Tohle by mělo být i pro osobní automobily. Zvládnutí nedotáčivého či přetáčivého smyku přední/zadní nápravy na kluzné folii a aquaplaningu pak naproston samozřejmostí. Jenže to by pak papíry nezískala každá pipka nebo pazknecht, že...
"Některé povinné úkoly navíc při současných pouhých 13 hodinách výcviku mohou být pro některé méně talentované žáky neproveditelné – například vyhýbací manévr v rychlosti 50 km/h. To naznačuje, že...", to naznačuje, že se počítá s tím, že se v první složitější situaci prostě zabijou.
Další věc (alespoň ve Švédsku) je, že tam na silnice nesypou tuny hnusné soli, takže tam prostě musí umět jezdit na sněhu a mít pořádné zimní pneumatiky.
A já sůl na cestách bytostně nenávidím, to jen tak mimochodem.
podle euro x, které vůbec (zejména u dyzlu) neodpovida tomu, co auta vypousteji??
vypoustene NOx se v realnem provozu u dyzlu vpodstate nezmenilo od euro 2 po euro 6 (u euro 6 snad krome SCR).
Norsko, Finsko a pod. jsou severské státy, škola smyku je tam povinná protože smyk tam denně hrozí. U nás by místo toho mohla být třeba škola parkování u kauflandu :-)
a budes to dela s autem s abs, bez abs, s esp, bez esp, s dvojkoulkou na zadek, s dvojkolkou na predek, se 4 kolkou, s ruznymi vykony a podle toho dostanes ridicak s cim presne budes moct jezdit?
a papiry budou stat místo 10tis 25tis??
Souhlasím, přesně tak bych to udělal. Papíry budou mít jen ty co je potřebují a lidi co opravu umí jezdit, žádný důchodce co jezdí dvakrát za rok. Nechal bych to udělat u zpětně, i ty co papíry mají, tak musí projít testem řekněme zručnosti, pokud ne o papíry přijdeš. To samé bych udělal u u motorek, znovu přezkoušet. Jinak třeba v Norsku mají povinnou školu smyků.
Včera (16.12.), příjezd do Prahy po D8: Zhruba 250 metrů před značkami omezujícími rychlost na 100 km/h se objevily čerstvě nainstalované značky Silnice pro motorová vozidla. Dovolím si prorokovat, že hned prvního ledna se za nimi objeví trojnožka s radarem, aby mohli kasírovat za překročení stodesítky tam, kde se ještě nedávno mohlo 130.
pokud se mají vzájemně uznávat české a německé, tak předpokládám, že bude stejný systém jako v Německu. Spíš je otázka, jestli mají v roce 2016 smysl ještě jiné než zelené zóny (vždy do žluté budou moci i diesely s Euro 3 - typicky O1 1,9TDI a to červené ještě starší dieselové krumply. Zážehový s řízeným katem by měl dostat zelenou vždy)
Další problém je, že výjimku dostane zřejmě každý rezident, čímž to celé ztrácí smysl...
Já na motorce jezdím docela dost a s tímhle zpřísněním testů souhlasím. Je spousta chytrolínů, co si myslí, že když umí jezdit na kole a mají prachy na moto, jsou z nich okamžitě super motorkáři a taky to podle toho vypadá. A ze stejného důvodu bych zrušil možnost jezdit na skůtru 125 jen s B, bez absolvování alespoň nějakého doškolení.
Stejně tak bych ale zpřísnil testy na skupinu B - nějaký podobný polygon se slalomem, zajetím a vyjetím z/do omezeného prostoru, zvládnutí smyku atd. (vzhledem k předchozí diskuzi - existuje toto: [odkaz] , kde se dá simulovat v jednom autě nedotáčivost i přetáčivost)
Nejenom ve Skandinavii je povinna skola smyku. Jenom tam lidi skutecne umi i na snehu- coz neni zasluhou te co ja vim dvouhodinovky realne za volantem na skole smyku, ale tim, ze maji opravdove zimni podminky nekolik mesicu v roce. Proste to musi umet. Ne jako ve zbytku Evropy, kde kdyz uz nahodou jednou nasnezi, lidi jsou z toho uplne vedle, protoze jim to jejich ESPcka a protiprokluzy samy nevyresi.
ja delal pionýra v 15
motorku v 18 soucasne s autem
a o par let později na nakladak, s tim jsem v autoskole mel jen 2 jizdy po hodine a pul
v autoskole jsem s nakladakem najezdil vic nez od ty doby, ale muzu ridit velkej nakladak (samozrejme jen pro vlastní potrebu), ale myslim, ze by se mi s ty vejsky zamotala hlava >:D
Na Pionýra byly papíry na auto. Takže stačilo udělat na auto a bylo automaticky na pincka.
Já když jsem dělal papíry na motorku, tak to v autoškole měli Suzuki 600ka a Jawu 350. Dokonce jsme jeli i po dálnici. Rozsahem hodin cca jako na auto.
Na pincka jsme dělal na Simsonovi. Taky se docela jezdilo.
Nejaka ta skola smyku se dela v Evrope mozna daleko bezneji, nez si v CR myslite. Treba tady v L to funguje tak, ze 2 roky po ziskani RP je jakasi doba "na zkousku", kdy, velmi zkracene receno, plati pro takoveho cerstveho adepta prisnejsi podminky a postihy, nez po uplynuti teto doby. Po techto 2 letech musi absolvovat na zkusebnim polygonu skolu smyku- vetsinou uz tedy SE SVYM VLASTNIM vozidlem. Ma to i druhou vyhodu, behem kurzu jsou lidi radi, ze vubec zvladaji svoje koncetiny- tady uz snad po 2 letech v provozu zvladli trochu slapat na slapatka a kroutit volantem a ted muzou postoupit o kousek dal.
Kazdopadne bych to nepovazoval za nic samospasitelneho. Podobny kurz, pokud neni opravdu individualni, intenzivni a hlavne pravidelne opakovany pomuze maximalne k tomu, ze si NEKTERI jeho ucastnici odnesou trochu respektu k autu, ze najednou vi, ze se muze prihodit i neco nehezkeho, nic vic.
pohon na zadek je běžný? To myslíš BMW a Mercedes těch zas tolik není a o tom zbytku, které jsou tady po 1 kuse se zminovat nebudu
většina aut má 70-100 kw těch 150 sis zase vycucal z prstu a 50kw má akorát tak htp