Honda Civic Coupe 2016: Dynamický vzhled i motory
Honda se s desátou generací Civicu chce vrátit do doby, kdy měli nositelé tohoto jména dynamický design a v souladu s ním i schopnosti. Věci příští naznačil na jaře koncept kupé a přednedávnem představený sériový sedan ukázal, že se styling opravdu vydá tímto směrem.
Nyní Honda představuje druhou karosářskou verzi s ještě větším vizuálním potenciálem - kupé. Oproti sedanu je skoro o 2,5 cm nižší, o 140 mm kratší a má, stejně jako původní koncept, mnohem čistěji ztvárněnou zadní partii. Mezigeneračně kupé využívá o 74 mm delší rozvor a o 48 mm širší karoserii se zadním převisem, zkráceným o 36 mm. Interiér se shoduje se sedanem a také v tomto případě se Honda vrací ke konvenčnímu uspořádání přístrojů a ovladačů.
Zatímco doposud běžné verze Civicu končily na 140koňové osmnáctistovce, nyní se v Americe startuje na atmosférickém dvoulitru. Ten překvapivě nemá přímý vstřik a kompresní poměr dosahuje jen 10,8:1. Má sice slušný výkon 117 kW (160 koní) při 6500/min, ale překvapivě nízký točivý moment – jen 187 N.m při 4200 otáčkách. Jeho omezovač je nastaven na 6700/min a v základní verzi jej lze mít se šestistupňovým manuálem, ve vyšších pak pouze s převodovku CVT.
Překvapení přináší i druhá motorizace - přeplňovaná patnáctistovka nemá (společně s V6 3.5 pro NSX a na rozdíl od ostatních nových čtyřválcových VTEC Turbo motorů) kultovní honďácký systém Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC), ale pouze plynule proměnné časování ventilů Dual VTC a namísto dnes běžného twin-scroll turba disponuje pouze klasickým single-scroll. Výsledkem je ovšem slušných 130 kW (177 k) při 6000/min, přičemž točivý moment 220 Nm neklesá v rozmezí 1700-5500 otáček. Lze jej točit do 6500/min a tento motor Honda v Americe kombinuje, stejně jako u sedanu, pouze s převodovkou CVT.
Honda uvede kupé v Americe do prodeje v březnu, o jeho možném exportu do Evropy se ale nehovoří, na rozdíl od chystaného pětidveřového "evropského" hatchbacku zřejmě nepůjde o globální model.