Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Coupe 2016: Dynamický vzhled i motory

Michal Fokt
Diskuze (53)
Kupé desáté generace Hondy Civic dalo sbohem vajíčkovému designu a výrazně posílilo. V civilní verzi lze mít až 177 koní.

Honda se s desátou generací Civicu chce vrátit do doby, kdy měli nositelé tohoto jména dynamický design a v souladu s ním i schopnosti. Věci příští naznačil na jaře koncept kupé a přednedávnem představený sériový sedan ukázal, že se styling opravdu vydá tímto směrem.

Nyní Honda představuje druhou karosářskou verzi s ještě větším vizuálním potenciálem - kupé. Oproti sedanu je skoro o 2,5 cm nižší, o 140 mm kratší a má, stejně jako původní koncept, mnohem čistěji ztvárněnou zadní partii. Mezigeneračně kupé využívá o 74 mm delší rozvor a o 48 mm širší karoserii se zadním převisem, zkráceným o 36 mm. Interiér se shoduje se sedanem a také v tomto případě se Honda vrací ke konvenčnímu uspořádání přístrojů a ovladačů.

Zatímco doposud běžné verze Civicu končily na 140koňové osmnáctistovce, nyní se v Americe startuje na atmosférickém dvoulitru. Ten překvapivě nemá přímý vstřik a kompresní poměr dosahuje jen 10,8:1. Má sice slušný výkon 117 kW (160 koní) při 6500/min, ale překvapivě nízký točivý moment – jen 187 N.m při 4200 otáčkách. Jeho omezovač je nastaven na 6700/min a v základní verzi jej lze mít se šestistupňovým manuálem, ve vyšších pak pouze s převodovku CVT.

Překvapení přináší i druhá motorizace - přeplňovaná patnáctistovka nemá (společně s V6 3.5 pro NSX a na rozdíl od ostatních nových čtyřválcových VTEC Turbo motorů) kultovní honďácký systém Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC), ale pouze plynule proměnné časování ventilů Dual VTC a namísto dnes běžného twin-scroll turba disponuje pouze klasickým single-scroll. Výsledkem je ovšem slušných 130 kW (177 k) při 6000/min, přičemž točivý moment 220 Nm neklesá v rozmezí 1700-5500 otáček. Lze jej točit do 6500/min a tento motor Honda v Americe kombinuje, stejně jako u sedanu, pouze s převodovkou CVT.

Honda uvede kupé v Americe do prodeje v březnu, o jeho možném exportu do Evropy se ale nehovoří, na rozdíl od chystaného pětidveřového "evropského" hatchbacku zřejmě nepůjde o globální model.

Michal Fokt
Diskuze (53)
19. 11. 2015 18:01
Re: dynamicky vzhled
Tak 9G před faceliftem opravdu za moc nestála, ale po faceliftu je to už vyloženě krásné auto. Ten dravý nárazník vepředu tomu hodně pomohl, zatmavení zadních světel a výraznější křídlo také. Zatímco u předFL člověk tak nějak musel hledat úhel, ze kterého to nevypadalo blbě, teď je tomu naopak a naopak to blbě vypadá jen z několik málo úhlů. 10G se mi moc nelíbí, to je fakt taková nezvhledná splácanina spíše korejského typu, 9G poFL je pro mě o několik levelů hezčí auto. Přitom nechybělo moc, stačilo pár detailů, lepší návaznost některých prvků a ta 10G mohla být dost dobrá.
Avatar - Individualita
19. 11. 2015 09:52
Re: dynamicky vzhled
Boha ty už si pořiď brejle. Jó kdyby se tak vyráběl Tudor, ten by to všem těm šikmovočkům natřel viď? >:D
Avatar - Individualita
19. 11. 2015 09:50
Re: dynamicky vzhled
Zrovna 9G vidím jako krok vedle a jsem moc rád za 10G :-)
19. 11. 2015 09:09
Re: Překvapivě nízký točivý moment?
Prostě objem děleno deseti je krouťák, u atmosféry. Když je to níž, je to i podle mého překvapivé. Vyšší hodnoty zase tak překvapivé nejsou, ty jsou naopak žádané. M3 3,2 - 365 Nm - velice pěkné.
19. 11. 2015 09:06
otáčky
S2000 byl ale vyloženě sporťák.Ale oto nejde,řekl bych že u menších motorů ten rozptyl v NM nebude tak velký ať to bude právě S2000,nebo sedan se stejnou objemovou jednotkou....řekl bych max 20NM(+-) v různejch otáčkách,což není mnoho...