Novinky
a celkova strata projektu bola okolo 1,7 miliardy euro. Kazdy majitel koncernoveho auta sa moze pysit, ze aj on prispel na pokrytie tejto straty zvysenou cenou auta, ktore kupil. Strata na novom Bugatti bude pravdepodobne este vyssia a buduci majitelia WV, Skodoviek atd. sa uz tesia, ako sa na nu budu skladat.
To máš jak Renault a jeho výstřely do tmy jako Vel Satis a další. Ovšem rozdíl mezi Vel Satis a modelech Bugatti je přeci jen viditelný 😉
[odkaz]
Takže neeee.
Další zásadní rozdíl je v uvažování managerů. Renault do toho nešel jako do zcela jistě ztrátového projektu, fritzkové ano.
Takže neeee.
Další zásadní rozdíl je v uvažování managerů. Renault do toho nešel jako do zcela jistě ztrátového projektu, fritzkové ano.
On to je trosku rozdiel. Vel Satis bol nevydareny projekt, ktory nesplnil ocakavania. Strata pri Veyrone bola zrejma uz pred zaciatom vyroby, rovnako ako je jasne ze aj Chiron prinesie miliradove straty. V situaci, ked WV setri a zastavuje vyrobu planovanych modelov to mne osobne pripada ako nie moc mudre. Ale samozrejme, ak ta hreje pri srdci ze si si priplatil, aby sa nejaky arabsky sejk mohol vozit na Bugatti, je to tvoja vec.
Tohle je blbej názor. Jako s mobilama nebo se vším. Firma investuje ohromné částky do vývoje, spolupracují s univerzitama, musí se vytvořit postupy na výrobu atd. a nemusí vydělat. Příde Číňan, vezme součástky, co už se vyrábějí, hodí na to neodolatelnou cenovku a je v zisku.
NASA taky nezruší, i když stolí plácnu 100ky mld. dolarů ročně a přispívají na to i nejchudší. Ale dneska používáme spoustu výrobků/materiálů co vymysleli, na kterých vydělávají už ale jiní výrobci. My si to třeba můžem dovolit koupit, ale nejchudší to stejně nekoupí. Stejně tak o to mohl být levnější vývoj a výroba třeba modelů v Audi a kdo ví, jestli se něco z toho vývoje neobjeví ve škodovce. A může to být taková prkotina jako nějaký tužší prolis atd. Ale tohle už se z nějakých čísel za jeden výrobek nikdy nedozvíme.
NASA taky nezruší, i když stolí plácnu 100ky mld. dolarů ročně a přispívají na to i nejchudší. Ale dneska používáme spoustu výrobků/materiálů co vymysleli, na kterých vydělávají už ale jiní výrobci. My si to třeba můžem dovolit koupit, ale nejchudší to stejně nekoupí. Stejně tak o to mohl být levnější vývoj a výroba třeba modelů v Audi a kdo ví, jestli se něco z toho vývoje neobjeví ve škodovce. A může to být taková prkotina jako nějaký tužší prolis atd. Ale tohle už se z nějakých čísel za jeden výrobek nikdy nedozvíme.
Uvědom si, že VW vlastní i Porsche a Lambo. K čemu jim byly zkušenosti z něčeho tak extrémního a nekvalitního (krátká životnost) jako je Veyron? Napište už někdo konečně nějakou technologii, která byla u Veyronu poprvé aplikována a je reálný předpoklad, že se využije i v ostatních autech. Prius přinesl Toyotě mnohem víc než tohle zmaterializované ego nějakého fritzka. Veyron odsál peníze ostatním modelům koncernu a zatím jim nic nevrátil. Prej tužší prolis 8-s
Regulace F1 jsou zdůvodňování snahou příblížit vývoj k reálnému přínosu samotným automobilkám. Prostě snížení spotřeby/emisí. F1 se musí vyvíjet rok od roku a točí se v tom neskutečné peníze a řekl bych, že je to o dost extrémější než veyron ale poznatky a data sou nevyčíslitelné. A člověk nepozná kde co a jak automobilce pomohlo. Bugati se musí potýkat s problémy s kterýma jak porche tak ani lambo nemusí mít starosti. Ale pokut se mají nadále zlepšovat tak jim samotné data z vývoje chironu můžou dát obrovskou výhodu. Nehledě na to, že dotáhnout seriovou výrobu je o dost těžší než vyrobit jen pár kusů.
Ale to se točíme jen u automobilky, ruku k dílu musí přiložit i dodavatelé. Třeba zmiňované pneumatiky, oleje, kapaliny, součásky atd. vše může být nápomocno pak i jinde.
Podrobosti neznám, nevidím. Ale tak jako nemůžu říct kde to pomohlo ty nemůžeš říct kde to nepomohlo, když do toho nevidíme nebo to sami neřeknou.
V eletrice musel už vw utopit tolik peněz, že by jsme se všichni divily a to pořádně neprodává žádný model.
Prostě a jednoduše vývoj je enormě drahý a není to jako vyrobit jednoduché auto a prodělat na něm. Až tady bych hovořil o tom, že je auto samo o sobě ztrátové.
Ale to se točíme jen u automobilky, ruku k dílu musí přiložit i dodavatelé. Třeba zmiňované pneumatiky, oleje, kapaliny, součásky atd. vše může být nápomocno pak i jinde.
Podrobosti neznám, nevidím. Ale tak jako nemůžu říct kde to pomohlo ty nemůžeš říct kde to nepomohlo, když do toho nevidíme nebo to sami neřeknou.
V eletrice musel už vw utopit tolik peněz, že by jsme se všichni divily a to pořádně neprodává žádný model.
Prostě a jednoduše vývoj je enormě drahý a není to jako vyrobit jednoduché auto a prodělat na něm. Až tady bych hovořil o tom, že je auto samo o sobě ztrátové.
Co je tohle za úvahu? Majitelé VW si svůj vůz koupili zcela dobrovolně za tržní cenu. Komu se zdá, že cena neodpovídá produktu, ten si koupí jiný.
Jak výrobce nakládá s výdělkem a jakým způsobem investuje do marketingových aktivit nebo do vývoje, už je snad věc druhá.
Jak výrobce nakládá s výdělkem a jakým způsobem investuje do marketingových aktivit nebo do vývoje, už je snad věc druhá.
Veyron se prodává 10 let. VW Group ročně vyprodukuje asi 10 mil aut. Rovnoměrně rozpočítáno je to 17 euro dotace na Veyrona na jedno prodaný auto. Doufám to enormní navýšení ceny některýho novýho majitele nezrujnovalo...
Držení Bugatti při životě v takovémto důstojném a honosném stavu, dělá ten život takový pestřejší a jsem rád, že investoři nejsou tak krátkozrací, jako někteří zde diskutující, a dovolí vypustit na svět pořádný kus techniky, byť, na první pohled, velmi ztrátový. Někde jsem tu viděl velmi trefné přirovnání k NASA.
Jo, a není to "volksfagen", ale "folksvagen".
Držení Bugatti při životě v takovémto důstojném a honosném stavu, dělá ten život takový pestřejší a jsem rád, že investoři nejsou tak krátkozrací, jako někteří zde diskutující, a dovolí vypustit na svět pořádný kus techniky, byť, na první pohled, velmi ztrátový. Někde jsem tu viděl velmi trefné přirovnání k NASA.
Jo, a není to "volksfagen", ale "folksvagen".
Obviňuješ ostatní z krátkozrakosti a přitom máš tu drzost srovnávat přínos NASA s Veyronem. LOL.
Proč by měl chudší člověk např. s Fábií dotovat někoho kdo má na auto desítky milionů Kč? Nepřijde ti to zvrácený? Měli ho prodávat za 150 mil. Kč od začátku a nebo to zabalit. Mně ke zpestření života stačí Ferrari s atmo vysokootáčkovou V12. Stejně má hezčí zvuk než ten zoufale nudný W16 složený z dvou motorů z Pašíka.
Proč by měl chudší člověk např. s Fábií dotovat někoho kdo má na auto desítky milionů Kč? Nepřijde ti to zvrácený? Měli ho prodávat za 150 mil. Kč od začátku a nebo to zabalit. Mně ke zpestření života stačí Ferrari s atmo vysokootáčkovou V12. Stejně má hezčí zvuk než ten zoufale nudný W16 složený z dvou motorů z Pašíka.
To je přece naprostá blbost, nikdo nenutí nikoho si něco kupovat. Dále ta potencionální dotace je skutečně minimální, a takovej Seat reálně zatíží vw víc, protože na něm se skutečně neotestuje nic. A poslední perlička - motor passatu vzniknul naopak jako polovina w16, která byla vrcholem ucelé řady motorů 2.0 -3.0-4.0-6.0-8.0.
Tak mě cituj, kde říkám, že někdo někoho nutí něco kupovat? Seat je chyba a Veyron taky.
Perlička na závěr. Passat W8 je z roku 2002. Veyron W16 z roku 2005. >😒] >😒] >😒]
Perlička na závěr. Passat W8 je z roku 2002. Veyron W16 z roku 2005. >😒] >😒] >😒]
Naříkáš proč by měl chudák majitel fabie něco dotovat, tak píšu že pokud má někdo ten pocit, nikdo ho nenuti si tu fabii kupovat 😉
A s motorama jsi nezklamal a projevil elementární neznalost vyvoje té řady. Co kdo kdy začal v čem prodávat je zcela irelevantní, to je zase o tom že tvoje znalosti končí u toho co sis sám domyslel na základě toho co sis někde dočetl na internetu. Ale vřele doporučuji si to nastudovat, celá ta řada byl zajimá.
A s motorama jsi nezklamal a projevil elementární neznalost vyvoje té řady. Co kdo kdy začal v čem prodávat je zcela irelevantní, to je zase o tom že tvoje znalosti končí u toho co sis sám domyslel na základě toho co sis někde dočetl na internetu. Ale vřele doporučuji si to nastudovat, celá ta řada byl zajimá.
Přijde mi normální, že W8 byla první a W16 až druhá. Tak to prezentoval i VW. Ta řada moc zajímavá nebyla, protože klasické V8 a V12 byly vždy hodnoceny lépe než dvojité vé.
No a jim zas přišlo normální udělat nejdřív W16 pro dlouhodobě chystaný projekt, a z toho jen tak mimochodem udělat mezitím pokusně W8 i kdyz jinak motor této kubatury v nabidce měli - 4.2. A zajímavý jsem myslel spíš ten vývoj, je pravda že konstrukce w se příliš neosvédčila.
stejně ho nissan gtr předjede a časem tam vw narve naftu!!!vw je mrtvej....
Tady jde videt ta skala lidske pestrosti. Nekdo cely zivot spori na Fabii a pluje vsude okolo. Co je nesmyslne davat lidem svobodu? Dat vyvojarum prostor? Tak si s tim Polem bezte jezdit na drevoplyn do jeskyni, ale to uz vam stejne nejaky hlupak, ktery promarnil vas duchod hodil pred chrtan. Ja delam vyvoj ve firme, kde komponent za petikilo podepisi vlastni krvi, abych ho za hodinu poslal do kytek. Tihle lide nejsou hlupaci a kazdy kdo vio cem mluvim mi musi dat zapravdu. Ale jasne jsou tu taci co fachaji sve osmicky a cely svet je proti nim, protoze jeste nestravili mesice ponocovanim u dilu, ktery sam Visnu chce, aby se ***, a kdyz uz se neposere nastole, nebo v laborce, vrealu se to jiste stane na nejeden zpusob.A vezte ze i ty plebejske herky, ve kterych denodenne jezdime si z toho sosnou svoje a sosly. Jenom to nemusi byt hned prostup cervi dirou. Nehlede na skvely marketingovy tah...
Nejlepší auto všech dob. Ostatním nezbývá než plkat nesmysly. Tohle auto není o zisku, ale o technice, protože nejlepší může být jen jeden... Kdo na to má, ten si ho koupí... ostatním dobrou noc >😁 :yes: >😒]
Jde videt ze alkoholici a tluchuby s koncici Ruzovkou uvadaji a diskuse jest mistem, lidi pracujicich.
Jde videt ze alkoholici a tluchuby s koncici Ruzovkou uvadaji a diskuse jest mistem, lidi pracujicich.
Kdo v zivote neco vyvijel rozumi prekroceni rozpoctu. Nu a ty pohadky o vecech, ktere se zrodily pres noc v hlave genia, druheho dne trismenny provoz chrlil dokonale vyrobky do celeho sveta, za 20 let dockaje se dvou kosmetickych obmen. Pohadky za dod kdy nebyl facebook, kamery braly tech 10sekund ktere mely, lidi byli loajalni a kdyz jim nekdo priplatil drzeli tlamicky.
Rád jsem na něj přispěl v navýšení prodejní ceny mého Golfu 1.2TSI (to myslím vážně!). Rozhodně radši přispěju na vývoj "nesmyslného" Veyronu/Chironu (který opravdu posouvá hranice možného zase kousek dál - pro někoho možná do slepé uličky, o to se nepřu) než na vývoj "účelných" podvodných smradláků TDI...
PS: Co se týče interiéru, tak se mně víc libí ten v Golfu než ten kýčovitý hnus ve Veyronu. Asi kvůli volantu a kapli.
před 100 lety si něco podobnyho mysleli o autech, který se snazily překonat 100km/h (tim nemyslim povozy urcene pro prekonavani rychlostních rekordu)
Je to úplně zcestnej a nesmyslnej projekt, který se může zrodit jen v hlavě světovládců.. podobně jako "úprava software".
Svět stojí na začátku doby, kdy auta budou jezdit čím dál tím pomaleji... svět blbne s emisema a technické možnosti víceméně vyčerpal.
Ne podvod není technickým řešením.
Ale větší vliv, než auto samo má řidič.. ta výměnná součást mezi sedačkou a volantem. Takže vývoj přinese snížení povolených rychlostí a kriminalizace rychlostí vyšších... dneska je na dálnici 130... takže očekávám snížení cca na 110... aut je čím dál tím víc = i dálnice jsou plné i v noci... k čemu ti pak je auto, které zrychlí na stovku za 3 vteřiny... a na 300 je za 15 vteřin... nebo dokonce maximálka 407?!
Na solné jezero.. možná.
K ničemu.
Má to auto lepší jízdní vlastnosti? Zabrzdí lépe, než ostatní sportovní auta?
Ne.
Sport v autě není o maximální rychlosti.. ale o ovládání auta! Auto tohodle typu už neovládáš.
Alfa 164 měla v roce 1992 210 koní... a 306 Nm... navíc k dispozici krátkodobý "overboost"... a měla brdové kotouče o průměru 380mm...
Tohle má výkon 1500koní... a průměr 420... já bych to teda řídit nechtěl.
Jaké potřeby zajišťuje tohle?
Jen potřebu koncernu vyrábět nejrychlejší, nejvýkonnější... dosaď dle chuti a potřeby ... auto na světě.
Koukám ty budeš fakt ryzí technickej "talent". :no:
U W16 museli použít 4 stejně veliká turba už jenom kvůli tomu počtu válců a rychlejší odezvě na plyn. Nedá se to srovnávat s dnešní inovací v podobě dvou až tří turb u čtyřválců až šestiválců. Nebyla to žádná věda - najdi si jak ten motor vypadá a srovnej si to s tříturbem R6 BMW. Přidat klasickým způsobem turbo k určitému počtu válců nezávisle na ostatních turbech není žádná inovace, alespoň ne v posledních 30 letech. Inovací je pohrát si s nastavením paralelního-sériového víceturb třeba i nestejných velikostí, jestli jsi schopný pochopit co tím myslím. Vidíš inovaci v počtu turbodmychadel bez toho abys chápal jak jsou turba u novějších-inovativních motorů funkčně spojená zatímco ty čtyři turba u veyronu jsou na sobě úplně nezávislá. Proti tobě technický talent jsem, takže ten tvůj palec dolů beru jako projev závisti.
Ty moc asi nechápeš jak probíhá zapojení a regulace stejně velkých turb, opravdu to nefunguje nezávisle a jednoduše a 4 turba nikdo nikdy do té doby nepoužil. O kombinaci přeplňování a přímého vstřiku nemluvě... O tvé technické "erudovanosti" se tu může přesvědčit každý, já závidím pouze tu snadnost kdy o technice nevíš sice vůbec nic, max to co sis někde načetl v tiskových zprávách nebo tady, veyrona si asi neviděl nikdy ani na živo, natož abys viděl jeho technická řešení, ale hlavně že jsi "talent" 😉
S aerodynamikou se jen blbě vymlouváš. Je to tak jak jsem napsal. Koncept Bionic se od Veyronu hodně liší a další aerodynamicky úsporná auta jsou taky odlišná. Uložení motoru má na tvar kastle obrovský vliv ty tragéde. To že je Veyron jen dvoumístný je taky zásadní problém pro převzetí nějakých jeho prvků pro obyč auta. Škoda slov.
A chce to lépe číst co píšu - polo nikdo nepopírá, ale to byla jedna jediná pokusná aplikace, která byla na dlouho osamocená, do bězné nabíky se fsi dostaly až s nástupem golfu V(a derivátů v rámci koncernu) a passatu b6, a to většinou v atmosférické podobě.
Aerodynamika je aerodynamika, že ty se nám snažíš namlouvat že je fyzika pro leváky a praváky jiná je tvůj problém... Píšeš holej nesmysl a snažíš se ho zachránit řečičkama okolo. Ano na aerodynamiku má vliv tisíc věcí, včetně velikosti kabiny nebo uložení motoru a v přeneseném smyslu bych mohl říct že do ní zasahuje cokoliv na autě, ale nikdy a nijak to nemění ty zásady a principy, takže poznatky se použít dají a používají.
Koenigsegg One:1 jede 440km/hod a nedělá z toho takovou vědu za miliardy. :-! Venom GT je jezevčík udělaný z Exige a je taky rychlejší. Zřejmě VW nemusel utrácet tolik za tu strašně složitou a drahou aerodynamiku, kterou se teď snaží zaplatit pomocí aplikace těch hrozně tajných a těžko zjistitelných zákonitostí v kastli Pašíka, Golfa a Fábie >😒]
A pak si taky zopakuj časovou osu - v době příprav veyronu byla Porsche svébytná značka a její vývoj a poznatky tedy nemělo vw k dispozici, a lambo si jelo svojí klasiku své třídy a jak už zde padlo tak to bylo a je o třída jiná liga.
Nevím teda jakými odborníky, ale vzhledem k tomu že vw není žádná veřejně prospěšná společnost ale akciovka většinově vlastněná soukromým subjektem, tak jim do toho nemá co kdo kecat. Ať se radší podívají na státní značku renault nebo americkej opel kde děla chybu. A to opět ignoruju to že veyron měl svůj smysl i ekonomický, takže to žádná zkutečná ztráta nebyla.
Psal jsi GT-R a 550d, ani jedno z nich se v době uvádění veyronu ja trh nevyrábělo, a ani jedno nebylo z koncernu. Pokud to nechápeš, přečti si to znovu dokud to nepochopíš.
Z poznatků získané veyronem těžilo a těží mnoho modelů, že o tom ty nevíš nebo i veřejnost obecně neví na tom nic nemění. Poznatky si každá automobilka získává po svém, někdo v F1, někdo v rally, někdo staví prototypy a speciály na závody typu le mans a pod, vw si udělalo veyron a navíc ho nabídlo zákazníkům a částečně tak umořilo náklady.
Ale k tématu se to hodí, to zas pardon - nemají na to, vyvinout normální motor a musí si pomáhat podvodama.. a věnují energii a peníze takovýmhle ptákovinám a blbostem.
To jsem tím chtěl říct.
O marketingovém úspěchu veyronu není potřeba pochybovat - prodali se všechny, a i laik slyšel někdy o tom že to je to nejrychlejší auto světa, to je nezpochybnitelné. :yes:
A o dieselgate naopak rád poučím každého kdo si byl schopen akorát přečíst titulek v novinách a teď papouškuje blbosti. 😉
A nejde ani tak o to kdo si co s čím spojí, ale o ty technologie které si vyzkouším.
A je sice fajn že chceš porovnávat LF s něčím co ještě neexistuje a jeho parametry nejsou známy, ale i kdyby tomu tak bylo, tak nikdo netvrdil že bugatti je nejlepší na světě, ale že jeho smysl není v ziskovosti té značky jako takové.
„Jinak to je jiná liga, ferrari a lambo má standartní produkci supersportů, porsche potom cestovních vozů."
Takže pokud pekař začne dělat klobásky, tak jeho klobásky jsou automaticky jiná liga? Veyron je srovnatelný s ostatními auty - v něčem je horší, v něčem lepší.
A ano, jiná liga. Až bude ferrari dělat něco co má 1500 koní a pojede 430km/h tak já budu jedině rád, zatím je bugatti naprostý exot. A porovnávat samozřejmě můžu ledacos, klidně velikost kufru, ale přimou konkurenci (opravdu přímou, tzn. A8 vs. MB S) prozatím nemá.
Nehledě na to, že Ferrari nepoužívá své silniční hypersporty jako testovací nosnice, k tomuto účelu slouží závodní stroje z programů XX, jako bylo např. FXX, FXX Evoluzione, 599XX a nejnovější FXX K. Všechno platformy pro vývoj budoucího know how pro silniční i závodní GTčkovou produkci.
Jinak se vám do toho nechci moc míchat hoši, ale ještě jedno upřesnění - původní Veyron v době představení nestál nad ničím, možná pouze papírově, jinak to byl konkurent Enza, MC12, Carrery GT, Zondy F, SLR a CCX. Většina z těchto aut byla schopna ve všech reálných podmínkách Veyron zastínit, ač hodně z těchto hyperaut bylo v době představení Bugatti starších 3 let. Nelze aplikovat úměru, podle které je nejvýkonnější auto na papíře s nejvyšším top speedem nejschopnější a nejpokrokovější, kdyby se Ferrari, McLaren, Porsche, Lamborghini, Pagani a další chtěli přidat k téhle honičce za maximálkou a výkonem, tak to dávno udělají (svým způsobem McLaren F1, já vím, leč to byl jedinečný one-off projekt), leč jejich přístup a ideologie se markantně liší, vědí, že to není cesta, kterou by se chtěli a hlavně měli ubírat. Tyhle značky dělají nejlepší sporťáky, supersporty a hypersporty na světě, Bugatti slouží koncernu především jako reklama nosiče rekordu, který masy rozhodně upoutá a předvede, že je VAG mocný. Ale dokáže se alespoň přiblížit úrovni Svaté trojice, než jen šponovat čísla a údaje? Pokud bude auto při všech těch výkonech a váze podobně schopné, vtahující, emocionální, řiditelné a komplexní, teprve potom se můžeme bavit o úspěchu a smyslu existence podobného vozu.
To porovnání moc nesedí - resp. sedí pakliže tomu budeme říkat kategorie mimo kategorii, jinak to co jsi vyjmenoval jsou dost diametrálně odlišná auta a vzájemně obtížně srovnatelná. V dynamických parametrech většina z nich na veyron nestačí, některých se nevyrobilo ani desetina toho co veyronů, jiný jsou zase v podstatě okapotovaný závodní stroje, kdežto veyron byl svojí využitelností daleko blíže gt. Zkrátka všechno jsou to krásné stroje a každý exceluje v něčem jiném. A na to "standartní" konfrontování má koncern lambo a porsche.
Takže smysl existence to mělo, a co je úspěch záleží na kriteriích hodnocení, podle vw evidentně projekt úspěšný byl a hodlá v něm pokračovat.
Počet kusů je také důležitý, je velký rozdíl jestli je auto konstruováno tak aby se dalo vyrábět seriově a nebo je to v podstatě jenom vícekusový unikát skládaný na zakázku.
A ta použitelnost je právě to co jsem zmiňoval, zatím co veyron bylo poměrně pohodlné gt kterým se dalo projet půl evropy, tak v pagani to bylo nemožné. Na okruhu mohla být situace jiná, tam zase samozřejmě dominují ty překapotované závodní stroje...
To že samotná hodnota sama o sobě neznamená že me auto nejlepší je jasné, nicméně na zrychlení si dával ve své době enzo s přehledem, a v rychlosti taktéź. Což dalo ten základ tomu marketingu, nic víc, nic míň...
Jinak Enzo, MC12, Carrera GT, Zonda F, CCX a další nebyly nikdy převlečené závodní stroje, byly to supersporty/hypersporty, které byly primárně silniční stroje vyráběné sice v omezeném počtu, ale v klasické sériové podobě, nikoliv na zakázku. Spadaly do jasných kategorií, proto škatule v automobilové hantýrce existují.
A na závěr - takový Harry Metcalfe, bývalý šéfredaktor a zakladatel magazínu Evo a vášnivý autař a sběratel, tak ten zrovna kdysi s Pagani Zondou půl Evropy projel, doslova. A bez nejmenších potíží. A s Ferrari Testarossou dojel až na Saharu a zase zpátky. Docela působivé ne? To jen dokazuje, že je to jen otázka předsudků a neplatných stereotypů...navíc se vsadím, že si cestu v těchto autech užije člověk královsky. Ve Veyronu je člověk jen pasažér, ne řidič, jen jede a občas hodně rychle, ale nic víc k tomu.
Supersport je jasná a používaná kategorie, to je pravda, ale žádný z těch vyjmenovaných aut do ní nepatří. Jestli ty jim všem říkáš hypersport, ok, já nikoliv a to z důvodu co jsem už psal. Nicméně převlečený závodní stroje to více či méně jsou, a o seriové výrobě se dá mluvit v případě enza veyronu a carrery (tedy stovky kusů), mc12 byla kusová záležitost, zonda zase manufakturně stavěné auto na zákázku. Takže rozdíly veliké.
A zkušenost redaktora je fajn a klidně jí označím jako působivou, top gear takových netradičních aplikací udělal spoustu, a koneckomců podobné harakiri máme trochu jako národní sport, aneb dojeď do jugošky čímkoliv od malucha po fabii. Ale sám si řekni jak bys ty auta normálně použival ty, jestli pojedeš veyronem na okruh nebo zondou 1000km po evropě...
Jinak Enzo, MC12, Carrera GT, Zonda F, CCX a další nebyly nikdy převlečené závodní stroje, byly to supersporty/hypersporty, které byly primárně silniční stroje vyráběné sice v omezeném počtu, ale v klasické sériové podobě, nikoliv na zakázku. Spadaly do jasných kategorií, proto škatule v automobilové hantýrce existují.
A na závěr - takový Harry Metcalfe, bývalý šéfredaktor a zakladatel magazínu Evo a vášnivý autař a sběratel, tak ten zrovna kdysi s Pagani Zondou půl Evropy projel, doslova. A bez nejmenších potíží. A s Ferrari Testarossou dojel až na Saharu a zase zpátky. Docela působivé ne? To jen dokazuje, že je to jen otázka předsudků a neplatných stereotypů...navíc se vsadím, že si cestu v těchto autech užije člověk královsky. Ve Veyronu je člověk jen pasažér, ne řidič, jen jede a občas hodně rychle, ale nic víc k tomu.