat to "nemocný auto".

Pokud nechceš testovat, ale prostrě jen dojet domů, tak vřele doporučuju nechat běžet to nemocný auto taky na zvýšený otáčky ještě připojený... tak max 2 minuty.

Poměrně často se Ti stane, že když to odpojíš hned, tak to po odpojení zase chcípne... a bohužel někdy máš jen jeden "platný pokus".
;-)
15. 11. 2015 22:54
Re: vaculiku ujasni si s pavluskem
12V je malo, to uz je vybito
nabity oloveny aku ma při normalni teplote cca 12.8V
15. 11. 2015 09:10
Re: Dotaz k nabijeni
Muze se baterka nabijet, kdyz je pripojena k autu a nabijecka se pripoji k minusu na baterce nebo na blok motoru?
Dobre odstinene auto od tepla motoru bude asi ta Fabie a nejaky priklad spatne odstineneho auta? To je kdyz baterka neni v krytu, ale je jenom tak na podstavci bez bocnych sten hned vedle motoru?
Rozbalit vlákno
4
15. 11. 2015 09:41
Re: Dotaz k nabijeni
Raděj k baterce, protože v případě špatného kontaktu - pólu baterky s kostrou (blok motoru) by se mohlo snadno zničit nabíjení - řídící obvod a hlavně usměrňovač alternátoru. Odstínění: pokud by baterka byla dobře tepelně zaizolovaná (odstíněná), zničila by se přehřátím. Zvláště už starší baterky mají větší vnitřní odpor, to znamená, že se při nabíljení i vybíjení značně zahřívají. To vědí jistě všechny automobilky, mají na to speciálně vyškolené konstruktéry, tak jim bych věřil více, než placené inzerci na www.auto.cz. Nech to na odbornících.
15. 11. 2015 18:36
Re: Dotaz k nabijeni
Existujú tisíce prípadov zlyhaní tých "špeciálne vyškolených konštruktérov". Vlastne niekedy by to konštruktéri aj urobili poriadne, ale ekonómovia nedovolia >:D

Peugeot 307, aj Golf VI, majú aku dobre izolované od motora plastovou a takou nejakou filcovou schránkou a nijak tým netrpí. Po 6 rokoch som ich predával s pôvodným. Kaškaj ho izolovaný nemá, len dolu taký lem, tak so zvedavý.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 11. 2015 10:01
Re: Dotaz k nabijeni
Může... ale chce to tzv "kondiční" nabíječku... nabíjí menším proudem, takže neohrožuješ elektrický systém auta.

Pokud máš jen klasickou nabíječku, tak klidně nech baterku na místě v autě, ale sundej "kostru".. to snad tolik práce nedá.
;-)
15. 11. 2015 13:37
Re: Dotaz k nabijeni
Jak kdy, některé auta dokonce vyžadují dobíjení baterky výhradně přes vyvedené propojovací kontakty (ty jsou třeba na druhém konci auta, typicky baterka v kufru a kontakty v motoru), aby ŘJ věděla kde vzala baterka najednou tolik energie. Samozřejmě to jde i napřímo ať už s připojeným mínusem nebo bez, ale baterce se tím může zkrátit životnost - pořád se bavím pouze o autech se sofistikovanějším energymanagementem.

Pokud nabíjíš moderní mikroprocesorovkou tak to neřeš a připoj přímo na baterku (k bloku motoru to nemá žádný smysl) co je zapojená.

A dobře odstíněné bude auto které nemá baterku vůbec v motoru ;-)
Avatar - Ada je zase tady
15. 11. 2015 09:21
Re: Problém s elektrikou
mají nejčastěji vozy od firmy rendlík. Často se stává, že některý z instalovaných obvodů začne samovolně vybíjet akumulátor i když není zapnutý. Potom stačí ochlazeni a ráno už šťastný majitel francouzské kreatury neodjede. :-!

Pokud se vám to stane poprvé, doporučuji po nabití akumulátoru vzít ampérmetr a postupně v pojistkové skříňce kontrolovat jednotlivé obvody (po vyjmutí pojistky). Můžete být překvapeni, že třeba takové rendlíkovské autorádio může i ve vypnutém stavu odebírat několik stovek miliámpér...

Jenže každá rada je drahá, když zjistíte, že u některých vozů této úžasné značky se k pojistkové skříňce nedostanete, dokud nevymontujete akumulátor...! Potom ji musíte dát na zem vedle auta a zmíněné startovací kabely použít k tomu, abyste zjistili, kde ten francouzský problém je. Přitom náprava je jednoduchá - již nikdy podobný francouzský křáp nekupovat!
Rozbalit vlákno
12
15. 11. 2015 09:33
Re: Problém s elektrikou
To není dobrý nápad kontrolovat el. systém auta ampérmetrem (tj. zapojovat ho místo pijistky!!! V případě zkratu by to byla loterie, co dříve shoří, zda ampérmetr nebo vodiče nebo baterka řekne "trvale stop". A k článku: měl snad někdo problém s baterkou? Pokud ano, tak patří k 0,00001% populace. Problém mají pouze škodovky, ty v rámci šetření nákladů a "spotřeby" používají slabší alternátory.
Doporučení pro to 0,00001%: před zimou každý značkový servis zkontroluje zdarma či za minimální poplatek (škoda, volkswagen..) stav vozidla.
Avatar - eXp10it
15. 11. 2015 12:11
Re: Problém s elektrikou
Já měl už třetí zimu od zakoupení problém s baterii v RAV4 2.0 16V r.v. 2007. Nevim jak je to teď ale tehdy tam dávali tak poddimenzovaný kousek že auto startovalo už v zimě 2010 s odstaveným posilovačem řízení. Při sepnutí stabilizace vozu to prihasinalo světla už druhou zimu pokud si vzpomínám. To je tak když si člověk naivně koupí do našich podmínek auto z druhé strany zeměkoule no... obivuju lidi co si koupí tyhle japonské krámy třeba podruhé nebo potřetí.
Avatar - Bully_
15. 11. 2015 14:53
Re: Problém s elektrikou
Pokud jezdis tak kratke trasy, ze se ti nestaci baterie dobijet, tak muzes mit baterku klidne i silne naddimenzovanou a vybije se. Naopak lidi i s gelovymi zavodnimi bateriemi se smesnou kapacitou nemusi mit zadny problem, pokud jezdi trochu pravidelne a ne jenom priskoky treba o vikendu do obchodu. Nikdy jsem se ale nezajimal konkretne o Toyotu RAV v souvislosti s kapacitou jeji baterie + druhém a vykonem jejiho alternátoru. U nekterych vozu "spatnym jezdenim" proste ta baterie odejde trosku driv, u jinych o neco pozdeji.
Avatar - eXp10it
15. 11. 2015 16:39
Re: Problém s elektrikou
Tohohle všeho jsem si vědom i toho že baterie s menší kapacitou je v městském provozu spíše výhodou. Jenže když už vyrobíš auto tak závislé na elektrice jako je RAV4 a prodáváš ho i do končin kde se tu a tam objeví teploty pod -10°C tak by si ho měl vybavit nejen baterií s odpovídající kapacitou ale i alternátorem který jí zvládne dobít. Pro mě za mě ať tam je klidně ta gelovka pod sedadlem spolujezdce jako to mívají některé ameriky, ale ať to sakra jede a ne že na ledě přišlápneš plyn a zhasnou ti světlomety a nebo nastartuješ, začneš couvat a zjistíš že je odstavený posilovač řízení! Tohle se ti může stát jenom ve zvráceném japonském světě. A i když mě takešiho hrad v TV baví tak na cestě ho znova prožívat nechci.
16. 11. 2015 13:54
Re: Problém s elektrikou
Pokud to stahne svetla s ESP, tak to uz motor bezi a alternator primarne zasobuje elektroniku v aute (nabijeni baterie ma nizsi prioritu). Takze spis bych se priklanel k slabemu alternatoru, ale to se me nechce verit, tak asi spis zavada alternatoru,
nebo kabelu - vyssi odpor.
15. 11. 2015 22:49
Re: Problém s elektrikou
když byla elektrika v poradku, tak jsem nikdy dobijet nemusel
a to s jednim uz hodne olitanym autem jezdim denne jen 10km tam a 10 km zpet a v prumeru na tech 20km 5x startuju a o baterce za normalni situace několik let nevim
Avatar - Ada je zase tady
15. 11. 2015 12:54
Re: Problém s elektrikou
No ty seš odborník... o elektrice asi víš jen to, že kope, co? >:D
Avatar - Ja Prvni 123
15. 11. 2015 10:03
Re: Problém s elektrikou
Ádo ádo... tobě snad někdo s Renaultem znásilnil sestru... nebo přímo od Renaulta?

;-)
Avatar - speedfred
15. 11. 2015 12:49
Re: Problém s elektrikou
>:D >:D >:D >:D
Avatar - Ada je zase tady
15. 11. 2015 12:55
Re: Problém s elektrikou
Ne, já se ke všem vozům chovám vyváženě. K horším hůře, k lepším lépe. ;-)
16. 11. 2015 13:57
Re: Problém s elektrikou
Ne jeho znasilnil primo jeho Renault. Podle tvaru znaku bych ale cekal opacne garde >:D
15. 11. 2015 22:25
Re: Problém s elektrikou
Slava, takze si odhalil problem susedovho BMW 525d. Bateria sa mu vybija preto, lebo mu ho vyrobil Renault >:D
15. 11. 2015 13:33
Re: dobití akumulátoru jízdou
Dalo by se nějak jednoduše říct, jak dlouhá jízda je potřebná k tomu, aby alternátor dobil energii spotřebovanou jedním nastartováním? Kdysi mi kamarád řekl, že energie spotřebovaná na jedno nastartování se vrátí po zhruba patnáctiminutové jízdě. Dá se to paušalizovat nebo je to úplná blbost? :-)
Rozbalit vlákno
26
15. 11. 2015 13:52
Re: dobití akumulátoru jízdou
To je dneska prakticky nemožný určit... Elektrická výzbroj aut je strašně rozmanitá, a samotný čas 15 min taky nic moc neřekne - je rozdíl jestli těch 15 minut stojíš v koloně na volnoběh ale s většinu času svítícím brzdovým světlem, hlavním osvětlením, puštěným radiem, vyhřívanýma sklama, sedačkama atd atd, a nebo jedeš tu samou dobu v otáčkách po okresce kde skoro nebrzdíš a svítíš třeba jen led denním...
15. 11. 2015 14:00
Re: dobití akumulátoru jízdou
To se nedá jednoduše říct.

Záleží na mnoha faktorech. V jaké kondici je akumulátor, jakou má kapacitu, v jakém stavu je nabíjecí soustava a jaký má výkon, za jaké teploty resp. jak studený motor byl startován a jaké elektrické spotřebiče budou za jízdy využívány.
15. 11. 2015 14:08
Re: dobití akumulátoru jízdou
Dík za info.
Avatar - Bully_
15. 11. 2015 19:12
Re: dobití akumulátoru jízdou
Na alternatoru atd. atd., zalezi proste na konkretnim voze. Jsou auta, co treba pro plne dobiti baterie musi ujet 400 km, jinym staci za urcitych okolnosti 40. S rekuperaci energie spotrebovane pri startu to bude mit taky velke rozpeti.
15. 11. 2015 19:49
Re: dobití akumulátoru jízdou
Alternátor nikdy není schopen dobít baterku do plna, takže kdo chce být pintlich, musí jí čas od času stejně dobít na nabíječce.
15. 11. 2015 22:23
Re: dobití akumulátoru jízdou
To fakt ? Za 8 rokov som ju nikdy nedobijal. Asi preto, ze alternator da v mojom pripade aj 120 amperov, i ked do baterky ide asi max 30. Na 6 rocnom aute som dobijal raz, ked decka nechali svietit vnutorne svetlo. No a do prace jazdim cca. 12 minut. Z 11 Ah baterie som dokazal motorku s objemom 1300 ccm nastartovat 19 krat po sebe bez dobijania . Chcel som si overit udaj o pocte startov z uplne nabitej baterie z testu baterii v casopise Motorrad.
Takze preco by alternator v dobrej kondicii nemal dobit tu baterku ?
15. 11. 2015 22:53
Re: dobití akumulátoru jízdou
Nejde o kondici a velikost, ale o princip - altík je napěťový zdroj, nabíječka proudový. Takže altík nabíjí také, ale vždy jen na nějakou hodnotu, plné nabití není možné...

Ale to nijak nevadí užívání, a nevím jestli si děláš servis sám, ale bežnou kontrolní a servisní položkou je právě kontrola a dobití aku, takže spousta lidí ani neví že to jejich auto absolvovalo...
15. 11. 2015 22:58
Re: dobití akumulátoru jízdou
altik dava 14.4V a to je presne tolik, kolik potrebujes na plny nabiti
15. 11. 2015 23:10
Re: dobití akumulátoru jízdou
Jelikož baterka potřebuje nabíjet proudem, je úplně jedno že altík může mít takový napětí.
15. 11. 2015 23:32
Re: dobití akumulátoru jízdou
aku se ma nabijet proudem když je vybitej. tak se ma nabijet proudem 1/10 kapacity az do nejakyho napeti a pak prejit na napetovou fazi, kdy se natvrdo pripoji napetovy zdroj 14.4-15V az do doby, kdy nabijeci proud klesne pod 0.1C (1/10 kapacity).
a protože se predpoklada, ze v aute aku není moc vybity, tak se to zjednodusuje, proudova faze se neresi a aku se nabiji jen napetim.

navíc to napeti u spravneho nabijeni kdy se prechazi na napetovou fazi je dost zavisle na teplote a udava se 2.3-2.5V na clanek při klasických teplotach, tedy 13.8-15.0V u klasickyho 12V akumulatoru v zavislosti na teplote. zavislost je takova, ze s rostouci teplotou napeti klesa.
takze jestli chces nabit oloveny aku na 100% a neprebit ho, musíš kazdopadne merit napeti akumulatoru a to pochybuju, ze většina tech nabijecek co ma někdo v garazi, dela..
15. 11. 2015 23:52
Re: dobití akumulátoru jízdou
Nabíjení konstantní 1/10 proudu se vracíme do doby trafonabíječek z doby komunismu, to je stejný jako ten altík - 100% kapacity to nikdy nedosáhne.

Neříkám že to má kdejaká nabíječka z lidlu, ale normální mikroprocesorovka to zvládá a je to tedy cesta k nabití do plna, altík vždy skončí na nějakých 80-95% podle stavu aku.
16. 11. 2015 00:29
Re: dobití akumulátoru jízdou
mozes tam mit mikroporcesor, nebo specialni obvod kterej to ridi, to mas jedno.
0.1C není samozrejme nejaka podmínka, ale doporruceni, který ma vliv na zivotnost.
altik 100% dosahne, ale zalezi, v jaky teplote ten aku budu.
jak pisu, s rostouci teplotou klesa napeti, kdy se prechazi na napetovou fazi, takze když uvazis, aku je většinou v prostoru motoru, tak tech 14.4V stacit muze.
do plna nabijes jen když budes sledovat i napeti na aku a pochybuju, ze to klasicka nabíječka dela
16. 11. 2015 14:03
Re: dobití akumulátoru jízdou
Dnesni auta uz maji nekolik rezimu nabijeni:
[odkaz]
17. 11. 2015 04:04
Re: dobití akumulátoru jízdou
Altík 100% nikdy nedosáhne, protože prostě napěťový zdroj není proudový. 0,1 je těžký přežitek, baterie dnes dosahují běžně kapacity přes 100 Ah, přitom moderní nabíječky neumí víc jak pár ampér, přesto baterku dobijí lépe a doplna.

Obyčejná mikropocesorovka to zvladá bez problémů.
16. 11. 2015 19:28
Re: dobití akumulátoru jízdou
Takze ked baterka potrebuje nabijat prudom a nie napatim, znamena to, ze staci, ak nabijacka dava 5Voltov, ale zato 100 A a preto je schopna nabit bateriu na plnu kapacitu 100 Ah a 12 V ? Ktorym smerom tecie prud, od zdroja vyssieho napetia k nizsiemu alebo opacne. Vyskusaj to doma cajovou lyzickou na faze v 230 V zasuvke...Aj nabijacka s vystypnym napatim 13 V a maximalnym vystupnym prudom 0,5 A nabije bateriu. O priebehu nabijacieho prudu v zavislosti na napati baterie skoda hovorit. Ako absolvent umeleckej skoly by si sa mal vyjadrovat k dizajnu, farbam, ale nie k technickym otazkam, lebo pleties ludi, ktori sa tu chcu aj nieco dozvediet. Ak myslis, ze nemam pravdu, pouzi na vyvratenie svojho nazoru tu cajovu lyzicku, bude to ucinnejsie a rychlejsie, ako vysvetlovanie. Potom uz budes mat o ulohe napatia jasno... :-!
16. 11. 2015 19:50
Re: dobití akumulátoru jízdou
Xonika by asi docela překvapilo, že existuje něco jako ohmův zákon a rovnice P = U x I . :-)
17. 11. 2015 04:12
Re: dobití akumulátoru jízdou
Rovnice nemá s ohmovým zákonem co společného, u nabíjení baterií nejde o výkon, ale to někdo kdo končí u I=U/R samozřejmě nemůže pochopit ;-)
17. 11. 2015 04:08
Re: dobití akumulátoru jízdou
Pánové to jsou základy elektrotechniky, kdo neví čím se nabíjí akumulátor, nemá se do diskuze vůbec co zapojovat. ;-)
16. 11. 2015 19:19
Re: dobití akumulátoru jízdou
Takze chces povedat, ze za 1 hodinu, ktoru trva servisna prehliadka, stihnu v servise vymenit olej, filtre, s vozidlom silou jeho motoru pohybovat z parkoviska ku zdvihaku, od zdvihaku k umyvaciemu boxu a znovu na parkovisko a este vybrat baterku a mozno celych 15 minut ju dobijat ....
17. 11. 2015 04:17
Re: dobití akumulátoru jízdou
To není nic o povídaní, kontrola a dobití baterie je bežnou položkou ve výčtu servisních prací ('samozřejmě né u vency vedle z garáže), a jelikož taková prohlídka hodinu skutečně netrvá, dobití baterky se většinou zvládne.
15. 11. 2015 22:42
Re: dobití akumulátoru jízdou
to je blbost
to platilo u dynam
15. 11. 2015 22:45
Re: dobití akumulátoru jízdou
na 40km vybitej akumulator dobijes jedine když pojedes na jednicku a bude to prokladat castejma zastavkama s vytocenym motorem.
nebo si myslis, ze vybity oloveny aku dobijes do plna za pul hodiny??
Avatar - Bully_
15. 11. 2015 23:35
Re: dobití akumulátoru jízdou
Poradny altik a baterie s malou kapacitou. U jednoho meho auta nekdo uvadi plne (dobre, pro milovniky presnych formulaci "plne" a jeste rekneme pri typickem zpusobu jizdy pro nej, o zadne TDI nejde) dobiti baterie i na 30 km. Psal jsem to jako mozne rozpeti, ne jako bezny prumer.
15. 11. 2015 23:43
Re: dobití akumulátoru jízdou
klasicky oloveny aku nemuzes nabijet takovym proudem, aby jsi ho nabil za pul hodiny.
to by jsi do 60Ah musel cpát 120A a i když bu to mozna kdejakej altik zvladnul, pochybuju, ze by to zvlad ten aku a jestli by ti rovnou neexplodoval, tak by to urcite moc casto nevydrzel
Avatar - Bully_
15. 11. 2015 23:55
Re: dobití akumulátoru jízdou
Muze byt otazkou, nakolik je baterie pred dobitim do plne opravdu vybita. Lotus, co mne stoji v nevytapene polootevrene garazi jsem projel v zimni sezone 1-2x za mesic treba jenom okolo 20 km, vzdycky naskoci na prvni skytnuti. Pokud by se baterka pri jizde dobijela pomalu, nenastartoval bych. Zadne jine dobijeni nepouzivam a baterku, nesikovne schovanou v kufru, neodpojuji ani nevytahuji.
Avatar - Barrichello
16. 11. 2015 20:08
Re: dobití akumulátoru jízdou
K plnému nabití baterie cca 50 km potřeba ujet
15. 11. 2015 19:40
Re: Znici?
"...Úplným vybitím se dnešní baterka obvykle i zničí – zkrátka už ji nenabijete..."

To je samozrejme nezmysel. Olovena bateria sa uplnym vybitim neznici, a da sa znova nabit. O tom sa presvedcilo par vodicov, ktori po vypnuti motora (a dobijania) zabudli nieco zapnute (napr. osvetlenie interieru). Po tyzdni statia dokaze aj mala 5W ziarovka totalne vybit aj novy a plne nabity akumulator...
Rozbalit vlákno
6
15. 11. 2015 19:56
Re: Znici?
No tak je to o tom čemu kdo říká zničená baterie a jestli jí nenabiju vůbec nebo jenom do plna...

Protože klasická olověná baterka (obzvláště s lisovanejma deskama) když se nechá vybít do mrtě a zůstane tak po dobu několika desítek hodin, tak už je skutečně natrvalo poškozená (především sulfací) a nejde doplna nikdy nabít. Ale fungovat může. Na druhou stranu pokud to bude mít litý desky, zůstane to vybitý krátce a použije se nabíječka s režimem pro desulfataci, tak skutečně žádný trvalý poškození nenastane.
15. 11. 2015 22:29
Re: Znici?
Nabijacka s rezimom desulfatacie je labutia piesen, pretoze olamane kusky dosiek sa beznadejne povaluju na dne baterie ako kal a naspat na povodne miesto sa uz nevratia. Je to skor prevencia na stabilizovanie dosiek kym su pokope
15. 11. 2015 22:55
Re: Znici?
Tak pokud je baterka ve stavu že se jí válí kousky desek uvnitř, tak tý nepomůže nic :-)

Ale běžně používanému akumulátoru to dokáže navrátit třeba i jen částečně kapacitu, takže na škodu to není.
15. 11. 2015 19:58
Re: Znici?
No, záleží na době, jak dlouho je vybitá. Po nějakým čase se baterie poškodí nevratně. Taky to dost urychlí mrazy. Takže pokud vybijete baterku úplně a hned ráno ji dáte na nabíječku, má šanci. Pokud ji necháte 14 dní vybitou mrznout, pravděpodobně chcípne článek.
15. 11. 2015 22:26
Re: Znici?
Ono to nezmysel nie je, staci ju uplne vybit , nechat par dni stat a je hotovo. Vacsinou sa zacnu rozpadavat olovene dosky a nejaky ulomok vytvori vnutorny skrat. Sam som svojou blbostou jednu baterku poslal do kopru, odpisal som jeden clanok >:D a bolo hotovo. Moderna nabijacka tw po par pokusoch posle kade lahsie a nabijanie s primitivnou nabijackou ( s tou otec nabijal nasho skodylaka 105 ) tu bateriu sice ozivilo natolko, aby ju akceptovala aj moderna nabijacka, ale max napatie po nabiti bolo lahko nad 12 V a aj pri malej zatazi slo prudko dole
16. 11. 2015 06:38
Re: Znici?
Jednu baterku v autě jsem za její život vytloukl do mrtva několikrát a stejně vydržela čtrnáct a půl roku. Je to většinou o konkrétním kuse
15. 11. 2015 21:38
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
protože když jezdis denne, baterka se porad udrzuje v provozuschopnem stavu aby jsi rano nastartoval

me se tohle stalo kdysi davno, když jsem po tydnu prisel na letisti k autu, baterka byla uplne KO, takze jsem sednul do taxika a v noci shanel baterku novou.

a jednou v madarsku, když sem po necelym tydnu sel pro auto do hotelovy garaze, tak ke me prisel nejakej manik, ze mu nestartuje auto, ale ze ma kabely, tak jestli by to nemoh propojit a vzit si stavu z moji baterky. tak jsme to propojili, ja nastartoval auto, nechali chvili propojene, on se pokusil nastartovat a nic.
pak jsme to nechali daksich 5 minit a zase nic. tak jsem sahnul ka kabely a ty byly docela horky. takze bylo jasny, ze moc proudu neprenesou a fungujou jen jako topna spirala. kabel byl docela tlustej, tak jsem ho narizli izolaci abychom se podivali co je uvnitř a tam byl jen slabej hlinikovej kablik, kterej moh prenyst tak 10 amper. tak jsem chlapka nalozil do auta a jeli jsme koupit novou baterku. tak rikal - auto 5 let stary, denne provozovany a tohle byla jeho první tydnova odstávka.

pak jsem se dostal k testum startovacích kabelu, a z 12 ruznych nebyly 3 schopny nastartovat ani maly benzin o objemu 1.6 litru, a jen 2 byly vyhovujici - ze nastartoval 6 valcovou naftu - jeden byl tusim od forda a druhej byl delanej na zakazku. kazdopadne, kabel pod 1000kc je nepouzitelnej pro prime nastartovani ne velkého motoru.

tak pozor na to. koupit startovaci kabely za 200kc v akci v lidlu a mit pocit ze jsi v pohode když baterka kixne znamena, ze az na horach vecer vyhrabes auto ze zaveje ve vanici při -20, nenastartuje a sezenes nekoho kdo je ochotny pomoct, tak ti takovy kabely budou uplne k nicemu. a to rozhodne není moc prijemny pocit, navíc když si myslis, ze jsi udelal maximum, protože v kufru vozíš startovaci kabely ...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Bully_
15. 11. 2015 21:59
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
Nejde o to jak casto jezdis- to muzes stejne denne, jako 1x za 14 dni. Jde prece o to, jak dlouho po nastartovani jedes, aby ti to stacilo dobit baterii na uroven dostacujici na nasledujici naskoceni motoru.
15. 11. 2015 22:19
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
Obstojně dokáží vysát baterku za poměrně dost málo dnů bez provozu auta také různé alarmy, sledovací, zabezpečovací a lokalizační zařízení.
Avatar - Bully_
15. 11. 2015 23:45
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
Urcite, to je dalsi vec. Jedno moje auto ma treba trvale proud ve 12V zastrcce i po vytazeni klicku ze zapalovani, jina auta maji trvaly prutok proudu v kabelovem vedeni pro audio apod., ale staci i pouhe probijeni, spatne kontakty apod. a baterie se samovolne vybije pomerne rychle.
15. 11. 2015 23:49
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
12V znamena ze je aku vybitej
nabity oloveny aku ma naprázdno 12.6-12.8V při teplotách kolem 20C
Avatar - Bully_
16. 11. 2015 00:07
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
Ja mam v aute zastrcku, co se ji rika 12V zastrcka, ne "zastrcka 12,6-12.8V pri teplotach kolem 20°C". Pisu o zastrcce, ne o proudu, ktery bych v ni mel buhviproc merit.
Pripomnel jsi mne ted jednoho mistniho diskutera, co se vysmiva ostatnim za pouzivani pojmu "plynovy pedal" u vozu s pohonem na tekute PH :-)
16. 11. 2015 00:21
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
ja cet, ze meris 12V a ne ze mas zástrčku 12V.
a nepisu o proudu, ale o napeti
15. 11. 2015 22:30
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
kazdej akumulator trpi samovybijenim
a akumulator na konci zivotnosti jednak trpi vetsim samovybíjením, jednak ma mensi kapacitu a jednak ma vetsi vnitrni odpor.
takze když kazdej den se spatnym akumulátorem hodinu pojezdis, tak se dobije tak, aby jsi druhej den ještě nastartoval, ale po tydnu si uz ani neskrtnes..
Avatar - Bully_
15. 11. 2015 23:40
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
"aby ti to stacilo dobit baterii na uroven dostacujici na nasledujici naskoceni motoru", tj. abys mel dostatecny proud pro to, abys nastartoval nasledujici den, pripadne dostatecny na to, abys nastartoval za tyden nebo dostatecny na to, abys nastartoval treba za 14 dni. Jiste, ze pro nastartovani po 14 dnech necinnosti musi predchazet vyssi dobiti nez pro nastartovani hned den pote. Nema to ale nic spolecneho s tim, jestli jezdim kazdy den jak rikas, klidne muzu jezdit (dostatecne pro ono dalsi nabiti pro dalsi start) jenom jednou za 14 dni a nemusim mit na rozdil od denniho jezdeni (s nedostatecnym nabitim pro dalsi start) zadny problem.
15. 11. 2015 23:48
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
něco jiného je aku co je OK a něco jiny aku co je na konci zivotnosti.
ja se bavim o tom druhym pripadu, prakticky overeno nejen mnou
Avatar - Bully_
16. 11. 2015 00:02
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
V principu jde porad o to same, baterii je proste potreba dobit dostatecne a to nema nic spolecneho s cetnosti startu, ale s jejim dostatecnym dobitim.
U baterie na konci zivotnosti se samozrejme zkracuje doba necinnosti, po jake i po nejvyssim moznem dobiti baterie budes vubec moct nastartovat- kdyz uz zminujes i tuhle eventualitu.
16. 11. 2015 00:19
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
když aku, co je tesne před smrti, budu nejakou dobu nabijet, tak za hodinu v pohode nastartuju ale druhej den uz ne. to je podobnej pripad jako ze denne s autem jezdim a v pohode nastartuju, ale když tejden stoji, tak ne
Avatar - Bully_
16. 11. 2015 00:28
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
:yes: Pokud budu mit baterku totalne KO, tak proste nenastartuji. Vidis, nakonec se i shodneme >:D
16. 11. 2015 14:17
Re: velky problem hrozi tomu, kdo jezdi denne, na par dni au
Ja bych zavolal asistencni sluzbu automobilky nebo pojistovny. V Praze prijedou asi nastejno s taxikem a powerboxem "krenknou" auto.
Avatar - Barrichello
16. 11. 2015 20:10
Re: Lepší než startování přes kabely
je použití startovacího zdroje, tzv. boosteru. pro běžné auto do objemu cca 3 litry stačí ten s Li-on baterkam je lehký, skladný, má v sobě navíc i LED světlo a kompresor an huštění pneu. A není drahý
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2019 05:30
Baterka / starter
Ahoj vespolek. Rad bych pozadal o radu - starsi auto(nissan rnesaa, 97),nikdy problem se startovanim, vcera dojedu domu a blbec jsem nechal zapla interierova svetla. Rano tedy nahodim kabely, nabijim cca 15 min za vytaceni motoru druheho auta do vyssich otacek, vsechno funguje od svetel, pres sterace, el.okna, po rozsviceni kontrolek ci zamykani, ale pri startu slysim jen osklive cvakani (asi relatek). Baterku mam pres noc v obchode na plne dobiti, vyzkousim zitra. Kazdopadne je mozne oddelat starter takto ze dne na den? Nikdy jsem nemel problem se startovanim, vzdy to chytalo napoprve bez sebemensich problemu ci skytani.
Predem diky za rady a odpovedi. Robin
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2022 12:02
Autobaterie
S tímhle jsem měl problém minulou zimu. Poprosil jsem souseda, který taky zrovna ráno odjížděl do práce, jestli by mi nepomohl nastartovat přes kabely. Všechno jsme připojili a stejně nic. Nakonec se bohužel ukázalo, že byla úplně v tahu baterie. Byla už hodně stará, tak na to asi měla už právo. Nakonec to tedy skončilo tak, že jsem z https://www.filsonstore.cz/…rie-akumulatory/ musel koupit novou.
Rozbalit vlákno
0