I českými médii dnes proskočila zpráva jako hrom. BBC dokázala „zblbnout“ Passat, který pak v porovnání s laboratoří vykazoval víc než dvojnásobné hodnoty škodlivých látek.
On přijde ;) Ale tento článek je už zase snaha tnout do živého a přiživit kliky na reklamy :-) A to jsem redakci chválil, že se k dieselgate vyjadřuje lépe, tohle je bulvár >:D
Kukuricníku, jak správne napsal Ozzman tak jsem prisel, Ale jenom proto abych tobe i dalsím ctenárum pogratuloval k tomu novinárskému odpadu který ctete. Uzívejte si Machalu a odpadové clánky na ACZ. >:D >:D >:D
A ty kukuricníku to neprehánej s konzumací kukuricných výrobku. To znecistení zivotního prostredí máte na Frýdecko-Místecku stále pomerne velké a k tomu ta kukurice v kapalné podobe, to ti nemuze delat dobre.
kdy profesionální automobilový žurnalista pochopí, že měření něčeho jako reálné emise v provozu je sice možné, ale není to s čím porovnat, protože pro to neexistují stanovené limity ani procedury. Jakákoliv srovnávací měření aby byla opakovatelná musí být prováděna v laboratořích. Samozřejmě pokud vezmeme v potaz takové odborníky jako jsou v IHR, kteří nám bez uzardění vpálí blud, že emise NOx lze měřit s analyzátorem, který dokáže měřit pouze NO, protože jiný nemají, a NO2 je tam tím pádem stejný podíl tak se pak vlastně nedivím.
Já jsem tedy z článku na idnes pochopil, že šlo o měření podle euro cyklu, jen před druhým měřením důkladně zahřáli motor, aby ošálili podvodný software.
"Laboratoř v testu prováděla zkoušky podle norem Euro 5, jejichž dodržení je propustkou na evropský trh. Nejdříve se striktně řídila testovacími pravidly, která stanovují povolenou rychlost, dobu jízdy, zatáčení i čas. Podle toho software poznal, že je vůz testován a mlžil.
Napodruhé si však laboratoř stanovila vlastní pravidla a před testy vůz prohnala velkou rychlostí, typickou pro dálnice. Ještě horký motor však tentokrát při zkouškách propadl - vyprodukoval 435 mg/km oxidu dusíku, limit EU je přitom 180 mg/km. Software si v tomto případě myslel, že je vůz v reálném provozu. Automobilka Volkswagen na základě upozornění BBC připustila, že tento automobil obelhával emisní testy. „Když jste spustili druhý test, popsaný jako horká zkouška, automobil nerozpoznal, že je v testovacím prostředí a změnil svou emisní strategii,“ uvedla firma"
Mistni kkt ani nenapsali, jak BBC, ktera ma miliokrat vyssi reputaci, test provedla. Pak by nylo jasne, ze jde o novou informaci. Tj. ze sw obelhaval nejen podminky v USA, ale testy v EU.
je na case presedlat na benziny ;-) ... ale pre niektorych plati ze lepsie neskoro ako nikdy .... ja som rad ze tato "doba dizlova" sa uz blizi ku koncu... :yes:
verim v navrat bezninov na vyslnie ... benzin v kombinacii s elektormotorom uz posle dizle do automobilvej historie to sa vsadim ... je to len otazka casu... mozno najblizsich 5-10 rokov... a konecne si vydychneme :yes: a testy dizloveho picanta alebo kabria od MB uz budu len prehistoricky vtip
Jestli někdo půjde první do penze, tak to budou benzínové motory pokud se elektrám podaří vyřešit současné slabiny v podobě dojezdu, doby nabíjení, ceny baterek, sítě nabíječek, ekologii a kapacitu výroby baterií etc. Diesel bude dál žít minimálně v dodávkách, nákladních autech, lokomotivách a lodní dopravě daleko déle. Jestli bude diesel v Picantu nebo nebude je z pohledu celosvětové produkce škodlivin zcela marginální otázka, stačí aby českou krajinou projel jeden superčistý diesel v supermoderních nákladních lokomotivách Českých drah a ani milion dieselových Picant se nevzmůže na produkci stejné porce škodlivin. ;-)
v polnohodpodarskych a nakladnych strojoch dizle urcite budu aj nadalej... lebo prave a jedine tam mi davaju zmysel .... ved inak to som pisal aj ja sam uz neraz... je uplne jasne ze tam benziny nebudu ...... ale v osobakoch a v meste je dizel nevhodny ... a je len otazka casu kedy ho nahradi kombinacia benzin + elektromotor ....
uz niekolko automobiliek upusta od vyvoja dizlov... samozrejme neprejavi sa to hned zajtra rano ... ale za 5 rokov uz kazdy pochopi ze dizel v osobakoch to uz ma za sebou :yes:
ja na case otvorit oci... a dat si dole ruzove bryle zanesene od dizloveho sajrajtu ;-)
To jsou řeči jak na prvního máje, diesel za 5 let v osobních autech v Evropě samozřejmě bude, jestli se jeho podíl pohne o dvě či tři procenta dolů či nahoru je nepodstatné. Ono bude stačit aby nastal nějaký klimatický šok, třeba extrémní sucho nebo naopak nějaké záplavové deště a uvidíš jak opět začne šílenství ve snižování emisí CO2 a pak klidně mohou diesely zase naběhnout na vlnu zájmu, protože základní fyzikální podstatu a sice, že benzín má vyšší emise CO2 nejde o***. Omezení dieselů "jen" na nákladní dopravu vůbec nic neřeší. A ty automobilky, které upustily od vývoje dieselů mi vyjmenuj, když vezmu ty podstatné pro složení evropského autoparku, tak VW vyvíjí, Ford vyvíjí, Renault vyvíjí, PSA vyvíjí, Opel vyvíjí, Fiat vyvíjí, Mercedes vyvíjí, BMW vyvíjí. Pro toho kdo nejezdí jenom kolem komína je diesel pořád alternativa.
Ok, dieselove picanto je blbost, ale proc vztahovat tu nenavist na vsechny diesely. Ja jezdim oba motory. Diesel OK ale jen mimo mesto a proto mam ten benzin kterej trapim po meste. Kazdy jezdeni po meste, nejen pro diesel, je trapeni. Me ta histerie v soucasny dobe okolo dieselu prijde fakt prehnana.
ja pisem o nevhodnoti dizlov v osobakoch a v meste.... vcelku slusne ... doba dizlova je uz na konci ;-) bez ohladu na to ci sa to niekomu paci alebo nie
v meste je dizel absolutne najnevhodnejsia kombinacia aku mozes mat "pod zadkom" a je jedno ci je to picanto alebo X5 .... ;-) to uznas sam
Dvaapůlkrát překročit povolené emise ve standardním NEDC je dost. Kdyby to bylo dvaapůlkrát v běžném provozu, svedu to na rozdílné používání auta a zastaralost NEDC, ale protože dvakrát projeli ten samý test a stačilo "jen" zahřát motor, je to švindl.
Edit: Nějak nechápu, proč za podloženou pravdu dostávám mínusy. Lidská hloupost se zjevně snaží přestoupit na vyšší úroveň.
"It could have huge implications for the company, which says it is still yet to determine whether the cheating software even breaks the law in Europe."
Ak si prelozite citovanu vetu, hadam pochopite, preco je test BBC dolezity.
P.S. Je vskutku trapne, ze prave auto.cz sa v tejto teme snazi zosmiesnit prave BBC.
autor článku
buď text bbc nečetl
nebo neumí anglicky
nebo text vůbec nepochopil.
jinak si ten blábol nejde vysvětlit. totéž platí pro všechny ty, kteří tu hlasují v hodnocení příspěvků. a ti, kteří na nesmyslnost komentáře upozorńují palcují dolu. buď jsou hloupí nebo nemají informace nebo pracují pro koncern.
je mi to líto, ale bbc ukazuje, že bez šidítka vw a teda i škodovky nemaj šanci plnit emise a jsou tak v mnohem větším průšvihu než se dosud soudilo. nikdo nic takového dosud nezjistil a nenapsal.
to, že tu vychází takovéto výkřiky jako hlavní zpráva poměrně velkého motoristického webu, je jen ukázka toho, jak nízká kvalita lidí na auto.cz je. a to jsou ti lidé, kteří nám radí, jaké auto si koupit.
fakt by mě zajímalo, jestli tenhle článek budete mít koule smazat nebo dokonce se za něj omluvit.
Ale no tak. Nepomlouvej redakci. Jsou to vzdelaní, kvalitní a nestranní novinári kterým zálei výhradne na tom aby rychle, kvalitne a objektivne informovali své ctenáre. Ti chlapci nelitují námahy a casu které venují resersím, mediálním terminum, kontaktum s lidmi z branze jenom aby mohli svým zákazníkum, tedy svým ctenárum, predlozit co nejkvalitnejsí dílo. Redaktori ACZ v cele s jedním z nejlepsích novináru Ceské republiky panem Machalou prísne dodrzui etický kodex novináre, dávají pozor aby jejich clánky neobsahovaly ani náznak stranení nejakému vyrobci a metody primitivního bulváru jim jsou cizí.
Znás nejaké lepsí médium o autech. Samozrejme ze ne protoze zádné neexistuje. Tak místní redaktory nepomlouvej. Za svoji práci si zaslouzí podekování a lásku nás vsech, ne primitivní urázky.
Pane Machalo, jménem vsech slusných ctenáru ACZ Vám dekuji za Vasi kvalitní, objektivní a neúnavnou práci pro blaho nás ctenáru. Vyridte prosím srdecné pozdravy Vasim redaktorum, ale i grafikum a samozrejme vedení celého vydavatelství.
No vidíš, taky sis ulízl kousek své slávy. Jsi druhotný produkt tohoto webu. Profesní syn pana Machaly.... spíše tolerovaný, udržovaný pro zábavu, trošku nechtěný. Myslím, že kdybys byl v novinařině alespoň z půlky tak dobrý jako ve čmuchání, tak bys ani neměl čas na tu tvou permanentní taškařici a to by bylo škoda. Takže, milá ipo, ať ti to jde i nadále tak dobře v práci jako doposud - byla by škoda tu o tebe přijít. >:D;-)
PS: Domácí úkol - zkus ve svém okolí vyčmuchat kavárnu s červenýma židlema a vyčmuchej něco o vlastnické struktuře. :-)
Jak to je s tím hřebíčkem a hlavičkou? ;-) ještě jsi mi neodpověděl, proč kolem mě čmucháš a slídíš. Pokud tě něco zajímá, tak se zeptej tak jak to dělají i ostatní.
Napsal jsem právě slušnou reakci na komentář zde a nejde odeslat - označeno jako "spam" To je nějaká nová obrana, když redakce nechce číst, co si o její práci místní myslí?
Myslim, ze uroven zdejsich "clanku" prave klesla na sve historicke dno. Tohle evidentne napsal nejaky pologramota, ktery ma zjevne problemy s pochopenim psaneho textu.
Re: Němečtí ekologové: Renault vypouští pětadvacetkrát více
Kdopak si to asi objednal u toho Deutsche Umwelthilfe (DUH) ??? Že by VW???? Nebo DUH jen tak od sebe měří emise a zrovna u Renaultu????
>:D
Nicco v jiné diskuzi dal tenhle odkaz, ten je taky vtipnej (proč to ti lidé asi dělají, když není podle místních znalců důvod se zbavovat aut bez DPF):
[odkaz]
Re: Němečtí ekologové: Renault vypouští pětadvacetkrát více
naftak je proste problém na urovni ekologicky bomby a o to smutnejsi, ze provoz naftaku je zvyhodnovan téměř vsemi staty EU.
a problém to je i do budoucna, protože tyhle auta tady budou jezdit minimalne ještě 10-15 roku a zamorovat ovzdusi jedema.
tenhle konkretni jedomet s euro 6 s moznosti vjezdu do nizkoemisnich zon vypusti v realu tolik NOx, jako 25 benzinovych aut s euro4, tedy uz 10 let stary klumpry, co se brzo ocitnou na vrakovisti.
a jestli si mam vybrat, jestli tolerovat auto, který homologaci ziskalo nejakym podivnym zpusobem, ale limit v realu prekracuje "jen" 3x, a autem, který homologaci ziskalo sice cestnym zpusobem, ale v realu vykazuje 25x prekroceni limitu, tak budu tolerovat ten prvni pripad
Re: Němečtí ekologové: Renault vypouští pětadvacetkrát více
podovej se na tenhle graf:
[odkaz]
jsou tam prumerne hodnoty NOx jednoho benzinovyho motoru a 6 naftových.
ten benzinovej turbomtor (nissan xtrail 1.6DIG) není rozhodne symbolem pro ekologicky auto, ale i tak ma emise maximalne tretinove oproti nejlepsimu naftovému a je cca na 1/10 proti subaru s euro 6.
ano, jsou to spis nejake pomerove hodnoty, ale kazdopadne i to vypovida minimalne o tom, ze tenhle konkretni benzinovy turbomotor je na tom s emisema vyrazne lip, nez nejlepší merenej naftak
Re: Němečtí ekologové: Renault vypouští pětadvacetkrát více
V běžném provozu... Takže vzali auto, honili ho, co to jde a pak z toho vyvozují závěry... Ne, dokud nezveřejní nějakou prokazatelnou metodiku, ten test nemá vůbec žádnou vypovídající hodnotu. Spíš ještě zápornou, protože ukazuje, že ta německá lež je pravdivá a je třeba honem rychle vymýšlet způsoby, jak hodit vinu zase chvíli na někoho jiného.
Re: Němečtí ekologové: Renault vypouští pětadvacetkrát více
v jinych testech testovali podle budouci WLTP, ktera ma byt za 2 roky, a tam tomuhle espace 1.6 dci 160 nameri 11x nasobne prekroceni soucasnyho limity.
a to se WLTP stále nepriblizuje realnymu provozu
[odkaz]
"Renault’s Espace Energy dCi 160 emitted over 11 times more NOx in the WLTC test"
Podsuvný titulek článku vyvolal u mě niternou reakci téměř f
Slavný výrok Kanta zní
"Dvě věci naplňují mysl stále novým a vzrůstajícím obdivem, čím častěji a vytrvaleji se jimi přemýšlení zabývá: hvězdné nebe nade mnou a mravní zákon ve mně"
Bohužel, jak vidno, toto Kantovo vyjevení schopnosti člověka samosoudu spadá patrně do období, kdy slovo ještě mělo sílu a ideály se neprodávaly ve velkém hned vedle zavádějící lži.
Hanba! Je mi z toho smutno. Tohle není v souladu s mravním kodexem novináře.