Bugatti Chiron nechá svého předchůdce v prachu, na třístovce bude za 15 sekund
O Bugatti Chiron toho bylo napsáno už hodně, oficiálních informací ale zatím moc není, a tak si motorističtí fanoušci mohou pouze domýšlet, co za bestii se v něm ukrývá. Byla by hloupost, kdyby se Bugatti vydalo cestou downsizingu a posunulo měřítka kdysi stanovená Veyronem jenom o malý kousek výš. Nic takového se ale naštěstí neděje.
Nejnovější informace sice stále ještě neposvětilo samo Bugatti, podle serveru Autogespot.nl se ale můžeme těšit na 1500 koní (1103 kW) a 1500 N.m. Před zadní nápravou bude stále uložen osmilitrový šestnáctiválec, svého předchůdce ale „trumfuje“ o téměř 500 koní a 250 N.m. Převodovka bude opět sedmistupňová se dvěma spojkami a očekáváme zkrácení doby řazení jednotlivých stupňů. Skříň Veyronu to uměla za 150 milisekund, s čím se tedy Bugatti vytasí tentokrát?
Není tajemstvím, že čím rychleji jedete, tím více musíte čelit zákonům aerodynamiky. Kdyby Veyron neměl propracované tvary a nastavitelné zadní křídlo, rychlosti 407 km/h by nikdy nedosáhl, protože ještě před tím by se pravděpodobně vznesl. Zdroj uvádí, že zrychlení z 0-100 km/h zvládne jeho nástupce za 2,3 sekundy, tedy o dvě desetiny sekundy rychleji, na třístovce bude za 15 sekund, a tachometr má být cejchovaný až do 500 km/h. Jinými slovy – Chiron potřebuje 500 koní navrch, aby z času Veyronu stáhnul dvě desetiny sekundy.
Ve vysokých rychlostech je jednak problém udržet stabilitu, ale také celou vnější strukturu pohromadě. Trpí přitom hlavně pneumatiky, které by se vlivem obrovské odstředivé síly nejraději roztrhaly na hadry. Chiron má stejně jako Veyron obouvat pláště Michelin Pilot Sport PAX (vpředu dvacetipalcové, vzadu o palec větší), a o zastavení se mají starat kotouče o průměru 420 milimetrů vpředu a 400 milimetrů vzadu. Takto výkonný stroj navíc potřebuje pořádné chlazení, což má zajistit celkem patnáct chladičů. O pět více než měl Veyron.
Jak jsme uvedli již dříve, bude výroba Bugatti Chiron omezena počtem 500 kusů, přičemž zhruba 120 už má být zadáno. O ceně se zatím pouze šušká, jistě ale překoná hranici milionu eur, kterou v roce 2005 stanovil supervýkonný Veyron.