Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Honda Civic Coupe 2016: Dynamický vzhled i motory

53 komentářů

Avatar - Midlosek
Midlosek
Co je na hodnotě 187 N.m pro dvoulitrovou atmosféru nízkého?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... na klasicke atmo je to adekvatny kroutak... nechapem tiez vo co go.....

take 2.0 gdi so 120kw ma napriklad 196Nm a pride mi to tiez ako uplne normalne na beznu atmo...

ono netreba zabudat ze atmo nie je turbo takze tazko tu ocakavat nejakych 300Nm kroutak
Avatar - iudex
iudex
Tak snáď sa Honda so svojimi povestnými benzínmi nebude porovnávať s podpriemerom, ako je Hyundai/Kia. 😉 A i voči tomu GDI je honďácky motor slabší. V podstate mi nenapadá aktuálne vyrábaný dvojlitrový atmobenzín, ktorý by bol na tom s krútiakom horšie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ked si spominas este nedavno aj 177kw honda s2000 mala "len" 208Nm z 2 litra ....a nikomu a nicomu to nevadilo 😉 ... a ani tam urcite neslo konstrukterom o maximalny kroutak ...
Avatar - Individualita
Individualita
Tak to byla ale pila jak hovado >😒]
_MT_
Proč jen? Vem si, jak je stará a kam se za ty roky posunuli... -21 Nm. 208 Nm by byl slušný i dnes.
Mino21
U daného objemu příliš mnoho s krouťákem časrovat nemůžeš, jde o to, kde ho kdo nabídne, tedy jak dlouho také vydrží. 208Nm z dvoulitru bylo na dobu S2000 neuvěřitelně moc, žádné "jen". Tehdy měly dvoulitry tak 170-190Nm, takže tolik Nm navíc nebylo "jen", ale naopak naprosté zjevení.
Mig_35
Prostě objem děleno deseti je krouťák, u atmosféry. Když je to níž, je to i podle mého překvapivé. Vyšší hodnoty zase tak překvapivé nejsou, ty jsou naopak žádané. M3 3,2 - 365 Nm - velice pěkné.
Avatar - iudex
iudex
Vedľa Mazdy s 210 Nm je to skutočne málo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ono toto nie je skyactive ze jo... vlastne ziadna ina atmosfera mimo mazdy skyactive nema... 😉 ake to prekvapenie .. hold v prvom rade nie je to turbo...
Avatar - Individualita
Individualita
Když to řekneš takhle, tak nic. Ale když to vezmeš optikou min. 17 let starého dvoulitru třeba v Accordu níže se skoro stejnými parametry, tak se ani turbomilům nedivím. Tam ten vývoj šel mnohem víc kupředu.

[odkaz]
topten
i stara 2.0fsi mela 200Nm
Avatar - white label
white label
A ještě mnohem starší koncernovwý 2.0 16V (G3GTI) měl v roce 1992 180 Nm.
Avatar - praděda7
praděda7
Díky nutnosti splňovat emisní požadavky, se atmosferické motory od roku 1985 výkonově vůbec nikde neposunuly... ;-\
Avatar - TeeJay
TeeJay
Je potřeba brát v úvahu, že atmosféry Americe mají parametry poněkud ubrané, asi kvůli benzinu. Spíš je překvapivé, že motoru nedali přímý vstřik, který má jak 1.3, tak 1.5 i-VTEC Earth Dreams. Parametry jsou jako před 10 lety, ale při úplně jiných emisích a spotřebě.
topten
primej vstrik == saze
sice daleko, daleko min nez z naftaku bez filtru, ale do budoucna se benzin s primym vstřikem bez filtru mozna neobejde
Avatar - praděda7
praděda7
Mě je zkrátka líto toho, že kvůli přehnané a panické kontrole emisí, automobilky musely nalít do motorů peníze, které musel finálový uživatel zaplatit bez toho, že by dostal lepší auto. Bez těch všelijakých kurvítek mohl atmosferický Honda VTEC dvoulitr dávat klidně 200kw a mít relativně čistý výfuk. Automobilky se měly bránit. No ano, já vím, konkurenční tlaky... ;-\
Avatar - Bully_
Bully_
K20 ma relativne zdravy vykon jeste k tem cca 170 kW a to uz se bavime o vyfukovem systemu bez katalyzatoru a o jinych vonavych a usi trhajicich dobrotach. Vsechno nad tuhle hodnotu uz je nekultivovany zavodni motor za silene porizovaci i udrzovaci naklady a s nizkou zivotnosti. F20C z S2000 ma podle lidi, co se ladenim techto motoru zabyvaji na profi urovni, svuj zdravy strop jeste mnohem bliz sve OEM verzi. "Klidne 200kW" davaji lidi s kompresorem nebo s turbem (a se znamymi na STK).
Mino21
No 187Nm na dvoulitrovou atmosféru fakt není žádný zázrak. Dvoulitrový Accord 8G měl 192Nm, a to byl jeden z těch slabších. Mazda má 210Nm, Hyundai měl u dvoulitru GDI dokonce 213Nm, Avensis má 196Nm, Renault Fluence měl před pár lety 195Nm ve dvoulitru... A to tu máme ještě např. GT86 s 206Nm... Takže za posledních pět let nevidím (minimálně na EU trhu) dvoulitr s menším točivým momentem.
Střelec
Nikdo nevi co byl zamer, klidne se mohlo jit po emisich po velmi nizke spotrebe, atd. Klidne ten nizky kroutak mohl byt nasledkem toho ze to nema VTEC, ale jen VTC. To ze to ma jen VTC muze byt i tim, ze se mohlo setrit na konstrukci. Je to zakladni motor, takze cilem mohl byt levny a usporny motor
Mino21
Mýlíš se, ten dvoulitr má VTEC. Nemá jej ten turbomotor. Ať tak či onak, 187 Nm na dvoulitr je dnes prostě málo a je otázkou, proč má jen tolik. Možná běží v trvalém Atkinsonovi ve většině otáček a nahoře ho jen vypne, ale to mi přijde jako lepší řešení to z Civicu, CR-V a Accordu, kde byl silný režim pro všechny otáčky a jen při mírném zatížení se zapnul Atkinson.
Střelec
Jo mas pravdu s tim VTEC. Nejaky duvod tam jiste bude, snad to nekde vysvetli co tim sledovali
XTad
Co je na tom hrbatem zaprdkovi dynamickeho? 8-s
Avatar - iudex
iudex
Teraz si pichol do hondieho hniezda, veď počkaj. >😒]
Avatar - Individualita
Individualita
Tak nějak. Nevím co na tom dynamického není. Nevím co by XTad chtěl jiného po kupé nižší střední...
miro68
Tak ak mam byt uprimny, je to dost skarede - neproporcne. Male kolieska, male vyrezy blatnikov. Horsie pomaly ako Velostrel od Hyundaiu.

Zober si take legendarne kupe GT od Opla. To bolo dynamicke auto. Toto je bohuzial horsie ako praca nejakeho nadsenca - samouka. Honda pekne auta robit vedela, ale dnes sa chce silou mocou odlisit od konkurencie. Ale dost brutalne. takze si tu neklamme. Je to jednoducho ako kupe naprd!!!
Avatar - Individualita
Individualita
Líbit se ti nemusí, ale dynamicky rozhodně působí. Taky nesouhlasím s tvrzením, že Honda musí být za každou cenu mimo. To platilo možná o minulé generaci, ale tato nová se naopak trochu vrací do "normálních" kolejí. Ale ne úplně, což je jedině dobře. Protože proč tu mít další klon nějakého mainstreamu. Navíc je třeba chápat,že se jedná o coupe odvozené od globálního sedanu, tedy nejde o samostatný model jako třeba u GT86.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To ti pak musí připadat dynamický i tukový rohlík z kauflandu za 0,90Kč v akci. Tohle auto je bez jakéhokoliv charisma, je nudné, bez nápadu, sterilní a jeho potence v rámci kategorie je rovna nule. V interiéru to vypadá naopak velmi dobře. Ale zvenku.... to je mamlas auto.... ostatně jako většina hond. Bohužel.
Avatar - Individualita
Individualita
Tak proti gustu žádný dišputát >😁

Já jsem naopak rád, že tady ty Hondy budou, byť jen jako HB mezi těmi Astrami, Fíkusy, Golfy,Škodkami a spol. Ty jsou totiž pro mě sterilní, nudné, bez nápadu....tukové rohlíky 😉
XTad
A neni to tim, ze sis proste rekl - ma to jenom dvoje dvere, tak to bude vodvaz?
XTad
To souhlas. Ten interier je fakt paradni. Je to porad osobite, japonske, futuristicke, ale zaroven pusobi hodnotne a dustojne (alespon na obrazcich). Ta grafika displeje ala menu set-top boxu z roku 2005 to trochu srazi, ale budiz.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Že se s těmi hejtaři zatěžuješ. :-!
miro68
Snad Tatra 148 vyzera dynamickejsie ako toto cudo na kolesach. Ci bude aj rychle ako byvali Hody kedysi sa treba asi opytat Alonsa. Trapi sa chudak chalan celu sezonu.

Nemusis mat klon ziadneho mainstreamu. Staci, ak je auto pekne! No a toto rozhodne tuto poziadavku nesplnuje. Mozno ze je zaujimave...Aj Lexus zaujme vdaka novemu smeru designu. I ked treba uznat, ze pri niektorych modeloch je to veru sik a podporuje brutalitu auta.

Honda momentalne design robit nevie. Mozno su tie auta dobre, ale ten prvy kontakt musi cloveka odradit. Preco to robia ale neviem.
Avatar - praděda7
praděda7
No a za ten šílený rozvor by se nemusela stydět ani Čajka z minulého století... 😉
Avatar - Individualita
Individualita
Boha ty už si pořiď brejle. Jó kdyby se tak vyráběl Tudor, ten by to všem těm šikmovočkům natřel viď? >😁
XTad
Tak treba obrovska masa plechu nad koly jeste umocnena tim oblym prolisem na prednim blatniku. Nebo ten srazeny zadek, diky kteremu to pusobi, jako stare BMW compact, nebo ekvivalent od Mercedesu. Ta preplacana a naprosto neharmonicka maska tomu taky nepomaha, jeste s tim stribrnym platem, ktery je naplacato, tedy vubec nerespektuje linii pride a dela ji opticky jeste vyssi. A zepredu vypadala i minula generace lepe. A k tomu, co bych chtel od nizsi tridy... Vsadim se, ze to nebude o moc mensi, nez minula C-class coupe. Nehlede na to, ze mnohem mensi Civic coupe pate generace byl skutecne pohledny sportacek.
Edit: Dohaje, vzdyt i takovy Rapid ze triaosmdesateho vypadal lepe a dynamicteji. Bez legrace.
Mino21
Mně se to také nelíbí, desítkový Civic mě opravdu neoslovuje. Naopak devítkový po faceliftu už vypadá výborně.
Avatar - Individualita
Individualita
Zrovna 9G vidím jako krok vedle a jsem moc rád za 10G 😄
Mino21
Tak 9G před faceliftem opravdu za moc nestála, ale po faceliftu je to už vyloženě krásné auto. Ten dravý nárazník vepředu tomu hodně pomohl, zatmavení zadních světel a výraznější křídlo také. Zatímco u předFL člověk tak nějak musel hledat úhel, ze kterého to nevypadalo blbě, teď je tomu naopak a naopak to blbě vypadá jen z několik málo úhlů. 10G se mi moc nelíbí, to je fakt taková nezvhledná splácanina spíše korejského typu, 9G poFL je pro mě o několik levelů hezčí auto. Přitom nechybělo moc, stačilo pár detailů, lepší návaznost některých prvků a ta 10G mohla být dost dobrá.
Avatar - iudex
iudex
Zaujímavé je porovnanie maximálnych otáčok: turbo dotočí 6500 rpm, atmosféra 6700. Ako sa s tým vyrovnajú odporcovia turbomotorov, ktorí argumentujú práve točivosťou atmosféry (najmä pri Honde)?
topten
nejsem odpůrcem turba, ale od 5500 i u tohodle zacina umírat tocivej moment, takze motor prestava pocitove tahnout.
1.8tsi muzu vytocit az k 7tis, ale od 4.5tis se uz nic nedeje a vytáčet nad 5tis nemá zadny efekt, i když ještě tusim kolem 6200ot to ma 160k.

atmosfere se tocivej moment snizuje vyrazneji pomaleji nez u turba, proto vykon většinou vrcholi tesne před maximalnima otackama
Avatar - Individualita
Individualita
Jo, o tom píšu vedle. Ale je fakt, že ten rozdíl je už minimální. Když porovnáš tyto dva motory od Hondy, tak čistě papírově je to jasné vítězství turba. Charakter a trvanlivost už může být jinde.
Avatar - Individualita
Individualita
Tak dřív ten rozdíl byl mnohem větší. Hlavně šlo o to, že u té atmošky jsi tam nahoře ještě nějakou gradaci vytočil.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Kolik atmosférických motorů dnes točí víc, než 6700-6800 otáček? Jinak máš pravdu, rozdíly to jsou malé, dneska už atmosféry nemají bohužel co nabídnout, až na lepší spolehlivost... ;-\
Mino21
Ono nejde jen o maximální otáčky, alte také o to, co se v nich (ne)děje. I když tam máš rozdíl jen 200 otáček, ta atmosféra bude nahoře stále proti tomu turbu působit točivěji. To je třeba to, co se mi u atmosfér líbí proti turbům, že mám ve všech otáčkách velmi podobný točivý moment bez nějakých znatelných nárůstů nebo propadů. Na druhou stranu přiznávám, že pro většinu lidí bude to turbo jednoznačně příjemnější.
Serveronaut
Maximální otáčky ti vůbec nic neřeknou... Např. nové 140kW TDI má omezovač až na 5700, ale to nic nemění na tom, že nad 4000 ho nemá smysl točit...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To už i sekačka na trávu Honda vypadá dynamičtěji než tohle. Tu není špetka nápadu, působí to jako kopyto pro kastli prototypu.
Tomys69
tak maloobjemové vysokootáčkové motory měly vždy menší kroutící moment a vyšší výkon. Mazda má motory s extrémě vysokým kompresním poměrem,proto má oněch 210Nm.Honda chtěla zřejmě zachovat točivá charakter,avšak zase udržet se na euro6,takže nějakej kompromis.Každopádně bych ho raději než tu 1.5T.
Avatar - praděda7
praděda7
Tak tak. Na oltář euro6 padly všechny zajímavé atmosféry, bohužel... ;-\
Mino21
No... pokud má benzin nepřímý vstřik, tak s EU5 automaticky splňuje i EU6, neboť tam se limity neměnily.
_MT_
100+ Nm na litr dosahují i atmosférické motory s nižším kompresním poměrem. A ač máš pravdu, že vysokootáčkové motory z principu honí výkon otáčkami, S2000 měla pěkný specifický točivý moment.
Avatar - white label
white label
Vypadá to jako sourozenec 13 let starého Hyundaie Coupé MK III.
A to bych se měl ještě Hjondé omluvit. 😲
Ale komu se náhodou ten mega dynamický vzhled (tímto zdravím mistra Fokta, který tu o dynamickém vzhledu koktá) nelíbí, je samozřejmě Hater s velkým Há... >😒] 😉
[odkaz]
Tomys69
S2000 byl ale vyloženě sporťák.Ale oto nejde,řekl bych že u menších motorů ten rozptyl v NM nebude tak velký ať to bude právě S2000,nebo sedan se stejnou objemovou jednotkou....řekl bych max 20NM(+-) v různejch otáčkách,což není mnoho...