Novinky
Český trh v listopadu 2008: Kia Cee’d je v nižší střední třídě opět nejprodávanější import
137 komentářů
Každý prodaný auto je dneska úspěch a to největší "peklo" teprve přijde.
Lucas, krásné české jméno...
Tak GM prej zatím nic nedostane. Hmm. Včera jsem četl, že vývojáři SAABu a Volva navrhli vládě (asi švédské), aby se tyhle dvě firmy spojili. Že prý mají dostatečné kapacity vývojové i výrobní aby mohli společně přežít. Uvidíme.
Můj Saab byl už vyroben! Možná na něm právě někdo letí po D1 >😁 . Tak hlavně opatrně, s turbem zacházet s rozumem! >😁
Tak GM prej zatím nic nedostane. Hmm. Včera jsem četl, že vývojáři SAABu a Volva navrhli vládě (asi švédské), aby se tyhle dvě firmy spojili. Že prý mají dostatečné kapacity vývojové i výrobní aby mohli společně přežít. Uvidíme.
Můj Saab byl už vyroben! Možná na něm právě někdo letí po D1 >😁 . Tak hlavně opatrně, s turbem zacházet s rozumem! >😁
Diskuzní neználky trhu musíme lehce poupravit, zdejší prodejní výsledky takřka přesně kopírují trh evropský. S drobnými anomáliemi, které jsou ovšem příznačné pro každý národní trh. Takže zde je tou anomálií přirozenou postavení Škody. Obdobně je to v Itálii s Fiatem a u... vás na vesnici s Kiou. Ovšem u vás na vsi se musíme zamyslet nad tou přirozeností.
Všichni víme, že stát cee´d tolik co Focus, tabulka zde vypadá jinak. Nemyslím si, že je dnes, v době robotů možné vyrábět auta levněji, náklady mají plus mínus všichni výrobci stejné. Nebo ne? No, asi ne, protože jestliže má dělník v Německu 4 tisíce euráků, dělník na Slovensku je rád možná i za čtyři... stovky. Takže ano, jásejme, že levná pracovní síla umožňuje tak hojný výskyt některých aut na našich silnicích. Nebo, že by to bylo nakonec tak, že ten cee´d je opravdu lepším autem než Focus, nebo Golf? Věří tomu někdo? Docela by mě to zajímalo.
Všichni víme, že stát cee´d tolik co Focus, tabulka zde vypadá jinak. Nemyslím si, že je dnes, v době robotů možné vyrábět auta levněji, náklady mají plus mínus všichni výrobci stejné. Nebo ne? No, asi ne, protože jestliže má dělník v Německu 4 tisíce euráků, dělník na Slovensku je rád možná i za čtyři... stovky. Takže ano, jásejme, že levná pracovní síla umožňuje tak hojný výskyt některých aut na našich silnicích. Nebo, že by to bylo nakonec tak, že ten cee´d je opravdu lepším autem než Focus, nebo Golf? Věří tomu někdo? Docela by mě to zajímalo.
Lepsim nez Golf nebo Focus mozna ne, plne srovnatelnym ano, jak ostatne potvrzuji srovnavaci testy u nas doma i v zahranici. Testy od lidi, kteri autum skutecne rozumi.
Btw. nejprodavanejsi vybavou Cee'du je Comfort, ne Base, jak by se neznaly ctenar mohl domnivat. A ten stoji 369000. Focus se srovnatelne vykonnym motorem stoji 359000, je vsak pravdou, ze nema automatickou klimu. Silnym argumentem pro nakup Ceed'u je totiz zaruka. V nasich koncinach lide nemeni auta po trech letech, jak je bezne venku. Proto delsi zaruka znamena konkurencni vyhodu - marketingove to KIA zvladla za 1*. :yes:
Btw. nejprodavanejsi vybavou Cee'du je Comfort, ne Base, jak by se neznaly ctenar mohl domnivat. A ten stoji 369000. Focus se srovnatelne vykonnym motorem stoji 359000, je vsak pravdou, ze nema automatickou klimu. Silnym argumentem pro nakup Ceed'u je totiz zaruka. V nasich koncinach lide nemeni auta po trech letech, jak je bezne venku. Proto delsi zaruka znamena konkurencni vyhodu - marketingove to KIA zvladla za 1*. :yes:
Já myslím, že v délce záruky to není. Už jsi zažil "záruku v praxi"? To je tanec na hraně gilotiny takřka všude, zejména pokud tedy jde opravdu o fatální problémy.
Domnívám se že za úspechem cee´du stojí především cena a poměrně evropsky aktuální mainstreamová vizualita.
Domnívám se že za úspechem cee´du stojí především cena a poměrně evropsky aktuální mainstreamová vizualita.
S evropskym dizajnem souhlasim - ten je vic evropsky, nez u nekterych evropskych vyrobcu - staci se podivat na soucasnou produkci Skody auto.
Cena je srovnatelna, viz Focus.
Za techto okolnosti rozhoduje zaruka. A to byl od KIA genialni tah.
Cena je srovnatelna, viz Focus.
Za techto okolnosti rozhoduje zaruka. A to byl od KIA genialni tah.
ale vždyť když chceš, poskytne ti dělší záruku kde kdo... ani to moc nestojí. Je známou věcí, že závady se u auta objeví do jednoho roku. Tedy - odladíš a jezdíš.
Tak nevim. Ty praskajici hlavy u TDI v 70-80 tis. km, to bys musel hodne jezdit, aby to bylo v prvnim roce. >😒]
ano, to presne plati, u vsetkych aut okrem koncernu VW. ak mas golfa/octaviu/passata tak ti ho vzdy ladia a ty nejazdis a nejazdis a platis a platis...
já už nevěřím ničemu! 😉
U tebe je to pochopitelné... 😉
a to bych tak rád v něco věřil, ale v co? je tady nějaký Guru, nebo Apoštol, nebo POLOboh, něco, kde bych nalezl odpovědě na svoje otázky? >😒]
Ty nemáš otázky, nemůžeš tudíž čekat ani odpovědi... Víra, tedy auto-víra, to je především znalost možného a znalost... nemožného.
no možná ještě otázky nemám sformulované, ale už mám takový nervózní pocit v žaludku, jako že si to musím vyjasnit, co a jak, proč a kdy
moment!
je tady první otázka ze žaludku: bylo rozumné včera kombinovat slivovici, jameson a pivo?
>😁
moment!
je tady první otázka ze žaludku: bylo rozumné včera kombinovat slivovici, jameson a pivo?
>😁
Pokud jde o Cee´d, tak tam to není jen o těch mzdových nákladech. Já jsem měl možnost nahlédnout do materiálu, který porovnával výrobní náročnost Cee´du a Octavie. Můžu říct, že Cee´d má řadu řadu konstrukčních vychytávek, které výrobu značně zefektivňují, jak po stránce časové, tak po stránce technologické a energetické náročnosti.
Navíc, pokud jde o tu éru robotů, tak tam to také není tak jednoznačné. Japonské a Korejské automobilky mají podstatně pokročilejší úroveň robotizace ve výrobě než je tady v Evropě zvykem.
Cee´d podle mě není lepší než Focus, ale abych tak řekl, rozdíl v nabízených parametrech je podstatně menší než rozdíl cenový...
Navíc, pokud jde o tu éru robotů, tak tam to také není tak jednoznačné. Japonské a Korejské automobilky mají podstatně pokročilejší úroveň robotizace ve výrobě než je tady v Evropě zvykem.
Cee´d podle mě není lepší než Focus, ale abych tak řekl, rozdíl v nabízených parametrech je podstatně menší než rozdíl cenový...
Ono neni divu - zavod KIA v Ziline je nejmodernejsim v Evrope, s nejvetsim podilem robotizace = mensi podil lidskeho faktoru, mensi sance chyby. Proto muzou svym produktum verit a poskytovat nadstandardni zaruku.
KIA :yes:
KIA :yes:
Aha... >😁
Muze se nam to nelibit, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak jedine, co se s tim da delat. Njadi si na netu info o tom zavode, o systemu vyroby, o kontrole kvality, o zmetkovosti a srovnej s jinymi znackami.
Klid, kakusi. Vypadá to, že to tu můžou všichni od rollse po sandero zavřít, viď...
Vkladas mi do ust neco, co jsem nerekl. Mam vsak sve zkusenosti s kvalitou napr. VW a koncernovych vozidel a reknu ti, nic moc. Jelikoz se kolem aut pohybuju profesne, tak mam celkem slusne informace a konkretne o Ceedovi jsem jeste neslysel, ze by mel nejake zavaznejsi hromadne zavady, jako napr. vaha vzduchu, praskajici hlavy, turbo a pod. typicke pro jistou znacku, o ktere se tady nesmi mluvit negativne.
No tu by som sa trosku pozastavil a zhodnotil situaciu ako celok. Nesuhlasil by som celkom s tym, co pises, lebo podla mna chyba v uvahe jeden velmi dolezity clanok vyroby, co sa tyka kvality. a tym su dodavatelia. Ktorykolvek vyrobca moze mat plnoautomaticku vyrobu, ked jeho dodavatelia (v sucasnosti prakticky produkujuci automobil na 90😖 nemaju. Od kvality dodavatelov zavisi kvalita automobilu podla mna viac, ako od automatizacie/neautomatizacie jeho montaze.
A nakoniec, pokial su moje informacie stale aktualne, tak Toyota ma jednu z najnizsej miery automatizacie v automobilovo svete.
A nakoniec, pokial su moje informacie stale aktualne, tak Toyota ma jednu z najnizsej miery automatizacie v automobilovo svete.
jsou lidi, jsou problémy
nejsou lidi, nejsou problémy
J.V. Stalin :-!
nejsou lidi, nejsou problémy
J.V. Stalin :-!
Jeden můj bývalý spolužák právě začíná pracovat v Nošovicích. Když mi popisoval jakým způsobem tam školí personál a připravují výrobu, tak jsem docela zíral. Docela se mi bylo líto těch i30, které se sešrotují i když jsou bez výrobnách chyb... Inu Korea tlačí na pilu a nebo Slovanůn nevěří >😁
asi jim v rámci investičních pobídek zapoměli říct o naší historii a zlatých českých ručičkách >😁
Pracoval někdy v jiné automobilce? Má s čím srovnávat? Nebo přišel do nové práce a čuměl jako tele!?
Tys pracoval v nějaké automobilce nebo čumíš jako tele?
Já hlavně nerozdávám rozumy typu, jedna bába povídala..
Já byl loni na exkurzi ve Škodovce, taky si pamatuju jak to tam vypadalo před 20 lety, je to nebe a dudy, ale taky jsem viděl video ze Žiliny a musím říct, že co se týká automatizace, jsou u Kie o dost velký kus před Škodovkou. Není to jenom o levné pracovní síle (co je to levné, o kolik málo procent je dělník na Slovensku levnější?), ale taky o úrovni automatizace a ta je u Kie na vyšší úrovni než třeba ve Škodovce. Je to tak ale v pořádku, každá nová továrna je v době svého vzniku nejmodernější, až Škodovka postaví novou továrnu na zelený louce bude taky nejmodernější (jestli ovšem někdy postaví?).
Zdravím Ťa GTI
>😒]
Tvoje plky o situácii v nižšej strednej triede tu veru chýbali ako druhá diera do r.iti :-!
Lacná pracovná sila umožnila hojný výskyt niektorých áut na našich cestách? Bezpochyby áno, veď dělník na SVK je rád za 4 stovky 😉 Preto u vás na vsi jazdia všetci na Tuaregoch, Cayenoch a pod (tiež sa vyrábajú na SVK). Tiež som si všimol tento trend 😉
Mimochodom, na tvoje konšpiračné teórie, keby KIA stála to čo Ford😃 --- keby pes nesral, tak ho roztrhne 😉
Keď sa budeš nabudúce preháňať s Mařenou po vsi na Jawe, skús myslieť na bohatších sousedov, ktorí si zakoupili Cee´da bez závisti😄 Vaše slepice snášejí totiž mnohem víc vajec než jim😄
>😒]
Tvoje plky o situácii v nižšej strednej triede tu veru chýbali ako druhá diera do r.iti :-!
Lacná pracovná sila umožnila hojný výskyt niektorých áut na našich cestách? Bezpochyby áno, veď dělník na SVK je rád za 4 stovky 😉 Preto u vás na vsi jazdia všetci na Tuaregoch, Cayenoch a pod (tiež sa vyrábajú na SVK). Tiež som si všimol tento trend 😉
Mimochodom, na tvoje konšpiračné teórie, keby KIA stála to čo Ford😃 --- keby pes nesral, tak ho roztrhne 😉
Keď sa budeš nabudúce preháňať s Mařenou po vsi na Jawe, skús myslieť na bohatších sousedov, ktorí si zakoupili Cee´da bez závisti😄 Vaše slepice snášejí totiž mnohem víc vajec než jim😄
Je jasne, ze pomer platov robotnikov DE/SK na rovnakom poste bude povedzme vyssi ako 3-4, ale Ty citam uvadzas cifru 10. Hm robotnik v DE berie 4tis. euro, ten je tiez dobry. Kde su tie casy, ked sa Tvoje zarucene informacie ohladom Nemecka obmedzili na vzrusene popisovanie dovolenkovej jazdy po nemeckych dialniciach a na pocitani znaciek ktore ta tam obiehali. Uz zase zvelicujes a trepes a Tvoj kredit klesa a klesa.
Jak zveličuji? Kolik tedy vydělá ten dělník na Slovensku? Upřesni mně.
dobre ja Ta teda upresnim. Tu mas prieskum platov v automobilovom priemysle na SK [odkaz]
Dalej tu mas vysvetlene ze mzdove naklady na SK su v porovnani s DE asi 25%, co je ten keficient 4 ktory spominam ja. [odkaz]
Ty spominas koeficient 10 a to je loz.
Dalej tu mas vysvetlene ze mzdove naklady na SK su v porovnani s DE asi 25%, co je ten keficient 4 ktory spominam ja. [odkaz]
Ty spominas koeficient 10 a to je loz.
Co jsem slysel, tak delnci tam vydelavaji zhruba 18-20 tis. SKK, coz je 600-650 EUR. Delnik v Nemecku 4000 EUR nevydela, to spis kolem 2500-2800 EUR.
Tak to opravuji, místo 400 beru na vědomí 600. Na tejden dobrý 😄 😉
Prosim, teraz Ty upresni kde berie v priemere DE robos 4 tis. euro. Ja sa stavim ze tak ako o 50% ubral Slovakovi si o 50% pridal Nemcovi. Mimochodom mam tu pre teba priemerne mzdy za jednotlive profesie v automob. priemysle v Cechach. Preratavam to na euro a vychadza mi z toho ...no jo na 10 dni to staci [odkaz]
Myslím, že si nějak nerozumíme. Česko je na tom (snad) ještě stále o trochu lépe, ale o to přece nejde, jde o to, že předmětná auta se drží na akceptovatelné ceně i proto, že se využije relativně levná (na evropské poměry) pracovní síla, jestli je z Žiliny či z Nošovic je nepodstatné. Podstatné je, že to tak funguje, bohužel už takřka ve všem. Svlékni se nyní do naha a napiš nám podrobně, co z oblečení máš na sobě a nebylo to vyrobeno v Číně.
Tých 4000 má v Nemecku slušne zaplatený technik, technológ, konštruktér a pod. Čo sa robotníkov týka, tak to začína už od nejakých 1800...
Na Slovensku sa to líši región od regiónu. Nie sú výnimky s platom okolo 12 000 (400) ako píše GTI, ale určite sa to nedá zovšeobecniť, rozdiely sú dosť veľké. 😉
Na Slovensku sa to líši región od regiónu. Nie sú výnimky s platom okolo 12 000 (400) ako píše GTI, ale určite sa to nedá zovšeobecniť, rozdiely sú dosť veľké. 😉
Aha, no tak, kdo by čekal podporu tímto směrem zrovna od tebe 😄 bravo, Klaudie.
Tedy oprava opravy - 400 euráků na Slovensku, to se pak nediv kolik tu můžou stát korbáčiky... >😁 😉
Tedy oprava opravy - 400 euráků na Slovensku, to se pak nediv kolik tu můžou stát korbáčiky... >😁 😉
Slusne zaplateny technolog v autopriemysle u nas berie 26-37tis SK. Stale tam nevidim ten pomer 10/1 o ktorom basnis. Okrem toho technolog, ani konstrukter nie je robotnik v zmysle ako si sa to snazil povodne predat. Robotnik je tzv. operator strojov ten berie u nas 16-22tis., SK u Vas 19tis Czk. Rad uvidim ako robos v Nemecku na porovnatelnej pozicii berie 4tis. euro. Jednoducho si vedla, trepes, zvelicujes a celkom vedome klames.
Klaudius ti zde napsal, že těch 400 není nijak podhodnocených, a současně, že to může být i více. Tak jaké zveličování. Jestli ti vadí, kolik vypícháš (myslím na píchačkách) tak to zde neventiluj a změň práci. Třeba bys mohl dělat nějakého šéfíka směny při výrobě erosmiček od audi. To by byl ranec, Dute... >😁 😄
ale no tak GTI, proč prostě neuznáš, žes to trošku přestřelil. To co Klaudius napsal jsou částky minimální. Takže porovnáváš minimální číslo v SR s průměrem v DE. není to trošku nefér? stejně s tou funkcí. 4000 Euráčů asi nebude brát fachač na pásu.
Vždyť tady nikdo netvrdí, že pracovní síla tady není levnější, jde jenom o ten poměr :-!
Vždyť tady nikdo netvrdí, že pracovní síla tady není levnější, jde jenom o ten poměr :-!
"No, asi ne, protože jestliže má dělník v Německu 4 tisíce euráků, dělník na Slovensku je rád možná i za čtyři... stovky. "
toto si napisal. Co z toho je fakt? Ma robotnik v Nemecku 4tis.euro? Nema. Je robotnik na Slovensku odkazany na mzdu 400 euro? Nie je, jednak 12 tis SK v dnesnej dobe je mozno min. plat v skusobnej dobe niekde na pase vo fabrike na komponenty a pretoze priemer je vyssi, nie je problem zohnat pracu za vyssiu mzdu. Naschval si porovnal neporovnatelne extremy, z ktorych by mal tak nejak prirodzene vyplynut fakt, ze robos v Nemecku zaraba 10 nasobok toho co slovensky robos.
Inak ranec by bol, keby si si niekedy porovnal svoj plat predmestskeho pravnicka, z ktoreho si si vral usmudlal na mensie volvo s platom niekoho, kto nie je odkazany o kovbojoch len snivat a pisat.
toto si napisal. Co z toho je fakt? Ma robotnik v Nemecku 4tis.euro? Nema. Je robotnik na Slovensku odkazany na mzdu 400 euro? Nie je, jednak 12 tis SK v dnesnej dobe je mozno min. plat v skusobnej dobe niekde na pase vo fabrike na komponenty a pretoze priemer je vyssi, nie je problem zohnat pracu za vyssiu mzdu. Naschval si porovnal neporovnatelne extremy, z ktorych by mal tak nejak prirodzene vyplynut fakt, ze robos v Nemecku zaraba 10 nasobok toho co slovensky robos.
Inak ranec by bol, keby si si niekedy porovnal svoj plat predmestskeho pravnicka, z ktoreho si si vral usmudlal na mensie volvo s platom niekoho, kto nie je odkazany o kovbojoch len snivat a pisat.
A že vraj anonymita webu. Kde vy chlapi na takéto info chodíte? 😲
Ten příměstskej právníček ve volvu je milej... >😁 tohle až si přečtou kluci z dílny tak mě tu ukamenujou... >😁
Doufám mi nechceš tvrdit, že za těch 400 není ten dělník rád, vždyť to zde potvrdil i Klaudius. Je to někde mezi 400 až 600. Nebo nesouhlasíš ani s Klaudiem?
No, a v tom Německu to bude někde mezi třemi a čtyřmi, nebo bys snad chtěl, aby tam brali dvě stovky >😁 :no:
Doufám mi nechceš tvrdit, že za těch 400 není ten dělník rád, vždyť to zde potvrdil i Klaudius. Je to někde mezi 400 až 600. Nebo nesouhlasíš ani s Klaudiem?
No, a v tom Německu to bude někde mezi třemi a čtyřmi, nebo bys snad chtěl, aby tam brali dvě stovky >😁 :no:
Nikde som nenasiel ponuku prace na poziciu robotnika vo fabrike v auto priemysle za 400Eur/mesiac. Mozno by si mi mal pomoct. Vyssie som dal odkaz na agenturu, ktora ponuka pracu na zaklade poziadaviek firiem a taktiez tam nenajdes sumu 400E/m. Vyssie Ti Katikatus tvrdi ze je to 600-650 a Ty stale ten svoj slager o 400.
Co sa tyka Nemecka, odporucam tento clanok a konkretne stlpec "Nemecke mzdy pod lupou" To ta mozno preberie zo sna o mzdach 4000E pre robosov [odkaz]
Aktualne mzdy za odvetvie autopriemysel som sice nenasiel, ale v roku 2004 mal odborny robotnik v strojarenstve 1785 E/mesiac. [odkaz]
Rast miezd mohol byt tak 1-2% rocne, napr od zaciatku 2007 do zac. 2008 bol 1,4% [odkaz] Z toho si vies asi tak urobit odhad na kolko je realna aktualna mzda 4tis.eur/m pre robosa v DE.
Co sa tyka Nemecka, odporucam tento clanok a konkretne stlpec "Nemecke mzdy pod lupou" To ta mozno preberie zo sna o mzdach 4000E pre robosov [odkaz]
Aktualne mzdy za odvetvie autopriemysel som sice nenasiel, ale v roku 2004 mal odborny robotnik v strojarenstve 1785 E/mesiac. [odkaz]
Rast miezd mohol byt tak 1-2% rocne, napr od zaciatku 2007 do zac. 2008 bol 1,4% [odkaz] Z toho si vies asi tak urobit odhad na kolko je realna aktualna mzda 4tis.eur/m pre robosa v DE.
Tak jsem zvědav jak ti na toto GTI odpoví.Asi vůbec. :-!
Nejde jen o mzdy,ale i o počet zaměstnanců v jednotlivých automobilkách.Proč živit spousty flákačů v VW (v jejich sídle),když nejsou produktivní?S tím souvisí i výrobní technologie,jak už výše uvádí Práša.
Nejde jen o mzdy,ale i o počet zaměstnanců v jednotlivých automobilkách.Proč živit spousty flákačů v VW (v jejich sídle),když nejsou produktivní?S tím souvisí i výrobní technologie,jak už výše uvádí Práša.
Čítaj všetko, nie len to, čo ti sedí do karát... :-!
Důležité, žes uvedl těch 400. také to považuji za rozumnou (nejspíše tedy spodní) částku.
Dneska to zní hodně rezignovaně...
Nicméně, ještě jednou si vezmeš do huby vesnici, tak osobně přijedu do Prahy a probodnu tě vidlema >😒]
Nicméně, ještě jednou si vezmeš do huby vesnici, tak osobně přijedu do Prahy a probodnu tě vidlema >😒]
Ceed je první korejské auto této třídy, které uspělo na evropském trhu. Samozřejmě, že není lepší, než Focus, Mégane nebo Golf. Ale má jiné zbraně. Za prvé evropský design. Ceed neurčuje designový směr, ale přesně ví, do jakého patří. Řečeno hudební terminologií - není jako White Stripes nebo Queens of the Stone Age, kteří nově definují rock na každém dalším albu. Je to spíš Britney Spears (nebo v rocku Limb Bizkit, či jak se to píše) - neurazí masy, nepolarizuje (bavíme se o designu). Ovšem je líbivý a pokud někdo není tzv. "fajnšmekr", je designově plně uspokojen. Jen velmi málo korejských aut lze hodnotit po designové stránce takto pozitivně (namátkou mě napadá snad jen Santa Fe, ale ta je v cenové kategorii, kde už jsou zákazníci náročnější).
To bysme měli design, tedy ten nejdůležitější faktor prodávanosti Ceedu. Ostatní už jsou nasnadě - záruka, cena. A v neposlední řadě výroba v Blavě, která dává zákazníkům v ČR a SR jakýsi pocit jistoty. No, nezbývá, než Ceedu za tenhle výkon dát :yes: Měl to tady hodně těžké.
To bysme měli design, tedy ten nejdůležitější faktor prodávanosti Ceedu. Ostatní už jsou nasnadě - záruka, cena. A v neposlední řadě výroba v Blavě, která dává zákazníkům v ČR a SR jakýsi pocit jistoty. No, nezbývá, než Ceedu za tenhle výkon dát :yes: Měl to tady hodně těžké.
v Ziline, ale to je detail 😄
Jen bych lehce upravit tvé tvrzení o tom, že cee´d uspěl v Evropě... To je příliš odvážné tvrzení. Uspívá v postkomunistických zemích, zejména na Slovensku a v
Česku. Především díky ceně.
Česku. Především díky ceně.
Predovšetkým vďaka vynikajúcemiu pomeru hodnota/cena. Nedá sa povedať, že by bol cee´d vyslovene lacný (taká je Dacia alebo Lada napríklad). Či je lepší ako Golf, alebo Focus, zbytočná otázka, porovnávacích testov bolo dosť. Celkovo bol lepší ako Bravo alebo C4, či Mégane, a len o chĺpok (aj to len v niečom) horší ako prví dvaja uvedení.
cee´d je dobré auto, za dobrú cenu, a s dobrou zárukou. Ponúknuť zároveň tieto tri veci je dosť zriedkavé...
cee´d je dobré auto, za dobrú cenu, a s dobrou zárukou. Ponúknuť zároveň tieto tri veci je dosť zriedkavé...
Ceeda se v období 1-10/2008 prodalo v Evropě celkem 128.000 ks. To je číslo srovnatelné třeba s Mazdou 3. Neuspěl ale jen v postkomunistických zemích, jak říkáš. Dařilo se mu např. v Dánsku a Norsku. Tuším, že v Německu se ho v daném období prodalo asi 17.000 ks. Dal bych přesné číslo - někde jsem natrefil snad i na prodeje ve Francii a jiných západoevropských zemích, ale nemůžu to teď najít.
Motorem prodeje Ceeda je podle mě velice solidní poměr nabízené hodnoty a ceny. Ty to vykládáš tak, že Ceed je šunt za malé peníze. Ale tak to není - za stejné peníze Ceed prostě nabízí více výbavy při jízdních výkonech srovnatelných s konkurencí. Já to vidím tak, že Ceed v běžné rodinné výbavě klidně podrtí Citroen C4, Fiat Bravo, Aurise a stávající generaci Megana. Alespoň srovnávací testy Světa motorů to dokazují.
Motorem prodeje Ceeda je podle mě velice solidní poměr nabízené hodnoty a ceny. Ty to vykládáš tak, že Ceed je šunt za malé peníze. Ale tak to není - za stejné peníze Ceed prostě nabízí více výbavy při jízdních výkonech srovnatelných s konkurencí. Já to vidím tak, že Ceed v běžné rodinné výbavě klidně podrtí Citroen C4, Fiat Bravo, Aurise a stávající generaci Megana. Alespoň srovnávací testy Světa motorů to dokazují.
Ano, souhlasím s tím, že je to rival Brava, C4, megana. U Aurise bych tak otevřený nebyl... přeci jen, ať je Auris jaký je, je to kvalitně odladěný vůz.
Jo, s tím bych souhlasil. Uznávám, že Ceed na golfa nemá podvozkově, ani kvalitou a vizualitou interiéru. Kontruje sice slušným malým dieselem a nejmenším benzinem, ale to je v Evropě pořád trochu málo.
Pamatuji se na test Světa motorů nazvaný "O korunu krále kompaktů", kde soupeřili Ceed, Golf, Focus a Auris, všichni na benzinové jednašestce. Pořadí vyšlo následovně: 1. Focus, 2. Ceed, 3. Golf a 4. Auris, ale redaktor jedním dechem psal, že nebýt (tehdy) vysoké ceny a přece jen trochu starého motoru Golfa, dopadlo by to jinak.
Pamatuji se na test Světa motorů nazvaný "O korunu krále kompaktů", kde soupeřili Ceed, Golf, Focus a Auris, všichni na benzinové jednašestce. Pořadí vyšlo následovně: 1. Focus, 2. Ceed, 3. Golf a 4. Auris, ale redaktor jedním dechem psal, že nebýt (tehdy) vysoké ceny a přece jen trochu starého motoru Golfa, dopadlo by to jinak.
Takže nové zistenie ma presvedčilo, ja že sa trochu mýlim, a Ty totálne trepeš.
Cenníkové ceny porovnateľných výbav😒br />
Golf 1.4/59 kW Trendline - 385 700,-Kč
KIA cee´d 1.4/80 kW Active - 339 980,-Kč
Čistý rozdiel činí 45 720,-Kč, alebo alebo 11,85%. Silne pochybujem, že kvôli takémuto rizdielu v cene kupujúci opustí room značky VW a pobeží si pre Kiu. Dôvod dobrýc predajov Kie bude "asi" niekde inde, všeználku...
Cenníkové ceny porovnateľných výbav😒br />
Golf 1.4/59 kW Trendline - 385 700,-Kč
KIA cee´d 1.4/80 kW Active - 339 980,-Kč
Čistý rozdiel činí 45 720,-Kč, alebo alebo 11,85%. Silne pochybujem, že kvôli takémuto rizdielu v cene kupujúci opustí room značky VW a pobeží si pre Kiu. Dôvod dobrýc predajov Kie bude "asi" niekde inde, všeználku...
Zaujala mě ta fotka se slečnou v podřepu vedle stříbrného Ceedu, psem a koněm. Myslím, že k dokonalosti tomuto uměleckému sdělení chybí už jen neoholené nohy >😒]
Člověče, já bych vsadil, že ta holka nemá silonky, ale neoholené nohy? To teda nevím. Mě se vcelku líbí!
Jak to tak pročítám, myslím, že už můžeme učinit zásadnější dílčí závěry. Ano, souhlasím, že mzda dělníka na Slovensku se má ke mzdě dělníka v Německu zhruba asi tak, jako se má cee´d ke golfu... 8-s :-! 😉
No, a od toho už je jen krůček k tomu vybrat si pracoviště a auto. Asi nejlepší je pracovat v Německu a jezdit golfem. Nevím jestli někdo pracuje v Německu a jezdí tam v cee´du, ale pár fajnšmekrů, co makaj na Slovensku a jezděj tam golfem znám. Pak je ovšem také hodně těch, co mají práci na Slovensku a jezdí v cee´dech. Jak tu často říkáme - padni komu padni. To jde ne?
Pěkný víkend, hoši.
P.S. Číslo týdne - 400 😉 :yes:
No, a od toho už je jen krůček k tomu vybrat si pracoviště a auto. Asi nejlepší je pracovat v Německu a jezdit golfem. Nevím jestli někdo pracuje v Německu a jezdí tam v cee´du, ale pár fajnšmekrů, co makaj na Slovensku a jezděj tam golfem znám. Pak je ovšem také hodně těch, co mají práci na Slovensku a jezdí v cee´dech. Jak tu často říkáme - padni komu padni. To jde ne?
Pěkný víkend, hoši.
P.S. Číslo týdne - 400 😉 :yes:
Nejlepší je nepracovat a jezdit v Mercedesu. Taky hezký víkend, jdu hrabat sníh... 😉
Si řikal nepracovat, tak kam jdeš ? Já sem odhraboval sníh už v půl šestý a o půl hodiny pozdějc už makal do práce, aby byl se mnou šéf (já sám) spokojenej. Pak se nediv, že nejezdím Mercedesem ... 8-s
No však... já šel až odpoledne, kdy jsem si byl jist, že to roztálo >😁
Jo ták, takže mzda dělníka v automobilce na Slovensku proti mzdě jeho protějšku v Německu se má jako Ceed vs Golf. No vida, Golfík je třikrát nebo čtyřikrát lepší než Cedník! Ha, ha - fajn nadsázka. Na druhou stranu, Golfík je tak třikrát čtyřikrát prodávanější
😉
😉
No tak toto je na liečebňu v Pezinku. Takúto znôšku hovadín nedokáže poskladať ani 507--. :-!
Však já si myslím, že si tu z nás GTI jenom utahuje a má z toho náramnou srandu, jak se zuřivě bráníme těm jeho výplodům. Jinak by to nebylo na léčebnu , ale na odhlášení z provozu. >😁
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] [odkaz]
Ano, v Evropě vůbec nevíme jak robot vypadá!
[odkaz]
[odkaz] [odkaz]
Ano, v Evropě vůbec nevíme jak robot vypadá!
Super odkazy. Dovedeli jsme se, ze v Nemecku roste podil robotizace diky sklarskemu, potravinarskemu a kovozpracujicimu prumyslu, dale vyrobe napoju, elektroniky a motoru. To vse jsou nepochybne skvele zpravy, nicmene...
Asi mi neco uniklo, ale jak souvisi vyroba Weißbier, Bratwurst a Hausgeräte s clankem? :-!
Asi mi neco uniklo, ale jak souvisi vyroba Weißbier, Bratwurst a Hausgeräte s clankem? :-!
V tom případě neumíš číst.. doslovně "Německo - největší trh pro průmyslové roboty v Evropě - byla motorem růstu v
Evropě. Dodávky průmyslových robotů vzrostl o 30% na zhruba 14.900 kusů, což je nejvyšší počet roboty někdy zaznamenané během jednoho roku pro tuto zemi. To bylo způsobeno výrazně zvýšené poptávky z téměř všech zejména automobilového průmyslu, zpracování kovů a strojírenství, sklářském průmyslu, v elektrický / elektronický průmysl a potravinářský a nápojový průmysl "
Informace jsem čerpal z [odkaz] samozřejmě s použitím Google překladače.
Evropě. Dodávky průmyslových robotů vzrostl o 30% na zhruba 14.900 kusů, což je nejvyšší počet roboty někdy zaznamenané během jednoho roku pro tuto zemi. To bylo způsobeno výrazně zvýšené poptávky z téměř všech zejména automobilového průmyslu, zpracování kovů a strojírenství, sklářském průmyslu, v elektrický / elektronický průmysl a potravinářský a nápojový průmysl "
Informace jsem čerpal z [odkaz] samozřejmě s použitím Google překladače.
Jo, znovu se ptam, jak souvisi vyroba Weißbier, Bratwurst a Hausgeräte s clankem?
Polopatisticky - ten report mluvi o vsech odvetvich prumyslu dohromady. Tezko z toho vyvozovat nejake konkretni zavery krom toho, ze podil robotizace ve vyrobe v Nemecku roste. Tvrdil snad nekdo neco jineho?
Polopatisticky - ten report mluvi o vsech odvetvich prumyslu dohromady. Tezko z toho vyvozovat nejake konkretni zavery krom toho, ze podil robotizace ve vyrobe v Nemecku roste. Tvrdil snad nekdo neco jineho?
Ano, tvrdil!
Tak tady máš důvod drahoty VW */default.aspx?textart=1&article=7195
Stačí to?Nejlepší je si osobně prohlédnout jednotlivé automobilky,pak jasně vydíš rozdíly.
Stále diskutujeme výhradně o automobilkách.
Stačí to?Nejlepší je si osobně prohlédnout jednotlivé automobilky,pak jasně vydíš rozdíly.
Stále diskutujeme výhradně o automobilkách.
Ja jen upravim odkaz tak, aby se zobrazil. Mezery nahradit teckami: www autorevue cz/default.aspx?textart=1&article=7195Ve zkratce, VW ma problemy s efektivitou vyroby a produktivitou svych zamestnancu. Na vyrobu jednoho auta potrebuje ve srovnani s konkurenci dvojnasobne dlouhy cas.
Jojo, asi maji pomale roboty >😁 :-!
Jojo, asi maji pomale roboty >😁 :-!
Focus/Ceed/Megan - prodávají se jenom kvůli ceně, jinak jsou to šmejdi.
Zapoměl jsem na něco? 😉
na Saaba se šetří, bez obav, akorát mi mojí snahu programově sabotuje ženuška. Koupil jsem jí barák a ona teď furt vymýšlí: ještě kuchyň, ještě sedačku, ještě novou postel, pak snad už i mimčo... >😁
V subkompaktoch je nasmu fauwe-vizionarovi "jasne", cela Europa stoji v pozore a caka, kedy konecne vyjde nove Polo. Ovsem co v nizsej strednej? To sa bude uz tazsie vysvetlovat. Novy "Guru" je uz tu, ale my sme este asi nepochopili, ze je to predsa najlepsi kauf v triede, a nakej korejsky paskvil, nebo ten fikus sa mu samozreme nemoze rovnat. Tak preco? Preco len ti cesi a slovaci nekupuju radsej Golfa? No vysvetli to niekto?
zbytek samozřejmě platí - jestli je už v prodeji tak jste všichni tupci že ho nekupujete, jestli v prodeji ještě není, tak jste taky tupci, že nekupujete V ve výprodeji! 😄
na nového Golfa by museli asi zastavit celý statek, Zetora, babičku a ještě si vzít úvěr od Home Creditu >😒]
Nevim cim za mych mladych let driftovali frajeri na vesnici - moc jsem se na venkov nedostal, ale tipuju, ze to bylo podobny, pac nebylo z ceho vybirat. Casy se vsak meni a klucici sni o Golfu s rourou od kamen misto vyfuku. Taky jsem kdysi davno o Golfu snil, pak jsem dostal sluzebni Volvo a zjistil jsem, ze skutecnost je lepsi nez sen...
hele a jaké Volvo to bylo?
taky se mi (po)otevřely obzory když mě budoucí tchán svezl ve své 850 2.5T, to jsem pak hned věděl, že rodinné vztahy budou víc než dobré >😁
Firmy predávajú autá aby dosiahli zisk. A volia si rôzne spôsoby. Niektorí sa zameriavajú na cenu, iní na kvalitu, ďaľší na image.
Zákazníci sú tiež rôzni a jeden uprednostní vzhľad, niekto hľadá najväčšiu kvalitu a niekto len nejaký kompromis za rozumnú cenu.
Ak niekto predáva dobre autá je dobrý a vie to robiť. Cena je na Slovensku i v Čechách stále veľmi dôležitá a urobiť úžasné, ale predražené auto nie je zrovna to po čom väčšina zákazníkov túži.
Zákazníci rozhodujú a oni sa rozhodujú vždy správne - lebo si plnia svoje prestavy v rámci svojich finančných možností.
Preto sa už zmier s tým, že tie úžasné Golfy a Oktávie už toľko nejdú na odbyt - jednoducho koncern VW už nevie presvedčiť zákazníkov, že majú priplácať za tieto "úžasné" autá toľko veľa svojicjich ťažko zarobených bubákov.