Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Ekova Electron: Nový elektrobus z Ostravy

6 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Chybí mi tam porovnání ceny naftovej/elektro. A třeba jen odhadovaná návratnosti investice. A rozhodně i rychlost dobíjení a odhadovanej dojezd.

Skoro v případě elektro autobusů MHD mám dojem, že je staví akorát pro získání tučných dotací z EU. Jinak to nemá smysl.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak snad právě pro poskakování mezi lidma se elektrobus právě hodí
IPace
s tou "190 kWh nebo až 265 kWh" baterii to odhaduja na dojezd v mestskem cyklu okolo 100-120km, otazkou tedy je jak maj vyresene nabijeni a jak silna nabijecka je soucasti, teoreticky muzou mit dobijeni i kratsi nez pul hodky, ale spise bych odhadoval v radu hodin, cos muze bejt u mestskeho busu problem, protoze beznej mestskej bus muze denne najezdit i 300km, prumer je tusim 120-160km za den

navratnost si spocitaj snadno kupujici, mestsky prumer i modernich busu co maji kuprikladu rekuperaci vyuzitelnou pro palubni systemy bejva okolo 40l na 100km + dnes adblue cca 15-20 litru mesicne, starsi busy treba stare Karosy maj spotrebu mezi 55-65 litry na 100km (Praha) kdy dopravni podniky po odecteni dani pocitaj tusim s cenou za litr nafty na urovni 13 korun

mnohem dulezitejsim faktorem nez je cenova navratnost je pro obcana informace, ze kdyby kuprikladu v Praze nejezdili naftove ale elektricke busy, tak by se v Praze spalilo denne asi o 82-85 tisic litru nafty min, ano kazdy den a jen v Praze, proste denne 4-5 plnych cisteren
252kW
To už by se pražáci z toho čerstvýho vzduchu šokem zakuckali >😁
Avatar - pumpkin
pumpkin
Dobre na to ideš, no stále tu máme iné možnosti, napríklad CNG, alebo aj trolejbusy. Pri nich sa dá ale ľahko argumentovať finančnou náročnosťou pri výstavbe zatrolejovanej trate. CNG potrebuje plničku, ale inak mi to príde zatiaľ ako najrentabilnejšia voľba.
IPace
jo CNG se me v doprave taky libi, je to jedna z alternativ co se vyplaci jak ekonomicky tak "ekologicky" u dopravdnich podniku ma CNG i to opodstatneni ze si proste poridi vlastni plnicky do dep, tak jako maji ted v depech primo svoje cerpacky,navic napojenim na rozvod zemniho pluny by se usetrilo za dopravu toho paliva,ac asi by se to muselo hodne modernizovat a navisit kapacitu site (tohle nevim jak presne funguje, nijak jsem to nezkoumal jestli je to realne pro takovej kolos jako je treba DPP)