Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Barry Lyndon
takový člověk nemůže být normální, protože😒br />
buď cvokaří z CO2...
a nebo cvokaří kvůli provozním nákladům...
jiné vysvětlení podle mě není. Pravda, může to omlouvat delším dojezdem, příjemnějším projevem a pod., ale to jsou podle mě jen zástupné bláboly...
buď cvokaří z CO2...
a nebo cvokaří kvůli provozním nákladům...
jiné vysvětlení podle mě není. Pravda, může to omlouvat delším dojezdem, příjemnějším projevem a pod., ale to jsou podle mě jen zástupné bláboly...
Ale tohle je auto do firem... a tam to chápu.
Soukromník si tohle prostě nemá důvod kupovat.
Soukromník si tohle prostě nemá důvod kupovat.
Kámoš má hoodně starý BMW 7 a jezdí s ním protože se do něj parádně vejde. Má 2 metry a Prý je to tank 😄 Na nový by asi do kupy nedal. Co vím tak je stále spokojen, jen pneumatiky prý levné nejsou. Ale proč ne. I takovýhle ojetý vydrží dlouho.
Možná bys to spíš pochopil, kdybys reálně měl "roční příjem v min. desítkách mil".
Já zase pro změnu nechápu, proč většina lidí, co nemá na nákup nového auta každých (aspoň) cca 5-10 let, se o své současné (klidně i koupené jako nové) auto nestará alespoň tak (technicky i kosmeticky), aby se za něj nemusela stydět.
Já zase pro změnu nechápu, proč většina lidí, co nemá na nákup nového auta každých (aspoň) cca 5-10 let, se o své současné (klidně i koupené jako nové) auto nestará alespoň tak (technicky i kosmeticky), aby se za něj nemusela stydět.
Ten dojezd je naprosto zasadni zalezitost. Benzinove motory jsou sice vykonnejsi, ale nikoliv uspornejsi nez v minulosti a nadrze jsou cim dal tim mensi. BMW 750 zrala realne 15 litru na sto pokud to clovek nejak extremne nehrotil, predchozi generace mela nadrz pouhych 78 litru na sto, to dela realny dojezd s nutnou nemeckou rezervou cca 400 kilometru, coz je na podobne auto naprosto zoufala hodnota. BMW 740d dokazala jezdit za devet litru ve stejnem rezimu, efektivni dojezd cca 750 kilometru. Nikoliv idealni, ale rozhodne vyrazne rozumnejsi hodnota.
Jenom takový dotaz, vy někdo vydržíte v autě na jeden zátah 500-700km, aby vám vadil dojezd kolem 400km? Já už tedy po 400km bývám slušně zmačkán a rád se protáhnu u benzínky. A ano, zmačkám se i v BMW 7...
V mem soucasnem aute mi dojde benzin pri velmi usporne jizde po 600 km a tankuju tudiz minimalne kazdych pet set kilometru. Nicmene kdyz jsem jezdil uspornejsimi vozy, tak jsem i tak vzdy zastavoval jakmile dochazelo palivo, 850 + km na jeden zatah zadny problem.
850km? Tý jo, to už bych z auta nevylezl po svých. Inu, kamioňák ze mě zřejmě nikdy nebude.
Po milionte prvni: dojezd.
A pro nektere to jeste muze byt flotilova politika (diesel prikazem pro vsechny).
A pro nektere to jeste muze byt flotilova politika (diesel prikazem pro vsechny).
A někomu je to prostě jedno. Jede to pro něj dostatečně i s nejslabším motorem a nevidí důvod, proč platit víc za něco, co pro něj nemá hodnotu.
no jo, já to věděl, dojezd... hahaha. To je v době, kdy máme elektromobily (s jejich dojezdovými a "tankovacími" parametry) za dveřmi, argument jak noha...
Tak mrkni do tabulky s cenama. Např. X-drive nepořídíš jinak než v 750i, která je podstatně dražší než 730d... A spotřeba bude skoro dvojnásobná.
"argument" jak noha je do debaty o aktualni 7er zatahovat elektromobily (dnes delane prevazne na mestsky provoz) 8-s
Není to jen dojezd, možná vůbec. Za prvé to jsou firemní nákupy do flotil, kde jde o náklady- spotřeba a kvůli tabulkovým CO2 i daně.
Za druhé soukromníci- lidé, kteří vydělávají dost na tuto třídu většinou zbohatli právě proto, že jim na penězích záleží a snaží se je na jedné straně šikovně investovat, na druhé efektivně vynakládat. Analogie platí ve všech kategoriích- právník, doktor, kdokoliv s příjmem 100k měsíčně Kč netto (klidně i míň) by taky nemusel řešit 2-3000 propálené měsíčně navíc u své (X)5ky. Ale chce je použít na něco jiného. To je jako kdyby tzv. bohatí nekupovali úsporné a LED-žárovky, když je účet za elektriku nemusí zajímat.
Možná na Východě, kde se železem na kolech stále dokazuje úspěch a majestát.
Za druhé soukromníci- lidé, kteří vydělávají dost na tuto třídu většinou zbohatli právě proto, že jim na penězích záleží a snaží se je na jedné straně šikovně investovat, na druhé efektivně vynakládat. Analogie platí ve všech kategoriích- právník, doktor, kdokoliv s příjmem 100k měsíčně Kč netto (klidně i míň) by taky nemusel řešit 2-3000 propálené měsíčně navíc u své (X)5ky. Ale chce je použít na něco jiného. To je jako kdyby tzv. bohatí nekupovali úsporné a LED-žárovky, když je účet za elektriku nemusí zajímat.
Možná na Východě, kde se železem na kolech stále dokazuje úspěch a majestát.
npr.lukas
Za rok Bude za 2M, Za 3 roky 1M s pravidelnym servisem v áčkách, kde tyhle auta občas mívaj. Docela sranda když třeba v Ustí n L stojí u paneláku takovýhle auto původně skoro za 3 Mega.
Cili pro opravdu uzkou klientelu... Na druhou stranu, kfyz jsem meditoval nad oficialnimi strankami, tak mi to zase az tak predrazene nepripadne.
To mi přijde jako "pravé" BMW... a klidně i trojka, ale drastickej benzín a perfektní jízdní vlastnosti...
😉
Ale ideál asi 535... v sedanu.
7 je taková výkladní skříň a ukazuje, čeho je vrtule schopná. Ovšem právě u 7 mě chybí naftový R 8. 😉
Řadový osmiválec se u automobilů nepožívá tak dobře 40-50 let. Kvůli torzním kmitům a přílišné stavební délce. Má opodstatnění jen u pomaloběžných stabilních a lodních motorů, kde je jedno, že je dlouhý a kmity nehrozí.
[odkaz]
Bohužel v okamžiku, kdy redaktor opisuje data výrobce (tento článek), tak většinou uvede jen kW, protože naše skvělá EU si hlídá výrobce aby uváděli kW, které zbytečně prosazuje "na sílu" a výrobcům nezbývá než se přizpůsobit a v ofiko materiálech uvádět kW.
Paradoxem je, že to byl právě James Watt, který zavedl koňskou sílu jako jednotku výkonu (tenkrát pro parní stroj) přičemž jeho jméno je spojeno s jednotkou Watt, která je přirozená pro výkon elektrického stroje (protože volty krát ampéry rovná se watty).