BMW 7 dostalo dvakrát přeplňovaný turbodiesel, stojí 2.606.500 Kč
Říká se, že abyste zjistili, jakou techniku a výbavu budou mít běžné automobily za deset let, projeďte se v Mercedesu třídy S. Nicméně toto „pravidlo“ je možné použít také pro nové BMW řady 7. S vozem jsme se jako jedno z prvních motoristických médií svezli na začátku září v Portugalsku a od 23. října jej pořídíte také u nás. V době uvedení na český trh ale nebyla nabídka motorů kompletní.
Paletu agregátů BMW řady 7 G11 (verze Long je značená G12) v době uvedení na náš trh otevíral vznětový třílitrový šestiválec 730d s pohonem zadních nebo všech kol pro „krátkou“ i dlouhou verzi (rozdíl rozvorů náprav činí 140 milimetrů), následoval zážehový třílitr 740i o výkonu 240 kW a na samém vrcholu trůnil dvakrát přeplňovaný osmiválec 750i xDrive s výkonem 330 kW (450 koní). Příští rok přibude ještě plug-in hybrid se základem ve dvoulitrovém turbomotoru, v současné době je ale nabídka ve srovnání s minulou generací (F01 a F02) poloviční.
S listopadovým ceníkem se začala paleta opět rozrůstat, přičemž první vlaštovkou je dvakrát přeplňovaný šestiválcový turbodiesel označený 740d (měla ho už minulá generace). Má výkon 235 kW, točivý moment 680 N.m (nejvyšší ze všech motorů), dostupný je výhradně s pohonem všech kol xDrive, a startuje na částce 2.606.500 Kč (Long je o 183.300 dražší). Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km a akcelerace z 0-100 km/h zabere 5,2 sekundy (Long má obě hodnoty o desetinu vyšší). Překvapivé výsledky jsou dány především nízkou hmotností – 740d xDrive totiž váží pouze 1870 kilogramů, což je na automobil o délce 5098 milimetrů úctyhodné (Long je o 40 kilo těžší).
BMW 7 – technická data a české ceny | ||||||
Model | 730d | 730d xDrive | 740d xDrive | 740i | 750i xDrive | 740e |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | 2998 | 4395 | 1997 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 195/4000 | 195/4000 | 235/4400 | 240/ 5500-6500 | 330/ 5500-6000 | 190/5000-6500, |
celk. výkon 240kW | ||||||
Točivý moment [N.m/min] | 620/ 2000-2500 | 620/ 2000-2500 | 680/ 1750-2250 | 450/ 1380-5000 | 650/ 1800-4500 | 400/ 1250-4800 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 | 5,8 | 5,2 | 5,5 | 4,4 | 5,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,8 | 4,9 | 6,6 | 8,1 | 2,1 |
Cena Limousine | 2.338.700 | 2.427.100 | 2.606.500 | 2.471.300 | 2.931.500 | není k dispozici |
Cena Long | 2.489.500 | 2.577.900 | 2.789.800 | 2.638.220 | 3.107.000 | není k dispozici |
V nabídce minulé generace BMW 7 nechyběl například šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 400 kW, ActiveHybrid 7 se základem v třílitrovém šestiválci (260 kW) nebo vrcholný turbodiesel 750d xDrive (280 kW) přeplňovaný třemi turbodmychadly. Informace o dalším rozšíření motorové palety současné generace „sedmičky" zjišťujeme.