Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 130 RS: Legendární Porsche z Východu slaví 40 let

Vozy z Mladé Boleslavi startují v závodech už 114 let. Jednou z největších legend je Škoda 130 RS, která poprvé závodila před čtyřmi desetiletími.
Zpět na článek
18. 11. 2015 18:20
20. 11. 2015 00:40
21. 11. 2015 11:01
21. 11. 2015 15:21
18. 11. 2015 18:48
18. 11. 2015 21:09
19. 11. 2015 01:49
19. 11. 2015 08:35
19. 11. 2015 09:48
19. 11. 2015 11:17
19. 11. 2015 14:34
20. 11. 2015 19:11
20. 11. 2015 20:58
24. 11. 2015 10:59
19. 11. 2015 11:56
19. 11. 2015 14:39
19. 11. 2015 14:53
19. 11. 2015 15:19
20. 11. 2015 08:31
20. 11. 2015 08:57
20. 11. 2015 09:16
20. 11. 2015 10:02
19. 11. 2015 11:35
19. 11. 2015 12:54
19. 11. 2015 13:21
19. 11. 2015 14:13
19. 11. 2015 13:35
19. 11. 2015 13:02
20. 11. 2015 08:59
19. 11. 2015 12:59
19. 11. 2015 13:14
19. 11. 2015 13:39
19. 11. 2015 14:16
19. 11. 2015 14:35
19. 11. 2015 14:43
19. 11. 2015 20:04
20. 11. 2015 00:40
20. 11. 2015 08:38
20. 11. 2015 08:58
20. 11. 2015 09:38
20. 11. 2015 10:06
20. 11. 2015 10:45
20. 11. 2015 11:37
20. 11. 2015 15:24
19. 11. 2015 23:36
20. 11. 2015 23:03
18. 11. 2015 18:20
Super
Výborně, díky za pěkný článek i fotky. Po dnešní náloži (Civic coupé + hybridní Korejci) je to jako balzám na duši. >:D
Rozbalit vlákno
0
No toto!!!
Skoda 130 RS bylo rozhodne zajímavé auto. Ale co tak zmínit podvod okolo tehdejsí homologace tohoto vozu? Bez toho podvodu by totiz Skoda 130 RS nemohla ve tríde A2 vubec startovat. To není soucást historie?

V tiskové zpráve Skody Auto a.s. o tom podvodu samozrejme není ani slovo.

Tak co soudruhu Buresi? Dokázete jen opisovat tiskové zprávy nebo máte "gule" napsat jak to skutecne bylo?

No toto!!!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KubikCv
20. 11. 2015 00:40
Re: No toto!!!
dotknul ses čecháčkovský ikony a to se neodpouští >:D
Re: No toto!!!
Presne tak, na Škodovku alias Porsche Východu se čecháčkum nesmí sáhnout. >:D >:D >:D
21. 11. 2015 11:01
Re: No toto!!!
No zmínit se o tom mělo, často se na to zapomíná a bylo by fajn to osvětlit, ale nevím k čemu to mělo blíže, jestli k podvodu, nebo k husarskému kousku.. spíš bych řekl že to bylo klasické socialistické řešení a přimhouření oka. V té době to prostě jinak nešlo a kdyby tu homologaci Škodovce nedali, tak by veškeré nadšení všech zapálených lidí, co to auto dělala přišlo vniveč a myslím, že i tak to tenkrát na západě vnímali, prostě jim jich bylo líto.. si to představte - tovární týmy s obrovským zázemím a profesionálním vybavením a proti ním pak parta nadšenců s jakousi podporou továrny, která místo úplatku mohla nabídnout maximálně domácí slivovici a basu piva >:D A pak taky - to auto bylo sice skvělé, ale v mezinárodním měřítku končilo tam, kde tehdejší světová špička začínala a některé mezinárodní úspěchy jsou zveličovány a jsou opomíjeny fakta.Také termín české Porsche si z dřívějších dob ve spojení se Škodou 130RS nepamatuju
Re: No toto!!!
Jako úplatek mohli nabídnout rozhodne víc nez domácí slivovici a basu piva.
Re: No toto!!!
A nic. Jenom upozornuji na to ze tvoje slova "..továrny, která místo úplatku mohla nabídnout maximálně domácí slivovici a basu piva" jsou nesmysl.
18. 11. 2015 18:48
Pěkný článek
Musím poděkovat za pěkný článek a dokonce i celý, tedy nerozdělený na části :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
18. 11. 2015 20:43
O homologačním podvodu
kolem 130RS se celkem zajímavě píše v knize "Let okřídleného šípu", nicméně i tam se to nepojmenovává pravým jménem, místo toho se tam mluví o "husarském kousku" ;-\

Auťák to byl fajn, v akci je pěkně vidět např. ve filmu Upír z Feratu.
Rozbalit vlákno
0
18. 11. 2015 21:09
Podvod ...
Lancia Stratos byl podvod a nikdo to neřeší .
Rozbalit vlákno
74
Re: Podvod ...
No a co jako, experte?

V korektne napsaném textu má být uvedeno ze to byl podvod. V obou podvodech figuroval jako komisar FIA Paul Frére. Ale v prípade Skody 130 RS byl ten podvod o hodne vetsí nez v prípade Lancie Stratos.
19. 11. 2015 01:49
Re: Podvod ...
Pro mě, coby automobilového nadšence, je 130 RS opravdu spíše "husarský kousek", ze kterého se již od svých dětských let upřímně těším! Ovšem nijak mě nepřekvapuje, že pro zdejšího profesionálního rejpala a provokatéra Gilgita je to samozřejmě "podvod" a basta. Jak snadné je pro něj jednou větou odsoudit a pošpinit toto skvělé auto a s jakým těžko skrývaným požitkem to činí! Fakt ubohé. Musíme si totiž uvědomit, v jak zoufalých podmínkách reálného socialismu tvůrci 130 RS tehdy pracovali! Pokud by to soudruzi dovolili a umožnili, Škodovka by větší prodejní sérii 130 RS určitě ráda vyrobila, z politických důvodů (i z důvodů tehdejší hospodářské mizérie) to ale prostě nebylo možné... :-! Takže spíše než rádoby chytré odsudky povýšeně pronášené z dnešní pohodlné, svobodné a bohaté doby bych zdůraznil to neuvěřitelné nadšení tehdejších lidí ze sportovního minioddělení AZNP a jejich doslova zlaté ručičky, které dokázaly takřka z ničeho vydolovat doslova zázraky:-! A na tom, že 130 RS homologaci získala, má velké zásluhy i "podvodnice" Eliška Junková, zřejmě nejlepší automobilová závodnice všech dob. I jí proto patří velký dík a ty Gilgite se svojí antiškodováckou žlučí třeba zalkni! >:-[]
Re: Podvod ...
Vítej vypatlánku, tvoje nemocné zvratky vzdyvky pobaví.

Pokud umís císt tak jsem hned v první vete napsal ze Skoda 130 RS byla zajímavé auto. Takze tvými slinty typu "s jakým těžko skrývaným požitkem to činí" nebo "ty se svojí antiškodováckou žlučí třeba zalkni" se muzes zalknout sám.

Podvod to byl a proto má být zmínen kdyz se píse o historii tohoto automobilu. Ale nekdo kdo podvod nazývá "husarským kouskem" to evidentne nechápe.

Pritom ten podvod byl zásadní. Neso o to ze by tech 1000 vozu nebyo vyrobených vcas nebo neco podobného. Tehdejsí soudruhy ani nenapadlo se podmínkám FIA alespon priblízit. Jak je známo, nebylo za celou dobu nekolika let (nemluvím o 12 mesících) vyrobeno víc nez 200 vozu Skoda 130 RS. Taze v podstate megapodvod a neférové chování vuci jiným úcastníkum závodu. Skoda 130 RS byla úspesná v kategorii do které vubec nepatrila. A vypatlánci typu Arese jeste aplaudují.

No a co se týce toho "neuvěřitelného nadšení tehdejších lidí ze sportovního minioddělení AZNP" tak tam sport dostával casteji na frak. Nastuduj si treba prípad jednoho ze závodu tehdejsího mistrovství CSSR v závodech na okruzích kde v kategorii cestovních vozu logicky dominoval tým AZNP s vozy Skoda 130 RS. V tomto závode tovární jezdec AZNP X zámerne zpomalil (mám dojem ze dokonce zastavil) a nechal se predjet jezdcem na voze jiné znacky (pokud se nepletu tak to byl Marián Rajnoha na Alfe Romeo). Duvod byl ten ze pokud by jezdec X nezpomalil a nebyl predjet jiným jezdcem tak by se stal mistrem CSSR. Ale tovární tým AZNP mel naplánováno ze mistrem má být jezdec Y.

Bylo to tak primitivní a trapné ze tu frasku tehdy, v dobe totality, dokonce kritizovala média. Tolik ke "sportovnímu duchu" AZNP. A v tomto duchu vznikla Skoda 130 RS.

A ty Arese se svými vypatlanými zvratky třeba zalkni! >:D >:D >:D
19. 11. 2015 08:35
Re: Podvod ...
Hele mě je upříměu***e jestli to nazveš podvodem nebo husarským kouskem. Podstatný je že FIA to auto homologovala a my se tak můžeme dočítat o jeho historických úspěších. Vůbec mě nezajímá za jakých okolností bylo homologovaný.
Mohlo to být sice zmíněno v článku, aby byl kompletní, ale nazýval bych to spíš štěstím, že se to povedlo ne podvodem.
Re: Podvod ...
Dá se to nazvat "husarským kouskem" nebo "štěstím", ale byl to podvod. Nic proti Skode 130 RS, bylo to fajn auto, ale v clánku to zmíneno být melo.

Na druhé strane to byl docela solidní podvod a Skoda 130 RS do tehdejsí kategorie A2 nepatrila ani náhodou. Takze to se to potom vyhrávalo.
19. 11. 2015 09:48
Re: Podvod ...
Myslíš si že fakt kolik se těch aut vyrobilo nějak ovlivnil jízdní výkony RS, že píšeš "takže se to potom vyhrávalo"? Podle mě to byl nepodstatný detail, který byl ovlivněn, jak správně napsal Arese, faktem, že za socíků jsme prostě nebyli schopni dostatečný počet aut vyrobit. Asi to dalo Škodovce hodně vyjednávání, ale jsem osobně rád, že se tenhle "podvod" v tehdejším Československu povedlo zrealizovat.
Re: Podvod ...
Bylo to neférové. AZNP si mohly dovolit urcité modifikace protoze od zacátku vedely ze nemají v plánu drzet se predepsaného poctu kusu.

V západní Evrope se tehdy spickový automobilový sport odehrával ve vyssích objemových trídách nez v tríde do 1300 cmł. V této tríde startovali v absolutní vetsine prípadu absolutní amatéri. No a do toho vlítl tovární tým Skody s podvodným speciálem. Férovka jak hrom.

Podobne vzniklo to slavné vítězství v mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981. Skoda vyhrála protoze byla ve své objemové kategorii jediný profesionální tým. Jiné spickové týmy jezdily ve vyssích kategoriích kde byla silná konkurence. V objemové kategorii Skody byla konkurence slabá a tak Skoda vesele sbírala body a vzhledem na tehdejsí bodovací systém vyhrála mistrovství Evropy.

Nemám nic proti Skode 130 RS ale je dobre popsat situaci tak jak skutecne byla.
19. 11. 2015 11:17
Re: Podvod ...
Tááák správně. Je dobrý popsat situaci jak skutečně byla. Ty to ovšem podáváš jako kdyby Škodovka vyhrála nějakým podvodem. Fakt že auto bylo v tý době konkurenceschopný a jejich posádky podaly výborný výkony, za který si určitě zaslouží obdiv je nadřazen faktu že auto v rámci homologace dostalo určitou úlevu, která na finální výsledek neměla vliv.
Re: Podvod ...
Urcite nemela? O posádkách jsem nic nepsal.
19. 11. 2015 14:34
Re: Podvod ...
A on ten fakt kolik se vyrobilo aut nějak měřitelně ovlivnil jízdní výkony RSa? O posádkách si nic nepsal to jsem tam dodal jen tak pro pořádek. Ta auta sama o sobě závody nevyhrají.
20. 11. 2015 19:11
Re: Podvod ...
Postavit Škodu 130 RS do třídy A2 bylo totéž jako postavit do ringu boxera vyšší váhové kategorie proti lehčímu soupeři, nebo fotbal o 15 hráčích, prostě to není fair jednání. Proti upraveným sériovým vozům stál vlastně sportovní prototyp, vůz naprosto jiné kategorie.
Kdyby k podvodu nedošlo tak by Škoda 130 RS neměla motor o objemu 1289ccm, ale jiný motor tehdy homologovaný do karoserie coupe a to motor 1107 ccm, protože motory 1147 a 1172ccm byly homologované pouze po sedan. Motor by neměl mazání suchou skříní, zadní náprava by neměla rozvidlená ramena, jiné brzdy a odlehčení karoserie by také vypadalo jinak. To jen bez zabřednutí do detailů. Prostě by továrna dál závodila s typem 120 S, jak to dělala od roku 1972.
Nebo by vůz musel startovat v kategorii A5, kde by byl omezen objemem, v A5 musel zůstat původní blok motoru, a nemohl by soutěžit v mistrovství protože to se v A5 nejezdilo.
Osobně celou věc nepovažuji za "husarský kousek" protože sport není o ojebávání pravidel. Dnes je to historie a není důvod rozjitřovat emoce, ale také není důvod věc tajit.
Re: Podvod ...
Presne tak. Ale místní prihlouplí čecháčci to nepochopí.
20. 11. 2015 20:58
Re: Podvod ...
k národní hrdosti patří i střízlivý pohled na historii bez zastírání fakt, i těch, která nejsou zrovna lichotivá. Střízlivě bez nějakých pocitů méněcennosti.
Ostatně si myslím, že dneska už to zajímá jen lidí, kteří byli tehdy osobně oklamáni. Zprostředkovaně vím, že Martin Holmes, který Škodu 130 RS první přirovnal ke Stratosu a také podpořil teorii o vozech 130 RS ve službách policie příkladem z Anglie, kde sloužily Ford Cortina Cosworth, byl podvodem velmi znechucen a přestal se značkou Škoda zabývat.
24. 11. 2015 10:59
Re: Podvod ...
Prosím tě jen tak pro zajímavost, vypadá to, že jsi informovanej. Proti kterým konkrétním autům tehdy v kategorii A2 130 RS vlastně soupeřilo? Dík.
19. 11. 2015 11:56
Re: Podvod ...
Na jednu stranu má IPA pravdu s ne úplně regulérní homologací ( jako vždy to na můj vkus až příliš dramatizuje), na druhou stranu se historie neptá.

Vyhráli ? Vyhráli. A hotovo. (Tedy pokud se náhodou Škoda dobrovolně nepřizná jako Lance Armstrong. Přiznávání je poslední dobou v koncernu VW docela populární. :-) )
19. 11. 2015 14:39
Re: Podvod ...
Ano zbytečně to dramatizuje. Prostě homologaci získali a hotovo. Jestli jim FIA holt něco slevila nemáme teď vůbec právo řešit nebo napadat a hovořit o podvodu. A vyhrála by stejně tak i kdyby se Škoda přiznala. Stejně jako Lance Armstrong. Pořád je to sedminásobnej vítěz Tour de France. Tyhle snahy o přepisování dějin bytostně nesnáším. Jeden nasypanej se jim přizná a dělá se jako kdyby byl jedinej na světě a nikdo jinej nesypal. Kulturisti jsou nazobaný komplet všichni a nevšiml jsem si že by to někdo řešil.
Re: Podvod ...
"Nemáme teď vůbec právo řešit nebo napadat a hovořit o podvodu" - samozrejme ze máme.
19. 11. 2015 14:53
Re: Podvod ...
Nemůžeš žvanit do něčeho k čemu nemáš všechny informace a neznáš přesně pozadí události. To je jako odsoudit člověka "x" že zabil člověka "y" pokud neznáš okolnosti, který tomu předcházely. Může to být buď v pořádku nebo to může být zločin. Škodovka možná byla v pozici, že buď nějak přesvědčí FIA, aby jim dali homologaci nebo by prostě celý vývoj auta a veškerý snažení přišlo vniveč a jiný auto který by mohli nasadit Škodovka neměla.
Re: Podvod ...
Jednou z podmínek tehdejsí trídy A2 bylo vyrobení 1000 vozu behem 12 mesícu. Tu výrobce AZNP nesplnil a ani nemel zámer splnit. Jak je známo tak behem nekolika let bylo vyrobeno jen zhruba 200 vozu.

Pokud mám mít vyrobeno 1000 vozu a muzu jich ukázat ne 800, ani 500, ale jen nekolik kusu, tak je to zcela evidentní jasný podvod. Úplne bez diskuse. Nejasné je jedine jestli v tom byla korupce a pokud ano jak velká.

Údajne komisari FIA tehdy tvrdili ze vozy jsou u jednotek VB po celé republice ale i v tom prípade mel trvat na tom aby mu ukázali alespon nejaký pocet vozu.
19. 11. 2015 15:19
Re: Podvod ...
Tentokrát souhlas na 100%.

( S tím přiznáním to měl být, samozřejmě, žert. No asi mám nějaký divný smysl pro humor, už poněkolikáté jsem zaznamenal, že i navzdory veselým smajlíkům mé vtípky berou ostatní moc vážně, musím se nad sebou zamyslet :-) .)
20. 11. 2015 08:31
Re: Podvod ...
Ty jsi ale chlapak. V prvni vete hned urazis a napadas a naprosto bezduvodne. Naprosto nazorna ukazka, diky.
Re: Podvod ...
Vítej, rusofobní vypatlánku. Já nikoho neurázim, jenom vás oznacuji tak jak si zaslouzíte na základe vasich primitivních nenávistných príspevku.

Jsi také schopen napsat neco k tématu clánku, tedy k automobilu Skoda 130 RS? Samozrejme ze ne. Na vecný príspevek nemás. >:D >:D >:D
20. 11. 2015 08:57
Re: Podvod ...
Vazeni pratele, Gilgit v cele sve krase. No posouzeni necham na vas. Opet jen napadani, nadavani.
Re: Podvod ...
Vazení prátelé, mrazik v celé své kráse. Prichází do diskuse na webu o automobilech, vubec nemá zájem zucastnit se diskuse o tématu clánku, v tomto prípade automobilu Skoda 130 RS (evidentne toho ani není schopen), ale jen atakuje cloveka který si dovoluje kritizovat jeho nenávistné rusofobní príspevky.

No posouzení nechám na vás.
20. 11. 2015 09:16
Re: Podvod ...
Jaky atak ? Pouze jsem popsal, co jsi poredvedl v prvni vete tveho tretiho prispevku, to je cele. Za celou dobu diskutuji slusne a v ramci svych moralnich hodnot, ktere ty postradas.
A aby jsi nerekl, napisi neco k tematu. Skoda 130 RS bylo v podstate zazrakem v te dobe, kdy byl nedostatek snad uplne vseho.
Re: Podvod ...
"Za celou dobu diskutuji slusne a v ramci svych moralnich hodnot, ktere ty postradas" - takze k tvým morálním hodnotám patrí rusofobie? To je fajn vedet.

Ja ti neco prozradím. Lidi kterí mají potrebu se nenávistne navázet do jiných národu, at se jedná o automobily nebo politiku, jsou pro me primitivové a vypatlanci. Proto také ty jsi pro me primitiv a vypatlanec. To samé platí pro nicky Arese a topten.

Jsem velice rád ze postrádám "morálni hodnoty" které obsahují nenávistné navázení se do jiných národu.

Jinak sláva, mrazik napsal po opakovaném upozornení neco k tématu. Je videt ze na hlubsí diskusi nemás, ale alespon jednu vetu sesmolit dokázes. Lepsí nez nic. K veci - zas takový zázrak to nebyl.
20. 11. 2015 10:02
Re: Podvod ...
IPO, Vy máte asi hodně vysoké EGO co? :). To, že se zde vyjadřujete jako primitivní buran teď ponechám stranou. Začínat odpovědi slovy "vítej vypatlánku", to o něčem svědčí.

Co se týká Škody 130 RS, přestanťe si zde nesmyslně honit triko, když o tom evidentně víte naprosté kuloví. Máte vůbec představu, za jakých podmínek to auto vznikalo? jak někteří lidé riskovali vlastní "existenci" aby tento projekt vůbec mohl vzniknout? Vy jste jen tydýt, který si sedí pěkně v teple, rozkydlej v bezpečí u svého počítače a uráží zde všechny zainteresované osoby. Podvod to byl stejně jako je ve sportu takových podvodů denně stovky na celém Světě (a nejen ve sportu že?). Jenže je podvod a podvod. Tehdy to prostě jinak nešlo a pokud si tohle nejste schopný uvědomit, vraťte se do zvláštní školy. Nehledě na to, že auto vycházelo z erka a těch bylo dost. Takže to byl "polopodvod".
Psát tady o tom, že v kubatuře do 1300 nastupovali amatéři a konkurence nebyla valná, to chce mít opravdu prázdno v hlavě. No nic, pište si tu dál své nesmysly a urážejte ostatní. Řekl bych, že jste každýmu úplně u *. Hezký den a hezký zbytek Vašeho zamindrákovaného života :).
20. 11. 2015 10:28
Re: Podvod ...
Tak to je za :yes:
Re: Podvod ...
Copak, plní se ti tvé vlhké banánové sny? >:D >:D >:D
20. 11. 2015 11:43
Re: Podvod ...
Vítej IPAtlanče ;-)
Re: Podvod ...
Tak jak je to s tvými vlhkými banánovými sny? >:D >:D >:D

Ale proti gustu žádný dišputát. >:D >:D >:D >:D >:D
Re: Podvod ...
Myslím ze vzhledem k tvému arogantnímu pispevku te hned mohu nazvat vypatlánkem. Takze vítej, vypatlánku.

Podvod to byl, o to vubec není treba diskutovat.

K tvému slintu "Psát tady o tom, že v kubatuře do 1300 nastupovali amatéři a konkurence nebyla valná, to chce mít opravdu prázdno v hlavě" - podle tvého veku jsi toto období nezazil. Ale budes se divit, existují lidé kterí si toto období pamatují, existují také podklady jako treba startovní lisitiny z té doby.

Klidne sem muzes dát seznam tech vysoce profesionálních týmu které v roce 1981 startovaly v mistrovství Evropy cestovních vozu v kubatuře do 1300. Jinak platí ze más prázdno v hlavě ty.
Re: Podvod ...
Dalsí slintal pro kterého je podvod "spíše husarský kousek". >:D >:D >:D
Avatar - TeeJay
19. 11. 2015 12:54
Re: Podvod ...
Myslím, že ti to ryccardo vysvětlil vcelku srozumitelně, cukrouši. Od FIA to bylo spíše gesto, oceňující nadšení vývojářů, tvoje bláboly o "úpravách co si mohli dovolit" jsou mimo, protože silniční auta vznikla, jen ne v potřebném množství. A že světové automobilky nesoutěžily ve třináctistovkách, není problém Škody. To máš jako s Audi - většinu titulů v Le Mans získal tovární tým proti soukromníkům. Zajímá to snad někoho?
Re: Podvod ...
Ty vázne vís ze od "FIA to bylo spíše gesto, oceňující nadšení vývojářů"? Ty presne vís jak to tehdy bylo? Nemohla za tím být korupce? Takze mimo jsou bláboly nicku TeeJay, zastánce podvodu. >:D >:D >:D
19. 11. 2015 13:21
Re: Podvod ...
Ty jsi fakt * >:D
19. 11. 2015 14:13
Re: Podvod ...
Naopak, * jako ty mi vždycky zvedne náladu >:D
Re: Podvod ...
Ja se taky bavím slinty vapatlancu ke kterým evidentne patrís. Ale clovek jako ty který neví cemu se smeje patrí spís k Dr. Chocholouskovi. >:D >:D >:D
Avatar - TeeJay
19. 11. 2015 13:35
Re: Podvod ...
Tak hlavně že ty víš, jak to bylo. Umím si to docela dobře představit, stejně jako pozadí nobelovky pro Seiferta.
Re: Podvod ...
Nevím, stejne jako to nevís ty, takze se k tomu kategoricky nevyjadruji. Korupce se nedá vyloucit. Jenom vypatlanci jako ty se kategoricky vyjadrují k vecem které nemohou prokázat.

A srovnávat homologaci autombilu pro sportovní úcely s pozadím nobelovky pro Seiferta, to uz je na Chocholouska.
19. 11. 2015 13:02
Re: Podvod ...
Nebyla to tehdy spíš norma? Pokud vím stejně 'podvádělo' Ferrari se svými auty pro LM už od šedesátých let. Prostě pár výrobních čísel přeskočili aby to dalo na potřebnou sérii.
20. 11. 2015 08:59
Re: Podvod ...
Nepodvadelo jen Ferrari, ale vice znacek. Nastesti FIA v te dobe mela jeste sportovniho ducha, zatimco ted je to organizace rozpacita.
19. 11. 2015 12:59
Re: Podvod ...
co bys cekal od tehdejších komunistických hrdlorezu?
celej vychodni blok byl jeden velkej podvod.
nejen na auta, ale hlavne na lidi.
ovarku >:D
Re: Podvod ...
Copak vypatlánku, zase to s tebou mlátí? >:D >:D >:D
19. 11. 2015 13:14
Re: Podvod ...
nemas moc bohatej slovnik
ještě prihod lhare, fasistu a nacka
ovarku
Re: Podvod ...
Proc bych prihazoval, ty veci jsou o tobe známé vypatlánku.

Jinak jeste pro tvou informaci: Kdo se jiným vysmívá kvuli tomu jak vypadají, kvuli vade reci a podobným vecem (viz Zeman = ovar) je lidský odpad.

No a ted cekám ze napíses neco k tématu clánku, tedy Skode 130 RS. Ale na to vypatlánku nemás. >:D >:D >:D
19. 11. 2015 13:39
Re: Podvod ...
ovar se oznacuje za ovara ne proto jak vypada, ale proto jak se chova, jak vystupuje, jak jedna a jakými lidmi se obklopil
a k smichu to není ani trochu ...
ovarku
Re: Podvod ...
Lzes. Oznacuje se tak proto jak vypadá. Ale takové zemesnování lidí je dalsí typická vlastnost nácku.

Ke Skode 130 RS neco más, vypatlánku? >:D >:D >:D
19. 11. 2015 14:16
Re: Podvod ...
podle toho jak vypada ho oznacujes ty
ja ho označuju podle toho jak jedna
a v tom je mezi nami rozdil
vid ovarku (to není podle toho jak vypadas, protože to nevim, ale podle tvyho ovarového jednani)
Re: Podvod ...
Zase náckovsky lzes.

Ke Skode 130 RS neco más, vypatlánku? >:D >:D >:D
19. 11. 2015 14:35
Re: Podvod ...
sam jsi napsal ze se oznacuje tak proto jak vypada
to od tebe není hezky lidi oznacovat podle toho jak vypadaj, to delaj jen dusevni mrzaci.
co chces vedet ke skode 130rs?
ovarku
Re: Podvod ...
Od tebe nic protoze ty nic zajímavého nevís, rusofobní pronáckovský vypatlánku.
19. 11. 2015 14:43
Re: Podvod ...
mas podobnej slovnik jako ovar
proto jsi ovarek
uz me nebavíš
ovarku
Re: Podvod ...
Ty más podobný slovník jako nácci.
19. 11. 2015 20:04
Re: Podvod ...
Hele nechcete se na to už vykašlat? Kdo má číst tyhle hovadiny... :no:
Avatar - Karen_
20. 11. 2015 00:40
Re: Podvod ...
Jaký Gilgit takové hovadiny, co naděláš, připojuji se že mě to taky netěší. Bohužel od hovnajovce nemůžeš chtít nic rozumného. možná šlohnout flašku nebo vyrobit lejno v průjezdu. Vidíš sám, že mají skvělého novináře, level jak papírky ze základní školy. A to před lety býval motoristický server.
20. 11. 2015 08:38
Re: Podvod ...
Podivej se na zacatek diskuse a hned treti prispevek lepenky zacina nadavakou a napadanim. Topten ho v podstate jen provokuje a lepenka mu na to skace jak vosa na bonpari.
Re: Podvod ...
Uz jsem ti to napsal nahore, vypatlánku. Já vás neurázím, jenom nazývám pravým jménem. Chápu ovsem ze pravda bolí. >:D >:D >:D

Clovek s nickem Arese je známý svými nenávistnými zvratky jaké muze psát jenom vypatlanec.

Ty jsi neco podobného. Rusofob který sem prichází nenávistne okopávat aniz by dovedl napsat neco k tématu clánku.

A ted se budu opakovat. Jsi také schopen napsat neco k tématu clánku, tedy k automobilu Skoda 130 RS? Samozrejme ze ne. Na vecný príspevek nemás. >:D >:D >:D
20. 11. 2015 08:58
Re: Podvod ...
mas pravdu mraziku, lepenku jsem chtěl jen trochu vytocit a není to zadny problem.
jeho nadavky a napadani v kazdym druhym prispevku se mi hodne prici.
Re: Podvod ...
Vítej vypatlánku, tvoje nenávistné rusofobní príspevky které zároven ukazují toleranci k nacismu se mi hodne prící.
20. 11. 2015 09:38
Re: Podvod ...
pro kremroli jako ses ty je nacista kazdej, kdo poukazuje na spolupraci nacistickyho nemecka a komunistickyho CCCP před ww2 a skoro první 2 roky zacatku ww2, coz bylo stvrzeno i spolecnou vojenskou prehlidkou wermachtu a rude armády v polskem brestu 23.9.1939 po zabrani polska nemeckem a CCCP.
ovarku
Re: Podvod ...
Vypatlánku, s tou prehlídkou v Brestu jsi se trochu zasekl, jak by napsal tvuj diskusní kamarádícek a spoluvyptlánek mrazik.

Budu se opakovat, ale to neuskodí: Clovek jako ty, to znamená rusofob s urcitými sympatiemi k nacismu, je pro me primitiv a vypatlanec.

Jo a k tématu clánku neco más? Nemás, protoze jsi jen vypatlaný plácal který za komunistu drzel hubu a krok a ted delá velkého antiruského hrdinu. >:D >:D >:D
20. 11. 2015 10:06
Re: Podvod ...
takze souhlasíš s tim, ze CCCP a nacisticke nemecko byly spojenci, když po zabrani a likvidaci polska usporadali spolecnou vojenskou prehlidku.
nebo chces dal překrucovat dějiny ??
ovarku
Re: Podvod ...
Já na rozdíl od tebe neprekruucji dejiny. Jenom cloveka jako tebe, to znamená rusofoba s urcitými sympatiemi k nacismu, povazuji za primitiva a vypatlance.

Jo a k tématu clánku neco más? Nemás, protoze jsi jen vypatlaný plácal který za komunistu drzel hubu a krok a ted delá velkého antiruského hrdinu. >:D >:D >:D
20. 11. 2015 10:45
Re: Podvod ...
s nacismem sympatizovali a spolupracovali vladcove v kremlu a s téma zase sympatizuješ ty, takze sympatizant nacistu jsi ty ovarku.
IPA - rusofilni sympatizant nacistu
Re: Podvod ...
Vypatlánku, lzes jako obvykle.

1. Nejsem rusofil.
2. Nikdy jsem nesympatizoval s vládci v Kremlu kterí spolupracovali s nacismem.
3.. Na rozdíl od tebe jsem se nikdy pozitivne nevyslovoval o nacismu a nezlehcoval vinu Hitlera

To znamená

topten = rusofobní sympatizant nacismu
Avatar - bystron
20. 11. 2015 11:37
Re: Podvod ...
IPO lžeš a opakovaně jak když tiskne! Jak typické pro rusofilní a hlavně podvraťácké prase, dál to nebudu komentovat, nemá to smysl. Lidem jako térový papír IPA se lze jen smát >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D a zapišč si do složky co si i na mě vedeš přesný počet smajlíků co jsi dostal
Re: Podvod ...
Vítej vypatlaný Dane z Olomoucka, známý také pod ironickou prezdívkou "bystrý bystron". Uz jsem tebe a tvoje vypatlané príspevky postrádal.

A co se týce té "složky". Jedinou složkou do které patrís je složka v kartotéce tvého psychiatra.

Más neco k tématu clánku, primitive?
20. 11. 2015 15:24
Re: Podvod ...
Lepenko priznej se, ze ty nemas u psychiatra jen slozku, ale rovnou cely regal ?
Re: Podvod ...
Vítám dalsí zvratky vypatlance s nickem mrazik. >:D >:D >:D

Ale je fakt ze intelektuálne patrís do stejné skupiny jako bystron takze se dobre zarazujes. >:D >:D >:D
Avatar - KubikCv
19. 11. 2015 23:36
Porsche východu
V ČSSR se o Porsche východu snažila fabrika.....v NDR to dokázal jeden člověk v garáži....ten člověk se jmenoval Heinz Melkus :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KubikCv
20. 11. 2015 00:37
Re: Porsche východu
a těch 210 km/h dokázal s lehkou úpravou agregátu a výfukového potrubí >:D
Re: Porsche východu
Heinz Melkus, to byla legenda. A jediný soukromý výrobce osobních automobilu v "socialistických" zemích.
Avatar - KubikCv
20. 11. 2015 09:57
Re: Porsche východu
a dokázal si prosadit i křídlový dveře,který byli v očích komoušů okázalý luxus...přitom to jen byla nutnost...auto potřebovalo široký dveře kvůli způsobu nastupování a v NDR měli úzký garáže a klasický široký dveře by nešly otevřít. Měl jsem možnost mluvit s jeho synem Peterem,neuvěřitelně fajn a skromnej člověk :-)
Avatar - Stejsn
20. 11. 2015 14:30
Re: Porsche východu
Tak určitě byl Herr Melkus velmi talentovaný konstruktér, jen škoda že měl k dispozici jen to co měl. Kdyby měl skutečně volnou ruku, nemusel být RS1000 tak disproporční obludka s blinkry z warťáka a světly z traktoru.
Re: Porsche východu
Jiste. Ale dokázal neco co v celém komunistickém bloku nikdo jiný nedokázal.
Avatar - KubikCv
20. 11. 2015 23:03
Porsche východu
Melkus byl z *ovna upletenej bič.Ale mohl si ho koupit kdokoliv kdo dal dohromady 30tisíc východních mařen. Ale v garážovejch podmínkách dokázal Heinz Melkus vyrábět menší sérii aut,formule a placky. Nehledě na výrobu vlastních 5 kvaltů. Z běžně dostupných dílů dokázal udělat auto které v té době nemělo ve východním bloku obdoby (Škodovka vždycky zůstala ve fázi prototypu) Motor byl sériovej Waran a i s ním,obyčejným vejfukem a pětikvaltem to auto jezdilo kolem 170ti. S úpravou od Melkuse na 1100ccm,třema karburátorama a sportovním vejfukem se dostal na 210+ Rám byl původní Wartburg s upravenejma pružinama a tlumičema,přední stěna s oknem taky,přední lampy Trabant,zadní světla z karavanu QEK. Plastový kryty světel pro lepší aerodynamiku a plastový okna vzadu,dvě nádrže po stranách a člověk seděl takřka na silnici. Jediný co bylo ze Škodofky byly panty kapot z 1000MB (Ty byly pro novou sérii Melkusů docela zásadní...nešly takřka sehnat)
Navíc podvozkově byl Wartburg s ohledem na to co se vyrábělo ve východním bloku špička. Co tehdy uměla Škodovka? Nestabilní a nebezpečný pekáče s motorem vzadu což přetrvalo až do dob eMkovejch Škodovek.. Melkus existoval už dávno před eRkem..
Erko bylo v sérii jen obyčejný kupé na podvozku stovky...Melkus proti němu supersport z dostupnejch dílů...
A když měli jeho syn a vnuk volnou ruku,nakonec udělali jen Melkus RS2000,což byl jen upravenej Lotus.
Rozbalit vlákno
5
Re: Porsche východu
Presne tak. Jinak taky jsem se setkal se synem Peterem a s vnukem. Skoda ze se to ozivení znacky Melkus dlouhodobe nepodarilo.
21. 11. 2015 16:19
Re: Porsche východu
Nic proti Melkusovi, ale je třeba srovnávat srovnatelné. Dopustím se malé poznámky.

Je třeba mít na paměti, že Melkus byl soukromník. V NDR nezrušili bolševici malé živnosti a dokonce v tom viděli prospěch. Jak, a proč to dělají říkal Honecker v Karlových Varech v roce 1968.
To byla Melkusova velká výhoda, nevýhoda byla v dílech Wartburg, ale jinou možnost neměl.
Modernější konstrukce Wartburgu proti Škodovce byla dána základem v DKW na straně jedné a neinovováním Š1000 v době, kdy koncepce s motorem vzadu vyšla z mody.
V době kdy tisícovka začínala byla plně v duchu doby. Nikoho tehdy asi nenapadlo, že se Š 1000/100/130 bude vyrábět tak dlouho. Není tajemstvím, že mnoho nechybělo a místo Favorita měla Škodovka další, ještě hranatější Š1000. Osobně považuju opuštění konceptu Octavia za chybu, ale to může každý vnímat jinak.
Pohledem do startovního pole okruhových závodů nebo autokrosu ČSSR lze zjistit, že lidí schopných se vyrovnat Melkusovi tu bylo dost, ale všemocný bolševik jim nedovolil rozvíjet konstrukce jinak než jako hobby.
Metalex byl součástí Svazarmu, Škodovka měla povinnost plnit plán, Tatra také nemohla pomýšlet na nic jiného než auta pro papaláše a UVMV měl také jiné úkoly než byl vývoj a výroba sportovního vozu.
Pokud jde o to eRko, tak to by jinak než s použitím mechaniky Š110 nevzniklo a nebýt možnosti prodávat ho za devizy nevzniklo by vůbec, sportovní kupé rozhodně není auto pro dělníka, rolníka nebo pracujícího inteligenta, ale pro buržoazního floutka, který tyje z mozolů pracujících.
Takže buďme rádi, že eRko vůbec bylo, koneckonců Fiat 850 SC byl konstrukčně totéž a je to taky hezký auto.
Avatar - KubikCv
21. 11. 2015 22:06
Re: Porsche východu
S malýma živnostníkama máš pravdu...ale na to Jakeš přišel až moc pozdě. U nás to šlo svým způsobem taky trochu očůrat...výrobním družstvem a přidruženou výrobou. Důkazem toho byl pan Čuba a JZD Slušovice.
Ale Wartburg 1000 a později 353 měl jako pozůstatek DKW už jen ten motor,podvozek se oproti F8 a F9 změnil dost zásadně a nesmíme taky zapomenout na kooperaci s Mercedesem v dobách 311tek. I když rámová konstrukce byla v té době na okraji zájmu,dokázali v Eisenachu udělat perfektní základ pro další úpravy. Škodovka musela upravovat zadní nápravy..v sérii byly stovky a užovky vysoce nestabilní auta. A tyhle jízdní vlastnosti přetrvaly až do konce výroby viz. [odkaz]

Navíc úprava rámu Wartburga pro Melkus byla jednoduchá...jen dodatečné uchycení motoru dozadu..v ramenech se odstranila záslepka a upravil náboj pro použití poloos a zkrátily se tlumiče a péra. Stejně tak byly minimální úpravy podvozku pro okruhové Wartburgy. Netrpím holt přehnanou hrdostí na Škodu...automobilový odvětví východního bloku bylo něco jako paralympiáda...někdo měl lepší techniku než ten druhej,ale nakonec to byly všechno jen takový automobilní kriplíci...U škodovky oceňuju jen práci na Favoritu...to nemělo v tehdejším zřízení obdoby...
22. 11. 2015 03:19
Re: Porsche východu
soudruha Čubu bych do toho netahal, ani výrobní družstva.
Svému otci, výrobnímu družstevníku, jsem pomáhal s rozpočty a výplatami a nebyla to žádná pr.... Pokud družstvo nemělo co nabídnout bolševikovi, třeba levné devizy nebo rychlost a pružnost v zavedení tehdy nových technologií, třeba metalizace, nemělo na růžích ustláno.
DKW jsem zmínil jen pro zkušenost s předním náhonem. Wartburg byl skvělá kára nic proti. Kombinace pohodlí a jízdních vlastností neměla tehdy v lido-demo konkurenci a motor 353 pří 6000 1/nim ukázal na tacho konec, což bylo u 353 W 160 km/h :-) Ty obrovsky dlouhé dráhy zadního pružení byly dány očekávaným přetěžováním, zavazadelníky sedanu i kombi k tomu vyloženě sváděly. Záslepky v zadních ramenech, to byla jen unifikace s Barkasem, kde zadní tažená ramena Wartburgu, byla i předními tlačenými Barkasu, kterými procházely poloosy. Samotný rám i podvozek Wartburgů je pozoruhodné dílo, když si člověk představí, že konstruktéři měli k dispozici jen rýsovací prkno a logaritmické pravítko...
Že měla zadní náprava Škodovek Š1000 - 125 resp. 120 LX "značné rezervy" je fakt, ale jezdit se tak nějak muselo. Jak píšu opuštění konceptu Octavie byla chyba.
Také Škodu zcela neadoruju, ale snažím se o objektivní postoj.
S tou paralypiádou máš hlubokou pravdu, když už někde bylo něco co by stálo za pozornost, např. motor Moskvič 1,5 OHC, bylo spoustu vlastností, které výsledné dílo poslaly do pr... a ani licenční káry nedosahovaly kvality svých vzorů. Snad jen R8 a A110 v Bulharsku, ale to bylo jen pár kousků.
Avatar - KubikCv
22. 11. 2015 18:58
Re: Porsche východu
Trošku moderní byla Samara,ale tam bylo dost licencí...i homokineťáky snad byly licence Citroen jako u novějšího Trabanta. Moskvič Aleko byl v tý době pro mě pohledný auto,ale byla to vykradená Simca-Chrysler i když na tom soudruzi měnili a upravovali tolik věcí,že si nakonec Simca nic nenárokovala..jedinej záměnnej díl bylo přední okno. Víc mě z tý doby uchvátil Polonez,ale o tom jsem zase slyšel,že to byl italskej design hozenej do šuplíku a FSO toho využilo. Smůla pro Ladu byl převrat...design řady 11x byl hotovej už koncem osmdesátých let a do výroby se dostal až po mnoha letech...

A ještě k Octavii...měl jsem možnost srovnat jízdu se starou Octavií a 311kou...na tu dobu byla 311ka trochu napřed. I když si člověk musí uvědomit co v té době dokázal třeba Citroen s DS.
Kdysi mi vyrazil dech prototyp Wartburgu 355 z konce šedesátých let...karoserie předběhla jedničkový Passat...krásné třídvéřové kupé s karoserií ze skelných vláken...sice to byl v uvozovkách prototyp,ale perfektně dotažený včetně interiéru...palubní deska s nádechem sportovního auta,anatomický sedačky...kastlíky v loketních opěrkách vzadu nad podběhy. [odkaz]