co do společného projektu /asi mimo peněz, do čehož nevidím/ z technického hlediska fiat investoval, co na nové mx5 je z fiatu? Nějak to počínání ze strany mazdy dost nechápu, když model mx5 se trvale slušně prodával, navíc teď se bude možná prodávat o počet prodaných fiatů míň.
Nemyslím, že jde o společný projekt, MX-5 je spíše stále projekt Mazdy. Fiat patrně pouze platí za každé vyrobené auto určitý "licenční" poplatek, jinými slovy kupuje od Mazdy auto o něco dráž, než jej Japonci vyrobí.
Uvidíme, až se Fiat "vycení", řekl bych, že si auta nebudou konkurovat, 124 Spider je od pohledu větší a silnější, bude tedy patrně dražší.
Myslím, že Fiat nemá to renomé co Mazda a bude se muset krotit, jinak nic neprodá.
Mazda má základ za 630, ale základ s dvoulitrem za 784. Tipuju Fiat se samosvorem a normální výbavou někde kolem 730-750 s tím, že nebude třeba tak nabitý výbavou a bude tam trošku víc flexibility (což beru oboje jako plus).
No, nechme se překvapit. Ale s cenou, kterou odhaduješ, to z něj udělá nejdražší "Fiat" z nabídky (ano, "Fiat" Freemont je tu od 752 tis.).
Upřímně říkám, nevím (pochybuji), že to bude za tu cenu prodejné.
Jak znam Fiat, tak zaklad bude cca 800 - pokud bude s MAT. Kazda blbost pak bude za zatracene drahe haky, jako kdyby slo prinejmensim o limitovanou edici.
MIata má natolik věrnou klinetskou základnu, že bych se o nějakou kanibalizaci vůbec nebál :-) A Fiat samozřejmě přinesl peníze, což se tak malé automobilce jistě hodí.
Určitě tam nějaké drobné třecí plochy budou - dokážu si představit nějakou paní, která uvidí 124 a řekne - "Už nechcu Mazdu, teď mi kup tohle." :-)
Ale celkově? Myslím si, že na počtu prodaných kusů ND se 124 negativně neprojeví, sázím na variantu, že MX-5 se bude prodávat v dosavadních počtech a k tomu evropské silnice ještě zaplaví 124ky.
A vůbec, ty znáš MX-5 komunitu moc dobře. Znáš snad někoho, kdo si koupil novou NB nebo NC a pak říkal, "To je krám, to už nechcu."? Já ani jednoho. Naopak mám pocit, že klienti MX-5 jsou už 25 let se svými nákupy děsně spokojení a takoví lidé od své značky neodcházejí.
Za situace "Je to vlastně Mazda, jen s italským motorem", asi nemá cenu řešit loajalitu, zvlášť když motory zrovna nejsou to, co by komunitu MX-5kařů stmelovalo. :-) Pokud si Fiat nenaporoučí obdobné, ale lacinější komponenty, což asi ne, protože výhodou budou nižší výrobní náklady dané masovější produkcí, ta auta budou takřka identická.
Ale souhlasím, fluktuace nebude nijak dramatická, spíš si myslím, že 124 půjde po lidech, kteří mají vůči MX-5 předsudky, ať už "kadeřnické" nebo dynamické, ale roadstřík by se jim líbil. I proto ten retrodesign a dospělejší vizáž.
124 bude pro lidi, kteří si po barchettě neměli co koupit od "své" značky. Jakkoliv se těch barchett vyrobilo jen na 60 tisíc, mezi majiteli je pořád oblíbená a má docela silnou mezinárodní komunitu fanoušků.
Mno... Já jsem sice se svou NC výsostně spokojenej, ale až budu v budoucnu uvažovat o nástupci, jeví se mi Fiat jako lepší volba. Jednak líp vypadá, s designem ND jsem se teda fakt nepopasoval, a navíc bude mít v nabídce i výkonnější motory (prý má dostat i tu 1.75 turbo). S klidnym srdcem bych vzal Fiat.
to čo je za haluz? Pekné to je a zrejme bude aj dobre jazdiť, keď je to mazda, ale načo to vzniklo? Identita sporná, vieme ako dopadla lancia s prelepovanými logami. Nový ksicht nastupuje nejasne, ani neviem, či je egea normálny model alebo len turecká verzia a do toho zapília takúto kusovku.
A není to je proto, že už nechci podporovat koncern, který zničil Lanci... Ale i naprosto nezaujatě pokud mám na výběr mezi 1,4T a 2.0 atmosférou, tak volím klasický dvoulitr. Tím spíš u sportovního auta, kde se očekává agresivnější styl jízdy a v takovém případě bude mít dvoulitr z dlouhodobého hlediska větší spolehlivost. Pokud jde o design, za mě remíza.
Fiat vypadá jak vyděšená užovka, čekal jsem, že Fiat udělá zajímavější auto než Mazda, u které vypadaly původní návrhy lépe, nicméně to udělal tak napůl. Některé věci se mi líbí na něm více než na Mazdě, ale v celkovém dojmu je za mě Mazda lepší, možná to bude i barvou.
Riesit u vikendovky obavu zo spolahlivosti kvoli turbu, je uplne od veci. Pri aute na kazdy den to este pochopim, caste studene starty, nie vzdy mat cas a chut pomaly ohrievat, dochladovat atd.
Multiair navyse patri za spolahlive jednotky a tocive, takze o ten nedostatok charakteru by som sa az tak nebal, v tomto su talianske motory stale dobre na tom, hlavne ked tento 2,0 v MX5 nema moc silne vysoke pasmo a skor je ako turbo silny v strede a do tych najvyssich sa mu extra nechce, tam by uz clovek zavahal ci by nesiahol po multiair ked je potentnejsi.
Osobne by som tiez siel do atmosfery, ale uz to nie je take jednoznacne v tomto pripade
Věc pohledu. Já bych si v horizontu do pěti let MX5 uměl v garáži představit, ale pokud bych jí koupil, tak bych jí přihlásil na sezónní značky a ten půlrok by sloužila ke každodennímu ježdění. Žádná víkendovka. Ostatně i tady na silnicích vídám spoustu těch obyčejnějších sportovních aut jako MX5, SLK a pod. běžně jezdit dokonce i přes zimu. Pokud někdo nemá na to nebo jednoduše nechce měnit auto každé dva tři roky, tak tu spolehlivost řešit bude i u takových aut. Spolehlivost motorů MultiAir stejně jako Skyactive půjde hodnotit až za několik let, ale minimálně papírové předpoklady jsou na straně Mazdy a v tomhle má u mě Mazda prostě větší důvěru.
Myslím, že Fiat aj rátal s tým, že tento model bude pre nich skôr stratový. Biť sa na malom piesočku s Mazdou a ďalšími je skôr stratové ako ziskové. Dnes roadstery sa kupujú minimálne. Tento model má za úlohu pozdvihnúť imidž značky. Nič viac nič menej. Čo sa týka designu, ten sa veľmi podaril. Je o dosť krajší ako Mazda s jej zvláštnymi svetlami a páči sa mi že je aj trochu retro, teda design vychádza z pôvodného Spidera :-)
Roadstery že se kupují minimálně? Já teda nevím jak jinde, ale tady v Praze se začátkem jara, jakmile začne být hezky, objeví celá armáda aut nahoře bez a rok od roku jich viditelně přibývá! Ostatně i já jsem trendu podlehl, jedno kabrio na léto si koupil a dnes si řikám - jak jsem bez něj mohl žít? I když v mém případě je to starý pekáč.
Jen je to z mého pohledu masochismus jezdit po městě v otevřeném autě. Jo, po okreskách s minimálním provozem, to je jiná. Jak jsem schopen nechat střechu dole i za deště, tak ve městě ji rád použiji.
Vzhled mě teda nijak neuchvátil. Je pravda, že z profilu to vypadá trochu podobně jako NB, a za mě i trochu podobně jako druhá generace Viperu (ne, nezbáznil jsem se :-) ), ale vadí mi výrazné převisy a Fiat na mě působí tak nějak moc baculatě a odule. MX-5 je mému vkusu rozhodně blíž :-)
124 má být o cca 50 kg těžší, než ND 2.0, dynamika tedy v případě Fiatu bude asi o něco lepší, ale o žádný dramatický rozdíl se zřejmě jednat nebude - sky-activy mají docela turbomotorový průběh :-)
124 imho může bodovat zvukem. A jsem zvědavý na cenu :-)
No, odkazů na starou 124 tam je dost. A trochu v tom vidím snahu naroubovat tam současný "tutti cinquecento" design, takže mi to celé dohromady nějak neštymuje. Ale co se dívám na fejsbíček, většině lidí se 124 líbí více.
Proporčně je fiat o něco horší než mazda, ale zase optika je líp zvládnutá, vpředu i vzadu není to tak šklebivé auto jako mx5.
Ale celkově bude mx5 lepší volby, už pro ty atmosféry, dvoulitr pásne do roadsteru líp než turbená jednačtyři. Kdyby tam nacpal fiat 1,7 turbo z alfy, mohlo to být zajímavější.
Pravověrný mazdař, který si teď buď nuceně, nebo jen tak :-) zvykal půl roku na tvary ND, tak už si na fiat nezvykne. A jak říkáš, boční pohled od dveří dozadu, celá NB.
/jinak už se těším na srovnávací testy ND vs. Fiat, to bude zajímavé/
No zas jako citelně silnější mí ten výkon nepřijde. Čekal jsem, že tam daj i 1,7...Jinak auto moc hezký.
Co se týká prodejů, tak je pravda, že u nás nic moc, ale třeba v anglii jsem jich viděl spoustu. Nemyslím si tedy, že by to bylo z celosvětového pohledu zanedbatelné.
Mně si jinak víc líbí Fiat. Nicméně při stejné ceně by vyhrála 2l atmosféra.
Mazda je originál... bral bych Mazdu. Možná bych našel nějaké pragmatické důvody pro Fiat, ale v téhle kategorii bych asi dal více na srdce a méně na rozum (teoreticky).
No, takhle. Mně se ten Fiátek vizuálně špatnej nezdá, ale....za prvé souhlasím s Dinarem stran motoru. Dvoulitrová atmosféra se mi v takovým autě líbí víc než 1.4 T. A za druhé, ač rozhodně nejsem pravověrnej Mazdař, MX-5 má pro mě jaksi větší image. Nemám to slovo rád, ale jak píšeš, výběr auta není jenom o ráciu a Miata je legenda.
nepripomina ti ten cumak a svetla trosku dodge dart? samozrejme prerobeny do podoby fiatu .. vidim tu tie geny z dodge
inak popravde cakal som ze fiat spravi krajsie auto ako mazda.. dokonca mazda mu celkom aj nahrala na smec svojim nie zrovna najkrajsim vzhladom ... ale akoby fiat zluftoval do prazdna ;-\
Dart ale není dodge, Dart je nepovedený kočkopes a propadák , nebýt ukončení modelu Aveneger, plácaj se jeho prodeje někde na polovině toho, co se prodávalo posmívaného Caliberu >:D
priznavam ze ma neuspech toho noveho dartu v amerike prekvapil hlavne preto ze jeho dizajn je podla mna celkom super... tak neviem.... asi je problem skutocne v tom ze to nie je ten skutocny dart aky chcu zakznici vidiet ... ;-\ mas pravdu
Jo jenže v rámci koncernu většinou, ne že lepili na Mercedes loga Oldsmobile když to přeženu. Tohle dělali někam pro jižní ameriku nebo v USA opět Chrysler, když měl smlouvu s Mitsubishi.
Vzhled se fakt povedl je nádherný ale taky by mně zajímalo jestli se dostane i k nám do Evropy nebo jestli půjde o nedostižný sen. A dostane se k nám do Evropy i ten nový pick-up opd Fiatu? ;-):-)
Nepaci sa mi... mx5 je v mojich ociach nadherna, ostro rezana proste taka ako ma byt. Toto je viac Chrysler ako Fiat, pride mi to moc americke, neviem tie svetla nic mi to nehovori ani z predu ani v zadu. Povodnej 124ke sa to chce podobat len kvazi kruhovym tvarom prednych svetiel a obdlznikovymi svetlami v zadu ? Tie zadne su prilis velke, cista amerika.
Design je sice čistě subjektivní záležitostí, ale i tak je tenhle výrok slušný úlet. >:D Za mě je nejhezčím Fiatem 130 Coupe, ale hezčí než nový 124 Spider, je pro mě minimálně polovina všech Fiatů z historie. Tím nechci říct, že by nový Spider byl ošklivé auto, ale v minulosti vznikaly celkově o dost hezčí auta a zrovna italové byli v designu mistři.
Mne ten predok pripomína posledný facelift GrandePunta. >:D
Ale nemení nič na fakte, že sa mi to páči, len teda v európskej verzii a so svetlou farbou.
[odkaz]