Tenkrát měl Peugeot tuhle přezdívku naprosto právem. Modely s koncovým číslem 4 a 5 byly nejen krásné, ale hlavně i kvalitní a spolehlivé. O tom si dnes může PSA nechat jenom zdát... Když jsem byl jako malej v r. 1997 v Tunisu, pamatuji si, že tam jezdilo spousty pick-upů 404 a 504 a já si každého fotil. :-) Pro mě je 504ka společně s modely 604 a 505 jedním ze tří nejpovedenějších Peugeotů. :yes:
takový malý návrh, myslím, že je zde málo reklamy a proto navrhuji umistnit ji do každého obrázku v galerii :yes: případně rozdělovat články do více kapitol, samozřejmě pořádně proložit reklamou ;-)
Jojo, po dlouhé době mě to donutilo přidat ručně filtr a už mám v galerii klid.
Nechápu jak dnes může někdo používat web bez adblocku a podobných věcí.
Zrovna nedávno v USA byly studie, že méně reklam přiláká na web víc lidí, že lidé weby s příliš agresivní reklamou přestávají navštěvovat + hodně roste procento lidí používající adblock apod, protože bez něj je většina webů nepoužitelných.
Dobré je i vypnout automatické spouštění flasha, protože je otravné, když si rozkliknu z hlavní stránky články do dalších oken, abych si je postupně přečetl a na půlce z nich se začnou přehrávat videa.
Bohužel je to přímá úměra, čím víc se bude tlačit na reklamní sdělení, tím víc se budou uživatelé bránit. Dřív mi reklamní bannery po stranách nevadily, ale dnes, kdy každou chvíli něco někde vyskočí a ideálně přes celou obrazovku, je web nepoužitelný bez adblocku.
A ad článek: Evropské automobily roku je dle mě nejpovedenější seriál na tomto webu za x let. (y)
Komfort na prvním místě
Nejprve 4,49 m dlouhý, 1,69 m široký a 1,46 m široký vůz s délkou 4,49 m, poháněl podélně umístěný zážehový čtyřválec 1796 cm3, který dával v karburátorové verzi 59 kW, s mechanickým vstřikováním paliva Kugelfischer pak 80 kW.
Spolužák z VŠ Peugeota 504 měl, krásnou tyrkysovou barvu, když jsem sním jezdil ipo Brně, tak to bylo jako zjevení.
Pohodlné a velké auto, které mělo duši. Až bych slzu zamáčknul.
vyhrál Ove Andersson se spolujezdcem Arne Hertzem na sedanu 504 s relativně komorním obsazením teamu. Peugeot tehdy obsazoval jen vybrané soutěže.
Safari byla pro Peugeot důležitá, protože tehdy vyráběl velmi trvanlivé vozy vhodné do drsných afrických podmínek a potřeboval kvalitu vozů podpořit i sportovním výsledkem. Předchozí úspěchy typu 404 byly už téměř zapomenuty. Jenže Andersson papírově neměl šanci.
Jel proti Sandro Munarimu a Bjoernu Waldegardovi, kteří tehdy vyhrávali kam přijeli. Pilotovali totiž Lancia Stratos. Navíc Lancia brala vše velmi vážně, takže kromě velkého teamu doprovodu nasadila i, tehdy neobvyklé, doprovodné letadlo.
Andersson vyhrál uvážlivou jízdou, citem pro vůz a odolností typu 504 a prý časy soupeřů vůbec nesledoval, protože, jak řekl, kdyby měl se Stratosy závodit, zničil by vůz hned v úvodu soutěže.
Dík autorovi za moc pěkné čtení, vždycky se už těším na další díl. 504 a 505 považuji za mimořádně povedená a krásná auta. Bohužel toto slavné období (spolu s modely 205,206, 305,309, 306, 405, 406 apod.) už má dávno za sebou, současná nabídka už zdaleka není tak atraktivní.... :'-(