Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Niro: Hybridní crossover na první skice

Příští rok se má představit jihokorejský konkurent Toyoty Prius, hybridní crossover Kia Niro. Nyní se můžeme podívat na první nákres vozu, z něhož je jasné, že se vůz nevymkne ze současného designového směru značky.
Zpět na článek
16. 11. 2015 13:12
16. 11. 2015 13:47
16. 11. 2015 15:50
Avatar - 3_diamanty
16. 11. 2015 13:00
globalny model
tak som rad ze nakonec pride niro aj do europy aj ked u nas velke predajne cisla necakam....

trosku sa obavam aj vzajomneho pozierania sa s inymi modelmi znacky ..... ono niekde medzi ceedom a sportagom je v podstate cenovo aj soul aj carens .... a teraz tam ma byt aj niro.... zacina tu byt v tychto vodach uz akosi tesno .... ja viem... asi nie je uplne fer porovnavat hybridne niro s dizlovym sportagom alebo benzinovym soulom ci s MPV carensom .... ale napriek tomu sa obavam ze sa niektore modely od kie jednoducho zacnu uz navzajom pozierat.... kedze sa budu prekryvat navzajom ich ceny aj rozmery .... ale z globalneho pohladu asi to tak chcu aj samotnej automobilke aby pokryli kazdy volny "kusocek piesocku" na automobilovom trhu ...

PS: zeby niro nahradilo nepriamo ( aspon u nas v eu ) vengu? lebo s jej priamym nastupcom vo forme maleho mpv v eu sa nerata ... to uz davno vieme...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - R32
16. 11. 2015 13:12
Re: globalny model
Niekde som čítal, že na Slovensku chcú zaviesť dotáciu na Hybridy a elektromobily... V takomto svetle (s dotáciou) by to mohlo byť aj u nás predajné a relatívne rozšírené vozidlo. Uvidíme...
Avatar - 3_diamanty
16. 11. 2015 13:15
Re: globalny model
je to mozne... tiez niekde sme tusim uz mohli citat ze prave niro by malo nahradit vo vyrobnom programe nasho zavodu vengu... lebo po ukonceni vengy by niro mohlo vyrobne kapacity zavodu u nas opat zaplnit a bolo by tak k dispozicii europskym zakaznikom rychlejsie a flexibilnejsie ako keby ho mali dovazat cez pol zemegule ... predsa len urcity uspech v eu hybrudny crossover mat moze a treba s tym ratat ... takze je potrebne pripravit sa aj na uspokojenie dopytu po nom ... aj ked na druhej jstrane nic este nenasvedcuje tomu ze venga uz buduci rok pojde do dochodku a prestane sa vyrabat.... kedze len pred polrokom dostala facelift... ono to niro mozno raz vyrabat skutocne budeme aj u nas ale asi az neskor za par rokov ked uplne skonci venga ( 2-3 roky ) .... uvidime
16. 11. 2015 13:47
1.56kWh
na to by při trose snahy moh ujet 10km.
ve skutecnosti motor bude spis vykrývat jen vykonovy spicky při rozjezdech, zrychlovani a jizde do kopce.
tak by me zajímala zivotnost takového aku, když bude vlastne stále v zaprahu - bud se bude vybijet, nebo zase nabijet, jinak by mi to nedavalo moc velky smysl.

takze když to prevedu do teorie a trochu to prezenu, dejme tomu, ze pojedu 10km na aku, cimz ho uplne vybiju, pak dalších 20km na benzin, cimz ho zas uplne nabiju (neuvazuju to, ze nabit ho za typicky 20min asi bude problem), tak 1 cyklus bude trvat 30km, takze 1000 cyklu 30tis km.
v praxi to bude spis lepsi, ale prece jen, kolik cyklu a kolik km takovy maly aku vydrzi??
Rozbalit vlákno
2
16. 11. 2015 15:50
Re: 1.56kWh
hodne, je to uplne stejny jako u Priusu, kolik myslis ze ty baterky v Priusech vydrzej? kolik baterii bylo trevba v cele EU na Priusech meneno?.... celkem male mnozstvi ktere se da sesumirovat do stovek kusu :-)

cyklus u bateri se znacne precenuje a vsichni na nej poukazuji jako na baterky ve spotrebni elektronice, problem je ze ve spotrebni elektronice jsou ty nejlevnejsi mozne chemie Lionek a navic a to vcetne notebooku postradaj tyto baterie ridici elektroniku, vpodstate se spoleha na to ze takova baterka mnohdy neprezije ani zaruku, cyklus u takove bateri je definovany jako 1-100% a zivotnost kuprikladu 1000 cyklu neznamena ze baterka po 1000 cyklech chcipne, ale ze po 1000 cyklech zacne postupne stracet svou kapacitu "nerovnomernym" opotrebenim

realne tento hybrid bude provozovan v takovem rezimu, ze baterka vpodstate muze prezit celej zbytek auta, nez se vubec clovek dostane na tech X cyklu zivotnosti, tak mu auto davno "shnije", zivotnost lionek se v tomto pripade odhaduje jeste na delsi dobu nez jaka se odhazuje u NiMH, tedy tech v Priusech, prumerna vydrz takovich baterk v Priusech bude nekde okolo 400-500 tisic ujetych km :-)
Re: 1.56kWh
Mne by spíš zajímalo, zdali bude možné, aby nad ním hacker Valášek taky převzal kontrolu, jako u Priusu... [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud