Jo, o tom píšu vedle. Ale je fakt, že ten rozdíl je už minimální. Když porovnáš tyto dva motory od Hondy, tak čistě papírově je to jasné vítězství turba. Charakter a trvanlivost už může být jinde.
nejsem odpůrcem turba, ale od 5500 i u tohodle zacina umírat tocivej moment, takze motor prestava pocitove tahnout.
1.8tsi muzu vytocit az k 7tis, ale od 4.5tis se uz nic nedeje a vytáčet nad 5tis nemá zadny efekt, i když ještě tusim kolem 6200ot to ma 160k.
atmosfere se tocivej moment snizuje vyrazneji pomaleji nez u turba, proto vykon většinou vrcholi tesne před maximalnima otackama
ked si spominas este nedavno aj 177kw honda s2000 mala "len" 208Nm z 2 litra ....a nikomu a nicomu to nevadilo ;-) ... a ani tam urcite neslo konstrukterom o maximalny kroutak ...
tak ono toto nie je skyactive ze jo... vlastne ziadna ina atmosfera mimo mazdy skyactive nema... ;-) ake to prekvapenie .. hold v prvom rade nie je to turbo...
Mýlíš se, ten dvoulitr má VTEC. Nemá jej ten turbomotor. Ať tak či onak, 187 Nm na dvoulitr je dnes prostě málo a je otázkou, proč má jen tolik. Možná běží v trvalém Atkinsonovi ve většině otáček a nahoře ho jen vypne, ale to mi přijde jako lepší řešení to z Civicu, CR-V a Accordu, kde byl silný režim pro všechny otáčky a jen při mírném zatížení se zapnul Atkinson.
Nikdo nevi co byl zamer, klidne se mohlo jit po emisich po velmi nizke spotrebe, atd. Klidne ten nizky kroutak mohl byt nasledkem toho ze to nema VTEC, ale jen VTC. To ze to ma jen VTC muze byt i tim, ze se mohlo setrit na konstrukci. Je to zakladni motor, takze cilem mohl byt levny a usporny motor
100+ Nm na litr dosahují i atmosférické motory s nižším kompresním poměrem. A ač máš pravdu, že vysokootáčkové motory z principu honí výkon otáčkami, S2000 měla pěkný specifický točivý moment.
Ono nejde jen o maximální otáčky, alte také o to, co se v nich (ne)děje. I když tam máš rozdíl jen 200 otáček, ta atmosféra bude nahoře stále proti tomu turbu působit točivěji. To je třeba to, co se mi u atmosfér líbí proti turbům, že mám ve všech otáčkách velmi podobný točivý moment bez nějakých znatelných nárůstů nebo propadů. Na druhou stranu přiznávám, že pro většinu lidí bude to turbo jednoznačně příjemnější.
U daného objemu příliš mnoho s krouťákem časrovat nemůžeš, jde o to, kde ho kdo nabídne, tedy jak dlouho také vydrží. 208Nm z dvoulitru bylo na dobu S2000 neuvěřitelně moc, žádné "jen". Tehdy měly dvoulitry tak 170-190Nm, takže tolik Nm navíc nebylo "jen", ale naopak naprosté zjevení.
No 187Nm na dvoulitrovou atmosféru fakt není žádný zázrak. Dvoulitrový Accord 8G měl 192Nm, a to byl jeden z těch slabších. Mazda má 210Nm, Hyundai měl u dvoulitru GDI dokonce 213Nm, Avensis má 196Nm, Renault Fluence měl před pár lety 195Nm ve dvoulitru... A to tu máme ještě např. GT86 s 206Nm... Takže za posledních pět let nevidím (minimálně na EU trhu) dvoulitr s menším točivým momentem.
Kolik atmosférických motorů dnes točí víc, než 6700-6800 otáček? Jinak máš pravdu, rozdíly to jsou malé, dneska už atmosféry nemají bohužel co nabídnout, až na lepší spolehlivost... ;-\
Je potřeba brát v úvahu, že atmosféry Americe mají parametry poněkud ubrané, asi kvůli benzinu. Spíš je překvapivé, že motoru nedali přímý vstřik, který má jak 1.3, tak 1.5 i-VTEC Earth Dreams. Parametry jsou jako před 10 lety, ale při úplně jiných emisích a spotřebě.
Já jsem naopak rád, že tady ty Hondy budou, byť jen jako HB mezi těmi Astrami, Fíkusy, Golfy,Škodkami a spol. Ty jsou totiž pro mě sterilní, nudné, bez nápadu....tukové rohlíky ;-)
Když to řekneš takhle, tak nic. Ale když to vezmeš optikou min. 17 let starého dvoulitru třeba v Accordu níže se skoro stejnými parametry, tak se ani turbomilům nedivím. Tam ten vývoj šel mnohem víc kupředu.
Mě je zkrátka líto toho, že kvůli přehnané a panické kontrole emisí, automobilky musely nalít do motorů peníze, které musel finálový uživatel zaplatit bez toho, že by dostal lepší auto. Bez těch všelijakých kurvítek mohl atmosferický Honda VTEC dvoulitr dávat klidně 200kw a mít relativně čistý výfuk. Automobilky se měly bránit. No ano, já vím, konkurenční tlaky... ;-\
tak maloobjemové vysokootáčkové motory měly vždy menší kroutící moment a vyšší výkon. Mazda má motory s extrémě vysokým kompresním poměrem,proto má oněch 210Nm.Honda chtěla zřejmě zachovat točivá charakter,avšak zase udržet se na euro6,takže nějakej kompromis.Každopádně bych ho raději než tu 1.5T.
Tak treba obrovska masa plechu nad koly jeste umocnena tim oblym prolisem na prednim blatniku. Nebo ten srazeny zadek, diky kteremu to pusobi, jako stare BMW compact, nebo ekvivalent od Mercedesu. Ta preplacana a naprosto neharmonicka maska tomu taky nepomaha, jeste s tim stribrnym platem, ktery je naplacato, tedy vubec nerespektuje linii pride a dela ji opticky jeste vyssi. A zepredu vypadala i minula generace lepe. A k tomu, co bych chtel od nizsi tridy... Vsadim se, ze to nebude o moc mensi, nez minula C-class coupe. Nehlede na to, ze mnohem mensi Civic coupe pate generace byl skutecne pohledny sportacek.
Edit: Dohaje, vzdyt i takovy Rapid ze triaosmdesateho vypadal lepe a dynamicteji. Bez legrace.
To ti pak musí připadat dynamický i tukový rohlík z kauflandu za 0,90Kč v akci. Tohle auto je bez jakéhokoliv charisma, je nudné, bez nápadu, sterilní a jeho potence v rámci kategorie je rovna nule. V interiéru to vypadá naopak velmi dobře. Ale zvenku.... to je mamlas auto.... ostatně jako většina hond. Bohužel.
Líbit se ti nemusí, ale dynamicky rozhodně působí. Taky nesouhlasím s tvrzením, že Honda musí být za každou cenu mimo. To platilo možná o minulé generaci, ale tato nová se naopak trochu vrací do "normálních" kolejí. Ale ne úplně, což je jedině dobře. Protože proč tu mít další klon nějakého mainstreamu. Navíc je třeba chápat,že se jedná o coupe odvozené od globálního sedanu, tedy nejde o samostatný model jako třeba u GT86.
Vypadá to jako sourozenec 13 let starého Hyundaie Coupé MK III.
A to bych se měl ještě Hjondé omluvit. :-O
Ale komu se náhodou ten mega dynamický vzhled (tímto zdravím mistra Fokta, který tu o dynamickém vzhledu koktá) nelíbí, je samozřejmě Hater s velkým Há... >:-[];-)
[odkaz]
Tak 9G před faceliftem opravdu za moc nestála, ale po faceliftu je to už vyloženě krásné auto. Ten dravý nárazník vepředu tomu hodně pomohl, zatmavení zadních světel a výraznější křídlo také. Zatímco u předFL člověk tak nějak musel hledat úhel, ze kterého to nevypadalo blbě, teď je tomu naopak a naopak to blbě vypadá jen z několik málo úhlů. 10G se mi moc nelíbí, to je fakt taková nezvhledná splácanina spíše korejského typu, 9G poFL je pro mě o několik levelů hezčí auto. Přitom nechybělo moc, stačilo pár detailů, lepší návaznost některých prvků a ta 10G mohla být dost dobrá.
Prostě objem děleno deseti je krouťák, u atmosféry. Když je to níž, je to i podle mého překvapivé. Vyšší hodnoty zase tak překvapivé nejsou, ty jsou naopak žádané. M3 3,2 - 365 Nm - velice pěkné.
S2000 byl ale vyloženě sporťák.Ale oto nejde,řekl bych že u menších motorů ten rozptyl v NM nebude tak velký ať to bude právě S2000,nebo sedan se stejnou objemovou jednotkou....řekl bych max 20NM(+-) v různejch otáčkách,což není mnoho...
K20 ma relativne zdravy vykon jeste k tem cca 170 kW a to uz se bavime o vyfukovem systemu bez katalyzatoru a o jinych vonavych a usi trhajicich dobrotach. Vsechno nad tuhle hodnotu uz je nekultivovany zavodni motor za silene porizovaci i udrzovaci naklady a s nizkou zivotnosti. F20C z S2000 ma podle lidi, co se ladenim techto motoru zabyvaji na profi urovni, svuj zdravy strop jeste mnohem bliz sve OEM verzi. "Klidne 200kW" davaji lidi s kompresorem nebo s turbem (a se znamymi na STK).
Snad Tatra 148 vyzera dynamickejsie ako toto cudo na kolesach. Ci bude aj rychle ako byvali Hody kedysi sa treba asi opytat Alonsa. Trapi sa chudak chalan celu sezonu.
Nemusis mat klon ziadneho mainstreamu. Staci, ak je auto pekne! No a toto rozhodne tuto poziadavku nesplnuje. Mozno ze je zaujimave...Aj Lexus zaujme vdaka novemu smeru designu. I ked treba uznat, ze pri niektorych modeloch je to veru sik a podporuje brutalitu auta.
Honda momentalne design robit nevie. Mozno su tie auta dobre, ale ten prvy kontakt musi cloveka odradit. Preco to robia ale neviem.
To souhlas. Ten interier je fakt paradni. Je to porad osobite, japonske, futuristicke, ale zaroven pusobi hodnotne a dustojne (alespon na obrazcich). Ta grafika displeje ala menu set-top boxu z roku 2005 to trochu srazi, ale budiz.
Tak ak mam byt uprimny, je to dost skarede - neproporcne. Male kolieska, male vyrezy blatnikov. Horsie pomaly ako Velostrel od Hyundaiu.
Zober si take legendarne kupe GT od Opla. To bolo dynamicke auto. Toto je bohuzial horsie ako praca nejakeho nadsenca - samouka. Honda pekne auta robit vedela, ale dnes sa chce silou mocou odlisit od konkurencie. Ale dost brutalne. takze si tu neklamme. Je to jednoducho ako kupe naprd!!!
Zaujímavé je porovnanie maximálnych otáčok: turbo dotočí 6500 rpm, atmosféra 6700. Ako sa s tým vyrovnajú odporcovia turbomotorov, ktorí argumentujú práve točivosťou atmosféry (najmä pri Honde)?
Tak snáď sa Honda so svojimi povestnými benzínmi nebude porovnávať s podpriemerom, ako je Hyundai/Kia. ;-) A i voči tomu GDI je honďácky motor slabší. V podstate mi nenapadá aktuálne vyrábaný dvojlitrový atmobenzín, ktorý by bol na tom s krútiakom horšie.