Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si modernizovanou Ibizu Cupra, která konečně dostala manuální převodovku a větší motor. Organizátoři nám navíc uzavřeli kus zakroucené silnice.
Vyzerá to, že Ibiza Cupra je fakt vydarené auto a rovnako ako "veľká Cupra" v nižšej strednej, aj malá Cupra bude vo svojej triede najlepšou voľbou nielen pri zohľadnení ceny a value for money. Clio či 207 GTi sú nominálne výkonnejšie, ale Cupra ich zrejme zadupe v pružnom zrýchlení, oproti Cliu má tiež výhodu v manuále. K úplnej dokonalosti chýba zrejme už len samosvor, ale to v tejto triede nie je obvyklé a tuším okrem OPC s performance packom to nik iný nemá.
Akurát si nie som istý s karosériou - mal som za to, že Cupra je aj päťdverák, na fotkách ale vidím výlučnr 3 dveráky (5 dverí je pre hotheč, teda z princípu univerzálne auto výhoda).
Ze si ve sve uvaze uplne vynechal fiestu ST? :-)
Celkove to nevypada spatne, kdyby to tak spatne nevypadalo. Nemuzu si pomoct, technika, kombinace, emoce dost mozna budou na spici (a stejne dost mozna stale za fiestou), ale i ibiza cupra je v prvni rade hlavne ibiza a ta mi nesedi ale vubec. Hrany na leonu jsou OK, tady to auto mi ale vizualne vubec nesedi.
PS: Palec hore za za poznamku o spravnem poctu dveri. :yes:
Áno, FieSTu hlavne Briti vychvaľujú do neba, ale vďaka svojmu ultratvrdému podvozku nie je pre každého, keď sa k tomu priráta najslabší motor v triede a len trojdverová karoséria, dosť to oslabuje všeobecnú príťažlivosť. Na zábavu rozhodne áno, pre bežný život nie. A hoci ani mne Ibiza vizuálne nereže tak, ako Leon, furt je to lepšie, ako Fiesta.
Tak chapu ze tebe jako fanouska koncernu ibiza okouzli, ale fiestu jsem jel (z tehle tridy bohuzel jen tu fiestu) a za sebe musim rict, ze tak sehrane a fungujici auto clovek aby pohledal. Neuveritelny podvozek, charakterni motor a jako celek to funguje. Jestli ma byt ibiza lepsi musi se sakra vytahnout.
Nehlede na to ze podle me i fiesta vypada o svetelny rok lepe nez ibiza, ale jak jsem psal, vsechno vypada lip nez ibiza. >:D
Ja nie som fanúšik koncernu, ak niekomu fandím, je to Ford. Avšak zrovna Fiesta ako model mi úplne nesadla. ST je iste zábavné autíčko, kde Ford (ako pri každom modeli) dokazuje, že ak niečo vie, sú to práve podvozky, ale FieSTa je už zrejme za hranicou mojej akceptovateľnosti. Ako referenciu beriem woodyho, s ktorým máme takmer identický vkus na autá (čo sa už dvakrát prejavilo pri kúpe) a ten síce chválil FieSTu pri ostrej jazde, ale na bežné vozenie to už bol aj pre neho overkill. Ja od hotheču požadujem nielen ten "hot" faktor, ale aj primeranú praktickosť a použiteľnosť a to FieSTa nespĺňa. Na okresky super, do mesta nevhodná. Pritom hotheč by mal zvládať oboje.
Ad posledná veta: to je len Tvoj subjektívny názor, neberiem Ti ho, ale ja to vidím inak.
Jablká a hrušky.
Civic 1,5T, ak niekedy bude >:-[] , bude obyčajným kompaktom s trochu silnejším motorom, rovnako ako je ním Leon 1,4TSI. Ale ak sú to pre Teba alternatívy, potom rozhodne nie si cieľovou skupinou pre hotheč. ;-)
Nerozumím. Bude to HB s podobnou dynamikou. Akorát větší, s xkrát lepším interiérem a pravděpodobně i spolehlivější . A ani to nemusí mít v názvu "cokoliv-type" jako je to Cupra u Seatu >:D
Poposadni si. ;-)
K tej "podobnej dynamike": ak je pre Teba 1,8čka v malom aute s parametrami 235m/h/6,7s "podobne dynamická", ako 1,5ka v o triedu väčšom aute (ak si pomôžem Focusom 1,5EB, s parametrami cca. 210 km/h/9,0s), tak sa nemáme o čom baviť, keďže pre Teba evidentne výkon motora nie je podstatný. Potom skutočne nie si cieľová skupina pre hotheč, ale odporúčam Ti skriňovú dodávku. ;-)
OK, tak to sme sa nerozumeli, ja som mal za to, že tá 1,5ka bude mať cca. 150k (ako je to v tejto kategórii obvyklé, preto som aj ako príklad dynamiky dal Focus 1,5 EB). Moja chyba, sorry.
Každopádne furt je to 1,8čka v malom aute vs. 1,5ka vo väčšom a ťažšom, takže dynamicky bude mať Ibiza aj pri porovnateľnom výkone navrch.
Došli argumenty, tak to zkoušíš přes subjektivní záležitost, kterou je design? Ok, mně se zase mnohem víc líbí Civic 10G než tohle. Ibiza je hezká jen zepředu a to proto, že vypadá jako Leon. Z profilu je to hnus a zezadu taktéž. Ta zadní světla jsou jak z Peugeota. A to nemluvím vůbec o interiéru, ze kterého mám tendenci se poblít...
>:D >:D >:D Gratuluju, tak to máš hodně velkou dávku nevkusu, kdysi tady zvracel nějaký Chooccoo podobný ho*na jako ty, obdivoval příšerný design hlondy a trpěl neléčeným seat-komplexem a hle teď se stala z čokoládky Individualita >:D nebo je to tvůj brácha? >:D Argumenty na ubohé fanatiky jako ty neplatí, vy máte svojí pravdu a jenom kolem sebe kopete a vyzdvihujete svojí modlu... je mi vás líto. ;-) Nemá cenu s tebou ztrácet čas.. jdi se léčit...
Porovnavaš tu neporovnatelne navic s něčim co je zatim spekulativně na papiře a navic s Hondou ktera papirove hodnoty zrovna neumi. A teď tu ještě pišeš zvratky o jednom z nejpohlednějšich aut třidy.
Předně jsem chtěl mírnit nadšení z toho zcela průměrného vozítka se zcela podprůměrným interiérem a zcela léty potvrzenou spolehlivostí "made by VAG" >:D
Jasně, 141kW, 320Nm, manuál... to vše v autě segmentu B... to je sotva průměr. Honda má v té třídě třeba Jazz 1.3VTEC a to je jiná jízda. Mazda má dokonce 1.5 s 66kW!
Tuhost se dá měnit v rámci nastavení vozu v režimu comfort/sport. Volant není zrovna upovídaný, jak je v dnešní době zvykem, ale poskytuje alespoň tolik informací, aby se na něj mohl člověk spolehnout.