Majitelé vozů koncernu Volkswagen musí v Německu do servisu. V plánu jsou úpravy zařízení pro kontrolu emisí. Téměř tři sta tisíc z celkových zhruba 2,46 milionu vozů nese na kapotě okřídlený šíp.
Zrovna jsem to chtěl napsat. Že se dočkáme článku o 159 kapitolách, kde budou vypsaná VIN, RZ a iniciály majitelů. Další týden pak příjde nekonečný seriál "Příběhy lidí s postiženými motory", kde se budou majitelů dotazovat jaké to je žít s něčím takovým v garáži.
Prosimtě uklidni se, proč degenů? Je to normální 4válocvý naftový motor, má své plusy a mínusy, jako tuna jiných motorů od konkurence. Pro majitele či provozovatele je to uplně stejné, hlavně že to jede a nestojí v servisu a jestli to smrdí víc, nebo míň, než DCI, TDCI, HDI...
evidentní poruchou osobnosti trpí především sociopaté provozující kvůli údajně značné finanční úspoře dieselová vozidla. Vše zpravidla korunují tvrzením, že jim o tu finanční úsporu vůbec nejde (nejsou přece socky), nýbrž jim jde výhradně o pohodlí v podobě delšího dojezdu na jednu nádrž a také o záchranu globálního klimatu. :-|
Souhlasím. Kolem každýho prdu ve VW se píše článek, točí reportáž a já nevim co všechno. Auta dělaj dobrý a víc mě nezajímá. Měl jsem Passata z Áček a jezdilo se v něm úplně suprově. Emise mě v té chvíli byly ukradený, auto bych do servisu určitě nevezl
V nasich luhoch, hajoch, dolinach a vrchoch sa naslo prilis vela medii, ktore o VAG Diesel gate informovali zasadne mimo hlavnej obrazovky - clovek sa k tomu musel preskrolovat, preklikat atd.
Auto.cz bolo v tomto smere pomerne zodpovedne medium.
Ano, casto, hlavne v neskorsom stadiu kauzy, sa hromadili apologeticke clanky, ale treba dat kredit redakcii, ze o tom vobec informovala pravidelne a prinasala nove info. Nie vsetky (to asi nie je ani mozne), a mozno nie uplne vyvazane, ale v ramci CR a SR to bol nadpriemer.
Je to kauza, ktora:
a) ovplyvnuje viac aut ako VAG vyrobi za rok.
b) ma realny potencial zmenit vozovy park a vyrobny program VAG a inych vyrobcov orientovanych na diesel.
c) ovplyvni legislativu na najvacsich automobilovych trhoch sveta - USA, EU, Cina
d) personalne dosledky - vedenie druhej najvacsej automobilky sveta bolo odvolane, je tu hrozba trestneho stihania atd.
Automobilovy svet vacsiu aferu nezazil a neinformovat o diani, ktore navyse priamo ovplyvni miliony motoristov, by bolo nezodpovedne.
Mne přijde větší nebezpečí kauza airbagů Tanaka, než jestli auto vypouší o 5% více nebo méně emisí. Co se týče změny portfolia nabízených vozů a motorizací, nepředpokládám změnu, jelikož by se musela změnit preference zákazníků a hlavně firem. Nižší střední a střední, potažmo i vyšší jezdí a bude jezdit v naftě, pár fanšmejků si koupí benzín, který v těchto třídách stále není v Evropě ke každodennímu nalítávání kilometrů.
Počítám, že při faceliftu O3 dojde na močovinu pro všechny nabízené naftové motory.
Každé firemní vozidlo nenajede ročně víc jak 20 tisíc km. Najít firemní auto s benzínem-plynem-lpg-elektro není nic vzácného. Např. pizzu ti v drtivé většině případů nepřivezou žádným smradometem, ale relativně čistým benzínem nebo lpg-cng.
Omluvou (za ty nemysly v článku) pro redakci je že článek je kompletně převzatý z četky, a ta to zase převzala z die weltu, tedy pouze přehazovačka mezi medii, relevantnost informací 0.