"Některé povinné úkoly navíc při současných pouhých 13 hodinách výcviku mohou být pro některé méně talentované žáky neproveditelné – například vyhýbací manévr v rychlosti 50 km/h. To naznačuje, že...", to naznačuje, že se počítá s tím, že se v první složitější situaci prostě zabijou.
Na Pionýra byly papíry na auto. Takže stačilo udělat na auto a bylo automaticky na pincka.
Já když jsem dělal papíry na motorku, tak to v autoškole měli Suzuki 600ka a Jawu 350. Dokonce jsme jeli i po dálnici. Rozsahem hodin cca jako na auto.
Na pincka jsme dělal na Simsonovi. Taky se docela jezdilo.
ja delal pionýra v 15
motorku v 18 soucasne s autem
a o par let později na nakladak, s tim jsem v autoskole mel jen 2 jizdy po hodine a pul
v autoskole jsem s nakladakem najezdil vic nez od ty doby, ale muzu ridit velkej nakladak (samozrejme jen pro vlastní potrebu), ale myslim, ze by se mi s ty vejsky zamotala hlava >:D
podle euro x, které vůbec (zejména u dyzlu) neodpovida tomu, co auta vypousteji??
vypoustene NOx se v realnem provozu u dyzlu vpodstate nezmenilo od euro 2 po euro 6 (u euro 6 snad krome SCR).
pokud se mají vzájemně uznávat české a německé, tak předpokládám, že bude stejný systém jako v Německu. Spíš je otázka, jestli mají v roce 2016 smysl ještě jiné než zelené zóny (vždy do žluté budou moci i diesely s Euro 3 - typicky O1 1,9TDI a to červené ještě starší dieselové krumply. Zážehový s řízeným katem by měl dostat zelenou vždy)
Další problém je, že výjimku dostane zřejmě každý rezident, čímž to celé ztrácí smysl...
Tohle by mělo být i pro osobní automobily. Zvládnutí nedotáčivého či přetáčivého smyku přední/zadní nápravy na kluzné folii a aquaplaningu pak naproston samozřejmostí. Jenže to by pak papíry nezískala každá pipka nebo pazknecht, že...
a budes to dela s autem s abs, bez abs, s esp, bez esp, s dvojkoulkou na zadek, s dvojkolkou na predek, se 4 kolkou, s ruznymi vykony a podle toho dostanes ridicak s cim presne budes moct jezdit?
a papiry budou stat místo 10tis 25tis??
pohon na zadek je běžný? To myslíš BMW a Mercedes těch zas tolik není a o tom zbytku, které jsou tady po 1 kuse se zminovat nebudu
většina aut má 70-100 kw těch 150 sis zase vycucal z prstu a 50kw má akorát tak htp
Souhlasím, přesně tak bych to udělal. Papíry budou mít jen ty co je potřebují a lidi co opravu umí jezdit, žádný důchodce co jezdí dvakrát za rok. Nechal bych to udělat u zpětně, i ty co papíry mají, tak musí projít testem řekněme zručnosti, pokud ne o papíry přijdeš. To samé bych udělal u u motorek, znovu přezkoušet. Jinak třeba v Norsku mají povinnou školu smyků.
Nejaka ta skola smyku se dela v Evrope mozna daleko bezneji, nez si v CR myslite. Treba tady v L to funguje tak, ze 2 roky po ziskani RP je jakasi doba "na zkousku", kdy, velmi zkracene receno, plati pro takoveho cerstveho adepta prisnejsi podminky a postihy, nez po uplynuti teto doby. Po techto 2 letech musi absolvovat na zkusebnim polygonu skolu smyku- vetsinou uz tedy SE SVYM VLASTNIM vozidlem. Ma to i druhou vyhodu, behem kurzu jsou lidi radi, ze vubec zvladaji svoje koncetiny- tady uz snad po 2 letech v provozu zvladli trochu slapat na slapatka a kroutit volantem a ted muzou postoupit o kousek dal.
Kazdopadne bych to nepovazoval za nic samospasitelneho. Podobny kurz, pokud neni opravdu individualni, intenzivni a hlavne pravidelne opakovany pomuze maximalne k tomu, ze si NEKTERI jeho ucastnici odnesou trochu respektu k autu, ze najednou vi, ze se muze prihodit i neco nehezkeho, nic vic.
Norsko, Finsko a pod. jsou severské státy, škola smyku je tam povinná protože smyk tam denně hrozí. U nás by místo toho mohla být třeba škola parkování u kauflandu :-)
Nejenom ve Skandinavii je povinna skola smyku. Jenom tam lidi skutecne umi i na snehu- coz neni zasluhou te co ja vim dvouhodinovky realne za volantem na skole smyku, ale tim, ze maji opravdove zimni podminky nekolik mesicu v roce. Proste to musi umet. Ne jako ve zbytku Evropy, kde kdyz uz nahodou jednou nasnezi, lidi jsou z toho uplne vedle, protoze jim to jejich ESPcka a protiprokluzy samy nevyresi.
Další věc (alespoň ve Švédsku) je, že tam na silnice nesypou tuny hnusné soli, takže tam prostě musí umět jezdit na sněhu a mít pořádné zimní pneumatiky.
A já sůl na cestách bytostně nenávidím, to jen tak mimochodem.
Já na motorce jezdím docela dost a s tímhle zpřísněním testů souhlasím. Je spousta chytrolínů, co si myslí, že když umí jezdit na kole a mají prachy na moto, jsou z nich okamžitě super motorkáři a taky to podle toho vypadá. A ze stejného důvodu bych zrušil možnost jezdit na skůtru 125 jen s B, bez absolvování alespoň nějakého doškolení.
Stejně tak bych ale zpřísnil testy na skupinu B - nějaký podobný polygon se slalomem, zajetím a vyjetím z/do omezeného prostoru, zvládnutí smyku atd. (vzhledem k předchozí diskuzi - existuje toto: [odkaz] , kde se dá simulovat v jednom autě nedotáčivost i přetáčivost)
Včera (16.12.), příjezd do Prahy po D8: Zhruba 250 metrů před značkami omezujícími rychlost na 100 km/h se objevily čerstvě nainstalované značky Silnice pro motorová vozidla. Dovolím si prorokovat, že hned prvního ledna se za nimi objeví trojnožka s radarem, aby mohli kasírovat za překročení stodesítky tam, kde se ještě nedávno mohlo 130.