Šestá generace BMW 7 vstoupila na český trh na konci října, s listopadovým ceníkem ale došlo k rozšíření nabídky motorů. Doplnil ji známý vznětový šestiválec 40d se dvěma turbodmychadly.
Pro mne jedine skutecne BMW, jasne vyjadrujici puvodni filozofii znacky. Cena je palka, ale je to vuz, ktery majitel sam povetsinou neridi.
Cili pro opravdu uzkou klientelu... Na druhou stranu, kfyz jsem meditoval nad oficialnimi strankami, tak mi to zase az tak predrazene nepripadne.
No, já jsem dneska nějakej rejpavej... ale já mám BMW spojený spíš s 5... a výkenným benzínem.
To mi přijde jako "pravé" BMW... a klidně i trojka, ale drastickej benzín a perfektní jízdní vlastnosti... ;-)
Vidím to stejně. 7 není to pravé BMW.Je to právě 3 potažmo 5.
7 je taková výkladní skříň a ukazuje, čeho je vrtule schopná. Ovšem právě u 7 mě chybí naftový R 8. ;-)
R8 ???
Řadový osmiválec se u automobilů nepožívá tak dobře 40-50 let. Kvůli torzním kmitům a přílišné stavební délce. Má opodstatnění jen u pomaloběžných stabilních a lodních motorů, kde je jedno, že je dlouhý a kmity nehrozí.
Když vy jste chlapi takoví dravci no. Pro mě je sedmička vždy takovým nahlédnutím do budoucích trendů "standardu" značky. Napsal jsem to asi špatně. Sedmička je jediné BMW, které mě zajímá. Kdybych si na stěnu lepil plakáty, tak asi bude dominovat :)
S tím se dá těžko souhlasit, nevím co myslíš pojmem jediné skutečné BMW, ale pokud něco charakterizuje dlouhodobě BMW a svým způsobem jej činí unikátním a odlišitelným v rámci prémie, tak je to především trojková řada s vrcholnými modely v benzínu. Jestli Porsche charakterizuje 911, pod VW si lidé nejčastěji vybaví Golf, když se řekne Mercedes, tak si nejvíce lidí představí S-kládu, tak BMW podle mě charakterizuje především 3er, která má dlouhodobou kontinuitu a nese to co jsi nazval původní filosofii značky, která je o radosti z řízení a právě především s 3er je spojeno staré dobré Freude am Fahren a to luxusní limoška moc nesplňuje, tam máš radost z ticha, luxusu, ale určitě ne z řízení.
Mluvíš mi z duše,člověče. Chtěl jsem něco napsat, ale napsal jsi to ty. off topic - taky byste raději viděli údaje o výkonu raději (nebo také) v koních? Já jo a jestli je nás víc, mohlo by to zabrat. Jakože: kW mi nevaděj, na koníky jsem ale zvyklej a chybí mi.
Přiznám se, že mi nevadí ani koně ani kW, jsem sice stará škola, ale protože jsem vystudoval elektrofakultu, tak mám v palici od mlada kalkulačku kW/3 krát 4 = koně (plus dva, tři, čtyři koně navrch), resp. hp/4 krát 3=kW (mínus dva, tři kW). Pravda je, že koně mi tak nějak víc sedí ke spalovacím motorům a výrobci to dodnes v zásadě ctí, protože zaokrouhlují většinou výkon na 5 nebo 10 hp a údaj v kW nechávají jako nějaké hůře zapamatovatelné číslo. I tady je řada článků, které uvádí primárně hp a v závorce kW, jako třeba tady
[odkaz]
Bohužel v okamžiku, kdy redaktor opisuje data výrobce (tento článek), tak většinou uvede jen kW, protože naše skvělá EU si hlídá výrobce aby uváděli kW, které zbytečně prosazuje "na sílu" a výrobcům nezbývá než se přizpůsobit a v ofiko materiálech uvádět kW.
Paradoxem je, že to byl právě James Watt, který zavedl koňskou sílu jako jednotku výkonu (tenkrát pro parní stroj) přičemž jeho jméno je spojeno s jednotkou Watt, která je přirozená pro výkon elektrického stroje (protože volty krát ampéry rovná se watty).
Tak aby se někdo v sedmičce nechal vozit, to jsem snad ještě nezaznamenal. Na to je longová S-klasse případně něco dražšího. Sedmičku si většinou majitelé řídí sami... Přece jen mít řidiče na plný úvazek dneska není nic, co by se vidělo každý den.
Sedma je pořád relativně sportovní, nepříliš komfortní limuzína. Ani v Německu jsem v ní neviděl sedávat někoho vzadu, s řidičem vpředu. Na to jsou S-klassy a podobné auta. Vládní limuzíny taky bývají spíš A8 a Ska.
Nejen že charakter BMW podle mne lépe vyjadřují menší, mrštnější modely, ale v 7er se ani povětšinou nenechávají lidé vozit. To neplatí ani o stupeň výše. Daimler tohle podcenil u Maybachu, který byl zamýšlený pro provoz s řidičem. Ale hodně lidí si i na téhle úrovni řídí auta samo.
Re: dát za auto 3 mil (čož pro mě znamená mít roční příjem v
Kámoš má hoodně starý BMW 7 a jezdí s ním protože se do něj parádně vejde. Má 2 metry a Prý je to tank :-) Na nový by asi do kupy nedal. Co vím tak je stále spokojen, jen pneumatiky prý levné nejsou. Ale proč ne. I takovýhle ojetý vydrží dlouho.
Re: dát za auto 3 mil (čož pro mě znamená mít roční příjem v
Možná bys to spíš pochopil, kdybys reálně měl "roční příjem v min. desítkách mil".
Já zase pro změnu nechápu, proč většina lidí, co nemá na nákup nového auta každých (aspoň) cca 5-10 let, se o své současné (klidně i koupené jako nové) auto nestará alespoň tak (technicky i kosmeticky), aby se za něj nemusela stydět.
Re: dát za auto 3 mil (čož pro mě znamená mít roční příjem v
Ten dojezd je naprosto zasadni zalezitost. Benzinove motory jsou sice vykonnejsi, ale nikoliv uspornejsi nez v minulosti a nadrze jsou cim dal tim mensi. BMW 750 zrala realne 15 litru na sto pokud to clovek nejak extremne nehrotil, predchozi generace mela nadrz pouhych 78 litru na sto, to dela realny dojezd s nutnou nemeckou rezervou cca 400 kilometru, coz je na podobne auto naprosto zoufala hodnota. BMW 740d dokazala jezdit za devet litru ve stejnem rezimu, efektivni dojezd cca 750 kilometru. Nikoliv idealni, ale rozhodne vyrazne rozumnejsi hodnota.
Re: dát za auto 3 mil (čož pro mě znamená mít roční příjem v
Jenom takový dotaz, vy někdo vydržíte v autě na jeden zátah 500-700km, aby vám vadil dojezd kolem 400km? Já už tedy po 400km bývám slušně zmačkán a rád se protáhnu u benzínky. A ano, zmačkám se i v BMW 7...
Re: dát za auto 3 mil (čož pro mě znamená mít roční příjem v
V mem soucasnem aute mi dojde benzin pri velmi usporne jizde po 600 km a tankuju tudiz minimalne kazdych pet set kilometru. Nicmene kdyz jsem jezdil uspornejsimi vozy, tak jsem i tak vzdy zastavoval jakmile dochazelo palivo, 850 + km na jeden zatah zadny problem.
Re: dát za auto 3 mil (čož pro mě znamená mít roční příjem v
no jo, já to věděl, dojezd... hahaha. To je v době, kdy máme elektromobily (s jejich dojezdovými a "tankovacími" parametry) za dveřmi, argument jak noha...
Re: dát za auto 3 mil (čož pro mě znamená mít roční příjem v
Není to jen dojezd, možná vůbec. Za prvé to jsou firemní nákupy do flotil, kde jde o náklady- spotřeba a kvůli tabulkovým CO2 i daně.
Za druhé soukromníci- lidé, kteří vydělávají dost na tuto třídu většinou zbohatli právě proto, že jim na penězích záleží a snaží se je na jedné straně šikovně investovat, na druhé efektivně vynakládat. Analogie platí ve všech kategoriích- právník, doktor, kdokoliv s příjmem 100k měsíčně Kč netto (klidně i míň) by taky nemusel řešit 2-3000 propálené měsíčně navíc u své (X)5ky. Ale chce je použít na něco jiného. To je jako kdyby tzv. bohatí nekupovali úsporné a LED-žárovky, když je účet za elektriku nemusí zajímat.
Možná na Východě, kde se železem na kolech stále dokazuje úspěch a majestát.
Re: dát za auto 3 mil (čož pro mě znamená mít roční příjem v
Přesně tak. Za XX let práce nemám ani melcek a ještě za to kupovat fáro. Díky, ale koupím si nějaký radši v Áčkách nebo jiným bazaru. Na nákup si dojedu stejně, jen to budu mít o pár melcků levnější
Za rok Bude za 2M, Za 3 roky 1M s pravidelnym servisem v áčkách, kde tyhle auta občas mívaj. Docela sranda když třeba v Ustí n L stojí u paneláku takovýhle auto původně skoro za 3 Mega.