Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Cee´d 1.0 T-GDI (88 kW) vs. Opel Astra 1.0 Turbo (77 kW) – Velké srovnání malých motorů

Tříválcové turbomotory zažívají v kompaktních vozech velký rozmach. Porovnali jsme nejnovější počiny automobilek Kia a Opel pod kapotami modernizovaného Cee´du a zcela nové Astry.
Zpět na článek
27. 11. 2015 09:26
27. 11. 2015 09:53
27. 11. 2015 09:31
27. 11. 2015 09:43
27. 11. 2015 11:29
27. 11. 2015 09:52
27. 11. 2015 09:55
27. 11. 2015 10:00
27. 11. 2015 10:04
27. 11. 2015 10:09
27. 11. 2015 12:54
27. 11. 2015 09:59
27. 11. 2015 10:07
27. 11. 2015 10:26
27. 11. 2015 10:33
27. 11. 2015 10:38
27. 11. 2015 11:03
27. 11. 2015 11:07
27. 11. 2015 14:30
27. 11. 2015 14:40
27. 11. 2015 15:04
27. 11. 2015 11:05
27. 11. 2015 11:17
27. 11. 2015 11:16
27. 11. 2015 11:23
27. 11. 2015 11:33
27. 11. 2015 12:10
27. 11. 2015 12:36
27. 11. 2015 12:41
27. 11. 2015 14:10
27. 11. 2015 12:19
27. 11. 2015 12:29
27. 11. 2015 12:36
27. 11. 2015 12:46
27. 11. 2015 12:48
27. 11. 2015 12:47
27. 11. 2015 13:34
28. 11. 2015 00:48
27. 11. 2015 12:56
27. 11. 2015 10:04
27. 11. 2015 11:00
27. 11. 2015 12:15
27. 11. 2015 14:09
27. 11. 2015 12:26
27. 11. 2015 13:27
27. 11. 2015 13:53
27. 11. 2015 14:09
27. 11. 2015 16:17
28. 11. 2015 00:11
28. 11. 2015 01:09
27. 11. 2015 17:59
28. 11. 2015 23:14
29. 11. 2015 00:22
27. 11. 2015 09:21
Donutili jste mě...
...si test odklikat a nelituju. Opravdu povedená práce! ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 09:53
Re: Donutili jste mě...
Ano, takhle detailní srovnávačku jsem snad ještě nečetl :-) Skoro se to nedá ani srovnat s nekterými testy, co se tu objevovaly dříve :-)
Avatar - Honza Mička
27. 11. 2015 09:57
Re: Donutili jste mě...
Dobrý den,

díky moc :-) . Už teď máme rozpracované asi další 4, takže budeme pokračovat ;-)
Avatar - iudex
27. 11. 2015 10:44
Re: Donutili jste mě...
Pridávam sa, tiež som prvýkrát preklikal a musím pochváliť, na pomery ACZ nezvyčajne podrobné a informačne bohaté; good job.
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 10:51
Re: Donutili jste mě...
suhlasim.... fajn spracovane porovnanie... spokonost aj s tym mnozstvom informacii .... je tu par veci ktore som rad ze som sa tu dozvedel... a ktore inde ( zatial stale ) nenajdem ;-)
27. 11. 2015 09:26
zrychlení
to zrychlení teda není nic moc tsi 77kw je na tom líp a to je octavia liftback mnohem větší auto
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 09:53
Re: zrychlení
Tak je to 4válec a má lepší parametry a objem
Avatar - sargis
27. 11. 2015 09:31
hm
vyberat medzi tymito, vyberiem si poctivu Astru J s 1,6 rakovinometom :-)
Astra nezchudla medzigeneracne o 200 kg ale o 120 kg, 200 kg je porovnanie podla vybav na dosiahnute maximum. A zda sa mi aspon podla foto v interieri kvalitnejsia, aj ked pisete opak. Kia ale urobila v generacnej obmene obrovsky skok, zasa. Je to taka slovenska skodovka - chce ju ten, co nevie, co chce ;-)
Rozbalit vlákno
2
27. 11. 2015 09:43
Re: hm
Myslel jsi Astru K,že ? Ten diesel jezdí hodně dobře a materiály jsou tam velmi kvalitní.Měl jsem ji možnost projet a FL Ceed ještě ne.
27. 11. 2015 11:29
Re: hm
Na SK vsetci kupuji iba naftu aj ked s EU5/6 sa to uz trochu lame. 1.4T je podla mna lepsia volba nez 1.6d.
27. 11. 2015 09:52
škoda torzky
som dnes počul v jednom nemenovanom rádiu reklamu na novú astru, že vstupenka do luxusnej triedy a tu čítam torzka, 5 kvalt a slabo odhlučnený podvozok. Ale inak je astra vydarená a medzi torzkáčmi dobrá voľba. Tá spotreba a dynamika kie je smutná.
Rozbalit vlákno
6
27. 11. 2015 09:55
Re: škoda torzky
Odhlučená je dobře,co jsem ji měl vyzkoušet a já jezdil s naftou 1.6 100 KW a tam byl Watův přívod a ta je komfortní a odhlučnění také dobré.Plus tedy ještě 6 kvalt.
Avatar - Honza Mička
27. 11. 2015 09:55
Re: škoda torzky
Dobrý den,

v torzce samotné není problém, má ji i Civic Type R a Megane RS a jak hezky jim to funguje :-) . Toho odhlučnění je ale škoda. Na hmotnosti se prostě šetřilo až moc.
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 10:00
Re: škoda torzky
Ano, a jak moc komfortní jsou tato auta na rozbité české okrsce? >:-[]
27. 11. 2015 10:04
Re: škoda torzky
Type R jsem neměl možnost projet,ale standartní Civic ve výbavě Sport je komfortní a v zatáčkách s ním problém taky problém není i v ostřejších průjezdech.
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 10:09
Re: škoda torzky
Auto s torzkou jsem jezdil naposledy Lagunu II a ta opravdu pohodlná a komfortní je, ale ty rány do podvozku bohužel poznáš :/ Určitě bych to ale zkousl (jako mnoho majitelů Octavií) ve prospěch Astry, protože si radši užiju komunikativnější řízení atp... :-) Navíc... nejsou jen tito dva rivalové na trhu :-)
Avatar - Bubáq
27. 11. 2015 12:54
Re: škoda torzky
Ano, máte pravdu: moje osobní zkušenost je stejná. Ale FC to spraví....
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 09:59
Kdo je král?
Test je super ! Ceed určitě drží krok s dobou, ale myslím, že s těmi turbomotory mohli začít trochu cenově níže, i když opomenu výbavu, tak počáteční cena shodná s naftovým čtyřválcem, no ja nevim, kdo víc jezdí má jasno :-) Ty malé diesly korejci nemají zlé.

Určitě bych volil Astru, líbí se mi, je elegantní, více se mi líbí v interiéru (středový panel, ale trochu zamrzí torzka.

Má hlavní otázka však směřuje k motorům. Byl král třívalcových litrů sesazen, či ne? Jak jste uvedli, Ecoboost vyhrál několikrát motor roku, mají určitě náskok, Ecoboost je hezky točivý a graduje (jezdil jsem jen 92kw), je Opel lepší? U Ceedu to asi taková sláva nebude jak tak čtu? A není lepší do Ceedu vzít radši GDI, dokud ještě je? :-)
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Honza Mička
27. 11. 2015 10:03
Re: Kdo je král?
Dobrý den,

přidal bych do srovnání ještě 1.2 THP od PSA. Opel je ve srovnání s Fordem od motoru lépe odhlučněný, charakterem jsou si ale oba motory hodně podobné. To 1.2 ale bylo takové překvapení, jaké jsem nečekal. Král byl možná sesazen, ale ne Astrou :-)
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 10:07
Re: Kdo je král?
To už neni litr >:D Ale ano, tříválec :-) Děkuji.

No a co teda Ceed TGDI vs GDI? Nějaké postřehy? :-) Dost Topperů tu píše že by zůstali u atmosféry, když se podívám do ceníku, tak to chápu, je tedy Ceed s TGDI lepší volba? :-)
Avatar - Honza Mička
27. 11. 2015 10:17
Re: Kdo je král?
S GDI jsem jel naposledy někdy předloni, ale vzpomínám si, že ten motor moc netáhl. Je tichý, kolikrát když jsem si myslel, že mi to někde na křižovatce chcíplo a znova sahal po klíčku, vlastně celou dobu běžel. V tomhle je fakt super a když se jede klidně, tak reálně skoro nic nežere. Na druhou stranu litr taky není žádný velký tahoun. Asi bych zůstal u klasiky v bral GDI :-)
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 10:26
Re: Kdo je král?
Já jsem GDI jel v SUV (ix35) a byla to katastrofa, jenže Ceed je menší, lehčí :-) Ten motor chce hooodně točit a dřít na krev :-)
27. 11. 2015 10:33
Re: Kdo je král?
Podle toho jak to tady tapetujes celej tejden od rana do vecera, tak bych rekl, ze jsi jel leda ve velkym prdu. Leda tak mozna v nejaky hre na pocitaci >:D
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 10:38
Re: Kdo je král?
Běž si radši googlit "Hardware" a nevtírej se >:D ;-)
27. 11. 2015 11:17
Re: Kdo je král?
"..jsem GDI jel v SUV (ix35) a byla to katastrofa.." Souhlas. :yes: Ja jel se stejnym motorem (1.6 GDI) Sportage a Ceed. Nebe a dudy rozdil! Apropos, Sportage bych nechtel ani zadarmo - pocit z hodne lacineho auta se tahl jako smrad z TDI. >:D
27. 11. 2015 10:26
Re: Kdo je král?
Je to tak, tuhle poznámku jsem od p. Mičky čekal. Nový 3-válec od PSA je na vysoké úrovni. Tady je jeho rozborka a technické inovace. Zajímavé pro zajemce o techniku.

[odkaz]
Avatar - miromen
27. 11. 2015 11:31
Re: Kdo je král?
No pak ta vysoka uroveň moc vysoka neni a třeba takovy třivalcovy 1.0EB je kultivovanějši a tižši. Chvala v posledni době slušně upada a tohle neni prvni věc co mě k tomu vede.
Avatar - iudex
27. 11. 2015 11:03
Re: Kdo je král?
Na MACZ je jeden užívateľ, ktorý mal Ceed 1,6GDI a následne skúšal 1,0TGDI a vyjadril sa jednoznačne pre starší motor.
Avatar - Atomas
27. 11. 2015 14:30
Re: Kdo je král?
To asi já... S GDI se mi jezdilo dobře, nicméně měl ve městě apetyt ( cca 8,5), ale jinak se s ním dalo jet i dynamicky. U 1.0 TGDI jsem zaznamenal pouze vysokou spotřebu a žádný pocit z dynamické jízdy. Přišlo mi to netahavé...
Avatar - iudex
27. 11. 2015 14:40
Re: Kdo je král?
Áno, Teba som mal na mysli, ako vlastník atmosféry i malého turba vieš zhodnotiť najlepšie. :yes:
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 10:58
Re: Kdo je král?
vidim to na astru.... je novsia.... vyvazenejsia.. dotiahnutejsia....... ceed ma sice viacprvok ale v tychto "vodach" to nie je ziadna rozhodujuca zalezitost... na druhej strane ale musim pochvalit aj ceed... je stale plne na urovni a v niektorych veciach dokonca o 3,5 roka novsej astre slusne kontruje... to ci astra alebo ceed bude pre realneho zakaznika volba vlastnych preferencii... a mozno aj srdca... penazenky... ale ano... objektivne je ako celok astra uz predsa len lepsia....

mozno by to v pripade ceedu chcelo miesto GT line paketu ..... radsej zvolit navigaciu v interieri.... mne dokonca pride naraznik klasickeho ceedu akysi elegantnejsi pre bezne auto tohto vykonu ... ako tento agresivne tvarovany s "kockami ladu" ... ktory sice vyzera dravo.... ale litrovy ceed to nejak nema za potreby... a hadam by klasicky v nejakej tmavohnedej farbe vyzeral aj lapsie .. ako tento "rebelsky" pocmarany zltasek....
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 11:05
Re: Kdo je král?
Tak s navi jasně souhlas, to ten Ceed v interiéru hodně prokoukne, nevím, co je to za blbou módu dělat takový minirádia, vždyť doteď většina aut měla rádia na celou šířku středového panelu. Podobnou hrůzu má třeba i nové Mondeo v základu, nebo Fabie III.

Naopak GT paket se mi dost líbí, ještě k tomu přidat větší kola a je to :-)
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 11:13
Re: Kdo je král?
akurat ze ten GT line paket je vcelku drahy ;-\

ono nevyzera zle ten paket... samozrejme je fajn a vlastne pekny...... len to mozno chcel oinu farbu.... napriklad cervenu... tato pocmarana zlta akosi skryva proporcie
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 11:17
Re: Kdo je král?
Mne se líbí GTčko v bílé :-) Jedno nám jezdí po městě (opravdové GT) :-)
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 11:18
Re: Kdo je král?
GT v bielej aj cervenej stretnem obcas.... par ich clovek sem tam v meste stretne ... a to je skutocne o niecom inom ako tento GT-Line "fejk" ;-)

napriek tomu chapem tejto mode paketov.... a individualizacii... zakaznik chce mat pocit vynimocnosti ale zaroven pritom neutratit majland ako za skutocne vynimocne auto....

aj ked v pripade ceedu... ani ten paket GT line nie je ziadna lacna sranda
27. 11. 2015 11:13
Re: Kdo je král?
Nu, Ceed podle tohoto testu stále raději s 1.6 GDI. Astru nejspíš raději s dieselem (kvůli úpravám v podvozku).
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 11:16
Re: Kdo je král?
Astra by mne zajímala s tou novou 1.6 naftou v kombíku (429 stojí 5dv 81kw). U hatche asi 1.4T 110kw :-) I když jak tu psali minule při jízdách na Slovensku, tak prý ten motor asi nebude nejživější >:D
Avatar - iudex
27. 11. 2015 11:23
Re: Kdo je král?
Ako som písal vyššie, podľa testu na Topspeede najživšia nie je ani Astra s 200k jedna-šestkou. Ono je to všetko o naladení, aj 150k motor môže byť živý a ostrý, keď ho tak výrobca úmyselne naladí a prispôsobí tomu prevodovku, riadenie, výfuk atď. To by ale išlo priamo proti cieľu znížiť spotrebu, emisie a náklady. Takže sa musíme zmieriť s tým, že v dnešnej dobe všetky benzíny s výnimkou športových verzií typu OPC budú len také bezpohlavné. Toto ostatne písali aj v najnovšom českom Speede o A4 s 252k benzínom: silný, kultivovaný, ale absolútne bez športového charakteru.
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 11:33
Re: Kdo je král?
No tady právě vidím jako nejlepší volbu ten Ecoboost, ten už má dobrý charakter :-) TSI je taky takové ploché ikdyž jsem nikdy ty silnější nejel vyjma ostré verze v Scirooccu R :-)

Jenže fokus je pro někoho stísněný >:D A babo raď >:D
27. 11. 2015 12:10
Re: Kdo je král?
Astra 1.4Turbo funguje dobře na normální ježdění, výkon tam je, tak nějak celou dobu, že zrychlení a pružnost přichází samozřejmě, žádný nástup a výkonová špička. Oproti třeba Fiestě ST150, která má z 2.0 150koní, si tady nci neužijete.

Astra na to taky není stavěná. Při zapnutí režimu sport se změní char. dráhy plynu a vypadá to, ež jede o mnoho líp, je to pouze lepší pocit :-)
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 12:36
Re: Kdo je král?
Nemá Fiesta 1.6EB?
Avatar - iudex
27. 11. 2015 12:41
Re: Kdo je král?
Myslel evidentne minulú generáciu FieSTy s atmo dvojlitrom.
27. 11. 2015 14:10
Re: Kdo je král?
Ano přesně tak, aktuální geenrace má 1.6EB, která má víc jak 110kW ;-)
27. 11. 2015 12:19
Re: Kdo je král?
Já bych si zase navigaci zastavěnou do auta nekoupil. Rozdíl mezi neaktuální, zastaralou navigací za 20-40kkč a navigací v chytrofonu s aktualizacemi a aktuálními informacemi o dopravě za 0kč (např. Waze, Google maps, Apple maps, Nokia maps), je brutální.
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 12:29
Re: Kdo je král?
Jde mi o vzhled, protože ty malé rádia vypadají divně. Navíc ty smartfouní navigace né vždy jdou bez dat a v cizině platit datový roaming není nejlevnější věc. Až bude v EU platit jednotný tarif a budu mít vše stejné, jako ČR, pak to smysl dává :-)
27. 11. 2015 12:36
Re: Kdo je král?
Něco o zrušení roamingu jsem zaslech, asi někdy během příštího roku :yes:
Jsou ale i appky bez dat, např. be-on-road s openstreet mapovejma podkladama. Nebo pak placené navigace kolem 70€.
Avatar - iudex
27. 11. 2015 12:46
Re: Kdo je král?
Ja mám v mobile Sygic, to je bezplatná offline navigácia. Je ale pravda, že úplne spoľahnúť sa na to nedá (párkrát mi zamrzla a funguje len v tuzemsku) na rozdiel od klasickej navigácie Tomtom.
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 12:48
Re: Kdo je král?
Já jsem měl před reklamací mobilu nějakou NavFree a docela ušla, nicméně radši jsem používal Google když to šlo. Ted mi to smázli >:D Tak uvítám tipy >:D
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 12:47
Re: Kdo je král?
Také jsem to slyšel... kéž by! Letos už mě to stálo nemalý peníz >:D

Souhlasím, že třeba ta google je super navina, ale ještě je druhý problém a to pokrytí sítí alespon 3G jinak to je pomalé :-) Pořád mi nepřijde špatná ta vestavená.
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2015 12:53
Re: Kdo je král?
Neaktuální navigace je ale problém uživatele. U smartů taky nejsou aktualizace map na denním pořádku, ale spíš čtvrtletně až ročně.
Avatar - iudex
27. 11. 2015 13:34
Re: Kdo je král?
Ono je skôr problém vtedy, keď máš vstavanú navi, ale aktualizácie si musíš platiť. Teraz už sa to našťastie mení, väčšina automobiliek dáva navi aj s niekoľkoročnou bezplatnou aktualizáciou, pamätám si ale, keď ma niekoľko rokov dozadu viezol kamarát na svojej X5 v Rakúsku a na môj dopyt, prečo nepoužíva navi, keď ju má v aute povedal, že je neaktuálna, lebo nebol ochotný zaplatiť tuším až 1000 eur za update.
Takže ak človek nemá bezplatné aktualizácie, vstavaná navi je zaujímavá len po dobu aktuálnosti, pretože platiť stovky eur za aktualizáciu v dobe, keď za 150 eur mám externú navi s doživotnou aktualizáciou nie je moc dobrý kauf.
28. 11. 2015 00:48
Re: Kdo je král?
To se mění silniční síť tak rychle, že navigace bez nejnovějších podkladů nestojí za použití? U Audi stojí jednorázový nákup dat myslím 230 € a to je celá Evropa (nejen EU). Nová auta mají samozřejmě nějaké aktualizace v ceně. Není to ideální, ale pokud to auto dost jezdí, tak se to ztratí. Když o tom tak píši, tak by mě zajímalo, jak to funguje, když máš stará data v navigaci, ale auto je připojené k Internetu a systém umí využívat nějakých služeb Googlu (i když může být levnější si koupit aktualizaci než pak platit za přenesená data).
Avatar - Bubáq
27. 11. 2015 12:56
Re: Kdo je král?
Topper, klobouk dolů! Oceňuji Tvou snahu o vyvážený pohled....
27. 11. 2015 10:04
Tohle je test,
který jsem ochoten odklikat a nevadí mi to. Skutečně dobrá práce :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 15:17
Re: Tohle je test,
suhlasim.... velmi dobre sa to citalo .... priznavam ze som si cely test "omrkol" hned viackrat do podrobna ... a pochvala aj za video.... toto sa podarilo.... aj vyber aut je velmi aktualny a zaujimavy..... :yes:
Avatar - Cuba66
27. 11. 2015 10:27
Malé motory obecně
Díky za test. Astra je můj favorit na nové auto a odhlučnění se nebojím. Z Aurise I jsem zvyklý na rallye sound podběhů jako na šotolině :-)

Ale teď k těm malým motorům - vůbec nic proti nim nemám, naopak. Ale pořád je zde otázka životnosti, nejsem z těch, kteří se zbavují aut při nájezdu 100 tis.km. Ford podle info co mám od servisáků celkem drží, pokud s tím tedy člověk jezdí jako člověk a ne jako hovado... Chtělo by to posbírat nějaké informace o nájezdech a spolehlivosti.
Rozbalit vlákno
5
27. 11. 2015 10:31
Re: Malé motory obecně
Představ si, že litrový 3-válec má méně pohyblivých dílů než stejně objemný 4-válec. Navíc jsou ty díly robustnější než u 4-válce.
27. 11. 2015 10:46
Re: Malé motory obecně
môj smart, nájazd 150 l, konec. Sekndhend motor. Pokiaľ ide o životnosť a nájazd, podľa mňa litrové trojvalce nedosiahnu na úroveň klasiky. Už z logiky vyplýva, že ak z malého objemu žmýkaš sústavne hraničný výkon, nemôže vydržať dlho a že by to naddimenzovali robustnosťou, tomu neverím, šetria kde sa dá, uberajú hmotnosť, vyhadzujú multilinky, tak je nepravdepodobné, že budú zvyšovať životnosť, keď v ich záujme je, aby sa kupovali nové autá. Netvrdím, že to nedá 200/250 l, ale viac by som nečakal.
27. 11. 2015 14:11
Re: Malé motory obecně
Je to jen o nějakém vnitřním pocitu. Vybudoval sis za dobu užívání 4-válců pocit, že jsou spolehlivé v jakékoliv podobě. A tři válce už jsou málo, motor na tebe možná působí křehce. Dřív také měl motor třeba 10litrů a 8 válců a přitom výkon jen 50kW. Dnes má podobný výkon litrový tříválec.

Jenže doba jde dopředu a s ní i vývoj. A tak litrový tříválec s turbem dává ne 50kW, ale 80-100kW. Technicky jsou nové generace 3válců propracovanější než dnes staré motory ze Smartu. Výrobci se poučují z chyb i v době optimalizace nákladů. Nové motory mají dost technických řešení, které mají jeho namáhání snížit. Ať už jde o materiály, chlazení turba vodou s elektrickou vodní pumpou, rychlejší ohřev motoru,...
Avatar - sargis
27. 11. 2015 11:25
Re: Malé motory obecně
1 - kde zozeniem oturbeny 1,0 R4 v tejto triede?

2 - robustnejsie diely - chcelo by to dokaz ;-)
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 10:41
super porovnanicko
aj obsahom aj postrehmi.... konecny vysledok sa mohol zdat ako ocakavatelny a neprekvapil ma...... napriek tomu to bol napinak hadam az do konca ;-) .. tie auta su si vzajomne snad este blizsie ako som cakal....

skoda tej ceny ceeda v GT line pakete ..... kazdopadne astra ukazala ze to s poziciu lidra segmentu opat mysli vazne ....... a tentokrat sa uz moc dobre pripravila :yes: je vazne moc krasna a presvedciva

pochvala za test.... za udaje... za prevedenie.... myslim ze spokojnost... a uz teraz sa tesim na dalsie porovnanie :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 10:55
Re: super porovnanicko
Já se obávám, že ač přes veškeré kvality na lídra segmentu Astra nedosáhne díky té torzce, pořád je tu Golf, který umí ve vyšších motorizacích nabídnout multilink a který je tak nějak vyvážený ve všem. Je to trochu škoda, že ani v lepších motorizací Astra nedostane něco navíc :-) Nicméně jí to opravdu sluší :-)
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 11:04
Re: super porovnanicko
zadne partie astry su krasne.... tam uz vidiet trosku vek v pripade ceedu... aj ked ten sa to snazi maskovat pozmenenymi naraznikmi a LEDkami.

golf je kompelxne vyvazeny ale podla mna je astra uz lepsia... velm by ma zaujimalo porovnanie s meganom s tce... to bude pecka
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 11:06
Re: super porovnanicko
Promin, ale.... na co reaguješ? >:D Mluvil jsem o lídru segmentu >:D Ne o tom, kdo má hezčí zadek >:D
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 11:06
Re: super porovnanicko
no uz som tam stihol dodat nieco o golfe ;-) >:D
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 11:13
Re: super porovnanicko
Jo, máš štěstí >:D Už jsem si řikal o čem to zas mluvíš >:D

Jak jsem psal výše, Astra je jistě povedená, ale Golf nemá výraznou slabinu, takže možná v některých motorizací bude Astra lepší (třeba v nižších může přebít Golf s tyčí), ale komplexně jako model je Golf prostě... no prostě Golf >:D Já bych stejně šel do Fokusu s Ecoboostem, tak je to jedno >:D
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 11:24
Re: super porovnanicko
jak zas >:D

s litrovym turbom bude ano.... zrejme ford focus najlepsi co sa tyka motora a jazdnych vlastnosti ..... inak ani neviem ci golf uz ma to nove litrove tsi v predaji.... ktore malo nahradit tu doterajsiu 1,2ku tsi....
Avatar - miromen
27. 11. 2015 11:25
Re: super porovnanicko
Astra je lepši a to jako v čem ? Zatim co čtu tak nic extra. Nejlepe funguje s litrovym turbem. S 1.4 už je to horši. Źe přinaši nějake nove funkce ? To mě u auta až tak nezajima navic neni jedina kdo dokaže nabidnout všelijake nesmysly v podobě asistentu.
Za mě je nova Astra zatim zklamani.
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 11:51
Re: super porovnanicko
no a prave astra s tymto litrovym turbom bude asi najpredavnejsia... takze to ze funguje najlepsie prave tato verzia je len dobre.... mne sa inak pozdava aj zakladne atmo.... v nasich pomeroch stale dost ziadana motorizacia...
Avatar - Arnold Hackel
27. 11. 2015 13:12
Re: super porovnanicko
astra i přes torzku jezdí krásně
Avatar - iudex
27. 11. 2015 11:00
Niečo za niečo
Astra je všade pomerne dobre hodnotená a je zrejmé, že zameranie na neduhy predchodcu bolo úspešné. Nižšia hmotnosť prispieva nielen k nižšej spotrebe (rozdiel 1,4 litra pri porovnateľných motoroch je závratný) a lepšej dynamike, ale tiež k väčšej mrštnosti a ovládateľnosti. Na druhej strane prílišné zameranie na diétu sa prejavuje na komforte, torzka (naviac bez Wattovej vychytávky) jednoducho nemôže konkurovať plnotučnému multilinku, takisto v interiéri je Ceed pocitovo kvalitné auto, kde sa nešetrilo na materiáloch. Skrátka je to niečo za niečo, keď auto oholím, bude jazdiť lepšie a úspornejšie, ale nie tak komfortne a nebude tam taký pocit solídnosti.
Btw. kritiku na trojvalec v Ceede som čítal aj inde, zdá sa, že ten motor sa moc nevydaril, ani dynamikou ani spotrebou, alebo jednoducho riešenie vhodné pre moderné maximálne odľahčené autá nie je ideálne pre robustnú "starú školu", ktorá je stavaná na 204k warm-hatch.
Na druhej strane včera som videl test Astry s najvýkonnejším benzínom (1,6T - 147 kW) a moc slávy tiež nezožal, je to vraj pomerne mdlý motor (prejavom i zvukom) a hoci ide primerane, auto s ním nie je žiadny hot či warmhatch, ničím neláka k dynamickej jazde, čo by človek od 200 k benzínu čakal.
Osobne by som z uvedenej dvojice tiež volil Astru, resp. pri tých slabších motorizáciách by Astra zvíťazila vždy. Pri najsilnejšom motore by som ale volil Ceed GT, ktorý je už ladený ako HH, na rozdiel Astry, ktorá si športový setup šetrí pre OPC.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 11:36
Re: Niečo za niečo
na druhej strane ceed s tym turbom vazi "len" o 84kg viac ako nova astra a dynamikou je na tom tiez podobne.... takze nejaky "tazky a pomaly tank" oproti novej astre to zase nie je... ono je dost mozne ze bez toho GT line paketu by sme dalsich par kg k dobru ziskali ... chcelo by to pozriet hmotnost litroveho ceedu turbo ale bez toho GT line paketu... ale inak nie je problem priznat ze ceedu slusi "klasicke" GDI asi najlepsie... zo vsetkych tych "beznych" motorizacii ( vykonne GT samozrejme neratam ) ;-)
Avatar - iudex
27. 11. 2015 12:40
Re: Niečo za niečo
Tak 84 kg nie je "len", to máš jedného dospelého chlapa a toho cítiť aj v silnejších motorizáciách než je malý trojvalček.
Inak po všetkých testoch nového 1,0TGDI sa tiež prikláňam k názoru, že GDI bude pre Ceed lepšou voľbou.
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 15:19
Re: Niečo za niečo
ja viem... ale podobny "liter" musi utiahnut aj velke mondeo ( aj kombik ) ... ktore bude dozaista tazsie ako ceed... ono trosku vidim problem v "nevhodnom" sprevodovani v ceede ale inak motor nie je zly a vaha auta ako takeho je uplne ok.... dokonca v teste v SM ho aj chvalia.... ono aj s tym v astre sa da jazdit za pazravych 9 litrov .... len ten v ceede je mozno citlivejsi na zmenu stylu aj kvoli sprevodovaniu .... ale inak je to pouzitelny motor.... ktory ceedu urcite pomoze ked uz nijak extra v dynamike tak aspon v predajoch ....

ale samozrejme pokial je stale moznost ist do GDIcka tak nie je o com... :yes:

edit:
inak som si porovnal hmotnost ceedu s focusom a ono to vyzera ze focus je este o kilo tazsi....

ceed tgdi 88kw 1279kg
focus ecoboost 92kw 1280kg ( test z januara tohto roku )

takze suma sumarum... ceed netrpi na vysoku hmotnost ( ta je na urovni focusu ) ... ale zrejme na nie celkom idealne sprevodovanie ... ale inak pruznost je lepsia ako v astre... cert sa v tom ceede vyzna ;-)
27. 11. 2015 12:15
Re: Niečo za niečo
Wattův přímovod chybí u 1.0turbo 1.6cdti (minimálně 100kw, které má mk dispozici) a silnější benzíny ho mají.

OPC bude pouze jinak naladěná 1.6Turbo. 2.0 se pod kapotu Astry K nedostanou.
Avatar - iudex
27. 11. 2015 12:38
Re: Niečo za niečo
S tým priamovodom je to dosť chaotické, pôvodné informácie boli, že ho majú mať až motorizácie nad 110 kW a neskoršie hovoria aj o 100 kW dízli. Z toho vyplýva, že v benzínoch to má len 1,6T.
OPC je stále otázna, ja sa prikláňam k názorom, že si dvojliter uchová (ono zvýšiť výkon nad aktuálnych už tak vysokých 206 kW a ísť objemovo dolu o 20% bude problém) a pribudne ešte warm-hatch s obnoveným prívlastkom GSi a ten bude mať silnejšiu 1,6ku.
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 12:45
Re: Niečo za niečo
GSi byl poslední Kadet ne? Nebo i první kulaté Astry? Kadet GSi byl na svou dobu také celkem legenda :-)
Avatar - iudex
27. 11. 2015 12:50
Re: Niečo za niečo
Áno, Kadety GSi boli také hotheče svojej doby a tá značka má stále zvuk, práve preto Opel uvažoval o jej oživení. A má to logiku, medzi obyčajnou Astrou a budúcim OPC (očakávaných 300k) bude obrovská výkonová medzera a tam by GSi zapadlo ako konkurencia slabším HH typu GTI.
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2015 12:58
Re: Niečo za niečo
Minimálně první Astry byly ještě GSi.
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 16:10
Re: Niečo za niečo
GSi boli kedysi aj astry .. sused nam s jednou v tych casoch parkoval na ulici... dnes uz ma jednu nemenovanu premiovku v kombiku ;-)
Avatar - Emel
27. 11. 2015 13:18
Re: Niečo za niečo
Nene, už od začátku se psalo, že "motory nad 110kW a nejsilnější diesel" a řešilo se, jestli je to "nad" včetně nebo ne.
Avatar - iudex
27. 11. 2015 13:37
Re: Niečo za niečo
No a ako sa to vyriešilo? Pre mňa by napr. bola zaujímavá práve tá 1,4T 110 kW a ak by to ani táto verzia nemala, bolo by to mínus pre Astru (Golf 1,4TSI už má multilink).
27. 11. 2015 14:09
Re: Niečo za niečo
Pánové nelenil jsem a při cestě okolo sjem se podíval 1.4Turbo benzín s 110kW má Wattův přímovod. 1.6 CDTi s 100kW má Wattův přímovod. 1.0Turbo 77kW nemá Watt§v přímovod. Slabší 1.6 nemám k dispozici.

Stejěn tak je zajímaví, že v Eu má Astra hydroměnič a pro čínu je dvouspojka se 7stupni :-!
Avatar - iudex
27. 11. 2015 14:42
Re: Niečo za niečo
Dík. :yes:
Avatar - woody-alien
28. 11. 2015 07:42
Re: Niečo za niečo
Dík za info. :yes:
Jen příště tolik nespěchej. Per aspera ad Astra. >:-[]
[odkaz]
4. 12. 2015 08:22
Re: Niečo za niečo
Bol som sa previezť na novej Astre 1.4 turbo 150 k.Na začiatku som bol ohúrený interierom,páčila sa mi jak zvonku tak zvnútra.Krásny zvuk zatvárania dverí,pekná prístrojovka a super vôňa novoty.No dlhším skúmaním som objavil šetrenie nákladov na výrobu ako tvrdé plasty v druhom rade(viď golf 7),absencia zvukovej izolácie nad zadnými kolesami(budú počuť lietajúce kamienky v zime),pri jazde bolo hlavne počuť aj cítiť prejazdy nerovností,hlavne priečnych o nadprirodzenom komforte tu nemôže byť ani reč.Jednoznačne by som volil 16" kolesá.Sa smejem ako novinár píše o objeme kufra(asi z letáku),lebo v reáli to má s dojazdovkou asi 270 L.Totiž Astra nemá vytvorenú vaničku na rezervu a musí sa dať do priestoru kufra!!!Takže za mňa je 5-dverová Astra nepoužiteľná,jednoznačne kombi,ktoré by vyriešilo aj malý životný priestor na zadných sedadlách.Ozaj sedáky vzadu sú veľmi krátke ako v octa 2.Pri jazde mi ešte vrzgala prístrojovka na spolujazdcovej strane.Motor 150 k je super,ale až vo vyšších otáčkach,cca 2700 a viac.Do 2500 by som mu 150 k isto nehádal.Riadenie bolo na môj vkus preposilované v stredovej polohe,(ženy to asi poteší) bez spätnej väzby.Radenie bolo slušný priemer.Čítal som,že v riadení a radení je nová Astra lepšia než Focus či Golf-nie je to pravda.Za mňa ak už novú Astru,tak kombi s 1.4 turbo v slabšej verzii,16" kolesá a počkal by som aj na adaptívne tlmiče,ktoré by snáď pomohli zlepšiť komfort jazdy.Rozhodne sa nedajte ovplyvniť článkami a chodte si radšej auto sami vyskúšať!!
27. 11. 2015 12:26
Opel je lepší
Opel je sice výprodejová značka, ale lepší než ta Kia. Mimochodem podle toho válečného malování korejce bych řekl, že to je ta, co stávala na podstravci u Palladia vedle stánku s trdelníky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
27. 11. 2015 12:30
Re: Opel je lepší
Tak to může mít příjemě navoněný interiér >:D
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 16:14
Re: Opel je lepší
nahodou taka skoricova aroma je moc fajn >:D
27. 11. 2015 13:22
Vysvetlite mi jednu vec
Podla testov su gumy Conti vzdy najlepsie. Astra je lahsia ako Ceed napriek tomu ked Ceed stoji tak Astra sa este hybe rychlostou 25Km/h. Autor tvrdi, ze to nie je autom.
Som jediny komu sa to zda zvlastne?
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2015 13:27
Astra vs. Golf
U mě to nová Astra oproti Golfu vyhrává už tím, že numusí mít idiotskou elektrickou parkovací brzdu, ale že u ní můžu sáhnout i po klasice (na rozdíl od Golfu). Bravo, Opele! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
27. 11. 2015 13:38
technická poznámka k videu
Pane Mičko, jenom technická pro příště: ve videu několikrát, hlavně na zadních sedadlech, říkáte "jak vidítě, jak můžete vidět" apod. Jenže my nic vidět nemůžeme. Interiér je černý a Vy jste si navíc vzal černé kalhoty, přičemž vaše kamera nemá osvětlění. Pro příště je potřeba si to uvědomit a přinejmenším si vzít alespoň světlé kalhoty, pokud nemůžete prostor nějak nasvítit. Jinak dobrá práce :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Honza Mička
27. 11. 2015 13:47
Re: technická poznámka k videu
Dobrý den,

no jo, toho jsem si všimnul až když mi přislo sestříhané video. V den natáčení se stašně měnilo počasí a záběry na větším světle jsme stihli udělat akorat u prvních dvou vstupů a u jízd. Pak už zase na auta nastoupil fotograf. Každopádně si to vezmeme jako poučení pro příště :-)
27. 11. 2015 15:23
Re: technická poznámka k videu
Případně doporučuji nějakou pěknou dlouhonohou kočku v minisukni...
Jinak opravdu vydařený a pěkný testík, díky a těším se na další.
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 16:18
Re: technická poznámka k videu
a co tak rovno v plavkach... ;-) na co tolka skromnost >:D

ano tento test sa fakt podaril... mam pocit ze ked sa nejedna v testoch o skodu alebo vw.. zrazu su tieto testiky akesi "nestrojene" a spontannejsie ... ale mozno je to len pocit....
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2015 16:13
Re: technická poznámka k videu
nieco od kie v top vybave a 100Kw 1,6 dizli som tusim videl aj na macz.....

edit:
tento prispevok mal byt napisany ako reakcia pod kolegu hugi_77 podomnou... len som sa akosi netrafil
27. 11. 2015 13:53
Ceníky
Pěkný test, akorát s těmi cenami je to takové zapeklité, což?

Celý problém tví v tom, že na fotkách je nejvyšší výbava (Innovation?) za 420k CZK ale v tabulce a textu porovnáváte cenu základní Selection 350k CZK. Mezi kvalitou provedení těchto krajních provedení bude propastný rozdíl, stejně jako o jakékoliv jiné značky.
Toto se pak i mimojiné zrcadlí v bodovém hodnocení za cenu vozidla.

Ceeda uvnitř znám a až na drobnosti velebím, u Astry jsem čekal modernější kapličku a grafiku budíků, resp. displeje.

Astra stejně jako Ceed se mi líbí (Ceed jsem vlastnil, takže zkušenosti jsou) - nicméně bych za sebe asi volil 100kW diesel. Oba jsou velmi kultivované.

Osobně by se mi líbil test kombíků s naftovými 1.6l motory, klidně s automaty ve vrcholných výbavách - Astra, Ceed, P308, Focus...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Honza Mička
27. 11. 2015 14:09
Re: Ceníky
Dobrý den,

v tabulce píšeme základní ceny každého auta, v textu je to pak ale uvedeno na pravou míru a řídíme se nejvyššími výbavamami. 6 bodů za cenu má Kia z jednoho prostého důvodu - chcete si koupit auto s relativně běžným litrovým motorem a musíte zaplatit přes 400 tisíc. A to je problém.

Jinak kvalita vybavenější verze se do hodnocení nijak nepromítá. Jde nám o materiály, ergonomii a podobně, a to musí mít všechny varianty daného modelu stejné. Cee´d je ve zpracování a ergonomii ještě o kousíček před Astrou.
27. 11. 2015 16:17
Re: Ceníky
Podle mne si v druhém odstavci protiřečíte..
Použité materiály (plasty, čalounění apod.) se často liší právě ruku v ruce s výbavou vozidla... Sedněte si do základního modelu jakékoliv značky a potom vrcholného.

Pro mne osobně jsou právě vaše tabulky hrozně nepřehledné.
Tabulka by měla uvádět základní ceny a indikativní ceny příplatků, ideálně pak i stejné položkové ceny testovaného vozidla. Chápu že někdy je to těžké a prakticky nelze porovnávat jablko s jablkem, ale i přesto...

Jako příklad - základní Astra je na 15" ocelových kolech (dnes už trochu raritní záležitost), Ceed v tabulce 16" Alu kolech, obě testované varianty ale mají 17" Alu kola.
Avatar - eLzyx
28. 11. 2015 00:11
Re: Ceníky
nevím o jaké jde plecháče, ale jestli je zvládli udělat podobně jako u Insignie, tj. že nepoznáš, že nejde o hliníkáč dokud si nepoklepeš na plastovou poklici, tak je to spíše za :yes: Plecháč je totiž lehčí jak hliníkový disk, takže ve výsledku má auto nižší spotřebu a lepší dynamické vlastnosti.
Avatar - eXp10it
27. 11. 2015 13:55
Je tady někdo z redakce?
Už mi konečně došlo proč je ten systém kapitol tolik otravný. Jde totiž o to samotné rozbalovací menu! Musíte na něj kliknout, pak lovit myškou a znova kliknout. Všechny ostatní weby to mají řešeno prostým seznamem s odkazy. Udělejte to tak a odpadne polovina naštvaných čtenářů. Ušetřené kliknutí vám pak třeba rádi vrátíme proklikem reklamy.
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2015 17:40
Cena Astry???
Cituji video: "Astra má litrový tříválec s výkonem 77 kW už v základní výbavě. Pořídíte ho od 350 tisíc Kč a ve vrcholné výbavě Innovation stojí 420 tisíc Kč."

Poslední kapitola - závěr, tabulka Opel Astra 1.0 Turbo (77 kW):
- Testovaný vůz s výbavou ... 533.400 Kč (1.0 Turbo/77 kW Innovation)

Tak kde je tedy pravda?? Máte tam sekeru přes 113 tisíc Kč :-) Jinak chválím za moc povedený srovnávací test a pokud - jak píšete výše - do budoucna plánujete další tohoto typu, tak jednoznačně palec nahoru :yes:
Rozbalit vlákno
1
28. 11. 2015 01:09
Re: Cena Astry???
Těch 113 tisíc budou, předpokládám, příplatky nad rámec nejvyššího stupně (vrcholná výbava je zavádějící).
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2015 17:59
osmdesát
Bylo by divné, kdyby se rozdíl osmdesáti tisíc v cenách testovaných aut neprojevil ve výsledku... Třeba interiér, docela podstatně změněn příplatkovými prvky...
Ale tři roky vývoje jsou hodně znát...
Rozbalit vlákno
1
28. 11. 2015 23:14
Re: osmdesát
Bohužel právě v interiéru vypadaly/vypadají starší modely dosti uhrovitě... Taková Zafira je toho důkazem.
29. 11. 2015 00:22
Video
Kvituji zlepšující se kvalitu videí, ale v dnešní době u testů publikované na PC ( youtube apod) je prokládaný záznam těžce aut už řadu let, kor když ani neodstraníte dithering.
Rozbalit vlákno
0