Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes C 350 e – Pan Inkognito: 279 koní a 2,1 litru

Nový plug-in hybrid od Mercedesu se pyšní kombinovanou spotřebou 2,1 l/100 km. Je ale tento výsledek v praxi proveditelný? A vyplatí se vůbec, když stojí téměř 1,3 milionu korun?
Zpět na článek
23. 11. 2015 09:37
23. 11. 2015 09:38
23. 11. 2015 09:46
23. 11. 2015 10:28
23. 11. 2015 09:53
23. 11. 2015 19:01
23. 11. 2015 09:57
23. 11. 2015 09:58
23. 11. 2015 10:02
23. 11. 2015 10:05
23. 11. 2015 10:08
23. 11. 2015 10:11
23. 11. 2015 10:13
23. 11. 2015 10:16
23. 11. 2015 10:18
23. 11. 2015 10:28
23. 11. 2015 11:35
23. 11. 2015 10:12
23. 11. 2015 10:22
23. 11. 2015 10:24
23. 11. 2015 11:33
23. 11. 2015 12:05
23. 11. 2015 12:20
23. 11. 2015 12:51
23. 11. 2015 13:10
23. 11. 2015 18:07
23. 11. 2015 09:43
23. 11. 2015 09:50
23. 11. 2015 09:54
23. 11. 2015 09:57
23. 11. 2015 10:01
23. 11. 2015 14:16
23. 11. 2015 15:44
23. 11. 2015 16:17
23. 11. 2015 17:51
23. 11. 2015 18:16
23. 11. 2015 18:38
23. 11. 2015 09:59
23. 11. 2015 10:05
23. 11. 2015 10:11
23. 11. 2015 10:15
23. 11. 2015 10:25
23. 11. 2015 10:36
23. 11. 2015 10:38
23. 11. 2015 10:19
23. 11. 2015 10:22
23. 11. 2015 10:26
23. 11. 2015 10:28
23. 11. 2015 10:26
23. 11. 2015 10:30
23. 11. 2015 10:31
23. 11. 2015 10:36
23. 11. 2015 10:38
23. 11. 2015 10:24
23. 11. 2015 10:25
23. 11. 2015 10:48
23. 11. 2015 10:14
23. 11. 2015 10:16
23. 11. 2015 09:44
23. 11. 2015 09:47
23. 11. 2015 09:52
23. 11. 2015 09:57
23. 11. 2015 10:05
23. 11. 2015 10:11
23. 11. 2015 10:15
23. 11. 2015 10:20
23. 11. 2015 10:30
23. 11. 2015 09:58
23. 11. 2015 10:01
23. 11. 2015 10:06
23. 11. 2015 10:07
23. 11. 2015 10:08
23. 11. 2015 10:23
23. 11. 2015 10:36
23. 11. 2015 10:44
23. 11. 2015 10:04
23. 11. 2015 10:08
23. 11. 2015 10:10
23. 11. 2015 10:11
23. 11. 2015 10:14
23. 11. 2015 10:33
23. 11. 2015 10:38
23. 11. 2015 10:00
23. 11. 2015 10:07
23. 11. 2015 10:09
23. 11. 2015 13:24
23. 11. 2015 10:49
23. 11. 2015 10:25
23. 11. 2015 16:42
23. 11. 2015 12:09
23. 11. 2015 09:53
23. 11. 2015 10:06
23. 11. 2015 10:07
23. 11. 2015 10:14
23. 11. 2015 10:16
23. 11. 2015 10:44
23. 11. 2015 10:52
23. 11. 2015 11:08
23. 11. 2015 11:11
23. 11. 2015 11:29
23. 11. 2015 13:10
23. 11. 2015 13:13
23. 11. 2015 13:18
23. 11. 2015 13:28
23. 11. 2015 14:10
23. 11. 2015 14:11
23. 11. 2015 11:47
23. 11. 2015 11:14
23. 11. 2015 10:26
23. 11. 2015 10:50
23. 11. 2015 11:14
23. 11. 2015 11:40
23. 11. 2015 12:50
23. 11. 2015 14:13
23. 11. 2015 10:05
23. 11. 2015 10:07
23. 11. 2015 11:08
23. 11. 2015 13:07
24. 11. 2015 11:41
23. 11. 2015 11:04
23. 11. 2015 12:02
23. 11. 2015 14:19
23. 11. 2015 15:26
23. 11. 2015 21:04
23. 11. 2015 22:11
23. 11. 2015 22:54
23. 11. 2015 23:42
25. 11. 2015 10:45
25. 11. 2015 11:23
24. 11. 2015 22:39
23. 11. 2015 14:34
23. 11. 2015 21:31
24. 11. 2015 05:42
24. 11. 2015 22:46
23. 11. 2015 16:05
24. 11. 2015 10:02
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
25. 11. 2015 14:52
24. 11. 2015 20:35
Avatar - Emel
23. 11. 2015 09:37
Design
"Na současné generaci Mercedesu C se mi nejvíce líbí, že i v nejlevnějších variantách vypadá reprezentativně a menší výbavu na sobě nedává moc znát."

No, s tím nemůžu úplně souhlasit... mobile.de je plné céček na plecháčích a to je peklo
[odkaz]
Rozbalit vlákno
89
Avatar - JohnyCarWash
23. 11. 2015 09:38
Re: Design
Asi před 10 minutami mi totéž říkal kolega >:D . Já nevim, asi, je to zvrhlost, ale fakt se mi to auto líbí už v základu. I když ty poklice... v něčem máte pravdu :-)
23. 11. 2015 09:46
Re: Design
V základu vypadá jako ocucaný bonbon a zvýrazní tak svůj zký a vysoký tvar. Kdepak, základ C-Klasse rozhodně nectí. Předchozí generace vypadala zvenku líp a nepotřebovala tak nutně AMG paket.
Avatar - wakantanka
23. 11. 2015 10:28
Re: Design
Popravde ja som ešte nové C-klasse ako úplné holátko nestretol a ani nevidel. >:D Ale na plecháčoch s puklicami to musí byť peklo. Na druhej strane ALU kolesá vedia výrazne zmeniť vzhľad hocakého auta k lepšiemu.
Avatar - Emel
23. 11. 2015 09:53
Re: Design
Ještě v té kovově stříbrné dejme tomu, ale viděl jsem pár aut v takové pastelové šedé...
[odkaz]
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 09:57
Re: Design
Já s Vámi souhlasím, opravdu to taková katastrofa není, jako některé jiné modely v základu :-)
23. 11. 2015 09:58
Re: Design
Který modely z prémie v základu máš na mysli? ;-)
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:02
Re: Design
[odkaz]

To Cčko má alespoň stříbrnou lištu :-) A nemyslel jsem jen prémii, ale ve střední třídě jsou i auta, co jsou v základu hodně odlišná od vrcholných provedení :-)
23. 11. 2015 10:05
Re: Design
Naživo je F30 široká a nízká, tedy pravej opak C-Klasse. A je jedno, zda k tomu máš lištičky nebo ne ;-)
Avatar - Emel
23. 11. 2015 10:08
Re: Design
Podle mě zase BMW snáší malá kola líp. Boubelaté tvary Mercedesu znamenají, že kola dělají rozdíl mezi tím, jestli to auto vypadá svalnatě nebo tlustě.

Jen tak mimochodem, nová A4 má v sérii litá kola i xenony... aspoň u nás.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:11
Re: Design
A i lišty, ta se nenechá nachytat na švestkách :-)
23. 11. 2015 10:13
Re: Design
Ta je na švestkách pořád, dokud ji nemáš v Q a neporovnáváš s konkurencí s AWD >:-[]
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:16
Re: Design
To víš, já jsem předokolkář >:D Mě tohle netrápí, takže radši lištu a hlíny >:D Nicméně Cčko taky nevypadá špatně, ale pro mne radši kombik a tam nová A4 co se chystá, za mne jednoznačně válí a to mne táhlo vždy spíš BMW :-)
23. 11. 2015 10:18
Re: Design
Měl jsem B8 a koupit si teď A4, pak si většina lidí bude myslet, že jsem tu původní před 4-mi lety ani neprodal >:D
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:28
Re: Design
Tak ta se mi zas až tak nelíbí, mne nejvíce nadchla B7, ale když jsem si ji prohlížel, tak v levnějších verzích byla uvnitř celkem nudná, šedá, nevýrazná a z venku (2 stříbrné kombiky) také. To mne trochu zklamalo... na Sline jsem neměl >:D

Ta nejnovější mi přijde jako dotaženější B7 :-)
23. 11. 2015 10:12
Re: Design
A4 musí, pohání v základu špatnou nápravu :-)
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:22
Re: Design
Jak se zvenku vizuelně odlišuje ta 318i od vrcholných provedení? Ta mají navíc lištičky kolem předních mlhovek a jednu vzadu v nárazníku, jinak nic. Prohlédni si načančanou verzi céčka s tím chromem v náraznících, koncovkách výfuku vzadu, základ tam nemá nic, ale hlavně, céčko v základu na pérech stojí jako koza, plus vizuelně malá 16" kolečka, F30 důstojně unese i ty šestnáctky a má stejně "rozkročený" postoj jak v základu tak ve vrchol. verzi.
23. 11. 2015 10:24
Re: Design
To je co jsem psal, C-Klasse je proporčně špatně.
Avatar - fOE
23. 11. 2015 11:33
Re: Design
Tak treba 3er na plechacich s halogenama a bez nejake edice si muze s C Klasse podat ruku. Peklo je oboje.
23. 11. 2015 12:05
Re: Design
Trojku jsem na plecháčích ještě asi neviděl.
Avatar - boost.
23. 11. 2015 12:20
Re: Design
Já jo... 320xd GT v bílé bez sport paketu. Fuj 8-s
Avatar - boost.
23. 11. 2015 13:10
Re: Design
>:D :yes: Máš pravdu
Avatar - fOE
23. 11. 2015 18:07
Re: Design
To se divim, ja mam obcas pocit, ze prave plechace jsou na 3er nejoblibenejsi "litaky" >:D
23. 11. 2015 09:43
Re: Design
ale inak to sedí a tie plecháče môžeš za pol hoďky poriešiť, len prečo niekto nechá plechy na takomto aute, možno zima plechy, leto al.
23. 11. 2015 09:50
Re: Design
ja to takhle delam
leto AL, zima plechy.
ani nevim uz proc, zas tak velkej cenovej rozdil mezi nima není - navíc když prihodis kvalitni poklice, který navic nejsou vecny.
driv se rikalo, ze hlinik v zime trpi, a proto na zimu plechy, ale to uz snad není pravda.
navíc když kolikrat vidim plechy po par letech jezdeni, tak to nic hezkyho neni
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 09:54
Re: Design
Povrchovka alu kol se zlepšila, pokud je neodřeš, není důvod se bát, že by zimou trpěla víc než plecháče. A ano, při dnešních cenách alu kol, není už pro plech důvod.
Avatar - Emel
23. 11. 2015 09:57
Re: Design
Taky se říkalo, že plecháče lépe chrání brzdy před bordelem... ale mám alu na zimu i léto a nikdy nebyl problém.
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:01
Re: Design
No, možná budou ochranné plechy kolem brzd. kotoučů za deset let míň orezlé, budou-li kryty plechovými koly než by byly za alu koly, ale kdo si kupuje auto na deset let...
Avatar - Bully_
23. 11. 2015 14:16
Re: Design
Kdo by si v zemi s prumernym starim osobnich vozu 15 roku vubec kupoval auto na 10 let >:D
Avatar - Ham.
23. 11. 2015 15:44
Re: Design
No, skoro nikdo. Nová auta kupují vetšinou lidé/firmy na 4-6 roků i méně a pak je prodávají. 15 letých aut s prvním majitelem je v registru méně než málo.
Avatar - Bully_
23. 11. 2015 16:17
Re: Design
Tak on si v zemi s prumernym starim osobnich vozu 15 roku skoro nikdo nekupuje ani ojete auto na 10 let, takze se nejake orezle plechy nemusi resit vlastne nikdy ;-)
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 17:51
Re: Design
Chce to chápat psaný text...
Nové auto na 10 let si možná koupí nějaký čerstvý důchodce s tím, že už to s ním řidičsky "doklepe", jinak spadá kupec nového auta na 10 let do kategorie - marginální. A to že u 10 let staré ojetiny může její kupec případně řešit více orezlé krycí plechy brzd kotoučů proto, že první majitel dával na zimu alu kola, logicky hude tomu prvnímu majiteli šumák.
Avatar - Bully_
23. 11. 2015 18:16
Re: Design
Tak pokud bys napsal "ale kdo si kupuje NOVE auto na 10 let", odkyval bych ti to hned napoprve :-)
Ale pro tu srandu by se potom (opet s prihlednutim ke stari vozoveho parku) slo zeptat "kdo si vubec kupuje nove auto" a bude to statisticky jeste bliz realite >:D
Neres to, jde vazne o legraci a o nic jineho.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 09:59
Re: Design
ale jo, pořád je to levnější varianta, vím, že třeba pro někoho už ten rozdíl markantní není, ale vždy jsem se dostal na poloviční cenu s plechovými koly. Poklice za čas obměním, když je ojebu o obrubník, nebo za dvě zimy zažloutnou >:D Není to krása..... ale jak říkávala už moje babička... zima se nestydí, tak si vem tu šálu! >:D
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:05
Re: Design
Kolik stojí plecháč v nějaké 16" variantě pro běžný model nižší střední?

Pokud zadám do googlu "alu kola 16" cena" vypadávají na mě odkazy "již od 1200,- Kč.." apod. Nějaký jednoduchý a přitom koukatelný design bude jistě pod 2tis. za kus.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:11
Re: Design
Na jaké auto stojí alu 1200Kč? Já kupoval plecháče za 800 ,-ks a alu kola stála od 2000 výše. Jde také asi o to jaký máš na mysli rozměr a rozteč ). Na klasický 205/55 R16 je toho více, já mam 215/55 R16 a takové levné rozhodně nebyly. Ty plechy stojí +/- na podobně veliká kola stejně.
Avatar - Emel
23. 11. 2015 10:15
Re: Design
No počkej, 205/55/16 i 215/55/16 jsou furt stejný disky, ne?
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:25
Re: Design
Ted si me teda dostal >:D V tomhle nejsem kovaný, každopádně jsem dával vždy vyhledat přes nějaký portál rozměr gum + disky (kde zadáš značku auta a model) a našlo mi to tam rozdíl skoro 1000kč za kus oproti alu kolu :-) Tak proto jsem se tím dál nezabýval.
Avatar - Emel
23. 11. 2015 10:36
Re: Design
Ráfek má označení třeba 8.5Jx18 ET45 5x114,3. To 8,5 na začátku je šířka ráfku v palcích, takže 8,5 x 2,54 = 21,6cm. Mazda na to obouvá sériově 225mm, ale úplně klidně můžeš dát i 235 nebo dokonce 245... a naopak, 225 gumu klidně na 8" ráfek, aniž by to vypadalo blbě. Tuneři jdou do mnohem větších extrémů a to už pak vypadá divně, ale ta guma to zvládne.

To ET45 je offset, čili o kolik je kolo vystrčené z kastle ven, čím menší číslo tím víc. Zase, +- pár mm nehraje roli. Pokud dáš širší ráfek (třeba o půl palce), teoreticky bys měl o polovinu té šířky zmenšit ET, ale není to zase taková věda, i tovární kola se běžně v ET o pár mm liší.
23. 11. 2015 10:19
Re: Design
Ja zastavam teorii, ze pokud ma clovek vyssi profil gumy, nez 50, tak je vetsinou lepsi jit do plechacu. Ty vypadaji vzdy o neco vetsi, nez srovnatelne litaky a na nic si nehraji. Ty z cecka maji docela elegantni design, takze by me nijak neurazely. A o neorigo hlinach na zimu se uz vubec nema cenu bavit. Ty zabiji kazde auto.
23. 11. 2015 10:22
Re: Design
V této třídě si myslím je už tak nějak slušnost vůči autu použít alu disky.
23. 11. 2015 10:28
Re: Design
Včak bych o 16" na C-Klasse vůbec neuvažoval ;-)
Avatar - Emel
23. 11. 2015 10:26
Re: Design
Beru na vědomí, ale nesouhlasím ani s jedním bodem. Hliníky pro 205/55/16 jsou úplně v pohodě, jen je potřeba vyhnout se tenkým paprskům, které k vyniknutí potřebují větší kolo.

Jen jedna věc vypadá hůř než plecháče s poklicema... plecháče bez poklic, takové ty celé černé, že by vypadaly větší bych teda rozhodně neřekl ;-)
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:30
Re: Design
A na černém autě.. to je parády >:D Nevím, proč už se nedělají stříbrné plechy, měli jsme je tenkrát k Felicii a na zimu to nebylo nejhorší, známý si stříknul plechy na Octu I a taky mi to nepřišlo špatné.
Avatar - Emel
23. 11. 2015 10:31
Re: Design
Dělají se, třeba OIII má stříbrné plecháče a vypadá to... no, líp než černé :-)
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:36
Re: Design
Ty ale nejsou standartní ne?
23. 11. 2015 10:38
Re: Design
Plechace bez poklic jsou damozrejmr tragedie. Nadruhou stranu, americka policie je pouziva, akorat ma chromove kryty sroubu a nevypada to spatne. Rozhodne lepe, nez u nas tolik rozsirene matne cerne litaky, ktere zdalky clovek nerozezna od plechacu bez poklic.
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:24
Re: Design
Zkus strejdu googla... ;-)
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:25
Re: Design
Tak je to taky už tak 3 roky, co jsem to kupoval... na mojí obranu >:-[]
Avatar - Emel
23. 11. 2015 10:14
Re: Design
Kupoval jsem 17" Teron originál od Škodovky za 1700 bez DPH, druhá jakost, bylo tam pár oděrek velikosti
23. 11. 2015 10:16
Re: Design
to už ani nie je o cene, niektorí ľudia to majú zažraté, že zima plechy, jak špinu za nechtami, toho sa ťažko v hlave zbavuje.
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 09:44
Re: Design
mne sa nelubia tie predne partie na Cecku vobec.. mam vyhrady aj k prednym svetlam a to celeho portfolia od A az po S kladu ( snad len Ecko este drzi dizajnovy kurz aky si v mercedese zelam vidiet ) ... ;-\
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 09:47
Re: Design
Přesně tak, céčko bez amg paketu je vizuální bída, právě u něj je rozdíl mezi tím, jak umí zapůsobit načančaná verze a jak základ, největší ve třídě.

Také tvrzení, že vzadu není céčko "žádné béčko" je k céčku velmi laskavý, faktem je, že se spolu s XE perou o post toho s nejmenším prostorem vzadu, přičemž v XE je pro dlouhonohého člověka vpředu možnost výrazně lepšího posazu než v C.

Pokud jde o plug-in verze běžných modelů, pak za sebe říkám ano, hybrid s motorizací, která zajistí důstojnou dynamiku pro cestování doplněný elektromotorem, na nějž může v čistě el. režimu ujet alespoň 50 km, to je přesně to řešení, které se pro nejbliřžší roky stane standardem. Jedno auto, el. ve městě, spal. motor na delší cesty. Testované céčko je zatím s dojezdem 30 km na el. tak na půl cesty, ale lepší než nic.
Avatar - JohnyCarWash
23. 11. 2015 09:52
Re: Design
K tomu XE - tam mám problém se vejít i dopředu a vzadu to pro mě nemá smysl. Z mojeho pohledu je uvnitř o dost menší než C.
23. 11. 2015 09:57
Re: Design
To, že se neshodneme všichni na všem mi neva, co mě potěšilo je full size text bez hluchých míst. Jen by mě zajímalo, co C-Klasse s baterkami a okresky, když zatlačíš. Airmatic vždy dostaneš do úzkých, jde to tu ještě rychleji nebo ne?
Avatar - JohnyCarWash
23. 11. 2015 10:05
Re: Design
Auto mi přišlo celkově lépe vyvážené než klasika bez hybridu. Ta hmnotnost na za zadku jde cítit, spíše ale ve prospěch stabili - jde dříve cítit odsazení zadku. Jinak s airmaticem kupodivu žádný problém. Až jsem byl překvapený, že to auto fakt nemlátí ani neuskakuje.
23. 11. 2015 10:11
Re: Design
Bouchne si jen na dírách, to je ok, ale už několikrát vyzkoušeno, když dáš pravá/levá/pravá, do toho převýšení, tak je Airmatic v koncích ;-)
Avatar - JohnyCarWash
23. 11. 2015 10:15
Re: Design
To jo, ale je to spíš obecně problém u vzduchu. Nejvíce mě ale jednou dostal Hydractive III+ u třílitrové C5. Na horizont v zatáčce jsem najízděl skoro u příkopu na mojí straně a vyjel jsem v protisměru.
23. 11. 2015 10:20
Re: Design
>:-[] JJ, C5 chce svý, dost mi to připomíná to, jak se choval první A6 Allroad ;-)
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:30
Re: Design
Auta této třídy váží v průměru 1,6 tuny na to je při dnešní úrovni adapt. tlumičů nejlepší klasický podvozek, vzduch nebo hydractive jsou jen váhový balast, který jízdní vlastnosti nijak nezlepší, ani v kolonce "komfort".

Mě se s Citroenem něco podobného stalo před lety, kdy jsem z E39 přesedl do švagrovy nové Xantie, poslechl si výklad o dokonalosti hydroodpružení a pak v první zatáčce málem zahučel do pangejtu na druhé straně silnice... :-)
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 09:58
Re: Design
Problém se vejít dopředu, v XE? :-O Kolik měříte?
Moje nastavení sedačky a volantu v XE znamenalo vzadu o něco málo více místa než moje nastavení sedačky a volantu v C, jakkoli ani jedno neumožňuje vzadu přepravu člověka s nohama. Jde o to, že v tom XE si zavolantem líp sednu, o trochu lépe na dlouhé nohy krátké ruce než v céčku. (193 cm)
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 10:01
Re: Design
nejde len o samotnu vysku ale asi aj o "objem postavy" .. teleso ponorene do.... ved to pozname :-) .. nejaky chudy 190cm a 78kg clovek sa nasackuje dozadu aj do matiza bez problemov ale 130kg pri tej istej vyske to uz bude mat omnoho tazsie
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:06
Re: Design
Jak říká webpaja, ono má céčko ty sedačky menší než XE.
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 10:07
Re: Design
tak to by potom mal jag byt na tom lepsie .... co je ale v rozpore s tym co pise tester....
23. 11. 2015 10:08
Re: Design
To může být v rozporu, proto je nejlepší ozkoušet sám na sobě.
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 10:23
Re: Design
samozrejme mas pravdu.... ja sa vojdem hadam uplne vsade... so svojimi 177cm a 74-75kg som vlastne "idealna testovacia figurina"

PS: mam kamarata ktory ma tak 165cm a asi 60kg ... a pre neho je aj matiz ktory vlastni.... defakto paradne MPVecko... ziadne mini... ale plnohodnotne MPV >:D :-)
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:36
Re: Design
Pokud nastartuješ internet a zadáš si testy c-klasse, jsem si naprosto jistý, že se dočteš v růz. testech velmi rozdílná stanoviska a hodnocení, nejen na prostor, ale na cokoliv jiného. Prostě každý testér má své priority a své hodnocení, platí to pro každé auto.
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 10:44
Re: Design
to je pravda... ja som sa napriklad divil ked som kedysi davno vo fabii sadol miesto kolegu na jeho miesto a nedociahol som poriadne na pedale... a meria vyskou zhruba tolko co ja...nechapal som absolutne... jeho sposobu sedenia.... alebo mozno ma len extra dlhe nohy lebo tie moje kratke nie su ;-) ... ano kazdy mame "svoj system" a vyhovuje nam nieco ine a robime tie iste veci vzdy nejako svojsky a inak .... ano suhlasim...a od toho sa potom odvija aj ta spominana ne/objektivita hodnotenia komfortu .. tieto veci su hodne individualne
23. 11. 2015 10:04
Re: Design
Možná že s obecně vždy menšími sedačkami M-B se někteří líp vlezou >:-[]
Avatar - JohnyCarWash
23. 11. 2015 10:08
Re: Design
Měřím 190, ale protože jsem tlušťoch, tak obecně zabírám více místa >:D. Zkoušel jsem nedávno benzinové XE, co tady vyšlo v textu - těsné přední sedačky, mezi sloupkem řízení a středovou konzolou skoro žádné místo pro kolena a těsno také v loktech. Oni se snažili udělat vybrání obložení dveří právě v těch místech, kde mají lidi obvykle loket, ale to mi vůbec nepomohlo...
23. 11. 2015 10:10
Re: Design
No vidíš, já mám v XE pocitově víc místa než v XF a to nemluvím o mnohem lepších sedačkách ;-)
Avatar - JohnyCarWash
23. 11. 2015 10:11
Re: Design
Je to fakt individuální :-) . Ale z toho XE jsem byl docela zklamaný. Vzpomínám si, jak jednou i Tomáš Dusil, který měří asi 170 cm a váží tak 55 kg, řekl, že je tam málo místa >:D
23. 11. 2015 10:14
Re: Design
Mám 178/70 a za mě si sednu nejen já, ale i větší člověk. Proto píšu, že je to kus od kusu. Tomáš se evidentně nedusí, ale rozcapuje ;-)
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:33
Re: Design
Hm, pak to můžeme uzavřít tím, že je vnímání prostoru hodně individuální věc, mě třeba sedačky v XE (ty vrcholné) přijdou nejlepší ve třídě, lepší než sport sedačky v F30, které jsem měl za nejlepší před tím.
Avatar - JohnyCarWash
23. 11. 2015 10:38
Re: Design
Tady je aspoň dobrá domluva :-)
23. 11. 2015 10:00
Re: Design
Jo a ne, pořád mi pro střední prémii vychází nejlíp řešení á la Infi Q50h s plnotučným šestihrnkem. Pořád o level výš než cokoliv s R4.
Avatar - Dinar
23. 11. 2015 10:07
Re: Design
To jistě, šestiválec je šestiválec, ale mám obavu, že v evropské střední se kombinace elektromotoru se šestiválcem v plug-in verzi nedočkáme.
23. 11. 2015 10:09
Re: Design
Když to budou pálit japonci, snad se chytí, ale je fakt, že IS skončilo už taky jen u R4.
23. 11. 2015 13:24
Re: Design
Tak tak. 1.5 mega za usraný čtyřhrnek................ani omylem... :no:
Avatar - boost.
23. 11. 2015 10:49
Re: Design
Tahle verze, Edition 1, ještě jde... Ale jo, bez AMG paketu to není ono. Což je zajímavé, protože takové S kupé vypadá bez sport paketu líp.
[odkaz]
23. 11. 2015 10:25
Re: Design
Proti CLA je to pořád Miss World.
Avatar - CHerokee
23. 11. 2015 16:42
Re: Design
Ale cenu za design v Německu dostalo právě CLA. ;-)
23. 11. 2015 12:09
Re: Design
Vůbec první nové Céčko Touring, které jsem viděl, bylo v pastelové červené, s černými nelakovanými klikami a zrcátky - vypadalo fakt zle. Myslím, že to byla nějaká fleetová verze pro saské hasiče, od té doby jsem takové už nikdy neviděl. První dojem ale nemohl být horší, proti tomu působí auto v tvém odkazu jako luxusní vůz :-)
23. 11. 2015 09:53
Test
Nový plug-in hybrid od Mercedesu se pyšní kombinovanou spotřebou 2,1 l/100 km. Je ale tento výsledek v praxi proveditelný? A vyplatí se vůbec, když stojí téměř 1,3 milionu korun?

Úvod, design, interiér
Hybridy jsme dosud považovali spíše jako náhradu za modely se vznětovými motory (Lexus by mohl vyprávět), jejich význam a směr se ale v posledních letech mění. Vezměme si například trojici supervýkonných sportovních modelů – Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder a McLaren P1. Poslední dva mohou jezdit čistě na elektřinu (Ferrari je mild-hybrid), sílu elektromotorů dostupnou v podstatě od nulových otáček ale používají hlavně jako doplněk klasických benziňáku. Právě odtud se berou výkony atakující hranici tisíce koní a jen tak mimoděk i relativně nízká spotřeba daná evropským měřícím cyklem.

Možná si řeknete, že Mercedes-Benz C 350 e z dnešního testu nemá s výše zmíněnými sportovními vozy nic společného, to je ale velká chyba. Také v jeho útrobách pracuje podobná technika a na rozdíl od běžných hybridů ujedete na plně nabitý akumulátor až 31 kilometrů. Tedy alespoň pokud nepřekročíte rychlost 130 km/h nebo nebudete požadovat maximální dynamiku. Díky elektřině pochopitelně klesá kombinovaná spotřeba – podle výrobce činí 2,1 l/100 km. Může za to výkonný elektromotor, akumulátor umístěný u zadní nápravy a zásuvka pro dobíjení z běžné domácí sítě a veřejných stanic. Testujeme nejnovější a v pořadí již druhý plug-in hybrid s hvězdou na kapotě (prvním je S 500 představené v roce 2013), je ale realita skutečně tak příznivá, jak se zdá?

Kdo by to do něj řekl?
Na současné generaci Mercedesu C se mi nejvíce líbí, že i v nejlevnějších variantách vypadá reprezentativně a menší výbavu na sobě nedává moc znát. Z části je to dáno opravdu silnou podobností s vlajkovou lodí S, rozeznat je od sebe ale na druhou stranu není obtížné ani pro naprostého laika. Loni jsme zde jedno „Céčko“ z levnějšího kraje měli – pod kapotou pracoval dvoulitrový turbomotor (135 kW) a jeho podvozek se obešel bez vzduchového pérování. A výsledek testu? Čtyři a půl hvězdičky s tvrzením, že výkonově slabší a zároveň dražší turbodiesel 220 d/125 kW snad ani není potřeba.

Exemplář z dnešního testu se po vzhledové stránce od toho předchozího liší stříbrným lakem karoserie, písmenem „e“ v označení a krytem elektrické zásuvky na zadním nárazníku. Tento vůz nikomu nemete do tváře, jak moc je ekologický, obejde se bez výrazných plaket, modrých detailů nebo nápisů „Hybrid“ jako u někdejšího Infiniti M35h (dnes se jmenuje Q70 Hybrid). Je to zkrátka dokonalý „sleeper“, kterému pasují dokonce i zimní sedmnáctipalcová kola s padesátiprocentními pneumatikami. Kdo by do něj řekl, že má celkový výkon 205 kW a stovku zvládne za 5,9 sekundy?

Drama nečekejte ani uvnitř. Pořád se totiž jedná o „starý dobrý“ Mercedes-Benz C s velmi pohodlnými předními sedadly (delší sedáky by jim nicméně neuškodily), příjemně nízkým posazem nekomplikujícím nastupování a vystupování, a především moderním provedením přístrojové desky. Na volně stojící displej infotainmentu (v našem případě příplatkového systému Comand za 85.105 Kč) jsme si již zvykli, stejně jako na ovládání prostřednictvím sdruženého ovladače na středovém tunelu. Oproti vozům testovaným v minulosti tady ale přece jen něco přibylo.

Řeč je o malém, docela nenápadném tlačítku znázorňujícím siluetu automobilu a akumulátoru. Vedle ovladače Dynamic Select, kterým nastavujete režimy Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual se jedná o další možnost, jak ovlivnit chování automobilu, tentokrát však ve vztahu k plug-in hybridnímu systému. Na výběr je z módů Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge, přičemž jejich zaměření by mělo být každému jasné už ze samotných názvů. Ale o tom až později.

Ani na zadních místech není „Céčko“ žádné béčko (vzhledem k paletě modelů Mercedesu nebrat doslovně), což má na svědomí nejen rozvor náprav 2840 milimetrů (o 30 mm více než u konkurenčního BMW řady 3), ale především ukotvení sedáků ve výšce 360 milimetrů. To pak dokážete prominout i jejich menší délku, v luxusním segmentu bychom si ale stejně představovali více než 440 milimetrů. Naopak v příčném směru jsme si neměli nač stěžovat. Už dávno sice neplatí, že vozy schválené pro převoz pětice cestujících takovou „nálož“ zvládnou bez kompromisů, dva urostlí dospělí pasažéři si ale nebudou stěžovat v oblastech loktů, ramen, a dokonce i hlavy.

Někdo by mohl mít problém s menším objemem zavazadelníku, u plug-in hybridu to ale zkrátka nejde jinak. Je totiž třeba počítat se zástavbou akumulátoru u zadní nápravy a tím pádem i jistým omezením vnitřního prostoru. Na původních 480 litrů běžného sedanu třídy C zapomeňte, ani 335 litrů našeho exempláře však není k zahození. Ložná plocha má navíc pouze minimální schod a stále zůstala možnost sklopit asymetricky dělená zadní opěradla. Mercedes zkrátka navzdory složité koncepci pohonu vydoloval maximum prostoru pro zavazadla.

Všechno je jednou poprvé
Koncern Daimler získal během let spoustu zkušeností se „zelenými“ automobily, co se ale týče hybridů, vystačil si zatím pouze se základem v benzinovém šestiválci (například S 400 h nebo S 500 e) nebo vznětovém čtyřválci (S 300 Bluetec Hybrid nebo E 300 Bluetec Hybrid). Plug-in hybridní „Céčko“ poprvé přineslo do světa vozů s hvězdou na kapotě spojení zážehového turbomotoru a elektromotoru, přičemž úprav se dočkala také automatická sedmistupňová převodovka 7G-Tronic. Právě v jejich útrobách totiž najdeme malý elektrický motor s dvojicí spojek jako náhradu za měnič momentu.

Dvoulitrový turbomotor známe z dalších modelů Mercedesu a najdeme jej i pod kapotami vozů Infiniti. V 5500 otáčkách za minutu dává výkon 155 kW, točivý moment 350 N.m zabírá už ve 1200 min-1, je velmi kultivovaný a běží v podstatě bez vibrací. Elektrický motor přidává dalších 60 kW a 340 N.m, přičemž podle údajů výrobce tohle duo generuje 205 kW (279 koní) a 600 N.m. Jde o nejsilnější čtyřválec celé nabídky a točivým momentem by se mohl měřit i se vznětovými šestiválci, ve srovnání s výchozím C 250 je ale takto vybavený sedan o tři metráky těžší a užitečné zatížení je menší o 40 kilogramů.

reklama

Mercedes-Benz C 220 Bluetec – Juniorka třídy S
Ovládání se od běžných Mercedesů neliší, ovšem s tím rozdílem, že po otočení klíčku neuslyšíte spalovací motor. Výchozím módem je ten hybridní, přičemž se na displeji palubního počítače buď svítí dojezd na akumulátor s kapacitou 6,2 kWh, nebo symbol vozu napojeného na elektrickou zásuvku (pokud dojezd na elektřinu klesne pod čtyři kilometry). V lepším případě, tedy pokud je baterie nabitá na maximum, máte k dispozici až 31 elektrických kilometrů (nám vždy přístroje ukázaly maximálně 28), a není vyžadováno obezřetné manipulování s pedálem plynu jako u běžných hybridů. Divili byste se, jak strmé stoupání dokáže toto „Céčko“ vyjet, aniž by muselo k životu probudit spalovací motor, a pokud máte aktivovaný režim Eco, pohlídá vás přibrzdí také samotný akcelerátor vyvíjející umělý odpor proti chodidlu.

To ovšem neznamená, že při jízdě není vyžadována spolupráce ze strany řidiče. Kapacita akumulátoru se totiž poměrně rychle snižuje, a pokud situaci neuzpůsobíte styl jízdy, zhruba dvouhodinové nabíjení z běžné domácí sítě nebo veřejných nabíječek přijde vniveč během patnácti kilometrů. Je potřeba nechat systém rekuperovat energii (brzděním nebo po uvolnění pedálu plynu) a ukládat ji zpátky do akumulátoru, jinak vám zbude „pouze“ běžný hybrid.

Při běžném stylu jízdy se nejvíce osvědčil hybridní mód, který dělá všechno proto, aby vyvážil použití spalovacího a elektrického motoru. Při ustálené rychlosti mu nedělá problém odpojit dvoulitrové turbo od zbytku hnacího řetězce a využívat pouze čistou energii, v takovém případě se ale se průměrnou spotřebou nedostanete pod 5 litrů benzinu na sto kilometrů. A to je skoro o tři litry více, než uvádí výrobce.

Netrvá však dlouho a naučíte se pracovat i se zbytkem dostupných režimů hybridního systému. Po přepnutí infotainmentu do zobrazení „Tok energie“ navíc okamžitě víte, kam jaká energie zrovna putuje. Základem pozitivního výsledku spotřeby je vždy vyjíždět s plně nabitým akumulátorem, přepínat mezi režimy Hybrid a E-Mode, a cestu si předem trochu promyslet. Je zbytečné „drtit“ akumulátor při cestě po dálnici (přestože vůz utáhne až do rychlosti 130 km/h), když víte, že za pár kilometrů skončíte v koloně, kde si samotný turbomotor vezme okolo 9 l/100 km. Čtyřicetikilometrové přesuny do práce jsem díky tomu zvládal se spotřebou okolo třech litrů benzinu, přičemž stříbrný sedan rozhodně nebyl brzdou provozu. S maximálním využitím elektrického pohonu už ale v baterii nezbyla téměř žádná energie (kapacita neklesá pod 10 procent) a vůz bylo nutné opět připojit na nabíječku.

Pokud tak neuděláte, nic zvláštního se nestane - budete opět využívat hlavně hybridní režim, při kterém jsem zvládal jezdit asi 7 l/100 km. Co ale módy E-Save a Charge? Funkce prvního z nich je celkem jasná – „uzamkne“ aktuální kapacitu akumulátorů, a pokud nebudete chtít využít veškerý systémový výkon, dojezd na elektřinu neubude. Druhý se naopak s maximálním využitím spalovacího motoru postará o to, aby kapacita narůstala. Mercedes uvádí, že se pak máme připravit na zvýšený odběr benzinu, což potvrdilo i měření při ustálené rychlosti na sedmý rychlostní stupeň. Zatímco v režimu Hybrid jsme při 130 km/h a 2300 otáčkách za minutu naměřili 7,2 l/100 km, Charge si nárokoval asi o 3 litry více. Nabíjení je ale poměrně rychlé – během zhruba dvaceti ujetých kilometrů se dojezd na elektřinu zvýšil asi o 10 kilometrů, tedy o třetinu toho, co nabízí plně nabitý akumulátor. S třílitrovou spotřebou se pak ale můžete rozloučit.

Airmatic + sedmnáctky = Bingo!
Zkoušený hybrid má jako jediný z celé nabídky Mercedesu třídy C ve standardu odpružení Airmatic se stavitelnou světlou výškou (manuálně ji lze zvýšit o 25 milimetrů, v rychlostech nad 140 km/h o 15 milimetrů klesá). Přiznám se, že první zmínka o vzduchovém pérování mi moc klidu nepřinesla, protože obecně moc nezvládá přejezdy ostrých příčných nerovností. Zmíněné padesátiprocentní zimní obutí ale dokázalo „zakopávání“ kol a bouchání do karoserie téměř dokonale odfiltrovat. A to šlo dokonce o pláště typu run-flat.

Z dostupných jízdních režimů Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual, jsem využíval hlavně druhý v pořadí. Turbomotor je v něm totiž příjemně vláčný, sílu na zadní kola posílá postupně a ke stylu elegantního sedanu s výborně odhlučněným interiérem skvěle pasuje. V minulosti jsme již několikrát komentovali dopad elektrického posilovače řízení na mechanickou zpětnou vazbu ve volantu a ani zde se jí téměř nedočkáte, k přesnosti však nelze mít jedinou výhradu a lehounký chod volantu při parkování nakonec přišel docela vhod. Škoda jenom občasného cukání vozu při připojování spalovacího motoru k hnacímu řetězci – děje se tak především v nízkých rychlostech a řidič s tím nic neudělá.

Mercedes-Benz C 220 Bluetec – Dobře si vyberte
Jenže kdybychom chtěli jezdit pouze klidně a bez sportovních emocí, vystačili bychom si s jedním z nabízených turbodieselů (Mercedes jich nabízí celkem osm) nebo výchozí verzí C 250 o výkonu 155 kW. Jakmile to tedy bylo možné, putoval systém do režimu Sport+ a veškerý systémový výkon (205 kW/279 koní) na zadní kola. To pak vůz o hmotnosti téměř 1,8 tuny vystřelí z klidu na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.

Pokud budete maximální sílu využívat pouze k předjíždění nebo rychlým přesunům na dálnici, jenom málokdy si položíte otázku, zda by sedan nesnesl ještě o pár koní více. Je to zkrátka tak akorát. Dříve tichý a kultivovaný motor v otáčkách rozpoutává zajímavě mechanickou symfonii, převodovka, o které jste dosud téměř nevěděli, řadí s mírným „kopnutím“, a „Céčko“ míří bez známek nestability srdnatě vpřed. Jenže jak si vede v zatáčkách?

Mercedes-Benz třídy C se zadním pohonem nikdy nešel pro drift daleko, vzhledem k jeho eleganci a nátuře je ale vyžadování oblak kouře od zadních pneumatik nepatřičné. Jenže pokud zaprší a asfalt začne klouzat, s 279 koňmi na jediné nápravě nemáte moc na výběr. Stabilizační systém je totiž poměrně benevolentní, a když si uvědomíte, že už samotný elektrický motor dává 340 N.m hned s prvním pohybem rotoru, nezbude než stále korigovat odsazení zádě. Díky zástavbě zhruba stokilogramového vodou chlazeného akumulátoru nad zadní nápravou se ale nic neděje náhle a řidič má dostatek času aby si uvědomil, jak s nastalou situací naloží. Uznávám, že klouzání s ryze elegantním Mercedesem C je docela zábava, ale máte při tom podobný pocit, jako byste se snažili rozhodit svatovítskou katedrálu. Prostě se to nedělá…

Najde se pro něj uplatnění?
Hybridní modely to na českém trhu nemají jednoduché. Ve srovnání s adekvátně výkonnými konvenčními variantami jsou výrazně dražší (v našem případě je verze C 300/180 kW levnější téměř o 200.000 Kč), a přestože je automobilky často prezentují jako zázračné stroje s bezkonkurenčně nízkou spotřebou, realita bývá jiná. Avšak ne vždy musí být chyba na straně technických údajů, přičemž zářným příkladem tohoto tvrzení je právě Mercedes z našeho testu.

Výrobcem udávané kombinované spotřeby 2,1 l/100 km jsme sice nedosáhli, v reálném provozu však není problém se jí výrazně přiblížit. Všechno přitom začíná u řidiče a způsobu, jakým s vozem nakládá. Jde o plug-in hybrid, který v zadním nárazníku nemá zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu jen tak pro legraci. Jízda s nabitým akumulátorem je proto nutnost, stejně jako efektivní využívání hybridního a plně elektrického režimu. Teprve potom je možné na kratší vzdálenosti jezdit s třílitrovou spotřebou, které jsme v kombinovaném režimu dosáhli také my.

Otázkou však zůstává, zda čeští zákazníci najdou pro takový automobil uplatnění. Zatímco s běžnými vozy jsme zvyklí jezdit stále se zhruba stejnou spotřebou, v případě plug-in hybridu závisí výsledek na více okolnostech. Jinými slovy – jde to za tři, ale také za deset litrů, přičemž pod horní hranici se vejdou i některé sedany střední třídy s šestiválcovými turbomotory. S tímto Mercedesem zkrátka musíte mít trpělivost, pracovat s ním a řídit se jeho potřebami, jinak zkrátka pozbývá smysl. A nejsem si jist, jestli jsou věčně zaneprázdnění manažeři ochotni přinést takovou oběť…

+

Nejlevnější verze modelu 792.550 Kč (C 160/ 95 kW)
Základ s testovaným motorem 1.289.960 Kč (C 350 e/205 kW)
Testovaný vůz bez příplatků 1.289.960 Kč (C 350 e/205 kW)
Testovaný vůz s výbavou 1.551.481 Kč (C 350 e/205 kW)

Plusy
Elegantní design karoserie
Pohodlná a prostorná kabina
Skvělé dílenské zpracování
Pohodlná jízda díky Airmaticu a rozumně velkým kolům
Překvapivě nízká spotřeba při uvážlivé jízdě
Bohatá základní výbava

Minusy
Kratší přední a zadní sedáky
Nutnost neustále pracovat s režimy hybridního systému
Občasné cukání při odpojování benzinového motoru
Vyšší základní cena
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:06
Re: Test
Už jsem se lekl, že se tu komunita smířila s tříděním do kapitol :yes: ;-)
23. 11. 2015 10:07
Re: Test
Pobavilo mě, že mi za to dal někdo palec dolů >:-[] :-! >:D
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:14
Re: Test
Za poslední vykopírované testy jsem pravidelně dostával 5 a více palců dolu >:D Pohoda... >:D
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 10:44
Re: Test
Koukám, že Honza má víc účtů, nebo nevim :D:D
23. 11. 2015 10:52
Re: Test
To bude má "oblíbenost" >:-[] >:D
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 11:08
Re: Test
Nefandi si, vezu se s tebou na té palcové vlně >:D >:-[] Jen autor je pár příspěvků vzadu >:D
Avatar - iudex
23. 11. 2015 11:11
Re: Test
Každý príspevok s celým textom má niekoľko palcov dole, pravidelne tak 5 až 10. Keďže nik tu s tým nemá problém, predpokladám, že redakcia, ktorej jedinej to môže vadiť (ide to priamo proti jej snahe o viac klikov).
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 11:29
Re: Test
Ja si nemyslim, že by palcovala redakce.... podle mě to dělají někteří ¨jinak smýšlející" diskutéři a hateři :-)
Avatar - iudex
23. 11. 2015 13:10
Re: Test
Už má 8 dislikov, ako som predpovedal. Takže každý, kto sem postne celý test, dostane automaticky tých 5 až 10 mínusiek, bez ohľadu na meno/nick. Teda to nie je o tom, že nejakého diskutéra nemusia a dajú mu mínusku automaticky, obsah príspevku tiež vypadáva ako argument, takže zostáva len samotný fakt, že sa tu dá celý test a teda niektorí čitatelia potom už nepreklikajú test. Takže furt mi to vychádza na tú redakciu (ak niekto z diskutérov dal mínus, nech ma vyvedie z omylu, ale pochybujem o tom). ;-)
23. 11. 2015 13:13
Re: Test
Zkusil jsem to jako otázku v diskuzi, třeba mě někdo překvapí logickým odůvodněním :-)
Avatar - iudex
23. 11. 2015 13:18
Re: Test
To sa skôr dočkáš toho plug-in hybridu s benzínovým V6 než priznania toho, kto Ti dal mínus. >:D
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 14:10
Re: Test
Zrovna sem chtěl říct, že to dřív Áda začne jezdit Renaultem >:D
Avatar - Ozzman
23. 11. 2015 14:11
Re: Test
Já si myslím, že to dělá nějaký hater, nejeden tu už psal, že umí hodit palců kolik chce.. že mají na to čas místo sepsání svého příspěvku, ale proti gustu...

Takže nemusí být ani 8 lidí, stačí jeden "b.lbec" :-)
23. 11. 2015 11:14
Re: Test
jo, to já jich schytávám i víc:))))
23. 11. 2015 10:26
Re: Test
ja som sa zmieril iba s 3 klikom, to je za mňa ok, aspoň sa tu dá v poho diskutovať a nežobrú prachy jak u nás na východe.
23. 11. 2015 12:50