Věta:
"Konkurent Audi A6 a Mercedesu E na nové platformě SPA bude větší a s delším rozvorem, než předchůdce, ale současně lehčí a vybavený výhradně čtyřválcovými motory."
je protimluv. Pokud má něco pouze čtyřválce, tak to prostě není konkurent plnotučné prémie jakkoliv se tak třeba i může tvářit. Osmiválce a šestiválce čtyřválcem nejde okecat nemluvě o plebejskosti zbytku pohonného řetězce (motor napříč s haldexem).
V mých očích rozhodně není a zdá se, že v očích mnoha lidí v Evropě, kteří kupují vyšší střední třídu také ne. Současnou S80 nabízenou již nějakou dobu také jen se čtyřválci a za nízké ceny prakticky nekupují, statistiky mluví jasnou řečí a výmluvou není ani argument o končící generaci.
Realita je taková, že S80 i přes ceny nebezpečně blízké lépe vybaveným modelům manstreamové střední třídy jako je Mondeo Vignale nebo Superb L&K prodává doslova nic (podíl 0,6% ve třídě) v porovnání s D3 nebo s Jagem.
To souhlas, nestíhá ani na mainstream, taková Insignia umí dodnes přifrčet na šestihrnku. Ale pokud nová generace zavrhuje 5-6-8 válce a technicky tedy nepřinese nic moc jiného než mainstream (který se také rozhodl do budoucna končit na čtyřhrncích), tak nemá šanci být plnohodnotnou dlouhodobou konkurencí prémie. Hezký design interiéru a exteriéru, který tak nějak předpokládám, jistě naláká na začátku prodejů nějaké klienty, ale nedostatečný technický základ nedokáže značku trvale prosadit v této třídě jako plnohodnotnou konkurenci prémie. Klidně se mohu mýlit, za 4-5 let si řekneme jestli S90 dokáže konkurovat alespoň XF, já tomu nevěřím.
Ja by som to ako triednu konkurenciu určite bral. Stačí auto trošku lepšie utlmiť, použiť v interiéri dobre materiály, dať tomu jednu dve technické vychytávky a pripomenúť kto robí najbezpečnejšie autá už mnoho rokov.
To, že zákazník zaplatí často len za pocit prémie dokazuje Audi, alebo MB už pekný kopec rokov. Pravda, nie vo vyššej strednej triede, ale myslím že to čoskoro príde aj tam.
Tak v zásadě jakékoliv auto můžeš označit za konkurenta prémii, otázka pouze je, zda reálně má stejné vysoké ceny jako ta prémie a jestli při podobných cenách dosahuje podobný objem prodejů. Pokud na obě otázky je odpověď ne (S80 se prodává za daleko nižší ceny a v zanedbatelném množství) tak je jeho konkurenceschopnost mizivá a jako konkurenta jej bere minimální množství potenciálních kupců.
Jakékoliv auto v zásadě nemůžeš označit konkurentem prémii. A proč stále mluvíš o S80? Je tu nový model S90 který je zacílen na německou prémii i když nemá tak výkonné motory i německá prémie je vybavena těmito motory a těm rozhodně konkuruje.
Protože na pozici S80 bude S90 navazovat. Podle takové logiky ovšem německé prémii konkuruje kdejaký mainstreamový sedan střední třídy, velikostí se prémii vyrovná a čtyřválec má taky. A nejde jenom o výkon, ten dnes umí vydolovat výrobci z tříválce, jde o kultivovanost šesti a osmiválců.
Nesmysl. Od té doby kdy se dostaly v prémii ke slovu elektromotory si zbytek značek na prémiovost jenom hraje a nervózně přešlapuje. Dva elektromotory žádným středověkým spalovákem nepřechčiješ. Co se týká kultivovanosti, emisí a především podáním výkonu si může jak mergl tak olympiáda spolu s volvem potřást ruce. Evoluci nezastavíš, jen můžeš sledovat narůstající kapacitu baterií.