Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 124 Spider: Italské svaly pro japonskou techniku

Italská verze Mazdy MX-5 přichází. Fiat 124 Spider sází na retro design a citelně silnější motor. Kterému z těchto aut byste dali přednost?
Zpět na článek
18. 11. 2015 10:00
18. 11. 2015 10:03
18. 11. 2015 10:40
18. 11. 2015 11:38
18. 11. 2015 16:23
18. 11. 2015 10:46
18. 11. 2015 14:56
18. 11. 2015 14:21
18. 11. 2015 10:12
18. 11. 2015 13:55
18. 11. 2015 14:44
18. 11. 2015 15:46
18. 11. 2015 16:37
18. 11. 2015 10:17
18. 11. 2015 10:23
18. 11. 2015 21:44
18. 11. 2015 10:37
18. 11. 2015 10:50
18. 11. 2015 10:51
18. 11. 2015 11:10
18. 11. 2015 11:27
18. 11. 2015 11:32
18. 11. 2015 14:56
18. 11. 2015 16:56
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2015 09:57
Pořád mi uniká,
co do společného projektu /asi mimo peněz, do čehož nevidím/ z technického hlediska fiat investoval, co na nové mx5 je z fiatu? Nějak to počínání ze strany mazdy dost nechápu, když model mx5 se trvale slušně prodával, navíc teď se bude možná prodávat o počet prodaných fiatů míň.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Michal Fokt
18. 11. 2015 10:04
Re: Pořád mi uniká,
Nemyslím, že jde o společný projekt, MX-5 je spíše stále projekt Mazdy. Fiat patrně pouze platí za každé vyrobené auto určitý "licenční" poplatek, jinými slovy kupuje od Mazdy auto o něco dráž, než jej Japonci vyrobí.

Uvidíme, až se Fiat "vycení", řekl bych, že si auta nebudou konkurovat, 124 Spider je od pohledu větší a silnější, bude tedy patrně dražší.
Avatar - Emel
18. 11. 2015 10:25
Re: Pořád mi uniká,
Vsadil bych se, že Fiat nebude dražší, než srovnatelná Mazda (tj. s dvoulitrem).
Avatar - Michal Fokt
18. 11. 2015 10:41
Re: Pořád mi uniká,
Uvidíme, bylo by to příjemné. :-)
18. 11. 2015 11:00
Re: Pořád mi uniká,
Myslíš si, že Fiat něco sleví ze svého pověstného cenového jemnocitu? >:D
Avatar - Emel
18. 11. 2015 11:06
Re: Pořád mi uniká,
Myslím, že Fiat nemá to renomé co Mazda a bude se muset krotit, jinak nic neprodá.

Mazda má základ za 630, ale základ s dvoulitrem za 784. Tipuju Fiat se samosvorem a normální výbavou někde kolem 730-750 s tím, že nebude třeba tak nabitý výbavou a bude tam trošku víc flexibility (což beru oboje jako plus).
18. 11. 2015 11:24
Re: Pořád mi uniká,
No, nechme se překvapit. Ale s cenou, kterou odhaduješ, to z něj udělá nejdražší "Fiat" z nabídky (ano, "Fiat" Freemont je tu od 752 tis.).
Upřímně říkám, nevím (pochybuji), že to bude za tu cenu prodejné.
18. 11. 2015 12:47
Re: Pořád mi uniká,
Jak znam Fiat, tak zaklad bude cca 800 - pokud bude s MAT. Kazda blbost pak bude za zatracene drahe haky, jako kdyby slo prinejmensim o limitovanou edici.
18. 11. 2015 16:32
Re: Pořád mi uniká,
Taková cena mi přijde na Fiat příliš rozumná.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 11. 2015 10:09
Re: Pořád mi uniká,
MIata má natolik věrnou klinetskou základnu, že bych se o nějakou kanibalizaci vůbec nebál :-) A Fiat samozřejmě přinesl peníze, což se tak malé automobilce jistě hodí.
Avatar - Michal Fokt
18. 11. 2015 10:19
Re: Pořád mi uniká,
S tou věrností bych byl opatrný, jestli ona nepramení spíše z dlouhodobě chybějící alternativy. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 11. 2015 10:31
Re: Pořád mi uniká,
Určitě tam nějaké drobné třecí plochy budou - dokážu si představit nějakou paní, která uvidí 124 a řekne - "Už nechcu Mazdu, teď mi kup tohle." :-)

Ale celkově? Myslím si, že na počtu prodaných kusů ND se 124 negativně neprojeví, sázím na variantu, že MX-5 se bude prodávat v dosavadních počtech a k tomu evropské silnice ještě zaplaví 124ky.

A vůbec, ty znáš MX-5 komunitu moc dobře. Znáš snad někoho, kdo si koupil novou NB nebo NC a pak říkal, "To je krám, to už nechcu."? Já ani jednoho. Naopak mám pocit, že klienti MX-5 jsou už 25 let se svými nákupy děsně spokojení a takoví lidé od své značky neodcházejí.
Avatar - Michal Fokt
18. 11. 2015 10:40
Re: Pořád mi uniká,
Za situace "Je to vlastně Mazda, jen s italským motorem", asi nemá cenu řešit loajalitu, zvlášť když motory zrovna nejsou to, co by komunitu MX-5kařů stmelovalo. :-) Pokud si Fiat nenaporoučí obdobné, ale lacinější komponenty, což asi ne, protože výhodou budou nižší výrobní náklady dané masovější produkcí, ta auta budou takřka identická.

Ale souhlasím, fluktuace nebude nijak dramatická, spíš si myslím, že 124 půjde po lidech, kteří mají vůči MX-5 předsudky, ať už "kadeřnické" nebo dynamické, ale roadstřík by se jim líbil. I proto ten retrodesign a dospělejší vizáž.
18. 11. 2015 10:48
Re: Pořád mi uniká,
124 bude pro lidi, kteří si po barchettě neměli co koupit od "své" značky. Jakkoliv se těch barchett vyrobilo jen na 60 tisíc, mezi majiteli je pořád oblíbená a má docela silnou mezinárodní komunitu fanoušků.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 11. 2015 10:58
Re: Pořád mi uniká,
s tímto souhlasím :yes:
18. 11. 2015 11:01
Re: Pořád mi uniká,
A co převodovka? Ta bude taky italská, ne?
18. 11. 2015 12:41
Re: Pořád mi uniká,
Mno... Já jsem sice se svou NC výsostně spokojenej, ale až budu v budoucnu uvažovat o nástupci, jeví se mi Fiat jako lepší volba. Jednak líp vypadá, s designem ND jsem se teda fakt nepopasoval, a navíc bude mít v nabídce i výkonnější motory (prý má dostat i tu 1.75 turbo). S klidnym srdcem bych vzal Fiat.
18. 11. 2015 10:00
?
to čo je za haluz? Pekné to je a zrejme bude aj dobre jazdiť, keď je to mazda, ale načo to vzniklo? Identita sporná, vieme ako dopadla lancia s prelepovanými logami. Nový ksicht nastupuje nejasne, ani neviem, či je egea normálny model alebo len turecká verzia a do toho zapília takúto kusovku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
18. 11. 2015 10:03
Za mě Mazda
A není to je proto, že už nechci podporovat koncern, který zničil Lanci... Ale i naprosto nezaujatě pokud mám na výběr mezi 1,4T a 2.0 atmosférou, tak volím klasický dvoulitr. Tím spíš u sportovního auta, kde se očekává agresivnější styl jízdy a v takovém případě bude mít dvoulitr z dlouhodobého hlediska větší spolehlivost. Pokud jde o design, za mě remíza.
Rozbalit vlákno
10
18. 11. 2015 10:28
Re: Za mě Mazda
Fiat vypadá jak vyděšená užovka, čekal jsem, že Fiat udělá zajímavější auto než Mazda, u které vypadaly původní návrhy lépe, nicméně to udělal tak napůl. Některé věci se mi líbí na něm více než na Mazdě, ale v celkovém dojmu je za mě Mazda lepší, možná to bude i barvou.
Avatar - Emel
18. 11. 2015 10:40
Re: Za mě Mazda
Vyděšená užovka je dobrá :yes:
18. 11. 2015 11:38
Re: Za mě Mazda
Klasik povedal - Je to ako narúžovať pery prasaťu. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2015 10:40
Re: Za mě Mazda
Furt jsem přemýšlel jak na mě fiat působí, .......... a ta "vděšená užovka" je dost přesná. ;-) :yes:
18. 11. 2015 10:46
Re: Za mě Mazda
Viper junior >:D , i když na bráchu mu schází 6 válců
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2015 10:48
Re: Za mě Mazda
Tak jesli Dodge, tak spíš Viper-miminko, než junior.
18. 11. 2015 16:23
Re: Za mě Mazda
Prvni, co me napadlo, kdyz jsem to videl, bylo Banshee z GTA. Coz mela byt jakasi napodobenina Viperu... [odkaz]
Avatar - lamal
18. 11. 2015 10:46
Re: Za mě Mazda
Riesit u vikendovky obavu zo spolahlivosti kvoli turbu, je uplne od veci. Pri aute na kazdy den to este pochopim, caste studene starty, nie vzdy mat cas a chut pomaly ohrievat, dochladovat atd.

Multiair navyse patri za spolahlive jednotky a tocive, takze o ten nedostatok charakteru by som sa az tak nebal, v tomto su talianske motory stale dobre na tom, hlavne ked tento 2,0 v MX5 nema moc silne vysoke pasmo a skor je ako turbo silny v strede a do tych najvyssich sa mu extra nechce, tam by uz clovek zavahal ci by nesiahol po multiair ked je potentnejsi.

Osobne by som tiez siel do atmosfery, ale uz to nie je take jednoznacne v tomto pripade
Avatar - euro89
18. 11. 2015 14:56
Re: Za mě Mazda
Věc pohledu. Já bych si v horizontu do pěti let MX5 uměl v garáži představit, ale pokud bych jí koupil, tak bych jí přihlásil na sezónní značky a ten půlrok by sloužila ke každodennímu ježdění. Žádná víkendovka. Ostatně i tady na silnicích vídám spoustu těch obyčejnějších sportovních aut jako MX5, SLK a pod. běžně jezdit dokonce i přes zimu. Pokud někdo nemá na to nebo jednoduše nechce měnit auto každé dva tři roky, tak tu spolehlivost řešit bude i u takových aut. Spolehlivost motorů MultiAir stejně jako Skyactive půjde hodnotit až za několik let, ale minimálně papírové předpoklady jsou na straně Mazdy a v tomhle má u mě Mazda prostě větší důvěru.
18. 11. 2015 14:21
Re: Za mě Mazda
Práve u šporťáka by som riešil skôr hmotnosť, ako životnosť.
Avatar - Drag-On
18. 11. 2015 10:12
Fiat
Myslím, že Fiat aj rátal s tým, že tento model bude pre nich skôr stratový. Biť sa na malom piesočku s Mazdou a ďalšími je skôr stratové ako ziskové. Dnes roadstery sa kupujú minimálne. Tento model má za úlohu pozdvihnúť imidž značky. Nič viac nič menej. Čo sa týka designu, ten sa veľmi podaril. Je o dosť krajší ako Mazda s jej zvláštnymi svetlami a páči sa mi že je aj trochu retro, teda design vychádza z pôvodného Spidera :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Stejsn
18. 11. 2015 13:55
Re: Fiat
Roadstery že se kupují minimálně? Já teda nevím jak jinde, ale tady v Praze se začátkem jara, jakmile začne být hezky, objeví celá armáda aut nahoře bez a rok od roku jich viditelně přibývá! Ostatně i já jsem trendu podlehl, jedno kabrio na léto si koupil a dnes si řikám - jak jsem bez něj mohl žít? I když v mém případě je to starý pekáč.
18. 11. 2015 16:37
Re: Fiat
Jen je to z mého pohledu masochismus jezdit po městě v otevřeném autě. Jo, po okreskách s minimálním provozem, to je jiná. Jak jsem schopen nechat střechu dole i za deště, tak ve městě ji rád použiji.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 11. 2015 10:13
Vzhled a dynamika
Vzhled mě teda nijak neuchvátil. Je pravda, že z profilu to vypadá trochu podobně jako NB, a za mě i trochu podobně jako druhá generace Viperu (ne, nezbáznil jsem se :-) ), ale vadí mi výrazné převisy a Fiat na mě působí tak nějak moc baculatě a odule. MX-5 je mému vkusu rozhodně blíž :-)

124 má být o cca 50 kg těžší, než ND 2.0, dynamika tedy v případě Fiatu bude asi o něco lepší, ale o žádný dramatický rozdíl se zřejmě jednat nebude - sky-activy mají docela turbomotorový průběh :-)

124 imho může bodovat zvukem. A jsem zvědavý na cenu :-)
Rozbalit vlákno
9
18. 11. 2015 10:16
Re: Vzhled a dynamika
Přesně jsi to vystihl...vidím málo Fiatu a moc všeho možnýho.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 11. 2015 10:23
Re: Vzhled a dynamika
No, odkazů na starou 124 tam je dost. A trochu v tom vidím snahu naroubovat tam současný "tutti cinquecento" design, takže mi to celé dohromady nějak neštymuje. Ale co se dívám na fejsbíček, většině lidí se 124 líbí více.
Avatar - Dinar
18. 11. 2015 10:30
Re: Vzhled a dynamika
Proporčně je fiat o něco horší než mazda, ale zase optika je líp zvládnutá, vpředu i vzadu není to tak šklebivé auto jako mx5.
Ale celkově bude mx5 lepší volby, už pro ty atmosféry, dvoulitr pásne do roadsteru líp než turbená jednačtyři. Kdyby tam nacpal fiat 1,7 turbo z alfy, mohlo to být zajímavější.
Avatar - Emel
18. 11. 2015 10:34
Re: Vzhled a dynamika
Mně se ten čumák u Fiatu zas tak nelíbí, ta světla jsou taková vykulená...
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 11. 2015 10:58
Re: Vzhled a dynamika
1.75 třeba bude v Abarthu.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2015 10:19
Re: Vzhled a dynamika
Pravověrný mazdař, který si teď buď nuceně, nebo jen tak :-) zvykal půl roku na tvary ND, tak už si na fiat nezvykne. A jak říkáš, boční pohled od dveří dozadu, celá NB.
/jinak už se těším na srovnávací testy ND vs. Fiat, to bude zajímavé/
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 11. 2015 10:24
Re: Vzhled a dynamika
Ale mi se ND líbila od začátku >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2015 10:32
Re: Vzhled a dynamika
Co do celkového pohledu jsem trochu pořád na pochybách mezi NC a ND, nicméně už to pomalu přepadá do ND. ;-)
Avatar - Michal Fokt
18. 11. 2015 10:31
Re: Vzhled a dynamika
>:D ND je nádherná, ale tohle je takové ...vyzrálé. Pro nás, starší pány, optimální. ;-)
18. 11. 2015 10:17
Výkon
No zas jako citelně silnější mí ten výkon nepřijde. Čekal jsem, že tam daj i 1,7...Jinak auto moc hezký.

Co se týká prodejů, tak je pravda, že u nás nic moc, ale třeba v anglii jsem jich viděl spoustu. Nemyslím si tedy, že by to bylo z celosvětového pohledu zanedbatelné.

Mně si jinak víc líbí Fiat. Nicméně při stejné ceně by vyhrála 2l atmosféra.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
18. 11. 2015 10:23
Mazda
Mazda je originál... bral bych Mazdu. Možná bych našel nějaké pragmatické důvody pro Fiat, ale v téhle kategorii bych asi dal více na srdce a méně na rozum (teoreticky).
Rozbalit vlákno
2
18. 11. 2015 10:30
Re: Mazda
Třeba cena, u Fiatu bude asi více skladovek, možná lepší protikorozní ochrana >:D , i když u tohoto auta se to tolik neřeší.
Avatar - woody-alien
18. 11. 2015 21:44
Re: Mazda
No, takhle. Mně se ten Fiátek vizuálně špatnej nezdá, ale....za prvé souhlasím s Dinarem stran motoru. Dvoulitrová atmosféra se mi v takovým autě líbí víc než 1.4 T. A za druhé, ač rozhodně nejsem pravověrnej Mazdař, MX-5 má pro mě jaksi větší image. Nemám to slovo rád, ale jak píšeš, výběr auta není jenom o ráciu a Miata je legenda.
Avatar - Barrichello
18. 11. 2015 10:27
Když není na vlastní vývoj
musí se loga lepit na japonské a americké výrobky no.

To se nedá nic dělat >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2015 10:28
Re: Když není na vlastní vývoj
nepripomina ti ten cumak a svetla trosku dodge dart? samozrejme prerobeny do podoby fiatu .. vidim tu tie geny z dodge

inak popravde cakal som ze fiat spravi krajsie auto ako mazda.. dokonca mazda mu celkom aj nahrala na smec svojim nie zrovna najkrajsim vzhladom ... ale akoby fiat zluftoval do prazdna ;-\
Avatar - Barrichello
18. 11. 2015 10:36
Re: Když není na vlastní vývoj
Dart ale není dodge, Dart je nepovedený kočkopes a propadák , nebýt ukončení modelu Aveneger, plácaj se jeho prodeje někde na polovině toho, co se prodávalo posmívaného Caliberu >:D

Poslední opravdovej DART bylo tohle [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2015 10:38
Re: Když není na vlastní vývoj
priznavam ze ma neuspech toho noveho dartu v amerike prekvapil hlavne preto ze jeho dizajn je podla mna celkom super... tak neviem.... asi je problem skutocne v tom ze to nie je ten skutocny dart aky chcu zakznici vidiet ... ;-\ mas pravdu
Re: Když není na vlastní vývoj
Coz ovsem americtí výrobci delali jiz pred desítkami let.
Avatar - Barrichello
18. 11. 2015 10:47
Re: Když není na vlastní vývoj
Jo jenže v rámci koncernu většinou, ne že lepili na Mercedes loga Oldsmobile když to přeženu. Tohle dělali někam pro jižní ameriku nebo v USA opět Chrysler, když měl smlouvu s Mitsubishi.
18. 11. 2015 10:37
Prodej v Evropě
"...v USA půjde model do prodeje v létě..."

Takže se to bude prodávat jen v USA? Nebo?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
18. 11. 2015 12:41
Re: Prodej v Evropě
Předpokládám, že 124 se do Evropy určitě dostane, jen prostě ještě nebyla na evropské půdě představena.
Avatar - pumpkin
18. 11. 2015 14:52
Re: Prodej v Evropě
Tu máš fotky európskej verzie, takže určite sa objaví budúci rok.
[odkaz]
Avatar - Twingo
18. 11. 2015 10:50
Prodej v Evropě
Vzhled se fakt povedl je nádherný ale taky by mně zajímalo jestli se dostane i k nám do Evropy nebo jestli půjde o nedostižný sen. A dostane se k nám do Evropy i ten nový pick-up opd Fiatu? ;-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
18. 11. 2015 10:51
124
Nepaci sa mi... mx5 je v mojich ociach nadherna, ostro rezana proste taka ako ma byt. Toto je viac Chrysler ako Fiat, pride mi to moc americke, neviem tie svetla nic mi to nehovori ani z predu ani v zadu. Povodnej 124ke sa to chce podobat len kvazi kruhovym tvarom prednych svetiel a obdlznikovymi svetlami v zadu ? Tie zadne su prilis velke, cista amerika.

Rozhodne by som bral MX5 aj kvoli dizajnu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2015 11:10
Re: 124
mx5 je original.. tiez si myslim ze tu pri vybere moc nie je o com spekulovat.... ;-)

v pripade 124ky tu tiez vidim geny ameriky .... konkretne geny z modelu dodge dart....
Avatar - lamal
18. 11. 2015 11:27
Re: 124
tak tak original... to je to spravne slovo
18. 11. 2015 11:30
Nejhezci fiat vsech dob
:yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - lamal
18. 11. 2015 11:33
Re: Nejhezci fiat vsech dob
povodna 124ka spider sa mi paci viac
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2015 12:00
Re: Nejhezci fiat vsech dob
za mna..... barchetta bola krajsia aj fiat coupe od pininfariny
Avatar - Stejsn
18. 11. 2015 13:59
Re: Nejhezci fiat vsech dob
...to rozhodně není. Zapomínáš na multiplu :-!
Avatar - euro89
18. 11. 2015 15:01
Re: Nejhezci fiat vsech dob
Design je sice čistě subjektivní záležitostí, ale i tak je tenhle výrok slušný úlet. >:D Za mě je nejhezčím Fiatem 130 Coupe, ale hezčí než nový 124 Spider, je pro mě minimálně polovina všech Fiatů z historie. Tím nechci říct, že by nový Spider byl ošklivé auto, ale v minulosti vznikaly celkově o dost hezčí auta a zrovna italové byli v designu mistři.
18. 11. 2015 11:32
retro
Ten predek je az moc retro. Svetla, maska a celkovy tvar je parodie na puvodni spider. Naopak zadek a celkove proporce dobry.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
18. 11. 2015 14:56
Re: retro
Mne ten predok pripomína posledný facelift GrandePunta. >:D
Ale nemení nič na fakte, že sa mi to páči, len teda v európskej verzii a so svetlou farbou.
[odkaz]
Avatar - TeeJay
18. 11. 2015 16:56
Re: retro
Ty jsi člověče hotový designérský fajnšmekr. Nejdřív Civic Coupe a teď tohle. >:D
Avatar - Pekelná Micinka
18. 11. 2015 14:36
Fiat po americku
Výsledek se mi líbí. Nicméně mám pocit, že se koukám na americký auto, i to protažení za zadní nápravou je zjevně určeno pro us trh.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
18. 11. 2015 15:02
Re: Fiat po americku
Tak netreba zabúdať, že vraj okolo 75% produkcie 124-ky Spider sa predalo práve v USA, takže teraz tomu bude asi podobne, stačí oprášiť legendu. :-)
Avatar - TeeJay
18. 11. 2015 16:55
Re: Fiat po americku
Alespoň to bude mít kufr. ;-)